Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

Så bra :)

Alltid hyggeligere å være to.

 

Jeg holder meg til gåturer jeg.Har funnet ut at jeg ikke gidder å legge opp til et løp som jeg ikke orker å holde på med i lengden likevel.

Jeg liker å gå så da gjør jeg det.

Men styrketrening,det må jeg komme igang med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Beklager at jeg ikke har gitt lyd fra meg på lenge. Har virkelig hatt en dårlig mat/trene-periode nå. Hadde bursdag i går, og med flere besøk, siste i dag, så er det blitt veldig mye kos!! Vekten viser nok mere enn den har gjort noensinne!!!! :mellow:

 

Skal spise og kose meg i dag og, og så skal jeg begynne å ta det litt med ro. Jeg kommer ikke til å registrere hva jeg spiser eller telle kcal, for jeg merker at jeg blir fullstendig opphengt i det. Tror jeg bare må bruke sunn fornuft og være flink å trene. Kanskje begynne å gå litt mere tur og sykkle til jobben, så tror jeg det skal gå bra. Jeg vet jo egentlig hva som skal til. Det bare skorter litt på selvdisiplinen...

 

Må innrømme jeg ikke er helt ajour med innleggene her inne heller. Tenker jeg leser gjennom alt "det nye" i morgen, og så oppdaterer jeg resultatlisten etter det.

 

Meldte meg visst på slankekrigen på en annen tråd her inne, den har jeg virkelig glemt helt. Kom på den akkurat nå.... B)

 

Ja ja, det kan jo ikke bli verre enn dette.. he he....

 

I morgen er jeg klar med nytt pågangsmot.

 

Ha en strålende dag!!

 

Klem fra Emma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuelrer med overstått bursdag :)

 

OMG Lene! Du er dødsflink! Gratulerer - kjenner misunnelsen snike seg på ;) Hehe...unner deg det fortsatt og ser på det som at det er mulig i år også!

 

Jeg får ikke de resultatene som jeg ønsker meg på vekta - har jo delmål på 69 innen 15/6 - det er ikke veldig lenge til, men da må jeg 2,9 kg ned fra nå!!! Jeg står BOM fast på 71,9 :angry::blink: Jeg holder på å bli sprø!

 

MEN, når det er sagt, heldigvis så måler jeg også, og jeg har gått inn 2 cm i midjen og jeg er under 80 nå med 79,4 siden forrige onsdag (med mens, men likefullt 1,6 siden for 2 uker siden)Lårene har krøpet under 60 til 59,9 i omkrets og armene har sneket seg rett under 30. Dette er da noe det og så da får jeg jo i hvert fall suge på den karamellen og håpe dette platået slipper taket snart. Det må jo det så flink som jeg i alle fall syns jeg er :P

Og jeg ser det over skuldrene at jeg begynner å ta mer form igjen - jeg bare digger slanke skuldre haha!

 

Ellers fikk vi diagnose på mellomstesønnen i går, derfor var ikke jeg her - jeg er kjempeglad for det, men samtidig følte jeg på en stor indre sorg for at "babyen" min ikke ble helt som han skulle og at han har slitt så lenge før vi fant riktig svar. Han skal begynne i 7. så det var helt kritisk at vi fikk funnet ut nå ellers hadde han ikke overlevd ungdomsskolen her.

Jeg har kjempet så lenge for han og jobbet på i mange år for å finne hjelp uten helt å få støtte hos far, men nå eskalerte det så voldsomt over alt at han heldigvis er 100% på banen og det var noe av det som skulle til.

 

Så selv om det ikke er en hvilepute så kan jeg i alle fall slappe litt av fra det nå.

 

Ja, det var meg - håper det dukker opp noen fler i løpet av dagene nå.

 

Jeg er heldigvis motivert til å fortsette og pepper gjerne om noen trenger det - hvis jeg kan :)

 

I dag skal jeg på innkjøp for neste vår - det blir moro å se om trendene har endret seg mye :)

 

Klem fra Anne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Lene, hva ligger du på i kcalinntak per dag, i snitt...begynner å bli litt desperat her nå kjenner jeg :rolleyes:

 

Jeg prøver å ligge mellom 1200 og 1600, og lander stort sett på ca 1400 på en vanlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Jeg kikket litt bakover og ser at jeg har et snitt på mellom 15 og 1600 kalorier om dagen.Mer enn deg faktisk :unsure:

 

Kanskje du spiser for lite som de sier? Du trener jo mye.

Syns det er rart jeg.Når jeg ble skilt,orket jeg nesten ikke å spise bare truet i meg litt mat.Og jeg raste ned i vekt.Gikk ned 6 kilo på kort tid.

Hvor var det spareblusset de snakker om da tro? :P

Ellers så er det jo sånn at hvis man stresser så går man ikke så lett ned,har jeg lest og erfart selv.

 

Takk for at du fortsatt unner meg å gå ned ;)

men nå syns jeg det er litt leit at ikke vekta di rikker seg.Det fortjener du nå Anne :)

 

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Jeg kikket litt bakover og ser at jeg har et snitt på mellom 15 og 1600 kalorier om dagen.Mer enn deg faktisk :unsure:/>

 

Kanskje du spiser for lite som de sier? Du trener jo mye.

Syns det er rart jeg.Når jeg ble skilt,orket jeg nesten ikke å spise bare truet i meg litt mat.Og jeg raste ned i vekt.Gikk ned 6 kilo på kort tid.

Hvor var det spareblusset de snakker om da tro? :P/>

Ellers så er det jo sånn at hvis man stresser så går man ikke så lett ned,har jeg lest og erfart selv.

 

Takk for at du fortsatt unner meg å gå ned ;)/>

men nå syns jeg det er litt leit at ikke vekta di rikker seg.Det fortjener du nå Anne :)/>

 

Klem fra Lene

 

Ja, kanskje jeg rett og slett gjør det? Prøver å øke litt. Da blir det kveldsmat i dag og. Blir ikke så god spising på innøp, dagen går i ett og det ble pizza hos den ene leverandøren :P

 

Jeg opplevde det samme som deg da jeg ble skilt, ingen matlyst, brukte 3 timer på å få ned en god morgen yoghurt husker jeg, raste ned 10 kg på få uker.

Men nå jobber vi jo hardt for det og så går det såååå tregt :(

 

Jaja, kan jo hende jeg får et dipp snart at det bare henger litt godt i nå? Det er lov å håpe.

 

Takk for trøsten, det er godt å få litt oppbacking når det butter litt.

 

Men jeg er positiv til cm da, så det er jo tross alt noe som skjer. Det er bare det at det tallet på vekta er så utrolig tilfredsstillende å se når det synker ;)

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart veldig positivt med mindre cm :D og følelsen av å være fastere i fisken.

Ja prøv å spis mer da hvis du tør..hehe! Skummelt :o

Men de har har jo holdt på med dette her i mange mange år,så de vet vel hva de snakker om?

 

Krysser alt jeg har for at det løsner for deg nå,og at det ikke stopper hos meg...skrekk og redsel! Jeg er IKKE like flink som deg til å holde ut om vekta stopper opp.

 

Ha en fortsatt fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!

 

Endelig løsnet det, ned en kg i dag, så endelig er jeg på 70,9 i det minste! Jeg kjenner det jo, men fy søren så viktig det vekttallet blir altså :blink:/>

 

Ikke der jeg ønsket jeg skulle være etter disse ukene, men da går det i det minste veien og kanskje, kanskje kan jeg håpe å få et møte med 60-tallet i løpet av et par uker???

 

Det er ikke lett å være helt på track når jeg jobber som jeg gjør, det blir jo sjelden middag før 1930-2030 og det er jo litt sent. Samtidig så spiser jo de slanke franskmennene etc. sent så kanskje det er lurt? B)/>

 

Jaja, jeg er i allefall glad det skjer noe, en dag for sent i forhold til registrering, men det er sant for det :P/>

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her kommer ny oversikt:

 

Itta83:

Start: 66kg

Mål: ned 6kg/60kg

Veiedag: mandag

Resultat: 65,5kg

Nytt mål:

 

Emma:

Start: 66,7kg

Mål: ned 6kg/61kg

Veiedag: tirsdag

Ukesmål:

Resultat:

Nytt mål:

 

Lunami:

Start: 73kg

Mål: ned 8kg/65kg

Veiedag: onsdag

Ukesmål: 68,2kg

Resultat: 67,7kg

Nytt mål: 67,2kg

 

Smom:

Start: 72,4kg

Mål: ned 6kg/66kg

Veiedag: onsdag

Ukesmål: 70,6kg

Resultat: 70,9kg

Nytt mål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da har jeg lagt inn en ny oversikt. Tror kanskje jeg burde endre litt på den, for det fremkommer jo ikk ehelt hvor mye en har gått ned fra forriger uke, kun hva vekten er i forhold til hva målet var. Noen som har noen forslag til hva som bør være med?

 

Jeg er med litt sånn halvveis her nå. Jeg har hatt en sånn dårlig periode nå, jeg tør ikke gå på vekten, fir da vet jeg at jeg blir skikkelig skuffet og lei meg. Jeg spiser mye når jeg ikke har det så bra eller er lei meg. Så blir jeg større og tyngre, og enda mere lei meg. Nå er klærne mine så trange at jeg nesten ikke har noe å gå med heller... :huh:

 

Jeg blir fort veldig opphengt i trening og å spise sunt. Det går for en periode, men så har jeg det med å overdrive, og så faller jeg liksom litt av. Denne gangen gikk jeg i grøften... :(

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få et normalt forhold til mat. Jeg spiser enten mye eller lite, det er liksom ingen mellomting på meg. Kjenner jeg er lei å prøve å gå ned i vekt, samtidig så trives jeg jo ikke her jeg er nå..... :unsure:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da Emma - kjedelig at du har det sånn som du har nå. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si som kan hjelpe, men jeg tror jo at utfra det du skriver så må du få et mer jevnt sig.

 

Ikke overdrive så det tar helt av for det er jo helt umulig å holde på med i lengden.

 

Det er jo det som egentlig er så bra med dette opplegget for det er normal mat og normal trening. Bare balansert.

 

Jeg har jo som du har sett ligget og vaket på samme vekten lenge og ikke gått ned mer en 2 kg totalt på 1,5 måneder. Altfor tregt i forhold til hva jeg ønsker og vil, men jeg vet jo at jeg gjør det jeg kan for å få det til og da går det så sakte akkurat nå.

Men det sitter langt inne å akseptere det altså.

 

Håper du finner tilbake til motivasjonen og kan ta til deg noen tips underveis som du finner nyttige.

 

Jeg heier på deg i hvert fall!

Og gå på vekta og bestem deg for å bare gjøre dette. Da blir du jo mer fornøyd etterhvert - men det vet du jo egentlig.

 

Jeg har også hatt veievegring altså, men det ble jeg ikke tynnere av gitt, heller motsatt ;)

 

Trøsteklem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest itta83

Hallo :)

En stund siden jeg har vært her inne, men følger med. Siste veiing 65,5 :)

Litt slappere med kosten for tiden, men nyter sommeren med 1 is ;)

Fjelltur på 7km unnagjort denne uka :)

 

Itta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei itta :)

Bra du fortsatt er med da.

 

Og Emma,tror jeg vet hvordan du har det nå.Har vært der mange ganger selv også.Det er ikke ålreit.

Det er ihverfall lurt å ikke veie seg mer enn en gang i uka.Den vekta svinger jo hele tide.Blir deppa av mindre :(

Prøv å tenke ut en metode du kan holde ut resten av livet med.Det er jo det dette er,en livsstils endring.

 

Har du prøvd å spise mindre karbohydrater?Jeg er ihvertfall sånn at hvis jeg får i meg for mye av det,så mister jeg kontrollen og vil bare spise mer og mer.Blir ikke mett.

Uansett,så håper jeg du finner ut av dette.

Heier på deg jeg også :)

 

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne :)/>

Prøvde du å spise mere mat eller?Hvordan går det?

 

Klem fra Lene :D/>

 

Hei!

Ja, jeg prøver nå å komme mellom 14 og 1600 i løpet av dagen.

I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen og minstemann og jeg har løpt rundt og gjort unna ting før konf i morgen. Jeg trodde jeg var ute å sykle på kaloriene i dag, men jeg la inn maten nå og er under 900!!! Men kveldsmat står for tur og jeg har ikke vært sulten så det er jo ikke feil sånn sett. Ikke noe trening enda denne uka, det er for dårlig, men skal prøve å få en tur i morgen tidlig og helt sikkert en god løpetur på søndag!

 

Også er det jo konf. til niesen min i mrg og da er det vanskelig å beregne mengde. Så kanskje greit at jeg er litt bakpå i dag.

 

Får se om jeg rekker innom her i mrg, men søndag er jeg i hvert fall tilbake :)

 

Klem fra Anne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da er jeg "tilbake". :rolleyes: Skal følge råd fra smom og lunami, går på vekten nå på tirsdag (den kommer nok til å vise gangske masse...) og så skal jeg gå på vekten kun en gang i uken. Som du skriver lunami, så variere vekten litt hele tiden, og jeg blir litt smådeprimert hver gang den er litt opp. Så på en uke må den jo totalt sett gå ned, samtidig som jeg ikke får skuffelsen ved at den svinger litt iløpet av uken.

 

Har ikke vært noe flink til åkomme meg på trening de siste ukene heller, så i morgen klokken ti er det avgårde på spinning.

 

Kanskje det er noe i det med karbohydratene. Jeg har merket at når jeg baker mitt eget brø med mye frø/korn og grovt mel, så blir jeg ikke like sulten på mere enn om jeg spiser "kjøpebrød". Tror rett og slett jeg skal ta å bake litt i morgen og. Har fri :)

 

Har akkurat bestilt en storby-helgetur i bursdagsgave til min mann. Vi reiser om fire uker. Det kan jo være en motivasjon til å komme meg ned noen kilo.

 

Imponerende Itta med 7-fjellsturen. Jeg har enda ikke vært oppe på alle fjellene her...

 

Må bare si tusen takk for støtten dere har gitt meg her. Kjenner at denne dårlige perioden min hadde vart lengre om ikke jeg hadde hatt dere til å hjelpe meg på rett spor igjen!!

 

God klem fra Emma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter...!?

 

Nå er jeg i gang igjen :D

 

Det ble desverre ingen spinning på meg i morges, for jeg ble sittende på jobb til langt på natt i går før jeg kunne dra hjem å sove. Var helt gåen.

 

Har fått gjort litt annet isteden. Har klippet gresset og gjødslet, og klippet litt av hekken. (Tuja, fy søren så den vokser!!)

 

Og så har jeg gjort klar sykkelen min, den har ikke vært brukt på ca to år tror jeg. Tenkte jeg kanskje kunne begynne å sykkle til jobb avogtil. Det tar ca 30 min en vei.

 

Skal bli fint med en storbyweekend ja. Min mann er desverre litt treg å "få i gang" til ting. (Unntatt når det gjelder ting i garasjen, det må gjøres NÅ! :P ) Så jeg tenkte at det var en fin måte å komme meg på tur, gi det i gave til ham B) Så nå har jeg fått velge by og hotel, og håper han setter pris på det.

 

Tror jeg må bli flinkere til å gjøre ting som gjør meg glad. For å si det på en enkel måte.

Det er så utrolig lett å bare havne inn i et mønster der alle dagene er like. Jeg må gjøre unna ting som gir meg dårlig samvittighet, og være flink på å sette meg selv i aktivitet med ting som er bra for meg. Har merket tidligere at det er lettere å holde vekten om jeg har det bra. Mat blir ikke et så stort fokus lengre.

 

I morgen skal jeg gå på vekten uansett. Tallet kommer til å være skyhøyt, men nå er jeg i gang, så det er bare å få det gjort. Det kan bare gå oppover fra her. Eller.. nedover :D

 

Stor klem fra Emma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er igang igjen Emma! Noen ganger trenger vi bare et spark bak og så ta oss selv i nakken ;)

 

Jeg har hatt en så som så helg, ikke spesielt ille, men ikke så gjennomtenkt heller. Men jeg avsluttet med en times joggetur i går kveld og det var deilig!

Dårlig søvn ble det i natt og det kjenner jeg godt i kroppen i dag. Da blir jeg tung og får mye vann. I kveld skal jeg prøve å legge meg tidlig.

 

Ny tur i morgen mellom jobb og barnehagehenting og på torsdag kveld om jeg får barnevakt. Mannen reiser en del og er mye borte om dagen. Og til slutt søndag morgen. Det burde gi noen resultater syns jeg :P

 

I gang med gode matvaner igjen nå, men er fysen i dag...sikkert fordi jeg er trøtt og sliten mentalt av alt som har skjedd i det siste.

 

SÅ nå spiser jeg läkerol og det bør jeg jo ikke ta for mange av - da eksploderer jeg jo til slutt :P

 

Det hjelper ikke akkurat at det er stille i butikken - det er jo sånn i blant, men nå har jeg så innmari bruk for kunder hvis jeg skal klare høstleveringene. Det er jo snart salg, men jeg hadde trengt å selge litt til normalpris først - det er jo det vi skal leve av...kjenner at jeg syns det er litt ego det jeg gjør for tiden, uten lønn og mye borte fra familien :unsure: Jaja, det må jo gå, jeg 4 år igjen av kontrakten så å gi seg etter et halvt år er jo litt pinglete :P

 

Ha en super ettermiddag dere, vi snakkes!

 

Klem fra Anne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Høres veldig lurt ut Emma og stelle litt pent med seg selv,men det er ikke så lett.

Det må jeg bli litt bedre på også ;)

jeg har faktisk fått et litt mer avslappet forhold til husarbeid da...det er jo noe :P

Tåler litt mer rot her hjemme,det går jo ingen steder akkurat.

 

Håper salget ditt tar seg opp litt da Anne,så det blir litt kroner i kassa.Og sånne lãkerol kan ikke jeg spise mange av heller...hehe.Men de er gode da ;)

 

Jeg søker og søker på jobber om dagen.Håper jeg får noe snart.Blir ikke mye penger av dette her ihvertfall :( og jeg vil ha nye klær!

Men det er bare å glemme foreløpig.

Blir spennende å se hvordan det går med vekta når jeg begynner å jobbe fullt igjen.Jeg har en tendens til å bli veldig stressa.Og da blir jeg veldig oppblåst og går ihvertfall ikke ned i vekt.

Så jeg håper jeg kommer i mål før stresset tar helt overhånd ;)

 

Ha en fin ettermiddag videre :D

 

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest itta83

er litt umotivert for tiden damer...slurver med å føre inn spising og trening, men følte at jeg måtte ha en liten pause fra telling av kalorier...men det er nok ikke så lurt, for da går vekta oppover igjen :( Kjenner jeg begynner å miste troen på at jeg skal klare dette før bryllupet!! Håper jeg finner motivasjonen i forhold til maten igjen, og at jeg klarer å komme meg ut på flere fjellturer de neste ukene, det gjør jo SÅ GODT! Men dørstokkmila kan være litt lang noen ganger kjenner jeg.

Ser du også Emma har slitt litt for tiden! Vi får ta oss selv i nakkeskinnet og starte på nytt igjen :) Blir selv VELDIG lei meg om jeg snikveier meg og vekta ikke har gått ned, da trøstespiser jeg igjen, så nå er det vekt 1 gang i uka her også.

I dag viste vekta 66 kg igjen.Kjedelig, men sånn er det når man slurver med kosten!

Ny start og ny giv...(håper jeg!) :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...