Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

Gjest itta83

God helg til alle sammen!

Satser på at 17. Mai og pinsehelg ikke helt tar knekken på nedgangen...men skal innrømme at i dag har jeg hatt sprekkedag:( Soft is, karamell og noen biter melkesjokolade-smekke fingrene- :blink:

Ny uke neste uke og nye muligheter! Skal å prøve brudekjolen igjen neste uke så da får jeg nok ny motivasjon igjen!! Må si jeg sresser litt for kjolen min nå, den skal sitte som et skudd om 3 måneder :o

Ha en fin 17 mai feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her kommer ny oversikt:

 

Itta83:

Start: 66kg

Mål: ned 6kg/60kg

Veiedag: mandag

Resultat: 65,7kg

Nytt mål:

 

Emma:

Start: 66,7kg

Mål: ned 6kg/61kg

Veiedag: tirsdag

Ukesmål:

Resultat:

Nytt mål: 65kg

 

Lunami:

Start: 73kg

Mål: ned 8kg/65kg

Veiedag: onsdag

Ukesmål: 68,9kg

Resultat: 68,7kg

Nytt mål: 68,2kg

 

Smom:

Start: 72,4kg

Mål: ned 6kg/66kg

Veiedag: onsdag

Ukesmål: 70,6kg

Resultat: 71,9kg

Nytt mål: 70,6kg

 

Sunjolly:

Start: 66,5

Mål: ned 6,5kg/59kg

Veiedag: fredag

Resultat: 66,3

Nytt mål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg nok desverre tilbake til start... :(

Jeg har spist og spist hele helgen. Tenker jeg venter en uke før jeg går på vekten igjen, men den er nok ikke langt unna der jeg begynte desverre. Merket forresten like før helgen at jeg var utrolig slapp i hele kroppen. Bare å bevege meg var slitsomt. Jeg har nok gått litt hardt ut og spist for lite for lenge, så jeg får heller ta det litt roligere og håpe jeg kommer meg ned i vekt allikevel. Håper alle har hatt en fin helg!

 

Klem fra Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd da Emma :( men det er nok lurt å vente med veiingen,kanskje det ikke er så ille som du tror.

Vekta kan jo vise et par kilo mer etter en helg med mye godt,men mye av det forsvinner veldig fort.Heldigvis legger vi ikke på oss alt vi spiser ;) selvom det føles sånn noen ganger...

 

Jeg har vært flink helt til i går,da gikk jeg løs på tortillachipsen igjen :P ,men denne gangen greide jeg å sette posen tilbake i skapet før den var helt tom.Det var en del i den da,men likevel...pleier ikke la det stoppe meg ;)

Så jeg syns jeg har vært overaskende flink denne helgen.Jeg vet hvorfor jeg ikke klarte å styre meg i går,jeg får mensen om noen dager og da kan jeg spise det jeg kommer over..uff :o

 

Lykke til med neste uke alle sammen!

Nå er det slutt på alle helligdagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest itta83

Veiedag og nedtur!!

Skjønnte jo at ned 1 kg forige uke var for godt til å være sant...

Vekta viste 65,7 i dag, skal ha mensen denne uka da, så bruker å gå opp litt før den kommer, men...Blir litt motløs:(

Hvordan skal jeg få på meg brudekjolen min!?

 

Håper dere har hatt ei fin pinsehelg, det har jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJÆLP! Jeg har spist i helgen, skikkelig "kost" meg kan man si!

Men etter den søte kløe...joda, så kommer den sure svie...

 

I dag skulle jeg ønske jeg hadde latt være, men gjort er gjort!

 

Har trent de øktene jeg hadde planlagt unntatt løping på søndag, da var gubbingsen syk og jeg hadde mer enn nok med barn, sol og klesvask den dagen.

 

Men selv 17. mai gikk jeg ned i kjelleren og tok en wii-økt før vi dro og kjøpte is på McD (FY. Det ble bare 4,1 tp i forrige uke, men startet denne uken med 2,4 i går, så da håper jeg denne blir litt bedre.

Forventer mensen i løpet av et par dager så jeg håper ikke den setter kjepper i hjulene for meg. Går nok opp menskiloen, men den trekker jeg med god samvittighet av ;)

 

Håper dere alle har hatt en fin helg og 17. mai. Vi hadde en stille dag, bare nedom byen for at 11-åringen skulle tråkke seg gjennom toget. Var borte i 3 timer totalt, så utenom frokosten med eksfamilien og mamma skjedde det ikke noe mer hele den dagen. Litt kjedelig at vi ikke har noen tradisjoner, men de forsvant i skilsmissene og selv etter snart 10 år har vi ikke klart å få noen nye da alle vi kjenner har sine egne etablerte tradisjoner. Kjenner det er litt sårt på barnas vegne både 17. mai og nyttårsaften, som også er en sånn dag.

 

Litt rart at det blir sånn, men det virker som at det ikke er plass for endringer hos andre?

 

Jaja, dagens hjertesukk - vi prøver igjen til neste år. Kanskje noen vil komme til oss da...?

 

Flere enn meg som syns 17. mai er litt kjip? Eller er det bare en fest fra morgen til kveld - og hva gjør dere i så fall for å få til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe tradisjoner 17 mai,ikke frokost engang.Her begynner det så tidlig,oppmøte kvart på ni på skolen så det er jo såvidt vi rekker å få på oss finstasen ;) vi er på skolen ti det er slutt der og så går vi hjem.Griller vanligvis på ettermiddagen engang.Så ganske kjedelig egentlig :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med kveldsmaten og oppsummerer dagen.

:) Bra med vann! Over 2 liter...

:) Spist fornuftig, ender på 1260 kcal og det er nok passe etter noen dager med full pott +++ på inntaksfronten.

:) Trent i kveld, og etter 10 timer på jobb og en seig 3-åring som ikke veldig gjerne ville sove så er jeg fornøyd med det. Ny økt i morgen. Det jeg ser jeg må ofre er løpeturer på disse lange dagene, men håper jeg klarer å gjøre det noen kvelder også. Hadde jeg enda åpnet 10 og ikke 9 så hadde det vært unnagjort på morgenen.

 

Håper dere andre har hatt en bra start på hverdagen igjen også. Skal holde hardt med vektmålet denne gangen også, men tror jeg skal være fornøyd bare jeg ikke går opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare såvidt innom her for å si hvor imponert jeg er over dere!!

 

Dere holder det gående med maten og treningen. Kjempe bra!!! :D

 

Selv er jeg nede i en liten "dal"... Var på vekten i dag selv om jeg tenkte jeg skulle vente til neste uke. Jeg er virkelig tilbake til der jeg startet. At det er fysisk mulig å legge så masse på seg iløpet av en halv uke... :o Får se neste uke hva vekten viser da. Målet er 65kg, håper virkelig at noe av denne vekten går fort av igjen..

 

Motivere å lese om hvor flinke dere er, så jeg kommer nok inn i det igjen.

 

God kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Da har jeg vært på vekta og den viste 68,7 kg..JIPPI!!Da blir jeg så glad.

Mål for neste uke er 68,2 kg.

 

Emma,du må prøve å holde deg unna vekta en stund! ;) hvis du er litt som meg ihvertfall,så blir jeg bare deppa og spiser enda mer :o.

Ja det er helt utrolig hvor mye det går an å legge på seg i løpet av få dager,men alt det fester seg vel ikke?

 

Lykke til!

KLem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

Da har jeg vært på vekta og den viste 68,7 kg..JIPPI!!Da blir jeg så glad.

Mål for neste uke er 68,2 kg.

 

Emma,du må prøve å holde deg unna vekta en stund! ;)/> hvis du er litt som meg ihvertfall,så blir jeg bare deppa og spiser enda mer :o/>.

Ja det er helt utrolig hvor mye det går an å legge på seg i løpet av få dager,men alt det fester seg vel ikke?

 

Lykke til!

KLem fra Lene

 

Hei Lene,

Så utrolig deilig - så flink du har vært!!! :D

 

Jeg gruer meg til i morgen og veiing, snikveiingen i morges til slankekrigen viste stillstand. Bedre enn opp så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj eller heldigvis - jeg vet ikke helt :P

 

Stillstand på vekta, æsj fordi at jeg har trent alle øktene mine, og spist mye riktig, heldigvis fordi jeg da ser at en sånn utskeielse ikke ødelegger alt. Det er bra med tanke på den perioden man skal stabilisere og så holde vekten.

 

Så jeg tror jeg skal prøve å være fornøyd og heller håpe at neste onsdag er snillere!

Jeg bommet jo totalt på veiingen for jeg trodde det var tirsdag i går jeg, men jeg er vel ikke den eneste som er i surr med dagene. Vekten var den samme uansett.

 

Mensuke :angry: gjør at jeg fyser mer enn vanlig, men jeg skal prøve å være tøff B)

 

Snakket akkurat med mamma også og hun har kapitulert på bunadsbruken og lurte på om jeg ville bruke den i neste helgs konfirmasjon. Og jeg kan få overta den nå hvis jeg vil. Vi har to konfirmanter neste år og da vil jeg jo gjerne ha den. Men da må den syes om litt, både er den for kort og for vid til meg.

 

Så da har jeg enda et mål foran meg. Den skal ikke syes inn til 71-kgs kroppen, men lavere. Jeg tenker likevel at det vil være dumt å ta den helt til 65-kgs kroppen, men kanskje legge den på 68? Da har jeg litt slingringsmonn. Idealvekten kan jo fort endres litt med alderen også. Og jeg vil jo ikke være nødt til å sy den ut og inn i eninga...

 

Spennende :)

 

Ha en fin dag, jeg skal prøve å gjøre det beste ut av min :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke hadde gått opp ihvertfall ;) etter denne helga med så mye fristelser så får man vel være glad for det.

Jeg ønsker meg også bunad,eller drakt som det heter her jeg bor da.Men det er jo svindyrt,så du er heldig som får en :)

 

Nå begynner ryggen å bli litt bedre her så nå kan jeg gå nesten normalt igjen..hehe.Det blir bra!Søker på jobber til den store gullmedaljen om dagen også.

I november ble stillingen min redusert fra 100 til 40%,kjipt...

 

Jeg registrerer mat og trim? hver dag og blir faktisk veldig motivert av å se de tallene.Det er akkurat som om noe er annerledes denne gangen,oppi toppen.Det er liksom ikke et problem,sånn som det pleier å være.Jeg har aldri klart tidligere å vært "flink" over en så lang periode som nå.Morsomt! Bare håper det varer :D helt til 65 da. Venter stadig vekk på at motivasjonen bare forsvinner...hehe.Har endel erfaring med det fra tidligere :rolleyes:

 

Ha en flott dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er det - jeg sa neitakk til bunad til min egen konfirmasjon for da hadde mamma så lite å rutte med at jeg ikke hadde samvittighet til det, men jeg er eneste datter og selskreven arver til den. På samme måte som at brødrene mine har arvet mye etter pappa som ikke jeg har fått noe av.

 

Så det har på en måte vært planen hele tiden. Nå orker hun ikke bruke den mer, den er tung og hun er dårlig til beins og med vonde armer blir det voldsomt. Så nå er det min tur, og omsøm skal jeg få i bursdagsgave og julegave så jeg ikke skal trenge å ha noen utgifter på den. Blir hyggelig å kunne ha den i barnas konfirmasjoner da i hvert fall :)

 

Nok om det, jeg er helt enig, det er veldig motiverende å skrive opp og se hvor mye man putter inn i løpet av en dag. Det er jo heller ikke store endringer i kosten som skal til for at det blir mye sunnere. For min del handler det mest om å kutte det ekstra godiset og spise litt mindre posjoner.

 

Men jeg gleder meg veldig nå kjenner jeg, til å se 60-tallet - kanskje i løpet av de neste 3-4 ukene da i hvert fall???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får vi da håpe,det har du fortjent :D

 

Nei ikke så mye som skal til,og nå har jeg blitt mest opptatt av gjennomsnittet på uka,det er jo så bra.

Hvis du spiser for mye en dag så kan man holde igjen litt dagen etter og så blir det ikke så ille likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :D

 

I dag skal vi på hytta med svigers,svigermor har bursdag så det blir vel noe kaker og sånt tenker jeg.Uff...jeg har ikke lyst til å spise noe sånt nå :( så jeg har tenkt å si til dem at jeg er på slankern denne gangen..tror jeg da..hehe.Da kan jeg ihvertfall ikke spise noe,hvis jeg sier det :rolleyes: Hmmm...vanskelig! Det er jo flaut å si at man slanker seg og så kanskje det skjærer seg likevel.

Mye problemer gitt ;)

 

Ønsker dere alle en strålende helg!

Kommer nok innom her flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og god helg uansett hvilken strategi du ender på!

 

Ser på vektoversikten din og er litt "misunnelig" for at jeg ikke klarer den samme fine nedgangen som du får til :angry: Unner deg den da heldigvis, ikke verre enn det ;)

 

Men jeg lurer på hva jeg gjør feil om dagen, vi har jo samme utgangspunkt. Men det mulig jeg ikke får trent nok. MÅ løpe på søndag , ingen tvil om det nei!

 

BLABLA, intet nytt å fortelle herfra egentlig.

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D hyggelig at du unner meg det da ;)

 

Det ble (heldigvis) ikke noe av den hytteturen i dag,akkurat nå er jeg glad for det.Sånne situasjoner er litt vanskelig syns jeg.Så jeg går tur i skogen med venninna mi istedet...hehe..passer mye bedre for meg.

 

Jeg må innrømme at jeg er imponert selv(hvis det er lov å si sånt),pleier ikke å gå så bra med slankinga mi.Ikke har jeg trena noe særlig heller.Men jeg går bare og venter på den dagen det stopper opp :o så jeg gleder meg så lenge jeg kan :)

Fortsatt god helg B)

du blir ihvertfall i supergod form du som er så flink å trene...stå på!

 

Klem fra Lene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal skryte av deg selv!!! Det er jo halve moroa her inne det.

 

Skryte når det går bra og nedover og få trøst og motivasjon til ny guts når det står stille eller mot formodning går oppover :blink:

 

Ja, jeg kjenner heldigvis at det hjelper å trene, blir sterkere og orker mer. I kveld er det ny økt for jeg (FY!!!!) skulka og spiste pizza med 14-isene i steden i går kveld. Men det var også viktig. (Ikke pizzaen kanskje, men å sitte med bare de to og prate og tulle litt.)

 

Bra du "slapp" hytteturen, jeg liker heller ikke sånt i prosessen - det er så teit for det er liksom ikke lov til å si nei til noe som helst.

 

Jeg har sluttet nesten helt med alkohol og det er det utroooolig liten forståelse for. Jeg blir dårlig av det, og det av minimale mengder. Så da gidder jeg ikke i det hele tatt. Det har folk veldig vanskelig for å akseptere og jeg må forklare og ikke minst forsvare det i eninga :huh:

 

Og nå som jeg skal gå ned skal jeg i hvert fall ikke drikke alkohol, det binder vann som rakker'n på meg og det har vel alle snart skjønt at jeg gjør mye av uansett :(

 

God helg!

 

Håper flere av dere stikker innom snart så det blir litt liv i tråden igjen B)

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)/>

Det ble en to timers tur i skogen med venninna mi og hundene istedet i går,MYE bedre akkurat nå.Det er så deilig at ryggen nesten er bra igjen.

 

Det er viktig og kose seg litt sammen barna også.Vi skal jo ikke være kjedelige hele tiden.Det er fint med dette kostholdet her,at vi kan spise sammen med de andre.Men jeg holder meg unna fine rundstykker og sånt da,spiser bare grove knekkebrød ellers så blir jeg veldig oppblåst og får bare lyst til å spise mer og mer.

 

Ja det er slitsomt å måtte forsvare de valgene man tar hele tiden,jeg har drukket alkohol et par ganger mens jeg har holdt på nå,men da har jeg måtte vært veldig streng et par dager etterpå.Herregud,det var jo nesten 400 kalorier i en drink jo? Hvis det stemmer det jeg så på nettet.Den ene kvelden der kosta meg 1700 kalorier ekstra :o 70 frimerker..hehe.Tenker meg nok litt mer om neste gang og holder meg til vin ;)

Jeg håper også flere stikker innom igjen her,moro når vi er flere :)/>

 

Ha en strålende fin og sunn lørdag :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, 70 frimerker er nok litt mer enn anbefalt mengde - haha :lol:

 

Men balansen er viktig å finne - det som er passe mengde streng og passe mengde slapp.

 

Jeg skulle trene i går kveld og "mannet" meg opp og gikk i kjelleren, bokstavelig talt. Wii'en streika gang på gang og registrerte ikke og stoppet opp osv osv osv. Jeg ga opp hele prosjektet og bestemte meg for å løpe i dag tidlig i steden.

 

Jeg dro ut kl 8 og var ute i 40 minutter, veldig fornøyd med det. Så tok mannen og åpnet butikken i dag så jeg fikk dusje i fred (og slapp og dra ut kl 7). Det er veldig deilig å være ferdig trent før jobb, men jeg kjenner at jeg ikke får i meg nok vann før jeg starter og det straffer seg nå - hodepine :( Har svelget unna et par paracet nå og fyller på med vann så går det nok over. Skal jo være på jobb til 18 også så da hadde det vært digg å ikke har hodepine resten av dagen.

 

Matmessig ligger jeg bra an denne uken tror jeg. Vi holdt på å gå i veggen av fysenhet i går kveld, men endte opp med en kopp te hver. Da syns vi selv at vi var innmari flinke. I dag blir det kokosboller eller litt mørk sjokolade som blir lørdagsgodtet.

Bare 2 barn hjemme i helgen og det hjelper litt, for da er det ikke sånne mengder på bordet og mange behov og ønsker som skal dekkes.

 

God lørdag folkens!

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink til å trene Anne :D/>/>

 

Hva slags butikk er det dere driver?

 

 

Takk *stolt* :D/> Håper det vises på vekta snart, og mer på cm også for det er ikke mye enda... Det kommer det kommer *smører med tålmodighet*

 

Jeg driver med barneklær: www.nicolaisklesskap.no (nettside under opparbeiding, men en start :)/> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro da :)/>/> men det er sikkert slitsomt og lange dager også.

 

Ble visst en liten fest igjen i går.. :rolleyes:/>/>

men denne gangen holdt jeg meg til rødvin og lite øl,så det ble bare bittelitt over grensa... man lærer så lenge man lever.. :P/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

 

Ja, det er både gøy og slitsomt å starte opp selv, akkurat nå er det økonomiske den største bekymringen. Det er tøft å skulle etablere seg og få folk til å bruke akkurat min butikk framfor noen andre :mellow: Men jeg VIL klare det og da er det bare å stå på.

 

På sikt gir det forhåpentligvis mer frihet og kortere dager, og færre lørdager ;)

 

I går fikk jeg en skikkelig treningsboost, rent mentalt. Jeg sendte melding til hun jeg løp sammen med før (vi har egentlig ikke slutta, bare hatt vanvittig mye hindringer) og spurte om hun ble med en tur kl 20. Og det ble hun og du verden så MYE morsommere det er å trene sammen, skravle hele veien og ikke minst oppdage at vi fortsatt er på samme nivå!

 

Så vi ble enige om at nå sommerstid med lyst lenge er det jo ikke så farlig om det blir 9 før vi kommer oss ut. Men at vi gjør det!

 

Jeg ble i så godt humør av det og alle planer om å dypdykke i fryseren etter is forsvant som dugg for solen B)

 

Så nå skal vi prøve i hvert fall to turer i uka fram over - det blir så bra!

 

Knask en gulrot!

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...