Gå til innhold

Minus 3 kilo innen 1. september!


Anbefalte innlegg

Juli måned er straks over, og mange flinke jenter holdt liv i julitråden tross feriemodus - utrolig inspirerende!

 

Siste feriemåned denne sommeren står for døren - bli med å holde fokus og dra lasset sammen!

 

Sakset inn fra tidligere tråder;

 

Bli med på å registrere vekt i begynnelsen og slutten av august måned - enten du skal ned 10, 15 eller 20 kilo totalt sett... vi tar 1 kilo av gangen og prøver oss på hele 3 kilo pr. måned!

 

Du som vil være med melder bare inn din startvekt i morgen eller når du veier deg i begynnelsen av august, gjerne også ukentlig underveis og sluttvekt 31. august/1. september (eller deromkring), så samler jeg alt som innrapporteres i egen liste og holder den oppdatert underveis.

 

 

Bli med, da vel! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cockerella

Jeg blir også med. Har ikke fått veid meg på ei stund, så jeg går ut fra siste kjente vekt 77,4 og håper at det ikke er mer enn det nå....

 

Klarer jeg 3 kilo i august, så er jeg sånn cirka i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Jeg er med. Har hatt en aktiv sommer, men det har vært mye godvær og is-spising også, så vekta viste 71,5 kg nå på mandag. Klarer jeg 3 kg ned, skal jeg være strålende fornøyd, men målet i første omgang er å komme ned under 70 igjen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttogbedreliv

Jeg er med! Veide meg for et par dager siden (oppstart av Prosjekt Slanking) - 79,7kg. :( Minus tre kg til 1. september hadde vært helt utrolig bra!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttogbedreliv

Sabine, det er veldig inspirerende å se signaturen din! Ser du startet med ca samme vekt som jeg har nå, og du har allerede kommet under 70kg! Utrolig bra!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabine, det er veldig inspirerende å se signaturen din! Ser du startet med ca samme vekt som jeg har nå, og du har allerede kommet under 70kg! Utrolig bra!

 

 

Hei, jeg heter Linn og blir gjerne med om jeg får lov. :)

Begynte med veiing nå mandag og vekta var 65.3. Målet er 60. Kjenner godt til GR men har ikke fått ønsket resultat. Men sammen dere skal jeg klare det!

 

PS er ikke så god på data.

 

Dette blir en spennende reise!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg på nytt i dag, og ble overrasket over at vekta viste 68,4 i dag, mens den viste 69 i går. Muligens var jeg litt dehydrert i dag eller hadde vann i kroppen etter reisen i går, eller en kombinasjon. Men startvekten denne måneden er vel da 68,4. Skal etterhvert prøve å gå tilbake til å ha veiedag på søndager.

 

Sabine, det er veldig inspirerende å se signaturen din! Ser du startet med ca samme vekt som jeg har nå, og du har allerede kommet under 70kg! Utrolig bra!

 

Nyttogbedreliv, jeg ventet med å starte på dette prosjektet med å gå ned i vekt til jeg var skikkelig motivert. Hadde jeg startet før, i en litt mer vanskelig periode, tror jeg ikke at jeg hadde klart å holde fokus og være så konsekvent med maten. Trening sliter jeg fremdeles med. Men det hjelper på motivasjonen at jeg merker framgangen. Dessuten har jeg en større fest som jeg skal på i høst, og da vil jeg gjerne føle meg mer vel med kroppen min igjen. Ønsker deg også lykke til. Disse "Minus 3 kg"-trådene har vært en fin motivasjon for meg, så flott at du henger deg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. august og her inne er det godt med liv allerede, så moro! :)/>

 

Da samler jeg alle de opplysningene dere hittil har kommet med i en ny oversikt og der dere har sagt fra om hvilken dag dere har veiedag, skriver jeg det i parentes - moro å se på variasjonen i ukedagene og enda gøyere med oppdateringer hele uka igjennom :D/>

 

Tre, to eller en kilo ned - prosessen med å holde FOKUS er viktigere enn resultatet!

 

Oversikten for august:

 

Juni72 90,0 (onsdag)

fineline 77,9 (tirsdag)

Linn77 65,3 (mandag)

nyttogbedreliv 79,7

Solvane 71,5 (mandag)

cockerella 77,4

Sabine 68,4 (søndag)

*bolla* 69,9 (onsdag)

 

Flott spredning allerede i ukedager ;)/> hurra!

 

Hva er slagplanen deres, jenter, mest kontroll på kostholdet eller treningen?

Selv tviholder jeg meg til "forskningen" som sier 70/30 eller 80/20 prosentfordeling mellom de to (jeg har fortsatt HØY dørstokkmil, men er skikkelig god på kostholdet :D/>)

 

Har du lyst til å være med? Sleng deg med, da vel! :D/> Her er plass til alle som vil!

 

Ha en strålende torsdag og første dag i august, allihopa B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott initiativ. Jeg trenger massevis av motivasjon😉 Har akkurat startet dette prosjektet og det føles litt ensomt.

 

Min veiedag er torsdag og 1.8 var vekten 76,7. Målet til slutt er å komme til 65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klar-ferdig-gå

Håper det er plass til en til. Jeg veier meg mandager og sist mandag landet jeg på 89.3 kilo. Dette er et kjempebra tiltak og blir spennende å se hva vi alle klarer? er ny på Grete Roede og synes at Forum er noe som virker kjempeinspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hiver meg på her!!! :) veiedagen min er på mandag, og den viste 80,0 den 29.07. håper det er ok at det ble målt nesten i august ;)

 

målet er 10 kg ned,så her er det bare å brette opp ermene!!! ;) navnet mitt forteller nok at jeg ikke er en førstegangs-slanker,men vi er vel litt der mange av oss her inne,tror jeg...litt opp og ned.. men for min del mest opp,dessverre.

 

blir spennende å følge med her inne!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babybluey

Hei!

 

Jeg har nettopp startet mitt slankeprosjekt.. Dvs, jeg gikk ned noen få kilo høsten i fjor da jeg startet på GR, men nådde ikke målet, deretter har jeg slutta å røyke og kiloene har sneket seg tilbake... Men, nå etter ferien er jeg superklar, og godt igang med "nytt" kosthold :)/>

 

Slenger meg derfor med på denne tråden! Min vekt i går var 75,6 :huh:/> Mitt mål er å ta av 10 kilo innen året er omme. Spennende! Begynte på mandag, og merker allerede at det skjer ting...Juhuu.. Men, av erfaring så går det raskt i starten, og så stopper det opp litt. Men, håper på å finne gode og råd og veiledning hvis det skjer, her inne :)

 

Mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sunne friske damer og jenter! Så gøy å lese om dere alle og for en flott oppsumering og oversikt som lages av deg Juni72 (håper det var deg da :rolleyes: )

Utrolig motiverende å lese at vi er flere i samme bås, at vi kan dele erfaringer. På godt og vondt og lære av disse.

 

Husker ikke hva jeg skrev om meg selv men kort og godt: 36 år, to barn på 3 og 6 år, gift og opptatt av kcal. Håper å bli opptatt av trening også?

 

Har prøvd å slanke meg lenge, klarte 2.5 kg på 3 mnd så ikke mye å skryte av. Og de gikk jeg selvsagt opp i ferien. Men, har tatt grep nå og forventer nedgang til mandag. Deretter frykter jeg stopp.......med mindre noe jeg leste her inne på forum er riktig. Nemlig at ALT må skrives inn! Jeg har ikke registret inn type ja-grønnsaker...... Trodde det var greit jeg, å spe på med en hel pose frossen grønnsaker i løpet av en dag. Alt unntatt vann øker jo totalen. Så nå, alt veies og registreres og jeg forventer resultat.

 

Ha en flott dag alle der ute, ta riktige valg, det føles så godt- og den følelsen vare myyyyyyyye lengre enn å ha spist noe man ikke burde eller skulle eller hadde planlagt. Tvi TVi ladies!!!!!!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare sååå gøy! August er virkelig måneden for å gi bånn gass :D/> i alle fall ekstra godt med fokus på både kosthold, trim og ikke minst god støtte! ;)/>

 

Tunga rett i munnen nå, så jeg får dere alle riktig på plass;

 

Oversikten for august:

 

snupsipups 72,0

Babybluey 75,6

Tussi88 77,7 (fredag)

fru jojo 80,0 (mandag)

GBE 62,7 (torsdag)

klar-ferdig-gå 89,3 (mandag)

smom 70,9 (onsdag)

ekko76 76,7 (torsdag)

Juni72 90,0 (onsdag)

fineline 77,9 (tirsdag)

Linn77 65,3 (mandag)

nyttogbedreliv 79,7

Solvane 71,5 (mandag)

cockerella 77,4

Sabine 68,4 (søndag)

*bolla* 69,9 (onsdag)

 

Velkommen, velkommen alle sammen :D/> Sammen skal vi dra lasset og kvitte oss med både ett, to eller kanskje flere kilo!

 

Flott å høre at dere blir like motiverte av denne tråden som meg - og med så fin variasjon i veiedag, så er det liv her nesten hver dag hele uka!

(Bare å si fra hvis jeg har skrevet inn feil navn, vekt eller veiedag, jeg legger til/endrer mer enn gjerne ;)/>)

 

Du velger selv om du vil rapportere inn ukentlig eller bare helt i slutten av måneden - gleder meg til å se grønne, fine tall fremover nå, altså :D/> Heia oss!

 

Har du ikke rukket å melde inn vekt ennå? Det er plass her til alle som vil, måneden er ennå bare pur ung! Velkommen! :lol:/>

 

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare sååå gøy! August er virkelig måneden for å gi bånn gass :D/>/> i alle fall ekstra godt med fokus på både kosthold, trim og ikke minst god støtte! ;)/>/>

 

Tunga rett i munnen nå, så jeg får dere alle riktig på plass;

 

Oversikten for august:

 

snupsipups 72,0

Babybluey 75,6

Tussi88 77,7 (fredag)

fru jojo 80,0 (mandag)

GBE 62,7 (torsdag)

klar-ferdig-gå 89,3 (mandag)

smom 70,9 (onsdag)

ekko76 76,7 (torsdag)

Juni72 90,0 (onsdag)

fineline 77,9 (tirsdag)

Linn77 65,3 (mandag)

nyttogbedreliv 79,7

Solvane 71,5 (mandag)

cockerella 77,4

Sabine 68,4 (søndag)

*bolla* 69,9 (onsdag)

 

Velkommen, velkommen alle sammen :D/>/> Sammen skal vi dra lasset og kvitte oss med både ett, to eller kanskje flere kilo!

 

Flott å høre at dere blir like motiverte av denne tråden som meg - og med så fin variasjon i veiedag, så er det liv her nesten hver dag hele uka!

(Bare å si fra hvis jeg har skrevet inn feil navn, vekt eller veiedag, jeg legger til/endrer mer enn gjerne ;)/>/>)

 

Du velger selv om du vil rapportere inn ukentlig eller bare helt i slutten av måneden - gleder meg til å se grønne, fine tall fremover nå, altså :D/>/> Heia oss!

 

Har du ikke rukket å melde inn vekt ennå? Det er plass her til alle som vil, måneden er ennå bare pur ung! Velkommen! :lol:/>/>

 

Ha en fin torsdag!

 

 

 

God morgen :)

 

Lykke til i helgen alle jenter :rolleyes:

Kanskje flere enn meg som synes fredag, lørdag og kanskje søndag også er de vanskligste dagene i uka ( nesten halve uka desverre)

Men dumt å ødelegge ukas innsats nå, særlig når jeg kom meg igjennom gårsdagen, selv med vin.

 

Hei så lenge! Linn.

 

PS hvilken meny er dere på? Selv er jeg på meny 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Lykke til i helgen alle jenter :rolleyes:/>

Kanskje flere enn meg som synes fredag, lørdag og kanskje søndag også er de vanskligste dagene i uka ( nesten halve uka desverre)

Men dumt å ødelegge ukas innsats nå, særlig når jeg kom meg igjennom gårsdagen, selv med vin.

 

Hei så lenge! Linn.

 

PS hvilken meny er dere på? Selv er jeg på meny 1.

 

Vi kuttet tvert med godteri og brus her hjemme, både kjæresten og jeg, så helgene er ikke så annerledes enn hverdagene egentlig (er ingen vindrikker, men blir gjerne paraplydrinker på ferie;)).

 

Jeg registrerer dagens måltider på morgenen, og holder meg stort sett til det - endrer kun hvis det skjer uventede endringer i planene (utenfra), blir jeg bedt bort er regelen å spise mindre porsjoner enn jeg ellers ville gjort og velge riktigst mulig. Har LOV til å spise 10g Lindt sjokolade hver dag om jeg vil, eller spare dem til helgen, men innenfor kalorimengden (ender som oftest med å spise utrolig få).

 

Har vel meny2 på 1600kcal og siden jeg ikke skal lavere enn 75 kilo (er 172 høy), så ser det ut som jeg bare skal bli på den menyen. Har "bare" holdt på i 12 uker, men (bank i bordet) ingen sprekk hittil!!

 

Spennende å høre hvordan andre løser det, spesielt med meny1 som du, Linn77, lurt å regne med vinen, i alle fall, da er det LOV :D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...