Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Håper alle har hatt en fin helg! Jeg kjenner jeg er snopesyk :P jeg er veldig glad i søtsaker, men også veldig glad i sunn mat! Så bør spise mer sunt.

 

I dag gikk jeg fjelltur i 2,5 timer, forbrendte rett over 1000 kaloerier (pulsklokke) det er alltid gøy. Jeg har funnet ut at 1300 cal er for lite for meg, siden jeg trener en del. Satser heller på 1600 cal, så blir det ikke noen sprekker!

 

Ha en fin og sunn uke damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke formøyd med denne uka. Jeg gikk riktignok ned 300 gram og ikke opp, men innerst inne hadde jeg håpet på å se 66,0 denne uka. :( Det var nok fredagen og eventuelt lørdagen som gjorde utslaget, for snikveiingen dagene før hadde vist at jeg var på rett vei. Det ble middag ute på lørdag, og selv om jeg lot mesteparten av risen ligge igjen, må jeg ha feilberegnet kcal der. Det samme med fredagen. Selv om jeg hadde avsatt kcal til noen glass vin, ble jeg overrasket av mer mat til vinen enn jeg hadde trodd. Selv om jeg da var tilbakeholden med maten og reduserte vininntaket litt, må jeg har beregnet feil.

 

Jeg bør ikke gå redusere mer på kcal, føler jeg, så jeg får heller forsøke å øke på en økt til med trim denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke formøyd med denne uka. Jeg gikk riktignok ned 300 gram og ikke opp, men innerst inne hadde jeg håpet på å se 66,0 denne uka. :(/> Det var nok fredagen og eventuelt lørdagen som gjorde utslaget, for snikveiingen dagene før hadde vist at jeg var på rett vei. Det ble middag ute på lørdag, og selv om jeg lot mesteparten av risen ligge igjen, må jeg ha feilberegnet kcal der. Det samme med fredagen. Selv om jeg hadde avsatt kcal til noen glass vin, ble jeg overrasket av mer mat til vinen enn jeg hadde trodd. Selv om jeg da var tilbakeholden med maten og reduserte vininntaket litt, må jeg har beregnet feil.

 

Jeg bør ikke gå redusere mer på kcal, føler jeg, så jeg får heller forsøke å øke på en økt til med trim denne uka.

 

Du har jo hatt en utrolig flott og jevn vektnedgang til nå, Sabine, så det er kanskje ikke så rart at det går litt saktere innimellom? Og det var tross alt 300 g NED og ikke opp! Syns du har vært flink, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og JIPPIIIII 69,3 kg! Det er ned 1,4 fra forrige uke!!

Vet ikke helt hva som har skjedd, men jeg har en klar følelse av at en "slanketimeout" i sommer kanskje var greit; føler veldig at det har løsnet nå:-)

Snikveiinger har vist meg sekstallet først i noen dager nå, og jeg er bare såååå fornøyd. Har vært kjempeflink med maten denne uka, men det har blitt dårlig med trimpoeng.

 

Jeg registrerer nitidig all mat, -det tar litt tid, men jeg vet av erfaring at det er det som funker for meg. Så jeg fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og JIPPIIIII 69,3 kg! Det er ned 1,4 fra forrige uke!!

Vet ikke helt hva som har skjedd, men jeg har en klar følelse av at en "slanketimeout" i sommer kanskje var greit; føler veldig at det har løsnet nå:-)

Snikveiinger har vist meg sekstallet først i noen dager nå, og jeg er bare såååå fornøyd. Har vært kjempeflink med maten denne uka, men det har blitt dårlig med trimpoeng.

 

Jeg registrerer nitidig all mat, -det tar litt tid, men jeg vet av erfaring at det er det som funker for meg. Så jeg fortsetter!

 

Så bra Friskogfin! Gratulerer med flott nedgang!

Kanskje er det nettopp det som skal til av og til, en liten timeout... Lurer på om det gjør at kroppen ikke går i sparebluss?

En sånn skikkelig drop på vekta er moro, og inspirerer i allfall meg til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, for en kjekk tråd dere har her. Håper jeg kan slenge meg på :)

 

Jeg er også blandt dem som har jobbet seg fra "kategorien 10-20 kilo" og ned til "under 10 kilo". Fra å begynne på 83 kilo (all time high) til nå å veie 76,7 kilo, så er veien ikke så fryktelig lang før jeg når målet mitt på 72 kilo. Når jeg kommer dit har jeg en såkalt normal BMI. Ikke sikkert jeg er fornøyd når jeg kommer dit, men jeg stopper ihvertfall ikke før jeg er der.

 

Ellers så kan jeg fortelle om meg selv at jeg er 41 år og 169 cm. Jeg har barn, hund og verdens beste samboer. Med tilsammen 5 barn så har jeg ikke akkurat noen fritidsproblemer hehehe. Noen treningsnarkoman er jeg definitivt ikke, men jeg får det til med maten.

 

Jeg har ikke meldt meg på noen kurs her, men nøyer meg med gullmedlemsskap. Det funker gullfint for meg. Og da jeg meldte meg inn 1. juli, ville samboeren min støtte meg så godt han kunne, så han meldte seg likså godt inn han også. Ikke det at han trenger det, for han er så fin atte.

 

Kiloene renner av oss begge to. Vi hadde oss en uke i syden i sommer, og da kom selvsagt noen greske kilo snikende. De er på god vei av igjen, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo hatt en utrolig flott og jevn vektnedgang til nå, Sabine, så det er kanskje ikke så rart at det går litt saktere innimellom? Og det var tross alt 300 g NED og ikke opp! Syns du har vært flink, jeg :-)

 

Takk for oppmuntringen, Friskogfin. :) Jeg vet jo at du har rett. Det er nok bare at jeg så gjerne skulle ha brukt en spesiell kjole om to uker, men det må jeg nok vente litt lenger før jeg kan. Jeg er mye mer fornøyd med kroppen min nå enn jeg var i mai, og jeg merker det også på kroppen når jeg beveger meg at det er langt lettere enn det var. Så på mange måter bør jeg være fornøyd, og det er sikkert naturlig at det stopper opp i blant og går litt saktere. Kroppen vil vel ikke gi slipp på reservene sine helt uten motstand. Men så var det de klærne da.... Ja, ja, det kommer flere anledninger, så får jeg heller improvisere litt ved denne anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Det funker! :-D

ned 900 gram så nå er jeg på 67.4 kg! elles minus 24 cm, men det tar jeg med en klype salt iom at det var minus 10cm over magen og det kan variere ettersom magen til tider kan krangle endel.

Jeg vet av erfaring at den første uka er oftest best så nå forbereder jeg meg på 200/300 gram ned i uka. Forskjell fra tidligere veiinger er nå at jeg kan trene litt forsiktig så jeg kan jo håpe at det har effekt på vektnedgangen. :-)

 

Jeg er bynt på "den uka i måneden" så da forebygger jeg søtsug med cavalier sjokolade søtet med stevia. 25 gram om dagen. :-) Frukt og Bris med smak. Vet av erfaring at det hjelper å ha noe på lur den uka hær. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se 73 tallet selv med et åttetall bak. Var helt overbevist om at jeg hadde gått opp så veldig glad over 300 gram nedgang. Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe gjennom en måned med bursdager og ikke minst London tur. Utfordringene står i kø neste måned! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Krepsen76, Ekko76 og Vårsøg! Dette går jo veien:-)

Og veldig fint at dere gir tilbakemeldinger; det er jo sånn en tråd holdes "i live"... Ønsker meg innimellom signaturer eller liknende hos dere så jeg kan se vekten deres over tid, men det er selvfølgelig en smakssak om man ønsker å ha det eller ikke:-)

 

Ang. søtsug (som jeg har slitt MYE med); har faktisk funnet ut at det å spise Spirulina kapsler (4-5 stykker, kjøpes på Helsekostbutikk) om morgenen (rett før frokost) hjelper meg. Dette hadde jeg ingen tro på, men det hjelper!

 

Jeg var på foreldremøte i går kveld og klarte ikke å motstå en viss wienerkringle som stod på bordet, men det holdt med ett stykke og jeg endte opp på ca 1500 kalorier inkludert dette, så det var vel ikke så galt...:-)

 

Lykke til videre, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Godt jobba friskogfin, er ikke så lett å la være å spiser flere når man alt har smakt. :-) Spirulingkapsler? det har jeg ikke prøvd. :-) alt må prøves. ;-)

 

Kremt* jeg er ikke så flink på sånt tekniske ting som dere lager. prøvde å lese meg fram for å gå det til men... :-P

 

Hurra for oss, krepsen76 og ekko76! :-D

 

 

 

Gratulerer, Krepsen76, Ekko76 og Vårsøg! Dette går jo veien:-)

Og veldig fint at dere gir tilbakemeldinger; det er jo sånn en tråd holdes "i live"... Ønsker meg innimellom signaturer eller liknende hos dere så jeg kan se vekten deres over tid, men det er selvfølgelig en smakssak om man ønsker å ha det eller ikke:-)

 

Ang. søtsug (som jeg har slitt MYE med); har faktisk funnet ut at det å spise Spirulina kapsler (4-5 stykker, kjøpes på Helsekostbutikk) om morgenen (rett før frokost) hjelper meg. Dette hadde jeg ingen tro på, men det hjelper!

 

Jeg var på foreldremøte i går kveld og klarte ikke å motstå en viss wienerkringle som stod på bordet, men det holdt med ett stykke og jeg endte opp på ca 1500 kalorier inkludert dette, så det var vel ikke så galt...:-)

 

Lykke til videre, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg innimellom signaturer eller liknende hos dere så jeg kan se vekten deres over tid, men det er selvfølgelig en smakssak om man ønsker å ha det eller ikke:-)

 

Da har jeg forsøkt meg på en signatur Friskogfin... Har egentlig ikke tenkt på å gjøre det før, men ser jo helt klart at det er nyttig.

Tar gjerne imot innspill dersom den bør endres for at den skal være lettere å skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i forberedelsene til helgen. Kanskje litt tidlig å begynne allerede nå, men gleder man seg så gleder man seg. Til helgen blir det altså fjelltur/hyttetur. Det er så lenge siden sist nå, så det var virkelig på tide å få til en tur igjen. Har til og med kjøpt meg ny turbukse og nye fjellsko. Dette blir bra. Den gamle buksa sitter ikke så fint, det har den aldri gjort (selv om den har passet på størrelsen). Så jeg belønnet egen innsats med noen skikkelige klær. Det føles utrolig bra! Måtte gå en ekstra tur i går kveld for å få kjenne på det. Hehe, akkurat som en unge som tar med seg julegavene i sengen :)

 

Det kan være at maten blir en utfordring på fjellet. Ikke det at jeg ikke har sånn omtrent innarbeid hvordan brødskivene til frokost og lunsj skal se ut. Men når det kommer til middagen er jeg fullstendig blank. Øyemålet mitt virker ikke, og det er ikke snakk om å ta med seg noen kjøkkenvekt til fjells. Erfaringen tilsier at jeg spiser for lite i sånne situasjoner. Og i tillegg blir det jo fjellturer og forbrenning av en del kalorier... Er bare så redd for å komme i sparebluss...

 

Jeg ser at dere holder på med sånne signaturer... Så kjekt! Det skal jeg prøve meg på, jeg også. Må bare finne ut hvordan jeg vil at det skal se ut først :)

 

Ha en strålende dag, dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe av dere som har begynt å tenke på hvordan dere skal gjøre det når dere begynner å nå målet og skal over i holde-vekten-fasen? Jeg grubler litt på det nå. Er det lurt å fortsette med fullt fokus til man har nådd målet og så prøve å holde seg på det målet? Eller er det bedre med en slags slanke-nedtrapping, hvor man lar de siste kiloene få mer tid på seg til å forsvinne idet man øker litt på kaloriinntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Er det noe av dere som har begynt å tenke på hvordan dere skal gjøre det når dere begynner å nå målet og skal over i holde-vekten-fasen? Jeg grubler litt på det nå. Er det lurt å fortsette med fullt fokus til man har nådd målet og så prøve å holde seg på det målet? Eller er det bedre med en slags slanke-nedtrapping, hvor man lar de siste kiloene få mer tid på seg til å forsvinne idet man øker litt på kaloriinntaket?

 

Jeg husker svakt fra kurs at man går ned til ønsket vekt også øker forsiktig kalloriinntaket over tid. :-)

 

Ps: jeg fikk til signering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med signatur, Fineline, du fikk det til, ser jeg :-)

Du kommer garantert IKKE på sparebluss etter ei helg på fjellet, heeelt sikkert! Spesielt ikke i og med at du kommer til å være aktiv, også. Det tar atskillig lenger tid før det evt skjer. Og ofte på fjellturer unner man seg vel et og annet ekstra godt innimellom også, så bare stol på deg selv, du. Hvis brødmåltidene er greie og du klarer deg sånn noenlunde med middagsberegning pluss "någo attåt" så blir dette her helt fint. Ha en super helg på fjellet!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe av dere som har begynt å tenke på hvordan dere skal gjøre det når dere begynner å nå målet og skal over i holde-vekten-fasen? Jeg grubler litt på det nå. Er det lurt å fortsette med fullt fokus til man har nådd målet og så prøve å holde seg på det målet? Eller er det bedre med en slags slanke-nedtrapping, hvor man lar de siste kiloene få mer tid på seg til å forsvinne idet man øker litt på kaloriinntaket?

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det enda... Husker at ei jeg kjenner gikk på Hold-vekten-kurs, og de økte VELDIG sakte kalorimengden over mange mange uker. Kroppen spretter utrolig lett opp igjen med en gang den får "sjansen", det er i hvertfall min erfaring, så jeg håper veldig at vi kan følges videre i en sånn tråd etter jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Vårsøg og Friskogfin! :)

 

Jeg husker svakt fra kurs at man går ned til ønsket vekt også øker forsiktig kalloriinntaket over tid. :-)

 

Ps: jeg fikk til signering!

 

Fin signatur. :)

 

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det enda... Husker at ei jeg kjenner gikk på Hold-vekten-kurs, og de økte VELDIG sakte kalorimengden over mange mange uker. Kroppen spretter utrolig lett opp igjen med en gang den får "sjansen", det er i hvertfall min erfaring, så jeg håper veldig at vi kan følges videre i en sånn tråd etter jul!

 

Ja, det er den sprettingen tilbake jeg også frykter. Veldig sakte... hva vil det si? 50 kcal mer per dag opp om gangen en gang i uka? 100?

 

Da fortsetter jeg i alle fall på samme vis framover til jeg er fornøyd, selv om jeg muligens må legge inn noen slankefrie dager (ikke fråtse-dager, men dager uten telling) noen ganger de neste månedene. Det blir litt skummelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Håper dere har hatt en fin helg. Jeg har vært på fjelltur, det ble fire timer i fjellet på lørdag. Fornøyd med at pulsklokka viste over 1000 forbrente kval. Da ble ikke samvittigheten over vin og godis på kvelden så ille... ;)

Ny uke, nye muligheter. Veldig spent på vekta til onsdag, men har en mistanke om at jeg nå kan vente meg stillstand noen uker. Tror jeg har nevnt det før, at ved ca 67 virker det som om kroppen min synes det er nok. Men denne gangen skal altså kroppen og jeg sloss om det, og jeg skal vinne den kampen! :P Jeg må bare klare å takle at det står stille en stund.

 

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan jeg skal øke til normalt antall kval jeg heller... Men tenker meg at jeg øker litt på et og et måltid av gangen, og at jeg kanskje bør komme meg over på brød, nå er det bare knekkebørd det går i. Gruer meg litt til den fasen der egentlig. :unsure: Synes egentlig jeg har det bra med mat osv nå, men skjønner jo det at jeg nok ikke kan leve slik som nå resten av livet.

 

Ønsker dere alle en fin uke med sunne valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen76, litt av en fjelltur du har vært på! Så flinke dere er til å komme dere ut. :)

 

Helga mi har ikke vært så aktiv, men jeg fikk da bevegd meg litt i går. Hadde egentlig tenkt å trene på lørdag, men så fikk vi besøk, så i stedet ble det baking og oppvarting. Har funnet et par ganske sunne, men gode alternativer til slike anledninger nå, men burde vel snart begynne å utvide repertoaret litt. Det er kjekt å invitere folk enten på middag eller kaffe, men jeg kunne ha trengt noen flere lettere kaker og desserter. I hverdagen spiser vi lite av det, men til gjestebruk. Kanskje dere andre har noen ideer? Denne ble ganske god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...