Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PippiLotta:-)

Februar-jakta

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan:88,1kg..86,3kg..85,7Ned 0,6 kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg..101,5 Ned 0.4 kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:96,8kg..93,8kgNed x,xkg

Piggen: startvekt 106,2 Jan:104,8..101,0kg Mars:

eam: Startvekt jan.: 90.0, Jan=88,2kg 17.feb=88.0kgNed 2,0 kg

ChristineH: Jan:85,9..80,9 Ned 1,6kg

Coliflor: Jan:Ned 1,2kg.. Ned x,x kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PippiLotta:-)

Heisann!

På tide at jeg er litt mer aktiv her inne, ser jeg.. Det ble ikke noe særlig resultat for februar. Det skar seg siste uka, for når det først sklei ut på bilturen hjem fra vinterferie, så har det liksom fortsatt.... :(

 

Så - for å holde meg selv litt mer i øra, skal jeg rapportere mer her inne! Turer og planlagt trening må mer inn! 5 minutt styrketrening er ikke det samme som 15! 1 kveldstur i uka er ikke det samme som 4! Jeg ser også, at jeg har nytta av div. duppedingser. Da jeg slutta å skrive ned antall skritt på telleren, ble det liksom ikke så nøye lenger... nå har ligget på rundt 4000 skritt pr dag, og det gir STRYKKARAKTER!

 

Så -

1) registrere trening her inne!

2) registrere mat her inne!

3) skrive her inne!

4) - som egentlig er både 1,2,3 og 4: lytte til min indre stemme, som sier så inderlig mye rart og som trenger motsvar!!!

 

"Det hadde vært godt med litt salt nå...(potetgull) MEN jeg vil heller ha en sprek kropp!"

"Hva skal jeg finne på..spise litt..?, NEI jeg tar en kopp te og går og legger meg!"

"Det er deilig å komme seg ut i frisk luft, det er godt å kjenne at jeg er andpusten :) " "Jeg rekker en liten, rask tur - det blir deilig!"

 

Jeg må se meg selv gjennomføre de gode valgene, så blir det lettere å gjøre det i praksis! Første kneik blir møte i kveld - da står det kjeks på bordet, mens jeg koser meg fornøyd med en kopp te eller to! Og får jeg skyss dit, kan jeg gå hjem :D .

 

;) Rapportering i morgen.

 

 

Dere andre - stå på! En bulk på kurven er ingen tragedie, det er bare å brette opp armene igjen. Vi går inn i en deilig årstid, som vi skal nyte til fulle :D . vi skal kjenne fruktene av daglige, gode valg, selv om det store Hovedmålet ikke nås med en gang!

 

Ha en strålende uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig veie meg i dag, ble ikke veiing sist mandag, da var jeg på vinterferie. I går lå jeg med feber og hoste, hatt en urolig natt og er ikke i form i dag. Gidder ikke å gå på vekta, men får ta det igjen når formen blir bedre. Kjenner at jeg ikke har lyst på mat, men sånn er det vel når man ikke er i form. Er sulten, men har ikke lyst på noe.

 

Tror jeg må følge deg pippilotta, bli mer aktiv her igjen. Tror det hjelper. Får i alle fall lyst til å gi mer når jeg rapporterer det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Heisann damer :D

Her leser jeg at vi er i samme båt flere av oss.Motivasjonen er på bånn!Har vel egentlig nesten gitt opp :( Va på siste kursdag i dag og endte opp + 0.3 på dette kurset.Utrolig kipt og brukt penger på kurs uten og gå ned noe.Tenker på kurset før jul,som jeg gikk ned 4.3 og var missfornøyd med :blink: Hadde ikke trodd det gikk ann og følge opplegget uten og gå ned noe.. Jeg har faktisk vært flink og gjort det jeg skal.Minus den siste uken med vinterferie..

 

Kan det være at jeg har liggi på for lite kalorier?Har nå liggi på 1500 kalorier i alle fall siste månden.Veier jo fortsatt over hundre(101.8)

 

Hva tror dere?? Hva ligger dere andre på?

 

Har bestemt meg for:

1: å prøve ut 1900 kalorier

2: føre dagbok hver dag

3: være mere her på forumet med dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Solstråle, har du brukt målbånd? Merker du bedring på andre måter? Det er uansett bra for deg å spise sunt og være aktiv, selv om vekta står stille :) Det må du ikke glemme!

Selv om jeg skjønner godt at det er sure penger, når man ikke ser konkret resultat av kurs...

 

Jeg håper du forsetter her inne, registrerer mat og trening og skriver litt, så kan vi følges ad! Som du ser, er vi mange som sliter litt akkurat nå. Da er det godt å ha denne siden, og lufte både gode og dårlige valg! Bare det blir flere og flere gode valg, på bekostning av de dårligere, er det verdt det ;) .

 

Lykke til videre!

 

eam, god bedring!! Du kommer sterkere tilbake B)

(Mange sier at man skal tvinge i seg mat når man er syk, men kanskje skal man heller lytte til kroppen og la den være i fred... jeg tror man blir fortere frisk da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Heisann!

På tide at jeg er litt mer aktiv her inne..

 

1) registrere trening her inne!

2) registrere mat her inne!

3) skrive her inne!

4) - som egentlig er både 1,2,3 og 4: lytte til min indre stemme, som sier så inderlig mye rart og som trenger motsvar!!!

 

;)/>/> Rapportering i morgen.

 

Møtet gikk greit; det var takk til avtroppende, så når det var flere typer kaker, og jeg er fornøyd med å ta ett stykke av den jeg anser som sunnest - nøttebunn. Å ikke ta ville vært uhøflig - ja, jeg er så gammeldags. Og jeg har det ikke så travelt, jeg skal bare finne det kostholdet jeg skal ha resten av livet :)/> . Da må jeg lære meg måtehold, og det greide jeg :D/> .

 

1) Stryketrening 10 og tur 25; TP 1,2 :)/>

2) 1644 kcal

3) jepp

4) hele turen gjentok jeg, at det er deilig å gå tur! Deilig å komme seg ut! At jeg likte veldig godt å komme meg ut, la tankene fly og pusten gå, å få lyttet til de radioprogrammene jeg eller har liten tid til. Dette er MITT lille pusterom i hverdagen :lol:/> .

Og ja, det ble slik :D/> .

 

Ha en strålende uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstråle, kjedelig å gå kurs uten å gå ned i vekt. Tenker at kursleder burde gitt deg noen tips på hvorfor du ikke gikk ned.

Gikk på kurs for noen år tilbake, kurslederen var opptatt av å finne ut hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt, prøvde å øke kcal inntak for en periode, og jammen hjalp ikke det. Så test det ut i alle fall.

 

Har prøvd å få i meg litt mat, da jeg vet at kroppen trenger noe å jobbe med. Men har ikke tenkt på hva jeg spiser, i dag ble det vaniljeis med varme bjørnebær til frokost :wacko:

 

Men blir nok ikke å spise mer før til middag, så da er ikke de kaloriene så farlig. Vil nok uansett ikke komme meg opp på et normalt kalorinivå i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp på skulderen til deg PippiLotta!

Bra at du rapporterer. Viktig å tenke at dette er en livsstilsendring, og noe man kan leve med. Hvis ikke spretter man rett opp igjen.

 

Er nok også gammeldags, takker ja til mat/kaker når jeg får det servert. Så får man heller ta små stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Ja flott du rapporterer pippilotta :)/> Ser at du hadde en fin dag i går :D/>

 

Ja når man har spart til å gå på kurs og ender opp uten noen endring er det kiipt :(/> Selv om det selvfølgelig er bra og endre vaner.Har gått ned ca 50 cm totalt siden jeg begynte på kurs i høst,men kanskje bare 5 cm av de er på det siste kurset.Så var ikke mye motivasjn og hente der heller..

 

Så slitsomt og være i dårlig form eam!Håper du kommer deg raskt igjen :)/> Kurslederen prøvde vel forsovidt og hjelpe så godt hun kunne,men gikk vel tom for forslag etterhvert.jeg var nok en sånn irriterende deltager :P/> Vi gikk jo ned i kalorier gradvis uten at det hjalp,men har ikke prøvd meg på 1900 kalorier siden de første to ukene i høst da gikk jeg ned 2.9 på 2 uker.

Intresangt at du hadde suksess med å gå opp i kalorier en gang eam.Da krysser jeg fingrene for det :D/>

 

ha en super dag videre :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bedringens vei, og har for første dag denne uken fått i meg frokost. Får håpe ukas matmangel har ført til litt vekttap... selv om det ikke er på denne måten jeg vil at det skal komme.

 

Kjenner på kroppen at det ikke blir noen trening denne uka, uten mat har man ikke akkurat energi til noe. Skal prøve å spise noenlunde normalt i dag, slik at kroppen får noe å jobbe med. Kjenner at jeg har litt matlyst og det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag -1,1kg totalt 14,3 kg og veier nå 78,2 kg

 

Jeg er veldig fornøyd med vekttapet. Det er veeeeldig lenge siden jeg har gått ned så mye i løpet av en uke :D

 

Jeg ser frem til en ny uke og tror den skal gå greit, men jeg har ingen forventning om at jeg skal gå ned like mye da ;)

 

PippiLotta så flink du er. Jeg synes ikke du er gammeldags mht å ta kake når det blir servert. Selv ser jeg litt ann hvor jeg er, i utgangspunktet sier jeg nei takk, men hos noen vet jeg det blir oppfattet som uhøflig og da tar jeg litt. Jeg var hos svigermor i helgen og hun baker alltid mye, jeg tok en pepperkake og 1/8 av en lefse. Jeg tror ikke svigermor så hvor mye/lite jeg spiste bare at jeg forsynte meg og da er hun fornøyd, og jeg var veldig fornøyd over at jeg ikke tok mere.

 

Solstråle så bra at du ikke gir deg, det viser styrke. Der vel knapt noe mer frustrerende å gjøre ting riktig men likevel ikke få noe vektnedgang. Men du har uansett hatt et sunnere kosthold som er supert for helsa. Hva som er årsaken er vanskelig for meg å mene noe om, men som svar på ditt spørsmål om hva vi spiser mht kcal. Jeg veide ca 94 da jeg begynte og har hele veien fulgt meny 2 som er 1600 kcal per dag, i snitt har jeg ligget på 1550 kcal per dag, men dette er jo basert på mitt aktivitetsnivå.

Min erfaring er at det å veie maten er helt sentralt. Jeg tror jeg nå kan vurdere matmengden med øye, men jeg har gang på gang tatt feil og feilen har alltid vært at maten har veid formye. Dette gjelder for meg særlig ifm brød, poteter, ris og pasta. Dette var vel mitt beste tips. Ellers må du ha masse lykke til, det blir spennende å se om det kanskje er 1900kcal som er det som må til :D

 

eam du må ha riktig god bedring, jeg håper du snart er på beina igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra uke ChristineH, og flott med totalt over 14 kg! Stå på!!

 

Er på bedringens vei, i dag har jeg fungert sånn passe normalt, fått i meg litt mat og vært våken fra morgen til kveld. Hadde lyst på noe søtt i dag, og tenkte jeg skulle prøve en variant med gresk yoghurt - og det var nam.

 

Laga til lunsj 150 g. gresk yoghurt, 20 gram Møllenens opplagt granola med honning og mandler, og ca 85 gram mangopure. Ble ca 281 kcal

Yoghurt 126 kcal

Granola 93 kcal

Mango 55 kcl

2 ts stevia 7 kcal

 

Laga mangopure med å skjære opp mango i små biter og koke sammen med litt vann og stevia. Moste det med stavmikser (neste gang blir jeg nok bare å krakke det lett sammen for å få noen biter)

 

Synes det ble for mektig som lunsj, og tror ikke det metter lenge nok, men halv porsjon som mellommåltid, snack eller kveldsmat vil passe perfekt. Også fin måte å bruke melkerasjon for meg som ikke drikker melk. Også kan man jo bruke mango fra fruktrasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, tilbake etter sydentur. :) Jeg ser det er flere som sliter med motivasjonen for tiden. Vi får brette opp armene og stå på litt til. Si til oss selv at snart er det vår og sommerklærene skal frem igjen.... Plutselig en dag er det varmt ute og du står og leter i skapet etter shorts og en topp. DA er det godt å ha gått ned noen kilo!

 

Apropos short og topp, mitt ble ikke med hjem fra syden.... Da jeg pakket tenkte jeg jo ikke på at jeg tross alt har gått ned en del siden i sommer, så shortsen var altfor stor! Måtte brette den ned rundt livet for å få den til å henge oppe! :D:D

 

Jeg hadde gitt meg selv lov til å kose meg i ferien, og hadde stålsatt meg selv for en oppgang på inntil 2 kilo. Kost meg med vin hver dag, men vekten viser -0,6 siden forrige veiing! Ny vekt 97,2 kg. Nå var maten på restaurantene der vi var fryktelig dårlig, så vanligvis spiste jeg ikke opp. Og når maten er dårlig så spiser du ihvertfall ikke dessert der, så kanskje det var det som "reddet" meg. Vi fikk nesten alltid mat som var varmet opp igjen mange ganger og skikkelig inntørket og fæl, og dermed ble flere i familien skikkelig syke også. Så vil du gå ned i vekt når du er på ferie - reis til Kanariøyene!!!

 

Ha en fin og aktiv uke jenter! Jeg merker det er mye lysere ute nå og da pleier ting å gå lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Begynner med å si HEI ;)

 

Og så vet jeg ikke hva jeg skal skrive.... Skal jeg øse ut med dårlige unnskyldninger, eller skal vi kalle en spade for en spade? Jeg prøver begge deler, også ser vi hva som ser best ut.

UNNSKYLDNINGER; "vi var på helgetur for en mnd siden, og da måtte vi kose oss litt ekstra, også klarte jeg ikke hente det inn igjen. Så kom vinterferien, også kom en litt kjip uke. Også har jeg hatt munnsår og litt eggløsningssmerter. Været har nok vært litt glatt føre. Også har det vørt litt mye å gjort. Har IKKE hatt tid til å trene, veie, registrere, for ikke å snakke om hvor dårlig tid jeg har hatt til å fortsatt være aktiv her inne...."

Okey, vi ser og hører alle med en gang at dette bare blir latterlig. Jeg prøver meg med en å kalle en spade for en spade, og legger meg dermed på den 100%-ærlig-fjøla: jeg er for svak, for lat og for udisiplinert! Joda helgetur, vinterferie og en tung uke stemmer jo det. Men det er jo ingen grunn til å gi 'F' med både sunn mat og trening. Jeg gikk rett i den gamle fella. Fella jeg har gått i sikkert 50 ganger før, og det var sikkert en underdrivelse.

Er flink i 4-5 uker, for så å slippe litt opp, enda litt mer opp, også vips så ble det usunn mat hver dag og ingen form for trening.

Jeg veide meg jo ikke, men merket fort på buksene at jeg hadde gått ned. Skal jeg ta en røff tipp, gjetter jeg kanskje ca 4 kg på første måneden. Siste måneden har nok de kommet på igjen. Merker det på boksene.

I dag tidlig bestemte jeg meg for at jeg skulle begynne på nytt, veie meg, og jeg skulle inn på forumet igjen og erkjenne mine synder. Be om tilgivelse og lov om å få komme tilbake til dere!

 

Det skal sies at jeg for inntil ti minutter siden veide opp og ned om jeg skulle inn til dere igjen. Jeg er flau, pinlig berørt, føler meg som en svak taper, og syns selv jeg er patetisk med STORE, FETE BOKSTAVER!

Her er jeg altså, med en veiing som viser 400 gram ned siden 6.januar og et midjemål som har økt med 4 cm. Og det er ikke til tross for at jeg har gjort alt riktig. Det er fordi jeg siste måneden har gjort alt feil!

 

Jeg håper jeg kan få lov til å være sammen med dere igjen?!

 

Jeg har smuglest og jeg syns dere har vært veldig flinke. Jeg ser at motivasjonen har skrantet hos flere, men kanskje vi nå sammen skal motivere oss for fortsettelsen?

 

Jeg veide i dag 94,4 kg, har notert, tatt målene mine og notert, satt meg delmål og føler meg igang. Motivasjonen er ikke på topp, jeg skal ikke lyge på meg det. Men tiden er inne for å være voksen og ta grep om eget liv. Så må vi noen ganger bare finne oss i å gjøre ting vi ikke er 100% gira på. Gleden og motivasjone vil komme, bare jeg nå får kjent på den deilige følelsen en treningstur og sunn mat medfører!

 

Jeg skal trene 3-4 ganger i uka. Ha godteristopp til jeg er under 90 kg, og deretter innføre lørdagsgodt.

 

Det er planen, og denne gangen skal jeg holde meg til den!!!

 

Jeg spurte meg selv noen spørsmål her inne for et par uker siden. Jeg skal ikke plage dere med svarene og peptalken med meg selv de har medført på morgenkvisten. Dette blir langt nok uansett. Kort fortalt; jeg har oppsummert hva dagens livsstil fører meg hen og hva jeg faktisk vil i livet mitt! Det jeg kommer frem til som veier tyngst, og som klemmer hardest rundt hertet er overfor barna mine. Jeg vil bli en aktiv mor som lett kan delta på aktiviteter og som videreformidler sunn livsstil. Fortsetter jeg som i dag, vil jeg gi barna mine det motsatte. Og det kjenner jeg er langt ifra greitt! Det er vondt å tenke på hvilken person jeg er i dag. Men det kan endres på!

 

En liten useriøs, latterlig problemstilling med dagens livsstil og kropp; folk legger alltid ut fine bilder på facebook. Nå er ikke jeg den som deler mest der inne, og ønsker ikke gjøre det heller. Men tenk om det etter en skitur hadde funnest et fint bilde av meg, som jeg kunne oppdatert profilbilde med. Men det finner jeg aldri. Profilbilde mitt er nøye gjennomtenkt, et oppstilt bilde der dubbelthaka synes minst mulig.... Ingen stort problem, langt derifra, men likevel en fakta!!

 

Jeg skal også heretter oppdatere litt hver dag her inne!!

 

 

Om jeg får lov???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Så har jeg vært nede for telling... :blink:/>/>/> Har bare sovet og sovet, så selv om jeg ikke har følt meg så syk har jeg nok vært det :lol:/>/>/> . Oppe, men hjemme fra jobb. Ingen vits i å smitte de andre på jobb :rolleyes:/>/>/> . Og i morgen er jeg sikkert fit for fight!

 

Mat har blitt litt så som så, men likevel nok. Det ser jeg på vekta.. gleder meg til å bli frisk, så jeg kan komme meg ut og trene igjen! Jeg veier sjelden maten, men har fokus på å spise sunt og spise meg passe mett. Å være sulten mellom måltidene, er helt ok.

 

Jeg prøvde jo å faste et par dager i uka (2:5), og lovte en oppsummering etter noen uker:

 

Positivt:

1) søtsuget blir borte.

2) det er ikke krise om det går en stund mellom måltidene.

3) sunt for kroppen

 

Derfor anbefaler jeg alle å faste en dag, (i denne forbindelse spise 500 kcal). Det er en god erfaring å ta med seg! Slippe å tenke så mye på mat, ha med snack i veska osv. DET ER IKKE FARLIG Å VÆRE SULTEN! Man trenger ikke fortsette, bare ta med seg erfaringen. Man blir nemlig ikke MER sulten enn man er! Det er lett å glemme og ikke vanskelig å gjennomføre. Man storspiser ikke neste dag heller, hvis man ikke vil.

 

Vanskelig:

Å sitte ved matbordet og ikke spise, er ulogisk. Kan man unngå det, er det ikke vanskelig overhode å faste, men med familie og barn blir det vanskelig å gjennomføre. Jeg har ikke noe ønske om at ungene skal faste, men å lære dem å ikke småspise, er viktig!

 

Jeg savner saklig kritikk rundt 5:2-dietten, men det er visst vanskelig å få i Norge. Det er alt for mye synsing og alt for lite forskning. Hvis det gir så gode helsemessige konsekvenser som dietten påstår, skulle man tro mange var interessert i å undersøke om det virkelig er sant! Men der er det dessverre ikke. Hadde det vært en pille, derimot..!?

 

Konklusjon: jeg kommer til å ta en dag nå og da med faste, men ikke fast 2 dager i uka. Min vei blir å spise færre måltider, og gi kroppen "fri" fra mat og fordøyelse i perioder. Sammen med bearbeidelse av tankene, vil dette gi vektnedgang, uten nitidig veiing og registrering av mat. Over tid vil jeg finne min trivselsvekt.

 

Hvorfor ikke denne sommeren?

 

Flott, Piggen! Kult med for store shortser :D/>/>/>

Christine H, du er utrolig!

eam, håper du snart er på beina igjen!

Solstråle79, du gjør gode valg, og det vil løsne snart :)/>/>/>

Nueva Vida, godt å høre fra deg igjen! Du ligger ikke så langt bak oss, og er snart på sporet igjen! vi har alle tanker som kan sabotere målet vårt, men da gjelder det å skifte til tanker som hjelper oss videre!

 

Nye uke, nye muligheter! Storm eller ikke storm... :lol:/>/>/>

 

Nå skal jeg skylle nesa i saltvann, og finne et langt og deilig yoga-program på youtube!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Da var det mandag og veiing.Ingen forandring i dag.Spiller visst ingen rolle om jeg spiser 1500 eller 1900.Nei får vel kanskje gi det litt mere tid... Er i gang med en ny bra uke.Ferdig med en økt med zumba på 40 minutter.Tenkte jeg skulle ta minsten i vogna og hente dattera på skolen i dag.Endelig en dag med soool B)/> Deilig!!

 

Ellers hadde jeg store problemer med insulinpumpa på lørdag.bytta slangsett osv.og etter ca 2 timer ga den beskjed om at det ikke var tilførsel av insulin.Bytta nål på nytt og satte insulin.Blodsukkeret fortsatte og stige.Begynte å kaste opp og var skikkelig slapp og tørst.Klokka ett på natta bytta jeg nytt sett igjen og satte insulin med penn i tilegg til pumpen.Målte ketoner i urinen og da var det på det nest meste på skalaen på boksen,det vil si at det kan gå over til blodforgiftning om ikke blodsukkeret går ned.Satt oppe til 2 men da gikk jeg og la meg.Orka ikke sitte oppe mere.Kunne fortsatt ikke måle blodsukkeret fordi det var for høyt for apparatet,men tok kjangsen :P/> Var oppe igjen klokka 3 og da var blodsukkeret 27.Endelig på vei ned!

Så gårsdagen var jeg ikke helt pigg,men nå er vi i rute igjen ;)/>

 

Pippilotta:Riktig god bedring da!Håper du kommer deg raskt igjen :)/> Du trenger sikkert dagen i dag til å ta det rolig og samle krefter!

Nueva vida:Velkommen tilbake!!Må ikke være skamfull for at du ikke har klart det så bra.Vi er flere i samme båt..Nå kommer våren med lyse deilige dager som gjør alt bittelitt enklere :D/>

Piggen:Så flink du har vært i ferien!Moro å se at shortsen har blitt for stor :)/> det gleder jeg meg til også :D/>

Eam:godt formen din er bedre :)/> Hørtes deilig ut med lunchen du laget.Har ikke prøvd den greske youghurten enda men ha hørt den er god..

christineH:Du har jo klart det veldig bra med 1600 da.Jeg veier jo nesten 10 kilo mere så er ikke sikkert det blir så galt med 1900.Vi får prøve. Jeg har også funnet ut at å veie maten er lurt.Etter lang tid tenker man at man har det inne,men det er veldig fort gjort og øke bittelitt og da blir det feil i lengden.

 

Blei ett langt innlegg detta..ha en strålende dag videre B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler så inderlig med deg nueva vida, for jeg kjenner meg så utrolig godt igjen fra "tidligere" tider. Kom jeg meg litt bort fra de nye rutinene klarte jeg ikke å ta meg inn igjen, det være seg etter ferie, helgeturer, kurs med jobb etc. Det bare sklei ut i sanden. Først tenkte jeg at jeg orker ikke trene i dag, en dags pause gjør ikke noe. Og før du vet ordet så har du ikke trent på en måned, og samme dansen med maten.

 

Klart du "får lov" å fortsette med oss nueva vida, skulle bare mangle. Vi har eller får alle våre opp og nedturer, og jeg tenker at så lenge du ikke gir opp å være her inne så er ikke slaget tapt! Det er dette så utrolig vanskelige at hodet må seire over trangen til å spise godteri, ikke trene etc

 

Personlig så hjelper det meg å ha noe å trene mot. Trener du skikkelig så setter du deg ikke ned etterpå og hiver innpå drittmat. Tidligere i vinter så trente jeg mot det kurset jeg var på og som var fysisk krevende. Jeg har ennå ikke satt meg et nytt mål, men jeg driver og leker med tanken. Det er gøy det også! Jeg er ikke typen til å stille på Birken eller den slags... :P men det må være noe jeg har lyst til å gjøre. F.eks gå opp på Snøhetta, gå fra hytte til hytte i høst, eller noe annet gøy et sted hvor det er flott natur.

 

PippiLotta, god bedring! Håper du kommer deg raskt (for å være syk er også en anledning til å "falle fra" det er denne erfaringen igjen...)

 

Solstråle79, jeg har sagt det før men jeg gjentar at jeg synes du er utrolig tøff som henger med selv om resultatene ikke er som du håper på! Selv hadde jeg sikkert gitt opp for lenge siden så jeg tar av meg hatten for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Solstråle79, jeg har sagt det før men jeg gjentar at jeg synes du er utrolig tøff som henger med selv om resultatene ikke er som du håper på! Selv hadde jeg sikkert gitt opp for lenge siden så jeg tar av meg hatten for deg.

 

 

 

Takk for det piggen :)/>/> Jeg skulle så gjerne fått det skikkelig bra til.Det og gå ned er jo motivasjon til å fortsette,og når det uteblir er det tyngre og fortsette.Men jeg håper at plutselig løsner det og går ned B)/>/> Og så er jeg foreløpig litt over 8 kilo lettere enn begynnelsen av sommeren i fjor.Selv om 4-5 av de gikk av med shake i sommerferien,så er det deilig at de ikke er kommet tilbake.hadde håpet og komme ned til 95 til ferien,men det er 7.8 fra i dag så da må det løsne snart ;)/>/>

 

Topp å være her inne med dere da :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God onsdagsmorgen!!

 

Jeg skulle inn å notere litt her inne hver dag, jeg, og vips, det første jeg gjør er å glemme det. Men nå kom jeg på det, og fører en rask logg fra mandag og tirsdag.

Mandag var en fin dag. Jeg var ute å gikk en god tur i motbakkene. I tillegg var jeg i hallen og kastet ball en god stund. Begge deler god trim fant jeg ut:-) maten gikk også bra, selv om jeg konstant tenkte på noe å kose meg med. Men jeg sto imot! Sto til og med imot kake på foreldremøte!!

I går var en spesiell dag for meg, og en milepæl. Jeg har lenge tenkt at denne godterispisinga mi, og det å alltid gå på en sprekk ikke først og fremst handler om søtsug. Det handler om vaner, for meg er det rett og slett en trøstespising. Jeg gjør det i smug. På dagtid i smug for mannen min, på kvaldstid i smug for barna. Jeg lever tidvis en livsstil jeg er flau over, jeg vil ikke at omgivelser skal vite om det. Derfor ligger dette på et nivå jeg ikke kan fixe opp i selv. Jeg har derfor oppsøkt hjelp, og i går fikk jeg det. Snakket lenge med en psykiater. Vi snakket om livets hendelse, hvordan det preger oss. Valg vi har og valg vi tar. Hun åpnet øynene mine for hvorfor jeg gjør det, hvordan jeg må tenke og hva jeg skal gjøre. Hun har gitt meg verktøyene, jeg må gjøre jobben.

Etter møte med henne har jeg i går kveld tenkt, følt og tatt valg. Valget må tas, og jeg har bestemt at trøstespising var noe jeg gjorde før, det er nå noe jeg har blitt frisk av.

Jeg har bestemt meg for at nøkkelen jeg skal bruke for å klare dette er barna mine. Handlinger jeg ikke vil de skal vite om, mat jeg ville nektet dem å spise er ting jeg heller ikke skal gjøre og spise.

I gårkveld fikk jeg så lyst på kakao, det var liksom litt synd på meg siden jeg hadde hatt en tung dag pga denne samtalen. Da spurte jeg meg selv; " hadde barna fått kakao en tirsdagskveld!". Svaret var nei. De hadde ikke det. Derfor ble det heller ikke kakao på meg. Dette skal bære min metode mot trøstespisingen heretter. Min nøkkel.

Deilig å få litt hjelp, det er ikke alt vi klarer å hanske opp med selv.

Ble ikke noe trim igår, men det skal det bli i dag:-)

 

Solstråle; jeg syns du har en positivitet i deg som jeg beundrer. En ståpå-vilje jeg også beundrer. Jeg tror det hedde vært lurt å øke litt på kcalinntaket. Vel et forsøk:-)

Piggen; takk! Godt vite vi er flere i samme båt. Det er liksom rart at vi til stadighet går i de samme fellene. Det handler om den psykiske biten oppi denne prosessen. Ta valg, holde det man bestemmer seg for og finne seg metoder som kan hjelpe en på rett vei. Noe å trene mot er sikkert ikke dumt. Jeg har bestemt meg for at til sommeren skal jeg gå litt tøffere fjellturer enn før. Har så store barn att det er på tide å introdusere litt mer krevende løyper. Men da må a mor komme i form:-)

Pippilotta; håper formen er bedre og du igjen er fit fir fight? Moro med disse erfaringene du har gjort deg. Det er også moro og flott at du tilpasser det til det som passer deg bedre. Stå på!!!

Eam; håper formen din også er bedre, og at motivasjonen er tilbake?

ChristineH; du er fantastisk, for en jobb!! Beundrer deg:-)

 

Ha en flott dag, my ladies:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott gjort å ta tak i problemene slik du gjør nueva vida! Nå krysser vi fingre og håper formen kommer seg!

 

Det er travle aktive dager for tiden. Våren er her, ihvertfall innom på besøk så jeg har full våronn hagen! Det blir tid til noen turer men ikke like lange som de jeg har hatt i vinter. Men døgnet har jo bare 24 timer så da må jeg prioritere. :o Hagearbeidet forbedrer ikke akkurat kondisjonen, men jeg skal si jeg får rørt på meg. Jeg har Loop aktivitetsbånd og i går ikke bare oppnådde jeg 100% av anbefalt aktivitetsnivå men fikk 212% ! :P Hittil i dag har jeg oppnådd 180%, og jeg kjenner når kvelden kommer at jeg er fysisk sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Formen er feberfri, men laber. Skjønner ikke helt hva dette var, kom som kastet på meg og drar igjen med en gang. Eller dvs hodepinen og litt sår hals er fortsatt tilstedeværende.

Håper formen tillater en gåtur ila dagen.

 

Ellers er jeg glad jeg tar tak i problemene. Denne gangen vil det kanskje gå, når man tar tak i problemet på riktig måte. Det handler om å finne riktig nøkkel. Det tror jeg jeg har gjort nå.

Psykiateren jeg snakket med sa også at jeg ikke skulle forby sukker og godteri, men gjøre det som er normalt for familien. Gjøre det slik vi gjør med ungene våre. Og det syns jeg er en grei pekepinn.

Jeg tenker at om jeg er på kafe med en venninne, tar jeg det ungene hadde fått om de var med. Det hadde mest sannsynlig blitt juice og rundstykke. Og dermed blir det heller ikke kake på meg.

Når jeg får lyst på sjokolade i bilen, må jeg spørre meg det samme. Og ingen av mine barn hadde kommet til å få sjokolade en torsdag på vei hjem fra skolen. Jeg lærer også ungene mine at vi ikke spiser etter vi er mette, og spiser ikke fordi vi bare MÅ ha mer. Dermed skal jeg heller ikke gjøre det.

Syns dette er en grei tenkemåte, og jeg har tru på at dette vil fungere.

Det er jo veldig paradoksalt å tenke på hvor flinke vi er med barna våre. Vi vil det beste for deres helse og utvikling. Både når det gjelder tenner og kropp. De skal ha mat som gir best mulig næring til alle byggesteinene i kroppen. God næring som gjør de sunne, aktive, blide og energirike.

Hvorfor da gjøre det stikk motsatte med seg selv?

 

Tankekors en torsdagsmorgen....:-)

 

Fin tid fremover nå, piggen. Hagearbeid er moro og ikke minst som balsam for sjelen! Her er dt bart, men fortsatt mye tele i jorden, så jeg må nok vente et par uker.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag -0,6kg totalt ned 14,9kg og veier i dag 77,6 kg.

 

Jeg er godt fornøyd med uken og klar for en ny. Jeg har veldig lyst på og runde -15kg, jeg mangler jo bare 100 gram.

 

I går var jeg å kjøpte meg to nye treningsgensere, en turkis og og en knall lys grøn. Friske farger men jeg synes de ga meg litt sommer/vår følelse og jeg ble glad så da måtte jeg bare. Jeg valgte som tidligere str L og XL, men synes det egentlig er greit, for jeg liker ikke ettersittende treningsgensere, men jeg tenkte at om ca et halvt år da skal jeg bytte disse her ut med str M, basta! :D

 

I tillegg kjøpte jeg meg en ny Polar klokke, den skal vist være fin ifm med sykkel og løpe trening. Jeg har jo som mål å begynne å jogge i løpet av våren, så jeg tenkte at den skal jeg prøve allerede litt senere i dag. Jeg prøvde i fjor også, og det var rett og slett grusomt, men nå med langt færre kilo og regelmessig saltrening gjennom året håper jeg det ikke blir like vondt som i fjor ;)

Ja og jeg kjøpte en Polar Loop også det ble skikkelig utskeielse i går altså, men det var heldigvis kun i sportsbutikken. Skal se om jeg ikke får igang Polar Loopen i dag også.

 

PippiLotta, tusen takk for skryt, du får meg til å rødme, jeg føler meg ikke så fantastisk da :P

Nueva vida, tusen takk til deg også, rødmer enda mer og så flott at du har fått hjelp og tar grep!

 

Vet dere at jeg tror ikke jeg er noe bedre enn dere. Jeg har lang erfaring med å slanke meg for deretter å sprekke, jeg har vel ca 25 års erfaring. Så langt har det i denne runden gått veldig bra, jeg har holdt på i ca 6 måneder, hadde en sprekk i julen som jeg heldigvis tok inn igjen. Men jeg har fortsatt en innebygd frykt for å mislykkes og jeg har pr dato ingen vellykkede forsøk bak meg fra tidligere. Det som er annerledes nå fra tidligere er at jeg har gått på kurs siden september og planen er å fortsette med det til jeg er ferdig. Jeg spiser 1 kokosbolle og 48 gram firkløver hver uke, ved tidligere forsøk spiste jeg ikke snop i det hele tatt. Jeg er inneforstått med at det vil ta i hvertfall 1 år, kanskje mer, tidligere ville jeg det skulle gå fort. Jeg vet at dette må være en livsstil endring som må vare for alltid, det viste jeg vel tidligere også, men så vel alltid for meg at jeg kunne spise "litt" som før når jeg ble ferdig. Jeg veier mer eller mindre alt jeg spiser og registrerer det, det gjorde jeg bare i starten tidligere.

Hvorfor går det nå og hvorfor gikk det ikke tidligere, jeg vet egentlig ikke og jeg føler meg slett ikke trygg på at jeg skal komme helt til mål. Men her jeg står akkurat i dag, og alle de dagene jeg har gjennomført så vet jeg at nå VIL jeg og jeg SKAL. Så håper jeg at viljen og gjennomføringseven er like sterk hele veien til mål.

 

Og jeg håper at jeg har dere alle med meg på reisen, for hadde det ikke vært moro om vi alle flytter over til Hold vekten forumet etterhvert?

Jeg heier på alle dere som sliter nå, jeg vet så inderlig godt hvor kjedelig og frustrerende det er og så totalt mislykket man kan føle seg. Ikke gi opp, fokuser på hvordan du har lyst til å se ut, på det livet du har lyst til å ha og fokuser på at dette SKAL du greie, jeg er helt sikker på at dere alle sammen kan inkl meg selv, vi må bare ha troen og faktisk gjøre det.

 

Lykke til med ny uke, dette skal gå veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fy fletta, ChristineH :) Dette er virkelig flott jobba. Er imponert over at du har holdt så oppe motivasjonen et halvår, og at du klarte å hente deg raskt inn igjen etter juleutskeielsene. Det er dette som skal til, som er så lett, men så vanskelig. Man må holde fokus over tid. Man må gjøre som du, innstille seg på at dette vil ta tid. Også må man få lov til å unne seg litt. I moderate, normale mengder.

Normalitet er et nydelig ord, og et mantra man bør leve etter.

 

Jeg har nettopp gått en tur. Har kjøpt meg gåstaver, og har i dag prøvd dette. Var litt rart, og jeg fant ikke helt takten med en gang, men det vil gå seg til.

Registrerte da jeg kom inn igjen, og kan med glede se at jeg forbrenner 140 kcal mer med staver. Det er utrolig motiverende. Dessuten kjente jeg at blodpumpa gikk ekstra hardt, og jeg vil tro jeg kjenner det i musklene i overkroppen i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fredann:-)

 

Hvordan går det med dere damer?

 

Jeg har liksom ikke helt oversikt, jeg, over hvordan folk ligger an i løypa?

Hvordan er det med den registreringen, pippilotta?

 

Her skinner solen, tempen vitner om VÅR og det kribler skikkelig i kroppen. Deilig følelse!!! Det er virkelig en fin tid nå!

 

Med meg går det bra. Sliter ikke med noe sug av noe slag. Kanskje finnes ikke noe fysiologisk søtsug, kanskje er det så enkelt at det sitter i hodet, og at det handler om å ta valg???

 

Er ikke veldig stiv i dag, etter gårsdagens stavgang. Men jeg kjenner at jeg har brukt muskler jeg vanligvis ikke bruker så mye på en gåtur. Det er armer, skuldre, rygg og mage.

 

Nå skal huset shines til helga :-)

 

Ønsker alle en riktig fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...