Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle oppmuntrende ord :rolleyes:/> Det varmer når det går tungt..

 

Uka så langt har vært bra med registrering og trim så får vi håpe resultatene kommer snikende.Hihi..Har mistet 7 cm de siste to ukene som jeg har gått opp 0.4 så noe går jo den riktige veien ;)/>

 

Frknsnupp:Kurslederen min sa at om man sparer kosemerkene til lørdag så skal man spise 50 kalorier mindre hver dag så totalen blir riktig iløpet av uka :)/>

 

Her går det i syke barn om dagen infulensa,feber,hodeverk og kvalme.Håper jeg styrer unna :D/> Ha en super og sunn helg alle sammen B)/>

 

Takk! Da blir det 350 kcal i kosemerker til sammen? Eller? Helt håpløs på dette. Jeg skal forsøke meg på den metoden tror jeg. Her gikk vekta bokstavelig talt til h*****, så nå har jeg kjøpt ny og venter til neste uke med å veie meg. Jeg hadde +3 cm totalt på målingene, men jeg tror ikke jeg har gått opp likevel, snarere ned. Det blir spennende å se på mandag!

 

God bedring til alle de syke, her hadde jeg omgangssyke i helgen-heldigvis ingen andre som ble smitta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest solstråle79

Jada det stemmer helt riktig det vettu ;)/> jeg samler alltid opp til helga fordi da synes jeg det blir litt kos på meg også :P/>

 

Kjedelig med vekt som ikke fungerer da,da blir det spennende på mandag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar-jakta

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan:88,1kg..86,3kgNed x,x kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg..101,3 Ned x,x kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:96,8kg..93,8kgNed x,xkg

Piggen: startvekt 106,2 Jan:104,8..101,0kg Mars:

eam: Startvekt jan.: 90.0, Jan=88,2kg 3.feb=88.2kgNed 1,8 kg

ChristineH: Jan:85,9..80,9 Ned 0,7kg

Coliflor: Jan:Ned 1,2kg.. Ned x,x kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,7kg dvs ned -12,3kg totalt, veldig fornøyd.

 

For min del har dette vært en grei uke uten de de store utfordringene.

Denne uken har jeg fått til litt styrketrening også og ikke bare kondisjonstrening. Det er jeg veldig fornøyd med, men du så støl jeg har vært noen dager. Heldigvis er stølheten over og imorgen har jeg tenkt å være med på en ny time med styrketrening :)

 

Når det gjelde uken som kommer tror jeg det skal gå fint, jeg synes jeg er inne i en god driv.

 

Jeg er fortsatt veldig nøye med å veie brød, poteter, ris og pasta. For min del ser jeg at der nytter det ikke med øyemetoden, det blir veldig fort for mye.

 

Jeg ønsker dere en ny fin uke, vi kommer litt nærmere målet for hver dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ChristineH, da sparer du alle frimerkene til lørdagen antar jeg? Og en ting har jeg lurt på; er de 25 kcal per dag inkludert i det totale kaloritallet, eller kommer de i tillegg?

 

 

Beklager et litt sent svar.

 

Når det gjelder Frimerkene.

Jeg følger Meny 2, dvs 1600 kcal per dag som er inkl 50kcal Fri-merke per dag. Disse samler jeg opp til lørdag, dvs jeg da bruker 350kcal på sjokolade/kokosbolle.

 

Som du da ser kommer ikke disse kaloriene i tillegg, men er en del av totalkaloriene. Jeg spiser da ca 1550kcal per dag med vanlig mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager et litt sent svar.

 

Når det gjelder Frimerkene.

Jeg følger Meny 2, dvs 1600 kcal per dag som er inkl 50kcal Fri-merke per dag. Disse samler jeg opp til lørdag, dvs jeg da bruker 350kcal på sjokolade/kokosbolle.

 

Som du da ser kommer ikke disse kaloriene i tillegg, men er en del av totalkaloriene. Jeg spiser da ca 1550kcal per dag med vanlig mat :)/>

 

Takk :) da vil jeg prøve meg på det neste uke, denne uka gikk jeg på en popcornsmell så frimerkene er nesten oppbrukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,8 kg fra forrige veiing. Ny vekt 98,8. Resultatet kunne ha vært bedre men er fornøyd etter både restaurantbesøk med 3 retters middag og vin og helgekurs.

 

Helgekurset var tøft, med dårlig vær over fjelloverganger måtte jeg kjøre i 9 timer både fredag og søndag og kom ikke hjem i går før etter midnatt. Dagen i dag måtte startes med to Paracet ...

Selve kurset holdt på i 10-12 timer hver dag hvor ca 6 timer både lørdag og søndag gikk vi i skogen i dyp snø. Jeg har ikke skrevet noen trimpoeng for dette men det burde bli mange!! :D

Det var bare ukjente folk på dette kurset og jeg var litt redd for at jeg ikke ville klare å holde følge med de andre. Men det gikk fint, og jeg var bare så utrolig glad der jeg gikk og svettet at jeg allerede har gått ned ca 10 kilo og at kondisen var bra. Ellers hadde det blitt et fullstendig nederlag å være med på dette kurset. Nå kunne jeg fokusere på det faglige, og ikke tenke på at jeg skilte meg ut fra "de andre"

 

Om to uker er det sydentur men der skal jo bare familien så der er ikke noe press, så nå må jeg finne motivasjon til å fortsette å trimme. For det var dette kurset som gjorde at jeg kom i gang med livsstilsendringen. Jeg visste da jeg meldte meg på at det kom til å bli tøft fysisk, og har derfor lagt meg i selen for å kunne møte i best mulig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Piggen, så deilig å kjenne så konkrete resultater - at du var med på kurset og fiksa det greit! Det må være den beste inspirasjon til å fortsette treningen :) . Du har virkelig kommet langt på kort tid!

 

Frk.Snupp, så bra at du har hatt god nedgang! Det er godt å vite, når det kjennes tungt. At det er da det virkelig gjelder ;) .

 

Selv venter jeg med vekta til i slutten av februar. Jeg vet jeg har tatt gode og mindre gode valg, og sånn er det. Jeg har en bursdag foran meg, men det skal gå bra. Vinterferie på ski, det blir fing :D . Selv om det blir i 3-åring-tempo. Kombinert med pulk kan det bli turer å bli svett av likevel B) .

 

Ønsker dere alle mange gode og bevisste valg i uka som kommer!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Februar-jakta

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan:88,1kg..86,3kgNed x,x kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg..101,5 Ned 0.4 kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:96,8kg..93,8kgNed x,xkg

Piggen: startvekt 106,2 Jan:104,8..101,0kg Mars:

eam: Startvekt jan.: 90.0, Jan=88,2kg 3.feb=88.2kgNed 1,8 kg

ChristineH: Jan:85,9..80,9 Ned 0,7kg

Coliflor: Jan:Ned 1,2kg.. Ned x,x kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Travle dager her,så raser innom en rask tur :)

Har gått ned 400 gram de siste 2 ukene.Ikke akkurat wow,men det er i alle fall ned de 400 gram som gikk opp de to ukene føre :P

 

Kurslederen hadde med seg noen eksemplarer med polar loop klokka/armbåndet på mandag,(er til salgs i nettbutikken)så jeg kjøpte en sånn.Teller skritt,kalorier og hvor mye mere aktivitet du trenger før dagen er omme ;)

Foreløpig virker den veldig motiverende :)

 

Håper dere får en super uke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, damer!

Over en uke sist jeg var innom. Det er litt for lang tid.... Men det har vært så hektisk, at dette ble nedprioritert!

Men jeg er her, og det er dere andre også ser jeg! FLOTT!!!

 

Forrige uke ble det en del styrketrening. I helgen var jeg og mannen på helgetur. Det innebærer litt ekstra kos, men det må det være rom for. Resturant,- og kafebesøk. Man unner seg litt ekstra til hotellfrokosten osv. Men det er helt iorden:-) hadde en superduper helg, og vi koste oss masse. Og det ble mye gåing. Så mosjon ble det jo ;)

 

Denne uka her har jeg hatt en gåtu i nydelig solskinn i går. Fy søren så vakkert som det er. Sola hlytter frem, graderene er milde og man kan så smått begynne å lukte litt på våren!

Det er tidlig enda, så plutselig er det 15 minus igjen. Jeg nor tross alt i Jotunheimen! Uansett, tiden fremover er vakker. Mye å se frem til!

Maten har sklidd litt ut, så jeg må jobbe for å hente meg inn igjen.

5 uker til veiing, det blir spennende.

 

Jeg ser at dere gjør riktige valg, og at det går riktig vei! Så flott!!! Flinke dere er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg nueva vida som bor i Jotunheimen! Jeg har også begynt å slappe av litt med hensyn til restaurantbesøk etc. Nå vet jeg at jeg tar fornuftige valg ellers i det daglige, pluss at jeg mosjonerer mer enn tidligere.

 

For to dager siden hadde jeg med min mann på tur. Tynn som en strek er han men på slutten var det jeg som måtte vente på han! I går ble det ikke tur så jeg skulle ta meg en time på ellipsemaskinen min. Det er lenge siden jeg har brukt den nå for jeg foretrekker å være ute. Skal si jeg fikk meg en overraskelse da jeg skulle skifte til treningsklær. Det var ikke snakk om at jeg klarte å holde buksen oppe på noe vis..... :o Så den som måtte trimme i dongeribukse det var meg.

 

Jeg fikk min Polar Loop i går Solstråle79. Veldig artig at du kan se hvordan natten har vært, om du har vært mye våken eller urolig! Det var litt forvirrende i begynnelsen med stegene, jeg synes den registrerte ufattelig mange steg i forhold til andre målere jeg har hatt. Men så skjønte jeg at den registrerer bevegelse og ikke antall skritt. Så når du har tørket håret ditt ser det ut som om du har vært på fjelltur! (Litt overdrevet da). Men bevegelse er jo bra, så det er bare en annen måte å registrere på enn tidligere.

 

Bra du endelig har gått ned litt Solstråle! Jeg synes du er tøff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Piggen; du er flink til å trene, og jammen har du fått resultater også:-) moro med for stor bukse!!!! Congrats:-)

 

Ellipsemaskine er det mange som driver med, og god trim skal det visst være. Fint alternativ når man av ulike grunner ikke kommer seg ut.

 

Jeg fikk til en styrkeøkt i går, 15 minutter med seven! Det kjennes i dag. I dag skal jeg få til en gåtur, håpe sola glytter gjennom, men det ser ikke slik ut. Det er overskyet, snør og blåser.

 

Jepp, jeg er heldig som bor i fantastiske Jotunheimen! Verdens navle :wub: Derfor vil jeg bli i bedre form, så jeg kan nyte mer av mitt fantastiske nærområde!! Jeg er mer et sommermenneske enn vinter. Liker snø og ski, men foretrekker fotturer, sykkelturer, telt og fisking. Fjellet om sommeren er det vanskelig å slå!!

 

Jeg har vært sånn passe flink med trim siste to ukene, men maten har sklidd litt ut -_- jeg jobber med å hente meg inn igjen. Det ble liksom som all motivasjon rant bort.... SKAL finne det tilbake! Derfor syns jeg hverken buksen har blitt romsligere eller formen så mye bedre. Skal ta meg skikkelig sammen nå, det er bare 4,5 uke til veiing. Og jeg drømmer jo om minimum 5 kg ned!! Det er en halvkilo i uken, gjennomsnittlig, og det er greitt!

Men man må jobbe.... Kan ikke hvile på laurbærene da, som jeg har gjort siste uken <_<

 

Ha en flott dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar-jakta

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan:88,1kg..86,3kgNed x,x kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg..101,5 Ned 0.4 kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:96,8kg..93,8kgNed x,xkg

Piggen: startvekt 106,2 Jan:104,8..101,0kg Mars:

eam: Startvekt jan.: 90.0, Jan=88,2kg 3.feb=88.2kgNed 1,8 kg

ChristineH: Jan:85,9..80,9 Ned 0,8kg

Coliflor: Jan:Ned 1,2kg.. Ned x,x kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ned 100 gram og totalt 12,4kg

 

Første gang jeg er skuffet over resultatet. Jeg har spist greit og hatt 5 treningsøkter i løpet av uken som har gått. Jeg var helt sikker på at i dag skulle jeg se 79kg for første gang på flere år, men akk vekta viser 80,1kg. Men på den positive siden betyr dette lite i totalen, jeg har nok en uke gjort jobben min og jeg er på vei mot målet.

 

Jeg er veldig klar for en ny uke og motivasjonen er i orden.

 

Om ikke jeg har fått det resultatet jeg ønsket meg denne uken, er det gøy å lese at det i det store og hele går bra med dere her inne.

 

Å bo som nueva vida ved Jotunheimen må være fantastisk. Jeg er glad i å være i naturen og en av mange grunner til å gå ned i vekt er å kunne fortsette å være ute i skogen på hytta til mor og far uten å bli gjennomsvett og utkjørt etteren tur. Jeg vil gjerne kunne fortsette å kose meg med turer og kanskje etter hvert litt lengre turer og til meg å være litt mer utfordrene turer også :)

 

Polar loop, gøy å høre om erfaringene. Jeg bruker skritt teller til daglig men når jeg trener bruker jeg pulsklokke. Jeg er litt i "kanskje" kjøpe Polar loop, men venter litt forløpig.

 

Ønsker dere en ny fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og nytt kilo mistet! Ny vekt er 97,8 så nå begynner det å hjelpe synes jeg.

 

Jeg er nå ganske trygg på at jeg ikke kommer til å skli ut, og å fortsette med og trimme. Denne uken hadde jeg i overkant av 21 trimpoeng.

 

Neste mandag kommer ingen veierapport fra meg. Da ligger jeg enten ved et svømmebasseng på Lanzarote eller jeg løper som en geit i fjellene!

 

God uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært her inne på ca to uker, har hatt mye å gjøre både hjemme og på jobb, så forumet har blitt nedprioritert. Dessverre har også maten blitt litt så som så, og ingen trening.... Forrige uke følte jeg meg rett og slett oppblåst, og orket ikke å se på vekten. I dag gikk jeg opp på vekten igjen og den viste 88,0 kg. Sannelig har mine endringer bidratt litt i alle fall. Ikke mye å skryte av 200 gram på to uker. Men det er som det er, og noen korrekte valg har jeg jo tatt.

 

Håper energien kommer litt tilbake og at det vises litt på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar-jakta

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan:88,1kg..86,3kgNed x,x kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg..101,5 Ned 0.4 kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:96,8kg..93,8kgNed x,xkg

Piggen: startvekt 106,2 Jan:104,8..101,0kg Mars:

eam: Startvekt jan.: 90.0, Jan=88,2kg 17.feb=88.0kgNed 2,0 kg

ChristineH: Jan:85,9..80,9 Ned 0,8kg

Coliflor: Jan:Ned 1,2kg.. Ned x,x kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Jeg kommer luskende inn, smyger meg varsomt og skamfult.....

Jeg har vært fraværende her inne, og det er det en grunn til. Jeg har enkelt og greitt gitt f***. Så ufint, dumt og trist det enn er, det er sannheten. Gidder ikke lete opp unnskyldninger, annet enn at jeg tydleigvis ikke eier disiplin nok. Det sitter i hodet, og de to siste ukene har ikke hodet mitt villet nok. Jeg begynner å lure på om jeg liker denne feite, late kroppen min? Hvorfor lykkes jeg aldri???? Det er bare en evinnelig runddans med nedturer og dårlig selvbilde. Jeg eier ikke mestringsfølelse, og nettopp det gjør at jeg ikke klarer. Jeg har nok ikke trua på meg selv, tror ikke jeg vil klare en vektnedgang. Er ikke tøff nok med meg selv til å stå imot søtsuget, til å jobbe hardt på trening. Jeg er så snill at jeg tillater meg selv å gi opp. Er så snill at jeg tillater meg selv å forbli feit og lat. Så snill at jeg vil gi kroppen min de beste forutsetninger for diverse livsstilssykdommer. Så snill at jeg dyrker de nedverdigende tankene jeg har om meg selv. Slik fungerer snillismen i mitt liv!!!!

 

Nå skal jeg i tenkeboksen til mandag, så hører dere fra meg.... Jeg skal tenke på følgende;

# Hva vil jeg med mitt liv?

# Hvem vil jeg være for meg selv, og for mann og unger?

# Hvilke valg vil jeg ta for å gi meg selv en best mulig fremtid?

# Hvordan vil jeg at andre skal se på meg?

# Hvilke holdninger, verdier og ølevesett vil jeg gi mine barn?

 

Det er mitt liv, mine valg. Det er jeg som bestemmer.

Jeg er min egen lykkesmed, og du er din ;)

 

*************************************************************

 

Er det litt stille her inne?

 

Eam; 200 gram er ned, og det er bra! Det virker som vi er litt i samme båt. Vi må finne tilbake til gnisten:-)

 

Piggen; du holder birkelig koken og får reaultater for innsatsen! Så flink du er! Thumbs up:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Nueva vida, jeg er sikker på at du kommer til en enighet med deg selv. ;) Og at vi får se mer til deg her inne :D .

 

Det er nok riktig at det sitter i hodet, og jeg tror du kan ha nytte av å lese boka "tenk deg slank" av Sigurd Stubsjøen (tror jeg han het..). Du har så mange gode tanker og ideer som du har skrevet om her før, men det kan nok gå opp noen flere lys likevel. At du kjenner deg igjen, mener jeg. At det du føler du sliter med, er beskrevet i boka, i klartekst og med løsning!

 

Selv er jeg tilbake etter vinterferien. Deilig å være litt borte fra alt! Jeg har vært aktiv og hatt god kontroll på maten - helt til bilturen hjem... Da ble det litt mye kos, gitt. Jeg tror ikke det blir noe stor-scoop for februar, men det blir det det blir. Og før neste biltur må jeg planlegge mer! Uka før vinterferien var svært travel, og det ble lite trening. Nå som hverdagen er tilbake, blir det mer system igjen B) .

 

Godt å se at de fleste (alle?) er med, noen med sterkt resultat og andre med mindre, men vi er i gang og på veg! Det går i riktig retning, selv om tempoet er noe ulikt.

 

Ønsker dere alle en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar-jakta

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan:88,1kg..86,3kgNed x,x kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg..101,5 Ned 0.4 kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:96,8kg..93,8kgNed x,xkg

Piggen: startvekt 106,2 Jan:104,8..101,0kg Mars:

eam: Startvekt jan.: 90.0, Jan=88,2kg 17.feb=88.0kgNed 2,0 kg

ChristineH: Jan:85,9..80,9 Ned 1,6kg

Coliflor: Jan:Ned 1,2kg.. Ned x,x kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag ned 0,8kg totalt 13,2kg ny vekt 79,3kg.

 

Eeeeendelig starter jeg med 7 tallet først. Disse siste grammene på 80 kilo tallet tok veldig lang tid.

 

Jeg er klar for ny uke, det motiverer og komme meg lenger vekk fra 80 kilo tallet, langt vekk etter hvert.

 

Nueva vida ikke gi opp vi vil alle veldig ha deg med videre.

 

Jeg må gå nå men jeg skal skrive litt mere senere.

 

Jeg heier på dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tungt for tiden. Har lite motivasjon, og tenker som nueva vida, hvorfor er det sånn. Trives ikke med kroppen min, og vil gjerne ned i vekt. Har en stor gulrot med sydentur til sommeren, vil helst ikke se ut som en strandet hval... men med bare 3 mnd igjen... så spøker det for bikinikroppen...

 

Hvordan skal jeg klare dette. Skulle gjerne gått kurs, men finner ingen tidspunkt som passer. Føler ikke for nettkurs, da jeg tror det er lett å skulke unna... litenselvkontrollfortiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...