Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. februar 2014!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her er tråden for deg som vil gjøre ditt for at januar måned blir en måned med fokus på å ta tilbake hverdagene etter en desember i sus og dus! Her er det liv og røre gjennom hele uka - en helt uhøytidelig måte å følge sin egen (og andres) fremgang i det nye årets første måned - nytt år, nye muligheter - grip muligheten med begge hendene (i stedet for godteskåla) :)

 

Det er helt og holdent opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, dette er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av januar måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta i slutten av måneden, realistisk eller optimistisk - det som passer deg best) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

Du trenger ikke farge tallene, det fikser jeg :)

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 81,9 80,0 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på ca 2kg denne måneden (mitt hårete mål), men all nedgang regner jeg som bonus)

 

Bli med på å dra lasset sammen i januar 2014, da vel!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med videre for å holde fokus. 78 er den røde vekten, jeg lar 58 bli den grønne (det ser så ryddig ut med akkurat 20 kg avstand mellom rødt og grønt ;) men litt slingringsmonn unner jeg meg), og på søndag viste vekta 57,8.

 

Tusen takk for at du holder styr på oss, Juni72. Disse trådene har hjulpet meg til å kvitte meg med 20 kg, noe jeg ikke trodde helt ville skje da jeg startet i mai. Nå passer buksene igjen, men jeg bruker den ene aldri fordi den er så håpløst umoderne, og den andre passer ikke til hverdagsbruk. :lol: Likevel beholder jeg dem, og prøver dem på innimellom og smiler fornøyd over at jeg har klart det. Nå gjelder det bare å holde seg her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72!!!! :rolleyes:

 

Jeg blir med i denne tråden også.

Mitt røde tall er 73kg, og jeg vog i dag 71,0kg (tenk at jeg gredde det midt i julestria, er faktisk kry av meg selv). Mitt grønne tall blir

70,0kg. B)

 

Takk Juni72 for at du holder styr på oss.

Lykke til med nyttårsfeiringa, og så holder vi fokus ut i januar også.

 

Klem fra Knaus. :lol:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72!!!! :rolleyes:/>/>

 

Jeg blir med i denne tråden også.

Mitt røde tall er 73kg, og jeg vog i dag 71,0kg (tenk at jeg gredde det midt i julestria, er faktisk kry av meg selv). Mitt grønne tall blir

70,0kg. B)/>/>

 

Takk Juni72 for at du holder styr på oss.

Lykke til med nyttårsfeiringa, og så holder vi fokus ut i januar også.

 

Klem fra Knaus. :lol:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store stygge tallet var 80,1 kilo. Det høres ikke så mye ut kanskje, men når man ikke rager så mange cm over bakken.. jeg begynte å se firkantet ut. Fikk beskjed av legen å gå ned saaaakte, og nå etter et halvt år hvor mitt mål har vært å holde vekten stabil -noe jeg greide til og med i jula!, skal jeg i gang å si farvel til flere kilo. Forhåpentligvis. :ph34r:

 

Mitt mål er å veie ca 74,5 i utgangen av januar og ca 73,5 i slutten av februar. Siden startvekt er 75,8 blir målet å kvitte seg med 2,3 kilo tilsammen. Men siden det er lenge siden rutinene var inne, er all nedgang en bonus altså.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei!

 

Her er tråden for deg som vil gjøre ditt for at januar måned blir en måned med fokus på å ta tilbake hverdagene etter en desember i sus og dus! Her er det liv og røre gjennom hele uka - en helt uhøytidelig måte å følge sin egen (og andres) fremgang i det nye årets første måned - nytt år, nye muligheter - grip muligheten med begge hendene (i stedet for godteskåla) :)/>

 

Det er helt og holdent opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, dette er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D/>

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av januar måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta i slutten av måneden, realistisk eller optimistisk - det som passer deg best) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

Du trenger ikke farge tallene, det fikser jeg :)/>

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 81,9 80,0 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på ca 2kg denne måneden (mitt hårete mål), men all nedgang regner jeg som bonus)

 

Bli med på å dra lasset sammen i januar 2014, da vel!! :)/>

Hei Juni 72 😀

Jeg blir gjerne med i januar 😊

Rødt tall 92kg for noen år siden ðŸ˜

Dagens vekt 88kg

Målet i slutten av januar er 86 kg ☺ï¸

Ha en fin kveld!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende slækk 1. januar - og her inne yrer det allerede av aktivitet, så herlig! Takk for hyggelige ord, det er dere som gjør tråden et godt og motiverende sted å være, så hjertelig velkommen, enten det er første, andre eller n'te gang du er med!

 

Noen er i startgropa, kanskje, mens andre - som jeg - er gamle travere som enten restarter, fortsetter eller vedlikeholder hold vekten-fasen - nydelig å ha et sted for alle :D

 

Oversikt 1. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil, sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;))

 

treklovermamma73 92 88 86

tove34 100 82,9 79,9

noris 97 86,5 84,5

indigo 80,1 75,8 74,5

Knaus 73 71,0 70,0

Sabine 78 57,8 58

Juni72 98,9 82,1 80,0 (onsdag)

 

Fint å ha arbeidshverdagene på plass igjen snart, da stemmer det enda lettere overens med hverdagskostholdet og planlegging (i alle fall i denne heimen) :D nå er siste konfektbit trygt plassert i magen og én lørdag i uken gjeninnføres.

 

Ønsker oss alle et godt nytt GRår! La kiloene renne av! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72 jeg vil også være med her...veiedagen er i morgen...satser på 84 kg i løpet av januar...husk vi må drikke masse vann,det får fart påkiloene...Godt nyttår til alle slankere her inne...det blir spennende og følge med alle sammen. :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det ble litt opp i juleuka etter totalt frislipp og ingen registering (76,6 før julaften og 78,7 på maks en uke senere) men regner med at endel er vann som hoper seg opp :)/>/> Har alt innført striskjorta og havrelefsa og er på vei nedover igjen!

 

 

Koala 92,3 78,2 74,2 (onsdag)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei :D

Dette vil jeg gjerne være med på. Står helt i startgropa for endte gang og tenker at denne gangen, denne gangen skal jeg klare det!

 

Rødt: 93

Nå: 84,4

Grønt: 82,4

Torsdag er veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Så herlig at du har laget ny tråd Juni72:)

Jeg er selvfølgelig med, skal veie og måle på lørdag som er min faste dag:) Det blir oppgang, men ikke mer enn at det er borte i løpet av etpar uker tenker jeg:)

 

Min plan er som tidligere:

- en times trening/trim hver dag(ca 370 forbrente kcal)

- registrere alt jeg spiser her inne(det gjør meg mer bevisst og motivert til å moderere meg)

- godisdag på lørdag

- drikke nok vann

- være flink å finne på aktiviteter istedenfor å sitte i sofaen (glede noen med å komme på kaffebesøk, gjøre husarbeid jevnlig istedenfor at det hoper seg opp, gjøre ting med barna)

- fokusere på den gode følelsen og all energien jeg får av å spise sunt og i riktige mengder til det blir en vane(slik at dette kan bli en livsstilsendring istedenfor en av mine utallige slankekurer)

 

Mitt nyttårsforsett er at jeg skal gå på mange skiturer denne vinteren, forhåpentligvis med det resultat at jeg blir glad i å gå på ski:)))

 

Jeg ønsker alle et flott og sunt nyttår;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Godt nyttår!

 

Jeg slenger meg med :)

 

Rødt tall: 105 kg (høygravid)

Dagens tall: 84,3 kg

Grønt tall: 80,3 kg (hårete mål kanskje, men har veldig mye vann i kroppen som forhåpentlig forsvinner i løpet av første uka)

Torsdag er startdag og veiedag.

 

Forøvrig er mitt ultimate mål 69,3 kg (der jeg var da jeg møtte kjæresten for under to år siden.... :angry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere flotte damer her inne:)

 

Så bra at så mange har blitt med!

Ønsker dere en god helg med fokus på sunn mat og samling av TP :)

 

Her i gården er all julegodteri, kaker, usunt pålegg, vin/øl blitt enten gitt bort eller kastet. Og så er det kjøpt inn sunn mat, farriss og massevis av grønnsaker! Kjenner jeg er sulten på ca 1500 kcal, har vel spist mer enn nok i jula ja ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med, selv om jeg er Holde Vekten-kandidat! :)/>/>

 

Målet er å klare å holde vekten-ish.

 

Rødt tall: 82 kg

Idag: 59,3 kg

Grønt tall: 58,5 kg

 

Veiedag fredager på meg.

 

Ha en god helg alle sammen! :)/>/>

 

Så fantastisk flink du har vært! Jeg skal også dit igjen, vi ses der nede i slutten av året ;)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Da var ukens veiing og måling unnagjort:)

 

Rødt tall 83,6

Dagens tall er samme som før jul 71,4 jiiippi:)

Målet til 1 februar er 70 kg

 

I dag er ungenes valg taco, da blir det tacosalat og masse vann på mor:))

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! FOR en inspirert og motivert gjeng her inne! Ingen grunn til å henge med hodet i januar og vente til neste måned med å begynne/fortsette - bare å gyve på nå :) Hurra for hverdager og rutiner og én lørdag i uka (har savnet det, faktisk!)!

 

Oversikt 4. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil, sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;))

 

HelleDudena 105 84,3 80,3 (torsdag)

Glee 75 72 70

Bijou 82 59,3 58,5 (fredag)

Henna 76 69,1 67

frk.Bond 77,1 75 (fredag)

Gressenka 83,6 71,4 70 (lørdag)

*Lina* 93 84,4 82,4 (torsdag)

koala 92,3 78,2 74,2 (onsdag)

rittis 84 (fredag)

storesøster 85 81,3 79,5

Samba 78 76 74

treklovermamma73 92 88 86

tove34 100 82,9 79,9

noris 97 86,5 84,5

indigo 80,1 75,8 74,5

Knaus 73 71,0 70,0

Sabine 78 57,8 58

Juni72 98,9 82,1 80,0 (onsdag)

 

Velkommen til alle nye og kjente "fjes"! Supert å ha dere alle med på laget, sammen skal vi vinke farvel til gram og kilo og alt som har tynget oss ned - i hvert vårt tempo!

 

Vi har satt våre egne mål (og målet kan endres når som helst, det er opp til deg selv - husk mestringsfølelse er MYE bedre og MYE mindre stress enn skuffelse!) og ingen tårer om vi ikke når det denne måneden, ny måned og nye muligheter allerede neste osv...det er det fine med dette!

 

Når det er sagt, så kjennes det ut som at januar vil vise til GODE resultater for alle mann (damer)! Ut med julekakene og julematen - og inn med hverdagene, hurra!

 

God helg, alle sammen :D

 

(PS, bare si fra om jeg har tastet noe feil, jeg fikser opp;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inspirerende Juni. Godt å gå inn på en lørdags kveld og lese litt. Jeg er litt ny på akkurat denne tråden, men rapporterer vi en gang i uka her? På veiedag? Jeg har veiedag fredag.

 

Ja nå får det være ut med julekaker og inn med sunn hverdagsmat og mye friskt vann + trim. Har vært en ivrig jogger tidligere, men funnet ut at dørstokkmila er mye lettere når det gjelder å gå. Gikk 6 km på 58 min i dag og da var jeg rett og slett svett. Det hjelper :D

 

Ha en fin helg videre. ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...