Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. februar 2014!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper jeg også kan få være med - selv om det er seint...

Har ikke vært veldig aktiv siste tiden.

 

Jeg begynte på HV kurs i høst, men hadde fortsatt noen kg igjen, håpte at de skulle gå av i løpet av høsten - men de sitter som støpt på :( Positivt er at jeg ikke har gått opp i vekt.

 

Håper denne tråden kan hjelpe meg på ny fokus og bli kvitt de siste kiloene.

 

Høyeste vekt 100,6 kg, vekt nå 82,2 - mål for slutten av mnd 80 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en jobb du gjør etterhvert, juni72. Med 29 personer å holde styr på blir det mye matematikk og lange lister med minus (og helst ikke pluss) i løpet av uka! :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Sur mandagsveier her, opp 0,5 kg til 80,3kg...siden jeg ammer så skal jeg ligge på 2200 kcal, sliter m å få det i meg og syns det høres mye ut..?? Hva tenker dere? Jaja, jeg får trøste meg med at jeg fikk 12 TP og kostholdscore på over 7, dessuten gikk jeg 4 cm ned, hvor 1cm var rundt midjen ;/) ny uke, nye muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur mandagsveier her, opp 0,5 kg til 80,3kg...siden jeg ammer så skal jeg ligge på 2200 kcal, sliter m å få det i meg og syns det høres mye ut..?? Hva tenker dere? Jaja, jeg får trøste meg med at jeg fikk 12 TP og kostholdscore på over 7, dessuten gikk jeg 4 cm ned, hvor 1cm var rundt midjen ;/) ny uke, nye muligheter...

 

Vi matglade GR'ene hadde tatt i mot 2200 kcal med begge hendene, men hvis du synes det blir mye mat å spise totalt sett, så er det flere kaloririke og sunne matvarer du kan ta med i samme slengen og vips! bør det hjelpe på: avokado, nøtter og olivenolje, for eksempel.

 

(I min bok er ikke 500g opp på én uke noe nederlag, heller kroppen som svinger av seg selv...umulig å overstyre den - belønning for flinkhet kommer rett rundt svingen!) :D/>

 

Ser jo nå at du er rimelig fersk mamma, gratulerer så mye! :) Det er votter og vintre siden jeg var i ammestadiet, og definitivt ingen GRmodus dengang på meg - så demrer nå at jeg kanskje ikke vet nok om kostholdsomlegging mens man ammer...håper andre kan komme med råd i så måte! Har du fått anbefalt 2200 bør du jobbe med å oppnå det (igjen - antar jeg, altså) :mellow: Kanskje mere velbegrunnede råd inne på forumet for Gravide og Ammende?

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en jobb du gjør etterhvert, juni72. Med 29 personer å holde styr på blir det mye matematikk og lange lister med minus (og helst ikke pluss) i løpet av uka! :wub:/>/>

 

Bare kjekt å få børstet støv av regneferdighetene, indigo :) Har kalkulator lett tilgjengelig på data'n om det står stille i blant, hehe. Kopierer heldigvis lista med farger og allting hver gang, så går temmelig raskt! Gir masse motivasjon å komme inn her - alltid :D

 

I dag ble vi 30 på lista, juhuuu, velkommen til deg, Monken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klyp meg i armen, sier nå jeg! :blink: Trodde virkelig det var tirsdag i dag, så blunket ikke engang da jeg så nytt tall på vekta...og så satt jeg nå der med frokosten min (nam, nam, cottage cheese, banan, mandler og kanel) og så demret det: onsdag-er-veiedag-og-tirsdag-var-i-går - hallo!!! Nådd delmål, gitt! :D *skyndte meg inn og endre litt på signaturen*

 

Dagens vekt: 79,9kg (noe må jeg ha gjort riktig, har ikke rukket begynne registrere daglig inntak igjen ennå :D men med GRtankegang i bakhodet - alltid!)

 

Fortsatt fremad marsj med små skritt!

 

Ha en fin dag, alle sammen (ble litt ekstra blid nå, må innrømmes - FOR en positiv overraskelse!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klyp meg i armen, sier nå jeg! :blink:/>/> Trodde virkelig det var tirsdag i dag, så blunket ikke engang da jeg så nytt tall på vekta...og så satt jeg nå der med frokosten min (nam, nam, cottage cheese, banan, mandler og kanel) og så demret det: onsdag-er-veiedag-og-tirsdag-var-i-går - hallo!!! Nådd delmål, gitt! :D/>/> *skyndte meg inn og endre litt på signaturen*

 

Dagens vekt: 79,9kg (noe må jeg ha gjort riktig, har ikke rukket begynne registrere daglig inntak igjen ennå :D/>/> men med GRtankegang i bakhodet - alltid!)

 

Fortsatt fremad marsj med små skritt!

 

Ha en fin dag, alle sammen (ble litt ekstra blid nå, må innrømmes - FOR en positiv overraskelse!)

 

Hurra hurra! Gratulerer! :wub:/>

 

Jeg vet at man ikke skal snikveie seg mellom ukessinnveiingen, men etter en hard treningsøkt med lang og tøff ridetur i kulda - hvor jeg greide å ikke hive innpå all den maten jeg følte sterkt behov for etterpå - ble jeg så fryktelig nysgjerrig.. Mellomvekten var på 74,1 og målsetningen min til neste mandag 74,5. Jeg vet det kommer en tvangsmatingsgildefesthelg foran veiemandagen, så nå har jeg trua på at jeg KAN klare det.

*optimistisk* :)/>

 

Dagens husmortips: Nå skal jeg forberede morgendagens frokost; Birchen-müsli.

Man tar rosiner og havregryn (og andre slags korn hvis man vil) og legger i bløt i melk til dagen etterpå. Det blander man med yoghurt naturell, små eplebiter og bær og/eller nøtter. Hvis man må ha litt mer søtt oppi enn frukt og bær kan man bruke litt honning eller ekte vanilje. Det er yndlingsfrokosten min for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra! Gratulerer! :wub:/>/>

 

Jeg vet at man ikke skal snikveie seg mellom ukessinnveiingen, men etter en hard treningsøkt med lang og tøff ridetur i kulda - hvor jeg greide å ikke hive innpå all den maten jeg følte sterkt behov for etterpå - ble jeg så fryktelig nysgjerrig.. Mellomvekten var på 74,1 og målsetningen min til neste mandag 74,5. Jeg vet det kommer en tvangsmatingsgildefesthelg foran veiemandagen, så nå har jeg trua på at jeg KAN klare det.

*optimistisk* :)/>/>

 

Dagens husmortips: Nå skal jeg forberede morgendagens frokost; Birchen-müsli.

Man tar rosiner og havregryn (og andre slags korn hvis man vil) og legger i bløt i melk til dagen etterpå. Det blander man med yoghurt naturell, små eplebiter og bær og/eller nøtter. Hvis man må ha litt mer søtt oppi enn frukt og bær kan man bruke litt honning eller ekte vanilje. Det er yndlingsfrokosten min for tiden.

 

 

Takk, takk, indigo :)

 

Det er sikkert to leire når det gjelder hvor ofte man bør veie seg, kun én gang i uka hvis man har lett for å henge seg opp i den flate firkanten på baderomsgulvet (eller til og med fristes til å gå på den flere ganger i løpet av dagen - det er ikke sunt eller nødvendig eller gir noe pekepinn på hva du egentlig veier den dagen i forhold til dagen før, feks) - eller hver dag hvis man kun skal holde et øye med hvilken retning det går...men igjen så er det kun én gang i uka som gjelder - fordi det svinger så vanvittig fra dag til dag innimellom :)

 

Har en finfin vekt med tilhørende App, så kan være trøtt og smaløyd og ha dårlig hukommelse om morgenen, resultatet legger seg rett inn i Appen og kan sjekkes ved anledning - det beste ved den er gjennomsninttskurven som ignorerer de daglige svingningene, men viser hvilken retning det går i OVER TID (vi må ha langt nok tidsperspektiv på detta, så vi unngår stress) :)

 

Frokosten din ser rågod ut, må prøve det ut så jeg kanskje får en ny favoritt ved siden av cottage cheese'n (er januar, gitt, tomt for cottage cheese i butikken :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtuke allerede og straks halvveis i januar, dere! Vi har et haaaav av tid til å både snu skuta og (fortsette å) sette full fart fremover (med små skritt) :D

 

Oversikt 15. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil (fordi du setter ditt eget mål), sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;)/>)

 

Monken 100,6 82,2 80

Cheery 95cm 88cm 84cm (lørdag)

kikk 106,2 - 102,8 (-3,4kg) (mandag)

VerdensHeldigsteMamma 81,1 77,7 - 76,0 (-1,7kg)74,7 (mandag)

Frøken Klee 95,2 76,4 - 75,4 (-1kg) 73,4 (mandag)

Truddelutt 79,8 - 80,3 (+0,5kg)77 (mandag)

smørblomst 83,4 73,0 70,0

*bolla* 80,4 68,6 - 67,6 (-1,0kg) 67 (mandag)

Kristin64 (tall kommer?)

Solvane 71,6 - 71,1 (-0,5kg) 70,5 (mandag)

sth 87,6 78 76,5

Sommerivrig 115 79,3 - 79,3 (0,0kg) 76,9 (mandag)

HelleDudena 105 84,3 80,3 (torsdag)

Glee 75 72 - 70,5 (-1,5kg) 70 (mandag)

Bijou 82 59,3 - 59,4 (+0,1kg) 58,5 (fredag)

Henna 76 69,1 - 68,7 (-0,4kg) 67 (fredag)

frk.Bond 77,1 75 (fredag)

Gressenka 83,6 71,4 - 70,4 (-1,0kg) 69 (lørdag)

*Lina* 93 84,4 - 83,7 (-0,7kg) 82,4 (torsdag)

koala 92,3 78,2 - 78,3 - 77,8 (-0,4kg) 74,2 (onsdag)

rittis 84 (fredag)

storesøster 85 81,3 - 80,3 - 80,3 (-1,0kg) (mandag) 79,5

Samba 78 76 - 75,3 (-0,7kg) 74 (fredag)

treklovermamma73 92 88 - 87 - 85,9 (-2,1kg)86 (mandag)

tove34 100 82,9 - 82,1 (-0,8kg) 79,9

noris 97 86,5 - 86,6 (+0,1kg) 84,5 (torsdag)

indigo 80,1 75,8 - 75,3 - 74,9 (-0,9kg) 74,5 (mandag)

Knaus 73 71,0 - 71,2 (+0,2kg) 70,0

Sabine 78 57,8 - 58,3 (+0,5kg) 58

Juni72 98,9 82,1 - 81,3 - 79,9 (-2,2kg) 80,0 (onsdag)

 

Gratulerer med finfin nedgang - og satser på finfint resultat for de tre neste dagers ukesveiere også - januar er i siget, gitt :)

 

Ha en fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så vart det torsdag og veiedag for meg, og jeg har drevet med litt snikveiing jeg også. har grudd meg til denne dagen, for vekta har gått som en jojo, opp og ned. :P/> Stor var min ovverraskelse da dagens vekt viste 70,4kg......Jiiiiiiiipi. :lol:/>

 

Har endelig sett 70tallet på vekta.

 

Takk Juni72 for at du gjør dette, det er fritt hvor mye vi vil gå ned, men jeg merker at det forplikter litt, hvertfall for meg. Nå må dere alle ha en god helg og tenk positivt,det hjelper. :rolleyes:/>

 

Gratulere Juni72 med nådd delemål 3. Kjempeflott :D

 

Klem fra Knaus :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg stiller meg i rekken av folk som synes det er flott at du holder styr på oss alle sammen Juni72. Min vekt er i dag 86,5 hmm.... ned de 100 gramma jeg la på meg forrige uke. Hadde dette vært hold vekten-kurs.. så hadde jeg vært strålende fornøyd... men litt demotiverende å stå såååå stille over så lang tid. Vel.... må bare fortsette. å gi seg er ikke et alternativ i alle fall. Nedgangen MÅ jo komme før eller siden.... jeg håper den kommer før :rolleyes::P

 

Det er i alle fall motiverende å sjekke aktiviteten på denne tråden. Stå på alle flinke folk der ute. Tenk på belønningen vi får når vi når målene våre... ;)

 

noris

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

så gøy og komme inn her og se masse flotte resultater :D Gratulerer alle sammen!

 

Her har det gått i ett med jobb og barn, og ingen snikveiing denne uken - veldig fornøyd med det. Og, da jeg gikk på vekten, ble jeg enda mer fornøyd; den viste 81kg og det var veldig deilig

 

lykke til i uken som kommer alle sammen

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Vekten i dag viste 73,9 kg! Det er 1,4 kg ned på en uke! Så mye har jeg aldri vært i nærheten av på en uke før! Og det betyr at jeg har nådd målet for januar allerede:)))

Så da endrer jeg målet mitt for januar til (har veldig lyst til å si 71 kg nå, men kan nok fort gå på en smell da, så...) 72,5 kg :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fredag og veiedag her også.

 

Her ble det jommen meg 1,1 kg opp fra forrige fredag, til 60,5 kg idag. En del dårlige valg i uka som gikk, altså. Men strammer inn umiddelbart. Helgekosen er herved avlyst, bokstavlig talt. He he!

 

Satser på nedover igjen til neste uke.

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det så at vi skal skrive opp det vi har som mål i januar? I så fall er mitt mål å veie 101,2.

Den siste dagen i januar faller på fredag 31. Skal vi da sende inn vekt fredag også eller venter vi til mandag eller den uka for de som har veiedag andre dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Klyp meg i armen, sier nå jeg! :blink:/> Trodde virkelig det var tirsdag i dag, så blunket ikke engang da jeg så nytt tall på vekta...og så satt jeg nå der med frokosten min (nam, nam, cottage cheese, banan, mandler og kanel) og så demret det: onsdag-er-veiedag-og-tirsdag-var-i-går - hallo!!! Nådd delmål, gitt! :D/> *skyndte meg inn og endre litt på signaturen*

 

Dagens vekt: 79,9kg (noe må jeg ha gjort riktig, har ikke rukket begynne registrere daglig inntak igjen ennå :D/> men med GRtankegang i bakhodet - alltid!)

 

Fortsatt fremad marsj med små skritt!

 

Ha en fin dag, alle sammen (ble litt ekstra blid nå, må innrømmes - FOR en positiv overraskelse!)

Gratulerer Juni 72 med nådd delmål!! Ha ei fin helg 😊😀😃

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Gratulerer til juni72 med oppnådd delmål, og gratulerer ellers med nedgang til alle dere andre som oppnådd det:)

 

Jeg kan melde om ny vekt, 69,6:)) Da har jeg gått ned 0,8 kg denne uken, og 10,2 kg til sammen. Jeg ser 6 tallet som jeg ikke har sett på et par år:)) inn 4 cm denne uka:)

 

Lørdagsveiing er bra, i dag er det godisdag og jeg skal ikke tenke mer på vekt, jeg vet at kaloriene fordeler seg utover uka allikevel :)

 

Dagens middag blir nyfisket torsk med potet, masse grønnsaker og flatbrød, lykke:))

 

Ha en god lørdag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i slankekrigen tråden så nå er veiedagen min søndag.

Etter litt over en uke kan jeg melde om 5cm krymping rundt midjen( yay delmål oppnådd) midjen er nå 83 cm.

Vekten er 80,3 så 2,8 kg totalt og 0,4kg siden mandag. Så er godt fornøyd jeg.

 

Har enda ikke kommet i gang med trenning så nytt mål for månden er 14 trimpoeng.

Ser jeg lander på ca 1400 cal i snitt av 1600 anbefalt. Det får komme når jeg kommer i gang med trenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det så at vi skal skrive opp det vi har som mål i januar? I så fall er mitt mål å veie 101,2.

Den siste dagen i januar faller på fredag 31. Skal vi da sende inn vekt fredag også eller venter vi til mandag eller den uka for de som har veiedag andre dager?

 

Hei, kikk!

 

Lager en ny slik tråd hver måned, og nyeste endring er at DU velger ditt eget mål for akkurat denne måneden (grønt tall) - sånn sett er disse trådene for alle, uansett hvilket GRforum man "tilhører", enten du skal litt opp, holde vekten, eller ned i vekt ;)

 

Legger inn alle resultater som tikker inn, uavhengig av når de kommer - så legg inn siste vekt for deg når det passer i slutten av måneden - alle har forskjellige veiedager her inne, dermed blir det liv i leiren gjennom hele uka og hyggelig å stikke innom for å se hvordan det går med seg selv og med andre ;)

 

Du velger selv hvordan du vil ha det, jeg legger inn tall etterhvert som de kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rai, rai! Her var det masse flott lesning! Takk for hyggelige kommentarer - beklager sen listeoppdateringer, helgen ble mer hektisk enn forventet - men nå er det søndag og avslapning i stor stil:

 

Oversikt 19. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil (fordi du setter ditt eget mål), sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;))

 

Monken 100,6 82,2 80

Cheery 95cm/82,7 88cm/80,7 - 83cm/80,3 (-5cm/-0,4kg) 84cm (søndag)

kikk 106,2 - 102,8 (-3,4kg) 101,2 (mandag)

VerdensHeldigsteMamma 81,1 77,7 - 76,0 (-1,7kg)74,7 (mandag)

Frøken Klee 95,2 76,4 - 75,4 (-1,0kg) 73,4 (mandag)

Truddelutt 79,8 - 80,3 (+0,5kg)77 (mandag)

smørblomst 83,4 73,0 70,0

*bolla* 80,4 68,6 - 67,6 (-1,0kg) 67 (mandag)

Kristin64 (tall kommer?)

Solvane 71,6 - 71,1 (-0,5kg) 70,5 (mandag)

sth 87,6 78 76,5

Sommerivrig 115 79,3 - 79,3 - 78,5 (-0,8kg) 76,9 (mandag)

HelleDudena 105 84,3 80,3 (torsdag)

Glee 75 72 - 70,5 (-1,5kg) 70 (mandag)

Bijou 82 59,3 - 59,4 - 60,5 (+1,2kg) 58,5 (fredag)

Henna 76 69,1 - 68,7 (-0,4kg) 67 (fredag)

frk.Bond 77,1 75 (fredag)

Gressenka 83,6 71,4 - 70,4 - 69,6 (-1,8kg) 69 (lørdag)

*Lina* 93 84,4 - 83,7 (-0,7kg) 82,4 (torsdag)

koala 92,3 78,2 - 78,3 - 77,8 (-0,4kg) 74,2 (onsdag)

rittis 84 (fredag)

storesøster 85 81,3 - 80,3 - 80,3 (-1,0kg) (mandag) 79,5

Samba 78 76 - 75,3 - 73,9 (-2,1kg) 72,5 (fredag)

treklovermamma73 92 88 - 87 - 85,9 (-2,1kg)86 (mandag)

tove34 100 82,9 - 82,1 - 81,0 (-1,9kg)(onsdag) 79,9

noris 97 86,5 - 86,6 - 86,5 (0,0kg) 84,5 (torsdag)

indigo 80,1 75,8 - 75,3 - 74,9 (-0,9kg) 74,5 (mandag)

Knaus 73 71,0 - 71,2 - 70,4 (-0,6kg) 70,0 (torsdag)

Sabine 78 57,8 - 58,3 - 57,5 (-0,3kg) 58 (søndag)

Juni72 98,9 82,1 - 81,3 - 79,9 (-2,2kg) 80,0 (onsdag)

 

Det ble tunga rett i munnen, sjekk tallene dine og se at de stemmer - hoderegning på høyt søndagsplan, gitt ;)

 

Ser ut som de aller fleste har hatt en svært så god uke, gratulerer med finfine resultater, alle sammen!

 

Ny uke, nye muligheter allerede fra i morgen av, juhuu! Hyggelig at det fortsatt er en del igjen av januar, året trenger ikke å fyke så fort avsted nå som vi er så flinke - la oss nyte det og hvile (men ikke så veldig lenge av gangen) på laurbærene før vi trasker videre langsetter livsstilsendringsveien :)

 

Husk å sette pris på deg selv - HVER DAG, akkurat slik du er nå!

 

God søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...