Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Turde ikke gå på vekta idag...

 

Men spist er spist, og godt var det! Tilogmed karamellene til krimboken ved sengetid...høyst uvanlig kost.

 

Idag har vi gått i halvannentime, marsjfart..helt herlig enda det var jomen minus 9 grader.

 

Og det blir fiskewok til middag, kjempegodt det og forresten, hørtes ut som en slags straff...

 

Hold vekta er i fokus i jula.

 

Og fra nyttår blir det full skjerpings. De siste kiloene SKAL av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, det ble masse god mat i går, og kaker og riskrem og multekrem og sikkert noe til, også :)

 

Her er det - 16 i dag så da ble det nok en innedag.

Men har vasket skapene på soverommet og badet og vasket nesten hele badet rundt :)

Så har da fått gjort noe :)

 

Kylling wok her idag :)

 

Ja, fra januar skal de siste kiloene av, men jeg har ganske mange igjen.

I dag viste vekt 71 kg.

Men det tar jeg fra 4. januar :)

 

God dag videre og flott fredag og andre juledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser kurs bøkene mine, og gamle nedtegnelser, det gir motivasjon. Kjenner den gamle iveren og gleden når en fikk på seg klær som hang på vent, og kunne kassere de man hadde kjøpt for å skjule.

 

Ser oppskriften fra den gangen. Ca 1500 til 1600 kal P dag, en times frisk gåtur og 30 min styrke, 2.4 trimpoeng med andre ord.

Da gikk jeg ned en kilo i uka.

 

Det er bare å innse at man må registrere hver smitt og smule. Både det som går inn og det som taes ut i form av trim.

 

Turgåing er innarbeidet. Har man hund, er det en livsstil. Og det er en stor glede.

 

Styrketrening er mer et tiltak. Men går på senteret 3 gg i uka, og danser to. Løsninga er faktisk å trene i et sosialt miljø, det er mye morsommere enn å rulle ut matta hjemme... Men iblant går det også.

 

Kaloriene kan man sjonglere med, om en skal bort, ut og spise eller feire noe. En kan bytte om, forskyve, spare. Det er flest hverdager med vanlige oppsett likevel.

 

En kan også legge inn noen 500 kal dager iblant, slik som er på moten nå, om en har vært for slipphendt.

 

Det er faktisk masse fine oppskrifter i disse bøkene også. Lurt å variere, så en ikke går lei.

 

Synes GR er den aller beste måten å få av uønska kilo på! Litt av hvert å spise, ingen totalforbud. Bare fornuftig fokusering på sunn og god mat!

 

Men vi som har lett for å legge på oss, må nok regne med å alltid passe på. Veldig kjekt med kursbøkene, eller et oppfølgingskurs, og ikke minst, å få være med på klubbsidene, der vi kan hjelpe og støtte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute på gåturer i friskt tempo 1,5 time hver dag.

Det er jo nyyydelig, sol og bare litt snø, kan gå alle løypene i skogen. Men kaldt, minus 15, så en må kle seg godt.

 

Kjøpte meg noen fantastisk gode turjoggesko med faste pigger, de er varme og gode, og har et fast tak i bakken på glatte steder. Har mye å si for turgleden.

 

Flata ut på sofaen med godboka etter turen, og unnet meg noe julegodt. Ikke gått noe opp i jula, men ikke ned heller.

 

Håper noen starter en ny tråd i det nye året?

 

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven og Sekstito: dere er noen standhaftige flinke damer!

 

Selv synes jeg at jeg har vært superflink, og la inn 3 lange, harde treningsøkter i juleuka - men noe har gått litt feil allikevel.... Snikveiingen i dag ga meg en kraftig "wake-up-Call", så nå er det fokus igjen. Sånn sett var det helt greit at det var arbeidsdag og faste rutiner igjen. Håper å få ut litt salt og vann fra kroppen fram til veiing onsdag.

 

Ha en fortsatt bra mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, dette blir mitt siste "brev" her ute, fra Norge.

Lørdag går turen tilbake til litt varmere strøk enn det har vært her.

 

Ja, de skoene ser gode ut, sekstito.

Men heldigvis trenger jeg ikke slike sko dit jeg skal, men har med meg litt høye gode sko nedover, igjen, nå. Går litt på småstein og da blir en sliten i anklene i lave sko.

 

Nå er vekta her pakket ned, så siste veiingen i år ble i dag og da viste vekta 70.9 kg, så håper jeg holder den vekta til søndag, i hvertfall.

 

I dag har det vært flytting, sjauing og litt vasking.

i morgen skal resten ut, ikke mye igjen nå.

Men det har ikke vært en koselig jul.

Egentlig bare stress og mas, så skal bli godt å kunne nyte noen dager før jeg drar ned igjen.

 

Neste år blir det bedre :)

 

Ja, håper det blir nytt forum her ute rett over nyttår.v

Jeg blir nok ganske aktiv da, så jeg får gått ned disse 5 - 6 kg jeg har igjen.

Målet er 65 kg :)

Gikk ned nesten 3 kg på 3 uker, så går det slik når jeg kommer ned, igjen, også, så går det fort :)

 

Da ønsker jeg dere alle en fortsatt god romjula og et godt nytt år hvor vi møtes alle sammen til ny dyst i kamp mot kiloene :)

 

GODT NYTT ÅR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle her et flott nytt år i 2015!

 

Håper vi kan greie å komme i mål i det nye året, og hjelpe og støtte hverandre dit!

 

God reise til deg, Tjorven, godt vi kan holde kontakt og få høre hvordan dagene dine er i varmere strøk.

 

Behøver en lage noen ny tråd egentlig, kan ikke bare denne fortsette?

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av dere?

 

Kanskje dere har kasta vekta i ren frustrasjon? Det hadde jeg lyst til i morges!

 

Det har blitt en STOR feiring av nyttår, etter å ha greid meg sånn nogenlunde i julefeiringen, og det er helt utrolig hvordan det kan slå ut på vekta...

 

Igår hadde alle med seg godisen de ikke vil ha hjemme lenger, på jobb...

 

En kan vel i realiteten ikke legge på seg flere kilo på to dager?? To små dager med tøylene helt løse....

 

Men idag er det striskjorta og havrelefsa igjen. Og det er faktisk veldig deilig.

 

Tror nesten jeg gleder meg MER til den sunne, og gode maten, og til det å få av denne idiotiske stappmett/ kake/sukker/fett følelsen, og komme inn i de vante trimrutinene igjen, enn det å glede seg til alt det gode i jula.....

 

Ser at du, morena, har satt opp et mål innen 1 mars, for å slippe å bruke hele våren også på dette strevet.

 

Veldig lurt. Det er 8 uker fra mandag....

 

Håper resten av gjengen her kommer innom med sine erfaringer.....?

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei... Og godt nytt år.

Her er jeg igjen. Slukøret... Igjen passer nicket mitt helt utmerket med oppførselen...

 

Jeg kan sikkert skrive side opp og ned om hva jeg har gjort og ikke gjort, men essensen er:

* Etter sukkerfri november gikk det helt over styr, med julekaker og "kos". Med nytt kjøkken var det veldig, veldig gøy å bake, og det var ikke sørlig lurt.

* Har dyttet unna alle "fornuftig-tanker", og fortrengt å tenke på denne siden. Burde jo absolutt vært her, men har altså valgt det bort.

 

Så nå håper jeg at jeg er velkommen i det gode selskap igjen... Jeg kommer til å starte en ny tråd, slik jeg nevnte i høst. Håper dere vil bli med over der.

 

Hva er status? Jo, 69,4. Opp drøye to og en halv kilo siden begynnelsen av desember... Så da e det på'en igjen...

 

Målet mitt er under 64 før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...