Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Hei. :)/>/>

Jeg er en jente på 38 år som skal ned noen kilo. Igjen. Var veldig flink i fjor våres og utover høsten, gikk ned 12 kilo, men dessverre har jeg klart å spise på meg 8 av de igjen. Og det er jammen lettere enn å gå de ned. :unsure:/>/> Tidligere har jeg ikke klart å ta grep når jeg har vært på vei oppover, har stukket hodet i sanden og tenkt at det ordner seg av seg selv... Men det gjør det altså ikke. Derfor må jeg gjøre dette nå! Tilbake der jeg var, dvs ca 64 kilo. Var ikke helt fornøyd da, men tror nok at det er der jeg bør ligge.

 

Forsøker meg på et mål mellom 62-64 kilo. Da bør klærne jeg kjøpte i høst passe bra igjen. Nekter å kjøpe noe nytt nå i større størrelser... ;)/>/>

 

Jeg følger GRopplegget, men går ikke på kurs. Har vært sløv med trening, men fremover (fra idag...) er målet to ganger i uken på treningssenter og 1 gang jogging i tillegg. Alt mer enn det er bonus. Har mann, to barn og en jobb som gjør at jeg reiser litt. Derfor er planlegging et must for meg, både med mat og trening...

 

Noen andre som har lyst til å slå følge? Jeg veier meg mandager, idag viste vekten dessverre 72 kilo... :(/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg slå følge?

 

Jeg begynte i dag, er 73 kilo og skal ned til 64-65.

 

Ser ut til at vi har samme vei å gå :P

 

Jeg er 46 år med mann, stillesittende jobb og utflyttede barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mo9ca1 :)

Koselig at du vil slå følge. Det er lettere med støtte underveis. Som du sier har vi jo nesten samme veien å gå.

 

Hva er din plan for vektnedgangen? Og har du satt deg noe delmål? Jeg har satt meg 68 kilo som første delmål. Egentlig er det bare et skritt på veien, det er jo bare et år siden jeg veide 64... Så fort kan det altså gå oppover. Derfor er det ikke så stort for meg å nå 68, mer et "nøvendig onde" på veien....

 

Men - starten har så langt vært bra. Flink med maten igår, fikk trent, takket nei til både is og sjokolade. Is er ikke vanskelig å avstå fra, er ikke så glad i det. Mine "fiender" er vin og sjokolade...

 

Vi skrives, og er det flere som har lyst til å slenge seg med er det bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -

Jeg er nok i en litt annen situasjon enn dere, men vil gjerne slå følge hvis jeg får lov..?

 

Har tatt av meg 4-5 kg siden i vinter, men sliter så fryktelig med de 4-5 siste. Følte jeg var i en god flyt før ferien, og nå må jeg prøve å finne tilbake til motivasjonen og gleden.

 

Jeg er snart 40, har mann som er mye borte, to små barn og stillesittende jobb.

Jeg har trent "hele livet" -men er avhengig av en flyt. Den blir ødelagt hver gang mannen er borte i jobb.

 

Jeg er under 160 cm, og har derfor et mål om å havne rundt 55-56 kg. Veier meg onsdager, så i morgen kommer dommen. Regner med den er et sted mellom 59,8-60,3. Før ferien var jeg nede på 58-tallet, men det har jeg altså "kvittet meg med" igjen.

 

Første delmål for meg er å være trygt nede på 59-tallet.

Hovedmålet er uansett å finne en vekt jeg kan greie å holde meg på - også gjennom vinteren (jeg er en typisk vår-slanker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Suppegjøken - da henger jeg meg på her. Du har jo rett i at målet er det samme.

Kiloene pleier å komme snikende med de mørke høstkveldene her - det skal de ikke få gjøre i år. De skal heller bort.

 

Følger dere en bestemt meny, registrere dere kost og trening?

Jeg prøver å holde meg til meny 1. Jeg er god på hverdager - men kjempedårlig på helg og ferie. Da skjer det som regel noe som "ikke var med i planen", og da kan det fort bli tatt feil valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tenkte akkurat at jeg skulle spørre om hvilken meny dere andre følger... ;) Jeg holder meg til 1300 kcal nå, dvs er ikke helt hysterisk ift til det, blir det litt over en dag er ikke det så farlig. Men definitiv grense er 1600 kcal.

 

Ferien er jo noe av årsaken til at jeg igjen har 8-10 kilo for mye. Ikke det at jeg har lagt på meg alt nå i sommer altså, de har kommet snikende i mai og utover ferien. Det er fordi jeg har tenkt at "ett glass vin kan ikke skade", "litt sjokolade gjør jo ikke noe". Men det gjør det når det er hver dag... Jeg må tilbake til å ha en "lørdag" i uken, og bruker jeg den på en fredag, så er det hverdag på lørdag. Sånn må jeg ha det, hvis ikke skeier jeg alt for mye ut.

 

Det vanskeligste med helgene er å spise regelmessig, synes jeg. Blir ofte litt senere frokost, det forskyver lunsjen, blir for dårlig tid til mellommåltid og vips er det middag...

 

Jeg registrerer kost og trenig nå, skal gjøre det iallfall en periode, for å få oversikt og forsøke å få inn "systemet" igjen. Trening fører jeg inn selv om jeg ikke fører inn kost, har en banal glede av å se at trimpoengene øker. Har 7 som mål. Har 4 hittil denne uken og er strålende fornøyd med det.

 

Har dere andre noen mål ift til trening? Hva slags trening driver dere med?

 

Ble langt dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg bli med? Gått opp skikkelig i sommer og vil ned de kiloene og litt til= 8-10 kg!;)

Er 30 år med to skolebarn, mann og turnusarbeider. Har prøvd meg på forum mange ganger men motivasjonen avtar så kanskje det er lettere hvis man er flere!;) Veier meg fredag for å se an ståa men tror jeg er ca 68 kg nå. Vil ligge mellom 1300-1600 kcal og trene 4 ganger i uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg vil gjerne henge meg på dere.

Ikke har jeg mann og min sønn er voksen og flyttet ut for mange år siden.

Jeg er 52 år.

 

Men ellers kjenner jeg meg veldig godt igjen i det dere skriver...

Frem til jul veide jeg 65 kg.

 

Da jeg satt og koste meg med chillinøtter, igår.... 3.dje kvelden på rad og litt andre godsaker, fant jeg ut at dette er det nå slutt på.

Så i fra i dag er det ca 1700 kcal om dagen.

Jeg legger meg på 16-1800, litt ut fra hvor aktiv jeg er på dagen.

 

Vekta i dag viste 74,6 kg, det vil si 10 kg opp... uff og uff...

 

Så 10 kg ned til jul, ja, det er ikke umulig. Klarte jo fint 10 kg opp på noen få måneder.

Sliter med leddproblemer og utmattelse, men det er ingen grunn til å være tykk!!! Snarere tvert imot. Ledd og muskler har det bedre med en lett kropp.

 

Da jeg ble syk for flere år siden klarte jeg å gå opp fra 58 kg, som jeg hadde ligger på hele mitt voksne liv og opp til 89 kg før jeg tok tak i det og klarte i løpet av 1,5 år og gå ned til 65 kg.

Takket være et godt forum her ute kom vi i mål flere av oss og var på Hold vekten, også...

Så et forum som er aktiv, gjerne daglig kommer i mål.

Jeg håper det er lov å syte og klage litt, også...

For å slanke seg er ikke bare bare...

Noen kjenner på søtsug, men for meg går det over i løpet av 3-4 dager.

Men salt er jeg ganske avhengig av...

 

Var i butikken i dag og det er jo en fin tid å slanke seg på nå da, så kom hjem med redikker, neper, kålrot, gulrøtter og skal kose meg skikkelig i kveld - nam nam.

Men er litt svak for vannmelon, så fruktrasjonen min blir nok alt for høy i forhold til det som er tiltatt her ute, men sånn får det bli en stund til fremover.

 

Det var litt om meg og mitt.

Gleder meg til å komme i gang :)

 

Hadde tenkt å melde meg på kurs, men reiser bort i september og blir borte i 3 uker, så får vente til jeg kommer hjem, vist jeg må.

Godt å få startshjelp. Men sammen er vi sterke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven 45, hyggelig at du vil bli med også. :)

Ser at du har erfaring fra tidligere, du også, akkurat som meg. Enig i at det er lettere å få til vektnedgangen dersom vi støtter hverandre her inne.

 

Har virkelig et ønske om å komme meg inn på Hold vekten etterhvert, men jeg kommer liksom aldri i mål før jeg går opp igjen. :huh: Noe av grunnen til det tror jeg er at jeg har vært overvektig "bestandig", det er derfor ikke så lett å sette et konkret mål. Sist gikk jeg ned til 64,5, det er det laveste jeg noengang har veid som voksen. Likevel var jeg ikke fornøyd, syntes magen var fleskete og ekkel, lårene var for store osv. Jeg må jobbe med å like meg selv selv om jeg ikke er så tynn som en pinne. For det kommer jeg aldri til å bli.

 

Tror jeg har funnet et kosthold jeg kan leve med, prøver å få trent 3-4 ganger i uken, så er det kun opp til meg å følge dette opp. Og det VIL jeg klare!!!

 

Dere andre som er med på denne tråden, kom gjerne med noen innspill og tanker! Så slipper vi at det blir bare skravlingen min her inne... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Prøver meg på en oversikt over de som er med hittil. Skal vi sette et mål for august sammen, men hver for oss? Jeg har tidligere vært med på tråd av typen "Minus 1, 2, 3 kilo eller hold vekten i "måned"", og det var nyttig for meg iallfall. Tror de trådene har dødd ut nå, men vi kan jo lage noe lignende i denne? Lyst til å melde inn startvekt og veiedag? Og mål for august.

 

Mitt mål for august er 3 kilo ned. Går hardt ut jeg, og satser på at de første kiloene ikke sitter så hardt... :D

 

De som er med til nå i tråden er:

Mo9ca1: 73

morena: 59,8

jqulin: vekt kommer fredag

Tjorven45: 74,6 Augustmål: 72

Suppegjøken: Mandag, 72 kg. Augustmål: 69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, merket sist jeg gikk ned.

Skulle ned på 68 kg da jeg startet opp, men da jeg kom dit, så litt til og litt til og, ja, ble aldri fornøyd, så jaget nedover og da blir vel kroppen stresset og finner ut at dette er krigstilstander og holder på det den har og vil ha mer inn...

Da jeg startet opp på nesten 90 kg var målet å komme ned i str 40, så ble det 38 og så 36... og det klarte jeg, men allikevel ikke fornøyd.

Jeg går i str 40, nå, også. Men den magen er ikke pen å se på...

Men blir en for tynn, for oss som har passert 45 kg i hvertfall, blir en veldig skrukkete og det er jo heller ikke pent...

 

Veldig fornøyd med gårsdagen, klarte å holde meg på 1622 kcal og vekta viste 600 gram ned, selvsagt mest væske men det gir en guds til å fortsette å sette et mål for hva vekta skal stå på 1. september. Lyst til å sette 70 kg, men tror det blir vel tøft, men ned til 72 kg må jeg klare. Da blir det 0,7 kg i uka, sånn ca.

 

Så mitt mål til 1. september er 72 kg. Men alt under er +++ :)

 

I dag har jeg allerede vært ute å gått en 30 min tur, så blir det 30 min litt senere og antagelig litt dans i kveld :)

 

God dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg også være med? Kjenner meg igjen i nesten alt dere andre skriver. Det å ta av de samme kiloene gang etter gang, jeg har heller aldri kommet meg inn på HV forumet.

 

Jeg er 47 år, gift har 2 hjemmeboende ungdommer, arbeider deltid i stillesittende jobb.

Jeg liker å trene både egentrening og på treningssenteret, trener fast 4 ganger pr.uke.

Jeg er altfor glad i sjokolade, det er den jeg legger på meg av og den som er sååå vanskelig å la være å spise. Ellers har jeg ett ok kosthold.

 

Jeg er 173 cm høy og veide i dag 73 kilo. Jeg har veiedag tirsdag.

Delmål 69,9 kilo, hovedmål 65-68kilo.

 

 

Mål for august 71,5 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - her var det jo kommet flere til de siste dagene, og det er jo kjekt :)

 

Jeg vil gjerne være med å sette meg et august-mål. Skriver det med store bokstaver så jeg ikke skal glemme det ut B)

Vekt pr onsdag 6.august: 59,8. Mål for august -58,9

Mulig det er litt pessimistisk - men jeg har altså stått på stedet hvil i et par måneder nå, uten helt å ha funnet ut av hvorfor. Eller - Dvs; jeg trenger masse fysisk aktivitet (basert på flere års erfaring!). Men i august får jeg nesten 3 uker med mannen hjemme (=barnevakt når jeg skal trene), så det burde faktisk gå. Blir det mer, så er det bare bonus og kryss i taket!

 

Suppegjøken: Når jeg har mulighet så sykler jeg til og fra jobb.

I tillegg fant jeg denne våren endelig gleden av å jogge, så det blir mye det (både inne og ute). Ellers trener jeg helst styrke på studio (men har både utstyr og dvd èr hjemme) + spinning.

Min plan i forhold til trening er nok å øke mengden styrke som å stramme opp litt. I tillegg håper jeg å komme inn i en så god rytme at jeg greier å fortsette gjennom høsten og vinteren. Det er da alt skjærer seg for meg.

 

Dette har vært en evig runddans. Før jeg ble gravid første gang veide jeg 48 kg og var godt trent. La på meg 24 kg!! Kom meg ned til 55 kg igjen før nestemann. La på meg litt mindre da, og greide fort å komme ned i 54 kg. Men så.... Når permisjonen var slutt og tidsklemma tok meg, da bar det utfor stupet igjen.

 

Jeg har slettes ikke som mål å bli 48 kg igjen - jeg er jo ikke i 20-årene lengre. Men jeg vet at jeg trives og har det bra med meg selv hvis jeg kan ligge rundt 54-56 et sted (helst i nedre del) - men jeg må også ha en trent kropp.

 

For min del er det en god sirkel å komme inn i hvis det blir mye trening. Det gir meg overskudd. Og mer overskudd = mer trening.

Jeg er glad i både sjokolade og chips - men greier meg også helt fint uten. Jeg må fokusere på å spise ofte nok, og drikke nok vann.

 

Jeg har troa på at jeg skal klare dette -men skjønner at det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg også være med? Kjenner meg igjen i nesten alt dere andre skriver. Det å ta av de samme kiloene gang etter gang, jeg har heller aldri kommet meg inn på HV forumet.

 

Jeg er 47 år, gift har 2 hjemmeboende ungdommer, arbeider deltid i stillesittende jobb.

Jeg liker å trene både egentrening og på treningssenteret, trener fast 4 ganger pr.uke.

Jeg er altfor glad i sjokolade, det er den jeg legger på meg av og den som er sååå vanskelig å la være å spise. Ellers har jeg ett ok kosthold.

 

Jeg er 173 cm høy og veide i dag 73 kilo. Jeg har veiedag tirsdag.

Delmål 69,9 kilo, hovedmål 65-68kilo.

 

 

Koselig å se deg igjen.

Det er lenge siden nå.

Livet er en berg - og dalbane,

samme er vist kiloene blitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en litt mer tilårskommen her også tro?

Har snart nådd 68, vært pensjonist i ett år, men jobber fremdeles i 50 % i helsevesen. Helt ideelt, skal gjøre det så lenge jeg kan!

Har vært mer eller mindre på slankeren siden jeg var ungdom, dessverre. Da var det ikke mange kilo, siden ble det mer i perioder. Er 1,60 høy og har vært oppe i 86.

Har gått et GR kurs, veldig bra, lærte mye i den perioden. Vært med i noen flotte tråder her! Og vi fikk til noen fine resultater! Jeg var nede i 64, målet var 62. Så gikk folk over i HV.

Men tror bare at vi som strever med disse ekstra kiloene, alltid må ha et fokus på dem. Det er så lett å slakke av litt, og så sniker de seg på.

Gikk opp til 72 igjen.

Har tatt av til ca 68 nå, fått gå på legekontoret og veie meg ukentlig hos jentene der. Og det er jomen et bra ris bak speilet! I hele sommer har det stått stille dog, og det er jeg egentlig fornøyd med, vært mye grill, is og vin...

Men nå kommer høsten, og jeg tar sikte på ned til 62.

Gjør det mest for helsa nå, havna nesten under kniven i våres, for å få kne proteser...har helt utslitte knær. Men var hos kirurgen som skulle ta dem, en klok fyr. Han skjønte at jeg ikke hadde mye lyst, og kanskje hadde litt håp om å kunne finne en utvei for å slippe. Prøv alt du tenker på, sa han, for du blir ikke fornøyd med proteser før det. Et veldig godt råd!

Satte igang med hard trening hos fysioterapeut, og det har gitt resultater. Nå går de på muskler og vilje! Og hver kilo man slipper å bære på, hjelper!

Jeg har alltid vært veldig aktiv, går masse tur med hund, og trener på senter. Og dansa. Har ikke gjort det siste siden januar iår, men nå skal jeg prøve meg igjen når kursene begynner!

Blir gjerne med i gjengen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg igjen.

Det er lenge siden nå.

Livet er en berg - og dalbane,

samme er vist kiloene blitt..

 

Takk og i like måte Tjorven. Ja det blir mye frem og tilbake også likelangt, men vi er flinke som tar tak i det gang på gang, det er det jammen ikke alle som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Jeg ønsker både Bronzze og sekstito velkommen, jeg :)

Koselig å se noen kjente navn her, også :)

 

Da er vi 7 stk i gruppa og håper dette blir en aktiv og fin gruppe.

 

Ja, det er bedre å ha 8-10 kg å gå ned enn 30 kg.

Så vi er flinke alle sammen som tar tak i dette nå og ikke om enda 6 måneder eller 1 år...

 

Jeg har hatt en fin oppstart og disse 3 dagene jeg har holdt meg til 16-1800 kcal har gått bra og jeg har klart meg innenfor både onsdag og i går.

Ikke helt ferdig med denne dagen enda, men ligger på 1400 kcal så det skal nok gå bra :)

Hatt en skikkelig kikkstart på vektnedgangen, også, så håper dette fortsetter til onsdag, som der ut som blir min veiedag nå.

 

Hvilke dager har dere da??

Skal vi samkjøre veiedagen eller??

 

Håper flere lager signatur så det er lettere å følge med på hvordan det går, uke for uke :)

Det er veldig motiverende å se andre sin fremgang, også, synes jeg :)

 

Sektito - Du har jo vært flink som har klart å holde vekten i sommer. Ser ut som du kommer i HV før oss denne gangen :)

ikke mange kiloen igjen på deg.

Men vet jo at de siste går veldig sakte...

 

Men sammen er vi sterke og vist vi tar et og et skritt og ikke biter over for mye så klarer vi hele veien til mål :)

 

God fredagskveld og flott helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har fått en bra start Tjorven, det blir en spennende høst/vinter. Kjenner at det skal bli godt å få av noen kilo nå, det er magen som har vokst mest hehehe.

 

Nå var det lenge siden sist sekstito, kjekt å "se" deg igjen:)

 

Det hørtes bra ut med en felles veiedag og kanskje onsdag som du foreslår Tjorven? Hva synes dere andre i gruppen?

 

I går fikk jeg trent spinn 45 min og styrke 30 min på treningsstudioet, en god treningsøkt, i dag ble det elipsemaskinen hjemme 45 min og styrke + rokkering, så nå kan lørdagen starte:)

Jeg har ikke kjøpt inn noe gotterier til helgen, kun mye frukt, plommer, druer og litt nøtter + tørket frukt og youghert. Trapper ned litt gradvis på det søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann :) jeg blir gjerne med jeg og, skal ned 10 kg i første omgang så får jeg se, veide 80,1 onsdag, så blir gjerne med på veiedager på onsdager i og med jeg skal begynne på kurs 27 august også( ikke nettkurs)

 

du suppegjøken, hvorfor ligger du så lavt som 1300 kalorier?

 

klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Bronzee - Så flink du er til å trene, og så riktig med styrke og kondis. Dette ser det ut som du har skikkelig kontrollen på.

Og for noen sunne og gode valg du har tatt til helga når det gjelder godis. Flink er du.

 

Suppegjøken - Ser ut som du har kommet godt i gang med treningen, også.

Hva trener du da??

 

Englejenta - Velkommen. Blir moro å følge deg og håper du gir oss mange gode tips og råd, når du starter på kurs.

Jeg tenkte, også, på kurs, ikke nettkurs, men skal reise bort 3 uker i september og da er det dumt å måtte tenke for mye på kcal og kilo... Går sikkert opp, igjen, da... men..

 

Ja, da ser det ut som onsdag er en fin veiedag for i hvertfall 4 av oss??

 

Jeg har ikke kommet i gang med noe trening, men var på dans i 2 timer på tirsdag, gikk en times tur på torsdag, på pulsklokka viser mine turer at jeg har tempotrening, lang, og skal danse i flere timer i kveld og da svir en fort av noen kcal, uten at en tenker på at en trener.

 

I vår kjøpte jeg med en Polar Loop, også. Der er klokke, skritteller, viser kcal og aktiviteten i løpet av dagen og sier fra vist jeg sitter for lenge. Den viser kvaliteten på søvnen, også. Kjekk liten sak og jeg synes den er fin, også.

 

Jeg gikk på en smell i går. Hadde to dager vært veldig flink og holdt meg til i snitt 1700 kcal.... men i går fant jeg chillinøttene og de forsvant gitt... men trøsten er at det bare var 40 gram igjen og at jeg spiser alt for lite i dag, i forhold til forbrente.

Men nå er jeg ferdig med chillinøttene og flere skal ikke i hus.

Heldigvis ble det ikke forandring på vekta fra i går til i dag :)

 

Ønsker dere en flott lørdagskveld med passe mengde godt og sunt.

og en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...