Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg var innom her nå, og veldig kjekt å lese at dere gjør det bra...

 

Jeg har gått opp til 73 kilo igjen og jeg spiser sjokolade eller marsipan hver dag og trener nesten hver dag.... er vel derfor jeg ikke er 100 kilo:)))

 

Jeg er sukkeravhengig og jeg må kureres, men jeg er ikke motivert enda...

 

Jeg satser derfor på å motivere meg ut desember (og skjerpe meg litt gradvis) for så å gå aktivt inn for avsukring i januar.

 

Jeg synes det er veldig frustrerende og deprimerende å være så sukkeravhengig som jeg er.

 

Ønsker dere andre lykke til videre, jeg klarer ikke å motivere dere andre når jeg er så lite motivert selv dessverre. Stå på, dere er en flott gjeng. Jeg skriver nok innom her en gang i blant:) og også hviss motivasjonen plutselig kommer.

 

Kjenner meg og godt igjen med det å begynne med blanke ark, blank kalender og en slags felles-start, felles avsukring for de som trenger det osv... vet at jeg har klart det og det er nok dette som skal til for at jeg skal kunne klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, nedgang er nedgang.

 

Jeg har klart 400 gram siden onsdag.

Men vekta er fortsatt over det den var i starten på november.

Men fikk se 72 tallet igjen i dag da....

 

Klart nesten 13 000 skritt i dag.

I går lå jeg ved bassenget og deppa hele dagen, ei venninne som har vært her siden jeg dro nedover, dro igjen i går morgen og det var ganske tøft.

Første gang, helt alene i et fremmet land.

 

Men i dag var motivasjonen og gleden med å være her, tilbake.

Så ble med noen på busstur og shopping.

Ja, de shoppet. Orker ikke kjøpe klær får jeg har kommet meg langt nedpå 60 tallet og da har jeg masse fine klær hjemme i Norge :)

Så det skal bli godt å komme ordentlig i gang i januar.

Men hadde vært fint å starte jula på 69 tallet, også :)

 

Flott torsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bronzee, så hyggelig å "se" deg igjen, selv om du har det litt tøft nå. Flott om du blir med på ny tråd i januar. Når jeg skulle starte sukkerfrimåneden min hadde jeg 31.10 med en kjempegodteskål. Sa fra til både mannen min og en veninne som var på besøk, at "idag skal jeg eeeeteee godis, for imorgen er det slutt". Da var det liksom greit å hive innpå, og siden har det vært stopp. Nå går det så greit å la det være at jeg ser det ikke som noe mål å spise godis 1. desember. Venter til lørdagen iallfall. Utfordringen for meg nå blir helt klart å ikke falle tilbake i gammelt spor, med litt av et eller annet nesten hver dag.

 

Tjorven45, 400 g er ned det og, og egentlig bra synes jeg. Er det ikke anbefalt med en halv til en kilo i uken? Og 400 g er farlig nær 500 g. Så bra du har motivasjon til å være her med oss!

 

Må bare komme med noen tanker. Jeg gikk jo ned 100 g denne uken. Og er "fornøyd" med det, fornuftsmessig, men ikke følelsemessig. For egentlig vil jeg jo gå ned 1 kilo hver uke. Eller iallfall 600 g. Og helt ærlig blir jeg skuffet over å se 100 g ned. Selv om jeg vet jeg ikke burde være det. Synes jo det er fint når dere andre går ned 100 g, men for meg selv er det altså ikke bra nok... Grrr, blir sprø av meg selv. Jeg vet jo at dette mp ta tid, men skulle innimellom ønske jeg plutselig var nede, og så kunne jeg begynne å jobbe for å holde vekten... For jeg tenker at jeg kan leve slik jeg gjør nå, dog med noe godis av og til. Og da bør i teorien vekta stoppe et sted, når jeg har kommet i balanse mellom kosthold og aktivitet. Men hvor stopper det? Tenk om det stopper på 65? Vil jo lenger ned... Hvis jeg lever sånn som nå, kommer jeg da til å komme på 60 kg?

 

Teit å tenke på sånt kanskje, men jeg klarer altså ikke å la være. Under 67 er nesten "upløyd mark" for meg, for jeg har kun en gang vært under 67 som voksen, det var før jul i fjor... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg igjen, Bronzee! Ja, en må finne motivasjonen, ellers går det trått.

Tror jeg har sagt det før her, for de som er hardt angrepet av sukker avhengighet, har det kommet klinikker som bruker 12 trinns metoden ( slå opp på nettet ) . Vet det er en i Brummunddal, drevet av en sykepleier som har det selv.

Den metoden brukes på all avhengighet, fra rus, spill, medavhengighet( de som er påvirket av andres avhengighet eller sykdom) og sukker.

Antagelig kan vi som er avhengig av for mye mat også ha nytte av det der.

 

Her har det løsna litt nå, 67.6 idag. ( Jeg går på vekta hver dag, en inngrodd vane)

Målet mitt var 65 før jul...da må jeg jomen stå på.

 

Rart hvordan humøret får en skikkelig oppsving når vekta går ned. Igår var jeg på avslutningsdans, og kjente at klærne satt bedre igjen, ble så blid!

 

Og som deg, suppegjøken, så blir jeg litt skuffet når en ikke klarer det målet på minst en halv kilo i uka, helst en hel.

En greide det jo når en gikk på GR kurs!

 

Må en virkelig ta et kurs til for disse siste standhaftige?

 

Likedan har jeg tenkt på Easylife kurs på Spenst.

 

Men en kan jo det meste om kost og trening nå, en burde greie det godt selv.

 

Det er vilje det står på, rett og slett. Tror jeg.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei fra en vindfull Gran Canaria :)

 

Sekstito - så flink du er.

Ja, det er viktig å ikke gi opp når vekta stopper opp, men det er lettere sagt en gjort så du er jammen flink.

 

Problemet her nede er at skal du være sosial må du spise og drikke, drikke helst alkohol.

Vann ute på stedene koster nesten mer enn øl, i hvertfall mer enn brus.

Så i går var jeg ute å spiste og det skal jeg i kveld.

 

Fikk nesten 16 000 skritt i går så det blir da litt gåing.

Skal ta meg en tur ut i vinden nå - meldt orkan, men den er varm, så fryser ikke.

Men får bruke bukse i dag og den er blitt litt romsligere de siste dagene, det er jo moro.

 

Jeg er, også, på vekta hver dag og etter å ha spist hjemme i 2 dager, viste vekta 72,1 i går, men i dag var den på 72,8, men det er da 100 gram ned siden onsdag.

 

Håper på litt dans ute i kveld, men skal gå ned i hvertfall, så jeg får de kaloriene i minus.

 

Har lyst til å se 69 tallet før jul. Men da må jeg slutte å være sosial med masse mat. Prøve å få med meg noen på dans eller turer istedenfor. Men det avsluttes eller begynner vist med mat.

 

Nei, jeg får heller komme meg ut en tur i vinden og få inn litt gladhormoner, som bevegelse gir.

 

God fredag videre til dere og flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg klarte det!!! En måned uten kjeks, kaker, godteri, potetgull!!! Jeg er stolt av meg selv nå.

Det beste er at jeg har ingen planer om å spise noe "forbudt" idag heller. Eller imorgen. Eller dagen etter. For det er jo ikke lørdag før til lørdag. Lurer veldig på hvordan det skal smake med sjokolade da...

 

Er forøvrig også spent på veiingen denne uken. Har snikveid, og det har ikke vært oppløftende. Æsj. Og jeg som faktisk har vært flink. Håper det er vann (kjenner at jeg er hoven i fingrene) slik at det iallfall er stillstand, og ikke opp på onsdag.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Suppegjøken - Ja, det er dumt å begynne å spise snop igjen, bare fordi en nå har "lov"

Du har vært flink. Tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna alt som det er sukker i eller chips. Men blir med på opplegget i januar, så får jeg se hvordan det går :)

 

Jeg vet, at jeg blir for flink, så spise jeg alt for lite og da går jeg ikke ned i vekt.

Var inne på tanken i dag og begynne å føre opp alt jeg spiste. Men kom til at det gjør jeg ikke. Ser ut som jeg har kommet inn i en fin rytme.

Så fortsetter sånn noenlunde slik og ser hvordan det går.

 

Veldig fornøyd med vekta i dag, selv om jeg i går var ute å spiste, tok en drink og spiste masse chips. Lørdag ble det et wienbrød, også.

Men jeg får jo ca 15 000 skritt hver dag. Har noen fine turer, som jeg varierer med.

Fredag og i går ble det litt dans, også.

 

I går tok jeg på en BH jeg ikke har brukt på en stund.

Kjøpte den i sommer men har hatt forlenger bak, for den var litt trang.

Men i går kunne jeg bruke den uten forlenger :) YES :)

Så selv om vekta ikke går så fort ned, så merker jeg et på klær og det er moro :)

 

kommer meg ut litt sent i dag.

Tar å vasker soverommet skikkelig på mandager og så er det klesvask.

Bruker mye klær i varmen.

 

God dag videre og flott tirsdag og så er det veiing for mange av oss onsdag.

Ukene bare raser i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :(

Opp. Opp??? Hvordan er det mulig???? 400 g. Og jeg skjønner det virkelig ikke. Men det er jo klart at det er min egen feil, neppe noen som har stått og dyttet mat ned i halsen på meg om natten... Det er bare kjipt at jeg ikke forstår hvorfor, for da er det ikke så lett å gjøre noe med det. Har mistet troen på 67,0 inne julaften, det er 1,2 kilo til plutselig, så jeg kan nok glemme det. Æsj.

 

Håper det har gått bedre med dere andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Suppegjøken - Nei, det er ikke moro å gå opp i vekt vist en har gjort alt riktig.

Ikke er mensen på vei og ikke drakk du mye vann i går??

Får håpe de forsvinner like fort som de kom på.

 

Ja, her har det vært mye opp og ned og opp igjen dette året.

Men kanskje jeg har funnet malen nå.

 

Gått ned 900 gram denne uka.

3 veiinger til, så er det julekvelden.

Men bare en veiing til her nede.

Neste lørdag er jeg i Norge, igjen.

Da blir det bare stress og mas.

 

Lettere å få nedgang her nede, som jeg er så aktiv.

I dag har jeg gått 23 000 skritt.

Tjukkasgjengen er her, også, så går med dem en gang i uka.

Så i dag har vi gått etter stranda fra Balito til Santa Agueda,

spist nydelig fiskemiddag på lokal fiskerestaurant :)

 

Ellers kommer jeg meg ut på fine turer hver dag.

 

Dere må ha en flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo vært flink likevel, suppegjøken, som har ligget unna fristelser! Det er en seier!

 

Her står det helt stille. Og har sluntra unna med registrering, tatt en etterfylling der nå, og får helt hakeslipp...

 

Kan også skyte en hvit pil etter julemålet...

 

Men skal registrere hver bit nå, FØR og ikke etter.

 

To julebord til før jul. Men nå er en ikke så glupsk på ribba lenger, holder på en måte med den første gangen, også julaften da.

 

Men ennå et par uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro sekstito! Gratulere med nedgang, og at du antagelig når julemålet. :D

 

Det gjør nok ikke jeg. Men sånn er det. Jeg forsøker faktisk å spise litt mer nå, lurer på om det kan være årsaken.

 

Om onsdag var det nok ikke vann, heller mangelen på vann. Har vært veldig hoven i fingrene i noen dager på morgenen, og det kommer som regel av at jeg ikke har drukketn ok, eller at det ha vært for salt mat. Mensen har jeg ikke, så kan ikke skylde på det dessverre.

 

Tjorven45, flott nedgang! SÅ moro! Gratulere!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - så godt. Da blir et alltid lettere å fortsette.

 

Suppegjøken - Takk skal du ha :)

Synd det ikke gikk så bra for deg denne uka, men neste blir bedre :)

Ja, vann er viktig.

 

Gikk på vekta før middag i kveld og vekta viste 71,1 kg :) Men den er ikke offentlig, men hadde vært moro om den stopper på det på onsdag.

 

Hatt en rolig dag i dag, men har fått nesten 11 000 skritt :)

Startet dagen med noen timer ved bassenget, men så kom jeg meg på en liten tur etterpå :) Ca 30 min.

 

God fredag og helg, vist vi ikke snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut, det der med basseng, Tjorven! Og du har vært flink nå! Sikkert mange fristelser der nede!

 

Ikke noe å stresse med, suppegjøken, nå oppi jula. Vi får bare passe på så ikke vekta tar en bratt kurve oppover, for jomen er det mange fristelser her og for tiden...

 

2 julebord har passert, og 2 er igjen. Men det ene ble kompensert med 3 timers sving dans, i danseklubben, da kan en spise en god del. Kroppen min kjentes ut som om den var overkjørt med lastebil etterpå...Men det varte bare en dag.

 

Så er det Color Lines julebord, dårlig med dans der, men kanskje litt heavy shopping i Sverige etterpå brenner opp litt.

 

Og den årlige julelunsj på jobben, hvor alle helsevesen ansatte kan nyte av kjøkkensjefens julekromspring, der mangler det ingenting ( kanskje akevitten..) helt utrolig flott, varmt, kaldt, desserter, kaker.

 

VELDIG dårlig tid å ha et vekt tap på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Nok en helg er over.

 

Her ble det julebord fredag, med pinnekjøtt, og det som hører med og herlig riskrem med jordbærsaus :)

Men fikk gått litt på dagen og danset litt på kvelden, så det gikk bra.

 

I går var det ut å spise, igjen. Men gikk på wok, og der ble det laks.

Gikk hjem etterpå, så tok en sniktitt på vekta i dag og den viste 71,1 kg - wow - herlig.

Men det er ikke onsdag i dag...

 

I dag var det jammen meg ut å spise, igjen.

Et vennepar av mine foreldre er her nede og da måtte jeg jo treffe dem..

Men nå blir det hjemmelagd i morgen og må få gått en litt lengre tur, også.

Blitt noen småturer bare i to dager, men blir nesten 18 000 skritt, så ikke så ille.

 

Nå blir det utespising både onsdag og torsdag og lørdag skal jeg hjem til gamlelandet, så da blir det bare kaos med maten... flymat er ikke bare bare... men pga allergi får ikke folk lov til å spise medbrakt...

 

Så da blir det mageproblemer med en gang.

 

Dere må ha en fin tirsdag og så lykke til på onsdag med veiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svupp opptil 68 igjen idag etter Harryturen igår...ble en stor frokost ombord, litt på Nordby, og litt smaksprøver når en kom hjem. Men var fryktelig tørst og drakk mye Farris på veien igår, tror nok det gjorde mye. Ble en del bacon pa båten, noe en sjelden spiser, er nok ganske mye salt i...

 

Kanskje det retter seg om noen dager. For jeg har vært ganske så nøktern ellers synes jeg...

 

Men det er en god del fristelser forover, blir ikke lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Dagene går fort frem til hjemreise nå.

 

Var på marked i går, men fikk gått på vekta først :)

 

Den viste 71,2 kg, det er vel 800 gram ned den siste uka, også.

SÅ spent på hva vekta hjemme viser og om jeg klarer å gå ned noe mer før jul...

Men ikke noe stress med det.

Når jeg kommer tilbake hit i januar, så blir det nok mer ned.

Men håper jeg ikke går noe opp, igjen, hjemme da...

 

I kveld blir det bort til en dansk bar og se på Norge - Danmark i håndball...

det tror og håpe jeg blir moro :)

 

Heia Norge :)

 

God kveld og flott fredag og god helg.

Neste mail fra meg er fra Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, jeg leser om opp og litt nedturer, men for det meste så får dere dette til nå før jul og det er veldig bra, dere er flinke.

 

Sist jeg var innom var jeg vel 73 kilo, er litt usikker men uansett nå ligger jeg på 71,8 kilo så jeg har og fått til noe på egenhånd. Jeg har hatt det travelt nå før jul så nesten ingen stillesitting på meg, ellers har jeg spist sjokolade men begrenset. Føles og at krom tilskuddet mulig begynner å virke.

 

Håper å holde denne vekten nå gjennom jul og nyttårshelgen, jeg skal trene hver dag, men vet og at jeg skal spise mye godt fremover.

 

En fin torsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer.

 

Bronzee - Gratulere. Så flink du har vært.

Ja, vi får håpe Krom virker.

Lykke til med målet for jula.

 

Jeg var på vekta i går.

Kom hjem lørdagskveld og ikke vært i form.

Så spiste lite og litt uten mål og mening.

Men vekta stoppet på 70,6 kg i dag.

Det er 600 gram ned siste uke.

 

Hadde vært fin å kunne skrevet samme tallet etter jul, også.

Håper å se 69 tallet på julekvelden :)

Ja, noen mål må en jo ha :)

 

Men uansett, første onsdagen på nyåret håper jeg på 71 kg.

Starte der jeg stoppet før jeg dro hjem.

 

Lykke til dere andre, også.

Kanskje har dere tatt juleferie.

 

Så vil ønske dere alle en god jul og kos dere med måte i jula.

litt av alt kan vi spise.

 

Så blir det vel ny forum i starten av januar.

Skal bli godt å begynne med et nytt år, hvor jeg skal fokusere på helse og trening.

Sunde valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Tjorven! Tenker det blir godt å se gamlelandet igjen, med hvit snø og masse lys.

 

Vekta kommer litt i bakhånd nå for tiden, men holder den stramt i tømmene likevel. Tipper jeg lander på 67 før julaften, da blir jeg iallefall fornøyd.

Går veldig opp og ned om dagen. Skyldes nok julebord en dag, og knekkebrød den neste, osv...

 

Igår bakte vi lefser, blir alltid noen gode smakebiter da.

 

Tror det må bli sånn.

 

For en kan ikke stå over alt det gode, men spare litt innimellom, og trene hver dag, selv om den organiserte har ferie.

 

Jeg legger inn intervaller i bakker når jeg er i skogen med hund, og litt knebøy innimellom trærne.

Ellers stivner jeg.

 

Og orker ikke tanken på å legge på meg, få feil kurve oppover igjen...Man har det så herlig med en lettere kropp, og den følelsen er dyrebar, mer verdt enn veldig mye annet.

Jo eldre en blir, jo mer føler en det på alt man gjør.

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Takk skal du ha.

Var litt overgang å komme fra 17 - 25 varme og til 10 kalde...

Men har overlevd da.

Ettersom jeg skal ut av leiligheta i løpet av romjula, så er det ikke mye jul her inn.

Snart ikke igjen noen ting.

 

Blitt en del ut å spise etter at jeg kom hjem, også.

Men vekta synes vist at det er bra.

Nå som jeg har fått hode litt over, igjen :) Så håper jeg det blir noen turer i kulda etter hvert.

 

Blir en del venne - og familiebesøk og ut å spise med venner.

Gaver skal jo leveres :)

 

Så vekta blir som den blir men holder seg på 70 tallet fortsatt :)

 

Fortsatt god helg og så lykke til med vekta på juleaften for dere som fortsatt holder litt kontrollen på den :)

 

Men ønsker alle nå en riktig fredelig julehøytid og fin romjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gått jevnt og trutt nedover de siste ukene, Tjorven, flink jente!

 

Du har travle tider nå, og det kan være en god hjelp med kilo av, da blir andre ting mer i fokus. Lykke til med flytting i jula! Drar du nedover igjen i januar?

 

Ja, vi får fokusere på det nye året, ta disse restekiloene da.

 

Men jeg kniper inn der jeg kan også før, ellers går det helt galt...Husker jo veldig godt fra gamle dager når en bestemte seg for å begynne på MANDAG, og det var FRI helgen før....da kunne en legge på seg et par kilo til uten problem før den mandagen.

 

Har prøvd juleklærne, og hvis en velger nødknappen i skjørtet, går det bra. Men håper ennå på en halv ned, det kan gjøre den lille forskjellen?

 

Ønsker dere alle her en koselig jule og nyttårs feiring! Vi høres vel på nyåret? Men kommer nok inn her med noen kommentarer i jula også.

 

Juleklem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei sekstito.

 

Det er vist bare oss igjen, nå :)

 

Men håper alle kommer tilbake på nyåret.

jeg drar igjen 3. januar :)

Men blir følgen forumet og kiloene skal av etter nyttår, også...

 

Tusen takk skal du ha Sekstito, ja, kiloene har gått fint av fra den dagen jeg ble igjen alene der nede.

Da ble det ikke så mye utespising og en får mer kontroll, når en spiser hjemme.

 

Hadde vært morsomt for meg å sett 69 tallet, julekvelds morgenen, men det ser heller dårlig ut, per dags dato.

Vært å levert pakker noen kvelder og da blir det litt kaker og ikke fått gått så mye som et skritt i form av trening, heller.

 

Kjolen, fra i fjor, er trang, og tror nok ikke den blir så god å ha på meg julekvelden :)

Tror jeg veide sånn ca 67 kg til jul i fjor...

 

Blir spennende å se om du ser 67 tallet på onsdag da, sekstito :)

 

Juleklem til dere som titter innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble såvidt nedenfor 68, 67.8.

 

Får egentlig være veldig glad for at man ikke har gått opp, for det har vært masse fristelser, fellesbakinger, julebesøk osv.

 

Har trena hele tiden, men nå kommer nesten to uker uten fellestrening, så en må bare komme seg ut selv.

 

Har lovt meg selv, tross ribbe og brun saus, og noen kaker og snop, så skal jeg IKKE opp i jula.

 

Så får en se da, om det går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Så flink du er Sekstito.

 

Her ble det 200 gram opp.

Men jeg har jo ikke gått et skritt siden jeg kom hjem.

Ikke helt i form så da blir det ikke så mye av noe.

Men har nok spist for mye av ett eller annet slag :)

 

Hatt en fin kveld julekvelden, med familien.

 

Ja, jeg håper at jeg i løpet av neste uke ikke går opp noe mer.

Må ut å gå en tur i morgen.

men i natt er det nesten 15 kalde ute.

 

God romjul alle sammen og om en uke er det nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...