Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Riktig godt nyttår, Enna! :)

 

Du holder i stroppen, og jeg ser du er bestemt på å overvinne januar - you go girl! Jeg synes januar alltid er en krevende måned, så kake- og godterinekt er et tøft forsett. Og løpeturene holder du i gang, ser jeg.

 

Jeg synes jo egentlig dette burde ha vært en skimåned, men været er så langt ikke enig med meg. Og løping er nok dessverre for tungt for meg om dagen, så jeg får prøve å gå turer regelmessig. For jeg må prøve å være litt fornuftig selv også nå. Den nye cellegiften gjør meg slappere men ikke mindre sulten, og jula har satt sukkersuget i gang skikkelig, så jeg er nå utenfor vektbeltet mitt. Det måtte jo komme :(

 

Er ikke helt sikker på at viljestyrken strekker til noen stor innsats, men jeg kan jo tenke meg om flere ganger før jeg stapper ting i munnen - og la meg inspirere av andre som står på ;)

 

Masse lykke til med 2015 og alt det måtte bringe. Jeg satser på at min helsepil skal peke oppover i året som kommer - men håper vektnåla etter hvert vil peke den andre veien!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nyttår til deg også, Tulla :) .

Nok en sukkerfri dag og det går lettere og lettere... Selv om jeg ser kjeks med sjokolade på jobben, smågodt her hjemme er detmindre og mindre fristende. Litt mer sånn: Nei, dette er ikke ditt.... Fikk LITT hetta da jeg så en boks med gelefigurer.... noe av det BESTE godteriet jeg vet...... stå nede i boden... Det er så VELDIG lett å ta bare EN figur...

Det har ikke blitt løping i dag. Det ble sein middag, og så måtte jeg i butikken, bake brød og rydde.... Dermed har det blitt litt seint :huh: . Satser på en tur i morgen før seinvakt. (Da skal jeg "bare" rydde ut jul, vaske klær og hus osv... Og dessuten er det "min" frimorgen... Og det betyr kaffe og litt sløving :P ... Mye man skal rekke på få timer!)

 

Vel, selv om jeg ikke akkurat har gått ned de kg jeg har gått opp, føles det godt ikke å være så stappmett, hele tiden... I julen var jeg konstant stinn....

 

Riktig god natt og ønsker at folk tar valg som er gode for en selv. Det kan være å trene, men også å slappe av. Smil til eget speilbilde, det gjør susen mot dårlig humør!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en sukkerfri dag.... Rent bortsett fra noen tørkede fiken. Ikke akkurat energifattige :P

Pga diverse ting rakk jeg ikke trening, dessverre.... Har likevel vært aktiv. Vasket og ryddet og holdt det gående...

Nå har jeg satt deig til noen knallgode rundstykker. De skal heves over natta og så baker jeg dem ut før frokost i morgen. :) det blir bra.

Satser på tid til løping i morgen... Sukk, går litt dårlig med treningen for tiden. Må sette meg å lage en god slagplan.

 

Fortsetter sukkerfri i morgen. Det går lettere og lettere. Til fredag skal jeg ha vin :), men stort mer blir det ikke kommende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fortsatt greit å være sukkerfri... greit i den forstand at jeg klarer det, men i dag på KIWI gikk jeg og så på alt godteriet og ønsket at jeg ikke var på "sukkeravvenning"... Men jeg kjøpte ikke noe sukkerholdig!! (bortsett fra frukt). Har til og med latt være å ta litt honning på en brødskivebit...

Må ellers si at rundstykkene jeg bakte i dagmorges var skikkelig gode!!! Og de var sunne!. Rugmel, solsikkerkjerner, gresskarkjerner + hvetmel... nam, nam!

Har løpt 6 km på tredemølla i dag. Hadde egentlig mest lyst til å sitte i sofakroken, men "løste" det med å se litt av en episode av en serie jeg ser mens jeg løp... Da gikk km av seg selv :P

 

Ellers går det mye i appelsiner for tiden. De er gode!!!

 

I morgen skal jeg veie meg, men har ikke tro på noen nedgang. Føler meg oppblåst og feit!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4 kg... Utrolig hvor lett det er å gå opp i vekt og hvor vanskelig det er å gå ned... Og så vet jeg jo at det finnes ganske mange som sliter med det motsatte.... Vi mennesker er ikke så lette å gjøre fornøyde :o .

Plan for i dag: spise ordentlig, ikke skjeie voldsomt ut i kveld... Det satser jeg på at skal gå bra siden jeg er sukkerfri... Da begrenser det seg veldig! Må bare ikke dykke FOR dypt i snacksen... (Eller vinflaska B) )

Trening blir det lite tid til.... Ha en fiiiin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna og Tulla og evnt andre!

Godt nytt år forresten! Har vært borte en stund som dere har forstått. En litt krevende periode men det er historie. :) Nå ser jeg fremover og skal skjerpe meg hva gjelder meldeplikten her inne :) Jeg skal komme meg tilbake der jeg var, det vil ta litt tid, litt lenger enn normalt men utgangspunktet er ikke så ille egentlig. Er bare (tror jeg - eh vet jeg) veldig streng med meg selv!

 

Julen greide jeg meg sånn rimelig bra, men følte meg som en vandrende fiskebolle. Har vært aktiv i karate treningen 2-3 ganger i uken, men det er ikke nok når man skal kvitte seg med kiloer! Kroppen har ikke vært så veldig samarbeidsvillig, men ting endrer seg der også.

Tok meg selv i nakken i julen og begynte på treningsstudioet igjen. Litt småverk i skrotten skulle ikke hindre meg i å bevege meg igjen! Første turene på mølla var et hel.....ete, unnskyld uttrykket. For ikke å snakke om styrketreningen. Men det går bedre nå.

 

Denne uken har jeg vært passelig flink - karate mandag og onsdag, løp og styrke tirsdag, spinning i går og litt mageøvelser etterpå. (Spinningen varte for øvrig i 75 minutter og det var bare mega spreke mannfolk og mannlig instruktør - trodde min siste time var kommet....)

 

Matveien? Jo vært flink denne uken. Ikke noe søtsaker som jeg kan huske, sunn mat og har begynt å presse i meg frokost igjen - noe jeg alltid sliter med. Og man må jo få i seg frokost! Kjempeviktig for forbrenningen.

 

Har bestemt meg for å ikke gå på vekten før i februar mnd. Reduksjonen vil gå så sakte ned pga medisinen - det viktigste er at jeg strammer opp kroppen og så får de ektra kiloene som har kommet forsvinne sakte men sikkert. Kjenner en positiv endring allerede! Så dette skal jeg greie!

 

Målet mitt er 69 kilo, og håper så inderlig at jeg vil greie det til sommeren. Og tror 1-2 kilo i mnd er realistisk. Jeg har ca 7 kilo for mye. Og erfaringsmessig fra i fjor så gjør medisinen noe med vektreduksjonen - grr. Men bedre litt ekstra kiloer og frisk sier jeg!

 

Nei vakre ladies, Optimista is back!!! Er imponert over deg Enna at du har stått på og ikke gitt deg. Og som du sier, jeg trenger denne tråden for å gi meg den ekstra motivasjonen!

Tulla; håper det går bedre med deg! Det går fremover, må bare være tålmodig!

 

Ha en super fredag folkens!

Stor klem fra Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Enna! :) Og Optimista - så utrolig hyggelig å "se" deg igjen, full av energi og tiltakslyst! :D Det er klart du får dette til, selv om det tar litt ekstra tid. Og det viktigste er jo at du er i god form. Det må du sette pris på!

 

Pillene du snakker om - er det antihormoner? Jeg begynner med dem om noen uker, samtidig med stråling.

 

Skulle gjerne orket spinning og løping jeg også, men det får bli senere. Tok noen rygg- og mageøvelser i går, og må foreløpig være fornøyd med det og gåing ;)

 

Dette var et langt innbrudd i tråden din, Enna - håper det er greit! Ha en flott helg begge to! Jeg skal på bedre restaurant med Mannen i kveld og gleder meg til det - lenge siden sist! Har ikke tenkt å være fornuftig i det hele tatt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

Må bare spørre: er det flere enn meg som syns det går ulidelig tregt å logge inn på GR-sidene??? Vi har virkelig dårlig internett til tross for at vi bor sentralt nok, men det får være grenser!!!

Vel. Det går framover (les nedover) med museskritt. Jeg holder meg fortsatt sukkerfri selv om det holdt på å sprekke på fredagskvelden.... Klarte meg :) .

Holder meg rimelig godt i skinnet når det gjelder kost. Spiser nok mer enn 1600, men likevel såpass at vekten kryper gramvis ned....

Fortsatt er den 4 kg over det jeg egentlig satt som toppvekt, men 3 kg over der jeg har ligger mer eller mindre det siste året....

Har klart å løpe to ganger hittil denne uka. Satser på en tur i dag, også. Skal på nattevakt så for i morgen er lista lagt lavt... Tar det litt etter hvordan formen blir :blink: (tåler nokså dårlig disse nattevaktene :( )

Skal være konferansier på et arrangement til søndag... Skulle gjerne veid 6 kg mindre... Da hadde kjolevalget vært mye større :o ....

Skal til København om 3 uker. Satser på noen kg mindre til da, skal møte igjen noen venner fra tiden i Moskva :) . Gleder meg VELDIG!!!

Ha en finfin dag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna og alle andre som følger tråden!

Godt å høre at du holder et godt grep i nakkeskinnet ditt :P ! Om vekten går nedover tregt, så går det iallefall rett vei!Og sta som vi er, gir vi ikke opp med det første!

Ang. sukker..... min mann kom hjem med sjokolade i går.... UTEN tilsatt sukker... og vet du hva hele sjokoladeplata (100gr) hadde kun 50 kalorier!!!! Velsigne den skapningen som fant opp det!!! Og den var knallgod! Smakte nett som vanlig sjokolade! (Kjøpt på Rema1000) - så løp og kjøp haha!

 

Ellers går det bra med meg, både når det gjelder mat og trening - har vært flink å trøkke i meg litt frokost, spiser en frukt som mellom måltid (før og etter lunch) så da skal jo forbrenningen forbedres har jeg hørt rykter om. Trening? Ikke noe på søndag - måtte ut i hagen og rydde opp etter uværet, men var jo aktiv da! Mandag var det karate (vi ble kjørt hardt for å si det forsiktig) I går tok jeg 45 min på tredemølla (Pass deg Enna, snart kan jeg kanskje konkurrere med deg!!) og litt styrke etterpå for ben,rygg,mage og ermer. Var god og svett etter den økta! Holdt på å kutte ut treningen, var sliten, men så var det du Enna da som satt på skulderen min! Tusen takk! :)

 

I dag er det karatetrening - torsdag (i morgen) skal jeg ha treningsfri for det er karatesamling fredag og lørdag, så da synes jeg at kroppen min får nok trening denne uken!

Har ikke vært på vekta enda - som sagt vil jeg vente til neste mnd. siden det går så forbaskade sent nedover, MEN jeg ser reduksjon! Og det er knallbra synes nå jeg! :)

Tulla - jeg sender deg en mail jeg ang. dine spørsmål! :)

 

Ha en fortreffelig dag der ute ladies! Stå på!

Stor god klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna og alle andre som følger tråden!

Godt å høre at du holder et godt grep i nakkeskinnet ditt :P ! Om vekten går nedover tregt, så går det iallefall rett vei!Og sta som vi er, gir vi ikke opp med det første!

Ang. sukker..... min mann kom hjem med sjokolade i går.... UTEN tilsatt sukker... og vet du hva hele sjokoladeplata (100gr) hadde kun 50 kalorier!!!! Velsigne den skapningen som fant opp det!!! Og den var knallgod! Smakte nett som vanlig sjokolade! (Kjøpt på Rema1000) - så løp og kjøp haha!

 

Ellers går det bra med meg, både når det gjelder mat og trening - har vært flink å trøkke i meg litt frokost, spiser en frukt som mellom måltid (før og etter lunch) så da skal jo forbrenningen forbedres har jeg hørt rykter om. Trening? Ikke noe på søndag - måtte ut i hagen og rydde opp etter uværet, men var jo aktiv da! Mandag var det karate (vi ble kjørt hardt for å si det forsiktig) I går tok jeg 45 min på tredemølla (Pass deg Enna, snart kan jeg kanskje konkurrere med deg!!) og litt styrke etterpå for ben,rygg,mage og ermer. Var god og svett etter den økta! Holdt på å kutte ut treningen, var sliten, men så var det du Enna da som satt på skulderen min! Tusen takk! :)

 

I dag er det karatetrening - torsdag (i morgen) skal jeg ha treningsfri for det er karatesamling fredag og lørdag, så da synes jeg at kroppen min får nok trening denne uken!

Har ikke vært på vekta enda - som sagt vil jeg vente til neste mnd. siden det går så forbaskade sent nedover, MEN jeg ser reduksjon! Og det er knallbra synes nå jeg! :)

Tulla - jeg sender deg en mail jeg ang. dine spørsmål! :)

 

Ha en fortreffelig dag der ute ladies! Stå på!

Stor god klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste med nattevakter er følelsen av at man er kvalm og SYK dagen etterpå... og FORFERDELIG LYSTEN PÅ USUNNE FRISTELSER!!!! :o:blink::unsure:

Jeg har prøvd mange ganger å snu det suget med å spise sunne, søte alternativer som litt rosiner sammen med mandler, en gresk yoghurt med honning (SUNT???) etc... og så ender jeg opp med det tredobbelte fordi disse substituttene ikke er det kroppen vil ha! I morgen er det veiedag, jeg kan ikke avslutte en rimelig ok uke med en dag med DRITT (Unnskyld uttrykket), så nå aitter jeg her med en kaffelatte (skummet melk, ikke noen tilsetninger) og later som om den inneholder ALT det søte jeg har lyst på B)

Det ble en tur på tredemølla i går... har nå tre turer hittil denne uka... Det BURDE bli en tur i dag, om ikke annet så en rolig joggetur - alt er bedre enn ingen ting!

I morgen blir det ikke noe - det vet jeg og skulle det bli noe får det heller være en overraskelse :)

Lørdag og søndag burde være muligheter!

 

Så var det styrketrening, da... begynte jo såvidt med 7 miuntter her... utrolig vanskelig å få lagt inn 7 minutter.... <_<

I skrivende stund er det skikkelig snøvær ute - litt artig. GOdt å sitte inne :rolleyes:

Matmessig - jeg spiser fortiden HELT ordinær mat. Ikke GR i den forstand. Jeg bruker smør og olje når jeg steker, men jeg spiser ikke godteri og prøver å holde meg unna snacks... da viser det seg at jeg kan spiser relativt mye mat... og mat ER jo godt!!! Skulle ønske den erkjennelsen var tilstede bestandig... at mat tross alt er bedre for kroppen en godteri og i tillegg er veldig godt... :lol:

Ha en fin torsdag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOLT!!!!! Jeg kom meg på tredemølla FØR kl 09!! Løp 4x4 intervall og er bare såååååå fornøyd!! (En STOR takk til Optimista for at du sendte meg "blikket" slik at jeg ikke kunne la være :lol: )

Vekten ned 1,1 kg fra forrige uke. Fornøyd med det :) .

 

Så alt i alt en fin start på en fredag som forhåpentligvis blir veldig bra.

 

Ha en god dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen. Har nettop laget glasur til gulrotkakemuffins... de er ikke til meg (MEN jeg må vel inrømme at jeg slikket litt på vispen etter at jeg var ferdig... :rolleyes: )

Det er 18. januar... tiden flyr! Jeg skal ha på lang kjole i dag og fant en kjole jeg hadde glemt, såm sitter fint! Kombinert med et par høye hæler blir det et fint antrekk for min konferansierjobb i kveld :) . Og før noen lurer: NEI det det er IKKE en stor greie, svært lokal og på ingen måte en stor jobb, men det er en "fin" anledning, derfor "fin" kjole. (Og jeg er alltid nervøs uansett.... :blink: )

Vel... ingen trening i helgen. Ikke noe godteri heller, men det ble litt snacks B) - og vin.... og pizza... og pinnekjøt.... Oi oi oi, mye god og fet mat har det blitt, denne helgen.

 

HA en fiiiin søndag. Hilsen Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå dagene går så fort!!!!

Var ikke flink med kosten sist uke og dermed gikk vekten opp igjen :angry: . Så nå lyser 72 (istedenfor 68...) mot meg fra vekta. Fullstendig idiotisk.

I går gjorde jeg noe nytt... Jeg løp til jobb. Startet kl 6.30 og løp 4 km. Det gikk fint, men 4 km hjem var litt tyngre :lol: . Men egentlig frister det til gjentakelse... Følte meg som den helten da jeg kunne si at jeg hadde løpt til jobb :lol: (gikk nemlig til anskaffelse av brodder - Nordic grip - dagen før. De satt godt og jeg følte meg trygg!

Brøt litt med sukkeregimet med litt brownies i går, men til tross for ekstrem lyst tok jeg ikke noe godteri, så jeg ER flink :rolleyes:

Håper på en tur på mølla i dag... Burde gå.

 

Fest i kveld, men vi skal servere sunn suppe... Men det blir vel litt vin, kjenner jeg meg selv B) .

 

Ha en fin dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort og spist er spist, var det ikke slik det var? ;)

 

Så supert å løpe tur/retur jobb! Du har dusjemuligheter på jobben da antakelig? Veldig praktisk - og sprekt! Jeg har også prøvd brodder i det siste, og må si det gjør veldig stor forskjell. Jeg løper ikke om dagen da, så det var riktignok i lavere tempo...

 

Ha en god og ikke altfor fuktig fest! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha... festen ble bra den og formen dagen etterpå var upåklagelig. Til og med en løpetur :)

Har ingen sperrer for tiden, virker det som... spiste kake både mandag og tirsdag og det blir sikkert i dag, også.... Full bursdagsuke her i familien! Men i går var jeg veldig skikkelig. Spiste fornuftig. Rakk ingen trening, men var en del i aktivitet likevel. Men ikke nok, selvfølgelig :blink: .

Har store planer om å rekke løping i dag. Det er jo så mildt ute, at det ikke er behov for brodder så lenge man ikke er i skogen, og kanskje ikke der, engang. Men jeg vet ikke om det blir ute eller mølle... TIden vil vise. Løp en tur på tirsdag. Tungt, men jeg kom meg gjennom. Har blitt med på "planken" i 28 dager... starter vel til søndag... Vi snakker minutter... MÅ kunne la seg gjennomføre!!!

Vel alle flotte kvinner der ute (og skulle en mann eller flere lese så gjelder det dere, også!): Ha en fin dag, ta grep, vi er ansvarlige for oss selv og vår egen kropp, vårt eget liv osv... Vi kan ikke gi andre skylda. Så når jeg står med begge beina i kaka og en hånd i nøtteskåla... ja det var mitt valg... Men kanskje var det verdt det den ene gangen, men ikke HVER DAG!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp som tiden flyr!!!

Jeg spiste meg gjennom forrige uke. Fikk inn en og annen treningsøkt, ellers ganske håpløst. Tatt nye (hah!! NYE, du liksom <_< ) grep denne uka og holdt meg sånn delvis på matta. Min sukkerfrie januar endte i et sukkerorgie... Kaker og sjokolade. Er tilbake på "ikke-sukker-vogna" igjen. Best å være der!

Blitt tre løpeturer denne uka. Varierende tempi og stigning. Har funnet litt mer ut av det å få tid til trening, nå. Føles godt! Ikke blitt flere turer med løping til og fra jobb, men det kommer, det kommer... :rolleyes:

Skal på seinvakt i dag og har med egg og makrell-i-tomat +hjemmebakt brød som middag. Det får være bra.

Nå står litt mer husarbeid på planen før jeg drar på jobb.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er bare pinlig...

Jeg er "stabil" på vekta... rundt 72 kg... og det er - til det kjedsommelige - 4 kg over maksvekt....

Trening går sånn opp og ned. Er jo liksom med på den plankechallenge-greia på Facebook, men det går litt i glemmeboka, og så husker jeg ikke "oppskriften" så jeg holder nå på en stund - når jeg husker det.

Løper noen ganger i uka, styrketrening??? NOT so much.

I går drev vi og pusset litt opp i en ny leilighet vi har kjøpt... så jeg for opp og ned trapper med søppel... svettet som bare det og det var hvertfall trening! Er skikkelig støl i legger og skuldre i dag :)

Maten... så som så, for mye, litt usunt, litt søtsaker (og jeg som jo egentlig er på godtestopp...)

I dag blir det nok en bolle eller to... fastelavn... Sukk, jeg VET at jeg er mer fornøyd med meg selv når jeg veier disse relativt få kg mindre... så jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke tar skikkelige tak, heller... :blink:

I morgen tror jeg at det er på tide å løpe til og fra jobben, igjen... det er relativt mildt, det er vinterferie for den yngre garde, så ingen andre enn meg må ha frokost og "stell"... Jo det skal bli løping, da...

Vel, lite nytt og inspirerende herfra, altså, men har jo ikke gitt opp, da :P

 

Og noe helt annet... jeg har dårlig internett (klager stadig på det) og i perioder så åpner ikke GR-sidene seg, og da gidder jeg simpelthen ikke å prøve, så det er ikke det at jeg holder meg unna fordi jeg ikke gjør en god "jobb"...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp til og fra jobb i går. Det gikk bedre enn sist på veien hjem.. Så det virker som formen hvertfall ikke er så veldig dalende, selv om jeg spiser usunt. I går (og søndag.... Og lørdag .... Og fredag :o ) spiste jeg godteri. Men det verste med det er at i går var det mandag og jeg spiste godteri på JOBB! Det er jo fullstendig forbudt!!!

Nei jeg må ta en gjennomgang av hva jeg faktisk mener er viktig. Sånn halvveis går ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nattevakt i natt. Løp til jobb i går kveld, men jammen var det tungt hjem i dag tidlig! Brukte nesten 6 min lenger på veien hjem :P enn på vei til... Vel, vel.

Spising? Bare tull, selvfølgelig... Men tok meg selv i nakken i natt og holdt fingrene unna kjekspakken... Det er da noe :rolleyes: .

Sier bare lykke til til alle som har gode grep om tingenes tilstand... Jeg hangler med i baktroppen...

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag formiddag.

I går løp jeg på tredemølla til tross for fint vær ute. Løp fort til meg å være, men fordi jeg kom seint i gang, hadde jeg ikke tid til å løpe lenge, så det ble bare 5,5 km. Syklet til jobb etterpå. Spiste sjokolade og snacks... Sunn middag, da.

I dag troooor jeg ikke jeg kommer til å trene, men det er fortsatt tid før jobb, så kaaaanskje jeg får ånden over meg???

Kommende uke har jeg en del fri. Satser på at det blir litt trening, da.

Så er det mange som har tradisjon for å "forsake" noe de er veldig glad i i fastetiden... Ei jeg kjenner skal holde seg unna facebook, jeg går da inn for ikke å spise godteri OG snacks .... En tøff utfordring, men ... Har sagt at hvis jeg er i en middag hvor desserten blir satt foran og det er vanskelig å la være fordi det "syns" , da skal jeg spise... Ellers - not. Spemmede :o .

Ok, ok. Ha en fin lørdag.

Hilsen Enna, den alltid håpefulle og helt fullstendig håpløse ;) sunnhetsforkjemperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trening som jeg antydet i går, men jeg syklet til og fra jobb... selv om det bare er 4 km hver vei. I dag løp jeg til jobb og må dermed også løpe/jogge/gå hjem igjen. Det gikk fortere i dag enn sist, så det kan jeg like (fort er jo som tidligere nevnt et relativt begrep!)

Spiste godteri i går, men nå skal fasten være i gang (skulle vel vært igang fra torsdag, men beder sent enn aldri ;) ) Så ikke noe godteri eller snacks før påske...

Er på jobb, så jeg må avslutte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene går....

Uken som har gått siden søndag må vel kalles relativt vellykket. Ikke så mye trening som jeg hadde tenkt, men jeg holdt meg unna søtsaker ... spiste is i går OG snacks B) ... men ellers har det gått bra. Ingen revolusjon på vekten, men godt å vite at jeg har klart (nesten) å holde meg til planen. Noen GR-meny går jeg ikke på, for tiden. Jeg spiser halt vanlig mat, men har erfart at OM jeg holder meg unna de fristelsene som er min bane, så går det ganske bra...

Jeg er lat når det gjelder registrering. Det er jo virkelig ikke så enkelt å vite NØYAKTIG hvor mye olje, smør etc som blir med i middagen når man steker/koker til en hel familie... Men selvfølgelig er det bare latskap :rolleyes: , for jeg kan jo ta det på omtrentlige mål!.

I dag tviler jeg på at det bir trenin. Løp i går. Det gikk fint. Til uka har jeg en del fridager. Da har jeg ekstremt lite grunn til IKKE å trene, så jeg får nok hive meg rundt :)

Jeg sliter i bakevja her, og syns det er dumt... jeg VET jo at jeg trives best med meg selv når jeg veier 65-68 kg og ikke 72... så jeg gjør jo meg selv bjørnetjeneste ved å spise mer enn jeg burde og ting jeg IKKE burde... de gir jo svært kortvarige gleder... Har et par fine bukser i skapet som jeg VIRKELIG følte meg flott i for et par år tilbake :blink: .... De SKAL sitte fint til sommeren. SÅNN ER DET BARE!!! Vel, det er lørdag, jeg er bedt i middag... håper det blir en fornuftig greie og ikke noe dessert

HA en strålende helg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg faktisk på mølla på lørdag før middagen - og takk for det! For hvem gikk berserk i nøtteskåla og :blink: sjokoladeskåla..... Joda, nøtteliten her self! Hurraaaa for alt som handler om selvkontroll :lol: .

Søndag og i går ble det ingen løping, men i dag har jeg løpt i motbakker. Svetten rant :P . Kjemper meg tilbake på den noe mer fornuftige vei... Ser nå at været er nydelig! Burde vel løpt ute. Forseint nå. I morgen skal jeg på jobb, skulle gjerne løpt til jobb, men trenger å komme meg raskt fra jobb, så det blir bil :mellow: - ikke så glad for det, men... Sånn er det av og til.

Jeg holdt vekten gjennom helgen, så mål for uken er ned til under 72 kg, løpe minst fire ganger og spise fornuftig.

Burde være overkommelig. God uke til alle!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...