Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

helgen gikk som helger har en tendens til å gjøre... verre er det at tirsdagen ble ne "tung" dag, også. Ingen unnskyldninger, bare konstaterer fakta! I da derimot har jeg vært flink. Spist litt frukt etter kl 20, ellers ikke noe. Har løpt på tredemølla også. I morgen vet jeg ikke om jeg rekker løping, men jeg kan hvertfall være flink med maten. Det er jobbehelg, men mye skjer utenom,så det blir en travel helg. Målet er å være flink :rolleyes: !

 

Syns klærne er trange og liker ikke det. Vet ikke hvorfor inspirasjonen forsvinner sånn i perioder (les: hver gang en fristelse er foran nesa...) når jeg innerst inne vet hvor vel jeg føler meg når jeg veier mellom 66-68 kg...

 

Vel, som den evige optimisten jeg er så gir jeg ikke opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hold vekten kurs på mandagkveld og denne gangen skal jeg ikke lure meg unna selv om jeg føler at høstferien har satt sine spor, her skal fakta på bordet :angry: Jeg har vært jo jo slanker så lenge jeg kan huske og det har jeg veldig vanskelig komme ut av fortsatt så blir det uker av og noen uker på..opp og ned...opp og ned...slitsomt :unsure:

 

Først skal det løpes, vi er flere som skal være med på ett 1 mils løp i morra. Jeg gruer meg har aldri løpt så langt i et strekk før, men må jeg gå litt så må jeg ;) Lyskestrekk har jeg også så detta blir bra ha ha.

 

Bare å stå på som skrevet før, 1.delmål 20 November så 23 desember. Sier ikke at alle dagene før det skal være uten utskeielser, men de aller fleste, må være lov til å kose seg 11/2 dag i uka ;)

 

Ha en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Først skal det løpes, vi er flere som skal være med på ett 1 mils løp i morra. Jeg gruer meg har aldri løpt så langt i et strekk før, men må jeg gå litt så må jeg ;)/> Lyskestrekk har jeg også så detta blir bra ha ha.

 

 

Hvordan gikk løpet?? Med lyskestrekk og det hele..

Jeg er inne i en dårlig stim og det plager meg. Klærne er trange og det har vært minimalt med trening den siste tiden. I morgen SKAL jeg løpe. Har vært flink med kosten i dag og det skal jeg være videre denne uken, også.

Delmål:

1) Spiser sunt og fornuftig HVER dag denne uken! Trener MINST 3 ganger.

2) Veier under 71 kg 1. november (og det SKAL jeg klare) I dag veide jeg 74,3 kg!!!!!! Riktignok spiste jeg usunt i går + drakk vin, men det får være grenser!!!

3) Veier under 68 kg 1 des og kommer meg ned til 67-66 før jul.....

 

Syns det er dumt at det er så vanskelig å være "snill" med seg selv... for ved å spise så mye usunt er jeg jo ikke snill med meg selv, jeg gjøre jo bare dumme ting mot min egentlig fantastiske kropp!!!

Vel, vel...

 

Ha en god uke!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned nesten en kg fra i går til i dag, så gårsdagens vekt var nok ikke reell.... mye vann etter en kveld med formye mat på søndag. SÅ da er en dag gjennomført med passelig mengde mat. Var litt sulten da jeg la meg - tross alt har jeg spist altfor mye de siste dagene så kroppen ville ha mer, men jeg stod i mot! Skal fortsette prosjektet mitt med å spise meg ferdig FØR kl 20... det føles bedre å ikke være mett når jeg legger meg. Skal også prøve å legge meg litt tidligere i dag enn jeg har gjort i det siste. Det blir ALTFOR lite søvn på meg!

 

Høsten kommer... det er både trist og deilig! Liker å tenne stearinlys når det er mørkt :)

 

Ha en fin dag ta fornuftige valg, tenk pent om deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager flink :) Fortsetter videre med å være flink. I går løp jeg en tur i skogen. FANTASTISK, rent bortsett fra at jeg virkelig sliter med musklene i baken, korsryggen og nedover bakside lår. Jeg er så stiv og det gjøre vondt å reise seg, bøye seg og gå! Tror rett og slett jeg MÅ begynne med styrketrening, igjen (Hi-hi.... det er vel ikke verdens undergang, kanskje... bare at jeg syns det er litt kjedelig :rolleyes: )

 

Vel... Ha en fin dag, ta gode valg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, løpet gikk fint. Jeg er SÅ stol over å ha løpt 1 mil ute uten å gå en eneste meter. Jeg løp på ca akkurat 1 time, ikke at det sikkert er noe kjempebra tid. Men jeg løper aldri ute, kun ca 2 timer a 5-7 km på mølla i uka + 2 saltimer med styrke og kondis. :-)

 

Hold Vekten kurset gikk helt greit +0,8 etter høstferien og totalt +2,8 kg opp etter sommerferien. Jeg tenker at hvis jeg får av meg ca 1,8 kg av dett , og de går bort av magen så er det greit, da kan jeg ha det som en stabil gjennomsnittsvekt. Merker veldig godt at 90 % av de nesten 3 kg fra i sommer sitter kun på magen, der strammer det godt, :angry: , så med nesten ned 2 kg der så håper jeg at det merkes etterhvert :-) Har en kontrollveiing om 1 1/2 uke så da har jeg lovt at ca 1,5 skal være borte, høres lett ut men vi vet at det er lettere sagt enn gjort.

La oss ta sunne valg og gå for noen bra uker etter hverandre nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med VEL gjennomført løp! Syns ikke 10 km i timen er dårlig! Jeg er ingen rask løper! VELDIG bra :)

Nå har jeg tre dager på rad med bra mengde energi. LITT dårlig middag i dag, men har holdt meg i skinnet i ettermiddag og kveld :) Så jeg er godt fornøyd. Har sittet i tre timer med sånn litt kjedelig "frivillig" arbeid... sortere adresser, etc og jeg har HELT sikkert gjort det tungvint, men dette er ikke det jeg kan best...

Har ellers fått beskjed om at jeg har fast jobb fra nyttår og er STORVEIS fornøyd med det. Har gått i vikariat en stund etter mye farting så det er VELDIG godt å ha noe fast, nå... :lol:

 

I morgen er en ny dag og vi tar nye, gode valg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt forøyd ingen planer om å slå den tiden ettersom jeg trener så variert. Holder jeg det på det nivået er det bra :-)

 

Gratulerer med fast jobb fra nyttår, så deilig :) Det gir trygghet :)

 

Var på maraton saltime igår og tar en 5-7 km på mølla idag, så treningen går det bra med. Maten har nå vært grei noen dager, må bare være like flik til helga og selvfølgelig kose meg litt, men ikke TA HELT AV, for da går aldri feriekg av, da kommer bare nye.

 

Helgen består av dugnad på fotballcup, forberede oppussing hjemme,en liten løpetur, litt jobbin og ikke minst kose meg med mat og litt vin men veldig moderat. DET SKAL GÅ.

 

God helg på forskudd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen på nabotråden, enna! Og gratulerer så mye med fast jobb fra nyttår! :D

 

Vi får stå på videre på hver vår kant! Det ville være hyggelig å skravle på Hold vekten igjen ;)

 

Jeg kan vel egentlig strengt tatt være der nå, men det er litt kjedelig alene :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Tulla - flinke du som "er i mål".... høres liksom litt dumt ut, men jeg tror alle her inne forstår hva jeg mener :) Du er i mål og nå skal du være der .... Jeg er ikke i mål, men kjemper meg videre. Spiste usaltede nøtter i går sammen med vin... ikke akkurat mager kost, men bedre for kroppen enn salt snacks :D (kan jo leve i trua, hvetfall ;) )

Det ble ingen tid til trening i går... kom hjem fra jobb to timer seinere enn vanlig, måtte lage middag og det tar jo sin tid... så prioriterte jeg familietid fordi jeg omtrent ikke skal være hjemme denne helgen... så dessverre ser det ut til at det blir med to løpeturer denne uken. For lite, men jeg har også syklet til jobb... så jeg sitter ikke stille HELE tiden ....

 

I dag blir det mye stillesitting... men hvis jeg er flink, KAN det hende jeg får lurt inn en liten tur i kveld... Det er lurt..

 

Mål for i dag - holde meg i skinnet under lunsjbuffeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Føler meg egentlig bare tung og dvask om dagen og sliter VELDIG med de feriekg som har blitt i + etter sommer og høstferien. Alt for mye å gjøre også,så blir rimelig stressa og da holder kroppen godt på fettet + at det ikke blir så mye tid til å trene som man burde. Timeplanen i oktober og hele november fylles opp med jobbing, kurs, sosialt så her skal det holdes hardt og ikke ese ut som en bolle :huh:

 

Nok klaging,har en kropp som er frisk og fungerer så her er det bare å ta seg sammen, :lol: skal på boksing idag, tabata i morgen og løpe et 7km løp med familien på lørdag, så bevegelse skal det bli i hvertfall denne uka. Må bare finne igjen motivasjonen til å ha et litt sunnere kosthold og la utskeielsene bli litt sjeldnere :o

 

La oss fokusere på det positive vi gjør, ha en fin dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de store endringene å komme med, men hvertfall har jeg nå ved flere anledninger klart å si nei til sjokolade og kake - ikke alle gangene, men noen og det er bra.

Løp en 7 km på mølla i dag... føler meg litt gammel... sliter med vondt i ryggen, så det ble litt "haltende" løping til tider... hurra for alderdommen :lol::blink:

 

Står på videre... klærne passer fortsatt ikke så godt, så jeg får bare stå på. Vil ikke bruke penger på nytt når jeg faktisk har noen som er bra, men trangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, høres ut som meg på mølla de dagene jeg merker lyskestrekken ekstra godt, halter avtgårde, men løpes skal det :P

 

Mye stress om dagen også kjenner jeg. Akkurat som om kroppen holder

ekstra godt på vann og kg og alt når det bare blir sånn, skikkelig oppblåst :(

 

Slår et slag sammen med deg for at vi får bruke de klærne vi har og satse på at de skal sitte fint istendefor og kjøpe nye en str. større, jeg kjenner at det alternativet vil jeg ikke være med på denne gangen. Holdt på og gå på en skikkelig sjokoladesmell på jobben idag, men klarte å ta meg inn etter to biter, holdt en langt foredrag for meg selv... ;) Et klapp på skuldrene til oss selv for alt vi klarer å begrense og stå imot

 

Ha en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går LØP jeg i full fart på en sjokoladesmell!!! Og med viten og vilje, også :o . Jeg hadde vært ute med gode kolleger og vi hadde tatt oss et par øl og da er det gjort.... på vei hjem var jeg innom butikken og kjøpte med sjokolade og SNACKS til resten av familien... (og til meg selv...) Jeg spiste daim på veien og mer sjokolade da jeg kom hjem....

Teit, men dumt :rolleyes:

løp tur i skogen, var ute i hagen, gjorde husarbeid og syklet tur retur byen, så jeg var nokså mye i bevegelse, men langt fra nok til å hamle opp med inntaket i går kveld....

Ny dag i dag... (igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å gå på en smell hvis man tar seg inn ganske fort igjen, det er verre hvis det går 14 dager før man tar seg sammen :unsure: Vi får kose oss med en smell i ny og ne så lenge de ikke tar overhånd og det blir for mange av dem, da går det feil vei.

 

Var med på et 7 km løp på lørdag, gikk bra men var et blodslit, det var ute i veldig kuppert terreng.Noen skikkelige oppoverbakker. Tiden var vel ikke noe å skryte av men veldig fornøyd over å ha gjennomført.

 

Dessverre litt lite trening denne uka, mye annet som kommer iveien. Lørdag er det vennefest med store og små. Der blir det mye god mat og drikke og det kommer nok til å henge igjen på søndag. Dvs at da må alle andre dager være ganske strøkne når det gjelder inntak.

 

Målet er å prøve så godt jeg kan og gå på vekta neste fredag. Jeg må virkelig begynne å tørre å gå på vekta hjemme. Jeg vet at den stemmer i.h.h t. vekta på Hold Vekten kurset. Ikke biter den heller tror jeg.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha en vekt som biter.... det hadde vært noe om den beit av fettet :rolleyes:

Kan ikke skryte på meg NOEN ting for tiden! Ikke ned (bare opp), lite trening og usunn mat - dvs det er ikke helt sant, jeg lager sunn mat, men spiser is og sånt i tillegg... og i går spiste jeg attpå til sjokoladekjeks (hjemmebakte) ...

 

oi oi oi - ser at jeg rett og slett har glemt å sende inn overstående :D

Her går det ikke så bra at det gjør noe... grrrr

Løp 5 km på onsdag kveld, ingen ting i går... må komme meg ut før seinvakt i dag... O inspirasjon - hvor er du???

 

Helgen - jobbehelg og litt annet. Mål: Holde meg i skinnet! Og uten at skinnet strekkes mer enn nødvendig :rolleyes:<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet ble strukket og vel så det, i går! HIMMEL og PANNEKAKE! Jeg ÅT middag (vi bestilte litt fredagsmat til jobben...) og i tillegg stod det godteri på vaktrommet...Jeg spiste HELT sikkert 10 sjokoladebiter og 10 "smågodt"-biter... og kom jeg meg på løpetur i går??? Nei, not, njet, nada

I utgangspunktet en lite vel gjennomført uke når man bare ser på kosthold og trening. Det er lørdag i dag og siden jeg definitivt spiste min del av lørdagsgodtet i går, er målet i dag å holde hardt i tømmene... rett og slett, bare spise sunn og tilmålt mat!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med en real "sjokkissmell" på jobben på fredag + kake. Dro dog og trente etter jobben, kvalm av alt sukkeret, verste treningstime på lenge he he :blink:

 

Fortsatte lørdagen med fest som resulterte i en sliten søndag igår, med inntak av junkfood :huh: Sikkert gått opp 2 kg på en uke, som sagt vekten biter så tørr ikke sjekke.

 

Uansett nå er det tilbake til basic, må ha noen gode/stramme dager nå for ta igjen all "morro". Skal på reise med jobben denne uka + at jeg har jobbehelg men det er egentlig ingen unskylding for utskeielser, bør kunne spise normalt til tross for dette, det er målet + 3-4 treningsøkter denne uka. :)

 

Ha en fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer meg skakk... du og jeg - lett håpløse tilfeller av mennesker med stor tro og til tider liten moral (!) . På sikt BLIR det bra. VI trener og koser oss... jeg syklet til jobben hele helgen, men lite annet... gikk en del skritt på jobb, riktignok, men avslutning her og der medførte godterier, kaker, vafler, KJEKS (det er liksom det verste.... KJEKS!!!) og IS IS IS IS... Litt god vin her på hjemmefronten i tillegg.... Sukk og sukk.

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Paris i begynnelsen av desember. Ganske nøyaktig 5 uker til... Hvis jeg står på i de 5 ukene, så passer buksene og jeg tror kjolene mine sitter rimelig bra, også... hvertfall to av dem! Så da er det jo "bare" å stå på! Ikke sant???

Jobben min har flyttet, så jeg kan ikke lenger sykle til jobb.. Det stiller store krav til meg! Nå MÅ jeg løpe og trene for nå får jeg INGENTING gratis, lenger... Vel, da er det nok en gang bare å brett opp ermene! Here I come!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha hva skal man gjøre annet enn å le :-), men jeg blir litt oppgitt også, er det ikke mulig å avvikle den jo jo slankinga for min del? :blink: Hvorfor kan jeg ikke være litt mer på en rett strek en opp og ned. ? :(

 

Jeg drar på jentetur (dametur ;) ) om to uker, og da skal jeg ha holdt meg godt i skinnet for å fortjene å kose meg der for å si det sånn, så her er det bare å ta tak og være så flink som mulig.

 

Vi får bare stå på og brette opp ermene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - nattevakt - heldigvis siste! Gleder meg som et barn til i morgen! Da skal jeg SOVE.

Jeg koser meg litt i dag (natt) for det er kake på vaktrommet og jeg VET at jeg ikke skal ha. Det er ikke noe offer i det hele tatt. Føles så godt å være i det moduset.

Men siden jeg går nattevakter og sover dårlig går det også dårlig med trening. I dag gikk jeg en tur på nesten 5 km, men jeg bare gikk! Var nesten litt kvalm for jeg har sovet altfor lite. Vel, vel... det går. Ulempen er jo at når jeg sover så lite så får kroppen dumme lyster... så det gjelder å være næye. Og det er jeg nå. Har med matpakke og frukt, så jeg skal klare meg fint :)

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikke trening, bare en liten sykkeletappe. Var flink med kosten og går helgen nokså lyst i møte. Satser på bra inntak. Vin blir det jo og det er helt lov! Men vi skal ikke ha pizza denne helgen, så det er en felle mindre å gå i.... jeg ELSKER pizza og syns det er sååååå vanskelig å si nei takk - enda jeg er SPREKKMETT!

 

Nå må jeg ut døra. Ha en fin helg. (Vekten er nå to kg mindre enn på mandag... men likevel fortsatt bare (Ha- ha - "bare"... jeg mener "høy") 72, så jeg har jo da 4 kg til vektbeltet - toppen av beltet! - og ytterligere 2 kg til der jeg helst VIL være. Syns det hadde vært fint å være nede på 69 til 1. des...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok spist litt sjokolade og snacks i helgen, også... men ikke så mye som jeg pleier... i går var jeg riktig "flink" ;)

Det er mandag igjen og ny uke og satser på videre nedgang. Paristur er en uke nærmere, nå ....

 

Det ble nesten ikke noen løpeturer sist uke og heller ingen i helgen. Prioriterte hagearbeid i går og i tillegg er det jo faktisk andre mennesker som betyr noe for meg, så det er ikke alltid det er tid til å trene.

Satser på mer trening denne uken, selv om jet tror det må bli en del tredemølleturer... Men det er jo bedre enn ingen ting, ikke sant?

 

Ha en fin uke med sunne valg og passelig med aktivitet.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :-)

 

Jeg har vært håpløs siden torsdag :angry: Startet med en ekstrem slitsom uke på jobben hvor ingenting gikk på skinner og når jeg blir sånn sliten, så gir jeg helt F...dessverre. Torsdagen gikk turen til Trondheim på jobb, der var det kake x 3 og junk food til og fra. :angry: Fortsatte i den stilen gjennom helgen. Eneste positive var en løpetur på 7 km igår :)

 

Skal veies om en uke på Hold Vekten kurs og så er det jentetur til Budapest 3 dager etter det.Så her må jeg finne igjen staheten og moderasjonen, kan ikke holde på sånn jeg har gjort nå. Da blir klærne trange og løpeturene tyngre. Lover full skjerpings frem til tur nå. :)

 

Treningsplanen denne uka er 2 -3 løpeturer + en styrke/kondis time i kveld.

 

Vi gir ikke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Litt bedre uke på meg siden sist, trent 5 ganger så veldig fornøyd med det. Godt fornøyd med inntaket også unntatt i helgen kanskje, da kan det alltid bli litt bedre. Skal på Hold Vekten kurs i kveld, så vi får se om det egentlig har gått så bra, jeg håper det ikke er noe stor oppgang :blink:

 

Reiser på jentetur til helgen, den får bli som det blir, orker ikke å sitte å telle kalorier, men håper jeg bruker hue litt :P

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...