Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

Måtte kommentere nå, for En ny dag truer, eller Groundhog Day som den heter på engelsk, er en av vår families favorittfilmer. Skikkelig feelgood med høy humorfaktor!

 

Det spørs om du fortjener en så streng straff, enna! Men det ville jo innebære store muligheter for fråtsing, da - ingen konsekvenser uansett inntak, våkner dagen før uansett. Kanskje vi skulle hatt noen sånne dager innimellom? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha... det hadde jo vært fint å spise så mye man ville UTEN konsekvenser ;)

 

VEl, vel... har vært flink i dag, da... så slutten på uka var bra!! Nå er det natten og i morgen er det veiedag :o

 

God natt og - en ny dag truer :lol: ("Groundhog day" virker ikke i denne sammenhengen...)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er det mulig å få slenge seg på her? Er en dame på 45 år. Har gått ned 12 kg siden november på GR kurs. De første 8 gikk greit, de resterende 4 har jeg gått opp og ned 4 ganger snart...he he ;) Jeg har gjort dette endel ganger før gjennom livet derav navnet jojo23 :lol:

Denne gangen har jeg bare SÅ lyst til at det varer, det gjør noe med en selv og trives i egen kropp. Bare det å ta på seg en bikini uten å grue seg hver gang er verdt kampen å prøve å holde seg :huh:

Jeg har nå godt over på et Hold Vekten kurs selv om jeg har 1 kg igjen. Jeg har lovt å ta den kg til 1/6-15, slik at jeg kan gå over på et kalorinivå som skal stabilisere vekten + at man skal tåle utskeielser bedre. Her går jeg på noen smeller for tiden, har begynt å bli litt mer enn en dag i uka som jeg skeier ut og da går det opp i steden for ned. Her trenger jeg litt motivasjon, støtte og andre i samme situasjon. Har lest litt i tråden deres og det er godt å se at vi alle bare er mennsker. Er tydelivis ikke bare meg som føler meg misslykka når jeg ikke klarer å stå i mot ....he he.

Håper jeg kan være med her og ønsker dere en strålende mandag. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo23.... hvis du fikser et "liv" sammen med en som er på grensen til håpløs så er du hjertelig velkommen :lol: .

Gikk på vekta i dag og den vist 300 g under det den viste for fire uker siden... så JO-JO er ordet!!!! :blink:

 

Vel, du har vært flink og gått ned mange kg... det HAR jeg vært, også... men nå sliter jeg i kraftig motbakke og syns nok at jeg er litt dust, men selv duster har livets rett, så jeg gir ikke opp :P

I dag klarte jeg det kunststykket å lage pannekaker til middag i stedenfor gulrotsuppe, tro det eller ei. (MED SIRUP PÅ!)

 

Men nå står det grove rundstykker til heving til i morgen tidlig... så bokstavelig talt andre boller .

 

Dette klarer vi, og det med glans! HURRA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag morgen. Jeg sitter i treningstøy og skal bestige tredemølla - det er FOR vått i skogen!

Har nettopp tullet med gjenoppretting av telefon... at det skal ta så lang tid <_< .

Rundstykkene er bakt, knekkebrød er laget, frokosten er spist så nå er det bare å trene i vei! Jeg burde vel gjøre reint, også... seinere!

 

HA en sunn og fornuftig tirsdag der ute.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ha ha, jeg skal nok holde ut med det meste, vi er nok ikke så håpløse som vi syns selv. Vi har ihvertfall tatt tak i oss selv for "ørtende" gang og prøver å gjøre noe med det. :lol: Hvis du ligger 300 g under det du gjorde for 1 mnd. siden, så er jo det egentlig veldig bra, da holder du ihvertfall en stabil vekt. Vi vet jo begge to hvor lett er å gå opp 2-4 kg på en mnd., det er minste problem :blink::(

 

Jeg lider av "vektskrekk" i tillegg, så det er en hel prestasjon at jeg nå har veid meg 2 fredager på rad, har helt angst hver gang jeg skal opp på den "greia"...sikker på den viser +8 kg hver gang...he he.

 

Ikke rom for noen utskeielser før lørdag og søndag nå, så her er det bare å henge i stroppen. Etter det så må det være veldig magert de neste 14 dagene mot "Hold vekten kurset" 1/6-15. Tenk at det skal være så vanskelig å ta den siste kg... :huh: eller i hele tatt og holde seg der. Er litt lei hele greia, men må bare innse at skal jeg trives i egen kropp, så er det et ganske strengt regime resten av livet som gjelder, selvfølgelig med utskeielser, men ikke for mange :unsure:

 

Ikke trening på meg idag, ellers pleier jeg å få til 3-4 ganger i uka :D

 

Ha en strålende dag der ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk rett og slett etter planen :rolleyes: (ha-ha, rent bortsett fra et glass rødvin på kvelden :P ) Kom meg på løpetur (på mølla) og var om ikke akkurat i STOR aktivitet, så hvertfall satt jeg ikke så mye stille. Det er da noe.

Nå skinner sola, men der fortsatt svært vått i skogen... men KANSKJE jeg skal tvinge meg ut på en løpetur langs veien. Det finnes en og annen grusvei i området jeg kan løpe på... Syns av en eller annen grunn det er mye verre å løpe på asfaltvei enn på tredemølle... Skulle ikke tri at noe kunne være verre enn å stirre inn i en vegg, men asfaltløping ER ILLE!!! :huh:

 

Plan for dagen: Holde meg i skinnet! Spise normalt og sunt, nok, men ikke for mye!

I morgen skal jeg tidlig på jobb.. Helsevesenet tar ikke helgefri :)

 

Ha en flott dag!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Fridag, fint vær,den skal brukes godt. Først 5-7 km på mølla, styrketrening, så bli ferdig på verandaen og i hagen til helgen :D

Kjenner jeg sliter med å være sulten mye og det tærer på. Må holde meg på de 1400 kaloriene for å ta det siste kg ,men tenk at det skal være så vanskelig. Går vel ratt på en smell i helgen så da går jeg opp det jeg har "sulta" for i uka igjen.....he he. Må jo kose seg 17. Mai helgen, men må prøve å trene og kose seg med måte......et godt forsøk i hvertfall.....he he...... B)

 

14 dager til hold vekten kurs og vekta må være - 1 kg , må bare stå i det selv om det er en del festligheter, men det er det hele sommeren, så dette er en livsstil vi må lære å leve med. B)

 

Hvordan gjør dere andre når dere har en hard treningsøkt? Hvis jeg løper 7km og har en styrkeøkt,så forbrenner jeg ca 500- 600 kalorier, men i ukedagene legger jeg meg ikke over 1400 kalorier uansett. Kjenner da at jeg burde hatt et par brødskiver ekstra, hva gjør dere eller tenker om det?

Ha en strålende fridag 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med "smeller" tenker jeg mye på. For dette er noe vi velger selv!! På jobben i går, f.eks... Jeg hadde med matpakke og eple, kjøpte kullsyreholdig vann (er ikke glad i brus, så det er aldri et problem) og hadde det egentlig fint... Så hadde vi is i frysa.... Og hvem gikk og hentet det?? Jo JEG! Så spiste jeg masse is + 3 biter melkerull. Helt valgfritt!! I tillegg var det ei som sa nei takk fordi hun nå hadde bestemt seg for å fjerne de par ekstra kg hun ville ha vekk... Og jeg - som heller ikke har så MANGE kg ekstra... (Skjønt nå begynner det jo å bli egentlig 7 kg.... Veier 73(!) og vil veie 66(65)...) men uansett sååååå himla mange kg er det ikke...og jeg fikser ingen ting :angry: ... (Vel, jeg fikser noen ting, da... Må ikke bli helt destruktiv, heller :blink: )

Så i dag får jeg holde meg i skinnet... Og da mener jeg VIRKELIG holde meg innenfor. Ingen is, ikke godteri og ikke snacks. I morgen er det 17. Mai... Pavlova, rømmegrøt.... O salige.. :o

 

Må prøve å komme meg på en løpetur i dag, det har bare blitt en tur denne uka, og de korte sykkelturene til jobb er liksom ikke noe å regne med... Må begynne å trene med redcord, igjen... Har fått fine oppheng ute (akkurat i dag er det litt kaldt, da...) så det blir vel under trappa i dag...

Så Jojo... No mercy! Keep up the good work. Du har vært superflink og den jobben skal ikke gå til spille!! Vi tar grep - NÅ!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja vi tar grep nå, mai bydd på alt for mye mat, vin, og søtsaker, denne helga skal vi ikke snakke om engang....ugg.... :o

 

Har en jentekveld/damekveld til fredagen, så den får jeg ta men de resterende dagene får være helt etter "boka", kan ikke kaste bort all jobben man har lagt ned, det er det ikke verdt.

 

Stå på, dette fikser vi, standhaftig, standhaftig.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentekveld må man ha innimellom :P , men hverdagene må være hverdager :rolleyes: . Så vi står på. Løp omtrent 7 km på lørdag. Hadde to strømbrudd underveis, men sånn omtrent, hvertfall. I går ble det ikke noe. Satser på en tur i kveld, enten ute ellr på mølla. Tredemølle er veldig greit når motivasjonen til å forlate huset er liten :lol: .

Jeg trodde ikke jeg kunne GLEMME å gå på vekta, utsette, fortrenge, la være, ja .... Men i dag GLEMTE jeg det (eller så var det underbevisstheten som valgte det bort B) ), derfor må det bli i morgen.

 

Lykke til resten av dagen!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, føler meg ganske motivert til å gå løs på den siste kg nå eller sikkert 1,5 etter 17. mail helga, orker ikke å sjekke, jeg kjenner det :( Skal egentlig på styrke trening idag, men føler at jeg trenger å få løpt litt, så det blir mølla idag + litt trening av overkroppen etterpå. Vi damer trenger å stramme opp "flaggermusvingene" he he :D

Har pakket ned 3 bærerposer med klær i str 46, og jeg vil ikke tilbake dit denne gangen, har fortsatt en vei å gå med meg selv når det gjelder planlegging og utskeielser...men vil ikke tilbake...denne gangen skal jeg klare det :rolleyes:

Ha en fin dag, men gode valg , stå på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i går - samme som forrige uke :( .. Men har vært flink så langt denne uken. Stod masse sjokoladekake på jobb sist natt.... Spiste ikke og var stolt av meg selv.

Nå har jeg dusjet etter en fin løpetur ute. Snart ny nattevakt... Så er det fri noen dager..

God kveld.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyke er noe rart... nå har jeg spist relativt sunt og greit siden mandag. Jeg har klart meg uten å spise kake/godteri på jobben, jeg valgte knekkebrød framfor bixit-kjeks da jeg var "fysen" på noe på nattevakt... og i dag - til tross for at vekten er 72,3 kg (5(6) kg over der jeg vil være) føler jeg meg slankere i dag enn på mandag... Og det er INGEN som hadde sett forskjell om de hadde studert meg nøye! På samme måte ville jeg følt meg tjukk og ufyselig om jeg HADDE veid 67 kg og hatt en dag med utskeielse... (selv om jeg nå GLADELIG ville veid 67 kg og hatt EN dag med utskeielse. :rolleyes: )

 

Vel, vel. I skrivende stund lager jeg knekkebrød, satt brøddeig og forberedt en sunn kornblanding som snart skal inn i ovnen... Det eneste jeg ikke har klart for meg er hva jeg skal finne på til middag. Nattevakter er IKKE med på å gi meg inspirasjon og lyst til å lage mat...

 

Det er meldt rimelig godt vær i dagene som kommer og jeg har mye fri - det BURDE da være mulig å få til løpeturer ute.

om et par uker skal jeg på en kort utenlandstur med mannen min... skal være flink fram til da så jeg kan føle meg litt finere i kjolene mine.

 

Ha en fortsatt fin dag. Og Jojo - ALDRI mer str 46!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja psyken er noe rart og spiller den største rollen her :huh: Gikk på en lite smell igår for vi hadde helgehandlet 1 dag for tidlig, og da var det gotteri i skapet + at jeg spiste en liten saftis :angry: Forskynte meg med 4-6 ting og tenkte som vanlig at når jeg først har skeiet ut så kan jeg fortsette å frotse i mat, potetgull mer gotteri etc etc. Men så satte jeg for en gangs skyld ned foten for meg selv og tenkte at prøv og stopp der denne gangen, så har jeg i begrenset "smellen" og oppnådd noe i ihvertfall.

Jeg har en laaang vei å gå når det gjelder det, men klarte det igår, og det skal jeg være stolt av, da kan jeg klare det neste gang også :rolleyes:

 

Idag er det jentekveld med kjeks, ost, vin og gotteri, men i morgen er det vanlig "kvote" igjen, og et par løpeturer er også planlagt i helgen. :-)

 

Nei ikke str. 46 igjen, det kan vi være enige om.

 

Vi står på, dette klarer vi :lol: God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles godt å gå helgen i møte når man har vært "flink" hver dag siden mandag. Ekstra godt når dagens løpetur etterfulgt av litt styrketrening på gulvet, er unnagjort. Nå gjenstår bare litt transport av barn hit og dit før kvelden kan komme. Det er helt greit :) .

Økonomien er litt skral denne måneden, så det er ikke noe til å kjøpe godteri for, så da er den fristelsen ute av verden... Heldigvis er frysa full av sunn mat så jeg kan "tære" på oppsparte ressurser. Jeg HAR tatt meg råd til et par flasker vin og noen bokser øl (til gubben) for helgen... Noe må man vel unne seg :rolleyes:

Det blåser voldsomt ute, så dagens løpetur ble på mølla... Men det går vel bra, vel...

Satser på mer fristende utevær i helgen.

Ønsker alle en god pinse. Det er lyst og snart (?) sommer.

 

Veldig stolt av deg som satte bremsen på i siste liten! Det krever en stor porsjon med vilje. Glad du fant den!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinsen er over.. Det har gått ganske greit, bortsett fra i går kveld. Da gikk det inn både det ene og det andre av søtt og salt.. men jeg hadde en løpetur. Det hadde jeg forøvrig i dag, også.

I skrivende stund sitter jeg med et glass hvitvin... og det er veldig godt ;)

I morgen derimot, er det tilbake til der jeg har vært de meste av tiden den siste uken.

Det er en uke til jeg reiser på en miniferie med mannen min (Han skal jobbe, da... bare jeg som skal feriere ;) ) Må være flink den siste uken slik at jeg kan føle meg litt vel.

 

Ok

Ha en fin ny uke, vær skjerpet og fokusert! (note to self!)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Vel overstått pinse. Er ikke helt fornøyd med meg selv, kjenner at det totalt sett har blitt alt for mange kosedager i mai og at det da er vanskelig å ta seg helt inn + motivere seg igjen. Kjenner på en sånn misslykka følelse...blææ :angry: Vet selv at dette står bare på meg og mine valg, så har bestemt meg for å bruke litt tid å lese litt i kursboka og tenke litt over mine valg jeg gjør. :unsure:

 

Har heller ikke lyst til å møte opp på "hold vekten" kurset til mandag, men skal nettopp gjøre det av den grunn. Får kanskje bare innse at det kommer til å ta litt tid å "knote" meg i riktig retning ;)

 

90% Gode valg frem til sommerferien 17.juli, så bør jeg være forøyd, det er dagens mål. Viktig å ha noen mål :D

 

Ha en fin dag med bra valg for kropp og sjel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, kan noen forklare for meg HVORFOR vi lar kosedagene ta overhånd??? Når vi VET at det straffer seg?? VI ler av giraffen som "gjemmer hodet i sanden", men hva gjør vi??? VI bare kutter AV hodet... vet ikke hva som er verst :o .

 

Nå har jeg holdt meg i skinnet så langt denne uken, også og det gir resultater. Buksene sitter løsere!!! Si hva du vil, men det er sant! Det sier jo enda mer hvor enkelt det hele egentlig er! Holde seg til sunn mat i passe mengder, bevege seg litt. "skeie ut" bare en dag i uka, og la selv utskeiingen (for et ord!!!) være i kontrollerte former. SÅ mål for denne helgen:

Spise INNENFOR tillatte mengde mat, bevege meg og prøve å sove litt.

 

Ha en fin dag, her løper tiden for fort!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Da har vi helt like mål denne helgen enna, la oss holde oss til dem og være fornøyd med oss selv på mandag :D La oss holde hodet over sanden :D

 

Mine planer er 3 løpeturer de neste 4 dagene, litt styrke, og ellers ta igjen fortapt husarbeid + litt sosialt. Tror det kan bli bra :D

 

Ha en fin dag og helg :-)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr ikke holdt meg heeelt til planen :( . I går spiste jeg til og med litt godteri!! Det var ikke planen i det hele tatt. Trente litt i går, av alle idiotiske ting trente jeg "god gammeldags" aerobic og litt styrke med egen kroppsvekt... Og jammen er jeg STØL i dag!!!! Utrolig at det er så mange muskler i beina! Jeg løper jo jevnlig, men når det er med "hopping" og knebøy, opp på tærne osv... DA blir jeg så støl at jeg knapt kan røre meg! SUKK. Drakk vin og spiste snacks i går, også... I dag har jeg spist EN Oreo-kjeks med sånn "GUF" - sånn som man får på isen i Danmark... veldig klissete og FANTASTISK godt (syns jeg, da ;) ) Det ble hjemmebakt pizza og selv om jeg sikkert spiste mer enn jeg skulle, så spiste jeg mye mindre enn jeg pleier! Så selv om det sikkert ikke er nedgang på vekta, har jeg likevel hatt noen seire. Jeg har stopp før jeg egentlig ville og det i seg selv er en bragd for meg!

Kommende uke skal jeg til utlandet noen dager... Mål for uken: holde fokus selv om jeg sikkert kommer til å ende på restauranter.... (vi skal bo på hotell, så da er jo kokemulighetene små :lol: ) Men jeg kommer helt sikkert til å drikke vin.... Tar med joggeutstyr!!! Mannen skal jobbe, så jeg vi få ganske mye tid alene...

Ok, god søndagskveld og stå på i uken som kommer!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har vært ganske flink i dag.... kake på jobben (god, saftig sjokoladekake), men jeg rørte ingen ting... Det føles litt godt at "det bare er off limit"... enklere enn om jeg kan ta litt...

I morgen bærer det ut av landet, ikke med mange kg mindre, men med godt humør, hvertfall... :P

 

Lykke til hver dag... jeg skal arbeide med å klare meg godt! Kommer kanskje innom, det er sikkert internett på hotellet ;)

 

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så bra at du er i siget, til tross for noen utskeielser, det har jeg også.Det så godt for energien i kroppen og holde seg til planen og det gjør en ganske så fornøyd med seg selv

Til tross for masse utskeielse i Mai så hadde jeg gått ned 2,5 kg på Hold Vekten kurset igår?? Jeg trodde jeg hadde gått det samme opp?? Skjønner ikke noe, men er mer enn fornøyd, da ligger jeg 1,5 under stabiliseringsvekten min.Må komme av mye trening og løping kan ikke skjønne annet.

Nå begynner det vanskelige, skal opp fra 1400 kalorier til ca 1800 - 2000 kalorier på sikt (med 7 trimpoeng i uka). Skal starte med 1500 i to uker også skal det økes gradvis, dette blir en utfordring he he.

 

Men det er bare å registrere mat og prøve :-)

 

Stå på og ha en fin dag der ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff har hatt jobbehelg og da blir det ikke system på spisingen, og når det ikke blir noe system så sklir det rett ut og jeg dytter i meg det jeg kommmer over. Ikke å anbefale, men er det flere der ute om får sånn dager innimellom hvor alt går ned på høykant?? Jeg kjenner det med en gang etterpå også, blir veldig oppblåst, akkurat som om man legger på seg 5 kg bare på 2 dager

Nå er det bare å holde fult fokus i 10 dager før vi skal på en helgetur, det blir ekstra hardt for jeg får nesten ikke tid til å trene pga møter og avslutninger i "hytt og gevær". Må være beinhard med inntaket i steden...hjelp!

 

Uansett jeg vil ikke opp igjen, så her er det bare å ta fatt og være standhaftig.

 

Ønsker dere en fin mandag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...