Gå til innhold

løffen i farta :-)


Anbefalte innlegg

God formiddag🙂

Så var det på vekta igjen og den viste 62,6 kilo.   Egentlig står jeg stille, men ihvertfall ikke opp i vekt.  Er på rett spor  igjen med maten for det meste, ligger på mellom 12-1600 kcal. Alt etter hvor mye jeg trener😉

Håper virkelig å komme nærmere 62 blank mot slutten av uka👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ilende 😀

du er vel kanskje snart i mål? Jeg har jo vært fullstendig på viddene i det siste, så etter mandagens vekt har jeg 10 kg og maaaaange cm igjen 🤪 

det beste jeg kan si foruten at jeg har vært rimelig flink denne uka, er at jeg har kommet litt i siget med løpingen, igjen. Så NOE begynner å komme på plass.
 

enna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna😀

Nei her er jeg ikke i mål nei. Jeg kommer meg ikke lengre ned enn 62,6 kilo, også i dag. Og det er sååå irriterende 🙄 har vært flink med maten hele  uka, ligger mest på  1500 kcal  og trent greit. Nei, jeg  skjønner at det blir vanskelig  å komme ned på 60 kilo.....Men jeg vil ikke gi opp🙂 

Godt du er begynt å løpe da Enna 👍 Det er så deilig å løpe noen ganger og jeg synes det hjelper litt  på vekta.   

Sitter  her hjemme nå og har sååå lyst på smågodt. Synes jeg fortjener litt etter en litt stri uke, men jeg må tenke mengde.   Ikke bra å synes synd på en selv, da blir det jo trøstespising da🤗   og det er jo ikke bra å takle følelser med mat.... ja det kjenner jeg til🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ... vet du hva jeg gjorde i går?? Hadde spist min sunne of fornuftige mengde mat. Hadde beregnet et par glass rødvin og så lyst på verden. Så plutselig hadde jeg spist EN HEL pose nøttifrutti... og drukket 4 glass rødvin. Så mye for fornuften.

 

I dag har jeg ikke løpt, bare gått tur med hunden. Men har hatt en fin dag, likevel. God lørdagskveld og sov godt med en ekstra time. Glad jeg ikke er på nattevakt den natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det helt riktig ... det kommer DAGER hvor jeg har stålkontroll... men so far er det nettopp det - dager - ikke hver dag!

Sukk . innimellom får jeg bare lyst til å gi fullstendig opp og bare la det stå til, men det er jo ikke et alternativ i det hele tatt! Nei, bit tenna sammen... det er bokstavelig talt det eneste som fungerer!!!

God onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen🙂

Vet ikke om jeg skal le eller  grine, men ja nå er vekten  gått opp en hel kilo. 63,6. Jeg blir så frustrert 🙄 og jeg som nettopp  var på god vei nedover 62 tallet......

I dag skal jeg ikke telle en kalori, jeg må rett og slett ha fri i dag fra å tenke på inntak  og sunn mat. Jeg må ha en gi f dag rett og slett!

Ok, så må jeg ta lærdom  av dette, det er jo bare så enkelt som at jeg har spist for mye.

Begynner på nok en "ny frisk" fra i morgen av, og da blir målet for November å komme meg ned til 62 kilo.  

Jeg kommer til å skrive inne på disse sidene til jeg blir hundre år tydeligvis 🤭😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, da er jeg på jobbreise og kommet helt ut av kaloritellinga.... Jeg var ganske flink 1 og 2 november, men disse to dagene her nå.....Ja rett til h har det gått. Det er som om jeg mister all sunn  fornuft når jeg ikke er i mine vanlige rutiner. Er ikke lett når en får servert mye mat, alkohol og dessserter.. Jeg må lære meg å takke nei..  ihvertfall ikke ta dessert to ganger!

Men  nok klaging  fra meg, i morgen kveld er jeg hjemme  igjen og da er det fullt fokus igjen  fra onsdagen😉 regner ikke med noe nedgang denne uka, blir nok heller opp noen hundre gram. Jeg skal ikke miste motivasjonen  av den grunn: spist er spist og nå er det bare å se framover👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag 😉

Vel hjemme igjen etter ukas reise og  inntak av god mat, må jeg si meg fornøyd med at vekta  viste 63,1 kg i dag.  Nå er jeg heldigvis kommet inn i bedre rutiner, og får satse på å se 62 tallet i neste uke.  Jeg har  bestemt meg for å ikke smake  på julekaker før midten av desember. De er farlig gode nå i førjulstiden🙂

Var ute og løp i går, det var deilig. Ble 8 km og i dag skal jeg også prøve å få løpt litt.  Nå venter gulvvasken før helgen....😅 trening det også👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekaker ja. Har kjøpt inn disse ferdig pepperkakene til barna, men ikke smakt en eneste selv. Kommer heller ikke til å bake nevneverdig i år selv heller. Er mange år siden jeg måtte ha 7 slag i hus. Er nok enkelt for meg der, for jeg er ikke så glad i kaker. Gi meg en skål med salt potetgull og et glass vin derimot :wub: Oh, lord, da må jeg virkelig skjerpe meg. 
 

Så bra at du er tilbake i normal gjenge igjen. Er imponert over løping på 8 km altså. Jeg har gjerne løpt 5-6 km og syns det er slitsomt nok. Jeg er nok ingen løper i utgangspunktet, men har gjerne tatt en og annen løpetur for å variere treningen litt. Etter kneskaden i høst så har jeg ikke løpt i hele tatt. Har så vidt nå startet opp igjen med litt kondisjonstrening. 
 

Her satser jeg også på at 62-tallet holder seg til uken. Har trent mye styrke denne uken og vekten ser ut til å helle mer mot 63 igjen. Litt kjipt når jeg føler at jeg gjør så mye riktig, men tiden vil vise. Vi går fremdeles for 60 innen jul, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på natten våknet jeg av at magen rumlet høylutt😅   

Slik kan det gå når en skal  prøve å spise mindre, men jeg fikk nå i meg litt mat og ligger nå og skroller på telefonen 😉 verdens beste tidsfordriv når en ikke får sove😂

Klart vi skal gå for 60 kilo Lillemor👍 jeg er med!  Jeg håper selvsagt  det blir før jul!

Jeg har ikke tenkt å bake syv slag jeg heller, det får holde med 3-4 sorter. Min største svakhet  er smågodt og chips, jeg liker det så veldig  godt, men klarer  å holde meg unna det  i perioder. Da kan jeg kose meg med kesam  med honning, litt søt frukt eller en proteinbar. Men ingenting  er som nybakt  gjærbakst 🥰 hmmm..

Men dette skal nå ikke vi spise mye av fremover  Lillemor🤭 vi får holde oss på den smale vei ned mot 60 kg🤞 

Nå må jeg prøve å finne roen og få sove litt mere, god natta😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli kaldt ute, og jeg merker at jeg da blir mer sulten på  "ordentlig" mat. Salat  er bedre på våren og sommeren liksom😉

Men men, spiser noenlunde sunt likevel og i dag var vekta heldigvis kommet ned på 62,7 kilo.  Jeg har løpt litt ute men nå er det såpass  glatt, så jeg får løpe på mølle heller.  Skal trene straks, men får litt dårlig samvittighet  for at hele huset ser bomba ut her. Burde brettet klær, tørket støv, men jeg har ikke lyst til det! Ja ja jeg får alltid mulighet å ta det seinere, det er nok ingen andre her hjemme som kommer til å kaste seg over oppgaven😂   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok være enig med deg i at man blir sulten på litt mer enn salat nå ja. Varme supper er deilig. Skal jammen lage opp noen gode porsjoner med linsesuppe i helgen som jeg kan ha i fryseren. Til lunch i dag ble det faktisk en salat, men jeg hadde i et kokt varmt egg og litt varm kyllingfilet. Da blir det liksom litt mer enn bare en kald salat som kan bli litt kjedelig på vinterstid.

Så deilig å være tilbake på 62-tallet da! Da er det ikke lenge igjen før du ser 61 skal du se ;)  Her lot vi husarbeid være husarbeid både mannen og jeg og føyk på trening sammen :lol: Han er en racer på å ta inn/ut av oppvaskmaskinen og henge opp tøy, så han skal jeg jammen ikke klage på. Verre er det med støvtørking og gulvvask. Tror jeg har sett han har gjort det to ganger det siste halve året :rolleyes: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Til tross for å ha løpt 8 km i går og ei mil dagen før, vekta rikker seg ikke nedover. Ja inntaket er jo gått  opp de siste dsgene,(1800 -1900) og jeg har vært sulten og snopesyk og ikke klart å tenke på mengden mat. Og drukket brus igjen..

Det er en evig runddans😱 liten vits i å løpe når jeg spiser mer! Eneste trøsten er at jeg holder meg nede på 62,7- 62,9.  

Målet om 60 kg til jul ser litt svart ut akkurat nå... 

I tillegg har det vært stressende dager på jobb og travelt hjemme. Men slik er jo livet, det går ikke alltid på skinner.😅 jeg får samle meg sammen og planlegge maten bedre. Uten en plan er vel målet kun en drøm... tror det er noe i det....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt bare å planlagte diverse fremover og ser at det i dag er 6 uker til 1.januar.  kun 6 uker! Jeg må finne motivasjonen nå, tenk å klare målet omtrent  ved nyttår 🙂 ihvertfall skal jeg ta meg i nakken nå og se hvor langt jeg kommer!  Full registrering igjen fra i morgen  av😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😉

Hatt noen fine dager treningsmessig: løpt mellom 7-11 km hver dag i helga. Det har vært deilig! 

Men registreringen av maten har ikke gått like bra. Jeg har ført  inn i appen, men det blir for mye mat. Så vinningen går opp i spinningen...

Jeg er rett og slett sulten  for tiden og klarer ikke å stoppe  ved 1400 kcal. Sklir lett opp i 18-1900. Har ikke veid meg , men føler  det med en gang på magen at jeg burde spist mindre. 

Vet ikke hvorfor  motivasjonen til å spise mindre/sunnnere svikter nå, jeg er jo supermotivert til å trene. 

Ja Lillemor, jeg ser at å nå 60kg til nyttår  blir en kjempeutfordring. Jeg må kaste inn håndkleet og si at jeg rett og slett ikke vil klare det. Målet må være  å holde meg på 62 tallet fremover.  Det er litt  trist  å innrømme at en ikke klarer det, men slik er det jo.  

Etter  jobb i dag er det rett ut og kjøpe ting/gotteri til kalenderen. Selv om barna er store nå, så er det koselig. Gruer meg litt til å frese rundt på senteret  etter jobb, sulten og småtrøtt.😊havner mest sannsynlig på cafe med kanelbolle og varm kakao tenker jeg😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres fornuftig ut at du i det minste skal holde deg på 62-tallet fremover, men mindre fornuftig med kanelbolle og varm kakao :P  Jeg har  også overgått mine 1300 til tider, så det er jo også derfor jeg ikke går ned noe særlig. Jeg vet at om jeg klarer 1300/1400 hver dag en hel uke så kan jeg gå ned inntil en hel kg. Målet mitt er det denne uken. 

Fortsett å trene du! Om vinningen går opp i spinningen så har du uansett opprettholdt formen og du legger heller ikke på deg selv om overskrider kaloribudsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en av mine verste "usunne"spisedager noensinne tror jeg.  Spist skolebolle ×2, sjokolade, brus MED sukker,  iskaffe, smågodt og mere smågodt, og for å døyve samvittigheten salat til middag 😅🤭😅

Jeg  velger å le, men burde grine!! Og hva kommer dette her av: jo, stress  og dårlig tid og kaste noe i seg i desperasjon når magen rumler. Jeg hater stress og knapphet på  tid!!

Har ikke vært en så grei periode  på jobb og hatt litt triste ting privat som har skjedd, men likevel. Det eneste jeg klarer  å gjøre, det er å løpe og det er nok sunt  for meg og humøret mitt.😉 Løper mellom 4-5 ganger i uka og mellom 7 - 10 km.  Og spiser  mer....

Jeg er sååå skuffa over meg selv og klarer ikke å registrere noe nå. Jeg blir nødt til å roe meg ned og  finne frem gleden ved å spise  sunt og den gode følelsen det gir. Nå er den følelsen totalt fraværende. Gruer meg til å veie meg, vet det blir  skuffelse.  

Akkurat nå drømmer jeg om å ha huset helt for meg selv  en ukes tid og fri fra jobb, ansvar  og plikter.....Det hadde vært noe! Kun fokusert på sunn mat, søvn og trening og ikke hatt husarbeid og lange jobbdager i vente. Hadde jeg hatt penger,  skulle jeg sendt mann og barn avgårde på hotell noen dager 🤣😅 he he....

Uansett, god helg til deg som leser! Jeg vet det kommer bedre dager enn denne....🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens  vekt var  desverre på 63,4 kilo og det er egentlig vel fortjent. Har slitt med maten og da vises det på vekta. Enkelt og greit. 

Bare å legge det bak seg og brette opp ermene💪

Løpt både i dag og i går og det gjør underverker for humøret😊    

Satser på å komme sterkere tilbake i uka og håper å se 62 tallet igjen😉  god lørdag, nå er det tid for å pynte til jul🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles uendelig langt  og ganske nært, å gå ned 3-4 kg.... Må ihvertfall jobbe veldig hardt  for å klare det!

Så hva sier du Lillemor og resten av gjengen på "under 10 kilo", det må bli 2020 som er året vi skal lykkes??😅😅

Får bare gjøre alt vi kan nå frem mot jul og så sette inn siste støtet  på nyåret💪💪😀(det kalles vel  for å utsette ting litt)

Jeg har ihvertgall  gått  meg en lang kveldstur nå og skal prøve å få løpt i morgen hvis tiden strekker til( og prøve å spise sunt)

Natta😴😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er 2020 som blir året her. Har gått ned noe, men resten tar jeg på nyåret. Å starte opp igjen for fullt 1. januar er tingen for meg. Jeg har hatt ganske god kontroll på inntak frem til nå, men merker at det sklir mer og mer ut etter hvert som jula nærmer seg. I går ble jeg lokket av julevarer som kostet nærmest null nix. Marsipangris til 4 kr liksom. Hadde det bare vært like lite kalorier i den som den kostet så...  Tar litt juleferie snart, men kommer veldig sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede  og en liten nedgang på vekta i dag , 62,8 kg. Hipp hurra for hvert minste gram ned🙂 

Må bare 62 tallet holde seg gjennom hele desember!! Har mine tvil der altså....😮😅

Jeg kan nesten ikke tro at vi er 12 dager fra jul i dag. Det er nesten skremmende, jeg har jo ikke fått gjort halvparten av hva jeg hadde tenkt å gjøre. Nå er lønna rett rundt hjørnet, så da blir det julegavehandel. Både gleder og gruer meg, det er kjekt men litt stress også å haste fra butikk til butikk😊 

Jeg var og løp i går, det var  tungt men alltid godt når det er overstått.  Håper å få løpt gjennom hele jula, jeg skal prøve å prioritere  det foran å sitte i sofaen. Et par  økter i uka skal jeg nok få presset inn. 

Og Lillemor , jeg må rømme på badet noen ganger for å få litt fred. Barna er store, men de kan jammen mase🤭😅 badet  og løpingen er min pustehull i en travel hverdag 🏃‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...