Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

dette høres vel ut som en klisje, men nå må jeg ta meg selv i nakken og fullføre det jeg begynte på for flere år siden.. så ja jeg begynner det nye året med et nyttårsforsett !! Og skal til slutt ned rundt 14 kg. Veier nå 78,7 og skal ned til ca 65. Pleier alltid å stoppe opp rundt 70, sliter masse her og ender med å gå opp igjen. men nå må den magiske grensa brytes! Og jeg skal ikke gi opp, men kjempe meg igjennom det og så melde meg på hold vekten kurs!  Kanskje noen vil henge seg på, så kan vi backe hverandre?! Jeg har gått på kurs så vet hva jeg går til, men jeg må ha haugevis av styrke og veit at det går bedre bare man har klart å holde seg unna godisen en liten stund. Søtsuget blir borte! Hos meg er sjokolade den verste fienden, så har tenkt å holde meg mest mulig unna 😊 veiedag her er mandager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vil hive meg på her🤗 

Jeg veier nå 89,8 kg og vil ned mot 80 kg. Jeg vet hva som skal til men alt er enklere når man er flere.

Skal fokusere på hverdagen og trimming.

Så for meg onsdag som veiedag, men kan flytte til mandag😄

Nå er vi i gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Skal ned fra ca 74 kg til 65. Har vært med tanken alt for lenge, og nå er det på tide å gjøre noe!
Innstilt på at det blir tøft, og sjokoladesug + helgekos er nok (som normalt) den største kneika. Håper på litt ekstra motivasjon her.

Jeg har ikke satt helt endelig mål for når tid jeg vil være i mål men vil komme langt før sommeren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg så glad for å se at det er flere som vil være med! Jeg trenger virkelig litt backup og får ikke så mye av det her hjemme.. men samtidig må jeg jo tåle å se andre spise det de ønsker, selv om jeg skal være streng med meg selv! Helga er helt klart en utfordring ja, og i morgen begynner jeg på jobb igjen og der settes det alltid godis på bordet😅 så det er bare å stålsette seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er med! 

Gikk ned fra 90 kg til 65 kg til mitt bryllup i 2014. Den gang gikk det et halvt år før jeg var i mål, men det var med aller tiders motivasjon, nemlig å gifte seg i drømmekjolen, og å føle meg toppers på den store dagen. 

5 år har gått og jeg veier 78 kg. Så nå vil jeg begynne med å ned igjen til 70 innen 5-års jubileum i august. Så langt har det vært vanskelig, men nå er jeg virkelig motivert og tror det å være flere kan gi ytterligere motivasjon. 

Kaisa, 27 år 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du vil være med Kaisa😊

jeg gikk også ned i vekt til bryllupet mitt i 2010, fra 80 til 68, det var utrolig god motivasjon! Fikk første datteren min i 2011 og klarte helt fint å holde vekta. I 2014 kom det ei frøken til, gikk opp det som må ventes under en graviditet, men den store vektøkningen kom faktisk etter fødselen😏 Derfra har det gått stadig litt oppover. Det er det jeg ønsker å endre på nå! Jeg har valgt å ikke følge et kurs denne gangen, jeg har gått på kurs før så veit hva som trengs, men når jeg når målet har jeg tenkt å være med på et hold vekten kurs. Det kan være utfordrende å gå ned i vekt, men å holde vekta er vel som regel det vanskeligste.

motvasjonen min nå er å komme inn i og føle meg vel i noen av yndlingsplaggene mine igjen, ikke minst bunaden min. Har hengt frem et par plagg som en påminnelse på hvorfor jeg gjør dette. I tillegg er selvsagt ungene mine og helsa en stor motivasjon. 

Er helt sikker på at du får til dette Kaia 👍🏻😃

I helga skal vi på hytta med foreldrene mine og mamma tar ofte frem diverse snacks og mat for at vi skal kose oss. Derfor har jeg planlagt å kjøpe litt grønnsaker og frukt som jeg skal kutte opp til lørdagskvelden. Ungene elsker det også, så da blir det litt sunne vaner på oss alle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Det er virkelig så mye bedre å være flere! 😃 Veier rundt 80 kg nå, og skal prøve å gå ned 10 kg på 12 uker. Da skal jeg ut og reise, og det hadde vært så deilig å reise i en lettere kropp! Trivselsvekt på rundt 65 kg, så det er målet etter hvert. 

Det finnes ikke kurs her jeg bor, så jeg blir å holde på på egen hånd.. Jeg har gått et nettkurs en gang før, og gikk ned 7-8 kg da, men de kom på igjen, + litt til etter at yngstemann ble født. 

Har akkurat meldt meg inn på treningssenter, og trener 3 dager i uka. Gruppetimer stort sett (styrke/kondisjon mix). I tillegg går jeg lang tur minst to andre dager i uka. Har to små barn, så sitter ikke akkurat stille i hverdagen heller. 

Jeg kan også veie mandager. Men jeg har bare en slik motivasjonsvekt, så jeg vet ikke helt nøyaktig startvekt. Hvordan gjør vi med veiing? Melder i tråden her?

Gunn Elin, 32 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og velkommen til Gunnelin!

Da er det ny uke, kom meg gjennom ei helg på hytta uten store utskeielser og en god gåtur selv om det var relativt hardt og glatt. Har ikke nett på hytta, noe som er utrolig deilig, men da må jeg prøve å telle kalorier uten å få registrert det her, noe som er litt utfordrende.

Flink du er med trening Gunnelin! Selv fokuserer jeg pr nå mest på maten, også må jeg satse på hjemmetrening, da mannen min ofte jobber seint. Datteren min fikk Just Dance til jul og vil gjerne ha meg med for å danse, så får litt gratis trening der (Hehe) skal si man blir svett og sliten av å herme etter noen danser på skjermen :) I tillegg får vi gjort noe sammen som både hun og jeg synes er gøy :)

I dag viste vekten hos meg 77,7, altså 1 kg ned, men det er vel mest vann og at magen har blitt noe tommere etter at jeg har redusert på inntaket av mat og godis, så blir spennende å se hva som skjer videre.

Hvordan ønsker dere at vi gjør det i forhold til vekt og nedgang? Jeg har sett at noen lager en tabell med navn, startvekt og reduksjon pr uke/totalt. Jeg kan prøve meg på å lage det om dere synes det hadde vært greit? eller holder det at hver og en bare skriver det her? Jeg føler i hvert fall at jeg blir litt mer pusha til å holde opplegget når jeg skal "rapportere" til dere hvordan det går :)

Hvis dere andre trener, hva slags trening gjennomfører dere?

Jeg har elipsemaskin hjemme som jeg tenker at jeg må komme i gang med, bedre å trene på den samtidig som jeg ser på TV enn å bare sitte i sofaen :) I tillegg har jeg tidligere trent litt med strikk, noe jeg har vært veldig fornøyd med da de er enkle å ha med seg over alt også. Har tenkt å ønske meg boka til Silje Torp til bursdagen min, hun har laget en bok som kun handler om trening med strikk.

Ha en flott mandag og lykke til med ny uke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt ha en tabell ja, supert om du vil lage en Silje! Det føles ekstra forpliktende å skulle rapportere hver uke, og det trenger jeg! 😃 

Jeg gikk meg på en smell i dag. Kjøpte ny vekt i dag for å ha tall å forholde meg til, og jeg som trodde jeg var rundt 80 kg, veier altså 84,8 kg! 😱 Så det er min startvekt, og jeg skal aldri se det tallet på vekta igjen. Det ga meg i alle fall motivasjon.. men blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! Uff, jeg burde virkelig kjøpe en ny vekt jeg også for det er også min skrekk! Men, har i alle fall veid og landa på 73,5 i dag morges. Det er 0,5 ned.
Håper på å kunne motivere meg til å holde det gående for jeg synes ofte det er skikkelig kjipt når det stopper opp eller går i feil retning.
Helgen ble riktig så sunn, er så forkjølet og "uggen" at jeg egentlig ikke har hatt lyst på noe som helst, men vi lagde hjemmelagde vårruller med kyllingkjøttdeig og grønnsaker og stekte de ovn, og det er ikke så verst usunt og bare helt utrolig digg - anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 

Før jeg startet unngikk jeg badevekta lenge, for jeg viste at tallene ville være deprimerende. Det synes jeg også de var, men folkens det viktigste er at vi gjøre noe med det! 💪

Startvekt var 78 kg, og i dag veide jeg 77 kg. Jeg er veldig fornøyd med det, men det var slik sist gang også, mye ned i begynnelsen også dabbet det av. 

Jeg fokuserer mest på hva jeg spiser og bruker appen Lifesum til å ha oversikt. Utover det går jeg turer med hunden, rir, går til jobb, og prøver å gå så mye det lar seg gjøre. For meg er det viktig å finne en løsning jeg klarer å fortsette med når jeg har nådd målet. Jeg er slettes ikke glad i å trene, så det hadde jeg nok ikke klart over en lenger periode. Imens en tur i skogen, og ikke minst en hel dag på hesteryggen, dét elsker jeg! 

Jeg synes alle har vært kjempeflinke! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen  :)

Da har jeg prøvd meg på å lage en tabell. Jeg sleit litt med å få den inn her, så håper bare at den kommer frem så alle ser den.

Dette er bare et forslag, så er bare å skrike ut hvis dere tenker at den har et forbedringspotensiale :) også hvis jeg har lagt inn feil tall!

Vilje har vi ikke hørt noe fra denne uken, men jeg håper at vi hører fra henne snart også fyller vi bare inn når hun har vært innom :)

Ha en flott tirsdag folkens!

 

 

 

vektuke2.png

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er ikke så flink til å gå inn her. Men jeg veide meg og var 89,3. Tregt men har rett vei 😄  Veldig fornøyd med treninga🥇og ganske fornøyd med maten Er tilbake i vanen der jeg sier til meg selv på jobb spiser jeg det vanlige og holder meg unna kaker  og godteri. Da slipper jeg den indre dialogen hver gang det blir satt fram noe og masse kalorier å spare!!!!! Hadde i utgangspunkter gått ned 26 kg men vekta sniker seg veldig gradvis på så nå er det full fokus på å snu trenden og snike det gradvis av😅😂 Vil ikke tilbake til start iallefall. Super tabell!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Var litt redd for at vi hadde mistet deg i gruppa Vilje, men da veit vi at det noen ganger kan ta litt tid før vi hører fra deg :)

Jeg har oppdatert tabellen over, synes du har vært veldig flink jeg! Og synes ikke det er tregt å gå ned 0,5kg, er vel det som er anbefalt når man skal ned i vekt. Går det for fort blir det vel sjokk for kroppen også er faren for å rase oppover igjen større. Siden du er flink til å trene må du huske at muskler veier mer enn fett, så du må ikke tro at du gjør det dårlig om du går ned litt mindre eller står stille etter hvert som ukene går! Tenker du klarer dette helt fint!

De fleste av oss vil mest sannsynlig merke at vekta plutselig står litt stille og det er da det er viktig å ikke miste motivasjonen! Selv pleier jeg å stoppe opp rundt 70kg, så det er mitt delmål og da må jeg bare klare å fortsette selv om det går tregt eller står stille!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier ligger dere på hver dag? Jeg vil prøve å gå ned 1 kg i uken, og ligger derfor på rundt 1300 kcal, med tillegg for trening. Bruker MyFitnessPal, som legger til kaloriene jeg har brukt på trening. Spiser derfor litt mer de dagene jeg trener. Har trent lett og variert 6 av de 7 siste dagene. 

I dag serverte sjefen marsipankake på jobben, fordi han hadde bursdag. Tok et lite stykke, for han blir så fornærmet om man ikke spiser 😅 Tilpasset mengden mat ellers etter det, så ligger innenfor målet.. men kjente det godt på kroppen utover dagen at det ble for lite vanlig mat. Jaja, det får bli en bedre dag i morgen 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Håper det er plass til meg også,har prøvd mange ganger før,men denne gangen er det helsegevinsten som driver meg.Vekt til nyttår 81kg,mandag 7/1 vekt 79,8,så det er mine tall.Bør nok ned til 65-69kg for at føttene skal få det bedre.😅Gleder meg til å utveksle tanker med dere.😄Har en stor hund så det er min form for trim.🐕

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, nissemora skrev:

Hei.Håper det er plass til meg også,har prøvd mange ganger før,men denne gangen er det helsegevinsten som driver meg.Vekt til nyttår 81kg,mandag 7/1 vekt 79,8,så det er mine tall.Bør nok ned til 65-69kg for at føttene skal få det bedre.😅Gleder meg til å utveksle tanker med dere.😄Har en stor hund så det er min form for trim.🐕På det fine skjemaet er målet mitt 67kg tror jeg.Skal ta fram ergometersykkelen nå tenker jeg.😜

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være nissemora :)

Her har vi alltids plass til flere! Jeg skal få deg inn i tabellen så fort jeg får mulighet!

Ja helsa er viktig, er en av grunnene til at jeg også vil ned med tanke på ungene mine og så klart meg selv. Og bare det å føle seg litt mer vel når jeg skal ha på meg klær osv..

Jeg ligger også på 1300 kcal, ikke fordi jeg tenker at jeg må ned 1 kg i uka, men det er anbefalingen jeg fikk da jeg registrerte meg. En av grunnene til det er jo at jeg har en stillesittende jobb og det er litt begrenset hvor mye jeg får trent. gikk ned 1 kg forrige uke, men erfaringsmessig så vet jeg jo at det kommer til å dabbe litt av etter hvert..

I går var veslefrøkna og jeg ute å akte, merket godt at jeg gikk opp den laaange bakken flere ganger, så jeg ser på det som god trim :) Hehe

Kunsten er jo å begrense seg i hverdagen, så er jo mye bedre med et lite stykke enn et stort! På jobben skal man ha med seg kake når man har bursdag. Har ventet på at hun som hadde bursdag 1. januar skal komme med kake, men har så langt ikke sett noe til den. Så håper egentlig at det ikke kommer noe :D Men hvordan jeg skal gjøre det på bursdagen min er jeg jaggu usikker på.. først kake på jobb, så ha kake med familien på kvelden :blink: vurderer om jeg skal ha med rester til jobben dagen etter, for det blir det jo alltid. Men det er det aldri noen som har hatt før!! Helt greit å ha med kakerester altså, men på selve bursdagen har man alltid med ei hel kake..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Lifesum for å holde kontroll på inntaket - og ikke minst for å huske å drikke mer vann.
Den setter meg til 1400 kalorier om dagen. Jeg sliter litt med å vite hvor mange kalorier det er i ting jeg spiser. For eksempel spiste jeg vegetarlasagne til middag i går, men jeg kjøpte den på en restaurant og aaaaner derfor ikke hva den inneholder. Samme med brød som jeg kjøper på bakeri - da bare velger jeg 100% grovt. 1400 kalorier synes jeg er heeelt innafor i ukedagene og ligger stort sett en del lavere. Helgene er verre … da må jeg plutselig velge litt mer … Jeg trener egentlig ikke, og i tillegg har jeg en delvis stillesittende jobb. Likevel har jeg mye hverdagsmosjon - går til og fra jobb, til og fra alle møter. Får gjerne til en gåtur eller joggetur på kvelden eller litt enkel trening hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få nok måltider og nok kcal når jeg har fri og er på farten hele dagen. Slik som i dag spiste jeg frokost, dro i stallen, og var der helt til jeg hentet minsten i BHG før middag. Tenkte ikke på mat i det hele tatt. Ikke var jeg sulten heller, for jeg spiste havregryn med banan til frokost. Spiste middag (karbonader, potetmos og grønnsaker), dro på trening, og lagde meg Grete Roede sine matmuffins som jeg spiste nå til kvelds. Førte alt inn i appen, og endte på 1000 kcal.. 🙈 Voldsomt som man må spise da! Jeg ser i alle fall nå at jeg sikkert har ligget på under 1000 kcal til vanlig over lang tid når det gjelder mat. Og så godis på kveldene i tillegg, 3 dager i uka minst. Ikke rart jeg er tjukk! Kroppen må jo vere totalt i sparemodus, og blodsukkeret har nok svingt som bare juling. Og egentlig kan jeg alt det her...og vet at det er feil å spise slik.

For å unngå slike problemer igjen skal jeg alltid ha måltidsbarer i bilen, og alarm på som minner meg på å spise. Tips til gode barer? Gjerne med mye proteiner i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Har de plass til meg og? Etter ein laaaaaang periode utan å ha vegd meg, berre kost meg masse, troppa eg opp på syster mi si badevekt i jula, og oppdaga med skrekk og gru at tilstanden var adskillig verre enn frykta! Vekta viste over 80 kg! Målet mitt er å komma tilbake til 68-70 kg, og kanskje til og med 65-67 om eg er skikkeleg flink!! Har gått på nettkurs før, så eg veit at det funkar om eg berre er tolmodig nok. Starta med kaloritelling (maks 1600 kcal) første nyttårsdag, og då viste vekta 79,2. Det "offisielle" målet mitt er 67 kg, for å komma i kategorien "normalvektig". Er ikkje så flink til å trena, men har ein hund som får meg ut kvar dag stort sett! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, nå er det snart helg! :)

For en fin gjeng vi har blitt og så gøy at vi har blitt så mange!  det er flott at vi er mange som kan støtte og motivere hverandre! Kan jo være perioder der noen av oss ikke har like stor mulighet til å være her inne også,  og da er det godt at vi er flere.

Nå har jeg lagt inn både nissamora og Fiola i tabellen over! Jeg la inn 67 som mål på deg Fiola, siden du skrev 65-67. Bare å si fra hvis dere vil at jeg skal korrigere noe, så ordner jeg det i den nye tabellen etter veiing på mandag:blink: Velkommen til dere begge og lykke til :)

Jeg registrerer alt jeg spiser her på GreteRoede, og er veldig standard/vane menneske, som stort sett spiser det samme til frokost osv.. er vel stort sett middag som varierer.

Helgene er en utfordring ja, men denne gangen har jeg tenkt at jeg må prøve å holde de samme måltidene i helga. Samtidig blir jo frokost ofte noe seinere osv og da blir det litt feil uansett, men må prøve å spise regelmessig.  Det eneste jeg har brukt er mellombar som du får kjøpt i alle matbutikker? har brukt det til både ungene og meg selv. Litt skeptisk til de, for er vel mye sukker i noen slike typer? Ellers er jeg glad i å kutte opp gulrot, ha med et eple eller tomater :) Tomater har nok vært redningen min flere ganger når jeg bare må ha noe.. lite kalorier har de også.

Ellers har jeg ofte tenkt på å prøve meg på energibarene til Linda Stuhaug, men har aldri kommet så langt dessverre.

Er helt enig med deg May, noen ganger er det veldig vanskelig å vite hvor mange kalorier det er i ting! Jeg merker det både når jeg er på hytta og er ute og spiser. Men tenker slik at jeg bare må prøve å velge noe fornuftig å spise og/eller begrense hvor mye jeg spiser. Det er nok litt av problemet mitt.. jeg er matglad og når det er noe veldig godt å spise, da kan jeg spise langt mer enn jeg behøver! Men har begynt å merke på magen allerede at jeg blir fortere mett nå, så da hjelper det også å lytte til magen de gangene man ikke har mulighet for å sjekke kaloriene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du la inn meg også, Silje!! 😊 67 kg er eit toppers mål!! 

Har de andre planlagt nokon form for "belønningar" når de når mål eller delmål? Eg la nett inn belønningar for annakvart kilo eg går ned. Eitt mål er f.eks at når eg kjem under 70 kg, skal eg kjøpa meg ei sånn tøff Farmen-turbukse som eg har ønska meg! Kunne jo ha kjøpt ho før også, men synest ikkje turbuksene sit så fint på meg nett no for tida... 🙈

Elles har eg vore flink med kosthold heilt sidan 1. nyttårsdag, synest eg! Men helgene blir nok ein større utfordring for meg (også) enn vekedagane. I dag f.eks, fekk eg så innmari lyst på salte lakrissmokkar då eg var innom på butikken, men kom meg heldigvis ut av butikken med æra i behold og handleposen full av jordbær, blåbær, kiwi og kesam som erstatning for dei salte lakrissmokkane som eg EIGENTLEG hadde lyst på... 🤣 Så eg er fornøyd med valget, sjølv om eg tippar at det vert i overkant kaloriar i løpet av kvelden. Grethe Roede-pizza-ingredienser er nemleg også handla inn... 🤪 

Fleire oss som har hund her, og eg er einig i at det er suuupert selskap og ein ypperleg turkompis å ha!! Ikkje mykje "nei" der, gitt! 😆 Dagens tur er unnagjort, og sofaen kallar.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...