Gå til innhold

Fatburners


Gjest ebelle

Anbefalte innlegg

Det ble 4,9 poeng totalt i dag. Med over 25 grader inne så orker jeg ikke å trene styrke på loftet i kveld nå når jeg har lagt barna. Og mannen er bortreist så jeg kan ikke gå ut heller. Kanskje jeg trenger en frikveld uten trening siden jeg har 22 poeng så langt denne uken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 933
  • Created
  • Siste svar

Vel, dagene går i samme tralten for mitt vedkommende. Har fortsatt ikke hatt tid eller råd til treningstudio....men det kommer :D I morgen er det veiedag og ny ukestart for meg og denne uka innkasserte jeg 20,4 trimpoeng. Så får vi se i morgen da, hva vekt og mål sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[highlight]Gratulerer med dagen[/highlight] til alle som har klart å få "Stumpen ut av sofa'n". Dere lurer vel fælt nå? Det er i dag 6 mnd siden denne tråden ble opprettet! :eek: Tenk det!!! ÅÅÅÅÅÅ så flinke vi har vært. Takket være denne tråden er det mange (spesielt inkludert meg selv) som har startet på et mer aktivt liv enn før.

 

For noen har veien vært lang og kronglete, for andre har det gått forholdsvis greit. Felles for oss alle er at vi har prøvd og klart! Vi har individuelt hatt små og store seiere. For meg har livet blitt et helt annet. Min trening begynte omtrent samtidig som jeg tok initiativet til å starte denne tråde.

 

I en alder av 45 år begynte jeg mitt livs største omvelting. Det har vært kostomlegging og ikke minst TRENING! Med bitte små skritt har jeg tatt veien fra sofa'n til dagens aktivitetsnivå som er 4-5 ganger uken på treningssenteret. Jeg begynte med å øke turene i skog og mark med Vov. Startet på treningssenteret med BodyBalance (TaiChi, Yoga, Pilates). I dag trener jeg arobic og step med stor iver og glede (til min store overraskelse og forbauselse).

 

Jeg vil spesielt takke Ebelle og Lubina som var med helt fra første innlegg. Uten dere hadde jeg kanskje sittet i sofa'n enda :D.

 

Det er moro å se at nye kommer og at det er så mange som lar seg inspirere og motivere til å trene. Way to go girls! Husk det er bare deg selv som kan endre ditt eget liv!

 

Så må vi alle huske anti-jante og skyte uhemmet av oss selv og det vi oppnår til alle rundt oss - familie, kjente og venner! Vi FORTJENER positivitet, og vi er VERD et godt liv :D

 

Til alle aktive og inaktive brukere av denne tråden:

 

[highlight] *APPLAUS* og *BØLGEN* [/highlight]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med korsa, flott aktivitet her inne; bare på denne tråden

Ebelle (12 rapporter)

Lubina (13)

Fru Luna (29)

Korsa (15)

Queen (7)

Trucker (7)

stbs (40)

slugg (2)

KL06 (14)

tipp (1)

Sølvreven (1)

Sunnøve (2)

Eve (3)

Svarte (4)

Trinny (4)

angelo (1)

Nikkoline (7)

Honey (6)

Bibine (2)

Trine28 (1)

FrkR (2)

Nique (2)

Sister81 (1)

 

Det er rom for mange flere her inne - håper at dere nye blir like avhengig som meg selv - dette er mitt alternativ til skritt teller og pulsklokke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil spesielt takke Ebelle og Lubina som var med helt fra første innlegg. Uten dere hadde jeg kanskje sittet i sofa'n enda :D.

 

[highlight]

Jeg må si tusen takk til deg og Ebelle' date=' korsa! Merkelig å tenke på at det er 6 måneder siden alt...! :eek: Min aktivitet har vært høy, men jeg har spart dere for rapporter! :D Når aktiviteten blir mer a'la treningssenter o.l. skal jeg se om jeg begynne å skrive litt igjen....

 

 

 

GRATULERER til alle Fatburners [/highlight'] :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 6,5 time på kjøpesenter i stede for en time på trenings senter. Tiden fløy fra oss. Av og på med klær, inn i neste butikk, tror jeg prøvde 13 bukser i dag jeg, blir jo reine trimmen til slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,9 trimpoeng - var på treningssenteret i lunsjen - deilig å ha slikt på arbeidsplassen til en subsidiert penge. Jeg fører dagbok i filen min der, nå har jeg vært der 10 ganger siden jeg startet - siste to ukene har jeg gått 3 ganger i uken og stortrives med det. Dett er er god erstatting for turene mine nå som det er morkt om kveldene.

 

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til mitt problem.Det er ikke angitt hvor mange trimpoeng man får når en kryper.Kanskje det ikke er så vanlig da.

 

Jeg har fått kortison sprøyte i hælene i går etterpå klarer jeg ikke å gå.Så jeg kryper på alle fire.Litt av et syn i gårkveld.Ingen var her, og jeg fikk lyst på en appelsin,krøp til kjøleskapet og hentet frukten og så til skuffa og hentet kniv.så tok ferden tilbake til stua.

 

Da kom kallen hjem og inn i stua han så litt rart på megder jeg kom på alle fire med kniven i munnen.

 

Hunden var i allfall imponert,tenkte vel at jeg var kommet ned mer på hannes nivå,for han kommer etter meg og logrer noe fryktelig.

 

Har ikke vært så motivert for trim men lover å trene pilates i 20 min i dag.

 

ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline, dette høres veldig ubehagelig ut, godt at du har beholdt humøret ditt. Kan du gjøre noe som ikke er vektbærende - sånn som svømming?

God bedring - håper sprøyten virker fort. Er det akillessenen som irritasjonen/betennelsen/smertene sitter i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoline, det høres ikke godt ut med den hælen din. Får håpe det snart gir seg så du kan gå på to bein igjen;). Bra du holder humøret oppe.

Det ble en tur på treningssenteret med barna slik at mannen fikk tatt huset;)

Guttene koste seg i barneparken og jeg innkasserte nye 6 poeng på spinning og styrketrening. Var ute et par timer med barna og lekte i ettermiddag så status hittil denne uken er over 32poeng. Må visst ta en treningsfri dag i morgen, har trent hver dag siden søndag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over alle desse trimglade menneskene her.

Hadde som eg tenkte, en meir enn rolig dag på fredag, så eg tok litt igjen i går, og veldig igjen i dag. Ligger på 24,2 poeng til no denne veka. Skal ha ein liten tur ut etterpå, så då reknar eg med at eg klarer å fullføre til 25 poeng denne veka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en rolig helg med bare litt turgang ble det 4,1 trimpoeng på treningssenteret i lunsjen idag - deilig å ha slikt på arbeidsplassen til en subsidiert penge. Fulgte det som er blitt min vanlige rutine; veldig rask gange i oppoverbakke på tredemøllen, roing og så bakkegang 'around the world' på elipsetreneren før jeg strekker ut og tar situps.

 

Må passe meg for ikke å ta for hardt i - jeg er en av de som tar utfordringer hvor de måtte komme og ser jeg noen som trener hardere enn meg legger jeg inn et nytt gir - ikke særlig smart i et treningssenter fullt av trente folk :D - men så lenge jeg er skadefri og frisk forbrenner det mange kalorier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer til oss med halvtårsbursdagen, å jøye meg hvor tiden flyr!! :D

Her er det lite vanlig trening for tiden, men i likhet med Lubina så er jeg i høy aktivitet, så vekta holder seg da stille i alle fall.

Hadde ferie forrige uke, storbyferie, Helsinki, St. Petersburg og Tallinn. Så da ble det mye gåing, hadde med skrittelleren og etter å ha rapportert inn ukens resultat så endte jeg med 35 trimpoeng forrige uke! :D På det meste stoppet skrittelleren på 37,69 km etter en dags bysightseeing.

Nå blir det mest pakking og flytting som vil oppta fritiden min, flytter neste helg, men jeg har ikke gitt opp håpet om å også få inn litt vanlig trim.

Til alle dere trimfantaster er inne, dere er fabelaktige!!! Utrolig bra innsats!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykling til/fra jobb i går og på kvelden gikk jeg til foreldremøtet i barnehagen. Totalt 5 poeng i går.

I dag har jeg igjen syklet til jobb på tross av værmelding som sier kuling og masse regn. Skikkelig vestlandsvær har vi fått etter sommeren forrige uke. Søndagen var vi en tur i båt og da var faktisk begge guttene i bad;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline' date=' dette høres veldig ubehagelig ut, godt at du har beholdt humøret ditt. Kan du gjøre noe som ikke er vektbærende - sånn som svømming?

God bedring - håper sprøyten virker fort. Er det akillessenen som irritasjonen/betennelsen/smertene sitter i?[/quote']

Tusen takk for oppbackingen,det varmet i helga fru luna og stbs.

 

Betennelsen sitter i festet mellom hælen og buen under føttene,legen ville bare sette kortison i et bein av gangen,men det vil ta utrolig lang tid å bli "gangbar".

 

Har lest mye om dette på internett,og har kommet frem til at et par dårlige innesko kan være årsaken til kvalmen.Så jenter ta vare på føttene.Jeg kjøper nå fulldempede sko.

 

Må gjennom to runder til med kortison,men i dag ser jeg at kortisonen hjelper. Har lurt meg ut til 30 min sykkeltur og 20 min pilates.

Det er så enormt motiverende og lese her inne.Gleder meg til den dagen jeg kan ta beina fatt og gå en tur etter veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en sykkeltur i plaskregn hjem fra jobb i går. Det positive er jo at det forsvinner masse kalorier i motvinden;) Det ble en økt med styrketrening i går kveld så jeg endte på totalt 6,5 poeng i går.

I dag har jeg ikke syklet til jobb, skal hente minsten i barnehagen. Får ta meg en økt på ellipsemaskinen etter leggetid i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på treningssenteret i lunsjen (blitt en vane å gå dit tre ganger for uken; mandag, onsdag og fredag) - samme opplegg (gange i oppoverbakke på tredemølle, roing med stor motstand og bakkegang på elipsetrener emd stor motstand, situps på ball og strekk. La inn litt ryggøvelser på trimballen. Siden bilen ikke ville starte ble det også litt mer enn vanlig rask gange til og fra jobb. Deilig. Sitter her og gomler på kashi granola med nøtter for å kompensere litt for alle kaloriene som er forbrukt.

 

stbs, håper at du ikke blir syk av å sykle i regnvær siden du nettopp hadde en runde - men utetrimming blir jo litt begrenset i Bergen om en ikke tolererer regn :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

stbs' date=' håper at du ikke blir syk av å sykle i regnvær siden du nettopp hadde en runde - men utetrimming blir jo litt begrenset i Bergen om en ikke tolererer regn :D.[/quote']

Kler meg godt, har allerede begynt med ullsokker. Og de dagene jeg må hente i bhg og det regner så kjører jeg bil. Fort gjort å bli kald når jeg skal gå hjem med en eller to små gutter;)

I dag var været skikkelig guffent, kuling og plaskregn, men det var litt deilig å være ute siden det er 12-14 grader så blir man jo bare våt og ikke kald. 2 poeng så langt i dag og jeg har ennå ikke spist frokost.

I går ble det bare 4,1 poeng på ellipsetrening og styrke etter at barna var lagt.

 

Har nå ingen gullepler på treet mitt siden jeg nettopp har fylt opp det 12.treet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som har fylt opp så mange epler på så mange trær.Dere andre og ivrige trimmere.

 

Jeg har syklet halvtimes turer på sykkel ute,raske turer ,blitt svett.også har jeg trent pilates,selv om det ikke øker kondisen,så er det i allfall med på og vedlikeholde musklene og styrke magemusklene.

 

På fredag er det ny runde med kortison og kjempedårlige bein,men vet dere hva det hjelper at man må rapportere om i allfall litt trim,er med på og holde fokuset på rett sted.

 

Nå nevner jeg ikke beina før jeg kan gå fritt på dem,fokuset skal være på trim.

 

Ha ei flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...