Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Georgepussikatten har det bare fint. Lå og myste og solte seg borte ved låveveggen i morges da jeg var ute i stallen. Speidet etter mus sikkert.

g010.gife030.gif

 

Var på trening i går, lenge siden sist kjenner jeg på lårene og leggene mine. Er en smule øm..... Ett eple til på trimtreet ble det også... so far so good.....

d010.gif

 

Den aspargesen høres interessant ut, Genialt. Koker du den i vann eller damper den eller noe? Det gjør du sikkert, spiser den vel ikke rå.......

 

Synes ikke at den nye Aidensfield-serien var noen nedtur jeg nei Snuppelure. Ihvertfall ikke når gamlingen Greengrass dukket opp. Skal bli moro å se hva han har tenkt å terrorisere gjengen på sykehuset med. Dessuten er jo mange av de samme figurene fra "Hartbeat" med.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Angora

Asparges med bernaise er også godt!! Bruker du en litt salt skinke til da? Hørtes godt ut ja. Jeg likte også den nye serien fra Aidensfield. men den skikkelig favoritten er jo "Heartbeet", men sykehuset er en veldig god erstatter mens vi venter på høsten! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Aspargesen fosskoker jeg i vann med litt salt og litt sukker (har lært av de i tyskland) - ca. 13-15 minutter. De har jo spesialkjeler til dette - høye og smale kjeler slik at aspargesen kan stå og koke! Den skrelles først helt med potetskreller eller lign. - kjenn på en bit om den er bløt og ferdigkokt.

 

Vi hadde både kokt skinke og røkt skinke til - store skiver fra Tyskland. Men det smaker også godt med andre ting til som f.eks. stekt laks eller fiskepudding i karrisaus.

 

Får helt vann i munnen når jeg tenker på dette!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspargesen fosskoker jeg i vann med litt salt og litt sukker (har lært av de i tyskland) - ca. 13-15 minutter. De har jo spesialkjeler til dette - høye og smale kjeler slik at aspargesen kan stå og koke! Den skrelles først helt med potetskreller eller lign. - kjenn på en bit om den er bløt og ferdigkokt.

 

Vi hadde både kokt skinke og røkt skinke til - store skiver fra Tyskland. Men det smaker også godt med andre ting til som f.eks. stekt laks eller fiskepudding i karrisaus.

 

Får helt vann i munnen når jeg tenker på dette!

 

Genialt

 

Jeg også......... s015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Har ikke vært innom her på lenge, men fikk abstinens, og jammen er dere her. Joohoo.

Har ikke noe å skryte av, så jeg holder munn :-)) (penn evt. tastatur)

Hei då, håper dere har finevær slik jeg har det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Snuppelur.... er ikke så mye innom selv for øyeblikket. Står litt i stampe med både trim og mat, så derfor blir det å skrive det samme oppatat og oppatat, og det blir så kjedelig både for dere og meg..... Men jeg kommer sterkere tilbake..... kors på halsen (dobbelthaka hehe)..... Ingen forandring på vekta verken opp eller ned heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jaja, da har vi samme grunnen til å ligge lavt :-)). Ingen forandringer, ingen "flinkhet", jaja vi kommer igjen. Vi er vel for stae beist begge to til å gi oss i lengden. Vi bare flater litt.

Hei då!!! Nyt våren og sommeren i alle fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ihvertfall flata veldig ut i det siste... på sofaen..... Dette er bare en liten hvileperiode, kommer tilbake for fulle seil, bare vent....MEN klarer å holde sånn nogenlunde styr på etinga da.... f.eks i dag. Gubben hadde laga gryterett, med mye salat attåt. Til og med han av alle spiste salat, jeg har da fått styrt han i riktig retning da ihvertfall slik at han ikke frister meg med alt mulig godt og fetende når jeg sitter der med grønnsakene og salaten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Magan. Dere har kommet langt, når gubben også har skjønt hvor godt det smaker med salat til middagen.

Og om det har tatt litt tid å komme dit, så gjør jo ikke det noe, så lenge dere er der nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Magan,

 

Ønsker deg en riktig fin 17. mai.

 

Vi har 4 varmegrader og regn i lufta, men når man fyrer i ovnen og har god frokost, kan man ikke klage. Planlegger tur i ettermiddag.

 

Klem fra queen og Findus

 

045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, her våkna jeg til snø i dag. Snø på bakkene, snø på trørne, og snøen lava ned. Sto og så på barnetoget i snøbye, etter halve talen til ordføreren gikk jeg hjem. Nå baker jeg skillingsboller og blir nok inne resten av dagen. Ja da ja da skillingsboller er ingen slnakekost :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fin 17.maiblomst Queen. Fyra kraftig i ovnen jeg også i går. Kald nordavind og regnbyger her i midtnorge. Heldigvis fikk vi ikke snø slik som Snuppelure da.... Ikke bekymre deg over skillingsbollene forresten Snuppelure, jeg spiste både kake og potetgull i går... angrer ikke en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Fyra kraftig i ovnen jeg også i går. Kald nordavind og regnbyger her i midtnorge. Heldigvis fikk vi ikke snø slik som Snuppelure da.... Ikke bekymre deg over skillingsbollene forresten Snuppelure' date=' jeg spiste både kake og potetgull i går... angrer ikke en smule.[/quote']

 

hei, jeg bor også i midt norge, men hadde sol og 10 varmegrader i hele går.

Jeg bor på nordsiden av Trondheimsfjorden, og så det var mange skurer sørom.

Med andre ord - vi var kjempeheldig.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har skrittellerkonkuransen begynt på jobben. Vi fikk utdelt skrittellere og jeg oppdaget at den telleren jeg hadde fra før ikke viser rett antall skritt. Hadde en mistanke for jeg vet jeg går ganske så mye på jobben, den har vist sånn rundt 6000 skritt, men med den nye skrittelleren ble det over 8000 skritt bare på jobb. Foreløpig i dag har jeg 9000 skritt for jeg har sjekket gjerdingen rundt hestebeite og det er langt. Skal bli moro å se i kveld etter at jeg er kommet fra jobb hvor mye det blir tilsammen.

d055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Du driver på ser jeg, med jobb og gard. Jeg har det kjempetravelt for tida, men begynner nå å få lagt noen ferdige prosjekter bak meg heldigvis. Vet ikke om jeg blir så aktiv her isommer - det er så få igjen av "de gamle". Titter innom av og til og gjør som jeg føler for.

 

17. mai er over og vi hadde peiskos i kulda. Spiste både pølser og is som tradisjonen er. Nå er det hverdag igjen og over på normalkost.

 

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Genialt. Ja jeg driver på vettu.... Det gjør du også ser jeg!

Har gått 18927 skritt i dag' date=' hvorav 10000 på jobb.[/quote']

 

Det er jammen meg flott Magan. Eg må bli flinkare å ha på meg skritt- tellaren, men skal eg komme opp i slike mengder så må eg nok ta beina på nakken og gå meir. (dvs. gå tur, eller til fjells)

Ha ein fin dag, no er det snart loppekassen for meg.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Magan. Jeg er imponert over hvor mange skritt du klarer å hale i land. Fortsett slik så blir det premie utpå høstparten skal du se, - i dobbelt forstand:)

 

Klem fra queen

 

 

c014.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, det er ikke bare bare å skulle skjerpe seg helt plutselig.

Jeg er en uke ute av landet og i mitt ferieparadis. Helt aleine. Og full av gode forsetter. Her skal det gåes og spise sunt. Her skal det mobiliseres. Og det var så göy. Det er tre og en halv kilometer til byen fra leiligheten, og jeg tok på joggeskoene og la i vei, allerede mandag morgen. (var framme söndag kveld) Gikk tur retur, passa på å bare har frukt og gress i huset :-)), og nå er jeg kommet til tirsdag bare. og har vannblemmer under fotsolene og gangsperr og er glad jeg ikke orker gå i butikken for nå er ulvehungeren her også.

Men altså, vannblemmene tåler ikke gå mer, plasteret bare snurra seg under fotsolene da jeg prövde med det, så her sitter jeg med banan og epler og grovt bröd og ittnoannet.

Og i grunnen er jeg utrolig fornöyd. Jeg skal holde uka ut. Da er jeg kommet i gang og håper det blir letter hjemme også.

Er så utrolig sliten for tida. Har jobba mye, og det trigger revmatismen.

Men nå nyyyyter jeg livet. Står på verandaen og ser utover blankt vann, sola skinner og livet er godt.

Hei då. Jeg har ingen skritt-teller, men må da ha gått noen skritt disse to dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅå så vondt jeg fikk i misunnelsen min..... høres helt himmelsk ut.... med frukt og grovbrød, alene.... høres dreimot ikke no godt ut med vannblemmer da, men du får slenge føtten opp i været og nyte friheten i vannrett stilling....

 

Klem Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he' date=' det er ikke bare bare å skulle skjerpe seg helt plutselig.

Jeg er en uke ute av landet og i mitt ferieparadis. Helt aleine. Og full av gode forsetter. Her skal det gåes og spise sunt. Her skal det mobiliseres. Og det var så göy. Det er tre og en halv kilometer til byen fra leiligheten, og jeg tok på joggeskoene og la i vei, allerede mandag morgen. (var framme söndag kveld) Gikk tur retur, passa på å bare har frukt og gress i huset :-)), og nå er jeg kommet til tirsdag bare. og har vannblemmer under fotsolene og gangsperr og er glad jeg ikke orker gå i butikken for nå er ulvehungeren her også.

Men altså, vannblemmene tåler ikke gå mer, plasteret bare snurra seg under fotsolene da jeg prövde med det, så her sitter jeg med banan og epler og grovt bröd og ittnoannet.

Og i grunnen er jeg utrolig fornöyd. Jeg skal holde uka ut. Da er jeg kommet i gang og håper det blir letter hjemme også.

Er så utrolig sliten for tida. Har jobba mye, og det trigger revmatismen.

Men nå nyyyyter jeg livet. Står på verandaen og ser utover blankt vann, sola skinner og livet er godt.

Hei då. Jeg har ingen skritt-teller, men må da ha gått noen skritt disse to dagene.[/quote']

 

Kos deg Snuppelure det har du fortjent.

 

Blei reint misunnelig eg og. :)

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ny hilsen fra paradisfuglen :-)). Nyter livet med vannblemmer, og gir meg ikke. Gikk fire kilometer i dag også, om det var vondt som bare...... Denne uka er mi, mi magiske uke. Og ikke en eneste usunn godis kommer innfor döra. Hadde forresten en nydelig opplevelse. Mannen i naboleiligheten trodde han var aleine i oppgangen for tida, så han kom strippende opp trappa i nettoen (hadde jobba og var så svett og skitten så han hadde kasta klärne av seg innfor inngangsdöra). og det var to hundre kilo i fri diss... Nydelig. Vi tok det suverent begge to, stoppa og håndhilste og lo. Han hadde humor de lux, og deeeen deilige kjempedigre magen. (resten var forsvunnet under he¨he) Best jeg passer meg... Tjihi.

Har panoramautsikt mot blått blinkende vann og en deilig veranda.

Og viss jeg ikke har tatt av når jeg kommer hjem, ja da blir jeg SUR!!!

Men uansett kjennes det godt.

Lev vel jenter. Ikke forsvinn om jeg er litt treig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...