Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan jo bare late som, om det hjelper :P/>:lol:/>. Ser ikke for meg at jeg forsvinner med det første!! Hyggelig at du er innom Markise!

 

Men det blir for lite trim om dagen, - bortsett fra tirsdager, da får jeg dosen! Det ble også en styrkeøkt sist søndag. Tar langhelg i morgon, med dagen i bil i nordlig retning, og tilsvarende søndag (sydover igjen). Men har pakket tøy både til ute- og innetrim. Ellers spiser jeg godt om dagen....

 

ala - evig slanker :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig, Markise :)

Jeg er opp enda 200g. :huh::angry:

Det blir Veldig uregelmessige måltider om dagen, med alle disse kjøp, salg og oppussingsoppgavene!!

Salget gikk bra, over takst og med 19 bud fra 3 stk. GØY!!

Dermed blir det kun 10 dager med dobbelkjøring.Overtakelse 1.12. Veldig raskt og dermed hardkjør på pakking og rengjøring pluss oppussing.

I dag ble det derfor "hjemmelaget" middag fra varmdisken. Hva den inneholder...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, i dag virker det, jeg kan skrive her!

 

Vekten er "stabil", opp her også, den viste 68,2 kg. Jeg vet jeg spiser for mye. Ekstra i går var en stor cookie (eller var det to??), sjokolade, en marsipan-hval, altfor mye hvitost på knekkebrødet i tillegg til det jeg puttet i meg utenom det som var på knekkebrødet, tilsvarende for en brødskive med brunost, ..... Det meste går med med stor apetitt. Og i dag er det julebord! Og det er det neste onsdag også, pluss utemiddag de to neste mandagene.... "Lett" å si nei? Det er kanskje det, men jeg er ikke god på det!

 

Ellers: ufyselig vær på morgenkvisten, tok ingen sjanser og gikk med brodder til bussen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem fra Berlin i vind og regn. Nifst å lande på Kjevik i går kveld.

Veiing i morgen!

Rart det der: få måltider, men store - og vekta går opp.

jeg tror bare vi spiste 2 ordentlige måltider pr dag. Frokosten er den største - " man skal jo ha noe å gå på"

Det er ikke lurt!!!

I dag ble det også et par svisker. Det er full stopp etter slik spising!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag :angry: Opp igjen!

nå er mannen i familien altfor høyt oppe. når jeg (!) slanker ham, drypper det på meg!

denne uka blir det middag hver dag. Tenk det!

Aberet er vinklubb tirsdag.

Men nå MÅ jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier, de gangene vi ØNSKER mest å gå ned, da gå vi (jeg) opp i vekt. Men npr jeg VIL nok, har jeg viljeSTYRKE til å la være å putte alt mulig kaloririkt i munnen.... Kokko, det er nok slik at det å passe på mannen din gjør at du passer på deg selv også, en fin bi-effekt :)

 

For tiden er alt mulig av pepperkaker, sjokolade og nøtter i tillegg til frukt plukket frem for å feire at det nærmer seg jul, og det er en kakastrofe for min vekt!! Utemiddag i går, julebord i morgen, og bursdagsfeiring hele helgen til ende, tenker jeg, med besøk hos barn og barnebarn. :)

 

Vekten er stabilt høy, den var 67,8 kg søndag, men på tross av litt trim i ny og ne synes jeg mageflesket øker og stadig blir mer mykt og omfattende..... :( Tirsdag idag, og da er det i det minste litt step, styrke og spinning, og det hjelper på samvittigheten om ikke annet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bakt brød med mye skikkelig mat i!!!

I tillegg puttet jeg oppi basilikum, brennesle og tare.

Godt - og jeg tror det er sunt!

Det er mettende, så jeg trenger ikke mye!

 

200g ned fra i går. Men i dag er det vinklubb :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødet ditt høres skikkelig godt ut kokko.

 

Jeg gikk på vekten i går, og den viste helt tydelig at julebord og andre utskeielser samler seg opp: 68,8 kg!! Og det etter en time med litt trim (og rett nok eg god porsjon suppe, og masse vann). Klar for helg, bursdagsfeiring, - og et par middager ute neste uke også! Nå er det ikke snakk om noen skarve gram i pluss her, ser det ut til, men KILO :o/>.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en helg i sjokoladens tegn går vektpilen fortsatt oppover, 68,8 kg viste den søndag :(. Jeg har kun meg selv å skylde på, jeg spiser altfor mye. Jeg er dårlig til å sette grenser og til å si nei/nekte meg noe. Og julen har ikke begynt ennå, men det kan være en trøst at denne heftige førjulstiden ser ut til å roe seg litt nå, - bare EN uteaften igjen, torsdag.

 

Tirsdag med step/styrke og spinning :). Hjelper på samvittigheten om ikke annet :). Håper yndlingsinstruktøren er tilbake, hun måtte melde forfall forrige tirsdag...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er mye vann, og/men pinnekjøtt blir aldri en mager rett, - har lett for å inneholde mye salt som holder på vannet, ja!

 

Årets siste utemiddag er i dag, så vidt jeg vet. Håper det blir en treretters som vi blir servert og ikke et sånt forsyne-seg-selvjulebord (tror vi blir servert, liker det best!). Og så er det familiemiddag i helgen, og hjem til mor i julen. Behøver jeg si mer? Har ikke bakt en eneste julekake, så da er det ingen kaker jeg kan fete meg opp på ETTER jul. Så er det bare å spise opp marsipan og sjokoladen som er innkjøpt (faktisk ikke noe hjemmelaget til jul!!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye du spiser ute, Ala!

Da kan det være vanskelig å begrense seg. men servering direkte er lettere. Da har andre bestemt din mengde!

jeg både baker og lager litt kjøttretter til jul. Pluss silderetter.

Dette er adventstid for meg, jeg storkoser meg!

det blir ikke mye, men kjekt!

jeg er ingen stor kakespiser. men godteri....mmmmmm

 

I dag blir det lutefisk i heimen! Gleder meg!

 

Ellers strever jeg for å bli ferdig med d 4 siste bestilte tovede sitteunderlagene før jul. det er ganske sikkert gaver, så de bør jo bli ferdige nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kaker, og spiser de helst opp selv :) . Ikke rart at det går galt! Og erfaring fra tidligere år er at jeg legger på meg MER i januar enn i desember!! Det hadde vært fint om jeg kunne unngå det dette året!

 

Lutefisk er utrolig godt, nyt den! Har spist det to ganger nå før jul.

 

Det er mye arbeid med de sitterunderlagene dine, så jeg forstår godt at det tar tid, og at det kan være vanskelig å rekke over alt! Håper du rekker å gjøre de ferdig, slik du ønsker.

 

Nå skal jeg jammen gå en tur i styrkerommet, det er stille på jobb!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førjulstiden er like hektisk som den pleier å være, - eller like avslappet. Har ikke gjort noe spesielt hittil, annet enn at de fleste julegavene er på stell. Og førjulmiddager og julegavedeling/-spredning er foretatt.

 

Vekten er omtrent som før, viste 68,2 kg i går. Det positive er vel at den ikke har passert 70. Tur på jobb i dag og i orgon, i morgen med koffert for å kunne reise direkte på juleferie etter jobb.

 

Fikk en økt i styrkerommet OG en joggetur fredag, ellers ingen trim i helgen, - bare en rusletur i byen i går. Planen er en styrkeøkt igjen i dag. Har tatt frem joggetøy til å ta med på juleferie, men må sjekke om jeg må bytte ut f eks vanligge joggesko med gore-tex-type, er redd det kan bli vått der vi skal være....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det BLIR vått her sør!!! og mildt!

Jeg har invitert bror og svoger på sildelaging i kveld. 3 typer; en med saltsild og to med kryddersild. Det er Islandsk sitronsild, Sennepsild og Oberstinnesild.

Gleder meg!!!

 

Ost og vin i går kveld etter konsert, hos gode venner. Slikt gjør godt i mitt indre!

 

Nå gjenstår kun Kjoskaker, marsipan og blomster til naboene.

- og enda er det flere dager til jul :)

Vekta??? den glemte jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hav i all verden er oberstinnesild? Jeg vet hva en oberst er, og kan vel sånn sett også påstå at jeg kan forstå hva en oberstinne kan være. Men derifra og til sild??

 

Og Kjoskaker, er det Bjørn Kjos og Norwegian som har utfoldet seg? Jeg er ikke så glad i seld, men elkser kaker (som jeg heldigvis stort sett ikke kan spise)! Ingen marsipanlaging i år siden vi ikike skal være hjemme, husbonden pleier å lage sinnsykt god marsipankonfekt i flere varianter.

 

Vekten prater vi ikke så mye med på denne tiden aav året, - det blir neste år. Og det aller beste er faktisk at fra nå av bli dagene lysere og lenger igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig jul!

Her var det jammen julestille, - og med mitt kaloriinntak er ikke GR det første jeg tenker på det. Dvs, jeg tenker på GR ganske ofte, og vet det blir lenger og lenger til min ønskede vekt.

Jeg var faktisk på vekten i går, og den viste 68,8 kg, Ikke all verden sammenlgnet med forrige søndag, men gårsdagen foregikk stort sett på reise med spising av særdeles kaloririke saker uten noe særlig væske i. Er redd reell vekt har passert 70!! Det får så være! Julen har vært skikkelig hyggelig så langt, og jeg gleder med til kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er både julebordssesongen, "julestria" og nyttår passert,og vi er vel som vanlig klar for årets nyttårsforsetter. Mine forandrer seg ikke mye fra år til år: målet er fremdeles 65 kg, og i går veide jeg 70,0 kg. Igjen!! Så det er bare å fortsette!

 

Julen har vært kjip, rent fysisk sett. Fikk en joggetur julaften, dvs jeg gikk mye fordi kroppen ikke orket. Og etter det har det bare gått nedover: tett i "pappen", og det har de siste dagen flyttet seg nedover, så er jeg tett i brystet og hoster. Absolutt ingentur eller trim for hele julen, og det blir garantert ikke spinning i morgen heller! Irriterende og trasig! Men ikke noe å gjøre noe med, annet enn å ta tiden til hjelp.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well!!! mitt mål er 68kg. I morges passerte jeg 75.

Det betyr hardt arbeid over lang tid!

Sild skal stå på menyen hver dag!

Oberstinnesild er nok bare navnet som er gitt til en god oppskrift. Muligens var det oberstinnen som bestemte hva som skulle i!

Kjoskaker er svært like Maryland cookies. Vi kaller dem også "mågelort" ! ;)/>

De er oppspist. det samme er marsipan og hjortetakk.

Resten av småkakene er slike som ligger i frysen. Der skal de få ligge en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det en har skrevet bare blir borte! Innimellom skriver jeg innleggene i et word-dokument og kopierer det inn her når jeg er ferdig.

Jeg er like forkjølt, tett i brystet med skikkelige hostekuler innimellom. Har vært hjemme fra jobb i dag! Fremdeles ingen trim. Og jeg skal helst være frisk nok til å kunne være med på et arrangement lørdag.... Så det er bare å krysse fingrene. Skulle helst ha vært to-tre kilo letter ogs, det kan bli en trang fornøyelse i finstasen.... Vel, da får jeg leve med det.

Jeg burde registrere, men har ikke kommet i gang. Det er noe med motivasjonen..... Hvordan går det der i sør, kokko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...