Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Det ble nedgang, heldigvis: -0.4 kg. Nå har jeg regnet ut at på dette GRkurset har jeg gått ned 0,3 kg per uke. Har fortsatt 1 uke igjen, så her ligger det fortsatt et forbedringspotensiale. Jeg kan alltids håpe! Har holdt meg til dietten med kalorier og vann. Hadde 14,5 trimpoeng. Da lurer jeg selvsagt på hvorfor det går så seint! Hva er det dere som går ned masse kilo på et kurs egentlig gjør? Rolig liv/evt. fysisk travel hverdag er jo regnet med i skjemaet. Nei, jeg vet at det ikke finnes svar, så jeg godtar at det er slik, men undres.....

 

I dag kom fliseleggeren til badet, måtte vente i 2 dager pga sykdom, men nå er 2 vegger ferdige, resten tar han i morgen + at han da legger membran på gulvet. Så blir det forhåpentligvis fliser på golv på fredag, og dermed er det bare resten igjen i neste uke. Begynner nå å tro at vi blir ferdige til jul:D Og det blir fint, det ser jeg!!

God kveld til deg, kikk, og alle som leser her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

God kveld til deg også Resolutt og grattis med nedgangen. Alltid moro når det går rette veien uansett hvor lite det er. Badet ditt kommer til å bli kjempefint det er jeg helt sikker på. Hvilke farger har du valgt? For et par år siden pusset vi opp badet her hjemme og det ble knallfint, men det var helt pyton da det sto på. Måtte låne dusjen hos andre. Vet akkurat hvordan du har det.

 

Jeg må bare fortelle en annen ting. I dag da jeg sto opp prøvde jeg en kjole jeg fikk av min fars forlovede for ca 3 år siden. Tenk, den passet. Riktignok var den litt trang rundt magen men alikevel. Den skal jeg ha på meg på julaften så hun får se. Det var en pangstart på dagen.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vente på en tilbakemelding før jeg kommer videre. Og en kan jo ikke sitte med hendene i fanget heller;)

 

Ser at dere er "fryktelig" flinke - og vekta er på nedadgående på alle sammen. Håper det blir tilfelle hos meg også ved neste veiing. Har iallefall klart å styre unna kaloribombene hittil. Litt har det blitt da. Var og feiret bursdag hos minste barnebarn ( han ble 8!) på tirsdag. Så litt kake ble det da - og pizza etter bursdagsbarnets ønske. Men jeg ausa innpå med salat - så tror ikke det ble så ille. Og på kurset ble det servert deilig koldtbord - holdt den sunne linje der. Og bare en liten flis av en deilig karamellpudding - klapp på skulderen der. Jeg elsker nemlig dessert.

Er vel av den typen som på julebord og lignende kaster lange blikk bort på dessertbordet:)

 

Lite trimm her i gården. Kan vel ikke si at "rasing" fra butikk til butikk er trening. Men travelt er det iallefall. Men nå har jeg iallefall starta med gavene.

Har store planer om en lang trimtur i kveld da - regn eller ikke regn;)

 

Ha en trivelig dag da - nå kan jeg fortsette på dagens plikter

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også på jobben og tar en velfortjent pause. Holder på å steke 40 kg ribbe og har renset 8 rakørret. Jeg synes det er så moro å pynte fater.

Føler meg kjempeform om dagen og det er deilig. Ser rundt meg at mange sliter med en del ting og da tenker jeg at jammen er jeg heldig som har så god helse. Blir nesten flau av meg selv når jeg klager over at jeg har mye å gjøre. Tenk på de som ikke klarer å jobbe men som gjerne vil. Husker jeg hadde en sjef engang som fikk lungekreft. Hun hadde tidligere vært et skikkelig arbeisjern og plutselig klarte hun ikke noenting. Jeg husker jeg var på besøk der og da sa hun: Jeg sitter ved kjøkkenbordet og ser folk går på jobb. Da begynner jeg å grine sa hun, for det skulle så gjerne vært meg som skulle på jobb. Hun døde noen få måneder etterpå.

Tenker ofte på hvor lett det har vært for meg å gå ned i vekt med dette opplegget. Har prøvd alsens ting fra tabletter til fetekurer med dårlig resultat, og så har det egentlig vært lett med Grete Roede. Det er jo også fordi jeg er så motivert. Hadde ikke vært lett uten motivasjon, men jeg må gå på kurs for jeg klarer ikke uten kurs. Såpass kjenner jeg meg selv at det vet jeg.

Nå må jeg gå og ta ribba. Vi snakkes

 

klem fra kikk til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk, jeg blir helt svimmel av all den ribba du klarer å steke; og så rensing av rakørret!!

Lukter ikke det helt pyton da? Alt med godt humør, og i pausen skriver du på tråden din om hvor godt du har det! Det er så artig å høre hvor fornøyd du er:D Med din vektnedgang kommer den kjolen til å passe helt utmerket i jula. Dessuten, det var tull det med "vi over 60" da, vet du, men fikk så lyst til å kommentere - jeg er litt sånn!

 

Du spør om farger på badet. Det blir ganske "fargeløst": Veggfliser i offwhite litt mot brun (varm kulør) og golvfliser (15x15, legges diagonalt) i koks, også med litt brunt.

De er ikke helt glatte, men har en overflate-tekstur som jeg synes er fin.

Rommet er knøtt lite, 3,8 kvm, så veggflisene (20x25) legges bortover i lengderetningen. Tror dette gir en virkning av større rom og ut ifra det jeg kan se, synes jeg det virker.

Ønsket meg servantskap med skuffer (liker ikke å bøye meg inn i skap) men utvalget var ikke stort i bredde 60 cm. Det viste seg at det vi fant, hadde servant i marmor.

Etter Opera-marmor-skandalen har jeg fått store betenkeligheter mht akkurat dette:

Kanskje den blir gul???!! Nå ja, vi går for den likevel! Bør kanskje satse på brune og orange håndklær til disse fargene, men det blir igjen litt for 70-tall. Holder på med å kvitte oss med 70-tallspreget nå, men det er lett å falle tilbake til gamle synder. Så jeg tenker at i første omgang bruker jeg mine gule og grønne som er ganske nye, så får jeg tenkt meg litt om før neste innkjøp. Neste år kan det hende at fargeutvalget i butikkene er helt anderledes.

 

I beste fall står baderommet klart i slutten av neste uke!

 

Til deg, pandora, kan jeg innrømme at dessertbord er det beste jeg vet!! Skal på et lunsj-julebord i neste uke og driver allerede nå å diskuterer med meg selv hvor langt

jeg skal gå: Skal, skal ikke!! Tenk det, gamle kjerringa!

Ellers er alle desserter bannlyst her i huset nå, og det hjelper betraktelig på dietten.

Neste dessert for meg bør egentlig være juleaftens molter m/is ;) Det skal jeg unne meg!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det badet ditt høres lekkert ut. Jeg liker også slike farger. Pusset opp kjøkkenet mitt for en tid tilbake og da valgte jeg kremfarget innredning og caffelatte farget vegger. Jeg synes det ble råfint.

Jeg har en stor convectionovn på jobben så det går ganske fort med ribba. I år luktet ikke fisken så mye. Skylder den i vann først og det gjør at den lukter mindre.

 

Ble litt dårlig humør idag da jeg var på storsenteret og skulle kjøpe meg klær. Dumme meg trodde jo at nå kunne jeg kjøpe hva som helst siden jeg hadde gått ned, men det kunne jeg ikke. Det var ikke alt som passet nei. Jeg får vente noen kilo til. Det er den fordømte magen som er så stor.

Nå skal jeg krype til køys

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først må jeg gratulere resolutt med nedgang. flott dette!!

 

så må jeg kommentere litt farger på bad: jeg synes også nøytrale farger er fint. skal jo leve noen år med et nytt bad, forhåpentligvis. vi valgte fliser i litt gylne toner, matchende gulvflis. har valnøttinnredning. til dette har jeg valgt håndklær i krem, pudder og sjokoladebrunt. hadde masse gammelt ræl som jeg har kastet. badet er ganske minimalistisk, liker det slik. på vaskerommet er det samme type gulvflis og der er veggene latte-farget. er veldig fornøyd!! ikke helt ferdig med håndverkerne enda riktignok, litt småtteri som må fikses. sånn er det nok som regel alltid.

 

jeg synes du er ei driftig dame kikk. 40 kg ribbe, blir helt matt bare ved tanken. jeg får angst når det koker i mer enn to gryter om gangen, så jeg er ikke typen til å jobbe med mat. du er inne på noe viktig i innlegget ditt, noe jeg også har tenkt på mange ganger. når jeg i hverdagsslitet stresser avgårde på jobb så har jeg tenkt at jeg en gang vil snu meg tilbake og tenke på de årene som de beste jeg har hatt. helsa er sånn noenlunde, i alle fall ingenting alvorlig i veien. og jeg har det ganske bra på de fleste måter. så jeg ser på meg selv som svært heldig. nå som jeg har vært langtidssykemeldt har jeg jo fått smake litt på en annen side av livet. nyttig det også, setter kanskje mer pris på det jeg har nå.

 

at magen er stor, kikk - ja, jeg kjenner meg igjen i det. jeg har også fettet godt plassert rundt magen. i tillegg til rygg og nakke/hals. ser ut som et kongledyr med fyrstikkbein. noen har sagt at det er typisk karbohydratkroppsfasong, og det kan sikkert stemme det. er jo karbohydrater jeg har proppet meg med når jeg har hatt dårlige perioder. men uansett hvor slank jeg blir så forsvinner ikke magen, og det har jeg bestemt meg for å leve med. ei venninne fettsugde magen sin og gikk ned to buksestr bare på det. men ingen får skjære i meg om det ikke gjelder liv og helse. så det så!!

ha en god natt damer. ser dere vel i morgen får jeg håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....huff ja, den magen! Husker jeg gikk på et "mannequin"-kurs i Oslo for 2-3 mannsaldre siden; ikke for å bli mannekeng, men hadde lyst til å lære å "føre meg" litt bedre. Syntes selv jeg var ganske slank, men fikk beskjed om at jeg burde kvitte meg med den magen. Har aldri glemt det!! Det var kveldskurs og jeg kom rett fra middagsbordet; hvordan i all verden skulle jeg unngå at magen var der? Men jeg er jo etter hvert blitt klar over at vektreduksjon - også for de slanke - pluss beinhard trening bruker å hjelpe. Eller kirurgi, selvsagt! Nå er jeg mer spent på hvordan magehuden vil se ut om ca. -15 kilo; foreløpig har det gått greit, men det er jo mye hud som skal krympe, da:( - hvis jeg når det målet da. Og det skal jeg, selvfølgelig:) Forresten er ikke dette med magen noen big deal for meg; er nok over den alderen forlengst.

 

Hørs ut som dere har - og får - det fint heime både på bad og kjøkken. Kanskje jeg skal prøve meg på dine farger i håndklær, hyfsan, det var en god oppskrift! Ellers må nok vi gå løs på kjøkkenet også, men det får bli i neste omgang. Først skal 2.etasjen være i orden og dit er vi på god veg. Det føles litt godt å fornye seg, også innenfor husveggene.

Og dette badet har slike farger at det vil i alle fall vare min tid, og sannsynligvis vil en eller annen kjøper om en del år synes det er OK. Husker at i brun/orange-perioden på 70-tallet valgte vi blått kjøkken og lyst beige strietapet på stua, + hvitt listverk og murverk. Og det har holdt bra, faktisk, helt til nå, men nå er det mycket SLITENT!

 

Kunne sikkert skrevet mye om de forskjellige livsperiodene. Det er jo alltid noe en kan ønske seg tilbake til, f.eks. da ungene var små, og da jeg var full av energi og greidde ALT! Men livet er tross alt NÅ; det er i dag jeg lever. Og LIVET er bra i dag også, med

alle sine gjøremål, sine store og små gleder. Og så er det bedre tid til alt, vi kan erte hverandre igjen, mannen og jeg, akkurat som da vi var helt unge! Det blir mye latter og kos av det! Vi glemte jo nesten det en lang periode; det var så mye annet vi skulle greie!

 

Så pass på kosen i heimehusa, også i deres unge år!

God fredagskveld til dere damer!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I går hadde jeg en skikkelig utskeielse dag, så jeg gruer meg til mandagen når jeg skal på vekta. Jeg småspiste på både ribbe og riskrem. Vi leverte et koldtbord som de satte pris på, og det er jo hyggelig. Det var en dame som sa det var så trygt å bestille fra oss for det smaker alltid godt. Det er jo hyggelig. Det er 6 gangen vi leverer julebord der.

 

Ellers var vi ute etter julebordet. Vi pleier å gå ut etter vi er ferdige på det julebordet. I går hadde vi med oss mennene våres. Jeg drakk både vodka med batteri, vin og jeger, så jeg kan nok regne med å merke det på mandag. Men gøy var det lell. I dag skal vi servere en julemiddag til et vennelag som skal ha julebord.

 

Nå skal vi en tur til Lillestrøm. Vi har lagd potetsalat som vi skal prøve å få solgt på noe som heter "bondens marked". Hadde vært kjempemoro hvis folk hadde likt den.

 

Nå må dere ha en fin lørdag og kose dere

 

klem fra kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått dårlig. Føler at det slår sprekker i motivasjonen, men jeg skal prøve å ta meg inn igjen. Hadde lutefisk m/tilbehør til middag og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Spiste mye fisk men ikke så mye av tilbehøret og litt karamellpudding. En deilig middag var det. Tok også en liten akkevitt.

 

Vi hadde konsert i kirken idag og da pleier vi å be svigers og mamma på middag etter konserten.

 

I morgen er det siste kurskveld og jeg føler at det har gått dårlig, så jeg har lyst å hoppe over denne gangen. Det er jo feigt så jeg får vel gå. Vi får en ekstra veiing neste mandag for da skulle hun være der.

 

Håper jeg klarer meg fremover. Er livredd motivasjonen skal forvinne helt for da blir ting vanskelig. Ha fortsatt fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sitter og slapper av med frokost før jeg skal på jobb. I kveld har jeg min siste veiedag på dette kurset, men jeg starter et nytt i januar. Tror det er lurt i forhold til jula. Har slanket meg i mange år så jeg vet hvor lett det er å falle tilbake til gamle synder. Håper at jeg klarer 300g for da har jeg klart 8 kilo på dette kurset. Neste kurs har jeg et mål og håp om 5 kilo. Skal til syden i den perioden så jeg vet ikke helt hvordan det går men kose meg da skal jeg uansett.

Vet jeg ikke har vært helt etter boka, så jeg kan vel ikke regne med noen særlig nedgang men det er lov å håpe. Er jo flink i ukedagene men når helgen kommer da går det ofte galt.. Skal på julebord førstkommende lørdag og da blir det nok litt utskeielse. Vet det er julemat for den skal jeg lage selv. Får prøve å lage noe magrere til meg og min korkolega som også går på kurs.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste går bra, bare man planlegger. kanskje du burde planlagt at du skulle drikke og spise litt ekstra disse dagene siden det er en tradisjon at dere bruker å gå ut? en planlagt kveld i så måte, er ingen utskeielse.

 

ønsker deg lykke til på kurs i kveld. det går sikkert bedre enn du frykter. synes du har gjort en god innsats på dette kurset, jeg. det er en vanskelig tid for mange, denne førjulstiden. og for deg som jobber med mat i tillegg...... kan ikke si annet enn at jeg synes du har gjort en bra innsats. så har du også valgt å melde deg på kurs 2 i januar, så du har allerede skrevet en kontrakt med deg selv.

 

har du flere dager før jul som du vet kan bli vanskelige? ja, så anbefaler jeg deg å bestemme deg i forkant for hva du vil og hva du velger. har man bestemt seg og planlagt, så går ting mye greiere. det er i alle fall min erfaring. jeg har til og med vært på ferier i varmere strøk, der jeg på forhånd har valgt hvordan jeg ønsker at uka skal være. jeg har valgt middager basert på sjømat og jeg har valgt mye frukt og grønt. og jeg har hatt gode feriedager nettopp fordi jeg ikke har valgt det usunne. jeg har også ferier bak meg der jeg har gjort usunne valg og hvor kroppen har slitt, så jeg vet også hvordan det er.

 

lykke til i kveld, kikk. håper du kommer innom så jeg får høre hvordan det har gått med deg.

 

ps. fikk dere solgt potetsalaten deres? håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jada vi fikk solgt potetsalaten..

 

I kveld hadde jeg gått ned 1,5 kilo. Er fornøyd med det. Har tilsammen gått ned 9,2 kilo.

Men nå har jeg et annet stort problem og det er min yngste sønn på 16år. Han har desverre arvet mine gener når det gjelder vekt. Han har lagt på seg ganske mye og vil ikke gjøre noe med det. Han hører ikke på meg bare fortsetter å drikke brus og spise usunt. Det er helt forferdelig. Klippe håret vil han heller ikke, så for tiden ser han ikke ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er OK at jeg tar en tur innom tråden her...har lest litt her en stund uten å legge igjen hilsen. Synes dere er veldig flinke og står på med alt mulig. Kikk kan ikke være lett å jobbe med mat uten å la seg friste iblant. Beundrer deg for det. Lurt å ha nytt kurs i sikte for å holde moralen oppe i jula.

 

Jeg meldte meg inn her 23.12.06 nettopp for å bremse og snu kostholdet mitt. Nå har jeg gått ned 5.2 kg siden da og 11 cm rundt livet. Er veldig fornøyd med at jeg har klart dette over så lang tid på egen hånd og levd et normalt liv ved siden av. Hvis jeg klarer det samme i det neste året, skal jeg være fornøyd.

 

Synd jeg ikke visste at du var på Lillestrøm i helga med potetsalaten din, jeg var også der, men ikke på markedet. Tenkte at jeg skal ikke ha noe, ikke smake på noe - så jeg står over markedet! Var i grønnsakbutikken i steden!

Kanskje jeg treffer deg der en annen gang?

 

Tror ikke du skal fortvile med hensyn til sønnen din, jeg synes ikke du skal ta på deg skylda for genene - etter det du skriver om at han drikker brus og spiser usunt - er det nok heller livsstilen. Helledussen..han er bare 16 år...her ville jeg hatt is i magen og foreslå "hundeoppdragelse" - belønn og berøm det som er positivt, ikke kritiser og kom med negative kommentarer! Han er sikkert ikke venner med kroppen sin selv for tiden (puberteten) og da er det viktig at han får litt positive signaler fra deg. Finn på aktiviteter han liker og fremelsk det han er god på. Hopp elegant over det negative (selvom det kan være vanskelig) Har han pene øyne så si det til ham, ikke si noe om det grusomme håret! Dette ordner seg med tiden, bare vent og se!

e035.gif

Må bare si at jeg ikke har lest hele forhistorien i denne tråden, håper det er ok å blande seg litt inn allikevel - det er veldig godt ment!

 

Ha en fortsatt fin uke, jeg stikker innom en annen dag også!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for at du stakk innom her. Det var kloke ord og jeg er veldig enig i det du skriver. Han har mange positive ting ved seg og jeg er egentlig stolt over han. Feks. så går det veldig bra med han på videregående og det hadde jeg jo ikke trodd etter innsatsen på ungdomsskolen. Ikke røyker han slik som alle kameratene, ihvertfall ikke som jeg vet om. Nei, jeg skal ikke kritisere han men snakke med han og gi han ros.

 

Ellers går det fortsatt greit i kampen mot kiloene. Lurer på hvordan det skal gå i jula med alle selskapelighetene. Maten og digget skal jeg nok klare meg foruten men så har vi rødvinen. Vet det høres dumt ut, nesten som jeg må ha. Det er jo ikke slik det er. Synes det er så sosialt og godt med rødvin. Er veldig glad for at jeg har meldt meg på et kurs til for da har jeg det i bakhodet. Kan ikke tro at jeg nærmer meg 10 kilo. Det er så artig.

 

Alle tror det er så vanskelig fordi jeg jobber med mat. Skal være litt enig i det til tider, men mesteparten av tiden er det ikke så vanskelig fordi jeg er så motivert til å gå ned i vekt. Hadde ikke motivasjonen vært der hadde dette vært et slit. Det sies at på kurs nr 2 detter motivasjonen litt bort. Jeg tror jeg må jobbe med hodet hele tiden for at den skal være på plass. Det å komme på kurskvelder hjelper. Klarer ikke på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med 1.5 kg ned. det er jo kjempebra da!! tror du er inne på noe viktig når du skriver at du må jobbe med hodet ditt hele tiden mht motivasjon og tankemønster. ja, det er litt jobb vi legger ned i oss selv. men tror neppe man kommer utenom, det er så mange gamle inngrodde mønstre som skal rettes ut og endres.

 

sønnen din på 16; enig med genialt at det å skryte av det positive er en god måte å gjøre det på. men jeg undrer meg over om det også finnes andre metoder. han drikker brus og spiser usunt, sier du. hjemme hos dere serveres det jo sunn mat. hvor får han det usunne fra? om han kjøper det selv, hvor kommer pengene fra? går det an å belønne han økonomisk om han avstår fra usunn kost? hører om foreldre som f.eks sponser ungdommen med førerkort, helt eller delvis, mot at ungdommen avstår fra usunne aktiviteter. kunne det vært noe? om han får lommepenger og velger å bruke dem på snop, kan det jo være at han har for god råd? jeg vet ikke, men tenkte å gi noen innspill. håret hans får bare være, han går snart trøtt av det tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig få skryte av deg, atter en gang!! Tenk at du har greid nesten 10 kg på denne korten tiden. Ja, du er kommet langt. Fint at du har meldt deg på kurs 2. Det behøver ikke å være slik at det går tregere. Du er så motivert som det går an, og da er det mye opp til deg selv. Kanskje går du ikke ned 10 kg, men hallo, tenk om du går ned halvparten: Da vil det være 15 kg mindre fett rundt på din kropp i løpet av noen få måneder. Og med et 3.kurs før sommeren vil du være omtrent i mål:D

 

Sønnen ja: Synes han høres kjekk ut jeg! Har jo sønner selv, og selv om de kanskje arver våre gener, er de likevel forskjellige fra oss mødre. I alle fall er - og var - mine det.

Hvis jeg var deg akkurat nå, ville jeg konsentrere meg om det du synes er viktigst å hjelpe han med. Og slik jeg ser det, lar du han få ha håret slik han selv vil. I det videre synes jeg både Genialt og hyfsan ga kloke råd, så det skal jeg ikke kommentere nærmere, bare at det er jo viktig for gutten at han ikke blir for feit. Vær stolt av denne flotte sønnen din som har tatt skolen på alvor og har greid å forbedre seg. Og som sagt i de andre innleggene, det er ikke alltid enkelt å være gutt på 16!

 

Her hos meg er det travelt; mye som skjer om dagene som jeg må være med på, og

så skal jeg jo prøve å få til jul i huset. Ennå pågår baderomaoppussing og det roter til noe voldsomt, men det er i fremgang. Flisene er på plass nå, fugingen ble ferdig i dag og jeg er kjempefornøyd med resultatet. Kanskje blir det besøk av rørleggere og montering av diverse inventar utpå dagen i morgen. Håper det, for tirsdag til uka kommen sønnen heim. Han skal hjelpe oss med en del ting på dataen, så jeg ville gjerne hatt dette andre ferdig. Men, men, det blir nok jul i alla full fall!

 

I morgen skal vi ha korøvelse og forberede oss til sang på sykehjemmene, sammen med presten, på lille julaften. Da går hele dagen, men det er trivelig og få lov til å være med på dette. Vi føler oss så velkomne og vi får så mye tilbake.

 

God kveld til dere alle!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig heldig du er som har en sønn som gjør det bra på skolen, etter min mening er det noe av det viktigste du kan gjøre for barna dine - sørge for at de får en utdannelse og klarer seg selv i livet! Er enig med Hyfsan om at et sted må jo det usunne kostholdet komme fra, kan du gjøre noe med kilden? Kanskje du skulle bruke litt ekstra tid på å smøre fristende matpakker å sende med ham? Det er utrolig hvor godt det smaker når man er sulten. Grove rundstykker med sunne karbonader på f.eks. (ligner litt på hamburger!) - det du investerer i ekstra innsats for han nå, vil dere ha igjen for siden. Lykke til!

c050.gif

Og du, jeg synes du er kjempeflink som har gått ned 10 kg, vi skal nok hjelpe deg til å holde motivasjonen videre framover!

 

Stå på!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk skal dere ha. Jeg er virkelig takknemlig for rosen og omtanken rundt min person. Jeg er nesten flau over meg selv for at jeg klager på sønnen min, men jeg skal skjerpe meg og heller fokusere på det som er positivt.

Han går elektrikerlinja grunnfag i Sørumsand videregående dette året. Nå har han bestemt seg for å drive med bil neste år. Hver onsdag fremover nå skal han jobbe hos en bilmekaniker. Det er foresten kameraten til læreren hans. Syns det er kjempeflott. Kan være greit med en bilmekaniker i familien.

Nå sitter jeg på jobben og venter på noen som kansje skal videreleie her. Håper de kommer snart. I morgen skal vi ha julebord for et firma. Heldigvis skal de ikke ha alkohol, så det blir kansje ikke så sent.

Nok en gang Tusen takk for oppmuntrende ord

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se du er innom. sønnen din høres ut som en kjekk gutt, heldige deg som får en bilmekaniker i familien. før hadde jeg gammel bil, og hadde stort behov for bistand, men nå har vi ganske ny bil. uansett: lucky you!!

 

 

håper du får leiet ut lokalet ditt. ta vare på deg selv nå i julemasinnspurten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Lenge siden sist. Travelt å være ungdomsmor, småbarnsmor, gravid og ha en mann som pendler. Går med et nødskrik.... :D Var på siste GR kurskveld på tirsdag og har gått opp 2,4 kg i løpet av kurset. Drømte jo om å ikke gå opp men er egentlig fornøyd. Skal på ekstra veiing 8. januar og håper at jeg greier å holde igjen vekta litt i jula også. Er så heldig at det ikke frister med kaker og søtsaker men spiser mye mat. Og rødvin kan jeg vel bare drømme om :)

 

Må bare få si at det er en unik gjeng damer som er samlet på denne tråden. Får seg en tankevekker både når det gjelder generasjonen over og under en selv når men leser slike kloke ord. Lettere å se seg selv med litt "klarere" øyne også. Jenta mi på 15 år som er nest eldst sa til meg her en dag da jeg klaget på rot med klær og utstyr. "Jeg tror faktisk ikke du vet hvor snill og grei jeg egentlig er i forhold til andre ungdommer på min alder, ikke drikker og røyker jeg og ikke finner jeg på alt mye annet tull heller. Jeg driver med håndball og fotball og prøver å henge med på skolen og blant venner så godt jeg kan og i tillegg til dette. .. puhhh ... så har jeg kjærlighetssorg!!! " Nei det er ikke så enkelt å være ung i dag. De aller fleste blir jo reale voksne mennesker etterhvert. Vi får være tålmodige og telle til ti litt oftere og se det positive i hver situasjon.

 

Ha en fin førjulstid damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har akkurat inntatt en bolle med melonbiter, jordbære og vaniljekesam. Det var kjempegodt. Det har også kommet en nyhet fra Tine som heter fruktyoughurt med røde frukter og den er veldig god.

Vi har hatt julebord på jobben i kveld. Det gikk fint for seg for det var ikke noe alkohol. Synes det var veldig greit for da kom vi oss hejm til rimelig tid. De hadde bestilt til 35 prs men to timer før de skulle komme ringte de og sa de ble 18, men det går jo ikke an for vi hadde jo laget all maten. De måtte pent betale for 35. Neste uke blir en deilig uke. Har ikke så mye å gjøre før torsdagen men da blir det mye ribbesteking.

Føler slankingen går greit. Da jeg gikk på vekta i dag veide jeg 92,8 kilo. Det er akkurat 10 kilo ned siden jeg startet 22 oktober. Synes det er helt utrolig at jeg har klart dette på så kort tid, så idag er jeg strålende fornøyd. Merker med meg selv at humøret er bedre nå som jeg taper vekt.

 

En god klem fra kik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. om veiing i dag, siste kurskveld på GR 3: Minus 2,3 kg totalt (o,4 kg i minus siste uke).

Resultatet totalt etter 3 kurs er 9,2 kg, snitt per slankeuke er 0,43 kg. Alt i alt er jeg svært godt fornøyd:D Tar en pause fra GRkurs etter jul, men ikke pause fra livsstilsendringen. Her er det masse kilo som fortsatt skal vekk!! Kommer nok til å fortsette å skrive her inne, trenger all den støtte jeg kan få på dette svære prosjektet!

 

Skriver mer senere; nå er det litt travelt - er fortsatt ikke ferdige med badet, men håper på elektriker i morgen. Mye rot her! Kanskje jeg får rydda ordentlig i helga? Satser på det!

 

God kveld til dere alle. Hyggelig å høre at du er med, Pæra. Synes du har vært flink - noe skal du jo gå opp når du er gravid. Høres ut som ei kjekk datter du har - og så har hun god oversikt over situasjonen; regner med at hun vet hva hun vil, den jenta.

Og kikk, du er jo virkelig superslanker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Resolutt: Gratulerer med nedgangen. Håper jeg ser deg her inne selv om du ikke skal på kurs.

 

Dagene går greit. Har fått helt dilla på kyllinglår og fruktkesam sånn midt på dagen. Det er vanvittig godt synes jeg. Tenk nå er det snart bare 1 uke igjen til julekvelden og enda er jeg ikke ferdig med gaver. Ikke har jeg gjort noe særlig i huset heller og kakebaking er det heller dårlig med. Kan hende jeg baker noen pepperkaker til uken. Heldigvis er ingen i huset noe særlig begeistret for julekaker.

I kveld har jeg tenkt å lage kyllingburgere til middag og så skal jeg se idol. Har ikke fått sett noe særlig de siste ukene for jeg har vært travelt opptatt med jobb.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå og koser meg med en frokost og fyr på peisen. Synes selv jeg har det riktig så koslig. I kveld skal jeg altså på julebord. Håper bare jeg ikke får i meg for mye kalorier. Skal på jobben å begynne og gjøre i stand ved 3 tiden. I går var jeg og fikk ordnet noen jelegaver, men jeg er på langt nær ferdig. Det blir vel i siste liten som bestandig. Sier til meg hvert år at denne gang skal jeg være tidlig ute.

Fikk kontrakten i går på det nye stedet jeg skal antagelig overta etter nyttår. Fikk litt betenkeligheter da jeg vet det blir mye jobbing, men jeg har veldig lyst å prøve. Var inne på kommunens side og skulle se hva som trengtes for å søke om serveringsbevilgning og det var ikke lite. Jeg må også ta etablerer prøven. Jeg må jo ha sjenkebevilgning. Denne gang blir jeg alene om ansvaret for min kolega orker ikke mere sier hun, men jeg har så lyst å prøve en gang til. Må nok ansette folk for jeg klarer ikke alt dette alene. Dette virker utrolig spennende så jeg synes jeg må prøve. Hvis ikke dette går får jeg bare finne meg noe annet.

Ønsker alle en god dag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...