Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Ja hyfsan det skulle man nesten tro. Er akkurat kommet hjem fra jobb og er på vei til å legge meg. Har ikke gått så greit matmessig idag og i morgen har jeg tenkt å kose meg litt mens jeg er på jobb. Blir litt festing selv om jeg skal jobbe, men ikke så mye. Regner med at vektpila går feil vei mandag, men da vet jeg jo hvorfor.

Skulle ønske at jeg hadde en vanlig jobb akkurat nå, men det er vanskelig. Kommer kansje til å vurdere senere. Kansje jeg også kunne fått meg en liten regnskapsjobb. Synes det er artig også. Nei nå er jeg skikkelig lei.

 

godnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Ja denne helgen er den verste jeg har hatt hittil siden jeg startet på kurs. Fredag gikk greit men lørdag og søndag gjorde ikke det. Lørdag hadde vi julebord. Jeg spiste ikke julemat men jeg spiste rakfisk med tilbehør og gravlaks. Det var bare helt nydelig.. Jeg tror egentlig maten gikk greit, men jeg drakk både akkevitt og rødvin. Holdt meg langt unna øl for det er det verste jeg kan ha i meg.

I dag var jeg og sambo ute med svigers og spiste 3 retters. Det er vanskelig å holde seg til dietten når man blir bedt ut. Vi hadde en lammepate til forrett, andlår til hovedrett og creme brule til dessert. Det var kjempegodt men jeg orket ikke alt. Er ikke vant til så store porsjoner. Fikk vondt i magen etterpå. Var litt for mektig for meg. Nå skal jeg ha en skikkelig fin uke foran meg. I morgen skal jeg veies og jeg er nok litt redd for hva helgens utskeielser har gjort.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Det ble en nedgang på 200g. Ikke mye å brife med, men jeg har hatt en litt vanskelig uke bak meg med kurs og julebord. Det ble liksom ikke helt etter mitt spisemønster når man er på kurs. Blir mere uregelmessig spising.

I går var jeg og sambo bedt ut til middag med svigers så da ble det jo litt feil, men nå skal jeg ha en fin uke og satse på kiloen.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne uken skal gå bra. Det blir jo mye jobbing fremover. Er ganske lei. Skulle ønske jeg hadde vanlig jobb akkurat nå, men jeg må prøve å tenke positivt. I kveld skal jeg på korøvelse å øve på julesanger. Vi skal også synge lørdag på nærsenteret her når de tenner grana. Ønsker alle en fin ettermiddag/kveld

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig med kor; vi øver også julesanger nå. Skal synge ved tre anledninger nå i desember.

Ellers skal jeg til veiing i morgen kveld; er litt spent for jeg holder meg fortsatt unna vekta. Har vært på besøk i 4 dager hos min bror denne uka, kom heim mandag.

Synes jeg greide meg bra; holdt meg unna vin og slike ting, men spiste et lite kakestykke 2 av dagene. Holdt meg ellers til antallet brødskiver og én tallerken med middagsmat.

Egentlig var jeg litt stolt da jeg kom heim. Så vi får se....

 

Føler virkelig med deg i din arbeidssituasjon; men jeg har inntrykk av at du greier deg svært godt nå når du vet hva du skal spise og holder deg noenlunde mett. Så lykke til videre i julestria:)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått greit med veiinga di denne uka. Det tror jeg nok det har, for du virker motivert.

For min egen del synes jeg det går veldig greit med maten og div. Jeg bare skal prøve 1 kg til neste veiing som er mandag. Er veldig opptatt av dette med slanking, nesten eneste jeg tenker på utenom jobb. Skal prøve å gjøre litt husarbeid i kveld. Noe av det kjedligste jeg vet, men det må jo gjøres. Ønsker alle en fin kveld

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, vel....... ikke mye å skryte av her, nei: 0,2 kg opp denne uka :D Men min kursleder påsto hardnakket at det var det samme som å stå stille, så jeg trøster meg litt med det, selv om det altså ikke er det. Likevel, uka var ikke helt bra, selv om jeg prøvde så godt jeg kunne både på reisen og mens jeg var på besøk. Og da trøster jeg meg med at jeg holdt i alle fall vekta sånn noenlunde! Målet mitt med minus 0,5 kg per uke er ikke i boks etter dette, så jeg får se hva jeg greier de 2 ukene som er igjen av kurset.

Da må jeg i tilfelle greie minus 1 kg per uke. Det burde jo gå an, ikke sant?

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du hvis du holder fokus hele veien. Det er ganske kjedelig når det går den veien, men man må bite tenna sammen og bare stå på videre. Jeg heier hele tiden på deg, meg og alle andre som er i denne situasjonen. Er akkurat kommet hjem fra en slitsom dag på jobben. Denne helgen har vi nifst mye å gjøre. Heldigvis fikk vi hjelp av en venninne. Har småspist litt nystekt ribbe, men det var liksom middagen min i dag. Har tro på at jeg klarer kiloen denne uka.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har tenkt litt over hva som ble feil siste uke og er kommet til at det ble lite vanndrikking de 4 første dagene pga reise og besøk hos familie. Det er ikke lett

å bælme litervis med vann når jeg skal ut å gjøre noe, eller være på bilreise 7-8 timer.

Må da sørge for at jeg slipper å måtte på do stadig vekk. Så noe av grunnen ligger nok der. Jeg veide ikke maten mens jeg var borte, men tror ikke det hadde så stor betydning, for jeg kjenner porsjonene ganske godt nå.

 

Nå drikker jeg vann på harde livet:)

Målet er klart, og "Eg skal koma, om inkje så brått!"

 

Håper du får kvilt deg til ny arbeidsdag i morgen. Det er hardt kjør i denne førjulsstrida,

og hardere for noen!!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Denne helgen ble kansje ikke helt som jeg hadde tenkt. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ta noe som helst av alkohol, men min slitte vilje meldte pass. Vi hadde et julebord der og da tok vi litt også. Vi var 8 stykker som jobbet i går kveld, så det gikk kjempebra. Denne helgen hadde vi grudd oss skikkelig til i flere uker, men det gikk kjempebra. Det er vel fordi vi hadde leid inn nok hjelp.

Er litt igjen å rydde så det skal vi ta snart.

Ellers har det gått veldig bra med maten denne uken. Har prøvd ut noen Grete Roede oppskrifter og det er kjempegodt. I morgen er det veiedag og det ser jeg frem til for jeg vet jeg har gått ned litt. Målet mitt var å gå ned 10 kilo på dette første kurset, men det kan holde hardt. Jeg har nå satt 8 kilo som mål og det tror jeg kansje jeg kan klare. Har to veiinger igjen og jeg har hittil tapt 6,3 kilo. I går møtte jeg noen som jeg ikke har sett på lenge, som kommenerte vekta og det er moro og øker motivasjonen selv om jeg drakk litt igår.

I dag skal jeg henge opp julestjerner i vinduene og pynte litt. Det er så koselig i adventstiden med snø og masse ekstra lys.

Jeg ønsker alle en fin søndag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk og resolutt, dere holder koken ser jeg. er de andre tørket bort eller??

 

først til deg resolutt: jeg synes du er en flink og tøff dame. du virker utholdende, så du vil nok nå målet ditt selv om det tar tid. 200 gram opp er noe dritt, men det er jo nesten ikke mer enn en full urinblære. så neste uke tenker jeg du går litt nedover igjen, jeg. husk å drikke masse vann. min erfaring er at vannet renser og gjør godt, men det får også slagg- og avfallsstoffer ut faderlig fort av kroppen. så stå på.

 

kikk: du virker sliten og lei synes jeg. ikke så rart, så mye som du jobber. nå er det jo høysesong for mat og cateringvirksomhet. er helt imponert over at du orker å stå sånn på. du skriver det selv, du blir nedslitt. og da er det lettere å la seg friste. du får ta en runde med deg selv på hvordan du ønsker at desember skal være for deg. minn deg selv på hva målet ditt er. så får du finne ut om du synes alkoholen er verdt kaloriene. om den er det så får du jo tenke at desember er over om en tre ukers tid og da begynner hverdagen igjen. 200 gram ned synes jeg er bra, med tanke på at du ikke opplevde forrige uke som bra.

 

ta vare på dere selv, jenter. vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake - og med fult opplada batterier;)

 

Håper jeg ikke bruker opp alt for å komme ajour på jobben nå da. Det er masse å ta igjen - men jeg har bestemt meg for å ta det etterhvert og ikke stresse. Det er iallefall planen:rolleyes:

 

I morgen er det kurs hele dagen - med dertil hørende lunsj. Regner med at det er koldtbord - det gjør det litt lettere å velge sunne alternativer. Og det trengs etter 14 dager på Tenerife.

Var nesten nifst å gå på vekta i dag tidlig - merka at jeg holdt pusten. Og den viste 1,4 kilo mer enn sist. Litt letta jubel sånn for meg selv - for jeg har ikke vært så nøye som jeg egentlig hadde tenkt. Det ble jo masse god mat - men det ble bare til måltidene. Ingen dessert - eller det ble det så vist. Vi hadde en Irish coffe sånn nesten hver kveld - iallefall annenhver - og vin til maten om kvelden. Men om dagen var jeg sunn og flink og drakk bare vann- ok, et glass øl til lunsj da:-)

Ellers en deilig ferie der eneste bekymringen var hvor vi skulle spise middag "i morgen":eek:

 

Nå må jeg begynne å planlegge jula - har ikke kommet i gang der. Skal ikke bake noe særlig - bare litt sånn at jeg får følelse av jul. Og så er det å henge opp julelys og finne fra adventstaken. Tenkte jeg skulle til med det nå i kveld. Og så er det julegavene. Jeg liker faktisk å gjøre julehandelen jeg - når jeg vet sånn noenlunde hva jeg skal finne på. Og det vet jeg i år!

 

Har ikke fått lest gjennom innlegga enda - får ta det etterhvert. Nå skal jeg pynte huset.

 

Og husk at vi skal nyte denne tida - med masse lys og koslige sammenkomser for liten og stor. Vi trenger jo ikke stappe i oss all verden for det - vi går for det sosiale dere...

 

Klem fra en fornøyd Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Koselig at noen dukket opp på denne tråden. Begynte å bli litt ensomt. Heldigvis har jeg hatt resolutt og hyfsan og nå kom du.

I dag har jeg vært på veiing med positivt resultat. -1,4 og det er jeg happy med. Tror kansje jeg hadde klart litt til hadde jeg holdt meg unna alkohol, men det er jo slik jeg vil leve etter kurset så da får det være slik selv om det går saktere.

I dag har vi bestemt oss for å prøve å starte opp et annet sted på nyåret. Kollegaen min har ikke tenkt å være med videre for hun føler seg veldig sliten. Hun har lyst på en vanlig jobb, men jeg føler at jeg har lagt så mye krefter og tid i å drive egen bedrift at jeg har lyst å prøve en gang til før jeg kaster inn håndkleet.

Da blir det et hotell jeg skal prøve. Har masse ideer om hvordan jeg skal drive feks. en Grete Roede meny. Lurer på om det finnes restauranter med det?

I kveld føler jeg meg sliten, så det blir en tidlig kveld.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du jammen på rett veg - Gratulerer en masse med flott resultat. Det begynner å bli noen kilo nå!! Jeg synes å ane en lettere stemning hos deg etter hvert som kiloene raser av! Stemmer det??

 

Lykke til med ny slankeuke:)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Jeg er egentlig en positiv person men i det siste har det vært litt mye i jobbsammenheng, men nå er det bedre tider.

Sitter nå på jobben og slapper av med en frokost før jeg setter igang. I dag venter jeg en 40 personer i kantina. Skal lage mossaka basert på dillstuede pteter. Må jo bruke opp rester fra julebordet i helgen. Ellers skal jeg på siste korøvelse før julekonserten søndag.

Ha en fin dag alle sammen

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes trivelig ut med en liten frokoststund før det store innrykket! Det hørs ut som du er en god planlegger slik at du er ferdig i tide! Det er en arbeidsmåte som sparer mye stress, men jeg selv er ikke flink til det, i alle fall ikke når det gjelder matlaging når jeg skal ha gjester. Tror jeg planlegger å lage altfor mange sorter, og så må jeg alltid sløyfe noe i siste listen fordi jeg ikke rekker det. Har lært litt etter hvert, men det henger fortsatt i.

 

Synger du alt eller sopran i koret ditt? Jeg synger alt, med noe sprukket røst. Har en "knekk" på stemmen rundt enstrøken C; det er plagsomt. Men det er likevel artig å synge - det har jeg gjort hele livet - og det er sosialt å være med i kor!

 

Nå lader jeg opp til veiing i morgen. Har vært på treningsstudio og fått min dose; det gjør virkelig godt. Skal prøve å få til en stavgangstur senere i dag. Så får vi se om vekta vil rikke seg nedover.

 

Ha en fortsatt god dag!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du, kikk. skikkelig forretningskvinne med bein i nesa må jeg si du er. restaurant med gr-meny. mener å huske det var et sånt sted på 80-tallet i alle fall, men er usikker. du får maile jr og høre da vet du. ;) og gratulerer med bra vektnedgang. det var jo moro for deg. var ikke så farlig å veie seg likevel, da :) ønsker resolutt lykke til i samme slengen. krysser fingrene for deg, vet du.

 

i dag er det tirsdag og bek mørkt ute. jeg skal psyke meg opp til å gå en tur, men kjenner jeg er trøtt etter en slitsom dag. det er egentlig da jeg pro*****rer aller mest på å gå tur, men det er da sofaen roper aller høyest om at bør bli værende der.... jaja, det blir vel en råd.

 

ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake fra årets siste korøvelse. Vi øvde og øvde til søndagen da konserten er. Gleder meg til å synge sangene. Noen er kjempenydelige julesanger. En i koret hadde med seg fristende smørbrød, men jeg karte å styre unna. Det er en til i koret som også går på samme grkurs, og hun hadde tenkt å ta men jeg sa nei og tenk hun hørte på meg enda hun er 60. Men det var flott at hun også klarte seg.

Vi skal synge på landsangerstevnet i østfold mai 2008 og det skal bli artig. Nå skal jeg hoppe i bingen så godnatt til alle

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg sagt heller, men det var morsomt at hun hørte på meg for vi bakker hverandre hele veien. Det kunne vært meg som hadde lyst på det smørbrødet og da var det hun som hadde sagt fra, så du må ikke misforstå meg. Det er jo klart at vi føler det som teamarbeid når vi hjelper hverandre. Har jo egentlig ikke noe med alder å gjøre. Vi er i samme båt alle sammen, så det var et dumt innlegg av meg. Det kom helt feil ut. Beklager.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må blande meg inn. tenker resolutt skrev sin lille hilsen med varme og humor, jeg. jeg så i alle fall humoren din kikk, i det du skrev.

 

ellers da damer? dere holder koken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint. Mener ikke å være lei mot noen. Ellers går dagene greit. I dag holder jeg på å lage kalvefrikase til middag. Det er kjempegodt. Skal prøve å få gjort litt i huset, men jeg er så utrolig treg når noe huslig skal gjøres. Mye hyggeligere å sitte på data. I morgen starter vi forberedelsene til helgas julebord. Vi har et fast sted som vi leverer julebord til og da tar vi betalt for å hjepe til. De pengene pleier vi å gå ut for og det kaller vi for våres julebord. Lenge siden jeg har vært ute nå så det kan bli festlig. Lørdag skal vi bare servere en julemiddag.

Nei, nå får jeg se og gjøre noe nyttig

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...