Gå til innhold

Nå er jeg lei!!!!


Gjest Onmyway
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest cherrys

Ja, bedre å ta det litt rolig. For 2 år siden begynte jeg å jogge og hørte ikke på kroppen når den sa stopp, så nå får jeg beinhinnebetennelse av ingenting! :)

 

Nå har jeg nettopp spist middag, i dag laget jeg panert laks og potet- og gulerotstuing med brokkoli, var godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 782
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest haugtusso

Hei!

 

Jeg har ikke fått veid meg denne uka, har vært på sykehuset og tatt en lapraskopi, og vært liggende etterpå. Syns ikke det virker lovende med vekta, vært rar spising med faste før operasjon osv. så jeg venter med å veie meg til neste tirsdag, når jeg forhåpentligvis er oppe og i normalt gjenge igjen :) Men er VELDIG motivert for å fortsette videre nå!!!!

 

Stå på alle sammen, vi er flinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Hei jenter!

Da har jeg trent igjen, tok en pause i går... Var på svenskehandel :) Men jeg sitter nå her blid og fornøyd med at jeg ikke tok en ekstra pausedag, for det er jo ganske fort gjort når en først har tatt en... Var ikke veldig flink med maten i går, spiste frokost som vanlig, og pizza til lunsj/middag. Også en rett i koppen suppe i går kveld. Den pizzan var nok ikke det lureste, men men... Den var god da :)

 

Håper du har det bra etter sykehusoppholdet haugtusso! Om du hopper over en veiedag gjør jo ingen ting, bare ikke gi deg med "ned i vekt prosjektet". Sammen skal vi klare dette :)

 

Treningstrusa, jeg tror det er viktig å lytte til kroppen, når den sier "jeg er sliten" så er det dumt å presse den til å trene. Det er jo ingen krise om vi tar en treningsfri dag... Kroppen må få litt tid til å bygge seg opp igjen også. Men så lenge vi ikke kutter helt ut så synes jeg vi skal være fornøyd. Vi var sikkert ingen treningsnarkomaner før dette noen av oss :) Jeg var hvertfall ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Ja, det er veldig lett å ta en ekstra fridag! Jeg hadde fri i går, gikk kun en liten tur på 40min. I dag var det påan igjen med ellipse og rockering, elsker følelsen etter trening! :)

 

Var flink med maten i går helt til jeg var på besøk hos en veninne og fikk servert pastasalat + ost og kjeks. Men, jeg spiste mindre enn va jeg ville gjort før, så får vell si meg fornøyd.

 

Jeg kjøpte meg en shorts på bikbok i går, får ikke igjen knappen. Men den er så fin, så jeg måtte bare kjøpe den! Målet mitt er å få den igjen til påske :)

 

Hugtusso: Håper det går bra :) Bra at du fortsatt har motet oppe! Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Heihei alle sammen

I dag spiste jeg taco til middag og droppa de teite tacolefsene som er stappa med kalorier!! også brukte jeg kyllingkjøttdeig isteden for svin, føler at jeg blir flinkere og flinkere til å ta gode valg i matveien også er det jo så godt å skryte litt av seg selv her inne sammen med dere:-) Kjøpte go' og mager servelat i dag + lettere hvitost + lettkaviar også knekkebrød. Ryvita denne gangen!

 

Jeg kjenner at kroppen har hatt godt av å gjøre annet enn Jillian en liten stund, men nå føler jeg meg klar for å begynne på igje

n! Og ser frem til level 2! Blir inspirert av deg onmyway! du er kjempeflink:-) TReningsnarkoman er noe jeg absolutt ikke har hvert:-P hehe...

Cherrys: den shortsen får du nok knappen igjen på fortere enn du aner:-)

 

Haugtusso: Lapraskopi hørtes ikke godt ut, jeg håper det går bra med deg! god bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Så bra!! :) Jeg skal ha taco i morgen tenkte jeg, det er så godt!! Ja, viktig å skryte =) Jeg skal lage knekkebrød i dag, forsvinner fort så lager det ca 2 ganger i uken.

 

Jeg er så glad for at jeg valgte å skrive på denne tråden! Det å høre at vi er i samme situasjon og kunne skrive alt man føler og få så masse fint tilbake! Det gir meg så mye motivasjon at dere aner ikke! Så jeg vil si tusen takk for at dere er så herlige!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

takk:-) så godt å være til hjelp for noen! Det betyr mye å høre:-) Kjempe glad for at jeg begynte på denne tråden jeg også!! Her kan jeg være erlig og si det jeg føler!

 

Nå har jeg endelig klart å begynne med Jillian igjen! Det var utrolig mye mer fengende og morsomt enn level 2, men alikevel dobbelt så hardt. Føles bra å være ferdig:-)

 

Knekkebrød må jeg snart få tid til å lage.. hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Nok en Jillian ferdig :) Føles så godt etterpå selv om det er en pine når det står på, men så lenge jeg vet det er gjort på en liten halvtime så er det gjennomførbart! Tror ikke jeg hadde vært like flink hvis jeg skulle gjort det i en time hver dag. Dette er virkelig en treningsform som passer meg bra.

 

Nå er det ikke lenge til tirsdag, i helga skal jeg være flink!!!! Trene med Jillian hver dag og gå turer eller gå på ski, har jo løyper rett utenfor døra, så det er liksom ingen unnskyldning for å ikke komme seg ut. Jeg har veldig lyst til å se 8 tallet snart, og jeg er jo ikke så langt unna, så jeg står på alt jeg kan for å klare det. Jeg skal klare å ta igjen deg treningstrusa! Det er målet mitt på sikt, hehe.

 

Jeg er veldig gla for at jeg startet denne tråden og at dere ville være med. Jeg hadde nok ikke vært så flink uten dere <3 Hjelper virkelig å ha noen som er i samme båt, og det at vi er så ærlige mot hverandre er flott. Dere er min største motivasjon i kampen mot flesket!!!!

 

Ser det har kommet en ferdig pose med knekkebrødmix, har dere prøvd den? Jeg har bare sett det på reklame, men ikke i butikken enda.

 

I kveld har jeg lyst på taco, og jeg skal ikke spise en eneste lefe... Kun lage tacosalat og gafle i meg. Tenk at en så enkel liten lefse kan inneholde så mye styggedom, så godt er det ikke at det er verdt å kaste bort 200 kalorier på nei!!!

 

Ønsker dere en kjempefin fredag og helg!!! Men jeg tipper vi snakkes i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Da var det godt med helg! Jeg kjenner jeg er stiv i nakke og i lår etter Jillian i går..

Jeg er sikker på at du klarer å ta meg igjen en dag onmyway:-) men har ikke planer om å stå stille på vekta for å vente på deg altså;-)

 

Denne helga skal jeg på stølen og bare slappe av og gå på ski:-) Muligens tar jeg med meg litt vin også hihi.... Jeg tror jeg rekker en økt med Jillian før jeg drar i dag.

 

Jeg satser på at jeg ser 7 tallet før sommeren, det er drømmen og målet mitt!:-) nå har jeg akkuratt spist salat fra tacoen i går:-) Ingen lefser!!

 

Jeg har ikke prøvd knekkebrød posen enda.. men den ser veldig god ut, så den må prøves!

 

Annbefaler røde appelsiner! de er kjempegode!

 

God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Godt å komme seg bort litt innimellom. Håper du får en super tur og unn deg alt godt. Tror det er litt viktig å ha litt fri fra slanketenking også. Også tror jeg ikke at det er den ene dagen med utskeielser vi legger på oss av... det er alle dagene med utskeielser som gjør at vekta øker. Drikk vin med god samvittighet :o

 

Røde appelsiner er godt, men de smaker mye bedre når de heter røde appelsiner og ikke blodappelsiner som dem ble kalt før. Jeg er ganske psykisk når det gjelder mat... hehe. Jeg spiste tunfisk da jeg var yngre, helt til jeg så tunfisk på tv engang, den var stygg så etter det klarer jeg ikke spise det mer... Har mange slike greier, hehe. Smågal!!!!

 

I går kjøpte jeg meg støvletter som jeg fikk over leggene, HERLIG!!! Har hatt lyst på det så lenge, men finner ingen som er store nok i legga så har ikke fått kjøpt meg det. Men fant noen i går... så nå går jeg med dem inne og føler meg så fin, hehe.

 

Ønsker deg en super herlig helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Enig i at navnet har mye å si! :o

 

Gratulerer med nye støvletter! Kjekt å kunne få på seg noe som ikke har passet før :D

 

Men jeg leste på et annet forum at de hadde veiedag på fredag, for når man unner seg noe i helgen så får man mye vann i kroppen og derfor viser ikke vekta alltid et vi vil se! Skal vi prøve å skifte veiedag? :D Litt motiverende for helgen å vær sunn hvis man har veiedag på fredag. Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe i helgene, så kanskje dette kunne vært til hjelp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Håper alle har hatt en fin helg!

Gratulerer med nye støvletter!

 

Jeg tok rådet ditt onmyway!:-) ble lite slanketenking og litt vin og mye skigåing, godt å komme seg vekk litt. Jeg tok med meg oppskjert gulrot og agurk i lukkbare poser, det var veldig godt å dippe i tatziki!

 

Jeg er med på å skifte veiedag:-) tror nok det blir bedre resultater hvis vi veier på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Veiedag på fredag el vel og bra... men da tror jeg at mine utskeielser i helga blir verre, for da er det jo en uke til neste veiing. Det er litt det som gjør at jeg klarer og holde meg i helgene, jeg vet at det ikke er lenge til jeg skal på vekta. Så jeg kommer nok fortsatt til å bruke tirsdag, men kan alltids rapportere på fredager også.

 

Jeg har vært ganske flink i helga... har ikke trent jed jillian, men vært og akt! Koster litt og løpe opp den bakken også merker jeg.

 

I kveld skal jeg til vei venninne på spinning :o Så jeg får da brukt litt kalorier på det.

 

Grønnsaker med dipp er kjempegodt... Trenger egentlig ikke potetgull.

Jeg tror det er viktig med litt slankefri tenking, går fort lei hvis alt skal dreie seg om dette hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Jeg skjønner :D Trenger egentlig ikke å ha veiedag samtidig, jeg må bare prøve å finne en måte som fungerer slik at jeg klarer å være litt sunnere i helgen, blir utskeielser fredag, lørdag og søndag, det er jo plutselig halve uken!! Håper det hjelper med veiedag på fredag :D

 

Hjelper å være i aktivitet, spinning er jo supert :) Er det på treningsstudio du skal? Kjekt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Da var dagensøkt ferdig :o

 

Jeg lurer på om noen av dere har smakt nutrilette mocca? Jeg er veldig glad i kaffi, cappuchino osv, så tenkte kanskje dette kunne vært et fint mellom måltid! Tenker ikke å drikke det hver dag, men å ha som variasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Ei venninne har spinningsykler i kjellern, så vi trener der. Har funnet frem masse kul musikk så svetten spruter, hehe. Men i dag klarer jeg nesten ikke sitte, for jeg har ganske så vondt der bak... :o

 

Jeg har ikke smakt nutrilett, men jeg liker ikke noe av sånne ting, har prøvd det meste av pulver-kurer, men jeg brekker meg av absolutt alt så om jeg skal fullføre en sånn kur kommer jeg til å ende opp med bullemi innen jeg er ferdig, og det er ikke noe ønske jeg har, hehe. Har smakt på slike sjokolader, men liker det ikke... så det er sikkert fint for dem som liker det... men det passer ikke for sære meg :D

 

I dag har jeg ikke trent med Jillian, kjente på kroppen at jeg ikke var klar for det... men har gått 1-mils turen min så jeg har da gjort noe... og måkt mere snø, så jeg har fått brukt litt muskler også. Også spinna jeg i går kveld, og det skal jeg gjøre i morra også. Men i morra tidlig skal jeg og jillian ha en liten halvtime sammen igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Så artig med spinningsykler i kjelleren, kunne ønske jeg og hadde det!! :o

 

Fant ikke det i noen butikker, så da får det bare vente så lenge..

 

Jeg får ikke i meg nok kalorier i løpet av en dag, det jeg spiser er 3-4knekkebrød og middag + en yoghurt som regel. Har dere noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Ja det er moro, også er det gøy når vi er flere... da går klokka litt fortere også.

 

Jeg spiser 2 knekkebrød 3 ganger om dagen, middag og rett i koppen suppe med 2 riskaker på kvelden. Frukt er jo fint å fylle på med, også sier dem at du kan drikke melk eller jus til måltider. Hvis jeg får lyst på noe på dagen så tar jeg en riskake. Hva med om du spiser et ekstra knekkebrød til frokost og lunsj da? Kanskje legge til et ekstra måltid? Blir liksom ikke helt riktig og spise en sjokolade for å få nok kalorier heller, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Ja, jeg får prøve å legge til et ekstra måltid, selv om det faktisk ikke er så lett.

Tror jeg skal investere i Grete Roede boken, er litt matlei, så ingenting som frister. Har dere den boken? :o Nei, sjokolade holder jeg meg unna (hvertfall i uken) :D Får ha på alarm på mobilen hver 3.time så jeg husker å spise. Enkelte dager spiser jeg kun frokost, middag og en yoghurt til kvelds. Dette er for lite!! Rart at det er så viktig å spise nok mat i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

Ja det er viktigere enn man tror... Og ikke spise mellom frokost og middag er nok ikke så lurt nei. Det er vel å klare å holde blodsukkert stabilt som er bra, men det er ikke så lett alltid.

 

Jeg har to kokebøker og jeg elsker dem. Det er masse god mat der, og du får litt tips om hvordan du kan lage mat med mindre kalorier, og du kan jo tilpasse dem så dem passer deg bedre hvis det er noe du ikke liker. Og det blir brukt både fløte og rømme i flere av oppskriftene :o Hva pleier du å spise til middag?

 

Her går det mye i spaghetti og kjøttdeig... Gubben elsker det og det går fort og lage for meg. Ellers så lager jeg mye mat fra bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

-0,7 i dag :D Begynner å veie meg fast på fredager fra fredag :o

 

I dag spiste jeg brød til frokost, bruker å bli litt fortere sulten av det, så i dag skal jeg spise hver 3.time, basta!

 

I går var det fiskegryte med sopp, paprika, purreløk, torsk og fløte + poteter og gulrot. I dag blir det laksefilet med fullkornsris + grønnsaker.

Prøver på fisk 3 ganger i uken. Ellers en del grøt, pasta med karbonadedeig eller kylling. I helgene er det som regel taco, lasagne eller pizza :D Med salat! Får vente til lønningsdag, så skal jeg bestille meg hvertfall en bok.

 

Det er så rart, de ukene jeg ikke trener så mye, det er da jeg går ned mest. Er det sånn med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Da har jeg hvert på vannaerobic i en time + svetta i badstua. Har ikke nok tid og energi til å hilse på Jillian i dag, men i morgen blir det en økt.

 

Vekta viser det samme som forrige uke:-) nå må jeg snart sette inn støtet! Pleier å veie mindre på onsdager enn på tirsdager av en eller annen merkelig grunn.. Kroppen er rar til tider:-) Så flinke dere er med trening og spising! jeg er stolt av dere!

 

Nutrilett mocca har jeg ikke smakt men det hørtes jo godt ut! det er sikkert en grei erstatning for mellommåltid eller når en vil ha noe godt. Jeg har smakt de sjokoladebarene og synes de er veldig gode (untatt den med brownie). Kan jo hende du kan bestille pulveret på Almea.no??

 

Spinningsykkel hørtes sprekt ut! Skulle hatt treningsrom med en slik, eller en kjeller!

 

For å øke kaloriinntaket kan du jo spise banan, det er ca 110 kcal i en stor. Ellers liker jeg veldig godt smoothie med musli, som forresten ble middagen i går:-)

 

Det er slik med meg også Cherrys at de ukene jeg trener minst går jeg ned mest, tror kanskje det kan være at kroppen tar opp vann + at vi får muskler:-) Håper det er derfor hvertfall...:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onmyway

I de siste dagene har det vært totalt kaos...

Men i går veide jeg 91,4, så det var jo en nedgang. Cm mister jeg også, så jeg må gjøre noe riktig selv om det ikke akkurat raser av. Jeg har ikke trent med Jillian siden fredag, men jeg var på kjeller spinning på søndag, gikk en mil på mandag, spinning igjen i går... Få søren som jeg svetter av det... i går ble vi så svette så det svei i øya, det har aldri skjedd meg før som jeg kan huske. I dag har jeg hatt helt fri, tror det er greit at kroppen får tatt seg litt inn innimellom også, men i morra er det spinning igjen.

 

I dag jobber samboern sent, så jeg kjøpte meg fordland middag... det er det mange år siden sist jeg gjorde, men det var virkelig ikke så verst. Medisterkaker, poteter og surkål og saus... det var under 400 kalorier. Kjedelig å lage middag til bare meg selv så greit å ta det lettvint av og til. Da jeg bodde alene og slanka meg spiste jeg bare makaroni og karbonadedeig... var passe lei det en periode.

 

Jeg veier også mindre på onsdager faktisk, måtte teste det ut og i dag veide jeg 90,8. Neste veiing har jeg som mål og veie 90, noe. Kunne virkelig snart tenke meg og se 8 tallet... høres bedre ut å veie 80 og noe enn 90.... Men jeg er på vei dit og jeg gir meg ikke :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugtusso

Hei!

 

Da er jeg sånn noenlunde i gjenge igjen etter operasjonen. Har begynt å jobbe, men må ta det med ro, så har ikke blitt noe trening med meg.....men trente vel ikke akkurat så mye før heller...hehe.. Men jeg har lånt meg en trenings-DVD av ei venninne, med zumba. Det ser så moro ut, og jeg vurderer å melde meg inn på et treningssenter som har det, men må prøve det ut selv først.

 

Så resultatene.... eller dvs. var ikke akkurat noe å skryte av, veide 93,8, dvs 0,2 ned.....Men jeg må bare prøve å si til meg selv at det iallefall ikke er opp, og jeg er veldig motivert for å fortsette, og ofte tidligere i slankekurer har jeg gitt meg til nå. Så det er bare å bite tenna sammen og tenke at det fortsatt er lenge til sommeren, og prøve å se for meg meg selv i fine sommerkjoler og sandaler, og føle seg litt mer vel enn det jeg gjør nå. Og det er jo faktisk ikke mange kilo som skal til før man føler seg litt bedre, trenger ikke komme ned på sluttmålet før man merker det på humør og overskudd. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...