Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

God tur og kos deg masse Storesøster :)

 

Jeg har fri i morgen, så jeg har også tatt helg. Deilig, deilig. Jeg har ikke vært så flink med registrering denne uke heller. Har jobbet kveld tirsdag og onsdag og har liksom ikke giddet å gå inn å registrere når jeg har kommet hjem klokken 23 om kvelden. Men de neste dagene har jeg de beste muligheter, så da får vi se om jeg får skjerpet meg.

 

Håper vekten går mer riktig vei neste uke for dere to. Bare dere fortsetter å gjøre alt riktig, så går det nok riktig vei etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, høres deilig ut med helg nå. Jeg har hjemmekontor i morgen, så det blir jo nesten som en fridag ;) Jeg sparer ihvertfall en time på transporten.

Hørtes skikkelig digg ut med hyttetur og peiskos. Er det hytte på fjellet?

Her på vestlandet har det falt snø idag, så nå ble det skikkelig julestemning her. Litt seint men... Veldig kosleig. Og det gjør at jeg får lyst å gå en tur. Så det skal jeg jammen gjøre! :) God kveld, og god helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld, og jeg kan ikke akkurat si at jeg ser frem til veiedag. Her har det blitt for mye snop, snacks og kake i helgen.(Bursdagsfeiring). Ja, ja jeg har hele neste uke på å gjøre det bedre. Greide å smette inn en intervall trening i dag, så noen av de ekstra kaloriene ble iallefall brent bort. Var rastløs fra jeg sto opp i dag, nesten som om kroppen varslet at nå hadde den behov for å røre seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bitt i det sure eplet og krøpet opp på vekta igjen. Og jeg hadde faktisk gått ned 200 g. Det hadde jeg slett ikke forventet. Men en positiv overraskelse tar man alltid godt imot :) Uka som kommer SKAL jeg være flinkere med maten! Vil jeg bli slank til sommern, må jeg bare skjerpe meg. Dessuten har jeg to fine bukser som ligger i skapet og venter på meg, men de vil ikke passe meg før jeg kommer under 80 iallefall. Kjøpte de i høst en gang på internett. Trengte noen bukser som passet der og da og trodde jeg tok i godt da jeg kjøpte størrelse 44. Men nei da. Fikk ikke på meg buksene en gang. Men bestemte meg for å beholde dem allikevel og jobbe med å komme inn i dem. Og egentlig trodde jeg at det skulle være fort gjort. Men så langt har jeg aldri kommet. Så første delmål er å komme inn i de buksene! Fortsetter jeg i samme tempo som nå er nok det langt frem i tid enda, men dagen kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at det er mange med nyttårsforsetter for tiden, det er fullbooket på stort sett alle timene jeg kan tenke meg, knurr....

Men trene skal jeg uansett så da er det bare å finne alternativer. Bestemte meg for å ta en intervalløkt på tredemølle i dag, og jammen var ikke alle tredemøllene opptatt også :angry: Så der måtte jeg pent nødt til å vente. Tok oppvarmingen på en ellipsemaskin (eller hva det kalles), mens jeg ventet på tur. Og til slutt ble det da en god og intens økt på meg også. Deilig å få svetta litt skikkelig. :)

Synd å si det, men håper treningsiveren til de andre avtar snar slik at det snart blir flere timer på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Dagene går så fort....det er en grunn til at jeg ikke får skrevet noe her - pluss at det er nesten kø her hjemme for å få tilgang til en PC.... Vi har "bare" to stykker - men med tre barn som skal gjøre lekser via PC, pluss diverse andre ting så er det jammen meg ikke bare bare :-)

 

Må nok begynne å prioritere å logge meg på når jeg er på jobb :-)

 

Det går egentlig bra med meg - dvs. jeg har det veldig bra! Men, vekten er det så som så med - jeg står på stedet hvil på hva jeg startet på i høst. Har faktisk gått et par kilo opp, men de er borte igjen nå.

 

Men, jeg har begynt å registrere maten og trening nå. Jeg trenger det, hvis ikke så går det ikke. Utrolig bra med de nye sidene til GR :-) De liker jeg!

 

Har spist sunt og bra i dag, gått en lang tur med hunden vår - pluss hatt prøvetime på treningssenteret her! Det gikk dårlig å løpe - foten er ikke klar. Prøvde meg på Elipsemaskin. Kjente det godt i de slappe lårene mine.... Vet ikke helt om jeg like å trene på den egentlig. Men, det er er vel ikke tema (!) hva jeg liker eller ikke liker....må trene nå - det er ikke lenge til sommeren :-)

Hva er deres erfaring med elipsemaskin? Synes dere det er effektivt?

 

Har meldt meg på gruppetrening nå - og det var superbra for meg. Egentlig god gammeldags sirkeltrening, men med moderne øvelser. Men, fokus på den indre muskulaturen. (som er fint for sånne som meg som har passert 40 :-))Vi er bare 6 stykker - så det blir intenst! Jeg har aldri trent styrke før - så det er fint å få hjelp til å gjøre det riktig.

 

ja - min motivasjon er sommerferien. I år skal vi til Italia, og bo på hotel med badeanlegg. Jada - da må jeg vise meg......og siden jeg har de slappeste lårene jeg kan tenke meg, så begynner det å haste med å gjøre noe med det. Jeg kan jo virkelig ikke gå rundt i store, vide klær når jeg skal dit...kan jeg vel?

Dette er helt nytt for oss - vi liker best aktivitetsferier - og har også vært mest på hytta på fjellet - men nå har vi gitt etter for barnas skyld. Årene flyr jo - til sommeren er eldstemann 15 - vet jo ikke hvor mange sommerferier han vil være med oss, noen fler blir det jo, men uansett så ga vi etter.

 

Min store drøm er forresten å kjøpe hvite bukser. Dvs. kjøpe hvite bukser og gå med dem uten at de slappe lårene synes gjennom buksen... har stort sett gått med olabukser bestandig - de holder liksom ting litt på plass - men varmt er det!

 

Det er så flott at dere har holdt tråden i gang - det er så motiverende å lese innleggene deres - dere en noen flotte damer

 

Vi snakkes - snart - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie :)

 

Koselig å høre fra deg. Vektmessig har jeg vel egentlig ikke kommet noen vei siden i høst jeg heller. Men har ikke gitt opp. Men egentlig er det som du sier mye mer motiverende å gjøre noe med det nå som det nærmer seg sommer. Det er alt for lett å slappe av når det er høst og man vet man skal skjule kroppen i masse klær de neste månedene.

 

Jeg kan vel egentlig ikke skryte av at jeg har sånn kjempe erfaring med ellipsemaskin. Har brukt det som oppvarming før styrke trening noen ganger, og syns det fungere kjempefint til det, men jeg har aldri brukt den til kondisjonstrening.

 

Sirkeltrening er egentlig en treningsform jeg liker kjempegodt. Man får gjort mange og varierte øvelser, og intensiteten gjør at man får trent både styrke og kondis på en gang. Supert ;) Og så er det så mye mer motiverende enn å trene styrke på egenhånd.

 

Hadde nok foretrekt å kunne gå lettere kledd hvis det var meg som skulle til Italia. Blir ikke det samme å gjemme seg i store vide telt for å skule kroppen. Så nå har du jo super motivasjon ;) Og hvite bukser er jo superlekkert når man er brun og fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Godt å se at du er med oss Soleie selv om du ikke får logget deg på så ofte. Sommeren er god motivasjon ja. Vekta mi går mye opp og ned. Det svinger endel fra dag tild ag og uke til uke, så jeg må se over lengre tid. Nå gjorde vekta et skikkelig hopp ned, og det er deilig. Forrige uke gikk den jo opp 0,7, selv om jeg følte jeg hadde gjort mye riktig. Denne uka ned 1,4 så da er vel resultatet egentlig ned 350g per uke de to ukene. Det er jeg godt fornøyd med. Håper jo å klare 500g per uke, men merker at det skal veldig mye til.

200g ned er bra Snupsipups, når du forventet oppgang. det er en fin overraskelse. Jeg er sikker på at du kan klare mer nå når du fokuserer mer på matinntaket. Jeg skal i bursdagsfest i helga, så da blir det nok litt utskeielser. Men jeg skal prøve å gjøre det med behersket stil... ;)

Jeg syns ellipsemaskin er en fin måte å trene kondisjon på. Tidligere da jeg ikke klarte å jogge så lenge om gangen, så jeg at jeg klarte å holde relatvi høy puls over lengre tid enn da jeg jogget, siden jeg måtte stoppe så ofte. Nå klarer jeg å jogge på tredemølle i 30min i strekk, og da ser jeg at det er mer effektivt. Men så er jo ellipsen mer skånsom for leddene. Jeg synes det kan være ganske gøy hvis jeg har bra musikk. 'Gøy' er et relativt begrep, men feks i forhold til ro-maskinen... :)

Vekta mi går altså sakt men sikkert nedover nå. Nå er jeg på den vekta jeg var før jeg slanket meg sist gang. Så nå gjelder det å holde fokuset resten av livet! Herfra skal det kun gå nedover, så stå stille :) Men jeg synes det går for treig med mage/midjemålet. Håper det løsner snart.

Hvordan har det gått med Storesøster da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Kjenner på kroppen at den fikk litt uvant behandling i går :-) Så enten er det Ellipsemaskinen, eller så er det gåturen med hunden.... eller helst begge deler.

 

Har nemlig kjøpt med sånne stygge, gode, fornuftige støveletter - som man "trener mens man går". De var på salg, og jeg var desperat etter noe som var godt å ha på seg, siden jeg fortsatt er hoven i foten.

 

Første gang jeg gikk i 40 min - og raskt med dem. Hun som solgte dem til meg skrøt veldig - og mente at da ville jeg trene rumpe og lår mens jeg gikk.

 

Tror kanskje hun hadde rett.....

 

Tror og jeg må kjøpe et medlemskap på senteret her. Må bare binde meg til to måneder - og det er fint siden jeg har en heller dårlig erfaring med meg og sentre. Så får jeg gi Ellipsemaskinen en sjanse inntil jeg kan løpe ute igjen.

 

Skal se på det som et prosjekt/jobb som skal gjøres. Tar to måneder om gangen :-)

 

Går litt sent ned egentlig - spiser nok litt mye karbohydrater når jeg er flink med GR. Iallfall mer enn min kropp liker. Blir ofte mye knekkebrød/brød til alle måltider - blir mer siden jeg spiser oftere.

Så nå har jeg registrert hva jeg skal spise resten av dagen - og nå ligger jeg på 34% karber. Bytter ut karbene med salat til middag, og skal kose meg med egg og røkelaks til kvelds.

 

Så flink du har vært Olga som har gått ned - gratulerer med det! Gleder meg til jeg er 71 kilo - vet at jeg føler meg så vel da :-)

 

Ha en fin torsdag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen olga :) 350 g pr uke er da flott det. Og det var sikkert spesielt godt når vekta gikk ned 1,4 kg på en uke :) Håper det løsner med midjemålet ditt snart også ;)

 

Er det ikke litt godt å kjenne at man er litt stiv og støl i kroppen soleie? Jeg tenker iallefall at når jeg er stiv og støl, så vet jeg at jeg har gjort en god jobb ;)

Så kjekt med et treningssenter med bare 2 måneders bindingstid da. Jeg har vært støttemedlem i flere treningssenter i perioder jeg ikke har vært motivert til å trene. Men målet er vel å holde motivasjonen til å trene oppe? Har du som mål å få trent jevnlig i de to månedene det er bindingstid og gjennomfører dette, så greier du sannsynligvis ikke å stoppe med treningen etterpå. Etter to måneder har du kommet inn i en flott rutine og formen begynner å bli virkelig bra. Og da er det så mye lettere å komme seg avgårde. Bare pass på at du aldri hopper over mer enn en trening, da er det så lett å hoppe over den neste, og den neste og den neste osv. Og det blir vanskeligere og vanskeligere å komme seg tilbake.

 

Jeg har forresten startet opp med intervall trening på tredemølle igjen. Trente dette jevnlig i 2010 og gikk ned 15 kg. I slutten av 2010 fikk jeg en betennelse i foten og har ikke løpt siden. Nå begynner betennelsen å gi seg og jeg har tatt sjansen på å starte opp med løpingen igjen. Har tatt 3 slike økter til nå, og det ser ut som det går bra med foten :D Kanskje denne treningsformen kan få fart på vektnedgangen min også i år? Håpe, håpe.... Det skal visstnok være den mest effektive treningsformen både for å komme fort i form og for å forbrenne mest mulig. Så vi får se utover våren. Skal holde dere oppdatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snupsipups, olga76 og soleie68.

 

Veiedag på meg : ned 300 gram, så her går det sakte men sikkert rett vei. Vekta er nå på 78,6 kilo, bare 5,6 igjen :)

Har satt ett stopp på 72, men jeg får se.. Kanskje det er lurt å gå ned til 70, for da har jeg litt å gå på.. Vel, den tid den sorg B)

 

Artig å se at dere er igang jenter, dette klarer vi!!

 

Gleder meg til våren, det skal bli bra godt å få kommet seg mere ut, nå blir det mest treningsenteret og puls step/zumba.

 

Ha en flott torsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang storesøster. Så heldig du er som begynner å nærme deg målet ditt, gleder meg til jeg er der :) Og vi skal komme etter alle sammen, vi får bare se hvor lang tid det tar ;)

 

Gleder meg til å sykle til jobben, og joggeturer ute jeg også. Det er noe eget med å trene ute, selv om jeg egentlig liker gruppetimene på treningssenteret veldig godt.

 

For min del blir det arbeidshelg denne helgen, og jeg jobber både i kveld, og i morgen kveld. Det som er positivt med det er at det er mye lettere å holde seg unna godis. :) Selv om det ofte står fremme både godteri og kaker på jobben (Så langt denne uka har det vært kake to dager og sjokolade to dager og dette er slett ikke uvanlig), så synes jeg det er mye lettere å la dette være i fred enn snopet hjemme.

 

Håper dere alle får en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang storesøster. Så heldig du er som begynner å nærme deg målet ditt, gleder meg til jeg er der :) Og vi skal komme etter alle sammen, vi får bare se hvor lang tid det tar ;)

 

Gleder meg til å sykle til jobben, og joggeturer ute jeg også. Det er noe eget med å trene ute, selv om jeg egentlig liker gruppetimene på treningssenteret veldig godt.

 

For min del blir det arbeidshelg denne helgen, og jeg jobber både i kveld, og i morgen kveld. Det som er positivt med det er at det er mye lettere å holde seg unna godis. :) Selv om det ofte står fremme både godteri og kaker på jobben (Så langt denne uka har det vært kake to dager og sjokolade to dager og dette er slett ikke uvanlig), så synes jeg det er mye lettere å la dette være i fred enn snopet hjemme.

 

Håper dere alle får en super helg :)

 

Hei snupsipups, så dyktig du er til å stå imot snop og kaker på jobb. Vet av erfaring hvor vanskelig DET er..

 

God arbeidshelg :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innrømme at jeg unnet meg et lite stykke sjokoladekake på jobb i dag. Og den var utrolig god.... mmmm Men jeg lot være å ta mer, så syns egentlig at jeg greide meg bra. Tenker at det er sånn jeg bør gjøre det i fremtiden også. Smake litt og nyte, ikke pakke innpå til jeg blir kvalm. Tror egentlig den ene lille biten smaker mye bedre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneCathrine

Ny høst, nytt forsøk. Har tenkt mye frem og tilbake de siste dagene på om jeg skulle starte en ny tråd enda en gang. De forrige trådene mine har dødd ut når motivasjonen min har blitt borte. Og det har skjedd gang på gang :( Har et veldig sterkt ønske om å bli slank og sprek, men har en tendens til å "glemme" det i lange perioder av gangen. Denne sommern ble en typisk sånn periode der jeg "glemte" det fullstendig...

Men nå er det høst og husken min er tilbake for fult. Kiloene også, og nå skal de bort - nok en gang...

Har egentlig forsøkt å komme i gang i flere uker nå, men har ikke greid å komme skikkelig i gang enda. Der for har jeg bestemt meg for å ta dette i tre steg:

 

Steg 1 - komme i gang med treningen

Steg 2 - kutte ut sukker

Steg 3 - kutte ned på antall kalorier til 1600 om dagen

 

Steg 1 er jeg godt i gang med, er inne i min tredje uke med trening nå.

Steg 2 er virkelig det tøffeste for min del og det er det jeg har slitt mest. Har greid 2 dager uten sukker nå, så jeg er jo et lite skritt på veien der også. Men tørr ikke å si sikkert om jeg har greid dette før om 1-2 uker for det er den første tiden som er den kritiske.

Steg 3 starter jeg på når jeg tørr å stole på at steg 2 er i boks. Venter med å begynne veiing frem til steg 3 er i gang. Vil jo uansett ikke få den helt store fremgangen før steg 3 er i gang, og da er veiing lite motiverende.

 

Sånn da har jeg noe å jobbe med. Så håper jeg på at noen vil komme innom tråden og legge igjen noen oppmuntrende ord til meg, for da blir veien så mye koseligere :) Tar imot både rosende ord og skjenneprekener når det trengs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneCathrine

Hei!

 

Vil virkelig anbefale alle slankere, og andre, for den saks skyld å lese Audun Myskjas bok : "MERE ENN MAT",

 

Jeg ble 15 desember operert ( nytt hofteledd) + at kragebeinet er kommet litt ut av ledd pga mye krykkegang.....

 

Så jeg er absolutt forhidret fra å trene kalori - forbrennings - effektivt for øyeblikket...og de siste 6 ukene...desverre.

 

Takket være denne boken har det gått bra, jeg har til og med gått ned i vekt etter at jeg lå og leste denne på sykeleiet!!!

 

Tingene han påpeker her, han er utdannet lege, har selv hatt spiseforstyrrelse i 12 år....og han har et utvidet syn på livet, mat og vekt, er viktig for mange å huske på oppi all slankingen :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med et stort smil :) Dagens vekt viste 83,0 kg, ned 1,1 kg siden forrige uke. Endelig et resultat som vises skikkelig på vekta. Nå ser jeg at det er mulig, så da er det bare å fortsette å jobbe mot sommern.

Var å kjøpte litt nytt treningstøy i går, så nå har jeg enda litt mer inspirasjon til å trene. :)

I går ble det en time zumba på meg, og i dag kjenner jeg faktisk at jeg er litt stiv i kroppen. Kan ikke huske å ha blitt det av zumba før, men kanskje det bare blir mer og mer effektivt jo mer man får til av trinnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med et stort smil :) Dagens vekt viste 83,0 kg, ned 1,1 kg siden forrige uke. Endelig et resultat som vises skikkelig på vekta. Nå ser jeg at det er mulig, så da er det bare å fortsette å jobbe mot sommern.

Var å kjøpte litt nytt treningstøy i går, så nå har jeg enda litt mer inspirasjon til å trene. :)

I går ble det en time zumba på meg, og i dag kjenner jeg faktisk at jeg er litt stiv i kroppen. Kan ikke huske å ha blitt det av zumba før, men kanskje det bare blir mer og mer effektivt jo mer man får til av trinnene?

 

Gattis med 1,1 kilo ned :)

Du har jo jobba knallbra !!

Jeg har faktisk samme erfaring som deg når det gjelder zumba, nå som jeg klarer å få til trinnene bedre.. så kjenner jeg at jeg blir mer svett og sliten enn før.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snupsipups! Ned 1,1 kg er jo kjempebra!Stå på dette klarer du ;-)

 

Her går det så som så....klarer alle trimpoengene nå - og det er ett av målene mine. Har ikke klart å registrere all maten, har vært litt utskeielser - og da backer jeg fort ut på registreringen.....

 

Men, ny dag og nye muligheter :-)

 

Har registrert resten av dagens mat - og trening - så da er det bare å gjennomføre det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snupsipups! Kjempebra! :)

Med meg har det gått feil vei igjen. Vekta mi svinger sånn at jeg burde veid meg 1 g per mnd heller... Vel,vel. det ble for mye kakespising i helga, så jeg får gjøre en bedre innsats neste helg. Det går bra med treningen ihvertfall, og jeg kjenner jeg må fokusere på det positive nå så jeg ikke gir opp. SÅ derfor oppgir jeg ingen vekt nå, men venter til neste uke :)

Ha en god, sunn og sprek uke alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

 

Ned 0,6 kilo uken her, nå er vekta på 78 kilo. Er veldig fornøyd med det, her går det saakte men sikker nedover B)

 

Snupsipups: Håper uken din har vært bra, og krysser fingrene for at du får gode resultater neste uke også :)

 

Olga76: Stå på, denne helga så styrer du unna fristelser, jeg vet du kan dette :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fint resultat storesøster, dette går jo rette veien :)

 

Foreløbig har vel ikke uken blitt helt som jeg hadde tenkt. Minstegutten er syk, så jeg har sittet inne med han siden tirsdag. Har ikke kommet meg på trening, og det har blitt litt trøstespising :( Kjenner jeg er tung i hodet og slapp i kroppen nå, lengter virkelig ut en tur.... Får se om det blir muligheter for en treningsøkt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg:)

 

Så var det fredag igjen da, både godt og litt utfordrende.. For det er jo ofte da viljen vår svikter oss litt.. Men denne helga så blir det KUN sunne valg, men skal jo kose meg med fri merkene mine da B)

 

Snupsipups: Håper minstemann har blitt frisk igjen og at du har kommet deg ut litt :)

 

Olga76: denne helga blir SUNN, stå på :)

 

Fredags klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er bedre og det ble trening på meg både på torsdag og i dag. Så på treningsfronten har det gått bra denne uken. Maten derimot har det ikke blitt optimalt med. Litt for mange kalorier de fleste dagene denne uken. Kake har det også blitt både tirsdag og fredag <_< Ja, ja jeg får vel bare regne med at dette tar lengre tid enn jeg har håpet på. Men jeg har ikke gitt opp enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...