Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

 

 

Det er så typisk meg, jo flere mål jeg har jo dårligere går det. Må virkelig snu om på tankene til å ha et langsiktig mål for helsens skyld, og ikke en tur/festlighet som skal være målet. Da går det nemlig dårlig....

 

Vel, vel - da er det en ny dag og nye muligheter :-) Målet mitt nå er å ta en dag om gangen. Det enkle er ofte det beste :-)

 

Kjenner meg godt igjen i det du skriver Soleie68, akkurat sånn har jeg hatt det i mange år..( har jo vært jo-jo slanker lenge..)

 

Den store forskjellen nå ( har holdt på siden oktober i fjor og tatt av 8 kilo) er at jeg tenker at dette er en livsstils endring, jeg vil spise sunnere og trene mer og få bedre helse og utseende.

Det har gått VELDIG sakte, men kjenner at jeg ikke har hatt følelsen av å slanke meg underveis og jeg tror det er derfor jeg lykkes nå :)

 

Stå på videre og ta en dag av gangen, dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer storesøster med flott resultat. 1 kg på 2 uker er jo som tatt rett ut av boka ;) Og 8 kg til sammen er veldig bra. Det må være godt når det endelig begynner å utgjøre litt. Hva er din målvekt forresten? Du har sikkert nevnt det før, men jeg har litt dårlig husk.

 

I går var jeg på kurs med påfølgende tre retters middag og vin (både hvit og rød). Har ikke en gang forsøkt å regne ut kaloriinnholdet. Og i dag har jeg slitt med søtsug. Bare en utskeielse og det er tilbake for fullt, grrr... :angry: Det har ført til at jeg har spist over budsjett i dag også. Fant ut at det tross alt var bedre å spise litt ekstra fremfor å gi seg hen til søtsuget. Så etter denne uka har jeg ikke de helt store forventninger om et bra resultat. Vi får bare håpe det ikke går opp iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag, og jeg sitter og samler motivasjon til å begynne med husarbeidet... :P Litt tom for energi for tiden, lurer på om det er alt regnet som gjør det. :P Begynner å bli rimelig værsyk og er sikker på at jeg snart utvikler gjeller og svømmeføtter.... Vil ut å jogge, men vet ikke om jeg hæler....

 

Laga iallefall denne mens jeg forsøkte å samle motivasjon:

 

SgpBbbw.png

 

Det er vel egentlig ikke 23.juli som er datoen da jeg skal være i mål med slankinga, men da begynner ferien, så all nedgang innen da er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt i igjen i søtsug etter en liten uskeielse med mat og vin ja... Vet det ikke er lett, men krysser fingrene for at du finner andre alternativer enn sjokolade..

Jeg bruker å passe på at det ikke er sjokolade i huset, og fikser meg vanilje kesam med bringebær eller annen frukt..da bruker det værste å gi seg B)

 

Det regner noe helt utrolig her også, hadde planer om å komme meg ut på tur/evt litt jogging i hele uka her.. men nei.. Har vært på treningssenteret på puls step og zumba istedet, så trening blir fullført uansett vær :)

 

Mitt vekt mål er 72 kilo, så har 4 igjen !! Vet de kan være tøffe, jeg har ikke vært under 75 kilo på mange år !! Ønsket mitt er å nå målet innen sommerferien.

 

Snart påskeferie her i gården, skal ha fri ei hel uke :) men kan bli noen utfordringer da.. skal på hytta ved sjøen.. og der bruker vi virkelig å KOSE oss..

Enn du, planer for påsken ?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg igjen, det greier du til sommerferien ;) 2/3 er jo allerede unnagjort.

 

Har både kesam og bær i skapet, så skal nok takle søtsuget. Er heldigvis ganske motivert for tiden. I går ble det smoothie, det hjalp det også. Så nå må jeg bare finne motivasjon til å trene, har vært ganske sliten denne uka, så har ennå ikke kommet meg på trening :( I dag bare MÅ jeg!

 

Vi har ikke lagt noen store planer for påska. Jeg jobber som sykepleier og jobber mye. Jobber denne helgen + mandag, har fri tirsdag, så jobber jeg tom fredag igjen. Så det blir bare en vanlig helg fri. Ikke har vi noen hytte å reise til heller. Men vi bor fint til rett ved fjorden, så hadde det bare blitt litt fint vær kunne vi jo kost ute oss i fjæra. Dessverre ser ikke værmeldingen så lovende ut. Regn, regn, regn, snø, regn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke trening på meg i går heller, har vært så sliten de siste dagene. Men i dag kjennes kroppen bedre, så i dag blir det! Kl 10.00, for å være nøyaktig. Sitter å gruer meg til å gå ut. Tar bare 10-15 min å gå til treningssenteret men det snør og blåser kraftig slik at vinduene nærmest er dekt av snø. Lurer på hva vi i trøndelag har gjort for noe galt for å fortjene slikt vær, nå har det virkelig vært ille lenge. Og ikke meldes det om bedring heller.... Kanskje like greit at jeg har arbeidshelg...

 

Med maten går det heldigvis bra, har greid å holdt søtsuget på avstand og jeg er på rett kurs igjen :)

 

God helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske :)

 

Nå er det snart påskeferie på meg, og her både regner det og SNØR det..så det spørs om vi holder ut ei hel uke på hytta hvis dette fortsetter..

 

Målet mitt for påsken er å holde vekten stabil, slik at tirsdagen etter påske så er jeg fremdeles 77 kilo :)

 

Håper dere får ei fin uke, med både jobbing og fritid, snupsipupsi og soleie68 :) vi har nett tilgang på hytta, så det kan være jeg "stikker" innom her i påska også.

 

Påske klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da har det vært litt stille fra meg i det siste. Travelt på jobb og privat. 6 ulike foreldremøter/utviklingssamtaler/påskefrokoster på en uke, pluss alt som er vanlig av aktiviteter tok all tid.

Har i tillegg hatt null energi i de siste og ikke vært i form - to av barna har vært sånn og så det er vel noe som går det og.

 

Nå er jeg på hytta og tar livet med ro :-) Tok med PC og en internett-tilkobling, så får jeg tatt en prat med dere og!

 

Gratulerer Storesøster - så flink du har vært! Veldig gøy å høre at det går så bra :-) Det høres jo ut som det går fint med deg og Snupsipups - stå på dette klarer du!

 

Jeg får jo nesten dårlig samvittighet når dere snakker om været....dere får ta dere en tur på besøk til meg :-) Vi har nesten hatt sommer de siste ukene. Så jeg har fått meg mange fine turer i skogen. Det er litt rart at stiene i skogen der vi bor er tørre å gå på - i mars.

 

Jeg har hatt litt "vekt-angst" i det siste - føler meg så oppblåst, dvs. jeg har mye vann i kroppen - ser det på anklene...Men, kom meg på vekta for et par dager siden, og veide 78. Ble faktisk veldig glad - fordi jeg var redd vekten var sneket seg til 81 igjen.

 

Nå er det 3 mnd til sommerferien - med et godt fokus, og mange lange gåturer - så burde jeg klare å gå ned til rundt 70. Men, det går ikke med det jeg fortsatt holder på med. Det er ikke helt bra nok - det blir for mange kalorier pr dag - pluss at det nok er for mye brød. Må nok være strengere med meg selv på den fronten. Kan det være brødet som gjør at jeg føler meg så oppblåst, og mye vann i kroppen?

Det er så lettvindt å lage den tradisjonelle matpakken..... Til frokost spiser jeg som regel en frokostblanding - og kveldsmat som regel knekkebrød..så når jeg nå tenker etter så er det ikke så mye mye brød - men...

Hmmm...jeg får prøve meg litt frem og tilbake - og finne ut hva som er best for meg. Har som jeg har nevnt før, prøvd meg på lavkarbo - men det var heller ikke greia for meg. Følte meg uvel, og gikk ikke ned i vekt. Men, gikk på Fedon-kurs for 10 år siden - og det fungerte veldig bra. Spiste rugbrød - og redusert karbohydrater til middag. Så det er vel egentlig en variant av Fedon/GR som jeg tror fungerer best for meg. Liker GR så godt fordi det fungerer så fint i forhold til resten av familien. Ingen som opplever at mamma spiser noe eget - det liker jeg. Vil ikke ha et "diett-hjem".

 

Solen skinner, og det er flekkvis med snø her. Veiene er tørre så jeg har planer om en lang tur i dag. Dagens middag er lammelår - nam nam....

 

Ha en fin dag på jobb, Snupsipups - håper solen kommer til dere og snart! Høres veldig deilig ut å bo så nære sjøen :-) Kos deg du og Storesøster, sikker nydelig på sørover nå :-)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom soleie :) Håper du får noen rolige dager på hytta, så du får stressa ned skikkelig. I dag har vi faktisk sett solen her også :) Jeg var jo selvfølgelig på jobb, men det var deilig å sitte ved vinduet i lunsjen og kjenne noen varmende solståler. I morgen har jeg fri, så håper veldig på litt sol da også.

 

Det kan godt være at brødet gjør deg oppblåst. Reagerer lett på samme måte av brød jeg også. Heldigvis er ikke alle brød like ille, så kanskje det kan hjelpe å prøve en annen sort? Til meg er de som har mye fint mel eller de som er litt deigaktige som er verst.

 

Veiingen i dag gikk feil vei. Har vært veldig flink med maten alle dager bortsett fra en, da jeg var på tre retters middag med vin til. Spørs om den ødela alt denne uka <_< Og uka som kommer kan jeg vel heller ikke ha de største forventninger, det er jo tross alt påske og da vil jeg ha god mat og vin ;) Men etter påske, da skal skrotten krympe og til sommern skal jeg være minst 5 kg lettere! Leste en gang at 5 kg tilsvarte ca en størrelse ned, og en størrelse ned til sommern hadde passet meget bra ;) På sikt skal jeg ned minst en størrelse til, men det får ta den tiden det tar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det er utrolig irriterende når vekten går feil vei - spesielt når man har vært flink - men kjenner meg igjen i hva du skriver, en utskeielse kan være nok til at vekten reagerer.

 

Kom meg ut på to turer i går, tilsammen 2 timers rask gange - og det er jeg fornøyd med ;) Det hjelper så godt for alt med en skikkelig gå-tur - får renset hodet, og deilig å få tenkt litt alene.

 

 

Det er ekstra mye godis her i huset også i påsken. Men, har kjøpt inn en del god frukt som vi ikke har til vanlig - mango, papaya bl.a. deilig :-) Det hjelper til at det blir mindre fokus på godiset for alle sammen. Et av barna våre "tåler" ikke sukker. Vi har aldri testet det, men humøret hans blir så dårlig, og han hovner opp i kroppen. Blir utålmodig og ikke spesielt grei å ha med å gjøre for å si det mildt... Så vi gjør alt vi kan for å redusere sukkerinntaket hans også...men så er det det med å ikke gjøre forskjell på barna, så da blir det mindre sukker på alle..Så godisen er mest av det salte slaget.

Har klart å holde meg helt unna de siste dagene, og det kjennes bra ut!

Lager ofte vafler på hytta, men tror nesten jeg dropper det nå. Det blir ofte litt for mange plater på meg som står og steker vaflene....og det har jeg ikke godt av! Er nesten desperat etter å komme inn i et par bukser. Og om du sier 5 kilo på en størrelse, så er jeg nok 3 kilo unna på at de skal være behagelige på. Så da er det bare å være standhaftig, og ta gram for gram :-)

 

Jeg så du også hadde meldt deg på 3 kilo innen 1.mai tråden, Snupsipups. Jeg er skikkelig dårlig på disse utfordringene - men en gang må jo bli den første til å klare det :-) Vi får holde fokus sammen.

 

Solen skinner i dag og, iskaldt og klart og fint vær. Bare å kle på seg, og komme seg ut - ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag, trodde ikke helt på at gårdagens vekt var rett. Og i dag så det bedre ut. 81,3 kg og samme som forrige uke. Ikke at jeg er så veldig fornøyd med at vekta står stille, men det er myyyye bedre enn at den går opp ;)

 

Tror vel ikke helt på at jeg skal klare 3 kg på en måned, men det skader ikke å prøve. Som du sier; jeg er egentlig skikkelig dårlig på sånne utfordringer. ;) Men ser jo at det ikke er så mange av de andre som har klart det heller, så da blir jeg jo ikke alene dersom det ikke går.

 

Tror egentlig det er mange som reagerer på sukker og at det er farligere enn vi tror. Sukker har svært mange skadevirkninger som er kraftig dysset ned pga at det ligger så innmari mye penger i sukkerindustrien. Alle vet jo at sukker ikke er bra for oss, men jeg tror ikke vi er i nærheten av å ane omfanget av skadene som et høyt sukkerforbruk medfører. Bare så synd at det smaker så utrolig godt.... Tror forresten det er temmelig avhengighetsskapende også. Kanskje advarsler på gotteri og sukkerpakken hadde vært noe? "Dette produktet er helseskadelig og svært vanedannende" eller "kan føre til fedme og livsstilssykdommer". Husker faktisk noen hadde trykt på advarsler på sukkerpakkene i kantina på skolen da jeg gikk på sykepleien. Tror det sto "kan medføre konsentrasjonsproblemer og lærevansker". Det var vel flere forskjellige også men husker ikke de andre.

 

Til tross for mitt innlegg om sukkers skadevirkninger har jeg kjøpt inn rikelig til påske jeg også <_< Det hører jo liksom med. Og som vanlig kjøpte jeg sjokolade og søtsaker og mannen div potetgull. Så da har vi altså dobbelt opp igjen. Potetgullet skal jeg iallefall la være. Syns egentlig ikke det er noe godt, men spiser det når det står fremme. Det skal jeg iallefall slutte med.

 

Kos deg videre på hytta med deilige gåturer, det høres bare helt herlig ut. :) Får trøste meg med at jeg får gått en del på jobb jeg. En kollega hadde skritt teller på i går og hadde gått 7500 skritt etter 7 timer. Og det var en rolig dag. Det vil jo si at vi vanligvis går over 8000 skritt på en arbeidsdag på 8 timer. Det er jo slett ikke ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte en kveld til uten noe som helst slags godis :-) Spiste sunt, og innenfor kalorigrensen - og fikk meg en times tur! Så jeg er fornøyd med gårsdagen - tar en dag av gangen her ;)

 

Skal si du går mye på jobb! Alt teller :-) Ja, sukker er ikke bra nei. Det skulle ha vært flott med advarsel på pakningene!

Så flott også at du ikke gikk opp alikevel - jeg er helt enig med deg - det er SÅ mye bedre at vekten står stille enn at den går opp :-)

 

Nå blir det stille fra meg frem til tirsdag. Jeg og eldste sønn drar på 5 dagers håndballcup nå. Det blir hyggelig, men kommer til å savne familien. Er spent på hvordan det går matmessig - må være standhaftig, er kommet inn i en god rytme nå - og vil ikke ødelegge det. Jeg vet jeg kommer langt med kun å spise til hovedmåltidene - og droppe all småspising. Skal passe på å ha frukt og Wasa sandwich med i vesken som "krisemat". Skal og være flink til å gå turer innimellom kampene.

 

Sånn da fikk jeg laget en plan :) Det er så nyttig for meg å skrive til deg/dere - godt med en bevisstgjøring for meg - så takk for hjelpen!

 

Ønsker deg en riktig god påske, - håper du får slappet av litt mellom all jobbingen. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godis frie dager. Enhver dag uten er en seier, spesielt nå i påska. :) Vi var hos faren min en tur i dag, og en stor smågodt skål kom frem på bordet. Jeg satt og så på de bitene jeg hadde mest lyst på, men endte med å forsyne meg med et eple og noen druer isteden. Så fornøyd etterpå :) Neste utfordring blir i morgen og fredag. På helligdager blir det nemlig satt frem en kjempeskål med gotteri på jobb... Men den skal ikke jeg røre. Jeg har tenkt å kose meg litt i påska, men ikke før til helgen når jeg endelig har påskefri. Da skal jeg slappe av og kose meg.

 

Det går nok bra med maten på håndballcupen. Du er sjefen vet du, og har DU bestemt deg for at det skal gå bra, så gjør det det ;) Høres ut som du har lagt en bra kriseplan. Jeg synes skyr også er fine mellommåltid som metter godt, og husk på å ha vannflaska i veska ;)

 

En riktig god påske til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig påskefri på meg også, og dagene med utskeiing er innledet. Startet med smågodt og superchips i går, det eneste potetgullet jeg syns er godt, og det måtte jeg selvsagt kjøpe... :blink: Ja,ja, vi var 4 stk som delte posen på 135 g så det ble jo ikke så ille. Smågodt ble det litt mer av, men mindre mengder enn jeg vanligvis spiser, så bedre enn før iallefall. ;)

I dag blir det lammestek med rødvin, og på søndag bursdags feiring. Så det er vel ikke akkurat magre dager som ligger foran meg. Får bare prøve å begrense inntaket litt og håpe på det beste når veiedagen kommer. Skal kose meg og spise meg mett, men ikke sprengmett. Det er jo tross alt påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

Innom med en påske rapport..Vi har dratt hjem fra hytta, det er bare snø og slaps ved sjøen i trøndelag i år..og det var ikke mulig å få vært noe ute..

Så nå blir det by påske !!

 

Kom meg på trening i går og skal også en tur i morra, så trening går det bra med..men det er værre med maten :(

Uff, har ikke vært noe "flink".. jeg har puttet det meste av god mat og påske snop i munnen..Ikke bra..

Så jeg er veldig fornøyd hvis vekta har stått stille på tirsdagen..

 

Fortsatt god påske, ser dere har mer kontroll enn meg, keep up the good work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snøen i trøndelag vet jeg alt om, grrr.... Her har det jo snødd mer den siste uka enn hele vintern tilsammen. En kollega sier at det er min skyld. Jeg hadde nemlig pakket bort vinterskoene våre og funnet frem småsko. Etterpå har det bare snødd. Og i går var jeg og kjøpte nye solbriller, så nå har jeg sørget for at vi ikke ser sola den neste måneden heller. <_<

Jeg og ei venninne har forresten bestemt oss for å løpe jentebølgen i juni, så egentlig burde jeg komme i gang med løpetrening ute nå hvis det skal bli vellykket. Men det går jo ikke når man må løpe i snø til knea. Har så vidt fått starta på tredemølla, men jeg syns ikke det blir helt det samme. Dessuten leste jeg på i form at rumpa "sovna" hvis man bare løp på tredemølle, og det vil jeg jo ikke ha noe av ;)

 

Har blitt både gotteri, potetgull og vin på meg i påsken også, men ikke så mye av hvert. Så vi får se i morgen hvor mye det har påvirket vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80,9 kg viste vekta i dag, og jeg har gått ned 0,4 kg denne uka til tross for påske. Fornøyd med det ja :)

Siste utskeielse blir i dag med bursdagsfeiring i huset, og så er det slutt med usunne ting for ei stund. Egentlig blir det godt :)

 

Grattis med nedgang i påska snupsipups :) Du er superflink!!

Siden jeg ikke har vært noe særlig flink..så veier jeg meg ikke før i neste uke..

 

Men nå er det nok " sutring" fra meg, gjort er gjort, og spist er spist..Jeg er nå tilbake på den sunne linjen :)

Sleit meg gjennom en puls step time i dag, puhh..og har holdt meg til ca 1400 kcal i dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

Tror det som berget meg i påsken var at jeg jobbet til og med fredag og hadde bestemt meg for å ikke spise noe godt før jeg fikk fri. Dermed ble det ikke så mange dagene med påskeutskeielser. Men jeg har kost meg jeg også med smågodt, superchips, vin og kake. Så jeg har slett ikke lidd noen nød ;)

 

Holder forresten med deg i å vente med veiing. Vekta viser jo ofte veldig mye når man har spist søtt og salt, men den vekta forsvinner jo fort igjen når man spiser sunt igjen. Og det stygge høye tallet er det ikke så fryktelig motiverende å se.

 

Lurer på hvor om de andre henger med oss enda, Soleie og Olga er dere der ute? Sommeren nærmer seg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ja - jeg henger med :-) Er vel tilbake etter håndballcup i Danmark. Hatt det fint - men matmessig var det utfordrende!

Har gått opp 1 kilo! Nesten ikke noe godis i det hele tatt - men mye pizza, baguetter og hamburgere..... Kroppen reagerte negativt med en gang! Typisk "mat på farten". Fikk ikke beveget meg så mye som jeg hadde planer om heller - kun et par timer, og det er jo ikke så mye.

 

Så nå er det tilbake til gode vaner!

Håper kiloen er borte på mandag...skal iallfall følge GR til punkt og prikke.

 

Gratulerer så mye med nedgangen Snupsipups! Nå ser du jo 7 tallet snart :-) Lurt av deg Storesøster å vente med veiingen til neste uke - angrer nesten på at jeg gikk på vekten selv....nedtur!

Ha en fin uke - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Soleie. :) Håper den kiloen forsvinner fort, kroppen bruker jo å reagere ganske raskt når den får sunn mat igjen også ;)

 

Kjenner veldig igjen det du skriver, når man er på ferie eller er ute og reiser går aldri ting som man har tenkt. Man kan ha verdens beste plan, men veldig vanskelig å holde seg til den når man kommer til en ny plass og man ikke vet så mye om stedet og hva som skal skje der. Men heldigvis er man jo ikke borte så lenge og man kan reise hjem til hverdagen og gode vaner ;)

 

Håper du har rett i at jeg ser 7-tallet snart, ser veldig frem til det nå ja. Kanskje om 1,5 uke? (Håpe, håpe).

Sola skinner her i dag også, og jeg merker at energinivået stiger og det er lett å være aktiv. Måtte det vare :) Nå har jeg akkurat vært på spinning og styrke + at jeg gikk til og fra (og til barnehagen). Er god og sliten og veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Håper du har rett i at jeg ser 7-tallet snart, ser veldig frem til det nå ja. Kanskje om 1,5 uke? (Håpe, håpe).

Sola skinner her i dag også, og jeg merker at energinivået stiger og det er lett å være aktiv. Måtte det vare :) Nå har jeg akkurat vært på spinning og styrke + at jeg gikk til og fra (og til barnehagen). Er god og sliten og veldig fornøyd. :)

Så deilig at energinivået stiger og at det er lett å være aktiv :) Ser du er inne i en god "flow " snupsipupsi, jeg regner med du snart ser 7 tallet :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Så flink du er Snupsipups! Dette klarer du :P Og hvordan går det med deg Storesøster? Er du kommet inn i de gode vanene dine igjen etter ferien?

 

Jeg har ikke fått trent noe - har vært helt slått ut av migrene de siste dagene. Har altfor ofte migrene nå - er veldig sliten av det. Påsken var fin - men migrenen var der nesten hver dag. Det er jo og en stor årsak til at jeg ikke får trent, og det er vanskelig å spise etter planen når det er for vondt. Har vært alt for mye dårlig siden november.

 

Skal til legen i dag, så får vi se om det kan være noe nytt å få.

 

Men, ny dag i dag, nok sutring! Migrenen ligger på lur, men er ikke ille i dag. Jeg satser på en fin og sunn dag :-)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...