Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Takk for et langt og koselig innlegg, er så godt å ha deg her (og dere andre også :) ). Syns du hjelper godt allerede, bare ved å være her. :) Akkurat nå trenger jeg først og fremst å finne ut hva jeg egentlig vil. Er jeg sterk nok til å ta kampen mot kiloene, motstå alle fristelsene som oppstår nesten hver eneste dag og spise mindre mat? Og har jeg i det hele tatt forutsetninger for å greie å holde en lavere vekt, eller vil vekten komme gradvis tilbake og jeg vil stå på samme sted som jeg gjør nå, om og om igjen? Frykter at det er akkurat det som vil skje. I hele mitt 38 årige lange liv har jeg enda ikke greid å holde vekten spesielt lenge om gangen. Jeg har vel egentlig aldri kommet i mål med en slankekur eller livsstilsendring heller. Det har alltid endt med en sprekk, og alle kiloene har kommet til bake igjen.

 

På den andre siden, er jeg klar for å akseptere kroppen min sånn som den er nå, slik kose meg når jeg føler for det? Når jeg tenker etter så aksepterer jeg kroppen min mer enn jeg noen gang har gjort tidligere. Kanskje fordi jeg har blitt "voksen" eller kanskje fordi treningen har gjort den strammere. Vet ikke sikkert. Ikke er jeg sikker på om jeg aksepterer den nok heller... jeg får vel bruke litt tid på finne ut av hva jeg egentlig vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Snupsipups. Igjen tenker vi veldig likt. Jeg kjenner meg også veldig igjen i det du skriver. Jeg holdt meg borte fra godteri og potetgull i 2mnd. Det var bra, men jeg spiste nok litt ekstra av det meste av alt annet. I helga bestemte jeg meg for å spise en sjokolade, jeg elsker sjokolande! Og det var veldig godt! :) Men det var som om jeg åpnet en sluse, og jeg greide ikke å stoppe. Så de siste 3 dagene har jeg spist ganske mye sjokolade... Men jeg har kost meg med det, og merkelig nok har jeg ikke dårlig samvittighet! Jeg skal ikke fortsette denne fråtsingen, men jeg åpner litt opp for sjokoladespising igjen, men jeg ønsker å begrense det. Det har skjedd noe med meg de siste dagene. Jeg kjenner det, og jeg håper det fortsetter. Jeg har begynt å akseptere og like kroppen min mer. Jeg ønsker fremdeles å gå ned noen kilo, stramme meg opp og få mindre mage. Men jeg vil ikke bruke så mye av tiden min og tankevirksomheten på dette. Jeg blir gal av å alltid telle kalorier, tenke på kropp, mat, trening og slanking. Jeg vil ikke vente på at jeg skal bli tynn før jeg føler meg fin. Jeg har ryddet bort endel klær som er for små. Det er klær som har hunget og ventet på meg, fine klær som jeg håpte skulle motivere meg til å slanke meg. Men nå har jeg holdt på for lenge. Det har ikke funket så langt. Så nå er det vekke, men jeg kan ta det fram HVIS jeg blir slank igjen. Men nå har jeg kjøpt meg 3 nye bukser. Jeg ser ikke på det som et nederlag, og jeg føler meg SÅ mye bedre. Jeg anbefaler deg det Snupsipups! Jeg har handlet på Vero Moda / Only. Gode jeans med stretch og høyt liv. Billige. Det høye livet er fantastisk. Magen ser jo ikke så stor ut lenger! Andre bukser strammer jo bare slik at magen velter ut. Nå holdes magen inne! I tillegg har jeg kjøpt et par gode bh-er (måtte opp i str!) som løfter og sitter bra. Jeg føler meg sexy! Igjen, det anbefales! Jeg har ikke brukt en formue på det, og hvis klærne skulle bli for små, ja så er jo ikke det en tragedie!:) Det er så mange av oss jenter som setter livet litt på hold, for vi skal bli tynne først. Men selv om vi prøver å slanke oss, eller å endre livsstilen vår, så må vi leve mens vi gjør det. jeg gir ikke opp, men jeg vil gjøre mitt beste for å føle meg fin mens jeg holder på.

Jeg vet at det kreves mye av meg for å gå ned i vekt. Jeg har gjort det før. Da spiste jeg regelmessig og jeg spiste ca 1600kcal per dag og jeg hadde 10-12 trimpoeng i uka. Dvs at jeg trente eller gikk tur HVER dag. Jeg vet at jeg ikke kommer til å klare det. Hvis jeg gjør det nå i 4-5 mnd, så kommer jeg til å gå opp igjen etterpå, for jeg vil ikke leve uten sjokolade, og jeg vil ikke trene mer enn 2-3 ganger i uka. Jeg vil ha tid til andre ting i livet. Jeg vil gå på cafe og på kino også, sitte i sofaen og se tv og spise sjokolade innimellom, uten dårlig samvittighet! Jeg kommer aldri til å bli noen treningsnarkoman. Og jeg kommer aldri til å legge inn den innsatsen den faktisk krever å få en liten, lett og muskuløs kropp. Jeg vil akseptere at kroppen min er myk og feminin.

Men jeg VIL spise fisk, frukt og grønnsaker, jeg VIL drikke masse vann, jeg VIL kommer meg ut på en løpetur i uka og jeg VIL trene styrke hver uke. Men jeg vil gjøre det fordi det er bra for meg, ikke fordi jeg er misfornøyd med meg selv. Jeg vil gjøre endringer i livsstilen, men om det ikke fører til at jeg går ned i vekt, så får det bare være.

Jeg håper ikke at denne lange ranten min virker umotiverende på dere andre. Jeg vil ikke gi opp, men jeg vil tenke anderledes. Så håper jeg at de resultatene jeg ønsker meg vil komme allikevel. Kanskje har jeg begynt å tenke anderledes fordi jeg så gjerne ville begynne å spise sjokolade igjen... Men jeg håper ikke det. Jeg håper ikke det er en forbigående fase. Det føles godt.

Dette ble litt langt, men jeg ville bare si at jeg er med videre! Jeg kjemper videre med de gode vanene frem mot sommeren og videre! Jeg skal bare gjøre det med en mer positiv vri nå :)

Og ikke kjøp deg 'tjukkis'-klær, kjøp deg sexy-klær! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt satt ut her....

Hvordan er det mulig at du Olga76, kunne skrive så flotte ord, som dekker alle mine tanker! Tusen takk for et fantastisk godt skrevet innlegg! Det burde rammes inn!

 

Virkelig - tusen takk!

 

Må gjøre meg i stand til en ny dag her....så kan ikke skrive noe mer nå.

 

Ha en fin dag - alle dere flotte damene :-)

Klem fra meg (som skal prøve å ta meg en tur på Vero Moda i dag :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Kan ikke si annet enn at jeg også kjenner meg veldig mye igjen i det du skriver olga :)

Skal jammen ta en tur på vero moda og kjøpe buser med høyt liv! Har egentlig savnet sånne bukser. Føler meg virkelig ille til mote når fettranden tyter ut over busekanten som på en annen muffins, og har lenge lurt på hva som er poenget med dette lave livet som har vært på buksene i flere år nå....

 

Blir nok lite trening på meg denne uken. Har blitt skikkelig forkjølet. Litt kjedelig. Treningen er jo foreløbig det eneste med livsstilsendringen jeg virkelig har lyktes med. Liker virkelig å trene, og sitter å gleder meg til været blir bedre slik at jeg kan begynne å jogge ute. Satser på at jeg er bedre neste uke.

Det er forresten en fordel med å være forkjølet, det er ingenting som smaker noe. Sulten som jeg var da jeg kom hjem fra jobb, pakket jeg innpå en sjokoladebit. Den hadde jeg absolutt ingen glede av, så det ble bare den ene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dere bukse på Vero Moda da? :) Jeg elsker den med høyest liv, den har gjort underverker for selvtilliten min!

Du må bare være fornøyd med at du har fått treningen inn i rutinene dine Snupsipups. Det er jo kjempebra! Jeg liker også godt å jogge og gå tur, så nå skal det bli så deilig med vår! Hurra!! :)

God bedring! Håper forkjølelsen forsvinner, det er så kjedelig.

Jeg er glad for at du satte pris på innlegget mitt Soleie68. Godt vi er flere som tenker likt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare holdt meg hjemme i dag, har litt feber og er i dårlig form. Så ingen ny bukse foreløbig. Men på sånne hjemme dager er joggebusa ypperlig antrekk, og den strammer ingen steder ;)

Smakssansen er fortsatt borte, så det har ikke blitt noen utskeielser i dag heller. Ingenting smaker noe, så da kan jeg like godt spise sunt ;)

Bevegelse har det blitt dårligere med, har inntatt sofaen det meste av dagen. Og så i dag da som det var så fint vær ute.... ja,ja får håpe på flere sånne fine vårdager fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Nei - har ikke fått kjøpt bukse enda - men håper å få gjort det snart nå :-) Det gjør virkelig underverker å gå med noe som sitter godt på! Har en bukse fra Lindex som er veldig god - og da jeg kjøpte den var det som om selvtilliten min steg flere hakk.

Veldig god beskrivelse Snupsipups - MUFFINS :-) veldig lite bra med fettrand rundt et trangt, kort bukseliv! Ja takk til bukser med høyt liv :-)

 

Har hatt en grei uke - har klart å holde meg til kaloriene som jeg skal ha - har fått meg et par lange, raske gåturer - og har planer for å gå hver dag nå. Hunden vår må ut uansett - og kjenner at det er en fin ting for meg. Som dere vet har jeg nærmest fobi for sentre - og er så sær at jeg liker å være alene :-) deilig å tenke i fred og ro :-)

 

Får ikke lov å begynne å jogge før sommeren, pga operasjonen jeg hadde i høst. Egentlig litt godt - da slapper jeg av, og er fornøyd med å gå :-) Det er liksom blitt GODT NOK. Kjenner at det passer meg akkurat nå iallefall. Blir jo masse trimpoeng av det også :-)

 

Nå er det snart helgekos - familien vil fortsatt ha taco og pizza.....har gitt meg selv rømme, ost og potetgull-nekt. Disse tingene trigger meg på en spesiell måte - slik at jeg veldig fort glemmer meg.... Så jeg har innsett at skal jeg ha noe bevegelse som helst på vekten så må jeg avstå fra disse tingene.

 

Så synd at du er blitt syk Snupsipus! Du får stelle pent med deg selv! Enig med Olga - du må virkelig være stolt av det du ha gjort på treningsfronten :-) Du har vært superflink :-)

 

Ha en fin fredag alle sammen - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min egen tråd men er inne og leser på litt andre tråder også og ville bare legge igjen en kommentar til Olga. Det lange inlegget du hadde gav meg virkelig en tankevekker. Veldig bra inlegg og så sant hver eneste ord. Tror jammen jeg må ha meg en tur på Vera Moda jeg også. ;)

 

Ha en flott fredag til dere som følger denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tenkt litt og funnet ut at jeg vil gi vekta en sjanse. Tror alle reklamene for sommerklær har motivert meg litt, jeg elsker kjoler og andre sommerklær. Og jeg vet jo veldig godt at jeg føler meg mer vel om sommeren hvis kroppen er mindre. Dessuten er det lettere å trene med en kropp som ikke er så tung. Men dette blir siste gangen! Har innsett at jeg ikke kan fortsette opp og ned som en jojo resten av livet. Har lest en plass at det er verre for helsa å gå opp og ned hele tiden enn å være konstant overvektig, og dessuten er det innmari hardt både fysisk og psykisk å holde på slik år etter år.

Greier jeg det ikke denne gangen er det altså slutt. Da får jeg bare innfinne meg med situasjonen og godta meg selv akkurat som jeg er. Dette gjelder både det å gå ned i vekt og det å holde vekten. Dvs greier jeg å gå ned, men går opp betydelig mye i vekt igjen, blir det ingen ny slanking. Burde jo egentlig ha et godt utgangspunkt for å greie å holde vekten siden jeg har funnet slik en glede i det å trene. Men min gode venn sjokolade (og annet godteri- spesielt smågodt) er veldig flink til å motarbeide meg. Så målet nå blir å begrense inntaket.

 

Tenker jeg starter for fult på mandag. Da må vel formen være såpass bra at jeg får begynt på med trening igjen. Veiingen tar jeg tirsdag, for da har jeg fri og god tid om morgenen til veiing og måling. Gruer meg litt til å gå på vekta, frykter den har gått opp en del siden sist...

 

Ellers vil jeg bare ønske alle en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du har bestemt deg snupsipups :)

Og håper at denne gangen så blir du "venn" med vekta til slutt !!

 

Det er jo også en flott tid fremover med tanke på at det blir enklere å gå tur eller jogge, og ikke minst bli inspirert av tanken på sommer klær..

Jeg har bestemt meg får å legge unnå 500 kr for hvert kilo jeg går ned, for da har jeg en fin sum å handle sommerklær for :)

 

Ha en fin helg snupsipups,olag76 og soleie68 :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt søndag, og helgens verste prøvelser er over. Fikk en god venninne på besøk i går, som jeg ikke har sett på evigheter. Så da ble det noen glass vin. Og så sjelden som jeg drikker vin har jeg slett ikke dårlig samvittighet for de ekstra kaloriene det medførte. Spiste god, sunn mat, ingen snacks og bare 5 biter smågodt (kunne sikkert spist 50 til vanlig). Så egentlig har jeg vel greid meg ganske bra. I morgen begynner en ny uke, og nå kjenner jeg at jeg e fit for fight for å starte et nytt og sunnere liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal absolutt kose oss ja, skal ikke ha dårlig samvittighet for noen glass vin, nei :D

 

Godt å høre at du har fått motivasjon tilbake - alt blir så mye lettere da!

 

Forrige ukes nøyaktige registrering gav resultater - ned 1 kilo - så nå er jeg tilbake på 78-tallet :D Veldig glad for det - siden jeg har slitt med å komme i gang i vinter, og fordi det har føltes som om kroppen helst ville ligge på 80+.

 

Det er en deilig følelse å være fornøyd - så jeg nyter den akkurat nå! Det er og veldig deilig å kunne skrive det rett ut her på tråden. Kan ikke akkurat gå på jobb å skryte av at jeg har vært "flink" - så det er flott å ha dette forumet hvor det er lov å snakke fritt om dette :D

 

Nå har jeg har tatt opp deilige Grethe Roede muffins med ost og skinke fra fryseren, som jeg skal ha med på jobb - så jeg gleder meg allerede til lunsj. Til frokost skal jeg spise nybake knekkebrød - supert gode!!! Må være litt varsom med for mye mel - så da er disse helt supre! (har vært litt i bake-modus i det siste..)

 

Ha en riktig god dag - mine kjære venner, og kos dere med denne dagen! Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat soleie :)Kjempeflink har du vært :) Jeg tar veiingen i morgen jeg, regner med vekta har gått opp en del etter mine uker i tenkeboksen, men håper det ikke er så alt for mye....

Kunne jo egentlig ha veid meg i dag når jeg tenker meg om. Måtte jo være hjemme med en syk liten gutt. Men vekt var helt borte for meg i morges. Og nå har jeg spist og drukket, så nå blir det jo litt feil.

 

Formen er nesten helt tilbake, men spørs om jeg rekker å trene i dag, jeg har en avtale med ei venninne. Men det er vel en mulighet i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Soleie68' timestamp='1331531592' post='362591'

 

Forrige ukes nøyaktige registrering gav resultater - ned 1 kilo - så nå er jeg tilbake på 78-tallet :D Veldig glad for det - siden jeg har slitt med å komme i gang i vinter, og fordi det har føltes som om kroppen helst ville ligge på 80+.

 

 

 

Gratulerer Soleie68 :) Det er jo bare så godt når du får resultater !!

 

Stor klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til og Storesøster :-) En kilo ned er så deilig - for det er jo iallfall riktig vei - og et tegn på at det funker, når man er standhaftig! Da satser vi på å være like flinke denne uken!

 

Godt å høre at du er bedre Snupsipus - lykke til med uken din! Blir motivert av deg som er så flink til å trene.

 

Skulle egentlig ut med hunden på lang tur nå - men et av barna er blitt syke, og mannen er bortreist - så samvittigheten lot meg ikke gå ut. Godt å være tilgjengelig for en som roper mamma, selv om han ikke er så liten lengre. Så da ble det eldstemann i huset som måtte ut på luftetur.

 

Ha en fin kveld - klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått veid meg, start vekt 83,4 kg. Så opp 800 g de siste ukene. Håper de forsvinner fort igjen, så jeg forandrer ikke på signaturen ;)

I dag blir det første trening på 1,5 uke, så det blir nok litt tungt. Litt småtett i nesa fortsatt, men satser på at det går bra allikevel.

 

I går var jeg forresten å kjøpte meg en ny bukse meg høyt liv, så nå går jeg våren i møte uten "muffinskanten" jeg også. Mangler vel litt før jeg føler med sexy enda, men det får vi håpe kommer etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mye Snupsipups, så det forsvinner nok igjen. Så bra at du har kjøpt deg bukse :) Jeg har sett endel på Trinny og Susanna den siste uken, og det er ganske inspirerende. Vi må jo gjøre det beste utav det vi har! :)

Gratulerer med gode resultater Storesøster og Soleie68. Kjempebra!

Selv har jeg ryddet bort vekta for en periode. Jeg ble så tullete i hodet, så jeg må prøve å fokusere litt annerledes en stund. Jeg har trent litt de siste dagene, og jeg prøver å spise riktig. Jeg føler meg ihvertfall bra, og synes ikke det ser så verst ut. Så den følelsen vil jeg ikke ødelegge ved å stå på vekta, i tilfelle den ikke går riktig vei. Så i noen uker holder jeg den skjult mens jeg forsøker å fokusere annerledes og riktigere.

Ha en fin uke flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikker være godt å få fokusert på noe annet enn vekta for en periode. Hender jeg blir litt overfokusert på den av og til jeg også. Og så blir det sikkert spennende å gå på den etter noen uker, hvis du greier å holde fokus på kost og vekt. :) Hva slags program er Trinny og Susanna? Og hvilken kanal går det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikker være godt å få fokusert på noe annet enn vekta for en periode. Hender jeg blir litt overfokusert på den av og til jeg også. Og så blir det sikkert spennende å gå på den etter noen uker, hvis du greier å holde fokus på kost og vekt. :) Hva slags program er Trinny og Susanna? Og hvilken kanal går det på?

 

Det er to damer som gir råd og veiledning på hva som passer akkurat for deg av klær, hår og sminke, og jentene blir super flotte etterpå :)

Også de med noen kilo for mye..Artig å se på og mange tips og råd å ta med seg.Går på kanal 5

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...