Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Heisann jenter

 

Her i gården går det bra for tiden, kjenner at jeg har våknet etter "pausen" min og har virkelig funnet tilbake motivasjonen til å forsette med å endre livsstil.

 

Startet dagen med en time puls step på treningssenteret, ble sikkelig svett og sliten ja..phuu.. men det var UTROLIG godt etterpå :)

og så får jeg bare en sånn deilig "fornøydmedmegselv" boost av det..

 

Krysser fingeren for dere alle sammen, dette klarer vi jenter !!

 

Ha en fortsatt fin onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig når kroppen våkner igjen etter "dvalen". Hadde planlagt trening i dag jeg også, men hadde glemt at den ene sønnen min skulle spille kamp. Nå har jeg akkurat kommet inn døra, har bare vært hjemom en halvtime siden kl 5.50 i morges, så lysten til å trene er ikke spesielt stor. Vet jeg burde, for jeg rekker nok ingen trening i morgen heller. Men trener jeg på fredag og enten lørdag eller søndag rekker jeg tre ganger denne uka også, som er minstemålet mitt. Så sannsynligheten for trening i kveld er liten....

 

Får vel ta en titt på Trinny og Susannah en kveld da. Ikke i kveld for da er det Lillyhammer, men det fins da flere kvelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Dere er så flinke :-)

 

Jeg skal på trening i kveld - eller så har det blitt dårlig med gåturene mine denne uken. Mannen min har vært bortreist, så da har jeg ikke samvittighet til å bli borte så altfor lenge på kvelden.... Men, en halvtimes gå-tur her, og der monner jo det og :-)

 

I morgen tidlig skal jeg og vår eldste sønn til Paris :-) Har virkelig tenkt å styre unna all "ekstra" mat, godis og croissanter og deilig is. Og kun holde meg til måltidene - som bør velges litt bevisst... Blir nok mye gåing - Hotellet er enkelt uten treningsrom, så det blir ingen mulighet til det.

 

Gleder meg veldig - har bare vært i Paris en gang på en mellomlanding i noen timer. Vi har planer om å ta for oss det meste av de tradisjonelle turiststedene, pluss masse kos :D

 

Men, nå er det først denne dagen som jeg må gjennomføre med fornuftige valg. Dagens middag blir ikke helt etter boka......Carbonara! Veldig godt, og populært her i huset... Får ta det inn på andre ting i dag :-) GR sier jo litt av alt er lov. Så jeg skal kose meg med en moderat porsjon - ikke to store porsjoner, som det godt kunne blitt :P

 

Ha en fin dag alle sammen - klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt fredag og over halve uka har gått. Snikveide meg i morges, men det så ikke lovende ut. Ingen nedgang enda... Så det vil si at skal de bli resultater denne uka, så må det bli i helgen. Hmm... helgen er jo ofte den største utfordringen. Men jeg skal greie det. Får handle inn kesam og bær så jeg kan ha litt sunn helgekos, det bruker å fungere.

 

Ellers er det straks tid for trening. Ukas andre, og jeg føler jeg ligger litt etter. Kanskje derfor vekta ikke har rørt på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt fredag og over halve uka har gått. Snikveide meg i morges, men det så ikke lovende ut. Ingen nedgang enda... Så det vil si at skal de bli resultater denne uka, så må det bli i helgen. Hmm... helgen er jo ofte den største utfordringen. Men jeg skal greie det. Får handle inn kesam og bær så jeg kan ha litt sunn helgekos, det bruker å fungere.

 

Ellers er det straks tid for trening. Ukas andre, og jeg føler jeg ligger litt etter. Kanskje derfor vekta ikke har rørt på seg?

 

Du har jo enda noen dager igjen før den "ordentlige" veiedagen snupsipups :) og det kan jo være du har spist mye salt eller venter mens.. da går hvertfall jeg ikke ned..

Men hvor mange kcal spiser du i gjennomsnitt i uka ?

 

Hvis jeg trener lite, så kan jeg ikke spise mer enn 1300..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg :)

 

Ja, nå er det fredag igjen da.. Godt med fri fra jobb, men samtidig litt "skummelt" med helg.. det er jo da mine utfordringer oftes dukker opp !!

 

Men skal gjøre som deg snupsipups, her blir det innkjøp av vanilje kesam og frukt, nam nam.. Og skal rett på puls step etter jobb, det vil si om ett kvarter.. Tenker at jeg skal starte helgen med GOD samvittighet..

 

Ha en flott helg jenter, og kos deg masse i Paris, Soleie68 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har klart meg bra så langt i helgen. I går var det fredagstaco. Den lagde jeg med karbonadedeig, kutta ut shell og lefser (til meg selv, de andre fikk selvfølgelig) og spiste tacoen som en salat med masse salsa saus oppå. Mye sunnere og like godt :) På kvelden var det tid for fredagskosen som mannen min har innført, og som har irritert meg fra første stund. Denne gangen satte jeg ned foten og forlangte at fra nå av skal fredagskosen være sunn! Hverken vi eller ungene har godt av snacks både fredag og lørdag og restene på søndag. Spesielt siden en av ungene også begynner å bli overvektig. Så i går kjøpte jeg inn masse forskjellig frukt. Kuttet det opp i biter og serverte det med vaniljekesam som dip. Ungene var storfornøyde :) Jeg koste meg også, men mannen min syns ikke det var skikkelig fredagskos.... Hadde sagt ifra at skulle han ha snacks fikk han kjøpe en liten pose til seg selv som han spiste etter at ungene var i seng, men det gjorde han altså ikke. Satser på at han bare trenger litt tid på å vende seg av med vanen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null gotteri + null snacks i går = jeg er veldig fornøyd med egen innsats :) Nå skal jeg snart på dobbeltime på treningssenteret, gleder meg :) Mannen min sitter og spiser nypoppa popkorn, men faktisk så frister det meg ikke. Deilig når motivasjonen er på plass. Måtte den bare holde seg der i flere måneder fremover, så jeg kan nå målet mitt.

 

Har vært å kikket litt i butikker i det siste og funnet ut at premien min når jeg kommer under 80 kg (legg merke til at det står når, og ikke hvis ;) ) skal være en capribukse i en knallfarge som er så moderne nå. Så nå må jeg bare jobbe målrettet, så blir det ny bukse på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Olga, håper formen kommer raskt tilbake. :)

 

Jeg fikk virkelig kjørt meg på trening i dag. Først spinning, der jeg klarte å presse meg opp i 97 % av maxpuls, så høyt har jeg aldri kommet før. Etterpå en time med kettlebells og der hadde instruktøren virkelig bestemt seg for å pushe oss. Så i dag ble jeg virkelig sliten, men er veldig fornøyd med innsatsen. Spent på veiingen i morgen, syns jeg fortjener at det går rette veien nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Veiedag :)

 

Vekta viste 82,6 Kg (akkurat som signaturen). Dvs ned 800 g og jeg er kommet tilbake dit jeg stoppet sist. Så nå blir det jobbing på nye kilo fremover (eller ganske nye iallefall, syns å huske at jeg var nede i 76 kg i fjor vår).

 

Grattis med nedgang snupsipups :)

Stå på, snart blir det capri bukse !!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm :(

 

I dag blir det ingen veiedag på meg..

Helga gikk IKKE bra, hadde en skikkelig sprekk på søndagen.. litt deppa og trist..og da syntes jeg sååå veldig synd på meg selv og da ble det sjokolade :( MASSE sjokolade

 

Men har gått ned 2 kilo på to uker, så tenker at gjort er gjort.. NÅ er det ei ny uke med nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem helgen og utsett veiingen noen dager, da er sikkert alt i orden igjen :) Og 2 kg på 2 uker er jo kjempebra, så ikke la sprekken ta motet ifra deg. Alle har en sprekk en gang iblant, og jeg tror vi trenger det av og til ;) Det som er viktig er å legge den bak seg og jobbe videre som om ingenting har skjedd. Da kommer du i mål allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem helgen og utsett veiingen noen dager, da er sikkert alt i orden igjen :) Og 2 kg på 2 uker er jo kjempebra, så ikke la sprekken ta motet ifra deg. Alle har en sprekk en gang iblant, og jeg tror vi trenger det av og til ;) Det som er viktig er å legge den bak seg og jobbe videre som om ingenting har skjedd. Da kommer du i mål allikevel :)

Takk for oppmuntrende ord, snupsipups :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårjevndøgn.... hvilken herlig følelse :) Så deilig at fra nå av er dagene lengre enn nettene. Syns jeg kjenner det på kroppen også. Var i begynnelsen av året temmelig tappet for energi, men nå er overskuddet tilbake. Lurer på om det kan ha med lyset å gjøre? Uansett så er det deilig at det er lyst om morgenen når jeg drar på jobb, får liksom litt mer følelsen av at det er morgen da.

 

Det går fint med mat og trening for tiden, så nå føles det som om jeg er på rett vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårjevndøgn.... hvilken herlig følelse :) Så deilig at fra nå av er dagene lengre enn nettene. Syns jeg kjenner det på kroppen også. Var i begynnelsen av året temmelig tappet for energi, men nå er overskuddet tilbake. Lurer på om det kan ha med lyset å gjøre? Uansett så er det deilig at det er lyst om morgenen når jeg drar på jobb, får liksom litt mer følelsen av at det er morgen da.

 

Det går fint med mat og trening for tiden, så nå føles det som om jeg er på rett vei :)

Så godt å høre at du føler du er på rett vei :) Enig med deg, det er bare UTROLIG godt med lysere dager og energien kommer snikende..

 

Det går bra med kcal her i gården også, har kommet meg over sjokkis sjokket sist helg B)

MEN strever litt med trening da, det har kun blitt noen kveldsturer, men satser på puls step i morgen etter jobb.

 

Ha en fin torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :)

På jobb hadde vi den tradisjonelle fredagskaffen med kake. Og for å unngå tusen spørsmål måtte jeg ta en liten bit. Hadde verdens dårligste samvittighet etterpå. Hadde jo ikke egentlig lyst på kake, og har veldig lyst til å greie dette nå.... Ja,ja gjort er gjort og spist er spist. For å kompensere tok jeg med familien i svømmehallen, så regner meg noe av kaka er borte igjen. :)

 

Til fredagskosen i kveld ble det ost og kjeks (sunne kjeks ;) ) og frukt og vaniljekesam. Fortsatt storfornøyde unger og en litt mer fornøyd far :)De hadde jordbær på rema til 19,90 i dag. Nam, nam :)

 

Håper alle får en toppers helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag passert med glans. Ingen smågodt og ingen potetgull i går. Og jeg har verdens beste samvittighet. :) Det pussige er at det som var vanskeligst å holde seg unna var potetgullet. Jeg som vanligvis elsker smågodt og ikke er så glad i salt, satt og kjente på at smågodtet fristet ikke, men potetgullet så veldig godt ut. Lot det være iallefall. Så nå ser jeg veldig frem til veiing i morgen, har trua på et bra resultat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære venner

 

Gratulerer med et veldig flott resultat, Snupsipups!!!!!! Er så glad på dine vegne!

 

Det var godt å få logget seg på her - og lest meg opp litt. Det har vært en veldig hektisk periode i det siste - og har slitt med å holde helt fokus. Ikke de store utskeielsene - men har ikke hatt tid til bl.a. å logge meg på her på forumet, eller registrere det jeg spiser.

 

Jeg har savnet dere :-)

 

Det er viktig for meg å være innom her - både for å hente inspirasjon fra dere, men og for å ta en prat med likesinnede :-)

 

Selv om jeg ikke har hatt de store utskeielsene, så er jeg litt "nede" mht til kropp og vekt. Er sliten av at det går så sakte - og at jeg alltid må tenke på det. Hvis ikke så går jeg opp i vekt med en gang.

Er og lei meg for at jeg ikke denne vinteren har klart å gå ned det jeg ønsket. Skal på en del ting og tang fremover - som har vært planlagt lenge - og som jeg har hatt som mål om at "DA" skulle jeg veien x kilo og ha på meg de lekreste klær.

 

Det er så typisk meg, jo flere mål jeg har jo dårligere går det. Må virkelig snu om på tankene til å ha et langsiktig mål for helsens skyld, og ikke en tur/festlighet som skal være målet. Da går det nemlig dårlig....

 

Vel, vel - da er det en ny dag og nye muligheter :-) Målet mitt nå er å ta en dag om gangen. Det enkle er ofte det beste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Soleie. Ønsker man å slanke seg til en spesiell anledning går det som oftest ikke rette veien. Man er vel egentlig ikke motivert da? Trodde jo i fjor at en sydentur måtte være den perfekte motivasjon. Turen ble bestilt i januar, og turen var i slutten av august. Hadde jo egentlig god tid for å gjøre en betydelig endring. Men kom jeg noen vei? Neida. Husker ikke nøyaktig, men tror nesten jeg var større i august enn i januar :angry:

 

I år skal jeg ingenting spesielt, har bare lyst å greie det en siste gang. Fordi det er bedre for helsa og fordi det er mye lettere å trene med en lettere kropp. (Og litt pga utseende da). Dette blir min aller siste slankekur. Tanken på at det er siste gang har gjort meg veldig motivert (så lenge det varer, kjenner meg selv ;) ). Har funnet ut at jeg ikke gidder dette livet som jojo slanker. Ikke er det bra for helsa heller. Så nå er det nå eller aldri. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...