Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Nå som jeg har nådd mitt delmål blir det ny capribukse. Rosa skal den være ;) Shopping here I come ;) Satser på å sette neste delmål til 77,5 kg. Tar jo ganske lang tid dette, så en fordel at det ikke er for langt imellom hvert delmål. Premien skal jeg tenke på til jeg nærmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Gratulerer begge to med nye, pene tall! Så gøy at dere får lønn for strevet deres!

 

Ja - jeg var godt i gang og hadde gode intensjoner om å "rapportere" trimpoeng til dere. Og så kom migrenen igjen. Jeg sliter veldig med migrene om dagen - og forrige uke ble en veldig hard en. Så når det står på som værst har jeg mer enn nok med å få unna det nødvendigste her hjemme. Blir jo ikke så mye mat - så det er ikke så ille den veien, selv om maten nok ikke alltid blir så sunn - men det blir jo naturlignok null bevegelse.

Men, nå er det bedre igjen - så da må jeg jo bare igjen - se lyst på nok en ny dag :) Solen skinner - og en deilig fridag.

Vi har konfirmasjon 13. mai - så noe er det jo som må fikses. Har ordnet det meste, men vi må få skrevet et par sanger til, samt tale. I dag skal jeg kose meg med siste hånd på en Fotobok - pluss en bildefremvisning.

 

Har fortsatt ikke vært på vekten...kjenner meg igjen i det du skriver Snupsipus - når jeg føler meg flink går jeg på vekten titt og ofte, nå når jeg er inne i en periode hvor jeg ikke har energi, og ikke er fornøyd med hva jeg får til så unngår jeg den helt....

 

Har kjøpt meg ny treningsbuke som skal testes i dag. Jeg lot meg friste av reklame at den var "anti-shake" :D Så får vi se om lår/rompe holder seg på plass :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den migrenen da Soleie, håper den holder seg unna en stund nå, så du får jobba med livsstilen. Hvordan var de nye "anti-shake" buksene da? Har vurdert sånne jeg også, men aldri kommet så langt at jeg har kjøpt dem. Er de verdt å bruke penger på?

 

Håper alt er i rute med konfirmasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens treningsøkt er herved unnagjort :) Skikkelig surt og kaldt ute i dag, og det var veldig tungt i starten før jeg fikk varmen skikkelig i meg. Men heldigvis gikk det bedre etterhvert. Nå skal jeg spise litt, så dusje og forhåpentligvis sove litt. Skal på nattevakt til natten, så litt søvn hadde vært en fordel. Er ikke så flink til å sove på kommando på dagtid, men må vel gjøre et forsøk iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? Lite aktivitet her nå....

Med meg går det bra på trenings fronten (har akkurat jogget en tur i snøvær), men jeg sliter litt med maten. Blir litt høyt matinntak enkelte dager, men stort sett går det greit. Prøver å tenke at det snart er sommer og at jeg kan rekke enda et par kilo til hvis jeg er flink nå... Og alt kommer godt med før sommern. Kommer jo ikke til å nå målvekta mi denne sommer heller, men alt er bedre enn ingenting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Gratulerer igjen - du er flink og standhaftig :-) Håper du finner en skikkelig fin capri-bukse :-) Det fortjener du!

 

Jeg har kapitulert - dvs. ikke gitt opp, men jeg har meldt meg på et nett-kurs hos GR. Kjente jeg trengte enda mer "rapportering".

Det har vært tunge uker for meg i det siste - veldig mye migrene, og det tapper meg sånn for energi. Samtidig så blir det ikke noe bedre av at jeg ikke har klart å gjøre noe med vekta heller. Har ikke gått opp på dette halve året - men ikke gått ned heller.

Så i dag er første dagen :-) Har spist etter "boka", hatt en lagt tur på sykkelen og fått bort 630 kcal. Så nå er jeg igang - og det kjennes godt ut :)

 

Vi snakkes - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt to capri bukser i Ellos, fikk dem til 100 kr stykke. En rosa og en aprikos. Så får vi håpe de passer når de kommer :)

 

Gratulerer med beslutningen om å starte på kurs. Håper du får akkurat den motivasjonen du trenger og at migrenen holder seg unna slik at det blir mulig å gjennomføre. Håper din motivasjon kan smitte litt over på meg også, den har vært litt synkende den siste uken... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Uff, her har det IKKE gått bra...har hatt ei uke nå hvor jeg har ikke har hatt kontroll..både spist ALT for mye godis og null trening :angry:

 

Jeg har ikke vært på vekta i dag, tørr ikke... :(

 

Men i dag har jeg tatt meg selv i nakken og spist sunt, nå er det tilbake på den smale sti :)

Reiser til syden om 10 dager, gleder meg til det og da skal disse sikkert ekstra fråtse kiloene være borte !!

 

Godt å lese at du er still going strong snupsipups, capri buksene blir sikkert lekre på deg :)

og soleie68, lykke til på nettkurs, du får holde oss oppdatert

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innspurten mot sydentur storesøster, dette greier du fint. Det er du som har kontrollen, ikke søtsuget. Skal være her å heie jeg, hver dag :) Kjenner jeg blir bittelitt misunnelig. Sol og varme hadde bare vært såååå godt akkurat nå. Du får love oss og kose deg skikkelig (altså, ikke bare med ting du putter i munnen da ;) )

 

Jobber sent i dag jeg, så jeg og minsten sov lenge. Så lenge at jeg har fått vondt i ryggen. Håper virkelig det gir seg når jeg skal ut å jogge. Motivasjonen er ikke helt på plass, men jeg passa på å kle på meg trenings klærne med en gang så blir det liksom litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Snupsipups :-) Ja, det er et godt tips - å ta på treningsklærne med en gang. Blir liksom litt for dumt å ta dem av uten å ha trent.. ;)

 

Ble skikkelig misunnelig jeg og....hadde vært deilig med feire, sol og skikkelig latmannsliv! Men, kos deg masse Storesøster - og lykke til med den siste innspurten! Du klarer det!

 

Sulten.....heldigvis lunsj nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble da joggetur i går, og det gikk egentlig ganske bra. Hadde planlagt neste joggetur i morgen, men så må jeg på kurs gjennom jobben (på den eneste fridagen min denne uka :/ og hele kvelden går bort i å kjøre unger til diverse treninger) Så nå prøver jeg å planlegge logistikken slik at jeg får pressa inn et par økter til. Jammen ikke lett. Må nok ta i bruk søndagen. Matmessig er jeg litt usikker hvordan det går. Får liksom ikke målt så mye når det er så mye å gjøre, så her går alt på sånn cirka. Satser på at det går sånn cirka bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varme ord snupsipups og soleie68 :)

 

En liten onsdags rapport: maten går det bra med, ligger på ca 1600 kcal, men det er fremdeles null trening.. Men er fornøyd med at 1 ting er på plass :)

 

Så bra du er igang med jogging snupsipupsi, stå på, dette er jeg sikker på at du får full uttelling for når du skal på vekta!!

Og når begynner du på nettkurs Soleie68 ?

 

Ha en flott onsdags kveld jenter, der er SOL i Trøndelag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, solen har vært herlig i dag :) Har vært ute hele ettermiddagen på klubbkveld med fotballen til en av gutta, og jeg har faktisk blitt solbrent i ansiktet. Men akkurat nå er det bare deilig. :)

Nå sitter jeg å nyter et glass hvitvin i solnedgangen, må jo hylle solen ;) Regnet sånn grov over kaloribudsjettet og fant ut at det kunne jeg unne meg med god margin.

 

Så fint at det går bra med maten da storesøster. Da går det nok rette veien. :) Treningen får komme når motivasjonen er der. ;) Jeg sliter med styrketreningen for tiden, var flink ganske lenge, men nå er jeg tilbake til null på den fronten.... syns det er sååå kjedelig. Men vet jo at det er det som skal til for å få fin kropp.... hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja, logistikken er en utfordring, føler og jeg har "taxi-sjåfør" som bi-jobb ;) Vil jo at barna skal være aktive, og om avstandene blir for lange så er det bare å kjøre... Hos oss nå er de eldste heldigvis blitt så store at de ofte sykler - men når treningene ikke slutter før ni-ti på kvelden er det godt å få dem fort hjem og... Et tips, om man skal vente på barnet, og ikke må forte seg for å kjøre andre hit og dit - er å ta på treningstøy å få seg en times tur selv....men ofte så må man gjerne få handlet mat eller andre fornuftige ting og, så det er ikke lett.

 

Jeg begynte på nettkurs på mandag - så nå har jeg hatt hele 3 dager som er helt 100 %. Det føles godt. Har fått meg ca. 5 trimpoeng på tre dager, og har lagt rundt 1300 kcal. Fått i meg alt jeg skal av alle næringstoffer, drukket nok vann, tran etc.

Jeg fikk beskjed om å velge meny som lå på 1300 kcal - det har jeg ikke gjort før. Jeg har tidligere spist 1600, så jeg håper det vil utgjøre en forskjell. Må innrømme at jeg er sulten...så jeg må være flink til å spise mat som metter...

 

Anti-shake buksa var forresten veldig god å ha på - den satt godt på og holdt ting og tang ganske bra på plass. Nå har jeg veldig mye for mye på lårene, så det skal litt til ;) Var så godt med en ny treningsbukse, merket at den gamle var temmelig utslitt, når jeg fikk på en ny ja! Den er litt kortere (capri) i bena, så jeg har ikke brukt den før nå...kaldt her...

 

Lykke til med en ny dag begge to - det er så koselig å ha dere to trønderdamene her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig koselig å ha deg her også Soleie :) Nå mangler vi bare olga, lurer på om hun har tenkt å stikke innom oss snart?

 

Skjønner godt at du synes det er lite med 1300 kcal, vet ikke om jeg hadde klart det. Får håpe det blir bedre etter en liten stund, at kroppen venner seg til matmengden slik at du blir mindre sulten. Det kan hjelpe å velge lettprodukter isteden for vanlige, de metter omtrent like mye, men har færre kalorier.

Du er jo allerede på god vei som har gjort alt rett i 3 dager :)Flink er du :) Jeg syns det var ganske motiverende med den poengscoren en fikk på matinntaket da vi alle fikk prøve ekstra tilleggene til kursdeltagerne etter nyttår. Ekstra stas når en greide 10 en dag. :) Savner forresten de eplene en fikk for treningen før, nå er det jo ingen vits i å legge inn trening for oss som ikke går på kurs, det vises jo ikke allikevel. Så nå har jeg ikke regnet trimpoeng på lenge. Men tror jeg greier meg bra allikevel ;)

 

Ha en super dag damer, ser ut som vi får nok en flott dag i trøndelag :) Hvor i landet bor du Soleie? (kan hende du har nevnt det før, men husken min er ikke helt 100 %....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sola borte igjen :( Og akkurat nå angrer jeg at jeg ikke jogget i går kveld for nå er motivasjonen liten til å dra ut i regnet å jogge. Angrer sånn for at jeg dro på kurs i går. Var jo egentlig fridagen min og jeg hadde planlagt både jogging og husvask. Satt på bussen og kjente at jeg hadde såååå lyst til å jogge isteden. Hvor er den lysten i dag da? Vurderte også en jogge etter kl 21 i går når alle dagens gjøremål endelig var unnagjort, men da tenkte jeg at det var bedre å gjøre det i dag.... grrrr.... (Må vel legge meg den på minnet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Ja,der forsvant den trønder sola.. Synd du ikke fikk jogget i går Snupsipups, vi får håpe på bedre vær i løpet av helga.

 

Jeg skal i komfirmasjon, og det blir jo en utfordring med alle kakene.. Men har bestemt meg for at jeg skal kun ta ett stykke, og det skal være lite !!

 

Strever fremdeles med å komme igang med trening, det har vært så utrolig travelt på ettermiddagstid med unger, hus, hage, venninner osv osv.. Men vet jo at det egentlig handler om vilje til å prioritere meg selv og trening.. Skal bli bedre på det etter sydenturen :)

 

Håper dere får en fin helg, vi skal ta SUNNE valg !!

 

Helgeklem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å komme meg på joggetur både på fredag og i dag, så nå er jeg fornøyd med innsatsen :)

Må si jeg trivdes mye bedre på joggetur i dag i oppholdsvær enn på fredag i regnet. Kjenner jeg ikke er særlig glad i regn nei....

 

Ble litt rødvin og litt smash i går, ellers har jeg fult oppfordringen om sunne valg ;)

 

Håper dere har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

I går hadde vi en flott dag :) Vår eldste sønn ble konfirmert, og nå skal vi kose oss med flotte minner!

 

Så det har vært veldig travelt de siste dagene med å lage i stand selskap, og få alle de små detaljene på plass. Er skikkelig sliten, og føler meg litt utladet, på en god måte. Det er bare å glede seg.

Nå er det om å gjøre å få kakerestene ut av huset - før det blir jeg som spiser dem....

 

Været holdt seg helt ok også, i dag er det nesten storm her. Bor rett utenfor Oslo, i Follo.

 

Jeg gikk ned 0,9 kilo forrige uke, og 7,5 cm! Er veldig glad for det. Har aldri vært så flink til å måle meg - men det er jo gøy når man ser resultater. Fikk 9,1 trimpoeng også, så jeg kom meg mye ut forrige uke, 3 joggeturer og flere gåturer.

Er ikke kommet i gang med styrketrening, det må jeg få til nå.

 

Hvordan har det gått med dere?

 

Ha en riktig god uke begge to - savner deg Olga om du skulle titte innom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat, vel overstått konfirmasjon og super innsats på treningsfronten Soleie :) Ser ut som om alt går så det suser hos deg for tiden :)

 

Hos meg gikk vekta litt opp. Kan jo alltids håpe på at det skyldes stort saltinntak dagen før veiing og at jeg har jobbet uten fri i 8 dager i strekk, men må vel innrømme at jeg ikke har registrert noen ting, så det kan like godt være at jeg har spist feil mengde mat. Blir liksom ikke helt motivert for å registrere alt når dagene er hektiske. Får prøve å starte igjen i dag, er fortsatt motivert for å gå ned i vekt ;)

 

I I går var det salg på kjøpesenteret i nærheten av meg og jeg fikk kjøpt meg noen fine sommerklær til halv pris. :) Det beste av alt var at jeg måtte gå ned i størrelse på buksene. Det var slett ikke ventet, så det ble jo en positiv overraskelse :) Så nå gleder jeg meg bare til å få tatt dem i bruk. Været er jo supert i dag, så kanskje temperaturen blir såpass at det går an?

 

Ha en flott dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis - tenk å gå ned i størrelse på bukse! Det er litt av en belønning :-) Kos deg leeeeenge med den følelsen du!

Ikke rart at du ikke klarer å få registrert når det blir så mye jobbing, det skjønner jeg godt. Jeg får heller ikke gjort det når det blir for hektisk.

 

Men, i dag la jeg inn dagens mat før de andre stod opp, så da er det bare å følge det :-) Synes det er det beste, da har jeg litt bedre kontroll, pluss at jeg vet hva jeg kan glede meg til av mat hele dagen :D - for da ser det jo ganske mye ut!

 

Klarte å styre unna kakerestene i går, og i dag så går de enten i søpla eller til naboene. Ikke i min munn i allefall....

 

Ha en fin dag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge inn hele dagens matinntak på forhånd var jo et lurt tips. Da må man liksom planlegge hele dagen og man tenker mer igjennom hva man spiser. Det skal jeg jammen tenke på. Lykke til med å bli kvitt kakerestene, uten å spise dem selv ;)

 

Nå har jeg nettopp vært ute å jogget. Deilig i finværet :) Må jo bare nyte sånne dager, for vi har ikke så mange av dem. Spent på 17.mai været. Har fulgt med på yr hver dag nå for å se hvordan det blir, men det har sett dårlig ut. Men i dag så det jammen litt mer oppløftende ut, håper det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så dumt å legge inn alt - når man får det til :-)

 

Jeg hadde laget deilig hjemmelaget tzatziki etter GR oppskrift som jeg skulle ha til middagen i dag. Og nå da jeg sjekket dagens status - så kom jeg jammen på at jeg hadde glemt å spise den. Den holder seg vel bra til i noen dager håper jeg. Lagde litt mye.. Supergodt til det meste, masse smak, og lite kcal - veldig bra :-)

 

Dårlig vær her og - skikkelig kaldt og surt! Har forberedet minstejenta på 8 at det nok er lurt å både ha på superundertøy og støvler, og kanskje tilogmed vinterjakken. Hun var heldigvis enig - vi skal gå ganske langt den dagen - så det er godt å være føre var - bokstavelig talt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en god 17. mai :) Jeg skal ha diverse oppgaver på skolen, så jeg regner me då styre unna fristelsene der. På kvelden skal vi bort - og jeg er fast bestemt på å ikke ødelegge for meg selv nå - så tvi tvi...

 

Ha en en riktig fin dag - rain or shine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...