Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Takk, takk :) Deilig å kjenne at det går fremover.

 

Kjekt at gamle innlegg kan gi noen aha opplevelser, da har de jo gjort nytte da :) Jeg er nok et sånn enten eller menneske jeg også. Og noen ganger går det nesten alt for lett og andre ganger går det ikke i det hele tatt. Har forsøkt å finne ut av hva det er som skal til for at det skal gå bra, men har ennå ikke funnet ut av det. Noen ganger er bare motivasjonen der over lengre tid (sånn som nå) og andre ganger er det helt umulig å finne den selv om man virkelig vil ned i vekt.

 

Har virkelig satt pris på å holde følge med dere, dere har absolutt hjulpet på min motivasjon. :) Og ekstra glad er jeg for at dere holdt liv i tråden i perioder jeg falt av lasset. Avtalen var vel at vi skulle holde følge til sommern og det greide vi fint. Men jeg har ikke lyst til å gi meg enda. Kanskje kan vi holde følge helt til vi alle er i mål? Har begynt å få trua på at jeg skal nå målet nå. I dag var nemlig vekta 76,2 kg og jeg er over halvveis :)

 

35 min joggetur er jo kjempebra, da begynner formen virkelig å komme seg :) Og storesøster skreiv om 6 trimpoeng tidligere i uka, så høres ut som det går bra med trimmen hos henne også :) Så deilig at vi alle er motiverte da, og snart er det ferie også. Så deilig det skal bli, og det at vi er slankere og sprekere er jo en super bonus :)

 

Ha en super helg folkens. I dag skal den ene sønnen min spille fotballcup, og hvilket deilig vær vi fikk. Gleder meg til å være tilskuer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og 8 TP :)

 

Er fornøyd med innsatsen i uka her ja, i går var det venninne fest..men jeg tok bare litt kake og syklet frem og tilbake. Det at jeg tar flere sunne valg istedet for det usunne valgene gjør at motivasjonen også vokser.

Ening med deg snupsipups, jeg syns også vi skal følge hverandre helt til målet, vi er jo ikke sååå langt unna ;)

 

Jeg er bare helt super imponert over jogging deres jenter !! Stor skryte klem fra meg :)

Det blir mest puls step på trenings studio og raske gå turer på meg, men drømmer om å få til jogging også. Det virker jo så lettvint, så lenge en har gode sko så kan en jo jogge nesten overalt..og så forbrenner en masse kcal. Jogget noen minutter på sist gå tur, neste gang skal det bli mer !!

 

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så flott med så mange trimpoeng, Storesøster - det er jo skikkelig bra! Ja, det er lettvint med jogging - det passer jo uansett hvor man er, og er lett å få til selv om man ikke har så god tid, litt er alltid bedre enn ingenting :) Jeg trives med det - men det viktigste er jo å finne det som passer for seg :-)

 

Og grattis til deg Snupsipups med den fine vekten! Dette går jo strålende! Dere er så flinke begge to!

 

Ja - jeg håper vi kan slå følge en god stund til ja ;) Dere er til så utrolig stor hjelp for meg. Det er så godt å kunne logge seg på å "lufte" seg litt - vil ikke plage de rundt meg med slankeprat, snakker faktisk ikke med noen andre om det i det hele tatt! Så jeg setter så stor pris på dere! Om jeg skulle klare å være så fokusert jeg er nå - noe som jeg ikke klarer å tro - men som jeg jo selvfølgelig håper, så når jeg vel min absolutte drømmevekt på 65 kilo til jul. Så har planer om å holde på en stund ja...og håper på følge av dere så lenge som mulig :)

 

Fikk meg en god løpe/gå tur på 50 min i dag. Nå blir det mindre og mindre gåing og det er gøy! Kanskje bare 20 % gåing i dag :-) Løp i skogen i dag tidlig på en smal sti med mange greiner - ble god trening for balansen og! Hadde regnet masse, så det var skikkelig glatt - men veldig deilig!

Har spist "frimerker" i dag - fem vaffelhjerter, og en sjokoladerute - er innenfor kalorimessig, men det ble ikke rom for alt jeg skulle få i meg av melk og frukt - så totalt sett så ble det nok feil ernæringsmessig...

 

Satser på en fin søndag - så er det bare å glede seg til veiing på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere blir med en stund til, alt går så mye lettere når man har følge på veien. :) Blir nok sikkert å holde på frem til jul jeg også, og i jula blir det nok litt ekstra kos, og da må man vel ta en liten runde etter jula også.

 

Hvis du drømmer om å jogge høres det ut som du gjør det på helt rett måte storesøster. Man begynner med å gå og tar noen korte intervaller med løping innimellom. Neste gang greier man å løpe litt lenger. Gangen etter enda litt lenger. Og slik øker man gradvis. Start helt på ditt eget nivå å ikke tenkt på hva andre greier, man skal ikke ha blodsmak i munnen å føle at dette greier jeg ikke - da har man gått ut for hardt.

Og jeg er imponert over valgene dine på venninnefesten, sånn skal det gjøres ;)

 

Kjempebra innsats i går soleie, 50 min er jo supert. :)

Nå skal jeg selv ut på joggetur, og da var det jo super å gå inn å lese her først og hente motivasjon fra dere ;)

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen damer!

 

Startet dagen med en nedtur på vekten; hadde av en uforklarlig grunn gått opp til 76,4 - dvs. 1 kilo siden jeg veide meg for et par dager siden. Forstår det ikke, har vært så flink denne uken. Men, spiste disse frimerkene i form av fem små vaffelhjerter i går, og to grillpølser - som jeg ikke kom meg unna. Skal ALDRI spise grillpølser igjen! Ble så satt ut - har virkelig jobbet hardt for å være flink denne uken.

Man, kan jo ikke unngå å gå bort heller? Disse søte vaffelhjertene med jordbær på fikk jeg reglrett servert rett opp i fanget :) av verdens søteste vertinne.

Så i dag har jeg vært forsiktig igjen, og litt demotivert.....men har akkurat hatt en jogge/gå-tur i skogen og det gjorde godt. Men kjenner at den kiloen ikke er borte til i morgen ja!

 

Totalt TP denne uken ble 9 - og det er jeg veldig fornøyd med :)

 

Ha en fin kveld - klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag..

 

Ja ja, her i gården går det som vanlig sakte. Ned 0,3 kilo, så nå viste vekta 77,7 i morres. Men nedgang er nedgang, jeg er fornøyd med å ha snudd adferden min fra å putte usunn mat i munnen og null trening, til sunn mat og masse trening :)

Det ble 10 TP i uka som gikk og det er superbra til å være meg !!

Motivasjonen er fremdeles på topp, i dag så gikk jeg på jobb og siden jeg også må tilbake..så blir det en times gåtur på meg i dag også.

 

Soleie68: denne vekta er ikke bestandig helt til å stole på.. Av ulike årsaker så svinger den, også når vi VET vi har vært flinke.. Så jeg er sikker på at i neste uke, så er de kiloene borte og litt til.. :) Bruker du forresten å måle deg ? Det kan være en fin motivasjonsfaktor å se at vi krymper i omfang selv om vekta kan stå stille i perioder.

 

Enn du snupsipupsi? hvordan gikk det på vekta?

 

Ha en fin mandag jenter, dette klarer vi fint !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang storesøster, nå går det rett vei :)

Og gratulerer med flott innsats på treningsfronten, kjempebra jobba :)

 

Her var det ingen endring på vekten siden lørdag, men det er jeg veldig fornøyd med, det har jo tross alt vært helg ;) På trimfronten ble det 11,6 poeng. Denne uka blir det nok mindre, tettpakket program med bursdag, skoleavslutning, treninger med ungene og venninnehyttetur til helgen.

 

Helt enig med storesøster i at den vekta slett ikke alltid er til å stole på. Man kan ha vært kjempeflink, og vekta rikker seg nesten ikke. Og andre ganger har man vært litt slapp i matveien og får en kjempenedgang. Ikke alltid lett å skjønne hvorfor det blir sånn, det kan være man har fått i seg ekstra salt uten at man tenker over det eller at syklusen spiller oss et puss. Men det som er sikkert er at er man flink over tid så får man lønn for strevet, så bare stå på Soleie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, dere to :) Ja, jeg vet at både vekten og kroppen er noen "luringen"....så det gjelder bare å stå på!

 

Jeg skal si dere er flinke med trimpoengene! Her er det bare å stå på for å holde følge med dere!

 

Gratulerer med nedgang, Storesøster :) Og du Snupsipups har all grunn til å være fornøyd med å stå stille - du har jo vært super-flink i det siste :)

 

Lykke til med gode valg - vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg virkelig fornøyd med meg selv. Det var egentlig tid for en jogge tur i dag, men etter en lang dag med en travel vakt på jobb, handling, middagslaging, kakebaking og bursdagsfeiring kjente jeg at lysten til å jogge var temmelig liten. Mitt gamle jeg hadde nok tenkt at joda, du fortjener å slappe av. Men hva tenkte mitt nye jeg? Joda, jeg er sliten og orker ikke å jogge, men da går jeg en tur isteden. Så nå har jeg nettopp lagt bak meg en herlig tur på 7,7 km i frisk luft, nydelig natur og i nydelig solnedgang. Turen var rene, skjære nytelsen :) Passet på å velge ei løype med ekstra mye bakker, og bakkene gikk som en lek :) Så akkurat føler jeg meg så utrolig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke deg, det skal jeg jammen si var et godt valg! Du har all grunn til å være stolt av deg selv! 10 poeng til deg!

 

Det går fortsatt bra GR-mesig her, jeg følger opplegget jevn og trutt. Det er bare styrketreningen jeg ike får gjort...

Er vel opp i ca. 4 TP på disse to dagene - og vekten var SÅ snill i dag, kjente det på kroppen da jeg stod opp. Jeg så 74 tallet!!!!!! 74,9 riktignok - men det teller :) :) :) :)

 

Det var godt å få i dag. Fikk dårlige nyheter på jobb i går, så jeg er litt urolig, og usikker på hva som skjer fremover, og på hva jeg skal gjøre. Da jeg kom hjem i går ble det en lang tur med hund i skogen - det er fantastisk hvor godt det gjør, for kropp og sinn. Jeg elsker lukten av natur - nyter å se de daglige forandringene.

 

Stå på jenter - dere er kjempeflinke, det er alltid så hyggelig å logge seg på her - hver eneste gang :)

 

Ha en fin onsdag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipupsi: HURRA for ditt nye jeg, som tar sunne valg :) Veldig bra!!

Soleie68 : HURRA for 74 tallet :) Det må kjennes utrolig godt !! Håper det ordner seg med jobben, usikkerhet kan være slitsomt det..

 

Jeg kjenner at jeg blir ordentlig glad på deres vegne, for jeg VET at dette har dere jobbet og slitt for.. Det har ikke kommet av seg selv.

 

Det går bra med GR menyen her i gården også, det har vært gåturer hver dag og det blir en i dag også. Motivasjonen er fremdeles på topp og kjenner at også dere gir meg energi :)

Jeg trenger all den energien jeg kan få fortiden, det er brudd på hjemmebane og mye av mitt fokus går til å takle det..

Så jeg er veldig fornøyd med at jeg opp i alt, også har fokus på meg selv og en sunn livsstil !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Storesøster

 

Du er utrolig flink som klarer å ha fokus på deg selv midt i en vanskelig tid! Det skal du være stolt av! Forhåpentligvis kan det være med på å gi deg krefter som trengs til tøffe tak, siden du nå er flink til å få i deg riktig og nok mat. Ofte i "livskriser" så blir det enten mye feil mat, eller så altfor lite mat.

Du har all grunn til å være stolt av hva du klarer :)

Pass på deg selv, tenker masse på deg. God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke begge to :) Jobber og står på selv om det er tøft på hjemmebane og på jobben for tiden. Sånn skal det gjøres jenter. :) Gratulerer med nytt tall på vekta Soleie, du har gjort en kjempe bra innsats så det var vel fortjent :)

 

Tror du gjør alt riktig for tiden storesøster. Sunn mat og trening er absolutt det beste du kan gjøre for deg selv nå. Og du er kjempeflink som greier det. :)

 

I dag har vi vært på skoleavslutning i regn og kaldt vær. Må bare si at jeg ikke trives i sånt vær. Jeg blir sur og gretten, fryser og vil bare hjem. Men jeg holdt da ut til de andre begynte å dra hjem. Hadde mest lyst til å hive meg over bløtkaka som sto i kjøleskapet for å trøste meg selv da jeg kom hjem, men klarte da heldigvis å komme på bedre tanker. :) Nå håper jeg bare på bedre vær så jeg kan få varmen i kroppen og få igjen humøret. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Storesøster

 

Du er utrolig flink som klarer å ha fokus på deg selv midt i en vanskelig tid! Det skal du være stolt av! Forhåpentligvis kan det være med på å gi deg krefter som trengs til tøffe tak, siden du nå er flink til å få i deg riktig og nok mat. Ofte i "livskriser" så blir det enten mye feil mat, eller så altfor lite mat.

Du har all grunn til å være stolt av hva du klarer :)

Pass på deg selv, tenker masse på deg. God klem fra meg

 

Takk for gode ord soleie68, de varmer :)

Du har helt rett, ofte blir det enten alt for lite mat eller alt for lite når livet blir kronglete..

Klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke begge to :) Jobber og står på selv om det er tøft på hjemmebane og på jobben for tiden. Sånn skal det gjøres jenter. :) Gratulerer med nytt tall på vekta Soleie, du har gjort en kjempe bra innsats så det var vel fortjent :)

 

Tror du gjør alt riktig for tiden storesøster. Sunn mat og trening er absolutt det beste du kan gjøre for deg selv nå. Og du er kjempeflink som greier det. :)

 

I dag har vi vært på skoleavslutning i regn og kaldt vær. Må bare si at jeg ikke trives i sånt vær. Jeg blir sur og gretten, fryser og vil bare hjem. Men jeg holdt da ut til de andre begynte å dra hjem. Hadde mest lyst til å hive meg over bløtkaka som sto i kjøleskapet for å trøste meg selv da jeg kom hjem, men klarte da heldigvis å komme på bedre tanker. :) Nå håper jeg bare på bedre vær så jeg kan få varmen i kroppen og få igjen humøret. ;)

Snupsipups: takk for gode ord :) Godt å ha både deg og soleie68 her inne. Var faktisk ut å jogget i går !! 1 minutt jogging og så 3 min rask gåtur, i intervaller i hele 40 min :D

 

Hehe, kjenner igjen følelsen av å være sur og gretten og bare ha lyst til å hive seg over all slags søt og usunn mat.. Bra du sto i mot, godt jobba !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Grattis, med joggetur Storesøster - du er i gang :D Jeg heier på deg - før du vet ordet av det - så glemmer du deg bort, og løper hele veien :D

 

Ikke værst at du klarte å la bløtkaka være, Snipsipups - det er så alt for fort å glemme seg, eller senke motstandskraften når man er litt sliten og trøtt - så der var du flink :)

 

Her går det fint, jeg er blitt skikkelig "redd" for å putte noe feil i munnen, er så redd for å plutselig komme ut av den gode trenden jeg er i nå. Har jo vært her før vet dere - og så plutselig ja, så kom de gamle vanene tilbake....

 

Jeg passer og på å få meg TP hver dag, selv om det ikke alltid er tid til å bli skikkelig svett/med dusj etc.

Får belønning :) i dag var jeg gått ned en halv kilo til - trodde nesten ikke det jeg så, men det bør jo egentlig stemme utfra at jeg har trent, og lagt på ca. 1300 kcal siden 7. mai. Har kun hatt en dag hvor det gikk over (skikkelig over...) Så jeg har da gått ned 4,5 kilo på litt over 5 uker. Det er jeg super-fornøyd med :)

 

Blir jo litt skeptisk til denne vekten her hjemme....den har virkelig variert mye de siste dagene - men kjenner at noe har skjedd i kroppen, så jeg får tro (vil så gjerne) at den er riktig.

Huff, det ble skikkelig slankeprat!

 

Håper det er bra med dere - ha en fin kveld, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en bra treningsøkt det stotesøster. Intervaller skal jo virkelig få fart på kondisen. :)

Jeg har vondt i bena etter gåturen på tirsdag. Sånn på fremsida av leggen, sånn som ved beinhinnebetennelse. Håper det bare er stive muskler pga mange bakker, syns det skulle være rart om jeg fikk en betennelse etter en gåtur bare. Har jo ikke kjent noe som helst når jeg har jogga. Skal ut å jogge etterpå, så da får jeg testa ut foten litt. Så får vi bare håpe på det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Snupsipups - hvordan gikk det med turen din i går kveld? Leggene dine høres ikke bra ut.... Betennelse i bena er noe ordentlig dri.......!!!!! Håper virkelig ikke det er det, nå som du er blitt i så god form og har fått så stor treningsglede.

 

Ha en fin fredag :) Nå er det bare å stålsette seg til taco og pizzautfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :)

 

Hvordan går det med dere?

 

Her går det greit. Hadde en dag i går uten veiing av mat, og litt ekstra.... Lagde en deilig pastarett, som overhode ikke var slankemat - men bare måtte ha noe skikkelig digg mat, ny mat i går - så i går luktet det Italia i hele huset, og det var deilig.

Jeg spiste en stor porsjon - men kun en. Men, det ble 4 brødskiver med "fritt frem" på påleggsfronten litt senere på kvelden.

 

Fornuften min sier at dette er faktisk helt greit :) Spiste ikke noe godis, eller vin - men kjenner alikevel at jeg blir litt skuffet over meg selv, siden jeg har vært så veldig streng og holdt meg kun til mine 1300 kcal i det siste - og fått i meg alle næringsstoffene - slik at jeg jo har vært i så fin form.

 

Jogge/gikk i 1 time og 15 min i går, det var kanskje 75 % jogging - så det går riktig vei. Regner pøste ned - så det ble en tur, hvor det var dobbelt godt å komme hjem igjen :)

 

Håper det er bra med dere :rolleyes:

 

Ha en riktig fin søndag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og en oppsummering av uka:

 

Det går bra med meg soleie68 :)

 

Jeg er spent på hva vekta viser i morra, har forventinger om at den går rett vei..har spist ca 1500 kcal og har 7 TP tilsammen. Jeg er fornøyd med innsatsen, det har faktisk blitt 2 jogge/gå turer !!

Den siste på jogging i 4 minutter og så gåing i 3 min, i ca en halv time, så her går det fort fremover. Jeg får nok uttelling for puls step timene på treningsstudioet, det er knallhard intervall trening.

 

Blir spennende å få høre deres resultater jenter, jeg krysser fingrene for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Foten ble helt bra igjen den etter en joggetur, så da var det nok bare stive muskler heldigvis. :) Nå har jeg akkurat kommet hjem fra hyttetur med jentene. En helg med mye god mat, masse vin, flere is og litt sjokolade. Slett ingen ideal helg for vektnedgang, men vi har hatt det kjempekoselig. Så har vel ikke de helt store forventningene til veiingen i morgen.... Men når det er sagt så er det slett ikke ofte jeg er på jentetur så i den store sammenhengen utgjør en sånn helg lite. Får satse på et strammere matbudsjett i uka som kommer ;)

 

Høres ut som dere andre to har lagt ned en bra innsats i helgen (og resten av uka) både på trimfronten og matfronten, så håper dere får lønn for strevet ved veiing i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Godt å høre at det er bra med dere :) , og at det ikke var betennelse på gang hos deg Snupsipups :)

 

Her går det bra - ukens plikter kaller raskt her, men her er dagens tall;

 

74,4 kilo - og har nå gått ned 6 kilo siden en eller annen trist dag i vinter som jeg satte som startdato ;) Forrige ukes TP ble 11,6 - litt stolt av det, tror det er ny rekord for meg ;)

 

Ha en riktig fin mandag, og god uke - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Godt å høre at det er bra med dere :) , og at det ikke var betennelse på gang hos deg Snupsipups :)

 

Her går det bra - ukens plikter kaller raskt her, men her er dagens tall;

 

74,4 kilo - og har nå gått ned 6 kilo siden en eller annen trist dag i vinter som jeg satte som startdato ;) Forrige ukes TP ble 11,6 - litt stolt av det, tror det er ny rekord for meg ;)

 

Ha en riktig fin mandag, og god uke - klem fra meg

 

Grattis Soleie68 :) WOW.. 74,4 kilo

Høres helt fantastisk ut !! Jeg er superglad på dine vegne !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

 

Her kryper vekta sakte med SIKKERT nedover.. :)

Ned 0,5 kilo, dvs 77,2 kilo i dag. Kjenner at det ergrer meg litt at det ble 3 kilo pluss på mitt 3 ukers opphold fra GR og trening..

Jeg var jo nede i 75 kilo.. Men dit skal jeg komme igjen !!

 

Planen for uken her blir noenlunde det samme, men skal prøve meg på ca 1300 kcal ( men da MÅ alt noteres, ellers så mister jeg oversikten..) og mer enn 7 TP.

 

Og 2 jogge/går turer skal det også bli !!

 

Ha en fin dag snupsipusi og soleie68, jobben kaller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Det er klart du klarer det, Storesøster! Jeg må si jeg er mektig imponert over at du klarer å ha fokus på deg selv om dagen - godt at du er snill med kroppen din :) :) :)

 

Og det er klart du klarer å hente deg inn ti 75 igjen og :)

 

Jeg har vært litt forkjøla og ute av form de siste to dagene, ikke orket å sanke et eneste TP, og ikke registrert et eneste gram.... Så her må det skjerpings til!

 

Har som et langsiktig mål å gå ned 2,5 kilo pr. måned. Det er jo ganske mye når man ser det på på lang sikt :) Dvs. da er jeg jo allefall strålende fornøyd med min egen størrelse i oktober! he-he.

 

Men, men en dag av gangen gjelder fortsatt her i gården. Må manne meg opp så jeg kommer meg ut i dag, bedre med en sakte gåtur i skogen, enn ingen til tross for vondt i hele kroppen..... og tross alt bedre å være syk nå enn om to uker, når det er ferie.... B)

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...