Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hallo igjen :)

 

Stille fra deg Snupsipups... håper du har det bra :)

 

Har ikke vært på vekten de siste dagene, og vi vet jo alle hva det betyr...Vært litt ute av form og fokus de siste dagene. Kjenner det på formen og humøret med en gang!

 

Så langt har jeg fulgt opplegget til punkt og prikke igjen i dag. Har vært på en liten tur ut, og sanket TP og. Må komme meg fort tilbake til "opplegget" mitt - er så fort å komme ut av det.

 

Deilig med sol ute, får nyte det - det er meldt regn i bøtter og spann igjen om bare noen få strakser....jaja...slipper jo å vanne plenen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:)

 

Solveia68 : så bra for deg at du kommer deg fort tilbake til opplegget ditt, jeg kjenner godt til hvordan både kropp og humør liksom " synker" sammen når form og fokus ikke er der ja..

 

Snupsipups: hvordan har du det ? Er jo blitt vant med at du er her inne ofte,

vi savner deg :)

 

jeg har holdt meg til GR meny og trent åde i mandag og tirsdag, men i dag er det dessverre ikke noen god dag..Har ikke energi til å trene..driver å pakker eks samboerens saker og ting.. så humøret er ikke helt på topp..men spiser heldigvis både riktig og sunt for det :)

 

Ha en fin onsdag, her i Trøndelag så regner det.. Jeg vil ha sommer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg har rett og slett vært utslitt de siste dagene, derfor lite lyd fra meg. Alt for mye å gjøre på jobb, og fullt program med ungene på kveldstid. Så de siste dagene har jeg gitt litt blaffen i "alt". Null trening, usunn mat, ingen vekt og ingen tid her inne. Har ikke tenkt å holde på sånn så lenge, har bare behov for hente meg inn litt. Så i dag er jeg hjemme fra jobb å slapper av og forsøker å senke skuldrene litt. Skal prøve å begynne på igjen fra i morgen. Prøver å stille om hjernen ;)

 

Fint at dere etterlyser meg da, koselig det :) Håper dere også finner igjen fokuset, så vi kan jobbe videre sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere begge to :)

 

Storesøster; jeg har sagt det før, og sier det igjen - er så imponert over at du klarer å spise i riktig midt oppi det du går igjennom nå. Masse ros til deg :) :) :) Håper det går greit med hjertet ditt, og at din nye hverdag begynner å ta form - det er sikkert mye nytt for deg om dagen - tenker på deg.

 

Snupsipups; godt å se ordene dine ;) Ble litt bekymret her - men håpet at det "bare" var en liten "litt mye av alt" periode. Vi savner deg fort vet du :) Håper du får slappet av! Det er ikke så lett alltid, man skal prestere på alle plan - og dagene blir så travle, og med fokus på seg selv i tillegg så blir det lite tid til hvile. Og hvile er jo superviktig! Håper du får slappet av litt nå, og at du for din egen del kommer fort tilbake til de gode rutinene du har hatt i det siste.

 

Det er utrolig skremmende hvor fort det går å komme ut av det - og før vekten går opp. Jeg har vært litt sløv de siste 5-6 dagene. Ikke de store greiene, bare littegranne sløv. Noen få små ispinner, noen "vanlige middager", et par dager med noen brødskiver til kvelds. Altså ikke noen 200 grams sjokolade, eller mye potetgull - eller kaker eller no. Men, det resulterte da i pluss 1,5 opp i vekt. Jeg vet jo de ofte går fort av igjen - men det er bare nok en påminnelse om at her gjelder det å være konsekvent.

Jeg trener jevnt og trutt, og koser meg med det. Passer meg fint med jogge/gå siden jeg kan gjøre det når jeg vil.

Ha det godt begge to, og pass på dere selv! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god start på dagen :)

 

"tvang" meg selv på puls step i morres, både kropp og vilje var egentlig i mot det..

Men det gjorde UTROLIG godt både for kropp og sjel !!

 

Heldigvis har jeg en jobb hvor jeg kan være fleksibel, og kjenner at nå er lysten stor til å hive seg over arbeids oppgaven.

 

Håper dere finner fokuset jenter :) ser ut som vi alle er inne i en litt tung periode ( på hver vår måte) men dette har vi vært igjennom før, så kom igang, dette klarer vi !!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er storesøster, sånn skal det gjøres ja. :)

Nå har jeg hatt to rolige dager uten stress (og jobb) og jeg kjenner at energien er på vei tilbake. Det hjalp nok mye at det ble flott solvær i dag også, det hjelper virkelig for å få ladet batteriene. Så i morgen skal jeg prøve å få trent igjen. Har fortsatt ikke kontroll på maten, dvs jeg har ikke proppet i meg så mye usunt, men har ikke giddet å registrere en ting heller. Så vet ikke helt hvordan jeg ligger an. Men regner med det er en del over 1600 kcal iallefall. Blir nok å være litt slakk i matveien resten av uka, men mandag er jeg i gang igjen. Er du med på den Soleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da greide jeg jammen å lure med kroppen min på joggetur. Satser på at det betyr at jeg er på vei tilbake ;)

Flott vær i trøndelag i dag, så jeg fant frem sommertreningsklærne og la på sprang. Tenkte ikke på at jeg var blitt litt mindre siden sist jeg brukte dem, så jeg måtte dra på meg buksa for hver 100. meter jeg sprang (satser på at jeg brukte noen ekstra kalorier på det ;) ) Ellers gikk turen greit. Endomondo var ikke helt med meg i dag, så jeg fikk bare logga halve turen, så vet ikke helt hvor fort det gikk og hvor mange kilometer det ble totalt, men tror det ble en tur sånn midt i laget.

 

Nå skal jeg slappe av litt før jeg hopper i dusjen og deretter starter arbeidshelg. Har heldigvis dagvakt i morgen, så da blir det St.hans feiring på meg også :)

 

Riktig god helg til dere søte, flotte damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter, håper dere har hatt en fin helg :)

 

Vært ute på 1 times tur både lørdag og i dag, solen skinner i Trøndelag og det er VARMT !

Det har ikke blitt noe jogging da, men har hatt nok fart på beina til at jeg har vært svett når jeg har kommet hjem.

 

Er litt spent på vekta i morra.. Jeg hadde jente selskap i går, og det ble litt mye vin.. Men jeg serverte pai med grov bunn, salat og jordbær med vanilje kesam, så mat inntaket var værtfall sunt ;)

 

Men ellers i uka har det gått bra, og kan notere meg 8 TP i boka.

 

Ei uke igjen til sommerferien, er litt usikker på hva jeg skal ha som målsetning, kanskje å holde vekten ??

Har dere lagt noen planer når det gjelder vekta i sommer ?

 

Ha en fortsatt fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen fine jentene mine :)

 

Har hatt en travel helg med jenta mi, som har vært med å sunget på mange arrangementer. Lange dager, ingen trim, men mye gåing faktisk - lite mat - siden det har vært lite "riktig" mat å få tak i.

 

Har savnet dere!

 

Men, noe riktige vaner har jeg nok fått innarbeidet de siste månedene, for vekten var grei; 73,3 - så nå har jeg gått ned 7,1 siden "all-time high" i vinter. Det kjennes veldig godt!

 

Jeg skal fortsette i samme tralten - målet mitt er å gå ned 2,5 kg i måneden. Men, målet er egentlig å gjøre så godt jeg kan hver dag - jeg blir så fort skuffet over meg selv når jeg ikke når mine tallfestede mål, så jeg er litt forsiktig med det. Denne gangen har det funket bedre for meg siden jeg ikke har hengt meg så opp i tallene men - tatt hver eneste dag som en liten seier i seg selv :) Så det er planen. Drømmer om å bli en slank dame på 65 kilo, er 1,68 høy.

 

Hva tenker dere?

 

Ha en riktig fin mandag, så snakkes vi snart - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis soleie68, 73 kilo er kjempe bra jobba :) Du har all grunn til å være stolt av deg selv !!

 

Vekta mi stoppet pp 76,7 kilo i morres, dvs 0,5 kilo NED. Jeg er fornøyd med det, spesielt siden lørdagen ikke gikk så bra sånn kalorimessig.. Men har jo trent endel, regner med at det var det som gjorde utslaget :)

 

Målet ditt med 2,5 kilo i måneden vet jeg at du kan nå Soleie68, men det er jo sommer også da..

Jeg tror det er viktig at vi ikke er for "strenge" med oss selv, for da blir vi jo så skuffet.. Og for min del så har jeg hatt nok av dårlig selvfølelse/dårlig samvittighet for å ha puttet feil mat i munnen og ikke trent..

 

Jeg har bestemt meg for at målet er 75 kilo til 20.08 ( da begynner ungene på skolen og da er sommerferien offiselt over for min del hvertfall ) Det vil si ned 1,7 kilo på ca 2 mnd og da kan jeg ikke "slappe" av mye nei..

 

Jeg tok BMI i går, og jeg med min høyde må ned til 70 kilo for å være i øvre del av normalvektig. Og det skal jeg klare i løpet av 2012 !!

 

Hvordan går det med deg snupsipups? Har du laget deg noe mål for sommeren?

 

Ha en fortsatt fin mandag, i dag gikk jeg frem og tilbake fra jobb, ca 1 time "gratis" trim det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Gratulerer med fine resultater begge to. :) På meg ble det oppgang, egentlig ganske forventet etter sløvis uka mi. 77,1 kg viste vekta i dag. Det er 4 uker til jeg begynner ferie, og jeg håper jeg fortsatt kan nå målet om 75 kg innen da. I ferien håper jeg på å ligge stabil, og på sikt vil jeg ned til under 70 kg. Det nøyaktige tallet er jeg ikke sikker på, bare det står et 6-tall først.

 

Kjenner det straffer seg å være sløv en uke, søtsuget river og sliter i meg, og viljestyrken er frynsete. Heldigvis er skapene tomme for usunne ting, så jeg er pent nødt til å holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :)

 

Grattis Storesøster, fint at du har hentet deg inn igjen. Du klarer nok målet ditt innen skolestart igjen, men som du sier selv, det kommer ikke gratis....det kommer nok til å koste deg mange "nei takk" ;)

 

Huff ja, Snupsipups - det er utrolig irriterende at det ikke går an å ta seg en liten "time off" fra dette her! Og ekstra irriterende at det bare er en person som må svi.... Jeg vet du klarer å snu det - og 4 uker er jo leeeeeeenge til :)

 

Det går greit med meg. Litt urelmessige dager her, så jeg klarer ikke å få i meg et 100% GR kosthold hver dag, men gjør så godt jeg kan. Kalorimessig så holder jeg meg ca på 1300 - og for å klare det, kan jeg ikke spise noe godis. Ellers så blir det fort alt for mye.

 

Ha en fin dag begge to, stå på dette klarer vi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn og vind, motivasjonen til å jogge var under null. Heldigvis var jeg nødt til å komme meg ut av huset for å følge minsten i barnehagen, og da kunne jeg jo likså godt jogge med det samme. Og var det godt? JA!!! Det var faktisk utrolig godt med litt avkjølende regn på joggeturen. Den følelsen skal jeg aldri glemme igjen, men bruke som motivasjon fremover :)

 

Kjenner det fortsatt er tøft på matfronten og jeg gikk over budsjett på kaloriinntak i går for å holde meg unna sukker. Vet av erfaring at det funker og at det blir bedre om noen dager. Problemet denne uka er at vi (hele familien) skal på hyttetur til helgen med noen venner. Da blir det ekstra vanskelig å holde seg på matta og unngå det usunne.... Håper hytta ligger i et område der det er mulig å gå masse turer, slik at vi får brukt litt kalorier også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm:(

 

Måtte dra hjem fra jobb i dag, dundrende hodepine og smerter i hele kroppen..Så der gikk puls step timen jeg hadde meldt meg på rett vest..

Det passer VELDIG dårlig å bli syk nå, mye å gjøre på jobb før jeg skal ha ferie og så vil jeg jo ha TP !!

 

Ligger i senga mi med iPad nå, og har heldigvis ikke falt for fristelsen med å trøste spise.. Har litt lett for det, når jeg syns synd på meg sjøl..;)

 

Snupsipups: så bra at du kom deg ut på jogge tur, du er flink til å motivere deg selv :)

 

Ha en fin tirsdag jenter og husk JUST DO IT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, god bedring. Håper det er noe som går over med litt hvile. :) Super at du holdt deg unna trøstespisingen da, vet akkurat hvordan det der er ja ;)

 

I dag har det gått bra med maten hos meg, og det føles så godt. Endelig litt kontroll igjen :) Det var jo vel tidlig å starte med utskeielsene nå, siden det ennå er over 3 uker til ferie. Men egentlig er det litt typisk meg å miste kontrollen om sommern. Men i år har jeg jo dere, og da skal det bli andre boller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var dagens løpeøkt unnagjort :) I dag var det ikke vanskelig å få overtalt kroppen til å bli med og det ble årets raskeste løpetur. Dvs økta med høyest tempo. Det må jo bety at det går fremover :) I dag var været ganske bra og jeg ble ganske tørst underveis, må vel begynne å ta med drikke på turene mine. Og selv om jeg hater å innrømme det så var det hakket mer behagelig å løpe på tirsdag da det regnet.... Betyr det at jeg skal begynne å like regn det da eller?.... bra jeg bor i trøndelag da ;)

 

Skal straks kjøre min eldste sønn på fotballcup, deretter jobb. Og i morgen drar jeg direkte på hyttetur rett etter jobb, så regner med jeg ikke kommer innom her før tidligst søndag kveld.

Så da får jeg vel bare benytte sjansen til å ønsker dere en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferie tid :)

 

Formen er heldigvis blitt bedre, og til helgen så drar jeg og ungene på ferie.

Jeg blir nok litt til og fra her inne, men skal stikke innom !!

 

Siden planen er å gå NED i løpet av sommeren, så blir det ikke de store utskeilsene på meg.. Men det skal nok gå bra :)

Jeg pakker med meg joggesko og skal leve så sunt jeg kan.

 

Så snupsipups og soleie68, dere får ha en super sommer :)

og så krysser jeg fingrene for at vi kommer til å være fornøyde med innsatsen i sommer !!

 

Sommer klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Snupsipups og Storesøster :)

Det har vært lite lyd fra meg denne uken. Årsaken er at jeg er helt "satt ut" pga endringer på jobb. Reagerer litt fort fort på endring, og da skyter stressnivået i været!

 

Spiser Sundt og greit, men har ikke fått i meg alt jeg skal av alle næringsstoffene. Prøver ;-) har heller ikke trent denne uken. Skal ut på joggetur i kveld :)

 

Ha en fin hyttetur, Snupsipups - kos dere masse! Og til deg Storesøster; ha en strålende ferie! Håper du og barna får det fint :) Ta sunne valg, og si nei takk til is og snop så klarer du nok målet ditt!

 

Ha det fint begge to, kos dere der dere er! Så klarer vi målene våre, sakte men sikkert :)

 

God klem fra meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie storesøster :) Håper du får noen supre uker ;)

 

Tror vi er litt like jeg soleie. Jeg er heller ikke så glad i endringer på jobben, spesielt ikke når jeg mener det er til det verre. Har hatt en del endringer den senere tiden vi også, som gjør hverdagen mer stressende og kaotisk. Jeg har vært sint som en furie og har kjempet imot og sagt akkurat hva jeg mener om "skiten". Men det nyttet ikke, og det at slaget var tapt var vel det som utløste "sløvis" uka mi nå nylig. Følte meg helt skutt og lei av å kjempe til ingen nytte. Nå prøver jeg så godt jeg kan å tilpasse meg det nye selv om jeg er uenig. Akkurat nå er det jo ferie tid og ørten ferievikarer som må læres opp, så all energi går til det, og mindre til frustrasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, 76,0 kg. Bra resultat siden forrige veiing, men ganske labert de siste 3 ukene med bare 200 g ned. Uansett, målet om 75,0 kg før ferien er mulig :) Har ca 20 dager på meg :)

 

Nå har jeg vært på zumba, moro, moro og deilig med en avveksling fra jogginga. Er svett og god, allikevel savner jeg litt følelsen av å ha gitt alt underveis. Men blir nok en joggetur i morgen eller på onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg soleie, begynner det å bli lettere å takle forandringene på jobb? Håper det går litt bedre iallefall. :)

 

Hos oss preges dagene av ferietid, dvs masse nye vikarer som strever hardt for å lære seg det meste. Og det betyr jo at på oss andre blir det superhektiske dager for vi må jo vise dem alt de skal gjøre i tillegg til alt det vi skal gjøre selv. Får ikke tid til å være frustrert ;)

Blir jo sliten av det her, så det er litt vanskelig å motivere seg til trening.... men skal bite tenna sammen og ut å jogge en tur nå etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tung joggetur i går, gleder meg veldig til kroppen blir under 70 kg, regner med det blir lettere da ;)

 

I dag har jeg fridag og været er strålende. Kanskje jeg tar med meg ungene på bading? Regner med det er kaldt i vannet, men litt sol på kroppen hadde vært topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskyet, 21 grader ute - perfekt løpevær ;) Kjempegodt å kunne løpe med lite klær på. Enn om det kunne vært sommer hele året :)

 

Da var det helg igjen, men jeg jobber både i kveld og i morgen kveld, så da er sjansen for overtramp på godisfronten mindre. Bra det er noe fordeler med å jobbe da ;)

 

Ønsker alle en fantastisk flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 75,8 kg. Ned 200 g forrige uke. Vet akkurat hvorfor det ikke ble mer, hadde nemlig ukas snop dag i går kveld.... Ikke heldig for vekta å spise popkorn, sjokolade og masse is kvelden før veiing....

Men satser på at 800 g fortsatt er mulig å bli kvitt på 2 uker, slik at jeg når målet før ferien.

 

Nå blir det straks joggetur, gleder meg faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...