Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Jeg har vært aktiv idag med diverse husvask, vinduvask i tillegg til 1 times trening bestående av 40 min på elipsemaskin og 20 min stryke av mage,lår og armer:) Nå har jeg funnet stolen og blir vel sittende her lenge med 15 minutters avbrekk med rokkeringen. Den må jeg bare bruke hver eneste dag. Sjokoladen ble spist opp både i går og idag, dvs at jeg har spist mye sjokolade hver dag denne uken, dessverre.

 

Jeg er dessverre viljeløs:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet frem min rockering- stor, med mange ledd. Men jeg kan det jo ikke!!! Får det ikke til! Antagelig ligger det på You Tube, en instruksjon i det også- må rett og slett famle meg fram og prøve på nytt og på nytt. Greide det jo i ungdommen! Den er nok fin for rygg og midje, og så kan den medbringes, bare å ta fra hverandre. Ukas plan: Øve på rockering! Flott soldag idag, og stille etter nattens blåst- skal ut på tur før kveldsvakt.( Skal jomen ta med R.ringen, kan bli litt latter på jobb av det) Innimellom baker jeg det gode grovbrødet, med alle slags " ta hva man har" bestand deler. Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Håper søndagen blir en bedre dag, enn gårsdagen var, for flere av oss.

Eva - en må kunne kose seg litt innimellom og du hadde en slik dag i går. Men du trener og du spise sundt til vanlig, så hvorfor ikke bare "drite" i alt en dag i blandt. Du hadde jo en kakedag du kom deg flott gjennom. Husk den dagen. Og husk den gode smaken av blåmuggost, grøt ol når en har tatt noen en ikke hadde tenkt å ta. Nytt mens en spiser det. 13-14-1500 kcal er jo sultegrense og da må kroppen få et kikk en gang i blandt. Og jeg regner med at du alt har tatt deg inn, igjen, Eva- Du har kontrollen. Flink er du.

 

Bronze - Jeg tror ikke det bare har med viljestyrke,viljeløs, når det gjelder denne sjokoladespisingen. Merker selv når jeg starter på en nutriletbar, deler den jo opp i 4 biter og de andre bitene ligger i kjøleskapet, for jeg skal jo bare spise den ene biten, og ta de andre senere. Men plutseig har jeg vært i kjøleskapet 4 ganger og spist opp alle bitene. Men som regel er det stopp da. Men i går klarte jeg begge to barene i esken. Og den andre delte jeg bare i 2. Det er som med pringels, når jeg først begynner klarer jeg ikke stoppe, men der er det tatt i noe som trigger en til å bare må ha en til. Men i Nutriletbar skulle det jo ikke være det... men samtidig vet jeg at, at når jeg mangler noen vitaminer får jeg dilla på f.eks makrell i tomat, rødbeter, så da mengler jeg vel omega 3, jern osv.

Sjokolade er jo et lykkehormon. Men samtidig blir en jo deppa fordi en har spist for mye. Jeg blir trett av sjololade.

Chillinøtter var godt, også, men spiste bare 30 g. Hadde jo trent 1000 kcal i går så kunne spise med god samvittighet da.

 

Idag har jeg trent over 900 kcal og det er 4,6 TP ;) Så denne uka ble det til slutt 16,2 TP, så ikke helt oppi det jeg vil. Men har vært sliten og mye vondt. Men godt å komme seg ut litt for det.

 

God søndag videre og lykke til med veiingen i morgen. Får se om jeg oppgir det eller om jeg bare later som jeg ikke ser hva vekta viser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet frem min rockering- stor, med mange ledd. Men jeg kan det jo ikke!!! Får det ikke til! Antagelig ligger det på You Tube, en instruksjon i det også- må rett og slett famle meg fram og prøve på nytt og på nytt. Greide det jo i ungdommen! Den er nok fin for rygg og midje, og så kan den medbringes, bare å ta fra hverandre. Ukas plan: Øve på rockering! Flott soldag idag, og stille etter nattens blåst- skal ut på tur før kveldsvakt.( Skal jomen ta med R.ringen, kan bli litt latter på jobb av det) Innimellom baker jeg det gode grovbrødet, med alle slags " ta hva man har" bestand deler. Ha en flott søndag!

 

Jeg brukte lang tid på å få til denne rokkeringen og jeg får bare til den ene veien. Da kan jeg drive på lenge, men den andre veien klarer jeg kanskje 20 runder om gangen, men jeg øver ;) Lykke til. Min ring veier 1,7 kg, så den tar godt. Men vært litt forskitig når som jeg har hatt vondt hofte. Sliter jo med betennelse i brusken på høyre ribbe, også, så den gjør ikke godt der, når jeg driver litt.

Øvelse gjør mester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte lang tid på å få til denne rokkeringen og jeg får bare til den ene veien. Da kan jeg drive på lenge, men den andre veien klarer jeg kanskje 20 runder om gangen, men jeg øver ;) Lykke til. Min ring veier 1,7 kg, så den tar godt. Men vært litt forskitig når som jeg har hatt vondt hofte. Sliter jo med betennelse i brusken på høyre ribbe, også, så den gjør ikke godt der, når jeg driver litt.

Øvelse gjør mester ;)

 

 

Ja det er ikke mer å si enn øvelse gjør mester. Jeg øvde og øvde i en uke ca før den satt, og jeg øvdre så mye at jeg ble helt igjennomsvett og måtte i dusjen etterpå, positivt det og:) masse kalorier som forbrandt.

 

Etter vel ett år fant jeg ut at jeg måtte bare øve og øve igjen for å lære meg å ta andre veien, det tok vel også en uke så satt den og. Dette er vel 2 år siden nå og jeg kan stå så lenge jeg vil både den ene og andre veien. Dette er superbra trening for den indre kjernemuskelaturen i magen, den som er så vanskelig å finne å nå ved vanlig magetrening.

 

Så stå på og gi ikke opp sekstito og tjorven du klarer andre veien du og bare øv:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår viste vekta 67, det er det siste delmålet mitt. Folk på jobben bemerka at jeg har blitt slank, kanskje fordi jeg hadde på litt annerledes klær i helgen, Olabukse og en litt trang sort overdel, som gikk ned på låra.

 

Men idag, på veiedagen, sto det 68. Det skyltes ikke nybakte boller, god middag, og kremdessert på jobben, som jeg sto over det meste av ( grunnen var heller dårlig form enn god viljestyrke..) Våkna med sår hals og tett i brystet igår morges, dermed gikk det ned store mengder varm te ( med nype, og timian, som er supert for hoste)Kollegene sa det lukta timian langt bortover gangen... Er faktisk mye bedre i dag. Men det blir mer te.

Så får en bare se hva som skjer utover uka.

Sist uke var det et snitt på 1600 kal p dag, og 2,5 trimpoeng p dag ( hadde en sprekkdag, og den drar opp..lønner seg dårlig)

Skal snuse litt mer på hva som skjer på trenings senteret, til nå har en bare hatt tilgang til spinning/styrke, men nå har jeg kjøpt kort og har tilgang til alt et halvt år, så får en se hvor mye det blir brukt.

Skal øve på rockeringen, nå vet jeg jo at det tar tid, takk for gode råd! så da får en bare stå på!

Idag skulle det bli superdag med sol fra klar himmel. Her er det grått, men det blir ute dag likevel. En god mandag, og lykke til med uka for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Ny uke og nye muligheter. Forrige uke ble det ingen trening på meg. Og det er jo bare min egen feil, jeg kunne ha planlagt det bedre selv om jeg ikke hadde mulighet å gå på treningssenteret. Tror det må være første uken på veldig lang tid helt uten trening.

Men, men, så til vekten. 600 gram opp. Og det skyldes nok fredag og lørdag da det ble både sjokolade og det som verre er og selvfølgelig mangel på trening. Jeg har en "målebukse" som jeg prøver hver uke, og den satt omtrent som forrige uke føler jeg. Men vekten lyver jo ikke.

 

Nå går jeg på med nytt mot, og skal på spinning/styrke i dag. Målet denne uken er å ha en treningsøkt hver dag. Skal bruke pulsklokken for første gang i dag på spinningen og er spent på hvilke resultater den viser. Har stilt den inn. Jeg er jo selvølgelig mest opptatt av hvor mange kalorier som forbrennes. Lurer på om vi kan stole på det? Regner den ut kalorier i forhold til hvor høy pulsen er,mon tro?

 

Lykke til denne uken, og husk å skrive noen ord her om hvordan forrige uke gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, vekten viser kun 300 gram opp og det er jeg så fornøyd med etter en sjokoladeuke, mye sjokolade. Jeg har trent som vanlig 4-5 timer, ellers litt aktiv på husarbeid denne uken, i tillegg til mye sofasitting, tv-titting:) Forrige uke gikk jeg jo ned 1,7 kilo, så en liten oppgang denne uken skal jeg takle.

 

Dagen idag har jeg levd sundt, og har ingen planer om sjokolade idag nei, jeg kjenner søtbehovet, men står imot.

 

Oppgang på sektstito og minus6kilo og ser jeg, men jeg heier på dere og har stor tro på nedgang til neste uke på dere begge.

 

Spennende med pulsklokke minus6kilo, du må rapportete til oss hvor mye du forbrandt og hvor lenge timen varte. Kcal-forbrenningen regnes ut fra mange faktorer slik som kjønn, alder, høyde, vekt og selvfølgelig hvor du ligger på i puls.

 

Jeg må innrømme at jeg er veldig lite aktiv om ettermiddagen og kveldene, da kunne jeg ønsket at dere venninner fra dette forumet bodde i min nærhet slik at vi kunne fått hverandre opp og ut av sofaen på en tur nesten hver kveld. Da er jeg sikker på at praten hadde gått hele tiden om mat,trim, tips og råd og vips så hadde vi gått i 1 time.

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ser ut som vi alle tok litt "fri" forrige uke. I hvertfall noen dager i forrige uke.

 

Synes du skal holde på vekta som var i går - Eva. Snart ser du 66 tallet. Må være herlig. Gratulere så mye.

 

Dere andre har heller ikke gått opp mye.

 

Ja, denne uka blir det fokus her, sammen med dere.

Jeg har hatt to fine dager nå.

Ikke trent i dag, men i morgen er det en økt, igjen.

 

Ja, det hadde vært flott om vi hadde bodd nærmere så vi kunne ha truffet å gått tur. I hvertfall truffet en gang i blandt Kanskje vi skal prøve å treffes i slutten av mai??

 

Dere må ha en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på et maitreff, kunne være kjempemoro å treffe dere " in person"-ikke bare via bokstaver!

Og ja, tenk om en hadde bodd nærmere og kunne gått noen skikkelige mosjonsturer sammen, hadde vært toppers!

Har nok fått et snev av noe mer enn hoste, verker overalt, i tenner også, og slapp som en vaskefille. Ingen dans og ingen trenings senter, en får jo helt abstinens..Fortsetter med varm te. Ikke så mye matlyst heller ( aldri så galt, så godt for noe..)men frukt er godt, og rå grønnsaker med guacamole, bruker den hvitløken med chiliolje i, da blir den sterk og god.

Blir bare en tur rundt oppe i nærskogen med hund idag, det må man. Må bortom blåveis stedet og kikke hvor langt det har kommet. Om ikke lenge er det blå tepper, noe av det flotteste jeg vet.

Ha en god tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker inn!

 

Har vært bortreist på seminar, og jeg har fått til mye trening. Men de jeg reiste sammen med hadde en egen evne til å snuse opp hver eneste junk-food-sjappe i mils omkrets og rottet seg sammen mot meg og insisterte på at flertallet betemte hvor vi skulle spise. Men de lurte ikke meg. Jeg kjøpte mat på butikken og hadde med matpakke. Litt flaut å spise matpakke på restaurant, men bedre det enn dag etter dag med burger og pommes frites.

 

Jeg endte opp på vekta i går med + 100 gram, altså 73,1, og det er jeg storfornøyd med. Det betyr at jeg begynner å venne meg til ca porsjonsstørrelsene sånn at jeg ikke ødelegger alt ved å reise bort fra matvekta mi fire dager.

 

Nå begynner jeg å jakte på 72-tallet! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen, da er jeg tilbake etter sydenferieO:-). Greide og holde vekta i ferien og det er jeg kjempefornøyd med. Var flink til å tenke på det jeg puttet i munnen, men det blir jo litt god drikke og god mat på en slik tur og det skal man unne seg. Var flink til å trimme hver dag, herlig i sol og varme.

Status fra jeg startet på kurs i januar: 1,68 cm høy og 76 kg, i går: 70,4 kg. JippiO:-).

Mål: 68 kg.

Var litt usikker på om jeg skulle ta et nytt nettkurs og fikk noen gode råd av dere. Jeg valgte å greie dette på egenhånd også tenker jeg at jeg tar et holdpåvekten-nettkurs når jeg har nådd målet mitt utover våren.

Satser på dette forumet for å holde fokus og kanskje kan jeg bidra positivt for noen av dere ogsåO:-).

Ser at mange av dere har vektstatus i små skrift under deres innlegg, hvordan får dere til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

God bedring, Eva, håper det ikke blir langvarig. Men du er jo flink som kommer deg ut, da. Men har en hund må en vel.

 

Indigo - Så flink du er til å være fokusert, selv når du er bortreist. Fort gjort å spise litt for mye da. Ja, det er alltid morsomt med nye tall, nedover ;)

 

Smoothie - Ja, her er jo enda ei flink ei. Ferie og du holder vekta. Det er ikke mange som klarer.

Ja, koselig at du blir her på forumet og så håper jeg du får til videre nedgang. Du har jo vært så flink. 5,6kg er jo flott.

Hadde jeg klart det hadde jeg vært i mål nå. Det hadde vært herlig.

 

Signatur heter underskrifta vår. Du trykker på ditt navn ute på siden her og så - Rediger min profil - så signatur. Så er det bare å skrive i vei :)

 

Her ble det en rolig tur idag. Ganske sliten. Men det ble 3,8 TP. Å fin farge i ansiktet ;)

 

Kom over denne teksten idag.

 

Hva kan hjelpe til å holde vekten: Kjell Retterstøl/ jeanette Roede

 

"Vær klar over at trening ikke automatisk gir deg fribillett til å spise hva som helst.

Ikke få panikk når du kjenner suget etter kaloribomber. Å kjenne på suget er ikke farlig. Det er hva du gjør med det som teller. Si ja til deg selv noen ganger, men ikke for ofte.

Vurder om du har satt idealvekten din for lavt. Din trivselsvekt er der du trives, ikke bare med det du ser i speilet, men med livet generelt. Kanskje du skal unne deg å veie et par kilo mer for å kunne nyte livet mer?

Ikke bli slave av tallene på vekten. Når du har funnet din trivselsvekt, er det helt normalt å variere to kilo opp eller ned. Å veie seg en gang i uken til omtrent samme tid er mer enn nok.

Du kan bruke andre parametre enn vekten for å sjekke om du holder deg stabil, for eksempel et belte eller et par tettsittende bukser."

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg har fått en ny venn: Den nye pulsklokken. Har testet den på 3 ulike treningsøkter på treningssenteret.

 

45min spinn intervall: 456 kalorier

55min styrke: 299 kalorier (synes det var lite?) Jeg slet jo som bare det..

55min komb. zumba/aerobic:538 kalorier

 

Kom opp i maxpuls på 180. Ifølge instillingen skal min maxpuls være 179. Jeg er 41 år.

Har ikke helt satt meg inn i den enda hvordan man kan sjekke forbedring av formen, etc.

 

Men dette synes jeg var veldig motiverende.

 

God onsdag, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med alle dere positive og flinke damer- en blir så inspirert! Kloke ord du formidlet til oss, Tjorven, tror også på det der med å ikke overdrive, hverken på trening eller vekt. En skal trives i sitt liv, det er det viktigste. Vi har jo også lært så mye på GR kurs, og av hverandre, og har masse fint verktøy å bruke videre i livet. Vi skal IKKE havne i den prosenten som går rett oppover igjen! Det var i gamle dager det, slankekurenes tid..

Etter det vi har lært på senteret om makspuls, så er den genetisk forskjellig for alle, og det stemmer sjelden med den gamle utregninga. Den kan ikke trenes opp, men det kan godt være at et utrena menneske ikke greier å komme opp i sin makspuls med en gang en prøver. Men evnen til å ligge lenge på opp mot makspuls, den kan trenes opp ( en skal jo ikke ligge på mer enn 80-85 % av maks) Du får den helt sikkert testa ut på senteret. Det er veldig moro å følge med på pulsklokka, da vet en hva som skjer i kroppen.

Jeg så 66 tallet idag..66,9- det var jo bare såvidt, men likevel gir det en kick.. Nå har det gått veldig sakte her et par dager, men har likevel fått i meg ca 1400 pr dag, så det har ikke vært noe sultekur. Har drukket litervis med te, kanskje litt drivende det og.

Ser ut til å bli en flott soldag idag også, vi får nyte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det er moro med pulsklokke. Ser ofte jeg går litt til for å komme opp i så og så mye kcal.

Ja, jeg for brenner like mye som deg, minus 6 kg, på Zumba og styrke. Får trøste seg med at styrke forbrenner masse i lang tid etterpå. Magedans i 55 min forbrant jeg bare 155 kcal.

Dermed blir ikke magedans og styrke no moro. Men det er viktig for deg.

Mye mer moro og rase rundt i skogen med staver og power walk med lett jogging innimellom og forbrenne 550 kcal på en time... mye mer moro...

Men jeg må skjerpe meg og begynne på igjen med magedans og stryrke snart. Dans og vanngym, også.

Men energien er liksom ikke på topp om dagen. I dag har jeg ikke kommet meg ut i sola, engang. Bare så trett og sliten.

I morgen skal jeg på Svensketur så må lade opp til da. For det bare skal jeg, så...

 

Gratulere med 66 tallet. Misunder deg, veldig. Men unner deg det, også. Du er jo så flink om dagen. Så du fortjener det.

Jeg hadde tenkt å ligge på ca. 1700 denne uka, og startet bra, men i går ble det 2000, igjen. Men trente jo bra i går. I dag skal jeg prøve å klare meg med 1500 ettersom jeg bare er slapp og ikke orker ut døra, engang.

 

God dag videre og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle hatt en god oppskrift på energi og tiltakslyst! Har mange erfaringer med det der gjennom et langt liv.

Tror nok jeg er født evig optimist med ganske mye energi, men har da vært i kjelleren noen ganger ja, tunge greier. Noen ganger kan det være psykisk, og noen ganger fysiske årsaker.

 

Jeg har skrevet "optimistlister" noen ganger, når noe har butta imot. Der skriver jeg alt som er positivt og en kan glede seg over, og alt som er dritt og hvilke tiltak en kan sette inn for å forbedre det.

Som regel blir den første avdelingen veldig lang ( men en har så lett for å ta ting som en selvfølge) Avdeling to blir mer tydelig når en setter ord på det på et ark og ser hva en kan få gjort.

 

Idag sto det 66.8 kg ja, jeg måtte sjekke om det der igår bare var et engangs fenomen. Så har jeg prøvd en masse klær fra " for lite" haugen- og det meste gikk fint på. Utrolig morsomt. Noe er så gammelt at det er moderne igjen... resten får bli minner.

Det rare er at BH størrelse ikke har rikka seg, det gjorde det alltid før. Det er jeg glad for ( da hadde det blitt sånn "puppen i rulla" flate skinn, det er jo ikke lekkert, ha ha)Har legetime i slutten av måneden ( det er nok det der riset bak speilet som gjør at en skjerper seg nå..)

Er jo veldig spent på om kolesterolet har gått såpass ned at en kan slutte med den lille dosen statin også ( rottegift som folk kaller det)- det er det viktigste. Dessuten får jeg jo sånt skryt, og det betyr jomen mye det og.

 

Førkjølelsen er det lite igjen av. Har forresten lurt på om all den væsketilførselen har vært bra, har jo drukket litervis med nype/ timian te, jeg er igrunnen ikke så flink til å få inn nok væske vanligvis? Kanskje det renser ut på en bra måte.

Skal på vaskedugnad idag, sammen med en haug damer, og etterpå på lokalrevy- det blir godt for lattermusklene!! Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre sekstito at du får dette til nå, jammer er du flink:) all ros til deg. Hvor langt ned er målet ditt? Det blir spennende å følge deg fremover. Masse lykke til.

 

Jeg har og kikket litt på vekten nå og har gått ned en del siden mandag:), men jeg har en helg å gå gjennom før jeg kan skrive det ned. Idag falt jeg for fristelsen av anton berg sin fantastisk gode påskeegg, spiste opp hele pakken. Men derimot var jeg på trening idag med pulsklokke som viste 410 kcal i forbrenning, maxpulsen var oppe i 161 og fettforbrenningen var 45%.

 

Minus6kg og Tjorven jeg kommer aldri opp i det dere forbrenner på en time, urettferdig!!

 

Idag har jeg også vært på shopping hvor det ble kjøp av mintgrønn stram capribukse, hvit lang singlet og hvit sommerjumper over det. Jeg blir glad av shopping og av trening og av å ha fri fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode ord, dere er flinke til å skryte når det skjer noe, og det føles bra! Målet mitt er bare 1,8 kg unna! Det skal bli en morsom dag, må finne på en feiring av noe slag.( Ikke svinestek med karamellpudding til dessert som i gamle dager!)

Så får en bare se om en slår seg til tåls med det. 1,61 høy og 65 kg er egentlig for mye, men her må en ta alderen i betraktning også. I min ungdom var jeg 58 kg, men 7 kg til ville nok bli noe innskrumpa noe... A la sviske/ rosin, og det er ingenting å trakte etter!

 

Må skryte veldig av legen min, som er en ung fyr, men så positiv og interessert i hvordan trening, kost og vektnedgang innvirker på helsa, og så ivrig med ros når en er flink.

Noen skriver bare ut noen medisiner..og ut med deg.

 

Handle klær er innspirerende, Bronze, og en god belønning for oss!

God tur til Sverige, Tjorven, del den med oss når du har kommet hjem!

 

Det der med makspuls er ganske forvirrende. Min skulle ha vært 154 ( 220-66 år). Og jeg begynte å sykle spinning på det. Men det fløy jo så fort opp i det røde. Etterhvert har jeg justert makspulsen til 200, og det er akkurat passe. Da må jeg slite litt for å komme opp i 80% første gangs intervall, men de følgende ganger går det helt greit. Da er det min genetiske makspuls. Nå har det kommet en ny utregningsmetode ( men den har jeg glemt...haha, jeg er jo 66..) spør på senteret!

Nå har jeg stått over 3 dansekvelder pga forkjølelse- fy fader, hvor fysen jeg er på noe skikkelig sving..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er dere- er jeg hjemme alene? Har vært på introduksjons time med " guruen" ( han som er så flink) på senteret idag, skal ha kort nå. Han satt sammen et fint program for meg, som jeg gleder meg til å benytte. Og jeg kjente faktisk gjennom den timen at de valgte apparatene tok tak i muskler som jeg ikke benytter gjennom annen trening, det er gull verdt når en er snart 66 og har håp om å bli ( forbli) sprek gjennom alderdommen... For her skal det satses på et aktivt liv! Jeg har jo lovt barnebarna at jeg skal bli hundre..og det tror jeg de stoler på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Neida, Eva, du er ikke alene hjemme ;) Jeg er jo her.

 

Kom hjem fra Sverige i gårkveld. Ganske sent så det ble senga,nesten med en gang.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg drar til Sverige ;) Ikke kjøpte jeg vin,eller annen alkoholvarer, ikke røyk, for røyker jo ikke. Ikke en sjokolade eller annet godteri er med hjem, heller.

Det er mest det sosiale. Noen venner jeg bare ser noen ganger i året, så det er veldig koselig.

Kjøper noen energibarer, Sveabar m chrisp, herlig. Men eller ikke noe søtt.

Men masse forskjellige vitaminpiller, for de er jo billigere, og kylling- og kalkunfile og viltkjøtt.

Når andre driver i kakedisken, driver jeg i brøddisken, grove ting blir med hjem. Når de andre går i gottebutikken driver jeg i frukt - og grønt.

Skjønner ikke hvorfor appelsinene er mye søtere og har mer smak i Sverige. De har av de gode eplene som vi bare har en måned eller to, lengre enn oss, også.

Fant ikke no klær der. Men i dag har jeg vært på Sportsmesse og da ble det en Bergans jakke, i str S. Nedsatt fra 2500 kr til 500 kr, slikt liker jeg godt ;)

 

På turene mine har jeg puls helt oppe i 180, det har jeg under dans, også, en snitt-puls på 145. Så jeg tar i.

 

Måtte få gjort unna no regnskap i dag, så ikke fått trent mer enn onsdag denne uka.

Så blir dårlig med TP denne uka. Håper jeg får til en liten tur i morgen, men skal mye så ikke sikkert.

 

Dere må ha en flott lørdag og god helg til dere som tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her:) Lørdag morgen og snart skal jeg avgårde til treningssenteret for en step/styrketime. Har trent styrke både torsd og fredag så det kjennes godt:) kjekt når en når "ubrukte" muskler ja. Tror det er viktig å ikke trene de samme musklene hver gang men å variere.

 

Ser ut for at jeg må ta en laaaang pause i treningen pga den vonde hoften min. MR og røntgen finner ingenting "galt" men min fastlege vil at jeg skal ta en pause i trening på 4-6 uker for å se om betennelsen forsvinner. Mulig jeg da også skal gå til fysioterapaut, får vite mer etter legetimen på tirsdag. For meg er dette krise å ikke få trent, men jeg har så vondt i hoften at noe må gjøres nå.

 

Hørtes kjet og sosialt ut med en Sverige-tur Tjorven, også så kjekt med en Bergansjakke til kr.500. Når det gjelder kyllingfileer så har jeg nettopp oppdaget at Rimi har mye billigere kyllingfileer i frysedisken. Der kjøper jeg nå 2 kilo for kr.114, mens jeg må gi det dobbelte for fersk. For meg smaker det helt likt.

 

En fin lørdag til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronze - For ei flink jente du er. Styrke 3 dager etter hverandre og opp og ut på en lørdagsformiddag, også. Det står det respekt av.

Ja, det er dumt de ikke finner ut av det når en går med smerter. Det finnes vel et røntgensystem som klarer å fange opp bertennelse, også, nå, tror jeg.

Min hofte er slettes ikke god. Verken når en lear seg eller har sittet stille for lenge.

Men med disse reumatiske lidelsene våre så må en vist bare godta å ha mye vondt. Men enig med deg. Uten trening blir det ikke no mening.

 

Rema har fersk kyllingfile, 1,6 kg til 89 kr, tror jeg det var. Så det er ikke så mye billigere i Sverge lengre. Men vi har jo sterkere kronekurs, da.

 

I dag blir min treningsøkt å gå fra sportsbutikk til sportsbutikk og det er litt avstand så det blir fin trim mellom. Det blir vel ca 1 times tur.

De ligger litt sprett ;)

Viktig med den hverdagstrimmen, også ;)

 

God dag videre alle sammen og flott søndag.

Overskyet her i dag, men håper det blir sol og fint i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronze - For ei flink jente du er. Styrke 3 dager etter hverandre og opp og ut på en lørdagsformiddag, også. Det står det respekt av.

Ja, det er dumt de ikke finner ut av det når en går med smerter. Det finnes vel et røntgensystem som klarer å fange opp bertennelse, også, nå, tror jeg.

Min hofte er slettes ikke god. Verken når en lear seg eller har sittet stille for lenge.

Men med disse reumatiske lidelsene våre så må en vist bare godta å ha mye vondt. Men enig med deg. Uten trening blir det ikke no mening.

 

Rema har fersk kyllingfile, 1,6 kg til 89 kr, tror jeg det var. Så det er ikke så mye billigere i Sverge lengre. Men vi har jo sterkere kronekurs, da.

 

I dag blir min treningsøkt å gå fra sportsbutikk til sportsbutikk og det er litt avstand så det blir fin trim mellom. Det blir vel ca 1 times tur.

De ligger litt sprett ;)

Viktig med den hverdagstrimmen, også ;)

 

God dag videre alle sammen og flott søndag.

Overskyet her i dag, men håper det blir sol og fint i morgen.

 

 

Takk for det Tjorven, ja morgenstund har gull i munn i grunn:) Jeg elsker å trene om morgenen også har vi det så kjekt sosialt. Egentlig så kjenner vi ikke hverandre med navn, men praten går som om vi er venninner mange av oss:)) vi har jo sett og snakket med hverandre i mange år nå.

 

Den hoften den hoften, kanskje det er akkurat det samme vi har du og jeg tjorven, jeg er og vond ved å være i ro med den, om natten og spesielt ved vanlig gange. Min lege vet ikke om noe røntgen som ser betennelser, men mulig jeg skal til sykehuset for et spesielt ultralydundersøkelse hos en spesialist (men antar laaang ventetid) Mulig det blir treningssenteropphold byttet med fysioterapaut og treningsopplegg der, vi får se på tirsdag hva legen sier.

 

Ble det noe spennende kjøp på sportsbutikkene idag da?

 

Ha en fin lørdaskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, vi er forskjellige. Jeg sier at morgenstund er tull i grunn ;) Liker ikke morgenen. Derfor beundrer jeg alle som kommer opp og trener eller gjør masse annet fra morgenen. Jeg er sånn som kan begynne å vaske rundt i 10 tiden om kvelden, for da har jeg våknet til liv ;)

 

Jeg var på utkikt etter truger. De jeg hadde har gått i stykker. Men kan jo bruke de i nødstilfeller, men de sitter ikke så godt på foten lengre. Så sendte etter fra XXL sport, men de var alt for store, så i retur med de i dag og fant ut jeg skulle se i sportsbutikkene herover.De er litt dyrere, men får jo litt rabatt. Så jeg fant dem alt i første butikken. Med først litt salg og så litt rabatt, ble det bare 1250 kr for dem, så da ble det truger på meg igjen. Så i morgen blir det kanskje trugetur. Fant ut at mine ski har jeg hatt i 30 år, så neste prosjekt er å finne nye ski. Lenge siden jeg har gått og de jeg kjøper nå, har jeg resten av livet ;) Men i dag ble det bare truger.

Trenger jo ikke noen av delene nå, for snøen er så godt som borte her opp. Men kan jo hende jeg tar en tur på åsen og der er det fortsatt snø til trugene i hvertfall.

 

Ser det er blitt lite trim på meg denne uka, men til uka blir det masse. Omtrent hver dag er det lagt opp til. Langtur med ei venninne og kanskje to. Den ene blir da med truger.

 

Hofta mi er ikke vond når jeg er i ro. Men når jeg reiser meg eller lear meg, så er det veldig vondt i starten men så avtar det eller... Jeg har kastet håndball i 30 år så det kan jo være smerter etter en skade jeg fikk da... har jo hatt mange etterskader. Men skal til legen over helga jeg, også, så mr skal det bli.

Håper jeg får svar på hjerteprøvene å da. For det hjerter er veldig urolig for tiden.

 

Men nå er det snart mesternes mester, så får finne frem litt mat, frukt og sveabar å kose seg med.

 

God lørdag alle sammen.

Og flott søndag. Da vil jeg ha masse sol og ut på litt lang tur.

 

Eva - har du blitt borte nå da ;) Ikke hjemme ;) Håper det går bra med alle i helga, mandag er det jo veiing, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...