Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gjest bronze

JIPPI en vektnedgang på -1,7 kilo siden forrige mandagsveiing. Jeg er kjempefornøyd og nå er jeg fullt ut fokusert på en fortsettelse. Jeg la på meg over 1 kilo forrige helg på turen, så vet at det er derfor det er så mye nedgang nå, men uansett jeg har klart det:)

 

Koste meg med 4-5 biter sjokolade fredag, litt mer sjokolade lørdag men var veldig aktiv da, også ble det et fantastisk godt sjokoladekakestykke søndag som jeg nøt sakte og sikkert men av den grunn spiste jeg mindre resten av dagen.

 

Ha en flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubler med dere, Bronze og Indigo, det var flotte resultater! Dere har vært kjempeflinke til å stå på! Sånt gir også fin motivasjon videre, når en ser slike tall på vekta!! Nå er dere i siget!

 

Min vekt sto på 67,5 idag, altså 100 gr opp. Men jeg var glad for det, skjønte at den her uka ville bli hard når jeg så på timeplanen. Med en stor sprekk, og helg hos barnebarn.

Ble ikke mye sjokolade på dem heller forresten, tok med grønnsaker og dip lettrømme til lørdagskvelden, det spiste ungene også, synes det var godt.

 

Likevel ble det gjennomsnitt 1750 pr dag, og litt mindre trim enn vanlig, regnestykket stemmer det.Det er HOLD VEKTEN inn/ uttak, og ikke noe jeg går ned på. ( Godt å lære litt om det også)

 

Idag er det den dagen da skreven tekst plutselig forsvinner her!!! Har skrevet mye mer, som bare forsvinner...får prøve igjen senere. Lykke til med uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Indigo og Bronze - Gratulere med flott nedgang.

Eva - du er flink du, også. 100 g er garantert ikke noe oppgang.

 

Her er alt litt uvist om hva jeg har.

70,4 i dag og det var jeg vel forrige uka.

Det vil si at jeg tilslutt i februar havnet på 0,5 kg opp,

siste måned. Men var helt oppe på 71,9 kg.

I helga har jeg vært litt smådeppa og spist alt for mye.

Snitt på siste uka er 2000. Det er minst 200 for mye om dagen

Har bare trent 11,9 TP. Så slettes ikke fornøyd med siste uke.

 

Med 3 så flinke damer på laget, må jeg ta meg sammen og i hvertfall spise mindre, når jeg ikke har overskudd eller for mye smerter til å trene og danse. Spent på minus6kg, nå.

 

Skal på shopping med mor i morgen og det er reine ekstremsporten. Hun blir jo aldri sliten. Etter 4 timer har jeg så vondt i hofte, rygg og beina verker, men hun tripper like opplagt rundt ;) 76,5 år. Så jeg har gode gener egentlig, eller kanskje min bror har fått alle disse friske genene ;)

 

God dag videre og så er jeg spent på noen av de andre, som har vært med her kommer tilbake i dag ;) Håper noen av dere kommer. Som dere ser så går det opp og ned med oss aktive her ute, også.

 

Flott tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg er også fornøyd. Nedgang 1,5 kg siden forrige mandag.

Tror det er lurt for min del å fortsette med fast fredag og mandagsveieing da det er lettere å holde fokuset oppe.

Føler jeg er inne i en god periode og har kontroll..bank i bordet!

Spiste chips på lørdag, og det var dumt gjort, men tar man noen flak er plutselig hele skålen tom, og kroppen blir helt opphovnet neste dag av alt saltet, og ikke minst fettet. Uff, det smaker veldig godt der og da, men ikke noe god følelse dagen etterpå. Lurer på hva som kunne ha erstattet denne snacksen, litt salt og krydret? Den deilige sunne riskremen av cottage cheese har hjulpet meg gjennom resten av helgen. Jeg prøvde å ta litt ja-vaniljeyoughurt i stedenfor vaniljekesam for å spare på kaloriene. Den ble litt flytende, men smakte like godt.

Hadde masse trim forrige uke, blir ikke like aktiv denne uke da mannen skal på reise, og har ikke samme sjans å trene. Men jeg har jo manualer hjemme og en liten step, så det er jo egentlig ingen unnskyldning.

Jeg setter meg nå kortsiktige mål, og målet til fredagsveieingen min er ned 0,4-0,5kg.

 

God uke, dere har vært flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelaila

Hei alle sammen :rolleyes:

Er ny fom i går, og er klar for å loose some weight!! Har gått GR kurs før, det først med stort hell for snart 16 år siden (er 43 år for de som lurer). Det beste kurset da var Hold Vekten kurset!! :lol: Anbefales på det varmeste når man har nådd den vekten man vil ha!

Deretter har det vel gått i bølgedaler med ett par GR kurs for noen få år siden hvor jg kanskje ikke var topp motivert. Har prøvd Lav karbo med stort hell..... i tiden det pågikk.... så orker man jo ikke det i lengden. Kanskje ikke lurt å gjøre som jeg gjorde etterhvert; å kombinere lavkarbo med høykarbo?? :P

Men nå er det nok!!! Vekten har krøpet sakte men sikkert oppover og jg erkjenner at det holder! ikke like lekkert å gå forbi det store speilet i gangen i bare undertøy lengre ;) Hihi

 

Er klar for gode råd og for å gi underveis! her skal det ned 8-10 kg!

Lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus6- flott resultat på deg også! Gratulerer!Flinke damer her på tråden! Og velkommen barelaila, fint å få med fler, sett igang sammen med oss! Har vært på senteret idag, og fått med noen flere gullkorn.

"No pain,no gain".. det må koste litt, gjøre litt vondt, ellers blir det ingen resultater heller. Blir som Yngvar Andersen prater om, har vel ikke helt sansen for han bestandig,men det er fordi han maser så fælt om jogging, som jeg hater.

Og det er jo sant! En må forsake noen ting i matveien, og en må ut og få kroppen i gang, ta i litt. Hver dag!!! Og sånn må en holde på resten av sitt liv, ikke noe "før" og "etter" kurs lenger.

 

Det er faktisk oppskriften! Her må en ha sitt personlige regnskap i orden, det tar litt tid før en finner balansen der, som tillater også litt fy mat innimellom, men det funker når en finner de talla på inntak/ uttak.

 

Og fyren ler litt av oss som sukker over de smale sykkelsetene, og flyr rundt til vi finner de bredeste. Vi får jo så vondt i rumpa! Så forteller han oss at de brede sykkelsetene kan gi feil belastning på kroppen, og faktisk gi bekkenløsning! Seter skal være smale, bruk heller sykkelbukser med pads ( det er vel innlegg det da). Javel, det har ikke jeg tenkt på noen gang... Har alltid med meg silikon sete, men kan jo like gjerne legge det på et smalt sete.

Skal ut på tur med hunden nå, en times tid, viktig for henne også, ( som er over 90 menneskeår) å få skikkelig mosjon hver dag, så ikke beina stivner.

Og ikveld blir det dans igjen, så det blir mange trimpoeng denne dagen... God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronze

Velkommen til forumet barelaila, fint om du skriver høyde og vekt, delmål og hovedmål, da er det lett for oss alle å følge med deg:) Lykke til med 8-10 kilo.

 

Gratulere med stor nedgang denne uken minus6kilo, du har vært kjempeflink (nesten like flink som meg:))

 

Sekstito: etter en slik helg uten helt kontroll er det superbra med en liten nedgang:) så får kroppen stabilisert seg litt før neste nedgangsøkt. Jeg tror at hviss du nå legger deg på 1300 kcal hver dag så vil du gå bradvis ned hver uke, det er nok viktig å være extra flink på inntaket i helgene.

 

Tjorven: En oppgang på 0,5 kilo på en måned er ikke mye, jeg er sikker på at det egentlig ikke er en oppgang, der har mye å si på betennelser og vann i kroppen og om du f.eks hadde en sen middag søndag. Bruk pulsklokken er mitt råd til deg:)

 

Jeg bruker pulsklokken nå på treningstimene og ser jeg forbrenner ca 300-350 kcal på en hel time. Da er det mye kondisjon en halv time og styrketrening en halv time. Så det lureste er å holde meg til 1300 kcal hver dag selv når jeg trener. Men nå idag har jeg hatt en sjokoladesprekk etter trening:) Ja dette er min største last, men full fokus igjen nå.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er også fornøyd. Nedgang 1,5 kg siden forrige mandag.

Tror det er lurt for min del å fortsette med fast fredag og mandagsveieing da det er lettere å holde fokuset oppe.

Føler jeg er inne i en god periode og har kontroll..bank i bordet!

Spiste chips på lørdag, og det var dumt gjort, men tar man noen flak er plutselig hele skålen tom, og kroppen blir helt opphovnet neste dag av alt saltet, og ikke minst fettet. Uff, det smaker veldig godt der og da, men ikke noe god følelse dagen etterpå. Lurer på hva som kunne ha erstattet denne snacksen, litt salt og krydret? Den deilige sunne riskremen av cottage cheese har hjulpet meg gjennom resten av helgen. Jeg prøvde å ta litt ja-vaniljeyoughurt i stedenfor vaniljekesam for å spare på kaloriene. Den ble litt flytende, men smakte like godt.

Hadde masse trim forrige uke, blir ikke like aktiv denne uke da mannen skal på reise, og har ikke samme sjans å trene. Men jeg har jo manualer hjemme og en liten step, så det er jo egentlig ingen unnskyldning.

Jeg setter meg nå kortsiktige mål, og målet til fredagsveieingen min er ned 0,4-0,5kg.

 

God uke, dere har vært flinke.

 

Gratulere så mye. 1,5 kg er jo helt rått. Så med masse chips har du vist vært flink til å spise riktig ved siden av og trene.

 

Jeg bruker Snack a Jack mot saltbehovet, med ost. Det er gode riskaker. En kake er ca 45 kcal, finnes i små poser med forskjellige andre smaker.

 

Ja, jeg prøvde med dobbel % yoghurt med vanilje, og med Go'dag Blåbærmüsli, AXA" blir det tykkere, vist det står litt. Ikke lenge for da blir det for tørt.

 

Du må ha en fin uke, selv uten trim, vist du ikke finner frem det du har hjemme. Moro å lage intervaller rundt omkring i stua, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Barelaila - velkommen skal du være. Håper du blir aktiv her ute. KOmmer med mot og medargumenter på det som blir skrevet. Gir råd og syter og klager når det føles håpløst.8-10 kg skal du klare, vet du ;)

 

Bronze - takk skal du ha.

Jeg bruker alltid pulsklokke når jeg trener.

Men denne uka blir det dårlig med trening.

 

Skulle være med på kurs på Lillehammer som var gjennom GR, onsdag,

"Treningsekspert og Meir-trener, Yngvar Andersen fra Puls på Nrk1 forteller hvordan du skal trene, og ernæringsfysiolog Kari H. Bugge fra Grete Roede AS forklarer kostrådene. Ved hjelp av eksempler illustrerer Kari hvordan du med enkle grep kan gjøre kostholdet ditt litt sunnere. Du kan også ta Kostholdssjekken - kanskje får du noen a-ha opplevelser med ditt eget kosthold?

Vi får også besøk av kursdeltakere og kursledere fra Roede-kurs, som forteller sine historier om hvordan de har fått et sunnere og lettere liv med Roede-metoden. Det er mulighet for å stille spørsmål underveis.

Men nå er det utsatt til april. Gledet meg til dette kurset. Håpet de hadde noen gode råd. Men utsatt nå.

 

Når jeg spinner finner jeg en sykkel som har sette som heller litt nedover, så blir jeg ikke så sår, verken her eller der ;)

 

Idag ble mye av opplysningen ute på registrering, borte for meg, også. Men overlever nok.

 

Her blir det ikke mye trening denne uka, tror jeg. Det er noen hver dag. Hofta liker seg bedre når jeg tar det litt med ro, også. Men etter 7 timer på kjøpesenter, er den faktisk ikke så ille. så kanskje på bedringens vei. Men tør ikke magedans enda.

 

 

God og flott onsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et riktig "mars" vær, snø blåser vannrett. Godt med fridag inne, fyr i ovnen og stearinlys. Rydde i saker og ting. Godt at det ble masse trim igår ( men skal på folkesving ikveld)

Var på dans i Larvik igår, fulgte med et gedigent kakebord! Jeg hadde bestemt meg på forhånd, kake isteden for kveldsmat, og slik ble det. Tok to små stykker, og spiste i små biter, drakk masse te. Og nøt synet av alle de flotte, hjemmebakte kakene! Ble helt fornøyd.

Føler igrunnen at jeg har funnet " løsningen" på mye nå, men det er nye vaner som må innarbeides hele tiden, det tar tid før det er en del av deg. Det nytter ikke å VITE ting og ville det, en må jo GJØRE det også. Og det ER hardt å måtte passe på hele tiden, kalorier og trening. Men GEVINSTEN er jo så utrolig stor!!! Det fryder jeg meg over hver dag. Ha en fin dag, selv om værgudene er sure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronze

Idag har jeg tatt MR av hoften min. Jeg har gått med vond hofte hver dag nå i 13 måneder og dette er veldig slitsomt. Jeg håper nå at de ser noe som gjør at de kan hjelpe meg.

 

Jeg verker både dag og natt, vondt å ligge på siden, vondt å gå, vondt etter trening, vondt etter å ha sittet stille. Sukk!!!!

 

Jeg har forsøkt 4-5 forskjellige betennelseskurer, prøvd naprapatbehandling og kortisonsprøyter uten noe forbedring. Venter nå i spenning på resultatet. Håper ikke jeg får beskjed om å la være å trene i lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da blir det ikke noe kurs på oss på Indre Østlandet i morgen. Det var for få påmeldte. Det er litt sånn som det er herover. Ingen som stiller opp når det er noe.

 

Her har det vært veldig dårlig vær i dag, men hadde en avtale nedi byn så kjørte halve av veien, så fikk gått en tur på glattisen, på 30 min. Så det har blitt 1 TP. Så dårlig første delen av uka.

 

Her var det skikkelig vår, men nå er det blitt hvitt igjen ute.

Hvor i landet bor dere andre her ute da??

 

God kveld og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Nei, uff,bronze, høres ikke noe bra ut med den hoften din.

Håper de finner ut av det og at du kan fortsette å være aktiv. Vi krysser det vi har.

 

Ja, da har jeg kjøpt snack a jack, grillsmak, ost og noen småposer. Har ikke åpnet noen ennå. Men hvis det er sunnere enn chips så er jeg klar for det.

 

Kostholdet har gått veldig fint disse første dagene i uken, men jeg må jo si at manualene ligger fremdeles pent på plass og mini-stepen min er også godt plassert under stolen der den pleier å være. Rart med det, når jeg ikke kommer meg ut på trening med andre, da er ikke min selvdisiplin på topp.

 

Veldig kjekt med nye medlemmer her.

 

Og veldig kloke ord som ble sagt her av sekstito: no pain no gain. Det er jo så sant som det er sagt, bare vi kunne huske på det hver gang vi holder på å falle for en fristelse.

Vi må faktiskt ofre litt for å komme i den formen og shapen vi vil.

 

God torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Gratulere Eva. Ser ut som du er på god vei til å endre din livstil. Skikkelig flink var du i går. Du har kontrollen. Må være godt.

 

Bronze - Får håpe at de finner ut av denne hofta di. Og jeg vet at nå skal ikke jeg gå i over 1 år med denne hofta mi. Skal be om MR neste gang jeg er hos legen.

 

Minus 6kg - Ja, jeg vet hvor vanskelig det er å trene hjemme, for seg selv, selv om en har alt en trenger...

 

Jeg har vel vært litt i kjelleren i det siste. Spist litt for mye. Men nå må jeg bli like flink som dere andre her ute.

Bare jeg som ikke får til noe nå. Dere går jo ned masse. Så jeg får vel bare spise mindre jeg, også. Må skjerpe meg. Har vurdert å ta "fri" en periode, men redselen for å gå opp i vekt er mer skremmende enn å ligge på samme vekt, en tid til.

 

Dere må ha en fin torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta fri en stund Tjorven- men ikke fra OSS- vi trenger deg her!! Men koble ut fokus på mandagsveiing, og at vekta ikke hopper nedover. Tenk istedet på alt du har oppnådd, alle de kiloene du HAR gått ned, og at du kan ha på deg en masse fine klær, i liten størrelse. Du har jo lagt bak deg en kjempejobb!! Og alle vet at man blir fryktelig lei iblant.

 

Det er da jeg funderer på hva en kan finne på av KRUTT, noe som kan fokusere fullt og helt på noe annet enn den vanlige tralten, med hverdags gjøremål, og vondter i en kropp som ikke er helt på lag?? Finne en spennende kavaler( men det er neimen ikke lett..) dra til en tropeøy og leve på kokosnøtter ( hvorfor gjør man ikke det?) Sykle til Bergen og hjem igjen, med vannflaske og matpakke? Et eller annet som kunne tatt et skikkelig røsk i den vekta, og i rutiner forøvrig!

Det kunne ha gjort seg. Må tenke mer på det...

Imens får dere ha en god torsdag! Her i Vestfold har det blitt hvitt igjen, men det blir nok bare slaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indigo

Tjorven, det er urettferdig at du føler deg så nede når du hjelper oss andre med å gi oss så mye motivasjon!

 

Jeg er enig i at du skal feire deg selv og resultatene dine litt på en måte at du blir litt glad igjen, og så tenke på videre nedgang etterpå.

 

Jeg heier på deg! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Enig i at du ikke må ta fri fra oss, Tjorven!!

Du motiverer oss alle veldig bra og kommer med gode tips og råd. Men ta for all del fri fra veiing og vekt en periode. Man kan jo bli helt tussete i hodet av all fokusen. Jeg følte jeg ble helt sprø en periode og fikk et tips her av noen å heller fokusere på arbeidsoppgavene i stedet for å tenke vekt hele tiden. Vi må ikke være så streng mot oss selv hele tiden. Selv om jeg ikke har forbrent en eneste kalori denne uken i form av trening føler jeg likevel at jeg har gjort mye riktig i matveien. Det blir trening fredag,lørdag og søndag. Det blir jo likevel 3 av 7 dager.

 

God fredag til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal dere ha, Eva, indigo og minus 6kg.

Godt å høre at jeg har vært til hjelp og støtte.

Jeg hadde jo håpet at dette kurset som GR har rundt om i landet for tiden skulle hjulpet meg over kneika nå. Men det kurset blir jo ikke før langt uti april, så kanskje jeg skal gjøre som dere sier.

Legge vekta litt til side og konsentrere meg om arbeidsoppgaven som dere sier.

For jeg vil jo ikke legge på meg heller.

Har jo gått ned nesten 20 kg.

Skulle ønske at jeg hadde råd til et kurs i GR men det har jeg ikke nå. Litt for mye utgifter i forhold til inntekter.

Vanskelig å få en halv stilling herover, også.

Så mye som surrer rundt i hode på meg for tiden.

 

Men jeg har kommet meg ut på en fin tur i det hvite idag og det ga 3,8 TP og en hofte som slettes ikke syntes at dette var no moro i det hele tatt. Men godt å komme seg ut for det. Litt styrketrening i form at veldig tung snø.

 

Bare jeg kommet meg bort fra denne nutriletbaren som jeg bare "må" ha hver kveld. Selv om jeg har spist det jeg skal... selv om jeg er mett. Men eier ikke karakter, for tiden, til å kutte den ut enda.

Ernærriingsfysiologen sier at når en har spist lite mate, sultet seg, over så lang tid som jeg har, streiker kroppen og en bare må ha mer. Jeg har jo spist for "lite" i 1,5 år. Det er vel kanskje derfor mange legger på seg igjen etter en tid. Å det skal vi jo ikke, ikke noen av oss.

Livsstilsendring er jo noe jeg har poengter mange ganger.

Skal snart begynne på "Grønn resept" og da blir det styrketrening, igjen, organisert. For jeg får det ikke til fast, her hjemme, alene.

 

Når våren kommer så blir det kanskje lettere å få til en tur, som ikke koster all verden.

Skal ta en Harry-tur om ei uke. Treffe noen venner som jeg ikke har sett på lang tid. Det blir koselig.

 

Takk skal dere ha.

 

God kveld og flott fredag.

Riktig god helg til dere som tar helga, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Mange fine råd, på flere områder.

 

http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/slankekur-er-motivasjonen-borte

 

Som det ble sagt her ute før, vi må spise mindre etterhvert som vi blir slankere..

 

http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/slankekur-og-forbrenning

 

Så da er det jo bare ting å gjøre... spis mindre eller tren mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senteret får vi stadig noe " å tygge på".

 

De har begynt en ny omgang med " slankekrig" der, to grupper som trener og spiser riktig mat, og da kives om vektnedgang. En dame på 60 år som var klar for livsstilsendring meldte seg på, og gikk ned 5 kg på 2 uker...og det var bare fett, de følger nøye med på alt dette med målinger ( ja, det var voldsomt, men kanskje var hun veldig overvektig? det hørte vi ikke noe om ) Hun hadde sagt at om hun bare skulle legge om kosten, ville hun ikke blitt ferdig slanka før hun var pensjonist, så hun satsa på en hard åpning.

Tja, kanskje en skulle tatt en omgang der? Og blitt ferdig med det?

 

Iallefall ser man folk som blir slanke nå for tiden, både på senteret og på dansen, og felles nevner er jo trim! Hopp og sprett og få pulsen opp, så svetten renner!

Jaja. Har gått tur m hund idag, en time, gått ned til senteret og trena en time og gått hjem igjen, det monner det. Nå er det full avslapning i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronze

Hei.

 

Gratulere Eva. Ser ut som du er på god vei til å endre din livstil. Skikkelig flink var du i går. Du har kontrollen. Må være godt.

 

Bronze - Får håpe at de finner ut av denne hofta di. Og jeg vet at nå skal ikke jeg gå i over 1 år med denne hofta mi. Skal be om MR neste gang jeg er hos legen.

 

Minus 6kg - Ja, jeg vet hvor vanskelig det er å trene hjemme, for seg selv, selv om en har alt en trenger...

 

Jeg har vel vært litt i kjelleren i det siste. Spist litt for mye. Men nå må jeg bli like flink som dere andre her ute.

Bare jeg som ikke får til noe nå. Dere går jo ned masse. Så jeg får vel bare spise mindre jeg, også. Må skjerpe meg. Har vurdert å ta "fri" en periode, men redselen for å gå opp i vekt er mer skremmende enn å ligge på samme vekt, en tid til.

 

Dere må ha en fin torsdag.

 

 

Kjære Tjorven trist å lese at du har vært i kjelleren, for du gir uttrykk om aktivitet og ståpåvilje og godt humør. Men jeg forstår godt at det kan toppe seg for deg med de "vontene" som du har, jobbstyret i tillegg til vekten som ikke rikker seg ned de få kiloene du vil så gjerne ta av.

 

Jeg er enig med de andre i forumet: ta deg en velfortjent pause med vekten, slapp av og ikke stress (du vet at stress kan gjøre at du ikke klarer å ta av), selv om du selv føler at du ikke stresser, så gjør kanskje kroppen det likevel, det er sånn vi mennesker er.

Du vet hva som er riktig mat og hva som er feil mat, jeg tror du har automatikk i det. Den nutrilettbaren du spiser til kvelds kan du ta halvparten av, da får du tilfredstilt søt/metthetsbehovet ditt + drikk masse vann.

 

Ønsker deg en fin fredagskveld, så snakkes vi etterhvert (jeg har spist mye sjokolade hele uken og har ikke vilje denne uken)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal du ha Bronze. Jeg drikker mye vann, flaska er med meg alle steder og står foran meg på bordet, så det blir i hvertfall 1,5 l om dagen. Som regel klarer jeg 3 flasker så da blir det 2,1 l. Å masse te. Ja, jeg skal liksom bare ta en halv nutriletbar, men det gir så mersamk så plutselig har jeg tatt den andre halve, også...

Leste et sted at det var bedre å spise noen sjokoladebiter enn slankebarer. For i slankebarer var det tilsatt vitaminer og mineraler, så det ble for mye av det. For en slankebar er jo egentlig et måltid. Ikke gotteri...

Men da jeg kom ut fra butikken i dag hadde jeg klart å få med meg en pose med chillinøtter. Det er det vel snart ett år siden jeg spiste sist. Så får håpe jeg klarer bare 50 g om kvelden.

Men kjøpte med Cottage cheese og kesam vanilje, mager denne gangen. Epler, klementiner, appelsiner ble det også. Å så kom jeg meg til gårdsbutikken og fikk kjøpt meg gulrøtter, de er knasende, søte og saftige. Kjøpte noen på bitikken og de smakte det diesel av og visne var de, også. Men hun på gården sa at vist de er slappe,var det bare å legge dem i kaldt vann ei stund og så blir de fine igjen.

 

Ja, jeg vet at stress legger seg rundt magen og der er akkurat den jeg skulle ha tatt av på.

Så jeg får bare tenke sund mat og trening og ikke stresse med disse kiloene eller ha dårlig samvittighet, fordi jeg spise 2-400 kcal for mye. Som regel blir det bare 200 for mye...

 

God kveld alle sammen og flott lørdag.

Håper alle for masse sol og varme.

God helg til dere som tar helga og lykke til med alle utfordringer som hører helga til.

 

Ja, Eva, du er flink. Skjønner ikke hvor du får all energien fra jeg. Men nå er jeg snart 50 år og håper 50 årene blir bedre enn 40 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nydelig vær i dag, men innen jeg kom meg ut, ble det regn og skikkelig vind. Regnet pisket mot ansiktet og, ja, hele meg. Men hva er vel dårlig vær. Har jo klær som tåler dette. Så jeg trasket i vei. Egentlig litt godt å kromme ryggen mot vinden. 45 min med dette været. Men så kom sola, igjen, og da måtte jeg gå litt til.

Avsluttet med å hakke is. Det er tungt når isen er 20 cm tykk. Så måtte gi meg før jeg var helt ferdig. Men fikk bra styrketrening på armene. Så dette ble 5,2 TP. YES - JIPPI ;)

 

Kom meg fint gjennom dagen i går uten nutriletbar, også. Ikke smakte jeg på chillinøttene heller. Men det ble nesten 1900 kcal for det. Uten trening. Men etter mine 2 dager med pulsklokke, skal dette være 500 kcal mindre enn forbrente, så vi får se.

Jeg må bare skjerpe meg.

 

Dere må ha en fin lørdagskveld og flott søndag.

Håper alle har fint vårvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant de første gule grøfteblomster idag, hestehov, da er våren her!

 

Ellers har jeg en stor fysedag idag, sov dårlig i natt, og en tøff dag på jobb. Har spist kjeks med blåmugg ost, pærer og valnøtter- det sto IKKE på planen. Ikke risgrøt heller... Ikveld skal jeg ha kylling, stekt i leiregryte, med MASSE gode krydder og urter, og salat, det er jo ikke så verst!

Hvis en greier å holde seg våken så lenge...har akkurat gått en lang tur med hunden etter jobb, og kjenner at sofaen kaller.

Jeg skjønner heller ikke hvor en får all energien fra, men som sagt, så går jeg fort i hvilemodus mellom slaga, og der er vel svaret tenker jeg.

Nå er det jomen snart ei ny uke på trappene, får håpe den blir bra for oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...