Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Litt sen denne gangen, men dagene løper fra meg. Har stått på pinne for barna hele helgen med overnattingsbesøk fra fredag til søndag. Morsdagsfeiring med marsipankake og brownies måtte vi jo ha på søndag.

Nedgang denne uke var 500gram, jeg er fornøyd. Målet forrige uke var 15 trimpoeng, jeg klarte 11. Skjønner ikke dere som klarer opp mot 30trimpoeng for en uke? Det er jo fantastisk. Er det slik at man går litt opp i vekt om man trener riktig mye? Synes det er flere av dere som sier det, eller er det bare vann som samler seg?

Da jeg gikk på gr kurs internett for lenge siden sa kurslederen at jeg skulle øve meg på å bare spise "litt" sjokolade etc. uten å spise opp alt, for hvis vi tenker at dette er forbudt blir hjernen besatt på å spise dette. Dette har jeg nå prøvd utallelig ganger, men det fungerer ikke for meg. Tar jeg en bit, blir hele platen spist opp, og slik er det også med chips etc. Må bare holde meg unna. Merker forøvrig at om jeg spiser chips blir jeg forferdelig opphovnet dagen etter. Tror det er saltet? Blir spinning i kveld og i morgen+ styrke, så vi prøver igjen med 15trimpoeng denne uken.

 

Ha en fin uke og valentinesday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at min teori om mye vann i kroppen nok stemmer for i dag viste vekten en nedgang på -0,7 kg fra dagen før og jeg spiste som vanlig i går ca 1300kcal ligger jeg på. Jeg ble happy fra morgene av idag:) på selveste alle hjerters dag:)

 

Foreningskveld med venninner idag, vi har ikke kake, men alltid en god middagsrett og snacks utenom. Bestemmer meg for middag og står over snacksen uteover kvelden, går bra det:)

 

 

Gratulere minus 6kg - kjempeflinke, dette går den rette veien.

 

Interessant å høre sekstito om erfaring tips og råd fra denne mannen, og jeg er helt enig med han. Men.... jeg prøver nå og jeg å ta tak, men når fristelsen er for stor så går det ikke, det aller aller viktigste er å ha hodet med på livsstilsendringen. Du må være helt bestemt og konsekvens, slik av jeg i høst, nå er jeg litt av og på og det vises og på vekten som går av og på.

 

Tjorven: bra at du har holdt vekten, du var redd den ikke var bra, men du har ihvertfall ikke gått mer opp. Det løsner nok for deg og slik det gjorde før jul. Mitt tips til deg er igjen å bruke pulsklokken hver dag. Inntak - uttak = nedgang. Spis 500-800 kcal mindre enn det du forbrenner pr,dag registrert på pulsklokken så vil du garantert gå ned. Men da er det viktig å registrere all mat til hver minste detalj. Om du spiser 500 eller 800kcal mindre pr dag velger

du selv alt etter hvor fort du vil ned i vekt pr.uke.

 

Tjorven: Du skrev tidligere noe ang.slankepiller, har du prøvd noen av de noen gang? Reseptbelagte eller naturpreparater? Erfaring?

 

Ett hjerte til dere alle fra meg idag på alle hjerters dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven og sekstito: Jeg tar av meg hatten for dere at dere aldri gir opp selv om det står stille en stund. Det er nettopp i sånne perioder det er så lett å gi opp og gå tilbake til gamle vaner fordi "det hjelper jo ikke uansett hva man gjør".

Å greie å ikke gi seg selv om det tar tid står det respekt av. Jeg er sikker på at kroppen snart forstår hvem som er sjefen og så løsner det igjen. :)

 

 

Helt enig, det er en vanskelig tid men det er nettopp da dette forumet hjelper oss synes jeg. Hadde det ikke vært for at jeg er med i dette forumet nå når jeg ikke jeg får til noe nedgang, så hadde nok jeg vært tilbake til gamle vaner med sjokolade nesten hver kveld i store mengder og kilone hadde kommet fort tilbake alle sammen. Men vi gir ikke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei halle sammen og håper dere har en fin hjertedag.

 

minus6kg - gratulere med flott nedgang. Du har funnet koden for deg.

 

Takk skal du ha Indigo.

Merket i går at en og annen umotiveringstanker dukket opp. Så det ble 2000 kcal i går, men det er i form at frukt og grønnsaker da. Å den dumme nutriletbaren...

Men jeg vet, også, at jeg aldri skal gå opp i vekt, igjen, Aldri lengre enn jeg er nå.

Idag ble det en vaffelsteiking med rømme og syltetøy, sammen med mor. Vi har vært på kjøpesenter. Kjøpte en dansetopp i orange og cerise, det er jo så moderne, og det ble i str S. Lett og luftig og danse i, og fargen er "bli sett men ikke forstått" ;)

 

Du har rett Bronze, torsdag er det på med pulsklokka, i noen dager. Så på mandag skal jeg spise ut fra det jeg finner ut etter noen dager med pulsklokke. Takk for at du minnet meg på det.

 

Jeg har prøvd noen slankepiller, ja, for lenge siden, og da gikk jeg opp i vekt så jeg anbefaler ikke det. Men for mange år siden gikk jeg på noen naturprodukter som økte forbrenningen og de var fine. Men de er ikke i utsalg lengre. Skal til legen igjen på torsdag og da skal jeg ta opp dette med stoffskifte.

Så et innslag på tv som var veldig interesant. Hun hadde slitt med utmattelse men etter prøvene så var stoffskifte bra, men hun hadde fått en lege som hadde skrevet ut piller for stoffskifte og etterpå var hun så bra, energien hadde kommet tilbake og hun var sitt gamle jeg, igjen. Så vist min lege ikke vil skal jeg kontakt en lege de nevnte på tv.

 

Eva - ditt innlegg i dag var veldig interessant. Slukte det rått, tror jeg ;) Jeg er helt enig i det han mener. Men de lærde strides ;) Jeg går jo til ernæringsfysiolog... og hun og jeg blir adlri enig ang mengde. Jeg sier at min familie er småspiste... Men hun maser om 2000 kcal om dagen.

 

Så jeg blir litt oppgitt. For hva er normalt for MEG - ingen vet det. Ingen vet hvor høyt eller lavt stoffskifte som er normalt for meg... eller hvor mye mat som er normalt eller hvor høyt BT eller puls som er normalt, osv... for meg... Slik er det jo med dere, også. Dere selv vet jo best hva som er normalt for dere. Bedre enn et skjema, i hvertfall...

 

Denne uka har jeg litt for mye på programmet så det nesten ikke blir tid til trening, men neste uke er det roligere så da skal jeg prøve med frem med det jeg finner ut av pulsklokka.

 

Ser ut som om at dere som holder dere til 1300 kcal, går fint ned i vekt.

Da jeg gikk på GR i 1998, gikk jeg ned 10 kg på 7 uker, da spiste jeg ca 1450 kcal om dagen. Så kanskje 15-1600 er det jeg går ned på. For jeg gikk litt fort ned da, og da veide jeg bare 65 kg da jeg startet.

 

At jeg får så mange TP er mye pga dansen, Det gir fort 7-10 TP på en kveld. Da dasner en gjenvt i 3-4 timer.. Og der er svingvarianter hele tiden. Tenker jo ikke på det som trening, engang. Bare moro etter herlig musikk. Når jeg kommer meg ut å gå, jogge, blir det fort 1,5 time, som også gir rundt 4 TP. Jeg er jo mest glad i kondistrening.

 

God kveld alle sammen og kos dere masse på hjertedagen.

 

Riktig flott onsdag til dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre, Minus6, en halv kilo ned- det er flott! Ser ut som det er riktig for deg med det du spiser, og mengden trim du har. Det er jo bare å erfare ettersom ukene går.

Eneste sjokoladen jeg kan ta en bit av og la resten være, er den mørke..( jeg synes nemlig ikke den er god!-men den skal jo være så sunn..) Chips er det jo masse salt i, og det samler vann. Samme skjer med meg om en spiser reker.

Han "guruen" prata om vektvariasjon i uka også, den kan variere opp og ned flere kilo, og det er jo vann det dreier seg om. Det var det du opplevde sikkert, Bronze, du hadde jo egentlig gått ned! Fett er noe helt annet, det slår ikke ut sånn. En må huske på det, slik at en ikke mister motivasjonen av den grunn.

Jeg har brukt lege-slankepiller et par ganger, det er en del år siden, og gikk ned på dem, men synes jeg ble svimmel, det var da også registrert som bivirkning. Men jeg har også gått ned på alle de forskjellige kurene i mitt liv, fra "30 dager" både med og uten krem til å smøre på hofter og lår, hardkokte egg, Rikshospitalets diett, klikjeks ( også kalt sponplate metoden), faste - har jo permer med alle de rare metodene ( skal mimre når jeg kommer på gamlehjemmet..)En ting har de felles, man begynte på en kur, pinte seg gjennom, og slutta når en hadde gått ned, og gikk tilbake til det vanlige. Og gikk opp igjen.

 

Derfor har jeg klokketro på at livsstils endring er det eneste som holder, omlegging av daglig kost, og trening. Det er vel derfor G.R har holdt fortet så lenge, det er den metoden som er varig ( om man følger oppskriften).

Men det ER tøft å vende på gamle vaner!

 

Har da vært borte i stoffskifte triggere også, i form av taremel. Det er det jo tyroxin i. Skummel metode, sånt skal en ikke tulle med, det må en overlate til legene. Og taremel får du ikke kjøpt mer. Heldigvis.

 

Hjerter til alle der fra meg også- setter veldig pris på dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Dansetopp i størrelse S? Wow, det må føles fantastisk! Gleder meg til jeg kommer der.

Veldig interessant å høre han mannen på treningssenterert fortelle. Håper han fortsetter å formidle sånn at vi også kan få glede av det.

Han mener tydeligvis at man skal satse mer i en vektreduksjon fase og ikke bare hige etter noen gram ned pr. uke? Jeg skjønner at man kan bli mer motivert av det i starten, men det sier jo seg selv at det ikke kan fortsette over lang tid. Problemet med meg er at jeg kan gå ned 500gr ene uken, og neste uke er de på igjen, og jeg starter på en måte på ny frisk hver uke. Synes det er vanskelig å holde fokus mer enn noen dager i strekk. Men, bank i bordet, jeg er inne i en god fase nå. Etter 2 dager har jeg fått 5,5 trimpoeng, og mer skal det bli i dag. Det var en som sa en gang her i forumet at det er viktig å fokusere på arbeidsoppgavene og ikke bare på vekten hele tiden. Tror det er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er veldig lurt å fokusere på arbeidsoppgavene, minus6, særlig når det er livsstils endring vi driver med. Å finne den treninga en synes er moro, og trives med f eks, og få innarbeida vaner der. Likedan mat, om en skal legge om den, det tar tid. Og det skal være sånn resten av vårt liv...

 

Nå har han egentlig snakka mest om oss som ikke har så voldsomt mye ( igjen) å ta av.

 

Er det flere ti talls kilo, kommer det også mange psykologiske aspekt inn i bildet. Man blir jo på en måte et annet menneske ( tror ikke vi helt skjønner rekkevidden av det der), det kan slå alle veier det. Jeg hadde nok et ganske annerledes liv den gang jeg veide 86 kg ( idag viste vekta faktisk 68,2..men det er kanskje for godt til å være sant i mer enn EN dag?) er mye mer sosial, i farta, danser minst tre ganger i uken, osv. Noen ganger kan konsekvenser bli veldig store, vet f eks om flere par som har startet vektreduksjon sammen og bare den ene har greid det, sånt blir vanskelig...

 

Idag var det min tur til å finne størrelse S, for første gang. ( Men størrelser kan være veldig varierende for tiden) Fant faktisk treningstights som var ok i fasongen. Men må fremdeles ha T skjorte som er litt romslig over. Har jo denne forbaskede baderingen rundt hofter- hvordan skal en få trena bort sånt da?? Det er rett og slett fett som har samla seg, og i fett er det mindre gjennomstrømning, derved er det nok mer bastant også. Fettsuging kommer IKKE på tale. Det tør jeg ikke, har sikkert ikke råd heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har tenkt litt på Bailine ang den ringen du snakker om Eva.

men vet ikke om det er tingen. Tror det koster "bare" 3500kr for 11 ganger.

I Oslo er det en kuldebehandling de bruker på denne fettring rundt magen. Men den kostet 15 000 kr... Den virker men... kan nesten satse på operasjon da.

 

Ikke trent så mye denne uka. Men kommet meg ut på noen småturer, men det har gitt ca 0,5 TP om dagen. Magedans ikveld, så har nok blitt mer muskeltrening denne uka ;) Men ikke hardt det heller.

 

Men vekta viste 69,8 kg i dag så siden mandag har den gått ned 1,2 kg. Så musklene har vel fått leget seg disse rolige dagene.

For jeg har spist alt for mye kcal. Ligget på ca 2000 om dagen. Siden lørdag. Det må da være for mye, men jeg vet jo av erfaring at når jeg får ned blir jeg så ivring og spiser for lite og så stopper det opp igjen, så kanskje jeg skal holde meg på ca 2000 kcal denne uka, bare for å se hvordan det blir...

 

Den dansetoppen var nok litt stor i str. Men moro er det jo for det ;) Så nå må jeg komme meg ut på dans, snart ;)

Idag fikk jeg kjøpt noe fint og dyrt garn i alpakka, det skal bli en herlig og myk kosegenser. Var halv pris på garnet, men ble dyrt nok. 25 gram hadde kosetet 98kr nøste.

Har vært på Lillehammer og de har så mye fint garn. Blir helt syk... Det er jo så mye strikk i salg nå, men jeg ser og stikker det selv.

 

God dag videre og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en fridag for meg og den startet med en god time på treningssenteret:) Vekten viser en nedgang for meg og på 1,2 kilo siden mandag morgen:) måtte det vare til mandag:)

 

Leste igjennom linken du viser til Tjorven: alltid kjekt å lese om tips og råd på det området for meg som sliter der, suger til meg all informasjon og nye vinklinger.

 

Denne uken har jeg drukket en kopp te på formiddaggen før lunch, det har både mettet og fått meg til å kvitte meg med vannet i kroppen vil jeg tro. Jeg vil fortsette med det for å se om det hjelper meg. Jeg bruker suketter i teen.

 

Jeg prøvde Bailine for noen år tilbake, det var for det første grusomt vondt synes jeg, jeg minket noen få cm rundt omkring på kroppen etter ferdig behandling. Tror jeg tok de 2 og 3 ganger pr. uke ca 10-12 ganger. Det andre positive var at det hjalp meg med vond rygg.

 

Det skal være en ny behandling som knuser fettet, kanskje det hadde hjulpet deg sekstito. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en slik tung rokkering og rokke på den 15 minutter HVER dag. Jeg har brukt den i 3-4 år nå hver eneste dag og jeg er virkelig blitt kvitt håndtakene litt bak på sidene hviss du forstår hva jeg mener. Anbefales og kjøpes både på internett og i butikkene.

 

Jeg kjøpte og 3 treningstopper rett før jul i str 36, jeg har alltid brukt str.40 og begynte der men det var altfor stort. Det samme med en dunjakke, har faktisk str 36 i den og, blir litt extra glad da selv om jeg vet at de må jo ha vært store i størrelsen.

 

En fin torsdag til dere alle:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bronze - treningsklær er ikke store i str. Så du skal være skikkelig fornøyd. Gratulere med 1,2 kg siden mandag, også.

 

Etter å ha ligget på 71 kg i 2 uker, viste vekta i dag 69,8 kg. 1,2 kg det, også. Men jeg har ikke trent denne uka. Ikke vært ute å gått siden søndag. Å spist 2000 kcal om dagen. Jeg skjønner ingen ting.

 

God dag videer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodige greier, alle veier mye mindre midt i uka, hva kommer det av tro? Min sto fremdeles på 68,2 idag, har da gått forbi delmål på 69 og har ett delmål igjen på 67, før innspurten.

Skal forresten ikke være så eplekjekk, ikke lurt å selge skinnet før bjørnen er skutt..

Synes det er litt tøft med de knepne 13-1400 kal, men det blir å ty til gulrot, appelsin-og ellers ha Masse å gjøre, så en ikke fyser.Men sulten er jeg ikke.

 

Kommer på flere sprø slankemetoder fra gamle dager, MUNNLÅS, har dere hørt om det? Tannlegen skrudde på en ordning så man ikke kunne gape over mat, fikk bare i seg flytende med sugerør..Det er faktisk helt sant! Det var nok ikke veldig utbredt, og folk greide å få i seg masse via sugerør- så virksomt var det heller ikke...

Plast Svette drakter kunne man også få kjøpt,til å ligge med om natten. Det var sikkert veldig behagelig å våkne, bada i svette om morgenen. Men det slo nok ut på vekten der og da.

 

Rockering har jeg jo,sånn stor med flere ledd, får ta den fram og prøve, har aldri fått noe sveis på det. Håndtak er nok mer dekkende, Bronze, for den går jo ikke rundt, bare på hoftene.Det bare ser sånn ut forfra! Vet det er massører som driver dypmassasje av sånt, hofter og lår, men det er visst så vondt, rene torturen. Får klype litt selv.. En ny frysemetode har jeg lest om, men synes det var litt betenkelig da de sa de ikke visste hvilke veier det fettet som tømte seg tok? Kanskje man ender med en propp et sted? Kosta også rundt 30 tusenlapper.

Håndtaka synes ikke mye om en har Olabukser eller lign på seg, men i tynne stoffer, skjørt f eks, ser det snodig ut. Får håpe de minsker med flere kilo av...

 

Nå tilbyr GR kurs i varmere strøk ( har de kikka på sida vår Tjorven?). Det var nok et slags nybegynner opplegg, så veldig bra ut, i Portugal. Ca 10 000, alt inkludert.Men vi er vel for litt viderekomne å regne, kan ikke begynne helt fra skratch?

Har også hørt om et sted, heter det Fuerte Ventura?? et eller annet, som tilbyr masse forskjellige trim muligheter. Ei bekjent dro til Tyrkia med en gjeng fra Turistforeningen nå, de skulle på fottur hele uka. Kunne godt tenkt meg noe sånt også, skal bli morsomt å få referat.

Ha en god torsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bronze - treningsklær er ikke store i str. Så du skal være skikkelig fornøyd. Gratulere med 1,2 kg siden mandag, også.

 

Etter å ha ligget på 71 kg i 2 uker, viste vekta i dag 69,8 kg. 1,2 kg det, også. Men jeg har ikke trent denne uka. Ikke vært ute å gått siden søndag. Å spist 2000 kcal om dagen. Jeg skjønner ingen ting.

 

God dag videer.

 

 

Veldig bra Tjorven, nei ikke lett å skjønne seg på dette her. Men det med veskeinntak og uttak har nok mye å si. Jeg drikker mye vann og nå 1 kopp te også pr. dag, men det kommer jo raskt ut igjen. Det er vel når vi spiser for mye salt i maten at det hoper seg opp.

 

God dag videre til deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito, jeg har hørt om munnlås, husker det fra jeg var ganske ung, men har aldri sett noen med det. Husker og at i USA fikk de i seg en levende bendelorm som skulle ligge i magesekken å spise opp mye av maten som kom ned dit, hørtes helt ekkelt ut. Kanskje det bare var en myte.

 

I fjor hadde Kari Jaceson "slanketur" til syden. Da kunne hvem som helst melde seg på turen. Da skulle de lære om både kosthold (være med å lage mat) og trening + treffe andre med samme problem/innstilling. Jeg var veldig frista til å melde meg på da, men det passet kræsjet med andre ting som var da. Men det er mulig at jeg hopper på en slik tur en gang, og kanskje får med meg en venninne med samme mål, og kanskje dere her inne i forumet og:)

 

Rokkeringen må du bare øve og øve med til den sitter. Jeg kjøpte min for 3-4 år siden, og jeg var gjennomvåt i svette av øvingen den første uken eller halvannen uken. Så da når jeg lærte meg teknikken så blir jeg bare litt varm. Øvelse gjør mester, ikke gi opp, og husk å snu vei, dvs du må øve inn bevegelsene både rundgang fra høyre og venstre. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har nok ikke drukket så mye vann i år. Er ikke så godt med vann på vinteren. Men fått frem flaska igjen denne uka og pøver å få drukket 3 x 0,7 dl. Jeg drikker veldig mye svart te. Skal jo være sundt det, også, nå. Blir minst 2 liter om dagen av det... Men det har jeg gjort i mange år, og gått ned, også, på det.

 

Ja, det har vært mange slankeforslag gjennom tidene. Husker munnlås på 80 tallet. En av de kjente skuespillerne, fortalte at hun puttet mat ol i munn, tygde på det en stund og spyttet det ut igjen. Bare for å få kjenne smaken av det. Ikke mye en fikk i seg da... Dette var også, på 80 tallet. En av de kjente i dag, spiser babymat for å komme ned ett par kilo, når det trengs.

 

Da jeg sluttet å amme, 1984, veide jeg 65 kg og 10 av de måtte jo av. Da gikk jeg et sted hvor vi telte kcal i 2 uker og karbohydrater ei uke, og som vi gikk ned når vi telte karbo. Så de var forut for sin tid, der. Så når jeg hadde gått opp litt så gikk jeg ei uke på karbo-kuren, og gikk ned 2-4 kg. Så kanskje en skulle prøve en uke med lavkarbo. Før jeg begynte på GR hadde jeg ei uke med lavkarbo og gikk ned 3 kg. Men jeg hadde problemer med å holde meg unna poteter, brød, ol. Men for en uke, går det, kanskje. Men jeg liker ikke feit mat jeg da. Husker at jeg ble kvalm av å kjøpe det jeg skulle spise, sist jeg prøvde. For da må en kutte ut gulrot, også ;) Men blomkål og brokkoli kan en jo spise. Går jo an å endre menyen her ute til lavkarbo, også, nå. Jeg får se hva jeg gjør.

 

Fortsetter til og med søndag med 2000 kcal, og så får jeg se om jeg fortsetter å gå ned. Selv uten trening. Ikke blitt annet en noen få turer denne uka, og de har ikke gått fort. Så håper jeg i helga får litt overskudd til å komme meg ut på noen raske turer, så jeg får til 10 TP i hvertfall.

 

Dere må ha en fin kveld, og flott fredag og riktig god helg til dere som tar helga. Lykke til med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Å, nei, å nei, å nei!!! I går kjøpte jeg en boks med nugatti. Til barna selvfølgelig, ikke til meg. Dere kan jo selv tenke dere hvordan det gikk..Den så litt annerledes ut så jeg måtte bare smake en liten teskje for å sjekke. For å si det sånn: nå vet jeg hvordan den smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle blide slankere!

Gjett om jeg kjente igjen den med nugattiboksen! Det går faktisk ikke an å ha nugatti i huset for meg, får da blir den mystisk nok veldig tom, selv uten brødskive.

Prøvde å henge meg på en tråd her forrige uke og nå finner jeg den ikke igjen.

Men det førte til at jeg gikk på vekta- skrekk og gru! opp fire kilo over magisk grense.

Legger et løp for å ta av 5 kilo frem til sommeren med første delmål 3 kilo ned til påske.

 

Det er jo så enkelt som bare det. Spise sunnere og trene mer! Men jeg fyser sånn på søtt og nå idag har jeg klart meg med bær og litt vaniljekesam.

 

Suksesskriterier fra tidligere:

1. Ikke søtsaker (fryktelig vanskelig i 1 uke, deretter går det bedre)

2. mer fisk , spesielt som pålegg

3. Oppkuttede grønnsaker, lettgele og vann med lime.

4. Lage store middagsporsjoner og fryse ned porsjoner.

5. Planlegge nok sunn mat i huset ( frukt, grønt, proteinrikt)

6. Ikke kjøpe inn søtsaker

7. Mer trening, styrketrening har stått på planen i lang tid. jeg starter forsiktig med 15 minutter annenhver dag. Manualer og situps. Ellers kondisjonstrening som vanlig.

 

 

Ha en fin helg alle sammen! Håper vi alle klarer å holde målsettingene våre. Ikke noe søtt for meg denne helgen, så frimerkene går nok til vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tus- hyggelig å få nye følgesvenner inn her! Du er lur som hiver deg over de få kiloene du har til overs! Værre når de blir tosiffer tall...

Idag har det vært forsmak på våren, varmt i solkroken. Måtte på jobb, men har vært såvidt på utsida og prøvd.

I går ble det en del reker ( uten loff og majones..) det kjenner jeg på kroppen idag, samler vann. Er veldig spent på vekta til mandag, for synes det går greit nå. Skal jobbe helga og, og det blir vel noe fastelavensbaking til søndag tenker jeg..Det blir en styrkeprøve, 1 må jeg spise sammen med de andre, får heller knipe på annet. Det er det vanskeligste med hele opplegget egentlig, det der å ta 1 stk, og ikke mer... God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, nugati er farlig godt. Det er bare mersmak.

 

kjøpte Polarbrød med Rug i går og med geitost/G35 (Brunost) Smakte det som vafler - veldig gode og mettende.

 

Mor bruker alltid Vannbakelse til Fastelaven. Vil tro at disse ikke er så ille. Kan kanskej bruke litt grovt mel, også.

 

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel261.asp

 

Godt er det med Vaniljekesam. Trenger ikke så mye, for det er jo bare luft, disse bollene.

 

Velkommen Tus - håper du blir aktiv her hos oss.

 

Jeg håper på fint vær i morgen, også. I dag har jeg sittet bak rattet i hele dage. Måtte en tur til Bærum. Å da måtte en vaske bil etterpå. Føler virkelig for en tur i naturen i morgen.

 

Riktig god lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ikke hatt overskudd til å trene noe særlig denne uka. Vært veldig mye på farten.

Men i går lagde jeg hinderløype her med intervalltrening. Har noen strikker, så det ble 4 øvelser på de, stor ball - mageøvelser, manualer og rokkering. Blir ikke så mye kcalforbrenning der og da men fint på sikt. I dag kom jeg meg ut i det nydelige været i 2 timer, så det ble bra kondisøkt på 6 TP - denne uka har det blitt 10,1 TP.

 

Ang den dumme ringen rundt magen, så er det å få kjøpt noen fine BODY SHAPER - strammebukser som jeg kaller det og de klemmer bra inn. De går helt oppunder puppa, noen av dem. Både cubus, kappAhl og Lindex har de til en billig peng. Er å få i både hele, truser og trøyer. Truser med lår, også. Men om de er no særlig å danse i, nei, det vet jeg ikke ;)

Men før i tiden brukte vi jo kjevle på magen for at den skulle være flat og det presset bort fettet, så kanskje disse buksene hjelper med det, også. Ja, kanskje vi skal prøve med kjevla, igjen. Jammen meg skal jeg prøve ;):rolleyes:

Da kom den til nytte allikevel da ;):unsure:

 

Brukt pulsklokka i to døgn nå, og jeg forbrenner ca 2400 kcal i døgnet, når jeg ikke trener. Så fra i morgen skal jeg prøve å spise 17-1800 kcal. Så får jeg se hvordan det går. Har både fredag og lørdag spist like mye som jeg har forbrent. Vært uten energi og tror jeg får mer energi ved å spise, men det er jo bare tull.

Så tror ikke det blir så mye nedgang denne uka, heller.

Ikke trent og spist alt for mye er ikke riktig oppskrift.

 

God fastelaven til dere og kos dere.

Ingen boller med krem på meg.

Men kjøpte Ice Kiss - yoghurtis på pinne fra Henning Olsen, bare 79 kcal i en is, og de er veldig gode. Men klarer å holde meg til en om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt selskap både lørdag og søndag. Det ble litt sjokolade den ene dagen og litt vin den andre, men jeg er flink å trene og spiser som jeg skal resten av uka.

Fem gode dager av sju gir også resultater, jeg har gått ned 300 g og rundt midjen er det borte 3,5 cm. Sannsynligvis fordi en sånn oppblåsthetsgreie er i ferd med å forsvinne i tillegg til mye riding som strammer opp kjernemuskelaturen.

 

Da er min mandagsbekjennelse 74 blank!

 

Nå er det bare å ikke gi seg. Jeg kjenner jeg er litt lei av å veie mat.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint resultat, Indigo, både i vekt og cm, gratulerer! Og godt at en kan gjøre noen små utskeielser , så blir en ikke lei, men ser at det nytter allikevel. Det er godt for motivasjonen og humøret!

Jeg greide ikke målsetting om 1300 p dag, helga var det nok oppe i 17 -1800, uten særlig trim. Tre jobbedager, blir sliten, for det er en del å gjøre ja. Så det ble ikke annet enn rusleturer med hunden ved siden av.

Kollega bakte nydelige fastelavensboller, jeg tok en, koste meg lenge med den, smakte veldig godt. Lørdag kveld kom nabo med nybakt, sånt er så hyggelig, og det setter jeg veldig pris på. Så det ble en bolle da og. En kan ikke si nei takk i sånne settinger, det har jeg diskutert med meg selv og bestemt, men tar bare litt og koser meg lenge med det. Så får en hoppe over noe annet den dagen, værre er det ikke!

 

Men det ble masse trening først i uka- og summen av alt dette ble at vekta viste 68.6 idag, det er iallefall ned en halv kilo fra sist mandag, det får en være fornøyd med. (Selv om den viste 68,2 midt i uka)

Denne uka er det ingen dans pga vinterferie, så det må bli desto mer turgåing. Får prøve Yngvars vri, finne en bakke og ta litt intervalltrening opp og ned, mens hunden snuser rundt omkring. Det er bart på sykkelstier, men fullt av grus, det tåler vel ikke disse nye syklene. Og senteret er jo åpent, får trå til litt mer der. Ellers er sånne ting du finner på fint,Tjorven, gjør hjemmetrening mer morsomt!

Skal prøve selvdisiplinen igjen denne uka, 1300 p dag. Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme ut på tur i dag! Har gått 2 timer i skogen, fant traktorspor som gikk langt innover. Ellers har snøen smelta såpass at det ikke er store problemet å gå utenom heller. Mange fine dyrespor, og en del ganske store poter, kan være gaupe, det finnes her også. Min gamle labrador var i full fart, yr over å være på gamle trakter igjen.

Noe av det beste som finnes, å gå sånn i skogen, skulle bare ønske en hadde noen turvenner som også synes det, gjerne med hund også! Er medlem i Turistforeningen, og vet at det er mye aktivitet der, bl a i grupper, så det skal jeg finne mer ut av i vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg tør ikke gå på vekten i dag! Er nødt utsette det noen dager. Det ble både fastelavensboller og det som verre er i går. Men det positive er at jeg klarte 13,5 trimpoeng forrige uke, og det er mer enn på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere sekstito og indigo, dere er i rett spor nå, kjempebra.

 

Selv gikk jeg kun ned 100 gram denne uken, torsdag var det over -1,2 kilo, også ble det til en skikkelig sjokolade/marsipan helg, og en bolle på søndagen. Jeg er fantastisk god til å holde vekten bare synd det er noen kilo for tidlig. Men jeg er ikke streng nok med meg selv i helgene dessverre.

 

Ukens utfordring blir vinterferie langhelg til snøen med andre familier, fra torsdag til søndag. Da blir det god mat og late dager (jeg går ikke på ski). Jeg kan heller ikke gå tur pga den vonde foten min. Så denne uken forventer jeg ingen nedgang, og håper på at ikke vekten stiger. Men derimot fra neste mandag, da er vi nesten i mars, fra da skal jeg skikkelig ta meg sammen. Da skal jeg klare de siste kiloene. Nå har jeg planlagt dette lenge nok uten å få det til, og hviss magen skal være stram til sommeren må jeg begynne NÅ, ikke uken før sol og varme.

 

-6 kg: hopp på vekten å la det stå til, da blir du ekstra motivert til å virkelig stå på videre, enten den viser nedgang eller oppgang: Lykke til. Sammen er vi sterke og sammen skal vi klare dette.

 

Jeg skal sette meg noen små delmål også må jeg lage gode planer for helgene, det er da jeg ryker. Jeg må finne gode erstatninger, også må jeg få hodet med meg.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...