Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gjest smoothie61

Hei, søker et godt råd. Jeg har som dere vet startet mitt første kurs nå i januar, gått ned 4 av 8 kg som er målet. Har 2 uker igjen av nettkurset. Lurer på om det er fornuftig å ta et kurs til for å ta resten med en gang, eller skal jeg fortsette på egen hånd når det egentlig går ganske greit? Noen som har erfaring å dele på dette området kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært flink,smoothie61! Fått fine resultater på kurs! Vanskelig å gi andre råd, det spørs jo på mange ting, men når en ser på egne resultater, så vet jeg hva jeg ville ha gjort..

Gikk på nettkurs hos GR ifjor vår, og gikk ned ca 5 kg der. Tenkte at de siste 5 greier en like godt selv, har jo bøker og alt. Men de sitter der ennå, har lea seg litt ned et par ganger ( faktisk foran avtalt sjekk på vekt hos legen..og det er jo helt patetisk, tenk gamle dama på snart 66 bruker legen som riset bak speilet)

Ville nok rådet deg til å ta et kurs til, når du er så godt igang. Tenker på det selv, men denne gang ville jeg tatt et med fysisk frammøte og kontroll veiing, ikke nettkurs.

 

Den der sosiale biten er et stort moment, ser det også på trening. Har kutta ut senter i et par omganger, tenker at man like gjerne kan ta det hjemme, har jo både romaskin,vekter, step, rockering osv-men gjør man det?? Neida.Det blir ganske sporadisk, 10 min en gang iblant..

Vi har en fin gjeng her inne, vi hjelper og støtter hverandre, og jeg ville ikke vært alle dere foruten! Men det blir nok ikke samme presset som en føler når vekta står der og noen skal se på resultatet.( Huff, nå håper jeg ikke dere buuuuer meg ut..)

Nå har jeg legetime igjen i slutten av mars-så får vi se da, om det får utslag denne gangen.

Magedans høres gøy ut,Tjorven! Og så fint at du har fått igjen energi,godt å høre! Alt blir jo så mye mer optimistisk da. Når batteriet er flatt, har man ikke lyst til noe.

 

Begynner å få litt dreisen på pols, den synes jeg er vanskelig å lære. Men der får man opp kaloribruken noe veldig, vi fant vel ut at det var ennå mer futt i pols enn i swing. Men så blir en utrolig svimmel av det også, gjelder å ha en kavaler med sterkt grep!

 

Ha en flott dag, her er full sol og -6, naboen ringte og spurte om følge på ski, snille nabo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, søker et godt råd. Jeg har som dere vet startet mitt første kurs nå i januar, gått ned 4 av 8 kg som er målet. Har 2 uker igjen av nettkurset. Lurer på om det er fornuftig å ta et kurs til for å ta resten med en gang, eller skal jeg fortsette på egen hånd når det egentlig går ganske greit? Noen som har erfaring å dele på dette området kanskje?

 

Jeg gikk vanlig kurs hos GR og gikk ned 5 kg, så klarte jeg fint å gå ned 13 kg selv. Men så var det stopp... Så som Eva sier. Du må selv finne ut hva du tror du klarer best.

Jeg synes at dere som går nettkurs, å går ned der er veldig flinke. Jeg synes det er bedre å møte opp og snakke med andre, når jeg skal gå slike kurs. Å snakke med kursleder under veiingen og ta opp det som er problemer da. Vi kunne jo sende henne mail, når vi ville. De inne på kontoret til GR svarte oss på vanskelige spørsmål, også. I gruppa løste vi problemer, også. Å du kunne jo ikke gå opp eller stå stille, for kursleder tok runden rundt bordet og fortalte hvor mye den enkelte hadde gått opp eller ned.

Så det blir nok snart kurs på, meg, ser det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nei, jeg er heller ikke så flink til å trene det som er "kjedelig" så styrke blir det dårlig med for tiden.

Høre med legen om jeg får "Grønn resept" jeg, også.

Ja, jeg håper magen skal bli strammere med magedans. Merker det godt i skuldra i dag, vi har jo armene oppe hele tiden. Det var slitsomt.

 

Men over til noe dritt... jeg har i 1 uke bare økt i vekt. I dag var den på 71 kg... Det taller har jeg vel ikke sett siden i fjor høst, engang. Kan noen gi meg en fornuftig og god forklaring på det.

Jeg har ligget på ca 1800 kcal disse dagene jeg har trent så mye. Men jeg kan da ikke øke 2 kg i muskler på ei uke. Etter å ha liggi mye og vært helt i ro har de kanskje minsket litt, for jeg hold jo vekten mens jeg var uten energi og ikke orke å trene eller orket annet enn å sitte ved pc... så har jo vært litt støl i beina. Belte er fortsatt på samme hullet...

Har jeg trent for mye, spist for lite eller spist for mye. Har snart 15 TP i løpet av 3 dager. Har tatt fri idag. Men det var vanskelig når vekta viste 71 kg...

Jeg har ei grense på at jeg ikke skulle over 70 kg, igjen. Men den sprakk gitt...

Mensen har jeg ikke kontroll på. Ikke var jeg i overgangsalderen i august da legen tok blodprøve.. og jeg har jo drevet slik som dette i hele høst. Går ned litt og så opp 2 kg, ijgen. Så sakte men sikkert ned og opp igjen.

Nå spiser jeg ikke for mye frukt heller. Men ble veldig mye grønnsaker i går... men det er jo sundt og riktig...

 

Ja, Eva, dette er jo kjent for deg. Den uka du trente gikk du, også, opp en del... Spent på hvordan det går nå, som du ligger på 1300 kcal. Du har masse energi og ikke sulten??

 

Jeg er litt kjærringa mot strømmen. Da jeg gikk gravid gikk jeg ikke opp mer enn 5 kg, Da jeg ammet gikk jeg opp 10. Når jeg prøver slankepiller, går jeg opp i vekt. Når jeg trener går jeg opp, når jeg ikke trener, går jeg ned. Kanskje jeg skal begynne å spise sjololade og chips istedenfor frukt og grønsaker, kanskje jeg da går ned... Ja, det hadde vært noe.

 

God dag videre og flott fredag og god helg til dere som tar helge og lykke til med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snikveiet meg to ganger denne uken, og har begge gangene vært nede på 73,7 - det er en kilo ned. Men det var et koselig gjensyn med 73-tallet. Det har jeg ikke sett på et par år.

Blir spennende å se om vekta fremdeles er enig med det etter bursdagen til gubben på søndag. Men uansett vet jeg at det går riktige veien nå, selv om det svinger litt her og der.

 

Har også vært veldig utkjørt denne uka og ikke fått løpt så mye som jeg vil, men jeg tar en løpetur i dag og satser fremdeles på over 10 TP før uka er slutt.

 

Å gå ned når jeg trener mindre kan tyde på at jeg ikke får i meg nok mat til vanlig og at kroppen setter på bremser. Jeg skal eksperimentere litt med det og spise opp mot 1800-2000 kcal de dagene jeg trener to ganger om dagen eller har mye fysisk aktivitet (som hele dagen i stallen med mye riding).

 

Ellers må jeg si det er gøy med så mye positive folk i tråden vår! Heia oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskere eksperimenterer nå med et hormon kalt IRISIN og som blir skilt ut under og etter trening.Det skal forbrenne skadelig fett i kroppen. Fete mus, som også var i ferd med å utvikle diabetes, fikk små mengder av dette inn i blodet. De ble servert masse fett, og holdt i ro. ( Og her våkner dyreverneren i meg, får lyst til å slippe alle forsøksdyr ut...men det er jo en annen sak) Etter 10 dager hadde de gått ned i vekt, og utviklet mer følsomhet mot glukose, som er positivt for diabetes. Dette kan tyde på at det kan utvikles en medisin som gjør at kroppen forbrenner fett, selv om man ikke trener eller lever sunt.

Tilslutt sto det: Det kan ta tid før pillen er ferdig utviklet.

 

Det er helt klart at det kommer noe slikt etterhvert. Tenk for et marked, og

fortjenestemuligheter for legemiddelindustrien..

 

Det er en stor glede å se at vekten går nedover og man ser igjen tall fra før en la på seg, alle gleder seg med deg,Indigo! Moro også å føle at det monner, det man gjør! Du er i siget nå!

 

Driver også og snikveier for tiden. Har ikke greid målsetting med 1300 p dag, men mellom 14-1600, og ca 2 til 2.5 trimpoeng p dag. Er ikke sulten, og energien er som vanlig. Vekta har lea seg ned ca 300 g til nå- så det kan vel tyde på noe. Får se til mandag... Det ER fryktelig frustrerende Tjorven, når vekta stopper opp, eller går gale veien- og en blir så veldig i villrede hva en egentlig bør gjøre.

Kanskje vi burde dra til Bahamas et par uker,finne en spennende kavaler, leve på luft og kjærlighet, og en slurk vin innimellom?? Ønsker alle en flott helg! Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Indigo - Så flink du er. Ja, det er moro å se tall en ikke har sett på noen år. Håper det skjer her etter hvert, også.

 

Ja, Eva, vi reiser med en gang. Finne noen fyrrige, hva kallers menn på Bahamar da ;) leve på vin, luft og ..... hehe, det kunne vært noe ;) Finne en som er 20 år yngre da ;)

Jaja, lov å drømme ;)

 

Men nå får jeg vel ta meg en liten tur ut. Vært litt daff i dag. Men lyst i minst 2 timer fortsatt så ikke for sent enda.

 

God dag videre og flott lørdag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, søker et godt råd. Jeg har som dere vet startet mitt første kurs nå i januar, gått ned 4 av 8 kg som er målet. Har 2 uker igjen av nettkurset. Lurer på om det er fornuftig å ta et kurs til for å ta resten med en gang, eller skal jeg fortsette på egen hånd når det egentlig går ganske greit? Noen som har erfaring å dele på dette området kanskje?

 

 

Jeg vil råde deg å ta ett kurs til med en gang. Jeg tok selv 1 internettkurs og tok av 5-6 kilo, etter det pustet jeg lettet ut og fortsatte i gammel vane. Men hviss du vet du er veldig flink og vet du vil fortsette på det du har lært så vil du nok klare det uten å betale masse penger igjen. Dessuten så er du jo med i dette forum, det var ikke jeg den gang, noe jeg ser nå i ettertid at jeg burde. Lykke til med ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indigo, så flott:) kjekt å smugkikke litt på vekten. Da ser vi jo om vi er på riktig vei denne uken:) også gjelder den vanskeligeste delen for meg ihverfall som er helgen.

 

Tjorven: Jeg tror det er mye veske i kroppen din nå, veske veier mye. Dersom du vet du har spist sundt og riktig + all treningen, så synes jeg ikke du skal bekymre deg. Det forsvinner fortere enn du aner, ja like fort som det kom. Lykke til.

 

For meg er det 5 dagen uten sjokolade eller sukker:) knalltøft men har klart det. Har erstattet med sunn mat og youghert. Men her jeg sitter nå i godstolen en fredag ettermiddag så kjenner jeg på søtsuget,sjokoladesuget. Det hadde vært aldeles nydelig nå med sjokolade, bare fordi jeg fortjener det. Men nei, jeg skal ikke spise det i dag heller:)

 

Imorgen tidlig blir det zumba på treningssenteret og jeg gleder meg.

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk skal du ha Bronze - Håper du har rett. Men samme vekt i dagtidlig. Men spiste nok en ekstra "trøste" nutriletbar i gårkveld og 3 snack a Jack...

Trente ikke heller så det ble veldig mange kcal uten trening.

 

Kom meg etter hvert ut i dag og det ble 1 time og 15 min med hard gåing og litt jogging og det ble 3,2 TP, så alt oppi 17 TP denne uka.

I morgen, masse dans.

 

Bronze - så flink du er. Håper det går bra i helga, også. For meg er det nok mer saltbehovet som ikke får nok. Så derfor blir det innimellom noen Snack a Jack. Kanskje søtbehov, også, for noen dager går det mange Lâkerol, en søt og en salt variant - salvi og cactus. Å jeg er jo redd for å spise søtt så kanskje jeg sliter mye med det samme som deg, redd for å sprekke vist jeg begynner og bare må ha.

 

Søndag blir jo en tøff dag da... Bedt min sønn og dama hans hit på middag og så blir det kake hos min mor... Lage viltgryte og bruker Kesam istedenfor rømme. Lykke til med dagen, alle sammen.

 

Nok en gang, god lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått og tenkt en del på om jeg egentlig skal lenger ned i denne omgang. Har gått fra 96 på det meste til under 80 (er 176 høy) og begynner å føle meg ganske vel i kroppen min igjen. Går på hold-vektenkurs allerede fordi det passet bedre med møter en gang i måneden i stedet for en gang i uka. Leste litt i kursboka i går om det å finne trivselsvekta si. Satte i gang en del tanker om at jeg faktisk kanskje er der nå. Skulle jeg gå lenger ned, er ikke det noen katastrofe :P Men det viktigste for meg nå er å finne ut hvordan jeg holder meg der jeg er nå, tror jeg. Men det blir trist å forlate dere i denne tråden som jeg har fulgt så lenge nå. Føler at jeg begynner å kjenne en del av dere ganske godt. Kanskje jeg kan få lov til å stikke innom sånn av og til ? Må begynne å lete etter like gode tråder i Hold-vektenkategorien. Lurer på om folk er like aktive der som her ?

 

Hei, søker et godt råd. Jeg har som dere vet startet mitt første kurs nå i januar, gått ned 4 av 8 kg som er målet. Har 2 uker igjen av nettkurset. Lurer på om det er fornuftig å ta et kurs til for å ta resten med en gang, eller skal jeg fortsette på egen hånd når det egentlig går ganske greit? Noen som har erfaring å dele på dette området kanskje?

 

Jeg vil også råde deg til å gå videre på kurs, smoothie. Det som det koster, er en liten investering i forhold til det å nå målet ditt. Jeg gikk først et kurs og tenkte at dette går jo greitt, men det gjorde ikke det for meg. Så etter å ha gått opp igjen nesten alt jeg hadde tatt av på det første kurset, meldte jeg meg på kurs igjen. Nå når jeg er over på hold-vektenkurs, tenker jeg at jeg skal være der i hvert fall 1-2 år. Det tar tid å endre vaner og synes ikke det er noe nederlag å tenke at man trenger støtte underveis. Det er jo en årsak til at man har havnet i en overvektsituasjon i utgangspunktet og jeg synes det har vært godt å få hjelp til å finne ut av hvordan ting henger sammen for meg. Billig investering for framtida det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått og tenkt en del på om jeg egentlig skal lenger ned i denne omgang. Har gått fra 96 på det meste til under 80 (er 176 høy) og begynner å føle meg ganske vel i kroppen min igjen. Går på hold-vektenkurs allerede fordi det passet bedre med møter en gang i måneden i stedet for en gang i uka. Leste litt i kursboka i går om det å finne trivselsvekta si. Satte i gang en del tanker om at jeg faktisk kanskje er der nå. Skulle jeg gå lenger ned, er ikke det noen katastrofe :P Men det viktigste for meg nå er å finne ut hvordan jeg holder meg der jeg er nå, tror jeg. Men det blir trist å forlate dere i denne tråden som jeg har fulgt så lenge nå. Føler at jeg begynner å kjenne en del av dere ganske godt. Kanskje jeg kan få lov til å stikke innom sånn av og til ? Må begynne å lete etter like gode tråder i Hold-vektenkategorien. Lurer på om folk er like aktive der som her ?

 

 

Føles trist at du skal forlate oss. Men jeg skjønner deg, også. Du har jo blitt mindre her inn, også. Men du kunne jo lage en ny tråd i "Hold vekten" så kunne vi titte innom deg, en gang i blandt også. Vi skal jo over dit, etter hvert, vi også..

Gratulere så mye med oppnådd mål, også.

Ja, håper du titter innnom og skriver noen ord, så vi vet at du har det bra og at det går bra, med deg.

Ser du noe til Sienna i din let etter forum, må du hilse.

 

Lykke til med å holde vekten.

Noe det ser ut som du allerede klarer bra.

 

GOd søndag og morsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Tjorven. Og lykke til videre med deg også. Kommer til å savne dere - og kanskje særlig deg og bronze og sekstito. Vi har jo hengt med her en stund sammen nå. Dere har vært til utrolig stor støtte og hjelp så TUSEN TAKK :) Setter stor pris på det! Stikker nok innom her av og til når jeg får helt abstinenser ;)

 

Ja, jeg skal "se etter" sienna, men tror ikke hun er så aktiv lenger. Det er en tråd som heter krepsedama. Siden jeg er krepsedame selv tenkte jeg kanskje jeg skulle prøve meg der. Har ikke fått så mye tid til å sjekke det ut. Denne beslutningen kom litt brått på. Uansett: melder fra hvor jeg går når jeg har funnet det ut. Nå er det tur med hund som står på programmet. Er jo lyst ennå selv om klokka nærmer seg 5 allerede.

 

Lykke til videre med vektnedgangen alle flotte damer her inne! Håper jeg treffer dere igjen i hold-vektenmodus om ikke så lenge! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Tjorven. Og lykke til videre med deg også. Kommer til å savne dere - og kanskje særlig deg og bronze og sekstito. Vi har jo hengt med her en stund sammen nå. Dere har vært til utrolig stor støtte og hjelp så TUSEN TAKK :) Setter stor pris på det! Stikker nok innom her av og til når jeg får helt abstinenser ;)

 

Ja, jeg skal "se etter" sienna, men tror ikke hun er så aktiv lenger. Det er en tråd som heter krepsedama. Siden jeg er krepsedame selv tenkte jeg kanskje jeg skulle prøve meg der. Har ikke fått så mye tid til å sjekke det ut. Denne beslutningen kom litt brått på. Uansett: melder fra hvor jeg går når jeg har funnet det ut. Nå er det tur med hund som står på programmet. Er jo lyst ennå selv om klokka nærmer seg 5 allerede.

 

Lykke til videre med vektnedgangen alle flotte damer her inne! Håper jeg treffer dere igjen i hold-vektenmodus om ikke så lenge! Stå på!

 

 

Jeg kommer til å savne deg og cirkus:(( du har vært en god støttespiller med gode råd og tips til meg for både det ene og andre problemet jeg har hatt gjennom det halve året vi har vært kjent. Håper du skriver noen ord her inne av og til, også vil jeg titte innom deg hviss jeg finner deg i hold vekten forumet. Ønsker deg masse lykke til, og om du vil inn her igjen så vet du at du er hjertelig velkommen.

 

Lykke til masse. Klem fra Bronze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "ha det" greier er jeg veldig dårlig på, kjenner at jeg får brett på leppa. For selv om vi aldri har sett hverandre, så har vi hatt koselig, og nyttig, følge gjennom en god stund, delt tanker og opplevelser, ikke bare om vekt heller. Vi to deler det å ha en aldrende firbent turkamerat, og vet at det ligger en sorg rundt hjørnet...

Ønsker deg lykke til videre Cirkus, du har vært veldig flink som har kommet dit vi alle ønsker! Takk for godt følge, og vi høres nok!!

Krepsedama er veldig bra,Kjempeattest til henne!Hun hjalp meg veldig da jeg gjorde noen famlende forsøk her inne etter GR kurs (prøvde å lage en egen tråd) før jeg var så heldig å finne dere. Jeg skal også titte innom i HV tråder, motiveres for å følge der- for det skal vi nå i vår/ sommer! Nemlig!

Har noen forresten et godt forslag til en god DIP til grønnsaker, prøvde meg på det i dag, med mager kesam og en pose med noe greier ( det var ikke godt..- kanskje en må ha noe HOT? eller lett rømme? )

Stor klem til deg Cirkus! Hilsen sekstito.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens.

Håper alle mødre har hatt en fin dag.

Ja, dere andre, også.

her har jr og dama vært, på gryterett med satat.

Brukte Kesam i gryta, istedenfor rømme.

 

Dro så til mor og far og der ble det vafler.

Blir 1700 kcal så er fornøyd.

 

Kom meg ut på en rolig tur etter gårsdagens 10 Tp,ble det 2,9 på turen i dag. Bare godt å komme ut i sola, ikke så kaldt heller.

 

God mandag alle sammen og lykke til med vekta. Min er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gjensyn Cirkus! Du kan komme tilbake og holde vekten sammen med oss når du har blitt lei av de som holder til på Holde-vekten-trådene. Jeg har jo endelig funnet ut at dette er tråden å henge i, så jeg vil ikke at dere forsvinner nå, altså. :D

 

Gubben fant ut at han skulle feire bursdag både lørdag og søndag, så det ble en vanskelig helg. Litt opp igjen fra snikveiinga, men forøyd med ned 0,4 til 74,3 og så begynner jeg jakten på 73-tallet igjen.

 

Nå er jeg spent på hvordan det har gått med dere andre. Vi må ikke fortvile om vi sitter litt fast nå. Snart smelter snøen og det blir lettere å komme seg ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det blitt 1500 kal i snitt p dag, og 20 trimpoeng tilsammen. Vekta viser 69,1, ned 400 gr fra sist mandag. Kanskje en begynner å finne igjen stien, føler at jeg har gått meg bort lenge. Nå er det ca 4 kg igjen til målet, håper å greie det i løpet av våren. Da blir det - 21 kg som er borte, det er helt ubegripelig. Men det har skjedd over såpass lang tid at jeg har rukket å tilpasse hodet mitt også, er glad for det nå. Hører at det kan være vanskelig for mange, å forholde seg til den nye personen som erstatter den man er vant til å være, og at det er en del av grunnen til at man går opp igjen. Snodig, men sant.

 

Var og kikka litt på HV igår, mange tråder der. Men hoved inntrykket var at de igrunnen prata om det samme vi gjør her. Du er inne på noe der, Indigo..vår tråd ( eller Tjorvens egentlig, hun starta den) er en veldig bra en! Gratulerer med vektnedgang også, du er kjempeflink, og det går an å smake litt på feiringer uten at det skal slå ut feil også! ( heldigvis)

Det går godt an å følges her, eller foreta en kollektiv utflytting kanskje, når den tid kommer.

Den tid, den sorg/ glede.

I dag blir en travel fridag, på sjekk med bilen, spennende besøk hos en dame som syr middelalder klær ( middelalder markering i Re neste helg, til minne om slaget på Re i 1163,og i 1177), her i Re har veldig mange, både store og små, skaffet seg slike klær ( man kan også bruke dem som festplagg ellers i året) og man føler seg virkelig hensatt til den alderen når en er på markedsplassen hvor all ting foregår.

Så er det malerdugnad, og dans tilslutt..Godt med gode beskjeftigelser. God mandag til alle dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere med vektnedgangen begge to, dere er kjempeflinke:))

 

Jeg var så glad tidlig i uken, spiste ikke sjokolade og så at vekten beveget seg sikkert nedover, fredag morgen var det -700 gram. Trente både lørdag og søndag, spiste lite snop dvs litt av den hjemmelaga sjokoladebollene på lørdagen og søndag ble det kun lapper (måtte jo ha noe godt på morsdagen) Så alt i alt ikke noen stooore utskeielser i helgen synes jeg. Derav ble jeg både skuffet og lei meg når jeg gikk på vekten i dag og den sto på 72 kilo altså det samme som forrige mandag.

 

Jeg har en liten forklaring på dette og det er at jeg tror jeg har masse vann i kroppen idag, jeg våknet i natt og kjente at fingrene var tykke som bare det. Imorges fikk jeg ikke på meg ringene, de pleier ikke være trange. Derfor håper jeg og tror at vekten er mer reell i morgen.

 

Jeg er visst best på hold vekten jeg, men det er 4-5 kilo for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare, bare med den mandagsveiinga heller, en har kanskje lett for å spise, om ikke for mye, så litt annerledes mat i helgen, det kan nok slå ut sånn? Snakka med ei som har gått ned veldig mye, hun veide seg hver dag, nettopp fordi hun ble så skuffa over mandagsveiinger, da ble uka som kom tyngre, mente hun. Ja, det der gjør vi vel som det passer oss egentlig...

Leser GR kursbøkene om igjen for tiden, på side 66 og 67 i grunnboka står mye om trening med pulsklokker, makspuls osv, og hverdags aktivitet. Tror det det der er veldig viktige faktorer, ikke minst på Hold Vekten. Enig, Bronze, vi ER flinke på akkurat det her inne nå,men det var de siste små kiloene som skulle av først da! Ser at jeg må begynne å veie en del mat igjen, øyemålet mitt har nok blitt litt for "snillt". Alle monner drar, og her gjelder det visst både mat og trim!

Har kjøpt noen fine vester i dag, sånne trange med snøring i livet ( ja det var middelalder klær altså-IKKE klær for middelaldrende, fikk noen morsomheter om det...)Så artig, for de satt jo som støpt, en så jo SLANK ut i dem. Da får en lyst til å juble!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her var det noen skikkelig flinke damer.

Gratulere alle tre.

Stå stille er også, bra, og du vet at du, Bronze, egentlig har gått ned. Flink du var i helga. Her ble det vafler med rømme og syltetøy, og det var så godt, og litt maskinpankake

 

Virker som at uansett når en veier seg, så gjør vekta et hopp,opp uansett dag. Virker som det sitter i hode. Veldig mye å si om en spiser sent, også, selv om en ikke spiser for mye. Forbrenninga er tregere fra kl. 24 til 6. Da går kroppen i dvale.

 

Jeg har hatt en fin uke. Trent 30.5 TP og spist i snitt 1800, så jeg er fornøyd med uka, sånn sett.

Men jeg har verken gått opp eller ned fra de 71 kg som plutselig ble på torsdag. Jeg har sluttet å prøve å finne en grunn. Klærne er ikke blitt no trengre, så hvorfor 1,1 kg opp fra mandag til torsdag, er bare en gåte, og hvorfor det ikke går ned, igjen, uansett dans og masse trening og ikke alt for mye mat. Må kanskje ned på 1600 kcal. Men orker ikke det enda.

 

Dere må ha en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven og sekstito: Jeg tar av meg hatten for dere at dere aldri gir opp selv om det står stille en stund. Det er nettopp i sånne perioder det er så lett å gi opp og gå tilbake til gamle vaner fordi "det hjelper jo ikke uansett hva man gjør".

Å greie å ikke gi seg selv om det tar tid står det respekt av. Jeg er sikker på at kroppen snart forstår hvem som er sjefen og så løsner det igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Indigo, godt med litt forståelse og støtte!

Har vært på senteret idag, spinning og styrke. Han som er så flink til å prate, var der idag- og da får en med seg noe å tenke på. Han mente at den der forbrennings teorien, når man spiser for lite, går kroppen på sparebluss, er en sannhet med modifikasjoner, og at det må sees i en bredere sammenheng. Hvis en spiser for lite ( som f eks pulver) og sitter stille i sofaen, så skjer det. Da begynner det å tære på muskelmassen, og kroppen blir faktisk ødelagt. Da ødelegger man stoffskiftet sitt.

Det skjer ikke om man spiser sunn mat og trener skikkelig.

Men om man vil mer ned i vekt, etter å ha stått stille lenge, er det bare en ting å gjøre: spise ennå mindre og trene ennå mer. Og her har alle mennesker sine egne, individuelle forutsetninger, som man bare må prøve seg fram til.

Jeg har stått stille i et år nå, altså på Hold Vekten. Det betyr at den maten jeg får i meg og den treningen jeg bedriver nå, er riktig for å vedlikeholde mitt nye liv, sånn det må bli bestandig.

 

Selv har jeg tenkt hele tiden at jeg skulle gå NED på samme opplegget...

 

Jeg må da innse at skal man tape mer vekt, må jeg rett og slett spise mindre, eller trene mer, eller begge deler. ( Han sa også at noe man ofte glemmer å ta hensyn til, er at kroppen etter å ha tapt f eks 17 kg, trenger mindre mat i seg selv enn før, en liten, men veldig betydelig ting) En må regne om regnestykket hele tiden. Mindre og mindre mat til en mindre og mindre kropp i utgangspunktet.

 

Han trodde mest på at om man skal ta av en del kilo, så gjør en jobb/ skikkelig innsats av det, ikke bare noen gram i uka, men en halv eller hel kilo pr uke til du har kommet dit du skal. Og stabiliser der. Om det går opp noen kilo igjen, så gjør en ekstra innsats med en gang, få det av. Han deler så åpent av sin egen historie, den fyren, har selv gått ned 30 kg. Vet hvor vanskelig det er, for han er glad i mat, og kan legge på seg 5 kg på en blunk. Da er det å sette inn en ekstra innsats. ( Han er en flott, veltrena kar idag)

De setter igang et nytt kurs der igjen nå, Slankekrigen, to grupper som skal konkurrere mot hverandre. Sist slo gruppene seg sammen, også i "fritiden", de gikk lange turer og støttet hverandre. (Det er faktisk en ide som flere kunne ha gjort utenom helsestudio, f eks forskjellige arbeids steder kunne ha konkurrert mot hverandre, behøver ikke bare være kilo fokusert heller, men registrering av trim like viktig) De hadde også et opplegg på senteret en gang for menn: "Fra kjukkas til kjekkas".. morsomt!!

 

Nå hører en om mange eldre folk som trener også, en 93 åring her nede, går ei mil på ski hver dag i sesongen, og tre karer på 100 har egen treningsklubb...

 

Ja, fikk noe å tenke på idag. Skal virkelig prøve om jeg greier 1300 om dagen, vet det blir hardt. Men om det kan få de siste fire kg av, så får en bite tenna sammen...

Og etterpå kan jeg leve som jeg har gjort hele dette året ( hvor jeg har tenkt at jeg har "slanka meg") resten av mitt liv. Det er en tankeomstilling som en bare må ta.

Og dessuten vet en at mye trening er nødvendig for en som har lett for å legge på seg , til og med om en blir 100..

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...