Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gjest minus 6 kg

Hei igjen

 

Jeg er også sur, og kjenner misunnelsen godt for dere som er fornøyd med nedgangen. Men jeg vet også at resultat står i forhold til innsats, så det så! Unner dere alle kilo som forsvinner og ser jo at dere er veldig fokusert i motsetning til meg som klarer å holde fokus noen dager, dvs. fra mandag til torsdag/fredag, så kommer helgen.

 

Men så over til status for meg. Forrige mandag turde jeg ikke gå på vekten, det skulle jeg ha gjort uansett, for jeg vet ikke hvor mye jeg hadde gått opp da, og denne siste uken har definitivt vært bedre enn den forrige. Så alt i alt tror jeg at jeg har gått ned i vekt denne siste uke, men i forhold til forrige veing for 2 uker siden er det 400gr.opp.

 

Målet som jeg satt meg ved nyttår er jo helt utenfor rekkevidde siden jeg har mer eller mindre "tullet" vekk mange uker.

 

Men, det som er positivt er at jeg "higer" ikke sånn etter snop og søtsaker lener, men jeg spiser kanskje noen polarbrød, kornblanding med yoghurt, skive etc. om kvelden.

 

Jeg har bestemt meg for å også veie meg hver fredag i håp om å også klare å holde fokus i helgen. Så da blir det 2 veiinger på meg hver uke, fredag og mandag.

 

NB! Har bakt skillingsboller med sønnen i dag, har ikke smakt på en eneste bolle. Det som ikke skal spises av resten av familien, er allerede kommet i fryseren.

 

God tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 6 kg da er du flink når du klarer å la være å spise ferske skillingsboller. Ja vi må erstatte søtsuget med noe for mat skal vi jo ha. Jeg tar often en halv Noka bar, appelsin evt youghert.

 

Jeg testet pulsklokken i 1 døgn nå for å se hva jeg forbrenner pr døgn uten å trene (har kontorjobb) Jeg kom til 1870 pr døgn, dvs jeg skal ligge 500-800 kcal under dette pr. dag når jeg ikke trener for å kunne få vektreduksjon. Det vil si jeg skal spise 1000-1300 kcal pr. døgn, alt etter hvor raskt jeg vil ned. Da er det ikke rart at jeg legger raskt på meg etter en helg ute av kontroll på kcal-telling.

 

Tjorven: Jeg sjekket pulsklokken i 16 timer mens jeg var våken. På 16 timer hadde jeg brukt 1320 kcal. Kan det stemme at en kun forbrenner rundt 550 i 8 timer når jeg sov, eller kan pulsklokken ha falt ut av og til? Testet du hvor mye du forbrant om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;)

 

Nå må vi som ikke helt får til dette, være flinke og ikke miste motet eller målet.

Min vekt den siste uke har vært helt uten mål og mening.

Onsdag viste den 71,9 kg

Torsdag 71,4 kg

Fredag 71 kg

Lørdag hoppet jeg over.

Søndag viste vekta 69,7 kg

Mandag 70,4 kg

Idag 69,4 kg.

I morgen er den sikkert på over 70 kg, igjen... har vært ute å gått tur i dag og forbrent 3,9 TP.

 

Jeg kjøpte noe i går som er veldig mettende og godt.

Kesam vanilje, vanlig, Cottage Cheese, vanlig, jordbærsyltetøy uten sukker og dette ble riskrem - nam nam - brukte 50+50+30gram

Men så tok jeg oppi 15 g go´morgen musli og litt kanel og du verden og godt og mettende dette var og er - nammi nam....Cottage cheese øker forbrenningen så fint for kroppen.

Mango var 2 for 10 kr nå og de er helt herlige, også.

 

Polabrød med Rug har jeg vært litt hekta på.

Men kjøpte ikke inn igjen nå.

 

Spennende med denne pulsklokka - Bronze. Tror nok kanskje den stemmer ettersom du har "bare" 1300 på så lang våkentid.

Blir ikke mye du kan spiser til vanlig da... Hvor mange TP har du i uka da?

Jeg hadde ei natt på 550 og ei på 605, ser jeg av mine papirer og så lå jeg på ca 1700 på våkentid. Men jeg husker ikke hvor lenge jeg sov, men bruker å sove 6-8 timer. Men den ene dagen var jeg mye i senga. Var veldig sliten etter langtur med bil, dagen før. Jeg fikk i snitt 2300 per dag, på mine to prøvedager og du har ca 1700 på din ene dag. Du har ikke så høy puls til vanlig, du heller da ;) Når du har lyst på noe søtt så får du prøve min variant for riskrem. jeg synes den var velig søt.

Så kanskje det hjelper på søtbehovet for dere som sliter mye med det og ikke er det mange kcal heller. Det kan bruker Kesam vanilje mager, også.

 

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi flyr også opp og ned gjennom uka, idag sto den på over 68. Men vet at det er vann, igår spiste jeg en hel boks med reker, og saltet holder vann. Tenker på den Digre vannbøtta vi har inne i oss, den veier mye, og "flo og fjære" gjør nok flere kilo forskjell..

Jeg spiser nesten alltid noe lignende riskremen din til lunsj, Tjorven, bær fra frysa, cottage ch, vanilje yogurt, grove rugflokker og havrekli- litt Splenda, nam det og. ( Nå kommer vel snart Stevia søtstoffet, som folk har kjøpt utenlands i flere år?)- det skal visst erstatte mye av det andre søtstoffet på markedet. Vaniljekesam er en god erstatning for krem.. jeg har litt dilla på svisker, og koker iblant sviskegrøt, med kesam på- det er også kjempegodt!

Heldigvis kan en finne mye sånt som er full god erstatning for det en pleide å ha i seg.

Nå ser jeg de har tilbud på sånne store sjokoladeplater, kr 20. Pleide alltid å kjøpe en haug sånne, og legge i matboden, kjekt å ha til kaffe, påske osv... Det kan du tru, at de lå der lenge ja, hørte de ropte på meg!! Nå er det frukt i stedet, og det er like godt.

 

Idag har det vært et utrolig vær, sol og varmt! En time på senter, og flere timer i de dype skoger- da måtte jeg stå over Leikdansen ikveld, var ganske utslått. Det skal visst bli kjempefint i helga som kommer også. Så godt med litt sol i ansiktet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Tjorven, da stemmer nok natten også hos meg. Ja 1870 ikke 1700. Jeg fører ikke lengre trimpoeng, men trener fast 4 ganger i uken i tillegg til 15 minutter med tung rokkering hver dag. Jeg trener puls/styrke, spinn/styrke, bosu/styrke og elipsemaskin/styrke for tiden, i kcal er det ca 350-400 på en time.

 

Ja vekten den vekten, en fin nedgang for meg fra i går på -600 gram, full fokus videre.

 

Det hørtes godt ut med både bær med vanliljesaus og riskremvarianten, blir ganske gottesyk her jeg sitter å leser og har egentlig spist mine 1300 kcal idag.

 

Ha en fin og sunn onsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det ble mange gode varianter her ute i går. Men det er sundt og kcal fattig så da er det fine forslag.

Men håper det gikk bra med deg i går, Bronze, så du ikke spiste for mye, i går. 1300kcal er ikke mye. Bare koselig å være til hjelp.

Jeg er alt på 1400 nå. Og har igjen kveldsmat. Men spiser ca 17-1800 kcal om dagen. Noen dager mer og noen dager mindre, men i snitt blir det riktig. Ser at jeg kan spise 1950 kcal når jeg regner ut tallene jeg har kommet frem til og plusser på treningen og trekker fra 800 kcal.

Jeg har trent 650 Kcal i dag, så da kan jeg unne meg litt mer. Har igjen "Riskremen" min til kveld i dag. Men har igjen en del middag, også. Så får se hvor mye det blir. Jeg har middager på ca 5-600 kcal. Kanskje litt mye, men er veldig glad i middagsmat, særlig grønnsaker.

 

Jeg har ingen god grunn til at vekta varierer så mye. Drikker 1,5 liter vann hver dag. Te blir omtrent det samme hver dag, også. Nei, jeg får bare godta at det er variasjon fra dag til dag. Jeg har gått opp igjen 0,5 kg siden i går ;)Men heldigvis fortsatt på 69 tallet.

 

Etter at min sønn sluttet å overnatte. Kjøpte alltid til han, selv om han ikke var så glad for det. Så kjøper ikke sjokolade lengre. Han fikk det alltid med seg, selv om han ikke ville ha det. Så lenge siden jeg har kjøpt sjokolade. For ingen vil ha det, bortsett fra mor, men hun er her sjelden, hun, også. Nei, min familie er ingen gottefamilie. Bortsett fra minstemannen til brodern ;) 11 år og en strek, så han kan godt spise gotteri han, også.

 

Ja, vi har, også, noen skikkelig fine dager her. Så bare må jo ut å gå. Masse folk i bakken, ungen som aker og det brenner bål og grilles. Koselig å se folk, igjen, når en er ute å går.

 

God kveld og flott torsdag til dere alle sammen.

 

Håper ikke mange kutter ut fordi dere ikke får til å gå ned, hver uke. Ikke gi opp. Plutselig så løsner det. Vi var så mange, så hvor er dere?? Håper noen bare har ferie, for det var flere aktive jeg savnet på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig, vi savner mange her på forumet, i starten var vi veldig mange. Det er viktig å være aktiv også i perioder hvor vi ikke får det til. Tips og råd er gull vert, men kanskje dere er inne å leser av og til, skriv noen ord hvordan dere har det:) Skriv om vanskeligheter og utfordringer dere har, kanskje noen av oss har vært der og kan gi tips og råd.

 

Jeg spiser mye det samme til frokost,lunch og kvelds slik at jeg vet nøyaktig hvor mye kcal det er, til middag regner jeg 500 kcal stort sett uansett. Jeg vil legge meg på 1300 kcal på dager jeg ikke trener og 1500 på dager med trening. Prøver dette å ser hvordan det slår ut.

 

Idag har vært en OK dag i forhold til søtsuget, prøvde ikke riskremvarianten til Tjorven i går, tenkte å glede meg til den til helgen:)

 

Fortsatt god og fokusert onsdagskveld til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på det samme som deg, Bronze, 1300 kal på lite- trening dager og 1500 på de med en del aktiviteter. 1300 er neimen ikke mye, en skal være litt kreativ da, finne noe skikkelig " tyggemat", så en føler at det rekker. Rå gulerøtter, grove korn osv.

Om en koker kraft på ben, kjøler og tar av fettet-heter det da Kjøttkraft og inneholder kun 8 kal pr 2,5 dl, slik jeg får opp? Høres så lite ut? For jeg lager det ganske konsentrert, med mye smak. Antagelig er det mer kalorier da. Blir mye sopp om dagen, plukket jo så mye i høst, og må få tømt frysa før sesongen plutselig er her igjen. Det er lite kalorier, men en må ha i litt lettrømme for smaken. Et godt kjøttstykke, salat av masse grønnsaker og sopp blanding, det er veldig godt og en blir mett i mange timer.

Nå blir det mye kokebok stoff her, men morsomt å høre hva andre spiser. For det har lett for å bli mye av det samme, slik at det er lett å regne ut. Prøver å bruke GR boka, men det glipper tilbake til det vante.

Idag har det blitt 4,3 trimpoeng, tur i skogen først, og 2 timers dans etterpå. I morgen skal det jo bli så fint vær, kanskje blir det utflukt til sjøen med campingstol og matpakke, det ville hunden likt også, å snuse litt i fjæra. God torsdag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten diskusjon på senteret om temaet tynn/ litt å gå på. De fleste mente at det var adskillig bedre å ha det siste, unne seg en utskeielse i ny og ne, men å være aktiv, trene mye og holde seg i skikkelig form, enn å være tynn og leve et liv med fokus på evig kaloritelling og forsakelse av alle fristelser. Her var det mange meninger!

Men jeg går for den der å ha litt å gå på ( men ikke mye), og prøve å få fokus vekk fra den evige slanke tanken ( som har fulgt meg i alle år)Man har lært at det å være i aktivitet, ha en trening som er lystbetont og som virker, det er noe en aldri kan slutte med. Likedan å ha et skikkelig og sunt kosthold. Men jeg håper at en skal greie seg uten å måtte skrive ned alt, regne ut alt hele tiden. Det ville ha vært veldig godt!

Man får bare prøve!

Og bøkene til G.R kommer til å stå i hylla resten av mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indigo

Hadde en liten diskusjon på senteret om temaet tynn/ litt å gå på. De fleste mente at det var adskillig bedre å ha det siste, unne seg en utskeielse i ny og ne, men å være aktiv, trene mye og holde seg i skikkelig form, enn å være tynn og leve et liv med fokus på evig kaloritelling og forsakelse av alle fristelser. Her var det mange meninger!

Men jeg går for den der å ha litt å gå på ( men ikke mye), og prøve å få fokus vekk fra den evige slanke tanken ( som har fulgt meg i alle år)Man har lært at det å være i aktivitet, ha en trening som er lystbetont og som virker, det er noe en aldri kan slutte med. Likedan å ha et skikkelig og sunt kosthold. Men jeg håper at en skal greie seg uten å måtte skrive ned alt, regne ut alt hele tiden. Det ville ha vært veldig godt!

Man får bare prøve!

Og bøkene til G.R kommer til å stå i hylla resten av mitt liv.

 

Om man er tynn, men spiser usunt og ikke trener/er aktiv, kan man faktisk ha mer fett rundt innvollene enn en som har bittelitt å gå på og lever aktivt med sunn mat. Siden det viktigste er helsa går jeg for varianten sunn og aktiv med et par ekstra kilo. Nyere forskning sier at da lever vi lenger også. :D

 

Men siden det er snakk om ET PAR ekstra kilo og ikke ti-femten skal jeg ikke gi meg, altså. Og jeg har sett 73-tallet igjen. Jeg trosser smerter og går en time tur når jeg ikke får til å trene, jeg liker ikke sitte stille og om jeg er inne hele dagen føler jeg meg dårlig. Må ha frisk luft hver dag!

 

Men nå skal jeg til frisøren, og hvis jeg ber henne flintskalle meg går jeg kanskje ned 400 gram på direkten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Indigo - ble det igjen noe hår eller tok du alt ;) hehe. Ja, tar en alt, gjør en virkelig alt for å gå ned noen gram ;)

 

Ja, jeg ligger, også, på litt mindre kcal når jeg ikke trener, eller kommer meg ut på gode turer. Veldig avhengig av sola og lyser og frisk luft jeg, også. Så selv om jeg ikke har gått meg varm i dag, ble det en liten 30 min tur, en slapp en.

 

Middagene mine varierer ikke så mye. Bruker 3 forkjellige fisker i uka, og kylling, kalkun og viltkjøtt. Men ellers blir det de samme grønnsakene nå på vinteren. Har forelsket meg i bukettblandingen.

Det var jo et program på tv om ferske og frosne grønnsaker og de frosne hadde mer nå på vinteren enn de ferske.

Jeg woker stort sett hver dag så da beholder jeg masse næringsstoffer. Så frosne grønnsaker og poteter er det hver dag. Begynt med nypoteter nå, for de kan wokes med skalle på, å det er i skallet de fleste næringsstoffene sitter i poteten.

Så variere jeg med forkjellig krydder. Hvitløk i olje er jo helt herlig og svart oliven.

 

Ja, det er mye godt. Appelsinene er jo helt toppers om dagen. Saftige med masse smak og det øker forbrenningen så spis i vei ;)

 

Det er forskjell på tynn og slank. Slank, da er du flott, men tynn, da er du mager. Ettersom vi begynner å bli så voksne, får vi holde oss til slank. Ikke pent å være tynn nå. Så slank for meg har økt i forhold til for 5 år siden. Da var jeg slank når jeg lå på ca 58 kg, nå er jeg slank når jeg ligger på 65kg, For egertlig er jeg slank, nå, også, etter klærne å bedømme ;)

Så skal en gå etter størrelsen på klærne eller vekta??

Jeg er jo nede på klesstørrelsen. Men vekta sier jeg veier for mye.. men da går jeg jo ned i klesstr å... har jo alt noen klær i 36... 38 var mitt mål... og M.

 

Jaja, noen tanker.

 

Dere må ha en fin kveld, og flott fredag.

God helg til dere som tar helga, herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke kyst idag, men skog, måtte knyte jakka rundt livet, det ble varmt. Og blåveisen har tittet frem, hører jeg, litt lenger ned i gata..Flott, til 1 mars å være! Tøff trimtime på senteret idag! Det blir mye dusj, og vask av trimtøy for tiden...Både til skogtur, senter og dans- kikker alltid etter passende klær for alle anledninger som er lette å skylle opp.

Tenker at jeg er veldig heldig som kan få være med på alt dette, i min alder, og jeg gir meg, saft suse, ikke før en er helt nødt! Håper det blir veeeldig lenge til...

Til helgen skal jeg passe barnebarn, vi skal gå på ski inn til en gapahuk, ha med hunder, grille ( ikke pølser, men laks..som er favoritten )Gleder meg veldig, det blir herlig.

Ønsker alle en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronze

Er glad hver morgen nå når jeg går på vekten:) en fin jevn nedgang hele uken. Har tatt av over 1,5 kilo siden mandagsveiingen. Så dere hadde rett at det som kommer fort på går fort av. Antar det var mye vann. Hviss jeg klarer full fokus nå i helgen, så tror jeg at jeg er i en god periode:)

 

Det nærmer seg veldig bikinisesong:)

 

Appelsiner Tjorven er supergode, helt enig med deg der, spiser de hver dag.

 

Nå er det tid for spinn/styrketime, blir en flott start på fredagen i nydelig solskinn:) Godt med fridag:)

 

Ha en fin fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg er ikke sur lenger! Har hatt full fokus disse dagene og 1kg i minus siden mandag.

Har bestemt meg for å veie meg både mandag og fredag i håp om å prøve å holde fokuset oppe gjennom hele uken og ikke minst helgen.

 

Den riskremvarianten med cottage cheese og vaniljekesam er noe av det beste jeg har smakt!! Snadder. Med litt syltetøy uten sukker. Skal glede meg til en god porsjon i kveld.

Beste tipset jeg har fått for "søt" men sunn dessert.

 

Det som står i hodet mitt nå er at jeg må klare meg gjennom helgen. Fredag,lørdag, søndag er 3 dager. Skal på vekten igjen på mandag og håper på positivt resultat.

 

Har tenkt å kjøpe meg pulsklokke i dag, en helt enkel som måler puls og kalorier.

Nydelig vær i dag, skal gå tur med sønnene(som er litt motvillig, men som vi snakket om har vi foreldre ansvar for at de beveger seg)

 

God fredag, og god helg. Kjekt å lese alle innleggene her. Trenger ikke være så mange ord om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre, både bronze og minus6 -dere er i skikkelig i gang nå! Det er moro å høre! Og ja, sommeren nærmer seg, den har en tendens til å komme bråfort når det gjelder klær å ha på seg.

Lenge siden målebåndet var framme her, men idag var midje 78 cm, det er jo under de 80 som man anbefaler som helsemessig for damer, og sånt kjenner en på klærne.

Her ble det jomen en liten sprekk igår, og det blir bortehelg..regner ikke med at det blir noe nedgang, men prøver å beholde oppnådd vekt.

 

Tar fram sykkelen nå, skal bli godt å ta noen gode turer med den og pulsklokka igjen.

 

Tjorvens riskrem er føyd inn i boka til GR, den er absolutt en sunn godis, fint med sånne tips! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke kyst idag, men skog, måtte knyte jakka rundt livet, det ble varmt. Og blåveisen har tittet frem, hører jeg, litt lenger ned i gata..Flott, til 1 mars å være! Tøff trimtime på senteret idag! Det blir mye dusj, og vask av trimtøy for tiden...Både til skogtur, senter og dans- kikker alltid etter passende klær for alle anledninger som er lette å skylle opp.

Tenker at jeg er veldig heldig som kan få være med på alt dette, i min alder, og jeg gir meg, saft suse, ikke før en er helt nødt! Håper det blir veeeldig lenge til...

Til helgen skal jeg passe barnebarn, vi skal gå på ski inn til en gapahuk, ha med hunder, grille ( ikke pølser, men laks..som er favoritten )Gleder meg veldig, det blir herlig.

Ønsker alle en kjempefin helg!

 

Var om en trimgruppe på tv her om dagen, husker ikke hvor. Det var 7 års ventetid og den yngste var 77 år. De trente 2 gagner i uka, med egne matter, som de fikk når de kom inn. Den eldste de snakket med var 93 år.

 

Min far blir 80 år i år, og han sykler 2-3 mil 3 ganger i uka, så fort snøen forsvinner fra gangbanen. Så han er vel snart på hjul igjen. Ellers danser begge to og spiller Bowling, så du har mange år igjen, Eva. Stå på. Flink er du. Veldig flink.

 

Du trener jo både kropp og hode. All den informasjonen du kommer med til oss er gull verdt. Takk skal du ha fordi du valge vår gruppe.

 

Kos deg på sykkelen i dag.

Og riktig god helg med barnebarn.

Håper skiføret holder da. Her begynner det å bli veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, bare cottage cheese og jordbærsyltetøy er godt, også. Uten kesam og da enda magrere, vist en har lite igjen en dag. Metter jo så godt, også.

Ja, det må være syltetøy uten sukker.

 

Flinke dere er begge to, Indigo og Bronze.

 

Jeg fikk et kikk på nutriletbar i går, etter at jeg hadde spist det jeg skulle av kcal og dermed ble det 200 kcal for mye.

Jeg sliter jo fortsatt med denne hofta og igår fikk jeg høy feber og har det fortsatt i dag, så det blir en rolig dag i dag, osgå, så jeg må skjerpe meg med å spise for mye.

 

Ernæringsfysio i går snakket om at vi hadde en indre forbrenning både når vi sover og er våken, som ikke kommer frem på pulsklokka. Den som er der for at organer og alt skal fungere.

Da jeg tok InBody-test, så kom det frem et kcalforbruk som vi hadde ved å ligge helt i ro.

Den skulle plusses på den vi fikk, mente hun.. Men hun vil jo at jeg skal spise mer. Jeg skal etterhvert bli med i en gruppe hun driver, men da blir det for å stabillitere vekta, ikke gå ned.

Så skulle virkelig ha klart å gått ned de siste kiloene fort.

 

Dere må kose dere i sola.

 

Ha en fin dag videre og god helg til dere som tar helga. Lykke til med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord,Tjorven! Jeg blir så glad og så ydmyk, og vi lærer jo mange ting av hverandre her inne, og det setter jeg veldig pris på. Du er også veldig flink til å bidra med dine erfaringer, som jeg har hatt god nytte av!

Og det er så fint å høre om dine foreldre som er så spreke, tenk for et fint liv de har! Det hender jeg gruer meg litt til den forbaskede alderdommen, men så får en høre om folk som er så flinke og holder seg spreke, og det kan jo vi også! Vi har jo oppskrifta!

Og da får en håp om mange gode år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord,Tjorven! Jeg blir så glad og så ydmyk, og vi lærer jo mange ting av hverandre her inne, og det setter jeg veldig pris på. Du er også veldig flink til å bidra med dine erfaringer, som jeg har hatt god nytte av!

Og det er så fint å høre om dine foreldre som er så spreke, tenk for et fint liv de har! Det hender jeg gruer meg litt til den forbaskede alderdommen, men så får en høre om folk som er så flinke og holder seg spreke, og det kan jo vi også! Vi har jo oppskrifta!

Og da får en håp om mange gode år fremover.

 

Ja, og jeg mener hvert ord, Eva.

 

Javist er det mange som bidrar her, men du kommer med mye nytt og nyttig, som får igang tanker og følelser, også.

 

Ja, Eva, vi må finne noen til vi blir gamle. En å bli gammel sammen med. men det er ikke lett når vi er så aktive.

Her i dansemiljøet er det mange i 60 årene som er single, så jeg må vist be deg oppover hit en gang ;) men ikke på min alder, og skal jeg bli gammel sammen med en mann må jeg finne en på min alder eller litt yngre, ettersom vi lever lengre enn menn.

 

Kanskje vi skal sette det som et mål i 2012 - en kjæreste ;) som liker oss akkurat som vi er nå ;)

 

Du har jo fått en smekker midje, også da.

Jeg ligger langt over deg. Men er ikke timeglass heller. Fortsatt Bred over skulderene og smal over baken og ser gravid ut... Veldig gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kom meg ut på en lang tur idag, i hvertfall lenge ute.

Men bare 3,8 TP.

Men den var sosial og noen ganger må det være det som er målet, også ;)

Har fortsatt litt feber men den er blitt litt mindre.

Og det var godt å komme ut en tur i sola, men blitt kjøligere, gitt.

 

God dag videre og flott sødnag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indigo

Jeg har hatt en ny uke med mye smerter og det er bare flaks om jeg har gått ned noe som helst til veiinga i morgen så lite som jeg har fått trent. Jeg har greid å være ganske aktiv likevel, og har ridd en del. Håper det er nok til at jeg ihvertfall ikke går opp.

 

I går var jeg i stallen, og rundt jordene har de første hestehovene tittet opp. Det er like koselig hvert år.

Nå tenker jeg å slepe beina etter meg bort til treningsstudio og løpe en tur på mølla. Heldigvis er det snart fint og bart på veiene så man kan løpe ute.

 

Etterpå blir det nok litt hagearbeid. Rydde og feie og sånn. Jeg gleder meg til vi kan sitte ute i sola. Så blir det kanskje ett og annet trimpoeng på meg i dag likevel, da. ;)

 

God søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen i klubben Indigo.

Er det en raumatisk lidelse du sliter med, også??

 

Jeg hadde fibromyalgi i 2 år før det slo ut på blodprøvene at jeg hadde leddgikt. Nå har jeg vist begge delene.

Så mye betennelse i kroppen, og nå er det hofte som det har satt seg godt i, så ikke mye trening denne uka. Ble bare 11,9 TP. En dag ut og feber og smerter i flere dager etterpå. Så siste 4 dagene, ganske høy feber og smerter.

Det jeg brukte for betennelsen hjalp ikke. Fikk bare mageproblemer av det.

Har hatt noen dager som jeg har spist for mye, også.

Blir nok et snitt på 2000 kcal denne uka. Så slettes ikke fornøyd.

Men bare spist 1100 kcal hitentil idag.

 

Så blir nok ikke noe fint resultat på meg denne uka, men vet nå hvorfor nå da. SÅ det føles litt bedre, om en kan si det slik.

 

Lykke til med veiingen i morgen

God kveld videre og flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indigo

Tjorven: Jeg vet ikke helt sikkert hva det er ennå, men det virker som noe reumatisk siden det bli verre i kulde og særlig våt kulde, eller væromslag.

 

På det verste gjør det vondt uansett hvordan jeg beveger meg, men det hjelper ikke sitte stille heller, da stivner jeg bare.

 

Jeg har funnet ut at det beste er nok å løpe rundt og late som ingenting så lenge som mulig. ;)

 

Lykke til i morgen alle sammen. Så bretter vi opp ermene og gyver på en uke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indigo

:blink: 73 blank?

 

Det var det vekta sa i dag tidlig. Ned en hel kilo. Nå spiste jeg alt for lite i går, så det går sikkert litt opp igjen i løpet av de neste dagene, men det var hyggelig å se 73-tallet. Jeg få vel prøve å beholde det denne uka ihvertfall.

 

Nå er jeg spent på resultatene deres, og så gjør vi oss klar for neste uke. Dette greier vi folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...