Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Så flinke dere er alle sammen! Jeg blir helt glad av å lese her.

 

Jeg måtte bite tennene sammen og tvinge meg selv ut i kulda i dag, men jeg greide det og nå har jeg hatt søndagsløpeturen min. Det man må huske på er at det er så deilig når man er ferdig! :D

 

Et lite tips: En snacks jeg synes er veldig godt når jeg får søthunger, er appelsin med kanel på. Jeg bare skjærer opp i skiver og strør kanel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dere er så flinke.

Merker jeg gleder meg til å komme i gang, igjen.

Har vært litt "lat" noen uker, men merker at energien er på vei.

Sittet med regnskap i hele dag. Litt av en dag og jobbe på, også, da. Men har ikke orket å gjøre noe på en stund og deter snart momsoppgjøret... så bare må, uansett dag.

Imorgen skal jeg gå til min avtale og blir det rette veien hjem, blir det nå 1 time nesten, uansett, bare nedover ned og de bakkene hjem...

 

Jeg bruker en del yoghurt - dobbel 0 % med vanilje, go´morgen med blåbær og musli og kanel på toppen, både mettende og godt. Noen ganger dypper jeg eplebiter nedi. Men appelsin med kanel har jeg aldri prøvd. Det skal testes senere i dag.

 

Bronze - det snope ditt, tar du det i små former da og setter det i kjølskapet eller?? Kanskje en kan bruke fruktsukker i stedenfor vanlig sukker??

Skulle ønske jeg kunne komme med noen gode råd for sukkeravhengigen din, men har verken hørt eller lest så mye om dette. Jeg får kikk innimellom, men det varer kanskje en time og putter jeg inn, som en nutriletbar, eller for mange blir jeg kvalm og uvel og da orker jeg ikke det på lang tid. Jeg bruker Krom, men om jeg trenger det eller ikke vet jeg ikke... men innbilder meg at de hjelper meg.

Jeg spiste, også, mye sjokolade og is før, men så fikk jeg melkeallergi for 10 år siden og da var det en tøff periode, for is spiste jeg hver kveld.

Nå spiser jeg litt yoghurt om dagen, det går bra, tror jeg.

 

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei, her tror jeg at jeg har funnet mitt forumO:-). Jeg er en ung 51-åring som startet på nettkurs 2.januar. Har vært oppi 79 kg, og i jula da jeg bestemte meg for en livsstilsendring så var jeg 76 kg. Jeg er 1,68 høy og mitt ønske er å ligge på ca 68 kg. I morges hadde jeg en vekt på 72,2 kg så det går rette veien. Ligger på 1300 kalorier, og synes det er mye mat. Har fått med meg mannen min på utetrening og det er kjempepositivt, vi pusher hverandre også er det trivelig å gjøre det ilag. Skal til syden i vinterferien så satser på 70 kg om 2 uker! Er veldig glad i sjokolade, men har så langt greid å kutte ut dette helt. I helga brukte jeg frimerker på to konfekt, men da bestemte jeg meg på forhånd for at jeg skulle tillate meg det og da går det helt greit. Det handler nok om å bestemme seg hele veien. Lykke til alle sammen, også håper jeg vi kan motivere hverandre her inne. Positive tanker er viktig, og jeg tenker at dette skal jeg greie og da gjør jeg detO:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: Ang. det hjemmelagede snopet: Vi er 4 i familien som spiser dette, alle synes det er kjempegodt så det blir ikke så store mengder på hver. Men det står ute på kjøkkenbenken til det er oppspist. Det er ganskje mettende siden det er store havegryn i. Har og tenkt tanken med å bytte ut sukkeret med fruktose:) Egentlig må jeg vel heller kutte dette og helt ut.

 

Tror ikke jeg har klart å ta av noe denne uken, har gottet meg litt med sjokolade:( , men starter med friskt mot i morgen mandag:)

 

Bergis: Vi er ganske like i høyde og vekt og ikke minst i mål som vi vil til:) blir spennende å følge deg:)

 

En fin søndag til dere alle, vi er en kjekk og aktiv gjeng her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til veiing i morgen altså. Har vært flink med trening, men er usikker mht maten.

 

Hvis jeg før jeg veier meg barberer leggene, klipper neglene, høytrykkspyler kroppen og tømmer hodet for tanker - tror dere det vil hjelpe på vekta? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her tror jeg at jeg har funnet mitt forumO:-). Jeg er en ung 51-åring som startet på nettkurs 2.januar. Har vært oppi 79 kg, og i jula da jeg bestemte meg for en livsstilsendring så var jeg 76 kg. Jeg er 1,68 høy og mitt ønske er å ligge på ca 68 kg. I morges hadde jeg en vekt på 72,2 kg så det går rette veien. Ligger på 1300 kalorier, og synes det er mye mat. Har fått med meg mannen min på utetrening og det er kjempepositivt, vi pusher hverandre også er det trivelig å gjøre det ilag. Skal til syden i vinterferien så satser på 70 kg om 2 uker! Er veldig glad i sjokolade, men har så langt greid å kutte ut dette helt. I helga brukte jeg frimerker på to konfekt, men da bestemte jeg meg på forhånd for at jeg skulle tillate meg det og da går det helt greit. Det handler nok om å bestemme seg hele veien. Lykke til alle sammen, også håper jeg vi kan motivere hverandre her inne. Positive tanker er viktig, og jeg tenker at dette skal jeg greie og da gjør jeg detO:-).

 

Velkommen skal du være.

Blir koselig å følge deg.

Du har gått ned bra i januar, så du må gi oss noen gode råd.

 

Ja, viktig å tenke positivt.

God mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til veiing i morgen altså. Har vært flink med trening, men er usikker mht maten.

 

Hvis jeg før jeg veier meg barberer leggene, klipper neglene, høytrykkspyler kroppen og tømmer hodet for tanker - tror dere det vil hjelpe på vekta? :huh:

 

He he... ;)

Skal prøve det i morgen ;)

Blir jo ganske hudløs da... og hud er jo en veldig stor flate ;)

Den dumme magen forsvinner vel nok også da...

 

Blir nok ikke så bra her i morgen heller. Men det blir det det blir å så starter vi en ny uke.

 

Lykke til du og alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Ikke en bra veiedag for meg opp 400 gram til 72 kilo:((( Jeg har trent som vanlig 4-5 timer pr uke, men vet at sjokoladen har ødelagt for meg denne uken. Dessuten var jeg i familieselskap i går med god middag med dessert og kaker senere. Selv om jeg begrenset meg til 1 kakestykke.

 

Lykke til til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport Uke 6:

 

Vekt: 74,7 (ingen endring)

Cm: -6 cm totalt

TP: 13

 

Jeg merker på klærne at de sitter løsere og at jeg blir sterkere og mer utholdende i kroppen, da er det viktig å ikke fokusere for mye på vekta. minus 6 cm er jeg veldig fornøyd med.

Jeg har en tendens til å "sitte fast" på 74-tallet. Så ikke 73-tallet på vei opp heller, så nå skal jeg virkelig begynne å jakte på 73.

 

Gleder meg til en ny uke med dere! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med flere nye deltagere på tråden, koselig å bli kjent med dere! Vi trenger mange innspill her!

Veiedag igjen gitt! Vekta sto på 69,5 kg, men den var jo nede i under 69 før jul, så det er ingen reell nedgang. Har hoppa opp og ned de siste ukene. Forrige uke med all dansingen, over 30 trimpoeng, og mellom 1700 og 2000 kal i inntak p dag, resulterte jo i vekt på nesten 71 kg! Siste uka har det blitt ca 15 trimpoeng og ca 1500 kal. Ser at det er flere som går på 13-1400 kal p dag, men hvor mange trimpoeng har dere pr uke da?

1300 kal kan godt være mye mat, om en satser på mye volum og lite kalori innhold, hvit fisk, kylling, grønnsaker, salater, grovt korn osv. En trenger ikke være sulten.

Hvorfor er det ingen som begynner et feriested i Syden hvor man kan være et par uker, med vektnedgang for øyet. Måtte være mye spennende treningstilbud, sykling på turer, basseng, dansekurs med dansekavalerer, bare sunn mat. Eller finnes det?? Kan noen tipse meg? Det finnes jo mange tematurer, med matlaging, fottur, sykling- men har ikke sett noen som har det der med vektreduksjon i fokus.

Skal ha kursbøker liggende fremme denne uka, prøve på ca 1300, og se hvordan det går...

Ønsker alle en god februar uke, fram mot lysere og lettere tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Endelig er det mandag, og jeg kan legge hele forrige uke bak meg!! De siste dagene av uken har ikke vært bra. Altfor mye mat og lite trim. Vektøkning denne uken 500gram, og for å være helt ærlig hadde jeg trodd at det skulle vært mer økning.

 

9 trimpoeng klarte jeg, denne ukes mål er 15 trimpoeng. Hvis jeg klarer det skal jeg være superfornøyd.

 

I går ettermiddag hadde jeg valgets kval mellom 2 alternativer:

 

Alternativ 1: Spinningøkt 45min.

Alternativ 2: Sitte i sofaen med mine 2 barn og se hele forrige ukes 4stjernersmiddag og kose oss med popkorn og mm.

 

Jeg sa til min mann:lurer på om jeg skal gå på trening, og fra han kom det bare: hmmmm..

Jeg sa til mine barn: skal jeg ta en tur på spinning? Ingen pushing fra dem heller.

 

Derfor endte jeg i sofaen mellom mine barn med sjokolade og popkorn. Det var noen veldig koselige timer, men selvølgelig altfor mye sukker og salt. Kjenner på kroppen min i dag at det ikke er bra med alt sukkeret, blir helt skjelven i kroppen. Kunne faktisk hatt det koselig i sofaen med en kopp te, oppskåret frukt etc. også. Det tenker jeg jo i dag selvfølgelig når det er ny uke.

 

God uke til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser ut som forrige uke, ikke var uka for noen av oss som har vært her ute idag.

Her ble det, også, oppgang, 400 gram. Jeg som snuste på 68 tallet på torsdag...

Jeg har litt lett for å spise siste måltidet mitt kl 22.30 og når jeg da veier meg kl.8.30, veier jeg mer enn vist jeg hadde stått opp en time senere eller når jeg spise siste måltid 21.30. Jeg er ikke i seng før nærmere 1 da... Så frem til 12 blir det nok litt frukt og gulrøtter... Må slutte med dette. Bare tull. Prøve å legge meg før...

Men jeg er B-menneske så det er ikke lett...

 

Uansett oppgang så er jeg veldig fornøyd med starten på uke. Gikk til min avtale i dag. 30 min og hjem gikk jeg masse oppoverbakker og en ekstra, også, så det ble 1 time og det tilsammen ga 3,9 TP. I morgen på 2-3 timers tur med ei venninne, så denne uka blir bra. Lørdag er det maratondans fra 16 til 1.30...

 

Likte godt den tanken din Eva. Kanskje jeg skulle starte noe slik. Det er jo virkelig marked for slanking. Å gjøre det om til "Biggest Loser" opplegg. Hvor de må lære seg å lage maten sin selv.

Vet at mange land har så norge sender noen dit, danmark, sverige. og vi har jo noe i norge, også. Men du må ha en BMI på over 35. Jeg prøvde å få opphold på et slik sted i norge, men hadde BMI på bare 30 så var for tynn...

Fælt en må bli skikkelig feit før en får hjelp.

 

Sa lagd et sted hvor alle som vil komme i gang med en sund livsstil og trening. Finne trenigsformer som passe en, også.

Her var jeg ei helg i fjor

 

http://www.selmaspa.se/

 

Masse trening og da fant jeg ut hvilke treningsformer som passer meg og min kropp best. Men det var dyrt og bare frokost var med i prisen. Middagene var 3 retters, så det ble fryktelig mye.

 

Nei, Eva, du ga meg en skikkelig forretningside nå...

 

Minus 6 - ja det er mer en usundt en kan kose seg med under tv med familien.

Jeg bruker mye grønnsaker og dip og frukt. Men setter frem chips og sjololade, men det er faktisk det sunde som går først.

 

Lykke til med 1300 kcal - Eva. Jeg prøvde det ett par ganger i høst, men gikk opp begge gangene.

1700 med trening, blir bra her, vil jeg tro. Skal i hvertfall prøve meg på det, denne uka.

 

God dag videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Ajaj - dette gikk ikke som planlagt, men ser ut som jeg er i godt selskap. 79,6 er faretruende nær 80-tallet som jeg aldri, aldri, aldri skal over igjen. Her er det full skjerpings.

 

Bra med tips for kveldssnacks. Er litt ergerlig på meg selv for manglende fokus under middagsbesøket i helgen. Jeg hadde jo til og med handlet inn snopet selv. Hallo! Hva tenkte jeg på ? Eller kanskje jeg heller skal spørre hvorfor jeg ikke tenkte ? :blink: Det der med grønnsaker og dip blir liksom så veldig på-slanker'n signal på en eller annen måte for meg. Har en sperre der, helt klart. Men å kjøpe pose med peanøtter og sjokolade (såkalt turmix)er nok ikke det mest geniale jeg har gjort. Neste gang er planen klar: litt oppskåret melon, noen appelsinbåter og eplebiter. Druer må jeg være forsiktig med.De har jeg brent meg på før. Men appelsiner fråtser jeg i når jeg får ånden over meg + de røde grapefruktene. Og saltstenger. De er det visst ikke så mange kalorier i. Og de gjør seg jo godt til festbruk.

 

Jaja, vi "snakkes" utover i uka. Skal også ta en ekstraveiing i morgen, Tjorven. I håp om at ting ser bedre ut da ;) Nå er det ut på hundelufting. Han er 12 år gammel, men helt yr av all snøen overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen. Fikk noen spørsmål som jeg vil svare på. Jeg ligger som nevnt på 1300 kcal og satser på 7 TP pr uke.

Meny for en vanlig dag er sånn ca:

Frokost: 2 små grove brød med sunt pålegg + 1 glass skummet melk

Mellom: 1 frukt el youghurt

Lunsj: Hjemmelaget knekkebrød GR (nydelig) med sunt pålegg

Mellom: tar gjerne et knekkebrød før jeg kjører fra jobb så jeg ikke er sulten når jeg skal handle:-)

Middag: Gjerne noe fra GR-kokeboken

Kvelds: Havregrøt med lettmelk el knekkebrød el youghurt med mûsli og skummet melk

Grønnsaker el frukt imellom + masse vann. Ei treningsøkt før kvelds gjør susen for meg:-)

 

Har gått ned 9 cm rundt midja siden oppstart 1. januar og det er jeg meget fornøyd med. Det gjorde at jeg fikk på meg sydenklær som jeg driver å pakker ned til vinterferien, og de samme klærne måtte være hjemme i fjor da de ikke fikk plass på min kropp:-).

Stå på damer - fordi vi fortjener det:-)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en utfordring på søndag. Dagen før veiing (selvfølgelig) har gubben bursdag og vi skal spise ute. Jeg får bare sørge for å være flink med maten ellers denne uka og håpe det ikke gir for store utslag. :mellow:

 

Hvis jeg ikke tar mer enn ett glass vin, bestiller fisk og smaker på gubbens dessert istedet for å bestille en selv kan jeg kanskje snike meg gjennom et eller annet nåløye. Flere tips dere har om restaurantbesøk eller å spise borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt på kalori kalkulator igjen:

En nett kalkulator viser en BMR på 1382, kaloribehov 2142 v middels mosjon 3-5 dager p uke, eller 2383 kal v aktiv mosjon hver dag ( må vel tro jeg ligger her).

 

Side 22 i sesongbok 2/ 2011 GR står et skjema for egen beregning.

Der regner jeg ut en BMR på 1166 kal, og et daglig kaloribehov v 15 trimpoeng p uke til 2141 kal p dag.

 

Så sier GR: De fleste vil ha en fin og sunn vektreduksjon ved å kutte ned med 5-800 kal p dag ( har man mye å ta av, kan man kutte opptil 1000 kal)

 

Ifølge GR anbefaler hun meny 2 (1600 kal) om daglig kaloriforbruk er mellom 1900 og 2400.

Da har jeg kutta ca 500 kal. Men om jeg skal kutte ned 800, blir det et kaloriforbruk på ca 1300 p dag.

Så her må en bare prøve seg fram, det er nok helt umulig å finregne på det uten å ta inn flere ting som mennesketype, bygning og alle de variasjoner vi mennesker har eller omgir oss med.

Ser tilbake på kursnedtegnelser at jeg hadde mellom 1300 og 1600 kal p dag, og jeg gikk jo fint ned da. Men nå er det mindre å ta av, og jeg har blitt eldre.

En må nok ta hensyn til sånne ting.

Ja, Tjorven, jeg tror at mange ville ha reist til et sted med en slik fokus på vektnedgang. Som du sier, må en være veldig overvektig for å få noe hjelp her, og Spa opplegg er svinedyrt. Senteret her kjørte et opplegg med to partier som skulle gå ned et visst antallkg på en viss tid, lagde en konkurranse av det som motivasjonsfaktor, skal si deg det var vellykket også. Men merkelig nok, det ble med det ene-tror egentlig det manglet fleksible instruktører til både ute og inne trim.

Så det er nok ingen lett gjennomførbar forretnings ide, skal mange ting på plass for å lykkes. Men tenk for et kundegrunnlag...

Det er så fint å komme inn på denne tråden og treffe dere alle! Synes vi er heldige som har den muligheten til å prate, hjelpe og støtte-og skravle...God dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Smoothie - Synes du spiser lite jeg... Men du er flink. Det å spise litt før en skal dra på butikken, er nok veldig lurt. 1300 kcal inn og trener 1 Tp hver dag, høres fornuftig ut.

 

Cirkus - velkommen i klubben ;)

 

Indigo - jeg har ingen andre gode råd enn at du skal kose deg. kjøper du rent kjøtt/Fisk, så er du ganske sikker på hva kcal blir på det. Med bakt poteter og og salat har du litt oversikt. Men kos deg. Det er jo ikke hver dag du er ute å spiser. Jeg spiser mindre hjemme den dagen jeg spiser ute og jeg spiser, innimellom, ofte ute. Har de sorbe-is der så er det ikke så mye kcal i det. Men smake på han sin dessert er jo lurt.

 

Eva - jeg ble helt forvirret av å les det du skreiv om kcal ;) Så da er det kanskje ikke så rart vi ikke helt klarer å finne ut hvor mye vi skal spise om dagen.

Prøv 1300 kcal en uke du og se hvordan det går. Men da skal en jo egentlig nesten ikke trene da. Men se. Går du ned over 1 kg er det for lite mat. Går du ikke ned så er det for lite mat ;) og står du stille er det for lite mat.. fortsatt forvirret ;) Lykke til og håper du finner koden

 

Jeg satser på 1800 og trener masse. Så får jeg se. I går trente jeg 3,9 TP og i dag ble det nesten 1300 forbrente kcal i løpet av 2 timer i snøen. Det er 6,4 TP. Da har jeg forbrent det noen spiser om dag, alt i dag. Og så har jeg 1500 kcal jeg forbrenner ved å ligge i senga et helt døgn. Men jeg er joppegående så forbrenner mer. Nei, det er ikke noe enkle regnestykker. Men holder da vekten så får være glad for det.

 

Da jeg gikk på kurs gikk jeg ikke ned mer enn 5 kg på de 7 ukene, så ikke så mye å stryte av. Der lå jeg på 16 til 1700 og trente mye mindre enn jeg gjør til tider, nå.

 

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er en merkelig fabrikk, vi får bare prøve oss fram til vi knekker koden. Bare synd den koden plutselig kan forandre seg også, men vi skal bli kodeknekkingseksperter sammen. Så det så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Jeg har ikke peiling på skifte av brukernavn, Eva. Hvis du lager en helt ny konto, får du jo ikke med deg gammelt innhold over på den nye, heller. Men vi vet jo at du ikke er sekstito lenger, da ;)

 

Enig med deg, Tjorven, at det å klare å holde vekten er en stor ting. Det er i hvert fall ifølge min kursleder mye vanskeligere faktisk enn å gå ned. Tenker at det er om å gjøre å ikke tenke at "nå er jeg ferdig med slankeprosjektet" når en har nådd målet sitt. Da er det sikkert raskt tilbake til det spisemønsteret som førte til at en ble overvektig i utgangspunktet. Siden du var inne på idéen med helsekurs. Du har ikke vurdert å bli GR-veileder da ? Der har du jo mye kompetanse :D

 

Jeg måtte ta en veiesjekk i dag morges siden jeg lå så høyt i går. Det var heldigvis som jeg trodde. Så nå er jeg tilbake til litt mer normale tilstander. På hold-vektenkurset snakkes det jo om å befinne seg i et trivselsbelte på 2 kilo pluss/minus. Jeg har definitivt en grense for min trivsel på 80 kilo max. Så da vet jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En går på Profil-innstillinger-skifte visningsnavn. Så skriver man inn det nye navnet, og nåværende passord ( har jo bare et passord for å komme inn på klubbsidene) men får bare opp INNKORREKT PASSORD. Spurte nettside ansvarlig, som sier at jeg antagelig har skrevet passordet feil, men det har jeg ikke...Men blås heller, får være sekstito!

Ser at det var forvirrende skrevet, med alle talla fra kalkulator, men GR har et skjema i kursbøkene som viser det veldig greit. Tror hun ligger veldig nær det som er riktig.

 

Driver og leser kursbøkene på nytt, litt lurt av og til. Var fint stykke i ukebladet du henviste til også Tjorven, sånt kan en lese på nytt og på nytt. Har nok en svakhet for at ting skal smake litt søtt, og da er jeg snar med sukketter/strø. Det skal jobbes med nå!! Det er bare en dum, gammel vane! Te burde smake av te, det er jo så mange spennende på markedet, og urteteer som rosmarin( som faktisk virker veldig oppkvikkende), salvie osv fra frisk eller tørket urt både smaker og virker terapeutisk godt! Likedan det der å ha litt smak på vannet, sitron, agurk osv-. Har vært en håpløs Cola uten sukker dranker..men har heldigvis skjerpa meg, det er jo proppfullt av kunstig sukker, dessuten tar det emaljen på tennene våre! Det blir vel som røykere, man blir vant til å "ha noe" i handa, eller ved siden av seg...

Ja,Cirkus -en har jo erfart det der med hold vekten..mange ganger. Veldig lurt å ha en slik grense som du, IKKE over. For man ser kanskje igjennom fingrene med noen få kilo som kommer på igjen, og plutselig har de vokst til både 5 og 10. ALDRI MER, det får være valgspråket!

Idag er det folkesving 1,5 time, og polsøving et par timer etter det. Hunden må og ha en god tur, men da går vi bare i skogen og kikker etter rådyra, de får litt mat av oss. Ha en god onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi kommet til onsdag, jeg har nå hatt snart 3 hele døgn uten sjokolade/sukker og jeg synes det har vært veldig hart. Spesielt om kveldene. Jeg prøver å finne sunne alternativer, dessuten spiser jeg jevnt slik at jeg ikke blir sulten.

 

Det var eg godt tips med bær og vaniljekesam over:)

 

Imorgen blir en ny utfordring med kursdag og gode lunch og middag, men skal begrense meg og holde meg borte fra evt. desserter eller kaker.

 

Ha en fin onsdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Bronze - flink du er. Håper det går bra i morgen, også.

 

Eva - takk for deling av dine tanker. Jeg drikker nok alt for mye te med suketter. Men føler ikke at det gjør noe "ugang" Blir jo bare mett av all denne teen.

 

Jeg har hatt nok en fin dag og jeg er så glad så glad ;) Kom meg ut på en fin tur i sola i dag, fikk jogget litt, også. Går der de har kjørt opp, slik de kjører opp i skiløypene. Så en faller litt nedi, så kcal forburket er skikkelig høyt,det ga 3,4 TP på 1 time og 15 min. Veldig fornøyd med det. Bruker staver, også. Snuste litt i elgespor, også. Men så den heldigvis ikke. Ikke no glad i elg. Men rådyra er søte.

 

I ettermiddag har jeg vært på min første magedanskurs ;) Var den elste og de andre hadde drevet siden begynnelsen av januar, men jeg synes jeg var like flink som dem ;) hehe... Har ei venninne som driver med magedans, så har jo lært litt av henne da, og danser Zumba og danset latino siden jeg var i 20 årene. Så har vel noe inne i systemet.

Moro var det og det blir nok hver uke fremover. Men det var dårlig med kcal forbrenning da. Bare 150 kcal på 1 time, så jeg ristet vel ikke nok ;)

 

Nå håper jeg energien er kommet tilbake for å bli en stund. Alt blir så mye enklere med energi ;)

 

God kveld og flott torsdag, både med mat og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Bronze - flink du er. Håper det går bra i morgen, også.

 

Eva - takk for deling av dine tanker. Jeg drikker nok alt for mye te med suketter. Men føler ikke at det gjør noe "ugang" Blir jo bare mett av all denne teen.

 

Jeg har hatt nok en fin dag og jeg er så glad så glad ;) Kom meg ut på en fin tur i sola i dag, fikk jogget litt, også. Går der de har kjørt opp, slik de kjører opp i skiløypene. Så en faller litt nedi, så kcal forburket er skikkelig høyt,det ga 3,4 TP på 1 time og 15 min. Veldig fornøyd med det. Bruker staver, også. Snuste litt i elgespor, også. Men så den heldigvis ikke. Ikke no glad i elg. Men rådyra er søte.

 

I ettermiddag har jeg vært på min første magedanskurs ;) Var den elste og de andre hadde drevet siden begynnelsen av januar, men jeg synes jeg var like flink som dem ;) hehe... Har ei venninne som driver med magedans, så har jo lært litt av henne da, og danser Zumba og danset latino siden jeg var i 20 årene. Så har vel noe inne i systemet.

Moro var det og det blir nok hver uke fremover. Men det var dårlig med kcal forbrenning da. Bare 150 kcal på 1 time, så jeg ristet vel ikke nok ;)

 

Nå håper jeg energien er kommet tilbake for å bli en stund. Alt blir så mye enklere med energi ;)

 

God kveld og flott torsdag, både med mat og trening.

 

 

 

Takk Tjorven:)

 

Å men det hørtes kjekt ut med magedans, har hørt flere som har gått på det. Ikke mange kcal sier du, men i magedans mener jeg at det er skikkelig god styrke på magemusklene, spesielt de dypt dypt der inne som er vanskelig å få tak på. Lykke til:) PS. skulle gjerne vært med deg om jeg bodde i nærheten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...