Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

God morgen.

 

(Lurer på om jeg heller skal prøve meg på denne varianten):

 

 

 

" Det viser seg at det ikke er så lett å gå ned i vekt.

I år skal jeg heller konsentrere meg om å bli høyere"

 

 

 

Ha en fin tirsdag.

 

Fantastisk! :lol:

Den skal jeg adoptere! Takk for dagens beste latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulere med fin nedgang i vekt på Minus 6 kg og Bronze.

 

Gratulere til oss andre, også, selv om vi ikke har gått ned.

Eva, vi vet jo hvor flink du er til å trene og danse, så sikker på at kroppen din blir fastere og finere for hver uke som går. Muskler veier mer enn fett, vet du.

 

Indigo - Å stå helt stille på vekta, er jo også fint og godt gjort.

 

Jeg har gått opp noen gram til, så vekta viste 69,5 i går og som Cirkus sier - det er nedgang i januar. Her ble det 900 gram. Så hadde jeg klart nesten 1 kg i februar, også, så skulle jeg være veldig fornøyd, Men det vil tiden vise.

 

Takk for deres omtanke. Jeg skal til legen på fredag, så håper jeg får svar på litt da. Blir jo deppa av å ikke ha overskudd til å danse og trene, også.

 

Cirkus - takk for lesestoffet. Litt trist å lese at vist en ikke får hjelp rask nok,går det over til kronisk, vist det er hjerteflimmer, jeg har da.

 

I går hadde jeg et fruktspise kikke. De røde eplene er jo så gode for tiden, så det ble 2 hele av dem, mot et halv ett til vanlig. Så ble det en appelsin, som også smaker helt topp for tiden. Klementinene er også gode, så to av de fant veien inn i hode på meg, også...

Dette + en nutribar ga minst 500 kcal for mye. Merkelig dette. En er så mett og likevel så putter en alt mulig inn munn... hvorfor???

 

GOd dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hei!

 

Tjorven: er jo ikke alt mulig du putter i munnen, da. Klementiner og epler og nutrilettbar ? Synes du er kjempeflink, jeg :) Særlig når du er i en sånn situasjon som du er i nå. I følge helseministeren er legene altfor treige til å ta hjerteflimmer på alvor fort nok, så hvis det er det de finner ut at du har, kan du jo ta med artiklene til legen og se hva de sier ?

 

I kveld blir det god middag hos en venninne. Det kan bli en utfordring. Planen er: 1 porsjon som spises langsomt og ikke noe alkohol på meg, takk. Så får vi se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk skal dere ha, Indigo og Cirkus.

 

Idag har jeg spist alt for lite og da blir det heller ikke noe bra kostholdsscore.

 

Alt for mye frukt i dag, også.

 

Imorgen håper jeg det blir litt mildere, ligget på - 17 meste av dagen i dag, og i kveld.

 

Håper jeg kommer meg ut en tur i morgen.

 

Flott onsdag til dere, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Vi skal vel ikke ha dårlig samvittighet for å spise for mye frukt? Tjorven45?

 

Derimot kan jeg ha dårlig samvittighet for det som skjedde meg i går:

 

Sjokoladen tok kontrollen over meg!! Fy og fy!

Skulle bare en liten tur inn i boden og hente noe, og der lyser det en taxfree-pose mot meg, som allerede er åpnet, og den er full av sjokolader...hadde overhodet ikke snop i tankene da jeg gikk inn i boden, men som en magnet ble jeg trukket mot den. Iallefall 100gram, om ikke mer gikk med. Herlig, herlig, men farlig, farlig. Klarte rett og slett ikke å tenke klart før etterpå. Og da var det jo forsent.

 

Skal gi ekstra energi på trening i kveld. Dette legger jeg bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel ikke ha dårlig samvittighet for å spise for mye frukt? Tjorven45?

 

Derimot kan jeg ha dårlig samvittighet for det som skjedde meg i går:

 

Sjokoladen tok kontrollen over meg!! Fy og fy!

Skulle bare en liten tur inn i boden og hente noe, og der lyser det en taxfree-pose mot meg, som allerede er åpnet, og den er full av sjokolader...hadde overhodet ikke snop i tankene da jeg gikk inn i boden, men som en magnet ble jeg trukket mot den. Iallefall 100gram, om ikke mer gikk med. Herlig, herlig, men farlig, farlig. Klarte rett og slett ikke å tenke klart før etterpå. Og da var det jo forsent.

 

Skal gi ekstra energi på trening i kveld. Dette legger jeg bak meg.

 

Du gikk jo ned 1,5 kg på 5 dager og da gikk det vel kanskje på bekostning av nok kcal??

Ja, da får du skrive på 100 g sjokolade. Å regulere inntaket deretter. En sprekk i ny og ne må en regne med, men la det bli med den ene, også så gå vidre og ikke tenk mer på det.

Lykke til videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Nei, frukt er jo ikke så ille og spise for mye av. Men ettersom jeg siden oktober i fjor, fortsatt ligger på 69 tallet. Hopper opp til 70 tallet, snuser litt på 68 tallet, men 69 tallet som vil være der, prøver jeg å finne ut hvorfor. Hva jeg gjør galt. FOr jeg spiser jo aldri gotteri, bortsett fra en nutrilettbar i ny og ne. Jeg har aldri ligget på 69 tallet før i tiden, for da lå jeg på 59 tallet og bare snuste på 61 tallet før jeg falt nedpå 58-59 tallet.

Da jeg gikk opp i vekt, for ca 5 år siden, kan jeg ikke huske at jeg lå så lenge på 69 tallet da heller.

 

I går viste vekta 68.9 kg og det vil si at jeg i januar har gått ned 1,5 kg. Men innen mandag, når jeg skal veie meg igjen, er jeg vel på 69 tallet, igjen...

 

Akkurat nå, sammen med alt det andre, føler jeg meg litt motløs.

Kjenner at gleden med å se 68 tallet overskygges av negative tanker "Hvor lenge var Adam i Paradis" Eller "bare jeg begynner å trene igjen, så hopper nok vekta opp på 70 tallet igjen"

Ja, vi sliter jo med det samme der, Eva. Jo, flinkere vi er jo mer går vi opp i vekt.

Så hva gjør jeg galt?? Er det fordi jeg spiser for mye frukt?? Ligger nok på 200 kcal for mye der om dagen, men spiser da mindre av noe annet.

Nå som jeg stort sett bare sitter ved pcen, når jeg er oppe, så prøver jeg å holde meg til 13-1600 kcal om dagen.

Får kanskje ta en dag med pulsklokka på meg igjen. Kan jo hende forbrenninga har gått ned nå som jeg ikke er så aktiv. Men trener ca 0.5 TP om dagen. Det er jo ikke mye, men litt, i form av å måke snø, danse litt her hjemme, bruke rokkeringen. Men jeg blir jo så sliten... skulle tro jeg ikke hadde trent på flere år. Utmattet sliten.

 

Her ble det mye tall ;)

 

Nei, nå skal jeg slutte å syte.

Håper å høre fra dere andre, også.

Ikke går var det ikke aktivitet her ute i det hele tatt. Glad for dere som fortsett holder på her inne, men ser at flere som begynte har falt av. Vist dere leser her inne, så skriv noen ord, også da. KOselig å høre hvordan det går med dere, unsett om det er negativ eller positivt.

 

God dag videre og flott fredag.

Riktig god helg til dere som tar fri herfra i helga. Mandag er det veiing igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven, har du sjekket stoffskiftet ditt i det siste? Dersom du har lavt stoffskifte så senker det forbrenningen og du kan ha vanskeligheter med å ta av uansett hvor mye du trener og hvor flink du er matveien. Jeg fikk konstantert dette for 2 år siden, og vi (legen og jeg) jobber enda med å finne riktig dose medisiner. Dette ble oppdaget da jeg tok blodprøver pga jeg var over lengre tid så veldig veldig veldig trett og sliten, orket nesten ingenting.

Ellers så vil jeg råde deg til å ta en kurs igjen på GR slik at de kan hjelpe deg videre, tror du er tjent med det.

 

Endelig fridag på meg idag og dagen startet jeg med saltime Puls på treningssenteret. Jeg har spist sjokolade denne uken bare fordi jeg har vært såååå sjokoladehungri og viljen har ikke vært sterk nok.

 

Minus 6kg - vi har nok noe felles der ja. SJOKOLADE, jeg må ha vilje av stål for å klare å gå forbi og ikke spise det hviss det er rett forran meg. Av og til i kortere eller lengre perioder så har jeg denne viljen av stål, men nå er den bare sånn medium med meg. Jeg prøver å lete etter den, fordi jeg hadde den i august og september og oktober når jeg tok av 6-7 kilo. Jeg husker at jeg sa til meg selv dersom jeg ble fristet: NEI nå er det min tur til å bli slank og fin å føle meg helt vell, den sjokoladen skal ikke få ødelegge for meg, også klarte jeg å unngå den. Men jeg kunne ikke spise litt i helgene heller pga jeg er sukkeravhengig og da blir litt til mye, det er det som har skjedd med meg når jeg følte jeg ville unne og belønne meg selv etter mange kilo nedgang. Da klarte jeg ikke å slutte igjen, men har klart å holde vekten sånn noenlunde, men har gått opp 2-3kilo.

 

Dette er vanskelig fordi fristelsene blir for store.

 

Ønsker dere alle en fin torsdag, føler og at mange har falt av lasset i denne tråden, hvor er dere??? kom tilbake, vi trenger hverandre aktivt i tråden, sammen skal vi klare dette, og vi skal være de flotteste damene til sommeren. ER DERE ENIGE? DA HAR VI ETT MÅL Å JOBBE SAMMEN MOT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk skal du ha Bronze.

Stoffskifte tas regelmessig her. Men det er vel en stund siden sist. Både det og om jeg er overgangsalderen tas regelmessig. Og at er jo så fint. Ingen overgang og flott stoffskifte, men skal til legen i morgen så få minne han på disse blodprøvene.

 

Ja, blir nok et kurs, men ikke før litt mer på våren. Siste innspurt før sommeren. Så en blir enda bedre i lette sommerklær.

 

Jeg har i 3 dager nå holdt meg unna nutriletbar, tror det er den som gir meg så mye migrene. Søtt og migrene hører ikke sammen. Ganske mye som ikke hører sammen med migrene. Det er i grunnen bra, så hver gang en har lyst på noe søtt eller andre fyting, så tenker jeg på den forferdelige hodepinen og så går kikket over.

 

Men nå skal jeg ut en tur å måke litt snø. Det er nesten bare å blåse på den så forsvinner den, så lett er den. Så ikke noe tungt arbeid akkurat.

Men godt å komme seg litt ut, også.

 

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen- skjønner ikke hvor tida blir av, plutselig er det torsdag, og snart helg igjen. Jobb og dans, besøk hos barnebarn i en annen by igår, idag en flott skitur med naboer på 2,5 time, pluss koselig rast i ei skogskoie. Gamle hund var med, hun er jomen sprek.-9 gr her idag, gløtt av sol, nydelig i skogen! Etterpå en times trening på senteret. Så flate ut foran peisen for begge to, det var godt det! Vekta mi gikk ned en kilo dagen etter at den hadde gått opp 1,6 kg, og litt til idag, men ikke noe mer.

Hører på Guruen på senteret, han sier at forbrenning må sees i forhold til mennesketype, i stor grad! Er du av den litt rastløse sorten, sitter kanskje og beveger deg litt hele tiden, vipper på foten, er mye opp og ned, att og fram,så bruker du mye mer pr døgn enn de som er veldig rolige når de ikke er i full fart ( sånn er jeg, litt sedat type). Vi tenker bare ikke over det. Han trodde heller ikke så mye på det at om man går på en ganske liten kalorimengde over en periode, så ødelegges forbrenningen. Noen går rett og slett ikke ned hvis de ikke minsker på maten ganske mye. Jeg er vel tilbøyelig til å tro det. Har spist ca 2000 kal pr dag de dagene med mye trening, og det blir nok feil for meg. Her får man bare prøve seg fram.

Lærer mer om pulstrening også. På senteret opererer man med soner, fra 60 til 70 % av makspuls er en flott arbeidspuls ( tilsvarer litt rask gange, hvor en har god pust til å skravle med turkamerat) og her skjer den beste fett forbrenning, hjertet fyller seg for hvert slag, alle små blodårer blir i fin stand. Sånn kan en holde på lenge ( som skituren idag, på flat mark). Når en kommer opp i 80 prosentsonen, bedres kondisjonen, men der skal en ikke ligge så lenge av gangen, vi kjører ca 4 minutter, og innen det både hard tråkk med mye motstand og full fres på bena med mindre motstand. Sånne intervaller fikk vi nok i bakkene oppover på ski idag, jeg glemte pulsklokka mi, men den skal med neste gang. En skal ikke så mye over 80%, mot 90% blir det mye slitasje av kroppen. Antagelig finnes en del om dette på nettet? Makspuls er også genetisk, min er på 200, og det er noe helt annet enn om man bruker vanlig utregning, 220 minus alder( min skulle være 154 da). Flere av oss " gamlinger" på mitt parti har 200, mens noen som er aktive idrettsfolk har 190 og under, så det er ikke noe å " skryte av"- det er i genene dine. Når man er i dårlig form, tar det lang tid å komme fra 80% og ned til 60% når en slapper av, er man i bra form, går det ganske raskt. Derfor er det så morsomt å følge med på puls trening, det gir en god indikasjon på hvordan det står til med kroppen din.

I morgen skal både hund og eier ta ganske treningsfri, bare rusle en tur en times tid..

Så blir det jobb i helgen.

Forrige dagen hadde forresten jeg en sprekk, i form av nybakt kringle...fy. men så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

Jeg er med jeg. Har min egen tråd inne på ned 10-20 kilo som jeg også må oppdatere men jeg er inne og leser denne tråden også hver dag. Her går det greit, opp 300 g denne uken, men jeg stesser ikke. Veier nå 67.7 og føler meg relativ fin. Kunne jo godt tenkt å komme ned i 63-64 men det har ingen hast. Det er jo en kunst å finne en stabiliseringsvekt også. Jeg har merket at 67-68 er en vekt som kroppen trives med og som jeg kan unne meg litt utskeiseler i også. Så det er kanskje en tanke. Er det vits å stresse seg ned når kroppen ikke klarer å holde på denne vekten alikevel.

 

Leste en plass denne uken at 97 % av alle som slanker seg går opp igjen. Det er litt deprimerende men det stemmer sikkert også. Føler at alle jo jo slanker seg og kommer igjen. Hvis man går på et GR kurs har 98% gått på kurs før, det sier jo litt. Det som er tingen ifølge denne reportasjen jeg leste var livsstilsendring. Finne vaner og rutiner en kunne leve med, men ikke slanke seg.

 

JA ja litt drøs på en fredag. I dag reiser jeg på hytta i snøværet. Det skal bli kos. Skal strikke og lage et nydelig brød som jeg lager hver helg. Oppskrift finne på nettsiden Mat på bordet og brødet heter no-knead bread. Det finnes 50 ulike oppskrifter her inne, men foreløbig har jeg bare prøvd fint og grovt brød. Anbefales. Denne helgen skal jeg lage cinnemon/raisin bread til kaffien. Tror det kan bli bra.

 

Ha en god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna: Helt enig med deg i det, du har tross alt tatt av en del kilo siden du startet opp ser jeg. Jeg var vel 2 kilo mer enn deg da jeg startet opp i august i fjor, og mitt mål er 65-67 kilo, jeg er 173 høy. Hvor høy er du?? Egentlig er jeg fornøyd med 67-68 kilo, men vet at det er lurt å ha 2 kilo å gå på når vekten skal holdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bronze og alle andre

 

Jeg er nok bare 165cm høy. Jeg tenker at du som er 172 høy må jo være utrolig slank nå ? Du har i alle fall en fin vekt til høyden din. Jeg har en venninne som er 174cm høy og 74 kilo og jeg synes hun er kjempefin. Men selvfølgelig er vi jo ulikt bygget og det som en kanskje kan føle seg vel med er forskjellig fra person til person. Det gjelder vel å finne trivselsvekta som en liker selv. :rolleyes:

 

Fredag er min kosedag, da er det pizza og vin/øl + litt kos til kaffien. Viktig å ha noe å se fram til også.

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en skal summere litt, så tror jeg at vi alle har gjennomgått en livs stilsendring. Vi spiser sunt, og vi trener, praktiserer alt vi har lært. Jeg har ikke gått ned noe mer etter de 17 kg som ble oppnådd ifjor vår.

MEN har heller ikke gått noe OPP. Så den der 97 prosenten har ikke slukt meg. Og livstils endringen holdes bra. ( Dessuten er jeg livredd for å bli tjukk og tungpusten igjen, det er jo så utrolig mye bedre å være i så god form, hoppe og danse som en ungdom!)

Da er det bare en ting som står i veien for videre nedgang, ifølge den lærde, at jeg spiser for mye, selv om det er aldri så sunt. Hvis de siste 5 kg skal av, må daglig kalorimengde minskes, inntil det har skjedd.

Mange meninger, og kanskje har det noe med alder å gjøre også.

Men nå skal jeg prøve maks 1400, med samme trening, og se hvordan det føles.Basta.

God helg til alle, hold dere varme i kulda! ( Var forresten kjøpte nydelig, tynn ulltrøye og bukse hos B.YOUNG på tilbud, helt herlig å ha på! Til mor fra mor!) Sånt fortjener vi, som er så flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, det var dårlig prognose for slakerne...

Godt jeg bare var tykk i 3 år. Alltid vært slank før.

 

Derfor er jeg opptatt av at dere som er med i dette forumet ser på dette som en livsstilsendring. Da har en større sjanse får å klare å holde vekten, også. Det er da viktig å ikke spise for lite, spiser en for lite kommer det etterhvert en overspising, som en da ikke klarer å stoppe, før alle kiloene er på igjen.. og kanskje litt til.

 

Derfor er det viktig og ikke trene for mye heller. Men finne en gylden middelvei med trening og mat, som en kan leve med etterhvert. Kose seg noen dager, men ikke alle. Finne en treningsform som er morsom, ved siden av styrke og kondis. Da er det lettere å følge det opp. Dere som har menn bude prøve å få dem med på dans, mange fine swingvarianter.

 

Da jeg var slank hadde jeg ei vekt som kunne variere med 2-3 kg. Da var det bare å spise litt mindre og trene litt mer en uke eller to, så var de borte igjen. Før mensen gikk jeg alltid opp 2 kg og hadde egne bukser til før og under mensen.

Slik er liver for alle slanke og slik er livet for oss, også. Før spesielle anledninger tok en ei uke som en spiste mindre og trente mer for å få vekk mangen så kjolen passet bedre. Nei, selv om en er slank, kan en ikke bare spise og spise og spise.

 

Å en ting vet jeg med 500 % - JEG SKAL ALDRI TILBAKE TIL 88,6 KG!!!!! Nei, den prognosen som du, Henna, har lest, kan de ta å putte en viss plass ;)

 

Ingen av oss her ute er tykke lengre. Vi er slanke alle sammen. Det er bare noen pyntekilo som skal vekk, fordi vi vil det. Ikke noen andre som ser dem. alle synes vi er slanke og flotte slik vi er nå.

 

Selvsagt kan en ta en uke eller to med 13-1400 kcal, men ikke gå sulten, for da sprekker en med glans. Ikke gå på for lite kcal for lenge, selv om det føles herlig, vist kiloene raser. Men hva om kiloene sitter lite hard med mindre kcal??

Jeg tok en uke med fastende, innimellom, da jeg var slank. Det føltes godt for kroppen og var ikke sulten da heller. Den tiden var det fastepakker, vet ikke om det finnes lengre. 10 år siden jeg gjorde det sist.

 

Vi må hver og en av oss finne vår egen måte for å holde vekta på. Men vi skal klare det.

Etter vi blir ferdig med siste siste kiloene, så går vi inn på hold vekten og vi blir det i minst 5 år ;)

Vi er minst 9 her ute som er aktive, nå, og vist vi følger hverandre i mange år fremover, så skal vi vise at denne gruppe holder vekten, fordi vi har har funnet en endring i livet, som gir større glede enn å være tung og dvask. Vi skal være de spreke og slanke 40-50-60 åringene. Bort med negative tanker - vekk vekk og inn med de positive.

 

Riktig god lørdag og helg for dere som tar helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bronze og alle andre

 

Jeg er nok bare 165cm høy. Jeg tenker at du som er 172 høy må jo være utrolig slank nå ? Du har i alle fall en fin vekt til høyden din. Jeg har en venninne som er 174cm høy og 74 kilo og jeg synes hun er kjempefin. Men selvfølgelig er vi jo ulikt bygget og det som en kanskje kan føle seg vel med er forskjellig fra person til person. Det gjelder vel å finne trivselsvekta som en liker selv. :rolleyes:

 

Fredag er min kosedag, da er det pizza og vin/øl + litt kos til kaffien. Viktig å ha noe å se fram til også.

 

God helg :)

 

 

Ja Henna, jeg går ikke rundt å synes jeg er tykk, men jeg har noen ekstrakilo som sitter på mage og innside av lår stort sett. Så jeg prøver å trene kondisjon også tar jeg styrke for disse områdene. Jeg har middels benbygning. Ja helt enig med deg i det at vi må selv finne trivselsvekta som en liker selv. Klarer jeg å bli 67 kilo så er jeg STORFORNØYD. Hviss jeg hadde klart å kvittet meg med sukkeravhengigheten, så ville jeg klart dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: veldig bra skrevet, jeg er så enig med deg, dette var flott å lese:)

 

Jeg leter etter kurs for sukkeravhengige i nærheten her hvor jeg bor, men dette finst hviss ikke her på Vestlandet. Har lest og gogglet mye ang. dette i det siste, og alle anbefaler deg å søke prof.hjelp.

 

Jeg er ivrig i å bli kvitt søtbehovet, men klarer ikke helt å se for meg at jeg skal unngå all sukker og raske karbohydrater for alltid? Dette blir nok litt for slitsomt å sjekke alle matvarer for sukker og karbo. Men om jeg i det minste hadde klart å bli uanhengig av sukker i sjokoladeform så er jeg langt på vei. Tror dere dette vil være mulig? å bare ta tak i den delen?

 

For tiden lager jeg meg hjemmelaget snop, innbiller meg at dette er sunnere enn ren sjokolade: bestående av:

 

3 dl store havregryn

1 dl sukker

100 gr smør

1/2 dl kokus

2 ss kakao

2 ts vanlijesukker

2 ss sterk kaffe

 

Dette er knallgodt, er det noen av dere som kan finne ut for meg hvor mye kcal dette inneholder pr 100 gram?

 

Ha en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Veldig bra innlegg, ja, Tjorven.

 

Jeg tror nok at de 97prosentene de snakker om her er tatt fra alle lynkurene som lover flere kilotap på en uke. Det er jo helt soleklart at de aller aller fleste går opp igjen minst de kiloene de tapte denne uken og som oftest noen ekstra også. Men vi som ser på dette som en langsiktig jobb er jo ikke på slankekur, men heller på en omlegging av hele livsstilen.

 

God lørdag. Rødvinen skal frem i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg her igjen. Har ikke helt gitt opp. Har hatt det travelt, vært bortreist, men ikke å legge skjul på; har vært lei hele slankegreiene en stund. Får det liksom ikke til. Men tusen takk Tjorven, for kloke og oppmuntrende ord. Jeg VIL også klare dette. Prøver å hente fram den deilige følesen det var da jeg var ferdig med siste Rode-kurs. Nesten akkurat der jeg ønsket å være, klærne satt fint og kroppen føltes virkelig lett og god.

Det vil føle igjen og målet er jo slett ikke så langt borte som den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var bra lesning, Tjorven. Jeg har nok dessverre vært overvektig halvparten i mitt liv, dvs ca 10-15 kg, men har alltid vært ganske aktiv med friluftsliv, i skog og fjell. Tyngden har da tatt knærne mine,når en har gått alle de mila med ekstra "opp pakning", det tenker man ikke på når en er ung. Det var først når en la på seg ennå mer, opp til 86, det ble sjenerende, både fysisk og psykisk, og at nok ble nok.

Er enig i at det er hurtigslankere som går opp til samme størrelse og vel så det, jeg husker da godt alle de sinnsyke kurene man prøvde, hardkokte egg og grapefrukt, f eks,det var vel 4-500 kal p dag! ikke rart en susa ned 10 kg på en måned eller to, og ble så forsluken på all "forbudt mat" at en la på seg 15 etterpå... Livs stils endring er det endelige svar, helt enig i det, riktig mat og riktig trening,resten av livet-ikke noe man driver med en stund bare. Men for en gevinst, den smaker veldig bra! En har lett for å henge seg opp i de små kilo som er igjen, jeg blir litt sinna på meg sjøl for at en ikke skal kunne ta de og, men en får smøre seg med tålmodighet, og prøve ut litt, så går de også. Ha en god søndag! Det snør lette fjoner her, gradestokken står på -10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med "alle" her inne at vi driver ikke med slanking men livsstilsendring. Jeg selv har gått opp og ned som en jo jo siden jeg var ungdom og har nok gått et tosifret antall ganger på GR, så jeg vet ALT om det. Nå har jeg brukt ett helt år på å gå ned 7 kilo og føler at jeg endelig er på rett vei. Jeg har vært gjennom ferier og jul og klart meg ganske bra. Litt opp, men så ned igjen med en gang. Jeg prøver å lære av mine feil og ikke gjøre de om igjen. Denne gangen har jeg lyst å holde på den fine vekta jeg har nå og kanskje gå ned et par kilo ekstra å gå på. Jeg tror mange her inne på denne tråden har det slik.

 

I går ble det faktisk en lang skitur midt i byen. Det var forfriskende og ikke var det langt hjem heller. Gikk 1 time og 40 min rask skigåing og forbrant 920 kalorier. Det var bra. Hjem til nydelig nybakt brød.

 

I dag vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre. Det snør og kneet mitt er litt vondt fra i går. Det blir vel en tur med hunden. Den må jo ut uansett. Ha en riktig fin søndag alle sammen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil gjerne være med på å motivere hverandre. Har nå endelig tatt steget, og meldt meg på nettkurs med Grethe Roede. Oppstart: 13. februar. Er ei dame på 43 år, som har 5 kilo for mye - og som stadig gjør halvhjertede forsøk på å bli kvitt de.

 

Nå er det på tide å gjøre en livsstilsendring! Spise riktigere, og trimme mer. Gleder meg allerede. Jeg er 172 cm høy, og veier 73-74 kilo. Mitt mål er å gå ned til 68 kg, som er min trivselsvekt.

 

Hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Mye kloke tanker her. Enig med tankegangen din tjorven: det blir hold-vektenmodus resten av livet for meg også. Jeg har som sekstito vært overvektig i mange år med alt det innebærer av dårlig kondis og selvbilde ikke minst. Nå er jeg inne i den fasen hvor jeg begynner å nærme meg der hvor jeg vil være. Minus 2 kilo så jeg har litt å gå på. Men jeg klarer ikke dette alene. Tenker også at jeg vil bruke dette forumet forever. Og gå på hold-vektenkurs 1 gang i måneden. Det er så utrolig lett å miste fokus.

 

Her har det vært etegilde av en annen verden i helga med mye besøk og null kontroll. Må øve meg mer på sosiale settinger. Har lett for å bare drifte avgårde da. Nå står skiene klare i hvert fall. Det har kommet nysnø og er bare 3 minusgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Velkommen Bergis - alltid koselig med flere som vil bidra så vi holder fokus og ikke blir for negative når de dumme siste kiloene ikke vil ned. Men nå blir det lysere tider og da blir alt mye bedre. Bare kulda slipper taket her, så kommer jeg meg ut, igjen, også. Men - 15 er ikke godt for verken lunger eller hjerte. Har kuldeallergi så nesa renner i ett, så fort det blir kaldt i været og med - 15 burde jeg hatt en bøtte under nesen ;)

 

Takker for alle fine tilbakemeldinger.

Så starter vi på nytt i morgen, uansett hvordan det har gått i helga. Fikk mitt berømtlige kikk på nutriletbar i natt... Hadde jeg lagt meg hadde jeg sluppet unna... Men kl 1 tok jeg en halv en og det var så godt, så innen kl 2 hadde jeg spist 3 hele barer og det er over 600 kcal ekstra. Var ute å spiser i går så det var jo, også, noe som jeg vanligvis ikke spiser. Stekte poteter... det er jo så godt... men vil tro det var mange kcal i dem...

Men er fortsatt mett i dag da, så bare spist 200 kcal enda. Men slik har jeg alltid vært. Spiser jeg mye en dag orker jeg nesten ikke mat dagen etterpå. Og kanskej flere dager etterpå.

Kjøpte blå druer i går, også. De er bare så herlige for tiden, søte og saftige. Samme er det med blodappelsiner. Så spiser vel nesten 500 gram frukt istedenfor 200 som det anbefales i GR.

Jeg starter dagen med en appelsin for det får igjen forbrenningen, og er mageregulerende for meg. Så allerede der er jeg langt på vei mot de 200 grammene.

 

Jaja, i morgen er det vekta igjen da. og her her har det nok ikke blitt så mye nedgang om jeg har gått ned i det hele tatt. Ikke blitt noe trening denne uka. Så bare noen småturer og litt snømåking som her gitt 3,5 TP og ligget på ca 1600 kcal. Har vist et snitt på 1800 pga mandag og lørdags nutriletbarer. Må gjemme dem godt bort.

 

God søndag videre og lykke til med veiingen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...