Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei igjen, bestemødre :)

 

Jeg håper dere har tillatt dere litt kos og hygge i påsken :)

 

Det har jeg, i altfor stort omfang. Opp 1,5kg på 10 dager, det er ikke greit!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!Ser det er litt blandet resultat på vekta etter påske unsure.gif Jeg har ikke veid meg ennå, men har egentlig ingen god følelse. Uansett har jeg startet med å føre dagbok igjen fra i dag så da håper jeg at det går bedre neste uke smile.gif Vi gir oss ikke selv om vi feiler litt iblant!!!

God bedring Kikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått påske.

 

Ja jeg har også hatt en påske med mye besøk og diverse.

 

Jeg hadde det så travelt igår og idag at jeg glemte å veie meg, men jeg er REDD det er noe pluss.

Det blir veiedag tordag denne uka.

På plass da og forsøker med skriving i morgen.

God bedring, kikk!

 

Hver dag er ny mulighet, og da er vi igang igjen, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg i dag, og glemte å gå på vekten. Skal ta det i morgen. Veide meg på mandag og da var det likt med forrige uke. Det er bra når det var lite trim og bevegelse i påsken.

 

God bedring til Kikk.

 

Nå har jeg fått trent mandag og onsdag, og så må jeg ha en økt på fredag og søndag. Får for lite skritt på telleren så i dag gikk jeg en 30 min tur etter jobb før jeg reiste hjem. Letter å ta det før jeg setter meg i bilen.

 

Det er vel ikke å vente annet enn at en går opp i påsken når en ikke er på fjellet og går på ski. MEN nå er det vår så nå kan vi gå ut.

 

Klarer der 10000 skritt pr dag? Kontorrotte som meg klarer det ikke, men datteren min har samme type jobb og hun klarer det. Merkelig.

 

Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips, der forsvant mitt innlegg

prøver igjen :P/>

 

veiing idag +0,9kg.

skjønner det jo når skritttelleren enkelte dager viste under 3000 skritt.

Målet mitt er jo 10000skritt pr. dag, men jeg har vel innsett at det ikke går..Toam , ikke fortvil-vi er flere i samme båt som deg.. Jeg velger å endre mitt mål til å bli 3 dager i uka med 10000 skritt.

Det er mer overkommelig.

 

Stort puslespill og spill med mange i godt lag langt utover kveldene i påskedagene, ja da detter det inn litt ekstra mat, drikke og godsaker. Må bare innse at det er livet og så får hverdagene komme og

så må vi gjøre så godt vi kan.

 

Nå er det hverdag, må begynne å registrere--vet jeg får i meg for lite melk og grønnsaker.

 

Har fått tak i en ellipsemaskin men dagene har vært så hektiske at jeg glemmer å gå ned i kjellerstua.-men den er iallfall i hus--det er ikke utstyret det er noe feil med :D/>

 

Jeg er optimist, sola skinner og snart kan vi leve ute mange lange kvelder.

Venter på min mann som er på sjøen sammen med sønnen. Endelig er båten klar og kanskje det blir fersk fisk til middag.

 

Ha en fin dag--snart tilbake igjen :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 gram! Kjempefornøyd, for jeg trodde det var oppgang! Har som flere her kost meg i påska med god mat og drikke, og til og med spist en del sjokolade - jeg som egentlig ikke er spesielt glad i sjokolade wub.gif. Da kan en snakke om å være ufornuftig da tongue.giflaugh.gif Så jeg kan nok takke all trimmen for dette vektresultatet!! Det beviser jo at hvis en øker trimmen kan en tillate litt utskeielse.

Jeg bruker ikke skritteller nå for jeg syntes det ble så mye "styr" med å huske å ta den med når jeg byttet klær (arbeidsklær, privatklær,trimklær osv) så jeg teller bare trimpoeng. Har vært flink med maten denne uka, og har fått kostscore over 7 hver dag. Så nå gjelder det bare å stå på vidererolleyes.gif.

Bestemødre - Vi fortsetter på vei mot måletbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stillstand. Veier det samme på 3. uken nå. Heldigvis blir det bart på veiene så det er mulig å komme seg ut og gå. Er bare fornøyd med at jeg ikke har gått opp.

 

Har hatt 2 treningsøkter denne uken og regner med å få til to til. Mat og sukker inntaket går greit.men i morgen er det bursdag hos et barnebarn, så får vi hvor stor viljestyrken er.

 

Ha en god natt. Så står vi på og kommer nok i mål. :rolleyes:

 

Resultatet er;

01.01.2013 90,7kg

01.01.2013 88,2kg

Nå 86,7 kg

 

Målet er 80 til 17. mai.

Og under 70 på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig bra Betty Blue. 16,8 trimpoeng på 6 dager, Jeg har 6,3 og må komme meg ut på en langtur eller treningsøkt i morgen. Høre med søstern om hun er i tur humør. Vi skal også ha middagsgjester, men det skulle samboeren ta seg av.

 

Ble bare en rask tur på ettermiddagen her på meg idag. Datteren min bor 25 mil unna og kom hjem i går kveld for å reise videre i ettermiddag. Da ville jeg prioritere henne i stedet for trening. Vanligvis går vi turer når hun er her, men i dag var det butikker og kaffe med slekta om sto på programmet.

 

Ha en god natt og en fin søndag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er og så mange trimpoeng :D

 

Har ikke så mange trimpoeng men noen har det blitt.

Skikkelig trim på fredag med fysiotreapeut i 1 time og det bste var at jeg ikke ble det minste stiv og støl. Jeg kjenner at formen er bedre, og jeg tåler mer. Kjempefornøyd.

 

Jeg har hatt mellom 5 000 og 7500 skritt de siste dagene men det er ikke nok. Imorgen reiser jeg på hytta, vi skal byggepå den litt og får besøk av sønnen fra Oslo med kone og 1 barn og så kommer min bror fra Sørlandet med samboer.Det blir nok endel aktivitet --bæring av singel og materialer så jeg regner med at hvis jeg bruker sunt bondevett og tenker meg om, så skal dette bli en bra uke.

 

jeg veier meg i morgen tidlig, og sender min rapport til dere da.

Sist jeg var på hytta fikk jeg ikke til mitt lesebrett men nå kommer 2 kyndige datafolk så jeg håper de kan hjelpe meg.

 

Ha ei fin uke,, det blir gradvis varmere og håper på sol.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er og så mange trimpoeng :D

 

Har ikke så mange trimpoeng men noen har det blitt.

Skikkelig trim på fredag med fysiotreapeut i 1 time og det bste var at jeg ikke ble det minste stiv og støl. Jeg kjenner at formen er bedre, og jeg tåler mer. Kjempefornøyd.

 

Jeg har hatt mellom 5 000 og 7500 skritt de siste dagene men det er ikke nok. Imorgen reiser jeg på hytta, vi skal byggepå den litt og får besøk av sønnen fra Oslo med kone og 1 barn og så kommer min bror fra Sørlandet med samboer.Det blir nok endel aktivitet --bæring av singel og materialer så jeg regner med at hvis jeg bruker sunt bondevett og tenker meg om, så skal dette bli en bra uke.

 

jeg veier meg i morgen tidlig, og sender min rapport til dere da.

Sist jeg var på hytta fikk jeg ikke til mitt lesebrett men nå kommer 2 kyndige datafolk så jeg håper de kan hjelpe meg.

 

Ha ei fin uke,, det blir gradvis varmere og håper på sol.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedslående i dag. OPP 200 gram. Ikke mye og antagelig bare en daglig pluss/minus greie, men opp er opp og kan ikke godtas.

 

Samboeren har jobbet mye overtid i det siste og da blir det ikke trim rett etter jobb. Dermed "Skal jeg bare" og blir sittende på jobb jeg også. Og etter middag har jeg gitt opp å sove. Blir det for sent, så får jeg ikke sove.

 

I dag går jeg fra jobb kl 15 og rett på treningsstudio. Dette går ikke ann. Rent flaut.

 

Resultatet er;

01.01.2013 90,7kg

01.01.2013 88,2kg

Nå 86,9 kg OPP 200 gr

 

Målet er 80 til 17. mai. Da hadde bunaden passet litt bedre (tviler på om jeg klarer det nå)

Og under 70 på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,5 kg - det går med små steg i riktig retning, men første delmål er nok ikke innen rekkevidde til 1.mai wink.gif Får bare være fornøgd med at pila peker i riktig retning så når jeg vel delmål etter hvert smile.gif. 200 gram opp Toam er jo egentlig ikke å bry seg om for som du sier kan det variere litt fra dag til dag. Men jeg kjenner igjen "frustasjonen" din når målet er å veie mindre fra uke til uke. Forhåpentlig blir det større utslag på vekta neste uke - vi gir oss ikke så lett biggrin.gif. Ser at vi veier omtrent det samme og har samme delmål, men du har vært litt smartere enn meg og datofestet litt lenger frem i tid. Jeg har bare tre uker på meg nå, og med nesten 6 kilo som skal bort må jeg nok endre dato . Men lar den 1. stå foreløpig så får jeg se hvor mye som mangler om tre uker. Kanskje blir datoen 1. juni i stedet?

I går hadde jeg en skikkelig styrketreningsøkt med min PT og det kjennes virkelig. Det verker som bare det i arm- og brystmuskulatur laugh.giflaugh.gif Hadde kun fokus på overkropp i går så da ble det ganske så intens trening av armer, skuldre og bryst. Men forhåpentlig gir det utslag i sterkere kropp. Har fortsatt ikke blitt kvitt smerten på baksiden av låret så derfor ble det overkroppstrening. Har fått noe akupunkturbehandling, og nå skal jeg vente i 14 dager for å se om det bedrer seg over tid. Blir så lei av å kjenne på smerten bare jeg skal gå en tur. Og så nå som det våres og det blir koselig å gå tur!! Jeg er veldig glad i å gå lange turer så jeg krysser fingre for at jeg blir bra snart. Slik som det er nå så trener jeg bare for at jeg MÅ, ikke fordi det er godt å bevege seg!!!Lykke til med veiingen alle sammen. Spent på å høre hvordan det går med deresmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,4 trimpoeng i forrige uke, og et greit matinntak. Totalt 3 glass rødvin og 1 kule is til dessert på søndag. Men jeg hadde ikke gått noe ned. men heller ikke opp. Veier meg på nytt på onsdag så får jeg se om det gir noe resultat.

 

Nå har jeg ikke mulighet for å trene før på onsdag. Det regner ute så det frister ikke med en tur i lunchen heller. Få se hva jeg kan få til, men er ikke hjemme før etter kl 20 i kveld.

 

Ha en fin uke, og hold fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt på vekten i dag,ned det jeg gikk opp forrige uke.

 

I dag blir det trim, men etterpå blir det syklubb med det fristelsene det medfører. Må på jobb. Ha en fin onsdag.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,4 kg

 

Det er ned 2,6 kg fra nyttår.

Målet er 80 til 17. mai. Da hadde bunaden passet litt bedre (tviler på om jeg klarer det nå)

Og under 70 på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Bra jobba Toam!Glemte å innom her i går og gi tilbakemelding etter veiingblink.gif , men resultatet viste minus 300 gram. Så det er fortsatt saaaaakte ned i riktig retningsmile.gif. Blir dessverre mindre trim denne uka for det er så mye annet som foregår. Får satse på at neste uke blir bedre.

Nå er det lenge siden det har vært aktivitet på tråden vår Toam. Hvor er de andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemme igjen etter 10 dager i ødemarka.

vi har bygget et tilbygg og det har vi fullført. heldigvis hadde vi god hjelp av familin og selv om det var trang i den lille hytta på 45kvadrat, så var vi 7 stk. i langhelgen og ikke en sur mine eller skeivt ord.Jeg er kjempefornøyd med det.

 

trim ble vedbæring og grustrilling men det endte med en total vond kropp og vonde bein.

Fikk ikke dekning på hytta, min sønn prøvde men måtte opp på en haug og det gidder jeg ikke. Ikke så viktig med pc når vi skal være utenfor allfarvei. Vi fikk et par dager alene og det var godt å få kjørt unna søppel og rester av materialer og diverse. Matmessig ble det feil, 3 ektepar som hadde med mat og diverse--ja ute i ødemarka må vi jo kose oss. Jeg har greid det før --være der med sunt kosthold--men når jeg skal være vertskap og ha arbeidsfolk--da er det ikke nok med lettprodukter og sånt. Mennene hadde 12 timers arbeidsdag og slet veldig..

Veide meg idag tidlig men det var et sørgelig kapittel. Beina og kroppen stiv som en stokk og får ta en ny veiing i morgen.

Vurderer også om jeg skal ta et nytt nettkurs.

 

Jeg vil så gjerne klare meg selv, men i morgen skal jeg kjøre far til legen kl.8 og da må jeg gå hjemmefra halv 8, dermed blir det pangstart og vanskelig å skrive i dagboka.

Jeg må ta skjeen i en annen hånd. Må finne den rette formen å gjøre det på.

 

Jeg kan --ja jeg kan--jeg vil ,jeg vil, jeg vil og det er ny dag i morgen.. Yes i can--- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra dere.

 

Mia skriver: Vurderer også om jeg skal ta et nytt nettkurs.

 

Har du prøvd Vektklubben Gull. Da får du bra tilbakemelding på om du spiser riktig. Jeg har ingen god erfaring med nettkurs. Bedre med vanlig kurs. Men vi er ikke alle like.

 

Betty blue: Om du ikke får trimmet så får du jo bare være ekstra flink med maten. Jeg bruker skritt teller og legger inn en lite ekstra tur feks i lunchen.Ikke mange minuttene som skal til før det synes på telleren.

 

Det var litt om mine erfaringer. Jeg har fri i dag og skal få meg en treningsøkt. Sender melding til en venninne som var med på onsdag. Hun meldte seg inn nå. Trenger noen til å dra seg igang hun som mange av oss andre.

 

Ha en fin fredag og hold fokus så kommer vi i mål. Selv om det ikke blir til 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.

Tusen takk ,toam for tilbakemelding. Den satt midt i sikringsboksen!

 

Jeg er med i gullklubben, men glemmer å bruke den. Skritteller har jeg også i lomma, men det tipset ditt har jeg ikke tenkt så mye på.

 

Nå lysner det her, idag er starten på resten av mitt liv, så mye kan skje.

Hade forresten 50 min ttur i går ,så det er nok ikke så store endringer som skal til før det går rette veien.

 

Dette skal gå bra :D på full fart med sunt kosthold idag..

 

Da er det bare å registrere ivei. Det blir hjemmelagde karbonader i kveld og kjøttkaker til middag i morgen. Hadde 2 kg god kjøttdeig fra lokal slakter i frysen så nå blir det et skippertak med den idag..

 

Sola skinner :) og ønsker dere en god helg.

Veide meg idga og det er på stedet hvil.

Jeg skal veie meg hver dag framover så jeg får motivasjon.

Da tenker jeg om kvelden og passermeg for jeg vet at vektaventer.

Tror det er min metode en stund til jeg kommer inn i tralten!

Takk igjen, toam.

 

Betty blue , det er så fint at vi er flere. Din og toam's trimpoeng motiverer meg.

Tusen takk, ser at jeg må skrive inn resultater. Begynner NÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.

Tusen takk ,toam for tilbakemelding. Den satt midt i sikringsboksen!

 

Jeg er med i gullklubben, men glemmer å bruke den. Skritteller har jeg også i lomma, men det tipset ditt har jeg ikke tenkt så mye på.

 

Nå lysner det her, idag er starten på resten av mitt liv, så mye kan skje.

Hade forresten 50 min ttur i går ,så det er nok ikke så store endringer som skal til før det går rette veien.

 

Dette skal gå bra :D på full fart med sunt kosthold idag..

 

Da er det bare å registrere ivei. Det blir hjemmelagde karbonader i kveld og kjøttkaker til middag i morgen. Hadde 2 kg god kjøttdeig fra lokal slakter i frysen så nå blir det et skippertak med den idag..

 

Sola skinner :) og ønsker dere en god helg.

Veide meg idga og det er på stedet hvil.

Jeg skal veie meg hver dag framover så jeg får motivasjon.

Da tenker jeg om kvelden og passermeg for jeg vet at vektaventer.

Tror det er min metode en stund til jeg kommer inn i tralten!

Takk igjen, toam.

 

Betty blue , det er så fint at vi er flere. Din og toam's trimpoeng motiverer meg.

Tusen takk, ser at jeg må skrive inn resultater. Begynner NÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...