Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Godt å se at det ikke bare er meg som har møkkadager. :)

 

Gårdagens registrering: tp 1,2, skritt 6260, kal 1823.

Dagens: tp 4, skritt 7374, kal 1678.

 

Å sånn går no dagan... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går ble det inntatt 1360 kal og 8449 skritt og 1,4 tp. Vart faktisk lite kal siden eg kverka 1 firkløver i går, en liten :mellow: eg er so fryktelig søtsugen når kvelden kjem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det ikke bare er jeg som sliter. Men det går nok over. Jeg gikk ned 200 gram siste uken, og tatt i betraktning at jeg har vært på hyttetur med barn og barnebarn så er jeg fornøyd. Det ble både kake og gotteri. Oppveide litt med 2 gode skiturere.

 

Siste uke hadde jeg 12,4 TP, men jeg har ikke brukt skritt teller. og ikke dagbok. Men i dag har jeg tatt på meg skritt teller - selv om jeg ikke tror det blir mange skrittene her inne idag. Det er -20,2 grader ute og jeg har ikke tenkt å gå tur nå. Ikke vet jeg om jeg vil starte bilen og kjøre til SATS. Kan bruke sykkelen som står på soverommet.

 

GR kurset i går kveld var en nedtur. Vi var 15 stykker og de aller fleste virket som helt ferske. Greit nok. men vi fikk ikke tid til stort annet enn å gå gjennom vektnedgang for den enkelte og lite opplæring. Ha betalt for det så jeg får prøve litt til. Surt om jeg ikke får utbytte når en betaler så mye. :angry:/> Vet jo hva jeg skal gjøre, så det er bare min manglende viljestyrke som hindrer meg å bli tynn.

 

Hold ut, så går det nedover. Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helger hvor jeg ikke er hjemme er vanskelige! Mildt sagt! Alt for mye mat og alt for lite bevegelse. Stønn! For tiden er alt et ork! Så det er ikke så mye bedre på hverdagene heller. :angry:

 

Sprengkulda har gitt seg, nå daler snøen ned i overflod. (Husker dere "Det snør, det snør, tidelibom, det er det det gjør, tidelibom, nå snør det bare mer og mer, tidelibom og tidelitei"?) Jeg har vært ute og måket vekk "vinterens vidunderlige skjønnhet" fire ganger i dag, og et par timer etter vistes det ikke at jeg hadde gjort det! :( Egentlig burde jeg gått ut og fjernet enda mere nå, men det får vente til i morgen.

 

Toam, så synd at dere er så mange på kurset at det blir lite tid til opplæring. Kan du ta det opp med kursleder, evt i enerom? Et kurs koster jo skjorta oppå alle andre utgifter en har, så det er jo forbasket om en ikke får noe særlig utbytte av det.

 

Dagens: tp 1,2, skritt 6567, kal 1616.

 

Jaja, vi får fortsette. Det må vel bli bedre. Når det går den veien høna sparker er det bare en ting å gjøre: snu høna! :)

 

Ladies, fatt mot! Dette mestrer vi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Opp 100 g siden forrige uke, grrrr...... sier det igjen, klarer meg veldig fint i løpet av dagen, men når kvelden kommer..... da MÅ jeg ha noe søtt :angry:

 

har ikke registrert noe denne uka, men har begynt nå i dag... vi får no bare prøve, so går det nok bra, positive tanker er viktig ;)

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett, Radiogaga, positive tanker er viktig. :) Det forrige innlegget mitt var ikke særlig positivt, men det var godt å få ut frustrasjonen. :D

 

Kjenner igjen hungeren etter noe godt på kveldstid. Jeg er ikke så sugen etter søtt, men salt og fett derimot ... hjelp! Har du forsøkt med te med litt honning i? Jeg vet noen synes det hjelper.

 

Har måket snø i dag også, men bare to ganger.

 

Har spist litt lite i forhold til den siste tiden, men er mett, og da er det ok.

 

Tp 1,2, skritt 4704, kal 1038.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går ble det inntatt 1587 kalorier og 5835 skritt. Ingen trimpoeng. Te med honning i skal eg jammen prøve fa-mol, skal kjøpe honning i dag :) det varmer jo godt også i disse kalde tider ;) Ellers er eg veldig glad i cottage cheese, mager selvfølgelig, med lettsyltetøy i :) Sundt og godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte honning på flaske, den er litt mer tynnflytenede. Nå er jeg sørpe forkjølet igjen. Så det går i nypete med honning. Ryggen, ja hele kroppen verker så det har ikke blitt noe trening på meg denne uken. Håpet at jeg skulle bli bra før helgen, jeg skal på et kurs i Redesign, prøve å få noe ut av gamle og halvferdige plagg som ligger i skapet. Kjører på med c-vitaminer og nesedråper. Liker ikke å være ute blant folk når jeg er snørrete. :(/>/>

Og cottage cheese med eplesyltetøy og kanel. Nydelig dessert eller mellom måltid.

 

Har ført litt dagbok, i går var det 1437 kcal, 1960 skritt og ingen TP. For det meste sofaen og PC.

 

JEG SKAL SKJERPE MEG. Helgen blir hektisk, men må få beveget meg litt mer om formen blir bedre. HA EN GOD HELG :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad dere er her, damer! :D Motivasjonen er for tiden nokså fraværende, det er et ork å tenke kalorier og bevegelse. Da er det så godt å lese at dere ikke gir opp, selv om det er slitsomt i perioder for dere også.

 

Cottage cheese har jeg ikke spist på årevis. Skal sannelig forsøke det igjen. Takk for tipset. :)

 

Redesign høres spennende ut, Toam. Får håpe du kommer deg av gårde. Det er slitsomt å være forkjølet, så god bedring til deg! :)

 

Tp 2,2, skritt 7089, kal 1491.

 

God helg! Kos dere. Husk at kos er så mye mer enn det vi putter i munnen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere flinke damer!Jeg koser meg fortsatt i varmen langt unna vinter og snø ⛄ï¸â„ï¸ Har litt dårlig tilgang på internett så jeg har ikke vært særlig aktiv inne her, men nå har jeg lest meg opp hvordan det gåt med dere 😉 Ser at motivasjonen vipper litt frem og tilbake og slik er det her også. Tror nok ikke oppholdet i varmen har vært særlig positiv for vekta hittil, men fra midten av januar har jeg gjort et forsøk på å leve sunnere. Har siden jeg kom hit gått stort sett daglige turer på ca. en time (noen dager lengre turer), men med kosen på balkongen i solen på ettermiddagen har vinglasset fristet 😂😂 Nå har jeg i vertfall begrenset det til kun et lite glas vin til middagen, og litt utskeielse i helga 😃 Ikke enkelt dette!!Håper imidlertid at jeg ikke skal ha vektoppgang når jeg kommer hjem og så får jeg starte med registrering på nytt.Enig i at du må fkreve litt når du betaler for å gå på kurs Toam! Det er jo ikke særlig bra at det er så mange på ett og samme kurs. Kursleder burde dele gruppen i to slik at hun får tid til hver enkelt. Og er det i tillegg menge nye så vil vel de, naturlig nok, legge ekstra beslag på kursleder.

Lykke til videre alle damer! Jeg titter innom forumet en dag igjen og ser hvordan det gåt med dere.

Ha en fin lørdagskveld 🌹🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du stakk innom, Betty Blue. :D Du er dyktig som går lange turer hver dag. Men det er ikke enkelt med dette vinglasset på balkongen i solen, det er forbasket mange kalorier i godt drikke. :(

 

Misunner deg sol og varme, her jeg fryser når jeg våger meg ut i sprettkalde og snørike Norge (i hvert fall her jeg bor.) Har i dag måket gårdsplassen igjen, og hjulpet til med å spa ut kameratens grundig nedsnødde og innbrøytede bil. Det siste tok oss en time. Hehe, hvordan fører man snørydding tro? Som styrketrening? :blink:

 

Tp 2,9, skritt 7483, kal 1541.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om det er en aktivitet som heter snøbrøyting, men trim er det og god trening for armer og magemuskler.

 

Jeg måtte bare gi opp kurset i redesign. bare snørr og hoste, og slapp. Synd for jeg har så lite ideer selv, og det kostet nesten 1000 kroner.

 

Hyggelig at du stikker innom Betty Blue, vi "ser" vel mer til deg når du kommer hjem. Vet av erfaring at det er lett å få litt ekstra mosjon når en er på Kanari øyene, men også lett å få i seg flere kcal en en trenger. Er dette noe dere skal gjøre hvert år framover?. Her har det vært sprengkulde og bra med snø. Håper jeg er bedre til uken så jeg får tatt meg en skitur før det blir for varmt her på Østlandet. I dag var det oppe i -2 grader, og varmere skal det bli.

 

Kaloriinntaket er ganske greit. Men ikke mange skritt av å ligge på sofa og se på TV. Heller INGEN TP denne uken. Det er nesten flaut. Kunne ha trent mandag eller tirsdag, men tenkte å gjøre det senere i uken. Må lære med til å trene når jeg kan. Nå røyk tanken om 2-3 styrketreninger i uken og 1-2 kondistrenig.

 

Skal ta meg sammen bare hosten gir seg. Går mye i hostesaft og sugetabletter for hoste.

 

Ha en fin søndag, vi veier oss på tirsdag. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble heldigvis ingen trening på arm- og magemuskler (les snømåking) i dag. :D I stedet ble det halvannen time tur på kameraten og meg. Litt sur vind, men vi fikk rørt oss.

 

Men den skrittelleren jeg har tror jeg ikke noe på. Er ikke så opptatt av allverdens dingser, men kjøpte den fordi jeg tenkte den kanskje kunne motivere meg til å røre litt mer på meg. B) Jeg har noen ganger reagert på antall skritt den viser, jeg har syntes det har vært så lite i forhold til hva jeg har gjort. I dag fikk skrittelleren sin dødsdom. Halvannen time tur, pluss mye gåing frem og tilbake her hjemme, og så viser den bare 2008 skritt. Jeg er ikke så langbeint, så dette ble helt feil. Så hermed er det vedtatt, skrittelleren teller ikke lenger. :D

 

Tp 2,4, kal 1395.

 

I morgen gyver vi løs på en ny uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tema på GR kurs var omega 3. Å ta tran eller annet, men vær litt selektiv i valget av omega3 tabletter. Viktigheten av D. vitamin for å ta opp kalsium, og forbrenne fett.

 

Vekten der var bare redusert mer 300 gram. Vi får se i morgen hva min egen vekt viser.

 

Fått medisiner for å løsne på forkjølelsen nå, så jeg håper jeg er bedre i morgen. Tror jeg må få til en treningsøkt snart. Kjenner det på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Opp 400 g siden siste uke, noe som ikke var sjokkerende i det hele tatt :angry:

 

Men NÅ begynner jeg for fullt (som jeg har sagt utallige ganger....) men har ivertfall fått litt motivasjon igjen. Kanskje det er pga været som er blitt so mye varmere. Vi her på Vestlandet haddet 14 plussgrader i går, og da måtte jeg jo bare ut å gå en times tid. Var også på helsestudio i går og hadde en time med henholdsvis tredemølle, roing og styrke :) Det ble da 4 trimpoeng og inntatt 1251 kalorier. Og 9458 skritt :)

 

Ha en fin uke alle sammen, og husk positive tanker og godt humør hjelper på det meste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg hjem så sent at jeg orket ikke logge meg inn. Men jeg veide meg i går morges, og vekten viste ned 100 g siden siste veiing. Det var egentlig oppmuntrende. :) Med tanke på hvor mye jeg har spist og lite jeg har rørt på meg i det siste hadde jeg faktisk fryktet at vekten var gått opp.

Tp 1,3, kal 1706.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg ikke fått til å registrere eller skrive. Har kommet meg inn og fått lest, men registrering var umulig. :( Ikke første gang jeg opplever det. Like surt hver gang. :angry:

 

Hadde en solid sprekk i går, blæh!, så kanskje like greit at jeg ikke fikk registrert. ;) Men har skjerpet meg i dag.

 

Det er speilblankt ute, men kameraten og jeg dristet oss likevel ut en tur. Rett nok bare på flat mark, men vi fikk da rørt på oss. :)

 

Tp. 2,2, kal 1394.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for glatt til å gå en tur ute, så det ble tredemølle i stedet. Stort sett stillesittende dag, mye pc-arbeid. Men greide selvfølgelig å spise litt for mye likevel. :(

Tp 1, kal 2121.

 

Ny uke, med nye muligheter i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble litt sløv. Jobbet på et kontor i 5 timer, og når jeg kom hjem var det snøvær, surt og kaldt både ute og inne. Glatt på veien og jeg viste at jeg ikke hadde gått noe ned i vekt. Så jeg stakk hodet i sanden og gikk ikke på GR kurs. :(/>/>

 

Så vekten er uforandret, Ingen TP i går og 1586 kcal. Det må vel sies å gå den veien høna sparker. Nå skal jeg ta en tur på treningsstudio, ta en økt med styrketrening og tredemølle eller en tur ut. Skal se litt på vær og føreforhold.

Jeg har piggsko så litt frisk luft og mosjon burde jeg kunne få.

 

God tirsdag til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Har ikke vært her inne på en stund :( mistet den ene hunden min i helgen, og en mistet jeg for to mnd siden :( det har vært en kjempetøff tid, og for å være ærlig en del trøstespising. Har ikke registrert noe. Men vet jo selvfølgelig at slik er det bare, so nå MÅ eg bare ta "rev i seilene".

 

Ha en fin dag damer so tastes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiogaga, så trist med hundene dine! Har hatt hund selv, så jeg vet hvordan det er. Man blir jo så glad i dem, så det er jo som å miste et familiemedlem. :(

 

Toam, når det går den veien høna sparker er det bare en ting å gjøre: SNU HØNA! :) Og det gjorde du jo, ved å komme deg ut i går. Bra! :D

 

Jeg fikk en gladnyhet i går morges, ifølge vekten har jeg gått ned 500 gram siste uke. Jeg har ikke registrert hver dag, har rett og slett ikke giddet, men har jo hatt en viss peiling. Men den vektnedgangen er egentlig ganske tankevekkende. Når jeg ser på kaloriinntaket jeg har registrert ligger det mellom 1390 og 2125, og det har i hvert fall ikke vært mindre de dagene jeg ikke har registrert. :huh: Tenk på hva jeg kunne ha gått ned dersom jeg hadde kuttet ut noe av alt det snopet og alt det ekstra jeg har dyttet i meg! :blink: Sunn mat blir plutselig ikke så sunn når det blir alt for mye av den. Det er jo egentlig en motivasjonsfaktor i seg selv å tenke slik. :)

 

Jaja, nok filosofi for i dag. Vi får gå løs på resten av uka med godt humør og innsatsvilje! :D Her snør det igjen, og mer skal det bli, så jeg må nok til med snøskufla igjen om en stund. Blir jo litt trening det også, selv om det ikke registreres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...