Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Har fri i dag og det er godt. Har tatt joggeturen allerede og klarte faktisk 8 km på 49.50 min. Det lover godt for løpet om to-tre måneder. Kanskje jeg skal sette et lite mål for meg selv. Klarer nok ikke 45 min, men kanskje 48 ?? Hmm mm får se. Målet er jo bare å delta også.

 

Må nok til å spise rasjoner og kanskje notere ja for jeg ser vekta går veldig opp denne siste uka og det skal den jo ikke :angry::mellow:

 

Har fått helt dilla på den nye cottage cheesen med eple, kanel og vanilje. Har banan på knekkebrød og topper det med denne cottage cheesen. Det er SÅ godt.

 

I dag blir det kjøttdeig og spagetti. Det er alle sin favoritt her i huset. Men nå lager jeg sausen uten smør og har fullkorn pasta til så den er jo ikke så galen. Når jeg da også har karbonadedeig blir det jo nesten litt sunt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo på en måte fri på meg også idag. Poden begynte på medisiner igår og syntes jeg merket bedring allerede idag. Ingen feber og matlysten er så smått tilbake. Heldigvis! Men det går mest i tegnefilm-marathon og soving. He he! Og mens han sover koser mor seg med frukt med vaniljekesam og litt hakkede valnøtter på toppen, til lunsj. Nom-nom!

 

Ble ikke noe rockering igår. Fikk symaskinen i hus, så nå syes det ved enhver ledige stund! Har sydd igjen hull i noen lommer, lagt ned en kjole og holder nå på å sy inn en kjole. Moro! Særlig å måtte sy inn klesplagg, da! B)

 

Ingen større endringer på vekta, skarve 100 gram ned fra igår. Men ikveld blir det endelig jogging igjen. En siste kraftinnsats før veiedag imorgen. Plutselig begynte det å lave ned så veldig med snø her, så da er det vel på igjen med løpebroddene. Isj!

 

Høres spennende ut med det løpet ditt, Henna! Hvis du løper på 49,5 nå så klarer du fint 48 om et par-tre måneder. You bet! Selv er jeg ganske håpløs på både konkurranser og det å løpe lenger enn mine vanlige drøye 5 km. Blir det lenger enn det, så mister jeg interessen og motivasjonen totalt. Ikke liker jeg å løpe sammen med noen heller. Det skal aller helst ikke være noen andre mennesker i nærheten, verken andre mosjonister eller folk som lufter hunden, i mils omkrets, så jeg kan få lange ut i ensom majestet. Ganske sær, med andre ord! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet meg på jobb enda men skal snart løpe. Ukens vekt ble 66.3 kg . Helt greit selv om det er opp en halv kilo siden sist fredag. Tror i grunnen denne vektene er mer realistisk. Det har ikke vært en så god uke matmessig heller så jeg er veldig fornøyd. Får ta den tid det trenger.

 

I dag blir det kanskje en tur med hunden men ingen trening. Men i helgen har jeg store planer om å være aktiv. Det er jo morsdag på søndag så det blir vel et lite kakestykke også. Om jeg smaker alkohol i helgen får vi se. Kanskje /kanskje ikke.

 

Uansett ha en fin helg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skritt frem og ett tilbake. Det er selveste slanke-refrenget, mistenker jeg! ;) Men så lenge det går nedover på sikt, så går det jo i riktig retning!

 

Her ble det 600 gram ned siden forrige fredag, til 58,9 kg. Superfornøyd med det! Så får vi se om jeg klarer å holde meg på 58-tallet nå da.

 

Uansett, fin graf og fremdrift, synes jeg!

ySLNbbw.png

Litt hopp og sprett må man jo bare tåle, særlig når det er godt innenfor grensene, attpåtil.

 

Har 2 utfordrende helger foran meg nå. Vel, egentlig bare søndagen denne første helga, med bursdag. Men neste helg skal vi på langweekend til nordvest-landet. Hvilket betyr mange timer i bil (med tilhørende bil-mat-utfordringer) og 2 hotellovernattinger. Yikes!

 

Men første helga først... Bursdag nå på søndag. Må veies opp med en tredje joggetur enten lørdag eller søndag. Fikk jogget igår som planlagt, men guuuuud så tungt! Blæh! Nå er det en fin blanding av snøregn-slush her. Burde jogga i slagstøvler. Ja, ja. Lever i håpet om våren, rett rundt hjørnet...? :rolleyes:

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg!

 

Her ble det litt opp, som forventet, etter lørdagskos og bursdag søndag. Opp 700 gram, til 59,6 kg. Men det er helt ok. Det er jo også faktisk laveste mandagsvekt hittil i år! :)

 

Noe som ikke er ok er at nakken låste seg, andre helga på rad... Grrrrr! Så det ble ingen tredje joggetur denne helga heller.

 

Men det understreker bare ytterligere behovet for noe jeg uansett har tenkt mer og mer på i det siste, nemlig å gjeninnføre stretching på programmet igjen. Har vært flink med det tidligere, men så rant det bort i sanden. Men man blir ikke akkurat myk i kroppen av jogging. Eller av å sitte på rompa på kontoret hele dagen. Det er også en av de tingene som gjorde at jeg bestemte meg for å begynne med stretching igjen; tanken på hvor mye jeg sitter stille. Særlig på ukedagene. Det er skummelt mye!

 

Og nå dette med nakken, at den låser seg oftere og oftere. Auuuuu! Så nu... jäklar! Nå skal det stretches!

 

Planen er som følger: de ukedagene jeg ikke jogger, skal jeg ta en time stretching. Sånn at jeg har noen form for aktivitet hver dag. Når jeg har tid til å sitte på rompa hver kveld og surfe på nettet eller se på tv, har jeg tid til å bytte ut en av de timene med aktivitet istedet.

 

Og siden nakken fremdeles er stiv som bare pokkern idag også, går jogging fortsatt ut. Så da blir det ukas første stretching istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så ergerlig med nakken da. Alltid kjedelig når en skade setter strek for planlagt trening. Hva er streching?

 

Helgen ble som forventet hos meg også, litt opp, men det har jo vært mye kake da. Laget en fantastisk på fredag som jeg koste meg både lørdag og søndag. Men ellers var jeg relativt flink. Trim ble det også. Løp 8.5 km på lørdag og gikk 9.7 km på søndag med hunden. Det har antageligvis reddet meg slik at det ikke ble helt hakkande gale. MEN jeg er jo på kurs og skal jo NED. Hmm....

 

I dag har vært en helt grei dag til nå. Kvelden er jo verst, men nå er det kurs på onsdag og det blir jo regelrett flaut hvis jeg har gått opp de siste 14 dagene. Har 4 uker igjen og hadde jo lyst å fått av litt mer da. :D I dag blir det i alle fall treningsfri. Hadde 14,5 trimpoeng forrige uke ;)

 

Nå føler jeg frokost, lunch og mellom måltid + middag går veldig greit. Problemet er kvelden. Der sliter jeg. Siden GR middagene ikke er så mye er jeg nesten sulten igjen kl 1800 når jeg spiste 1530. Så jeg prøver å tyne ut kveldsen. Men blir jeg for sulten om kvelden klarer jeg det ikke for da får jeg ikke sove og det sliter jeg NOK med. En annen sak er søtt i hverdagen. Der jobber jeg med NULL kake/kjeks i hverdager så får det heller smyge seg et stykke eller to i helgen. Det er i alle fall ukas mål for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at jeg ble litt bedre i nakken utover dagen igår og våget meg derfor ut på en joggetur likevel, på kvelden. Som oftest bedrer småvondter seg hvis jeg trener. (Så sant det er litt/passe vondt og ikke skitgørr-vondt.) Dessuten kikket jeg i kalenderen og så at jeg neppe ville fått tid til jogging ikveld likevel, siden mannen jobber sent. Og jogginga hjalp! Føler meg mye bedre i nakken idag! Tjohoo!

 

Men siden det da blir joggefri ikveld, blir det stretching idag istedet.

 

Stretching er ikke annet enn uttøyning. Det finnes sikkert mange måter å tøye ut på og jeg har ikke så innmari peil, så jeg følger et program fra en gammel DVD jeg har. Den starter med litt oppvarming, deretter uttøyning av skuldre, rygg, knær og ben. Poenget er altså å bli mer fleksibel og forbygge skader. Serien med øvelser tar alt fra 60 minutter til 70-75 minutter, alt avhengig av hvor lenge du holder hver strekk. I perioder hvor jeg har gjort det regelmessig merker jeg tydelig bedring i særlig rygg og kroppsholdning. Det er helt gull!

 

Ulempen, og grunnen til at jeg ofte faller av etter en periode, er at det altså tar en drøy time, og jeg har ikke tålmodighet til å holde på med noe lengre enn en halvtimes tid... :unsure: Fryktelig idiotisk av meg, I know, men jeg har lovet meg selv å jobbe mer med den saken nå denne våren. Gidde/orke/ha tålmodighet til å trene lenger en bare enn halvtime av gangen. Skal teste det ut med løpinga etterhvert også.

 

I alle fall, da var ukas første joggetur unnagjort. Og det ble ned en halv kilo til idag. Superdupert!

 

Skal få til 1 joggetur til innen fredag, for da reiser jeg avgårde til nordvestlandet for helga. Blir borte fra fredag morgen til søndag kveld og får ikke tid eller anledning til noe trening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går jammen fort opp og veldig fort ned igjen Bijou. Heldigen du. Her sitter helga litt inne enda. I går ble det treningsfri, men nå planlegger jeg langtur med hunden. Den er på 9 km og tar sin tid når hun skal snuse og tisse overalt. Har løpetid for tiden og det er ikke måte på hvor mange dråper hun klarer å presse ut.

 

Det går greit matmessig. Det ble 3 twist i går og 3 til kaffien i dag også. Det får gå, jeg må bare innrømme for meg selv at en dag uten NOE søtt er så kjedelig, akkurat som en helg uten et glass vin. Men kanskje hvis jeg klarer å begrense meg så kan jeg likevel ta det 3 twistene og det (to-tre)glass med vin hver uke.

 

Jeg synes også at øvelser er så kjedelig. Finner på tusen unnskyldninger for å la være. Da er det nesten bedre å bare gjøre noe en liker. Eller som du sier ikke så lenge. En halv time streching er jo ganske mye det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte "bare" 50 minutter på stretching-programmet igår. Raskere enn fryktet! Og da følte jeg at jeg brukte god tid på hver øvelse også. Avsluttet med styrke/treningsstrikker og ett kvarter rockering. Følte meg veldig flink etterpå!

 

Men saboterte ganske bra på matfronten igår, med stooooor porsjon middag, sjokolade på jobb og en Troika på kvelden hjemme. Dermed opp 200 gram til idag. Grrrumpff! <_<

 

Men prøver å være flinkere med maten idag. Og så blir det ukas andre (og trolig siste?) joggetur ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt intervalltrening på jobben på tredemølle. Gikk kjempefint. Løp først 6 min 8 km/t deretter løp jeg 4 min x 4 på fart 13km/t med ett par min. mellom hver gang til å roe ned pulsen. Det var herlig å kjenne at formen virkelig begynner å komme seg.

 

En annen ting som ikke er så kjekt er at jeg har fått øyemigrene. Ja utrolig nok er det noe som heter det. Det flimrer for øynene mine i ca 20 min et blålig lys. Etterpå får jeg knallvondt i hodet resten av kvelden. Fikk det i høst og nå dukker det opp med jevne mellomrom. Skikkelig ekkelt og lite kjekt, men det skal visst være helt ufarlig. Har sjekket det ut med øyelege.

 

I dag har jeg jo hatt et anfall og nå tenker jeg at jeg skal legge meg tidlig å se om hodet blir bedre. Ellers gikk det ikke så greit på GR kurset. Hadde på 14 dager gått opp 400 g. Tror ikke det er tilfelle, kjenner jeg er ikke helt god i magen, kan tyde på noe er på gang. Vi får se. Jeg er i alle fall glad for å ha kommet inn i gode rutiner og trening på stell. Så får vi ta vekttap som en bonus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda. Øyemigrene hørtes ikke noe kjekt ut, nei. Må være fryktelig slitsomt. Men bra du har treninga på plass! Det må jo gjøre godt for resten av kroppen i det minste. :)

 

Her ble det altså jogging igår - og glad er jeg for det idag. For idag sludder det noe sinnsykt. Klissvåt, tung, slapsete snø. Så heldigvis ingen jogging idag. Men skal rocke ring og stretche. Siste innsats før jeg tar langweekend.

 

Vi skal oppover til nordvestlandet igjen og hente ting og møbler etter mormoren min som gikk bort i høst. Så det blir kjøring i bil i hele morgen (på selveste Valentine), så fylle bilen lørdag og slappe litt av, før nedovertur igjen søndag. Det blir 2 netter på hotell i Ålesund. Fin by, da! Er veldig glad i Ålesund, selv om slekta bor littegrann utenfor.

 

Rekker vel såvidt innom her imorgen tidlig med fredagsvekta, men hvis ikke så tar jeg det søndag kveld. Vært flink med kostholdet både igår og idag, til tross for et godterisug av en annen verden! :blink: Men har bestemt meg for å tyne meg selv disse siste par dagene og vente med alle utskeielser til helga. Det blir sikkert mer enn nok kos da, med biltur, Valentine, hotellopphold og kakeservering hos slekta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur innom i full fart, før avreise.

 

Klarte jo ikke å holde fingrene helt av godterifatet igår likevel. Ble et par biter med smågodt og ett sånt Freia Påskeegg. De er så himla gode! :rolleyes:

 

Ikke ble det tid til stretching heller, pga. pakking og organisering. (Men det ble rockering!) Poden skal jo ikke være med oss på tur, men til bestemor. Han er forresten endelig frisk og er i full vigør igjen.

 

Men ja... Vekta. 58,7 kg viste den idag. Skarve 200 gram ned fra forrige fredag, men strålende resultat likevel, synes jeg! Og supert utgangspunkt for helga, hvor det garantert blir opp!

 

ySLNbbw.png

 

Må nok regne med minst 1 kilo opp denne helga (forbereder meg på 2...). Men ja, ja. Får ta det av igjen når jeg kommer hjem. Skal ihvertfall kose meg på tur!

 

Ha en fin helg, Valentine og det hele, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra tur! Det ble en veldig fin langweekend. En slags kombinert kjærestetur, flyttelasstur og familiebesøk. He he! Koste oss veldig, på alle måter.

 

Men o boy... som jeg har spist! :unsure: Ingen hemninger i det hele tatt. Det ble definitvt 3 lørdager på rad.

 

Var såvidt jeg turde å trå på vekta idag, men den viste 59,9 kg (altså 1,2 kg opp) og jeg pustet lettet ut! Det er absolutt levelig. Fryktet mye mer!

 

Nå er det bare å brette opp ermene og sette igang med trening og normalt kosthold igjen. Beste av alt: jeg er så overspist på snop og snacks at jeg ikke har lyst på noenting nå! ;)

 

Ha en fin uke!

 

Henna, hvordan går det med deg? Er du kanskje på vinterferie...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vinterferie enda, det er neste uke. Men jeg føler det er litt vinterferie i huet. I alle fall etter denne helgen. Kunne ikke tro jeg går på kurs. Det sa rett og slett litt pling i bollen. Spiste både det ene og det andre. Tror rett og slett ikke jeg tør gå på kurset på onsdag. :huh: Jo jeg skal jo det, men ikke noe gøy. Fredagsvekten var på 66.8 kilo. Får satse på å se det samme tallet på fredag igjen.

 

Lørdag reiser vi på fjellet og det kan jo bli litt av en utfordring. Huttetu. Mange gode venner og da blir det lett kos, kos og atter kos. Både alkohol og snacks og vi skal jammen meg feire en gebursdag også :mellow: Vel får vel bare prøve så godt jeg kan.

 

Hadde så lyst å få av disse tre kiloene på kurset, men det ser rett og slett svart ut. Nå vet jeg i alle fall at trusselen om å veie meg forann noen en gang i uka faktisk ikke er nok. :( ja ja. jeg angrer ikke, jeg lever for så vidt sunt og har fått av de verste to kg. + at jeg er kommet godt i gang med jogging og trening. Det er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kilo av når man er i HV-fasen og å komme igang med trening igjen er kjempebra! :) Du skal ikke kimse av det. Og så vet vi jo av erfaring at det er gode perioder og dårlige. De kommer og går, og skifter hele tiden. Vi får bare holde motet oppe - og blikket på målet!

 

Her var det deilig å komme tilbake til hverdagskost igjen, etter all utskeielsene i helga. Raste av en halv kilo til idag.

 

Skulle jo blitt stretching igår, men den gang ei. Men det ble rockering. Og idag blir det ukas første joggetur! Nesten så jeg gleder meg, det er så lenge siden sist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp på kjempebra tid igår! Nestbest noensinne! :) Men tydeligvis for fort til at GPS'en klarte å henge med, for den viste at jeg hadde løpt 7,8 km, istedet for mine vanlige 5 km, og det stemte jo ikke. Ja, ja. Men tida ble i det minste riktig.

 

Vekta rikket seg ikke nevneverdig til idag. Men igår og idag har jeg vært veldig oppblåst i magen. Har fått urinveisinfeksjon og har prøvd å "skylle" det vekk siste par dagene ved å drikke masse, masse. Men det har ikke hjulpet. Så idag var det å krype til korset og komme seg til legen og få antibiotika. Æsj! Men da gidder jeg ikke lenger å drikke til jeg ser mannen med ljåen heller, så forhåpentligvis normaliserer magen seg snart.

 

Idag er det joggefri. Men prøver meg på stretching, rockering og styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sto stille på GR kurs i dag og det var nesten ventende etter den helgen. Har hatt en god dag i dag i alle fall.

 

Nå går det mot vinterferie og jeg tar en liten pause fra GR forumet. Kommer tilbake etter vinterferie hvis jeg "tør" ;) Nei fra spøk til alvor har nå i alle fall planer om være flink så får vi se.

 

Holder på å teste ut et kosttilskudd av spinatblader. Skal gi en god metthets følelse som varer i 6 timer. Tar det om ettermiddagen så får vi se om det kan virke litt utover kvelden og kanskje kveldene kan bli litt lettere. Kjøpte det på helsekosten etter at jeg leste om det i Lev Bedre. Vi får teste ut og se. :)

 

God vinterferie Bijou. Jeg drar til fjells B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie, Henna! :) Og velkommen tilbake etterpå!

 

Her begynner heldigvis antibiotikaen å virke og magen å stabilisere seg også. Litt ned på vekta idag. Men spørs om jeg klarer samme fredagstall som forrige uke på veiedag imorgen. Stresser ikke så veldig med det.

 

Jobbet overtid igår, så stretchinga gikk ut. Igjen. Unskyldningene begynner å renne på allerede, gitt... ;) Men det ble rockering og styrke med treningsstrikker ihvertfall.

 

Ikveld blir det ukas andre joggetur. Det kom endel snø igår og er meldt enda mer snø ikveld. Men jeg får bare tre lua godt nedover ørene. Og på med joggebrodder igjen. Pjuh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, det var tungt å jogge igår! Masse våt, tung snø. Følte at jeg nesten ikke kom av flekken. Det ble ikke noen tidsrekord, i alle fall. Men jeg kom meg da ut.

 

Og klarte jaggu meg å trimme bort siste grammene fra helga i samme slengen, så vekta stoppet på 58,7 kg denne fredagen også. Nøyaktig det samme som sist uke. Helgesyndene er borte! Jippi!

 

ySLNbbw.png

 

Kom forresten over en veldig interessant artikkel igår om emnet delte magemuskler. Har hatt en liten mistanke om at magemusklene mine ikke falt helt på plass igjen etter fødselen for 2-3 år siden. Og ganske riktig, etter å ha tatt testen som sto beskrevet i artikkelen, fikk jeg det bekreftet. Ingen stor krise, da det ikke er så stor separasjon. Og litt skal det jo koste å bære frem et barn. Men... fikk forklart at det da faktisk ikke er alle styrkeøvelser for mage som jeg bør ta, da det kan gjøre separasjonen større. Hm! Må innrømme at jeg ikke har satt meg videre inn i dette feltet før.

 

Link til artikkelen:

http://nhi.no/livsstil/kosmetisk-medisin/plastisk-kirurgi/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankes-trenes-34991.html

 

Leste flere artikler om det på nettet og fikk meg flere aha-opplevelser. Det er altså de tverrgående magemusklene jeg bør konsentrere meg om, og trening av disse kan muligens hjelpe separasjonen litt. (Men det er mye annet som spiller inn også, som gener og arv. Noen er visstnok også født med delte magemuskler, fra barnsben av. Også nytt for meg.)

 

Så mer fokus på kjernemuskelaturen og de tverrgående musklene. Jeg har jo bare tatt alt mulig av styrkeøvelser for magen, uten egentlig å tenke over hva som er riktig for meg og min kropp. Og heller lagt vekt på variasjon.

 

En annen ting jeg ble påminnet om er at kjernemuskulaturen selvsagt henger sammen med bekkenmusklene og ryggvondter i korsryggen også (som jeg ofte sliter med). Alt henger sammen med alt. Jommen fort gjort å glemme. :unsure: Så daglige bekkenbunnsøvelser fra nå av, altså. Ikke bare sporadisk, når jeg kommer på det eller gidder. :rolleyes:

 

Så igår, da jeg tok mine daglige styrkeøvelser (tar ca. 5 minutter hver kveld), tok jeg kun bekkenbunnsøvelser og den øvelsen i NHI-artikkelen/videoen, hvor man lærer seg å finne og stramme de tverrgående magemusklene istedet. Ny rutine fra nå av! De gamle mageøvelsene går ut inntil videre, til jeg vet helt sikkert at de er gode for akkurat min mage.

 

Vel, denne helga har jeg ingen spesielle planer. Skal ta min tredje joggerunde og ellers bare slappe av og pusle i heimen. Deilig!

 

Har bestemt meg for max 500 gram opp denne helga. Basta. Bom.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strålende helg! Det ble kos, men kun 400 gram opp. Juhuuu! :) Begynner dermed uka på 59,1 kg. Beste mandagsvekt hittil i år.

 

Ble ikke noen tredje joggetur i helga. Har litt bivirkninger av antibiotikaen, bl.a. akutt svimmelhet og kvalme. (Som dårlig lot seg kombinere med vinen jeg drakk lørdag kveld...) Men jeg rocket ring både lørdag og søndag. Pluss styrke med treningsstrikker søndag. Så jeg fikk sneket inn litt. Skal bli godt å bli ferdig med medisinene denne uka.

 

Satser også på minst 3 joggeturer denne uka. Forrige uke ble det altså bare 2. Synes det er litt for lite. Kjenner til og med at det kribler i beina hvis det går for mange dager imellom, uten løping. Huttetu! :rolleyes:

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas første joggetur ble unnagjort igår. All snøen er smeltet igjen. Jippi! Så jeg slapp joggerbodder. Men til gjengjeld blåste det som bare rakkern, motvind hele veien virket det som, så fikk god ekstratrening der. <_<

 

Vekta krabbet et par hundre gram nedover til idag.

 

Har forresten mekket sammen en ny frokost som jeg har testet ut i en drøy uke nå og som føles ganske bra for kroppen.

 

Tidligere har frokostrutinene vært ganske tilfeldig; ingenting i det hele tatt (resultat: svimeslagen allerede etter å ha levert i barnehagen og innen jeg kom på jobb) eller 1 Skyr, eller et knekkebrød med ost.

 

Etter å ha overnattet på det favoritthotellet vårt i Ålesund, både sist helg og i høst, fikk jeg litt sansen for frokostblandinger igjen. De hadde så mye godt og innbydende på hotellet, som man kunne komponere selv. Pluss at jeg merket tydelig at det var godt for magen min.

 

Så jeg tok med ideen hjem og min nye frokost er nå en basisoppskrift av følgende:

3 ss Bjørn havregryn (mye fiber, null sukker, rik på protein)

1 ss linfrø (Omega 3-fettsyrer og bra for fordøyelsen)

1 ss soltørkede tranebær (for søtning, C-vitaminer, antioksidanter og angivelig bra mot urinveisinfeksjon!)

3-4 ss Biola naturell

 

Totalen på dette utgjør ca. 225 kalorier. Det kan først se litt stusselig ut i bollen, før man tar på Biolaen, med metter lenge. (Havregryn sveller jo litt i magen.) Pluss at det bare er godsaker som kroppen min trenger. Kan selvsagt varieres i det uendelige, etter smak og behag. I helga kjørte jeg f.eks. "helge-versjon" og tok oppi litt hakkede nøtter og oppskåret frukt i tillegg. Namme-nam! :) Blir jo flere kalorier da, men helg er helg.

 

Har i alle fall ikke tenkt å bytte ut denne frokostrutinen med det første! Dessuten vet jeg nøyaktig hva jeg får i meg, i motsetning til de ferdigkjøpte frokostblandingene.

 

Vel, joggefri idag. Planen er rockering og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk en hel time med gange igår, pga. noen ærender. Og fikk tatt både rockering og styrke med treningsstrikker på kvelden. Fornøyd!

 

Maten går stort sett greit. Men igår ble det jommen meg en halv pose Non Stop! Vet ikke helt hvor den kom dalende ned fra... :rolleyes:

 

Ellers går det for såvidt fremover med de nye mageøvelsene. Noen dager synes jeg det er enkelt, å lokalisere kjernemusklene og trene de. Andre dager, gjerne når jeg er sliten og ukonsentrert, "finner" jeg de ikke i det hele tatt og ender opp med å bare holde inn pusten, eller enda verre, skal stramme magemusklene og strammer istedet bekkenmusklene (som jeg nettopp har tatt). Blir jo helt feil. Men desto større grunn til å fortsette! ;)

 

Blir ukas andre joggetur ikveld. Håper jeg. Hvis det ikke høljer for mye ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det høljet ikke ned på kvelden igår da jeg tok på meg treningstøyet. Joda, det høljet ned akkurat da jeg skulle til å gå ut døra. Og jada, det høljet ned hele turen så jeg ble våt inn til skinnet. <_< Men jeg kom meg ut - og fullførte! Det er det viktigste. Løp på ganske bra tid også. Ville jo fort hjem til varmen og tørre klær. He he!

 

Ellers er jeg veldig sjokoladesugen om dagen, og gir etter, litt hver dag. Ikke bra. Føles ut som sånn ukontrollerbar PMS-hunger. Men PMS'en kommer ikke før neste uke, så kan ikke skylde på det heller. Æsj!

 

Ja, ja. Har ikke gått noe mer ned. Ikke noe mer opp heller. Får se hva "dommen" blir imorgen på veiedag. Det blir vel temmelig stabil fra forrige uke.

 

Ikveld blir det uansett rockering og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag! 58,6 kg viste vekta. Strålende!

 

Tok en liten skjerpings igår og da falt det av noen siste hundre gram. Og da holder kurven seg ganske stabil fra de siste 2-3 ukene, altså.

 

ySLNbbw.png

 

Litt usikker på om jeg skal jogge ikveld. Pleier å ta meg fri fredager og lørdager. Men denne uka har jeg løpt mandag og onsdag, istedet for tirsdag og torsdag. Dermed blir det så langt opphold hvis jeg ikke skal løpe noe som helst mellom onsdag og søndag, liksom. :mellow: Jeg får tygge på det resten av dagen.

 

Helga består av nok utfordringer, i alle fall. Vi er invitert bort til lunsj lørdag. Og har invitert til fastelavn-middag hjemme på søndag (inkl. boller med krem!). Så strengt tatt hadde det ikke skadet med en ekstra joggings akkurat denne uka.

 

Gir meg selv den samme helgeutfordringen som sist uke: max 500 gram opp.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er vel overstått og ny uke står for døren.

 

Det ble mye god mat i helga, og kanskje litt for mye, samt sjokolade og 1 fastelavnbolle. Resulterte i 700 gram opp. Klarte dermed ikke målet mitt om max 500 gram opp helt, men spist er spist. Det er i alle fall nærmere en halv kilo enn en hel! ;) Får trøste meg med det.

 

Det ble ukas tredje joggetur på lørdag. Og rockering og styrke med treningsstrikker søndag. Fornøyd med det! Holdt nesten på å ta meg en joggetur søndag også, pga. fastelavnkosen, men er blitt småforkjøla, så jeg lot være. Ikke pleier kroppen min å respondere særlig bra på 2 joggeturer på rappen, uten hviledag imellom, heller. Så jeg holdt meg klokelig i ro.

 

Uansett, starter uka på 59,3 kg og sikter meg inn mot midten av 58-tallet til fredag, som vanlig. Til tross for PMS/mensen-uke. (Får se hvordan det går. He he!)

 

Og satser på 3 joggeturer denne uka også.

 

Tror jommen jeg begynner å merke resultatene av en drøy uke med daglig trening av kjernemuskelaturen også. Har i alle fall ikke hatt vondt i korsryggen etter at jeg begynte med de nye øvelsene. Og det er uansett veldig deilig, tilfeldig or not! :)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...