Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Hadde en ganske rolig dag igår, treningsmessig. Bare de fem-minutterne med styrke/kjernemuskeløvelser på kvelden.

 

Er på vei nedover mot 58-tallet igjen på vekta. Og ikveld blir det ukas første joggetur, til tross for at forkjølelsen sitter i enda. Den blir i alle fall ikke verre, så da prøver jeg meg med løping.

 

Alt som normalt, med andre ord! :) Ukene blir jo fort ganske rutinepreget, når ting funker. Får vel snart begynne å trappe ned på rapporteringen min her inne på GR. Kanskje fra april? En gang må jeg jo slippe tak i "moderskipet" og klare meg helt på egenhånd. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har vært flink lenge her inne Bijou. Du er rett og slett en inspirasjon for oss andre :)

 

Jeg er tilbake fra vinterferie og det gikk jo som vanlig den veien høna sparker det :mellow: Ja ja vi koste oss veldig med mye god mat. Men det ble nå litt trim innimellom også.

 

Vektmessig opp en kilo fra det tynneste. Men nå har jeg nesten bestemt meg for å prøve å holde vekta. Kurset er snart slutt og jeg jeg gikk kun ned ca 2 kg. Men gode trimvaner har i alle fall kommet til. Vi får se men jeg kjenner jeg er ganske lei hele slankingen. Det er en evig kamp. Bare så synd (eller bra?) at jeg trives best som slank. Da er det liksom bare å fortsette kampen. Men jeg merker at når jeg trimmer regelmessig kan jeg unne meg litt godt innimellom også.

 

Nå skal jeg ut på ukas første men siste joggetur. Skal fjerne en føflekk på en tå i morgen så da blir det vel bare gåing de neste to ukene. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har vært flink lenge her inne Bijou. Du er rett og slett en inspirasjon for oss andre :)

 

Jeg er tilbake fra vinterferie og det gikk jo som vanlig den veien høna sparker det :mellow: Ja ja vi koste oss veldig med mye god mat. Men det ble nå litt trim innimellom også.

 

Vektmessig opp en kilo fra det tynneste. Men nå har jeg nesten bestemt meg for å prøve å holde vekta. Kurset er snart slutt og jeg jeg gikk kun ned ca 2 kg. Men gode trimvaner har i alle fall kommet til. Vi får se men jeg kjenner jeg er ganske lei hele slankingen. Det er en evig kamp. Bare så synd (eller bra?) at jeg trives best som slank. Da er det liksom bare å fortsette kampen. Men jeg merker at når jeg trimmer regelmessig kan jeg unne meg litt godt innimellom også.

 

Nå skal jeg ut på ukas første men siste joggetur. Skal fjerne en føflekk på en tå i morgen så da blir det vel bare gåing de neste to ukene. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra vinterferie, Henna! Litt opp i en ferie må vi regne med - og ha lov til. Når hverdagsrutinene kommer tilbake går litt av feriegrammene av uansett, av seg selv. Og så får man heller jobbe litt mer fokusert med det som er igjen.

 

Men vi må bare ikke gi opp! Noen gang. Da vet vi hvor det går. Og dit vil vi ikke! ;)

 

Vet ikke hvor mye jeg har klart å inspirere andre med denne dagbok-tråden min, men håper jo det er litt, selv om tråden først og fremst har vært "til eget bruk". Målet mitt er jo nådd og har holdt meg innenfor vektbeltet mitt nesten 1 helt år nå. (Og heller ikke registrert mat siden november!) Så jeg føler jo at jeg klarer meg veldig bra. Men så har jeg skiftet ganske mye fokus det siste året også. En god del gammel tankegang har måttet byttes ut, til fordel for ny. Men samtidig er jeg glad for at jeg ikke har måttet skifte personlighet helt heller og kunnet beholde f.eks. godtegompen i meg. Hi hi! Jeg må bare holde litt kontroll på henne, så hun ikke tar helt av... ;)

 

Ellers... ja, nei, jo. Kanskje jeg skal prøve å rapportere inn her kun hver fredag i en overgangsfase, på veiedagen min. Og se hvordan det går.

 

Den nye livsstilen går jo fortsatt ut på å grovregne antall kalorier i hodet og regne seg fram til en akseptabel sluttsum pr. dag. Og presse seg ut på joggeturer 3 ganger i uka, selv om jeg egentlig ikke vil. Og generelt fortsette å røre på kroppen min, så den ikke stivner helt. Tenke at all aktivitet og bevegelse er bra (ikke slitsomt eller kjipt). Alt det der gjelder jo fortsatt, hver dag, hver uke, samme hvor mange ganger i uka jeg rapporterer inn akkurat her på denne tråden på GR-forumet.

 

Hm. Skummelt-spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å holde vekten er jammen ikke lett, nesten lettere å slanke seg. Når en skal holde vekten kan en jo unne seg "litt" og litt kan fort bli "litt for mye". Det er min erfaring.

 

Jeg merker på hodet at jeg har holdt på en stund. Det har skjedd en endring der inne i topplokket. Mens jeg tidligere ikke klarte å hente meg inn etter en ferie går det faktisk ganske greit nå. Det viktigste for meg har vært jogginga. Den har hjulpet meg på rett spor gang på gang. Det er ingenting som slår følelsen etter en god joggetur. Den er rett og slett "priceless".

 

Nå blir det nok ingenting jogging på et par uker for hele tåa er helt polstret med plaster og bandasjer og jeg er faktisk sykemeldt ut uka. Hmmm blir sikkert ikke en gåtur engang. Da er det viktig å ikke ha et stort matinntak disse dagene. Skal nok gå det også. Det verste blir i helgen når jeg skal ut på fest hvilke sko jeg skal ha på meg. Blir vel å sitte med beina på bordet i crocks. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk og lov for jogginga her i gården også. Pjuh! Jeg liker det ikke, men så liker jeg stort sett ingen form for trening. Jogging er bare det jeg liker best av alt det jeg ikke liker! ;)

 

Ble rockering og styrke igår. Og ukas andre joggetur ikveld. Meldt mer regn, selvfølgelig... Synes hver eneste joggerunde har vært kliss-klass siste ukene. Vi vil ha soooool! Men "ekspertene" sier den trolig kommer neste uke, så da er det vel bare å holde ut litt til.

 

Lykke til med sykemeldt tå på fest til helga, da! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og vekten viste 66.6 kg. Greit nok.

 

Ingen trim på en stund enda. Vanskelig å spise lite også når en bare går hjemme og dunter. Synes liksom at en fortjener noe godt da. Men det gjelder å holde seg i skinnet for det.

 

Ha en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får bare prøve å holde seg i skinnet, selv om man synes man fortjener en belønning eller to (eller tre...). :rolleyes: Her herjer godterilysten på det verste, midt i PMS/mensen-uka, og magen er oppblåst og ekkel. Det glapp litt med sjokolade igår og vips; opp tre hundre gram. Til tross for ukas andre joggetur igår kveld. Ja, ja. Noen uker er jo bare sånn.

 

Dermed veide jeg inn på 58,9 kg idag.

 

ySLNbbw.png

Satser på noen hundre gram nedover igjen til neste uke, når saker og ting stabiliserer seg igjen.

 

Planen for helga er den samme som de forrige ukene: max 500 gram opp. Det er fast helgeplan fra nå av.

 

Og dermed tar jeg helg. Og en forumspause - helt til neste fredag, har jeg bestemt meg for! :) Det blir spennende, å se om jeg klarer hverdagene uten de daglige oppdateringene og mumlingene med meg selv her inne. Ting går jo egentlig så på skinner nå at selv jeg synes det er søvndyssende å lese mine egne innlegg. He he! Så da kan dere andre få slippe også. Men jevnlige fredags-oppdateringer skal det bli, en stund til, for å fortsatt ha litt press på meg til rapportering og for å fortelle hvordan det går.

 

Ha en fin helg og uke imens, Henna og event. andre som måtte lese! Ses neste fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å oppdatere hver fredag jeg også.

 

Denne uken stoppet vekten på 66.1 kg og det er jeg strålende fornøyd med. Har hatt en uke med lite fokus på mat og trening. Mat fordi jeg ikke har hatt apetitt og trening fordi jeg ikke har kunnet trene. Men nå er jeg erklært frisk så nå skal jeg sette alle kluter til å trene og spise mye sunnere. Har blitt mye kake i det siste og tull og tøys.

 

I går ble det en 7 km lang joggetur og jeg regner med å få tatt en langtur og mindre tur i helga. Hvis jeg i tilegg får litt gåtur med hunden er jeg fornøyd med ukas trim.

 

Skulle egentlig vært siste gang på kurs på onsdag men jeg fikk en ekstra gang. Så det var jo snilt.

 

Gleder meg til helg og bare slappe av og senke skuldrene. Å gå å vente på et resultat når en har fjernet en føflekk er kanskje en effektiv slankekur men ikke å anbefale. Huff og huff

 

Ha en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tilbake for å rapportere etter en uke "på egenhånd"! :)

 

Har vært flink med trim, fått unnagjort 2 joggeturer hittil, mandag og torsdag, og planlegger den tredje i helga. Pluss tatt rockering og styrke de dagene jeg ikke har jogget. Så den biten går så det suser.

 

Men jeg har ikke vært flink med kostholdet. Vel, det vil si; vært flink med måltider. Men det har sneket seg inn godteri omtrent hver dag. :unsure: Særlig smågodt. Har fyst sånn på det denne uka. Ikke store mengder av gangen (heldigvis), men hver dag, lell. Ikke bra! Og må absolutt forbedres neste uke.

 

Så det ble altså ikke noe ned denne uka, men veide inn på 58,9 kg idag. Samme som sist fredag.

 

Positive ting:

 

* Jeg har blitt merkbart sterkere i armene! Jevnlig bruk av treningsstrikker siste ukene betaler nå av seg og jeg løfter ting mye lettere nå. Inkludert poden... Hurra!

 

* Ikke hatt vondt i korsryggen siden jeg begynte med de daglige styrkeøvelsene for kjernemuskelaturen. Jippi!

 

* Var på litt vår-shopping forleden og kjøpte bare klær i str S og 36. Det er ikke før man kommer inn i et prøverom at man virkelig ser at man har slanket seg og fått den figuren man en gang drømte om. Da går det virkelig opp for en. Shitt... Jeg er i mål! Det var til og med en fornøyelse å prøve bikinier, til sommerferien (det er nå det er best utvalg, når de nettopp har kommet i butikkene). Det eneste kjipe å se var den bleike huden. B)

 

* Jeg har slått løperekorden min! Atter en gang. Gruste den gamle rekorden med et halvt minutt på mandag. Løper forresten ruta 5 minutter kjappere nå enn i august, har jeg funnet ut. Virkelig bra gjort, synes jeg, av en som egentlig ikke liker å presse seg ut av komfortsonen når det gjelder trening.

 

Og det var litt om min siste uke.

 

Føler med deg med de føflekkene, Henna. Fjernet 2 stk selv for et par år siden. Mest fordi de var i veien, men de måtte jo sjekkes etterpå og det var en smule nervepirrende. Men det går sikkert bra!

 

Nå er det helg. Siden jeg har slumset med godteri hele uka er det faktisk ikke like stas å skulle unne seg noe nå, når jeg egentlig har lov. Det ødela litt av helgegleden å jukse. Så håper jeg tar det til etterretning og ikke spiser så mye denne helga, da.

 

Er tilbake igjen her neste fredag, med nytt resultat.

Ha en god helg - og en strålende uke, imens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, nabo´n stikker innom

Jeg leste det du skrev til "nueva vida" (husket jeg navnet riktig?). Først må jeg si: Utrolig godt skrevet! Og da mener jeg språklig! Det er ufattelig deilig å lese godt norsk :) ! Faktisk ikke mange som skriver godt norsk, lenger :( !

Men til det som kanskje er hovedpoenget mitt:

Du har virkelig klart å finne ut hva som hjelper deg! Det er så inspirerende å lese. Men i tillegg til at du vet hva som funker for deg, så evner du å formidle det på en måte som får andre lesere til å tenke ut løsninger som kan passe for dem! (Det er nesten så jeg "mistenker" deg for å arbeide innen veiledningsbransjen ;) )

Det har vært veldig artig å lese dine daglige innlegg (savner dem litt :rolleyes: ), og kan bare ønske deg en god vår med fine, nye klær :P .

Hilsen Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest det skrev på den tråden og det var virkelig bra og kjekt at du delte med oss. Alle må finne ut hva som fungerer best for seg selv, men som du sier er det mange ting som en bare faktisk MÅ gjøre hvis en vil ned i vekt og holde seg der. Det at du spiller på lag med din egen kropp og tenker på hva som er best for den var en god tanke som jeg ikke helt har kommet på. Det var i alle fall et veldig bra og utfyllende svar. Jeg savner også dine daglige drypp her inne, det ble veldig lenge å vente en hel uke. Men jeg forstår deg jo. Du har gitt veldig mye av deg selv, inspirert oss andre og motivert. Hatten av for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takk for hyggelige tilbakemeldinger, damer! :)

 

Jeg har bare rapportert inn hva som har funket for meg, så kan jo andre snappe opp noen tips, hvis de føler og tror at det kan passe for de også. Men folk er jo så forskjellige.

 

Enna: Nei, jeg jobber ikke i veiledningsbransjen. He he! :P Men jobber jo litt med å rådgivning, så er vel kanskje vant til å forklare ting så folk (forhåpentligvis?) forstår.

 

Her har jeg mer enn nok å ta fatt på etter helga. Ble altfor mye helgekos! :blink: Klarer jeg 58,9 kg innen fredag igjen så skal jeg være sjeleglad, altså...

 

Bare å brett opp ermene, altså! Voi, voi! Ses på fredag igjen, med nye resultater!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på kurs, ble ned 900 g denne uka og det er jeg strålende fornøyd med. Så nå er det bare å klare seg etter beste evne på egenhånd. Men jeg tenker du klarte over 20 kg Bijou så skal jeg nok klare et par. Har tenkt mye på det lange svaret du skrev til Nueva Vida. Det var så mange kloke ord, ikke minst det med virkelig å bestemme seg og gå for det. Ikke gi opp, men hente seg inn med en gang. Denne uka har jeg derfor gjort litt endringer basert på det du skrev. For det første jeg har BESTEMT meg. Nå SKAL jeg i mål ;) Da vet jeg jo egentlig hvilke grep jeg må gjøre. For det andre har jeg innført 2l vann per dag. Det tredje jeg har gjort er å spise litt kveldsmat kl 1900 og så er (som du sier) butikken stengt. Det har fungert overraskende bra. Har ikke vært sulten engang. Når det ikke skulle spises noe mer var det jo ikke mer å lure på :) Jeg har tydd til Pukka te og liker veldig godt den som heter Afther dinner.

 

Nå er jeg spent på min egen veiedag som blir fredag. Har et lite delmål om 65.0 kg innen 4 april. Det SKAL jeg klare, for nå har jeg bestemt meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det endelig fredag og fri fra jobb. Våknet selvsagt kl fem :angry: Ja ja det er bare å hive seg rundt og komme seg opp.

 

Dagens positive nyhet var jo uten tvil vekta. Slo inn på 65.0 kg :rolleyes: :rolleyes: Ja det var knallkjekt. Har allerede nådd målet mitt for to uker fram i tid. Føler at det går så greit nå. Har skikkelig kommet inn i en god stim. Så nå er jeg faktisk bare 1 kg fra mål. :P Når jeg kommer til 64 kg vil jeg nok prøve på et par til for å ha noe å gå på.

 

Uka har som sagt gått veldig bra. Jeg tror den reglen med ikke å spise etter kl syv har hjulpet veldig godt på. I dag blir det langtur med hunden, minst 1 1/2 time. I helgen vil jeg prøve å få til en joggetur eller to. Som mat blir det reker i kveld og kanskje litt laks i morgen. På søndag er vi invitert på middag, men jeg tror det skal gå greit.

 

Har lyst å ikke veie meg før neste fredag. Vet ikke om jeg klarer det, men kjenner jeg har lyst å bare nyte tanken på å veie 65 kg i en hel uke. Men jeg er en veioman så jeg vet ikke om det går. Det blir i alle fall ingen veiing i helga for da skal vi på hytta. Nå er det så lenge siden sist at jeg virkelig gleder meg. Har planer om å rydde i hagen og kutte ned på trær og busker. Skal bli deilig.

 

Ha en fin uke. :) Og igjen takk Bijou for du fikk meg virkelig i gang igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så bra at det funker for deg, Henna! Og grattis med flott nedgang! :D

 

Ikke spise etter kl 19 og Pukka teer gjør susen! (For noen av oss, i alle fall.) Mine Pukka-favoritter er Detox (med anis, fennikel, lakrisrot og kardemomme) og Peppermynte & Lakris. Mmmmm! Men så er jeg litt hekta på lakris, da.

 

Her har uka vært både god og dårlig. Veide inn på 59,5 kg idag, så opp 600 gram fra forrige uke. Men startet uka på 60,2 etter sist helg, så alt i alt er jeg fornøyd, tross alt.

 

ySLNbbw.png

 

Grunnen til oppsvinget, og at jeg ikke klarte å få av alle helgegrammene (eh... kiloen) igjen, er rett og slett godis! Hver eneste dag.

 

Jeg skjønner det ikke, men jeg er i en periode nå hvor jeg bare ha, littegrann hver dag. Helt uavhengig av hvor i syklusen jeg er også. Men har en mistanke om at det henger sammen med en annen faktor som jeg har vært dårlig på i det siste, nemlig nok søvn. Tror faktisk det er så enkelt. For lite søvn over en litt lengre periode = godtesug fra en annen verden. Ja, ja.

 

Ting jeg har vært god på denne uka: trening! Har jogget 2 ganger denne uka og satser på den tredje i helga. I tillegg har jeg intensivert styrketreninga, særlig på armene, og trener nå rockering og/eller styrke alle de dagene jeg ikke løper. Har bla. begynt med push-ups. Trodde jeg skulle klare mer nå, etter at jeg begynte med treningsstrikkene for en stund siden, men neida. Det vistes ikke nevneverdig på push-ups resultatene, i alle fall. Huttetu, så dårlig det står til med armmusklene! Så her må det trenes masse mer, ja. Jeg har alltid vært pinglete i armene, og sterk i beina. Men nå er det jommen på tide å bli sterk både oppe og nede! B)

 

Og har altså nå begynt å trene litt hver dag. Enten jeg løper, rocker ring eller trener styrke. I tillegg til gåturene, til og fra jobb/barnehage/hjem, føler jeg at det begynner å ligne noe. Har lenge ergret meg over at jeg har så stillesittende liv, sånn generelt. Så i det siste har jeg begynt å bli mer bevisst på å putte inn en halvtime eller hel time med aktivitet hver dag. So far, so good!

 

Ingen større utfordringer i sikte denne helga og har inderlig lyst til å holde meg stabil, ikke gå opp noe som helst. Men vi får se hvordan det går, i praksis...

 

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får holde litt liv i tråden jeg Bijou. Du er kjempeflink å hente deg inn igjen det må jeg si. Når jeg skal ta toget til jobb har jeg ca 20 min jeg ikke helt hva jeg skal gjøre og i det siste har jeg sittet og lest litt inne på tråden din når du gikk ned. Og det slår meg igjen at du er megaflink å ta deg inn igjen etter en sprekk. Og fortsette videre mot målet. Det virker som du aldri mistet det i all sjokoladespisingen. For jeg er ganske overrasket over hvor mye snop og sjokolade du hadde og likevel gikk ned. Men jeg ser jo at du har spist lite kalorier så det kan jo ikke ha vært så mye mat? Det er uansett bra å se at man kan kose seg litt og likevel gå ned. Det er nok derfor du har klart å holde vekten så bra også. Du har lært deg kontrollerte sprekker (og litt ikke kontrollerte også da ;) ) Det er også lett å miste motet når vekten går i rykk og napp opp og ned hele tiden, men du mistet aldri fokus på målet,ser jeg.

 

Uka her har gått rimelig bra. Har vært ute på ukas 3 joggetur allerede. Min uke går jo fra fredag til fredag. Nå har vi jo så nydelig vær at det er en rein fornøyelse å jogge. Skal få til en til før fredag. Men i det hele er jeg fornøyd med 3 turer i uka. Blir bare lei hvis det blir mer. Kroppen trenger også å hvile seg litt innimellom. Maten går det fint med. Har spist litt salt mat i det siste (ertesuppe med svinknoke=nydelig GR mat) så vekten har gått opp siden fredag. Men jeg har laget en plan, ned 300 g i uka. Klarer jeg å holde meg til den er jeg fornøyd. Tror det skal gå greit til fredag.

 

I dag har jeg spist sushi. Er det noen som vet om det er magert eller fetende. Har ingen aning selv. Synes i grunnen ikke det er noe godt engang, men ble nå invitert og spandert på så da var det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! En liten tur innom "før tiden". B)

 

Må si jeg er imponert over at du gidder å lese hele den gamle tråden min, Henna! Mye gnåling over de samme tingene, om att og om att. He he! Men ja, jeg klarte jo å gå ned. Ganske mye. Og på relativt kort tid. Og ja, det er kanskje litt merkelig, tatt i betraktning alt godteriet jeg spiste. Men jeg hadde (og har fortsatt) en "regel" om at alt godteriinntak ikke skal være "i tillegg til", men får være "i stedet for". Slik at kalorisummen mot slutten av dagen blir sånn tålelig, likevel. Men det betyr jo at jeg iblant bytter ut godteri med mat, og det er jo ikke helt ideelt, på sikt.

 

Jeg bestemte meg tidlig i slankeprosessen om at jeg ikke ville ofre godteriet. Begrense det, ja, helt klart. Men ikke kutte det helt ut. Og den balansegangen har kanskje vært min aller største utfordring underveis, av alle utfordringer.

 

Og er det enda! For nå er jeg inne i en slik dårlig spiral igjen, hvor jeg spiser for mye og utenfor helga, da det strengt tatt ikke er lov. Har slitt et par uker nå og begynner å bli drittlei. Jeg er SÅ flink med trening for tida, men drittdårlig med godis. Det føles ikke noe bra.

 

I tillegg fikk jeg denne linken tilsendt på mail fra mannen min idag, ut av det blå(?)... :unsure:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4101851.ece#.UzKulYUQPJt

 

Uuuæh! Vet jo at det er mye drit i smågodt, men likevel, da. Her fikk jeg meg en tiltrengt vekker. Særlig denne setningen: "...den røde fargen er fargestoffet E 120 som er laget av det knuste insektet kochenillsköldlusen. Fargestoffet har blitt rapportert å forårsake allergiske reaksjoner som anafylaktisk sjokk, elveblest, astma og hevelse. Nesten alt rosa, rødt eller lilla godteri inneholder dette fargestoffet." Jeg eeeeelsker jo alt rosa og rødt godteri! :blink: Rosa sopper, skogsbær, røde munner, you name it!

 

Så nå er det total godtestopp, fram til helga. Og kun i helga! Og det syntetiske smågodtet skal byttes ut med mer "rent" godteri. (Innbilder meg at f.eks. mørk sjokolade er hakket sunnere.)

 

I tillegg har jeg bestemt meg for å bruke et av mine gamle knep når jeg trenger en restart og rens, nemlig fasting. Så jeg skal faste 1 dag denne uka (imorgen) og 1 dag neste uke. Nå skal smågodtet ut av systemet. Fysjom!

 

Ang. sushi tror jeg ikke det er noe mer kalorier i det enn en vanlig fiskemiddag, med tilbehør. Jeg er veldig glad i sushi, men spiser det likevel ikke så ofte, for jeg er litt kresen på hvor jeg kjøper det.

 

Vel, nok "klaging" for denne gang. He he! Ses igjen på fredag, når jeg forhåpentligvis har vært godtefri et par dager, og har lagt 1 fastedag bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var fredagen endelig her og vekta stoppet på 65,0 kg akkurat som sist uke. Det dumme og irriterende var at jeg selsagt ikke klarte å la være å gå på vekta denne uka men har hoppet på både sent og tidlig. Mye forandring i vekt hele uka og jeg kjenner jeg blir umotivert av det hele men klarer ikke å la være. Det er som en mani. Hadde jeg IKKE gått på vekta hadde jeg vært spart for alle disse krumspringene for jeg veide jo nøyaktig det samme som sist. Så denne ukens utfordring blir som sist IKKE PÅ VEKTA.

 

Denne uken har jeg ikke vært like flink heller og det skyldes ene og alene at jeg veide meg for mye. Når jeg så vekta gå opp ga jeg litt blaffen. Så kanskje denne uka kan bli bedre sånn hvis jeg lar være å veie meg. Uansett jeg veier 65 og er strålende fornøyd med det.

 

Trim har det blitt faktisk 4 joggeturer og i går hadde jeg en med 1 mils tur. Det var helt nydelig etterpå. Den gode følelsen i kroppen og en samvittighet som var er fantastisk. Etterpå gikk jeg til byen og shoppet litt. Nå ble det kjole i størrelse S og det er jo litt uvant.

 

Planen denne uka er å fortsette som før. Trim og hverdagstrim skal jeg få til og være flink med søtsaker. Skal på fest i helga, men det får bli med alkhol. Skal holde labbene vekke fra chips og sjokolade. Jeg er egentlig ikke noe sjokolademenneske eller snop i det hele tatt så det er ingen vits å innføre en vane som jeg ikke har. Men jeg er utrolig glad i kaker og veldig glad i å lage dem. Der er bøygen for meg. Så jeg må rett og slett ikke bake noe for tiden.

 

Ha en fin helg Bijou. Håper det går greit på veiing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Bedre med stillstand enn opp, i alle fall! Så synes ikke du skal deppe, Henna. Synes du klarer deg fint, jeg!

 

Her gikk fastingen igår veldig fint. Fikk fart på systemet og renset opp litt. Var heller ikke sulten. Gikk ikke så veldig mye mer ned (fra dagen før), men merker at magen er mye flatere og "i vater". Så det inspirerer til å holde seg selv litt i ørene fremover og ikke dytte i seg noe mer gummigodter eller syntetiske ting. Pjuh!

 

Vekta viste 59,2 kg idag, så littegrann ned fra forrige uke:

ySLNbbw.png

 

Fortsetter å speide mot 58-tallet, men det får ta den tiden det tar. Det er jo bare snakk om 1 skarve kilo.

 

Ellers er jeg ganske i koma idag. Tok fri fra jobb for å sitte pal foran PC'n hjemme og sikre meg Kate Bush-billetter som ble lagt ut for salg idag. Nervepirrende de lux!! Har vært fan i sånn omlag 30 år (og dama har ikke holdt konserter siden 1979) så jada, neida... Det var jo ikke spennende i det hele tatt, liksom! :blink: Men jaggu hadde jeg ikke griseflaks og fikk sikret meg 2 billetter! Johooo! :D Så nå blir det Kate Bush live i London i september. Oh my god... Tror jeg trenger resten av helga bare på å lande. Skulle liksom pusse vinduer og vaske hus og sånt idag også, men det tror jeg ikke jeg er i stand til nå, jeg bare svimer rundt her i solskinnet og ser lykkelig ut av de skitne vinduene. Ha ha!

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt du fikk billetter, det blir sikkert en kjempekveld.

 

Her er en liten midtukerapport og 1. April oppdatering. Vekt i dag var 65 (ja da klarte ikke å holde meg ...) Det betyr ingen helgegram (eller kilo) Har til og med snust litt på 64. Kanskje til fredag. Har blitt mange LANGEEE joggeturer i det siste, i kveld blir det kun luffing med hunden.

 

Da titter jeg innom på fredag med ukesveiing.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes dag fikk jeg litt utelling denne uka. Dagens vekt var nemlig 64,6 kg. Bare 600 g så er jeg i mål. Det kjennes litt rart ut faktisk. Som jeg har sagt vil jeg i alle fall prøve meg på 63 så jeg har noe å gå på.

 

Det rare er at jeg ikke føler meg så veldig slank. Jeg merker jo at bukser sitter bedre og sånn, men føler fortsatt jeg kunne tatt av litt flesk her og der. Nå jeg tenkte på 64 kilo tidligere var det jo bare en drøm og jeg trodde jeg skulle føle meg supertynn hvis jeg kom dit. Men siden dette har gått så seint så føler jeg det ikke sånn nå. Ja ja viktig å stoppe i tide også. Føler bryster og ansikt ikke trenger å ta av mer.

 

I uka har det blitt to lange joggeturer og satser på å få en til helgen også. Ellers blir det langtur for hunden og meg i dag ca en mil. Det er jo god trim det også. Trenger å brenne noen kalorier for i kveld er det fest og på søndag er det søndagsmiddag hos familie med både dessert og kake. Men jeg føler jeg klarer meg rimelig bra for tiden. Har jo nappet litt i både smågodt og andre ting, men stopper i tide. Enten eller holdningen er snart en saga blott kjenner jeg.

 

Humøret er på topp for tiden, det er kjekt å ta på seg alle slags klær å føle seg riktig så vel. I kveld gleder jeg meg til å pynte meg. Har mange kjoler å velge i så det skal ikke bli noe problem.

 

Håper det går greit med deg Bijou, veldig stille her på hold vekten nå når du ikke er her. Savner de daglige oppdateringene fra deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, heisann!

 

Ja, det blir jo litt stillere her på tråden med bare 1 oppdatering fra meg i uka. Men prøver jo å trappe ned og klare meg helt på egenhånd. Ser for meg at jeg kanskje kutter ut de ukentlige oppdateringene også etterhvert, og bare stikker innom sånn en gang i mellom, for å rapportere at det fortsatt går bra. For det er jo det jeg satser på! B)

 

Her hadde jeg en veldig disiplinert helg, sist helg, gikk kun opp 200 gram. Hurra! Så det var jo ikke noe pes å få av igjen. Og så har jeg bare blitt liggende ganske stabil stort sett hele uka. Vekt idag var 59,1.

 

ySLNbbw.png

 

Kjempefornøyd med det, siden dette også er PMS-uka mi. Hadde strengt tatt forventet litt opp... Men har vært flinkere med kosthold, og så løpt 2 ganger, da. Satser på tredje løpetur i helga. Pluss at jeg fortsatt tar rockering og styrke med treningsstrikker dagene imellom løpinga.

 

Har gjort noen små justeringer på kostholdet i det siste. Holder bl.a. på å venne meg til avokado. Har aldri likt det, og syntes det var helt pyton, men nå begynner visst smaksløkene mine endelig å bli voksne! ;) Spiser det nå flere ganger i uka, som mellommåltid. Innså at det jo er stappfullt av masse sunne og nyttige ting i den, at det kan jeg jo rett og slett ikke gå glipp av! Samme med grapefrukt. En annen ting jeg har innført på menyen. Spiser nå en halv grapefrukt hver morgen, ved siden av havregrynsfrokosten min. Namme-nam!

 

Det glir fortsatt ned litt sjokkis her også, men ikke de store mengdene. Og jeg holder meg klokelig unna syntetisk godis. Måtte det vare! :rolleyes:

 

Denne helga blir det en bursdagsfeiring, men tror det skal gå greit. Skal jo løpe.

 

Og så holder jeg på å google nytt treningstøy, til våren og sommeren. Får igjen en pen slump på skatten, så skal sette av litt penger på det. Moro!

 

Ellers sikter jeg meg fortsatt nedover mot 58, men har ingen hast, annet enn at jeg helst vil ligge der når vi skal ha bryllupsfest i slutten av juni. (Privat vielsesseremoni i november og fest i hagen for slekt og venner i juni er sånt som passer meg helt perfekt!) Og før sommerferien og alle herlighetene braker løs... Har forresten allerede planlagt å ha med både joggesko, rockering og treningsstrikker på ferie.

 

Så, jeg har ca. en kilo å jobbe med, i 2-3 måneder til. Burde jo være overkommelig!

 

Ha en fin helg, med forhåpentligvis masse sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har ikke vært så kjekk. Mye hodeverk som igjen ble til lite jogging og trim. Som igjen førte til litt trøstespising. Så denne uka ble det opp :angry: Veide 65,3 kg i dag. Men jeg vet i alle fall hvor skoen trykker. Så her er det bare å brette opp armene og komme seg under 65 igjen. Var jo så nære målet mitt forrige uke så dette kan jeg ikke gi opp. Vil rapportere vekten på mandag - onsdag- fredag og neste mandag her inne for å holde litt fokus. Målet er ikke å veie mer om to uker i alle fall.

 

Det har som sagt blitt lite jogging. Det er veldig irriterende med den hodeverken, men prøver jeg meg på en joggetur smeller det i hodet og da ligger jeg der. Så jeg skal ha som mål å gå en time med hunden hver dag i påsken. Kanskje hvis den letter blir det noen små turer. Skal jo være med i et løp om to uker så dette passet veldig dårlig.

 

Denne uken har jeg også bakt litte grann og jeg ser jo at det går rett og slett ikke an å bake å tro at en ikke skal smake. Så det blir herved ingen baking i påsken. Ei heller skal jeg kjøpe inn mengder av påskegodt. Jeg vet jo hvor det havner. :)

 

Nei ut på tur aldri sur, får ta hunden med meg å lange ut så kanskje det blir litt trim av det. God helg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har ikke vært så kjekk. Mye hodeverk som igjen ble til lite jogging og trim. Som igjen førte til litt trøstespising. Så denne uka ble det opp :angry: Veide 65,3 kg i dag. Men jeg vet i alle fall hvor skoen trykker. Så her er det bare å brette opp armene og komme seg under 65 igjen. Var jo så nære målet mitt forrige uke så dette kan jeg ikke gi opp. Vil rapportere vekten på mandag - onsdag- fredag og neste mandag her inne for å holde litt fokus. Målet er ikke å veie mer om to uker i alle fall.

 

Det har som sagt blitt lite jogging. Det er veldig irriterende med den hodeverken, men prøver jeg meg på en joggetur smeller det i hodet og da ligger jeg der. Så jeg skal ha som mål å gå en time med hunden hver dag i påsken. Kanskje hvis den letter blir det noen små turer. Skal jo være med i et løp om to uker så dette passet veldig dårlig.

 

Denne uken har jeg også bakt litte grann og jeg ser jo at det går rett og slett ikke an å bake å tro at en ikke skal smake. Så det blir herved ingen baking i påsken. Ei heller skal jeg kjøpe inn mengder av påskegodt. Jeg vet jo hvor det havner. :)

 

Nei ut på tur aldri sur, får ta hunden med meg å lange ut så kanskje det blir litt trim av det. God helg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...