Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Sommerstille her inne, men jeg har behov for å 'skrive av meg' litt sommerfrustrasjoner etter innveiing i morges. Vekt: 70 blank. Hmmmm.

 

Etter ferien var jeg storfornøyd, da sto vekta på nesten det samme som før jeg dro - altså ble jeg litt overmodig. 2 uker i utlandet med god mat og drikke hadde jo gått bra! Uka som har gått har jeg vært tilbake på jobb og drevet med oppussing på ettermiddager, så jeg hadde egentlig trodd at jeg hadde klart å holde vekta i sjakk.

Hovmod står for fall heter det, og jeg vet jo hva som er årsaken til elendigheten: To glass vin i den fantastiske kveldssola hver kveld setter sine spor.

 

Så nå er det bestemt: sommerkvelds-kosen heretter skal på vanlige ukedager ikke inneholde en dråpe vin! Den sparer jeg til helgen. Innlysende - men akk så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

FruNatur - Ja, dette er et kjent fenomen for oss alle..

Når vi er borte koser vi oss og når vi kommer hjem, viser vekta at vi har klart oss bra og plopp - opp flere kilo over natta...

Må være fordi vi fortsetter som da vi var borte, for det gikk jo så bra...

Men det er ingen krise, vet du.

Ta tak i det nå, så går det fort ned, igjen...

Bare ikke la det gå mer opp.

Dette klarer du fint.

 

Ja, det er stille her inne.

Mange er bortreist.

Jeg kom hjem i går, og drar igjen i morgen.

Bare skifte klær i sekken.

Forrige uke ble det 25,2 TP og vekta i dag viste 65,1 kg, noe som er 300 gram ned, igjen.

Denne uka blir det dans fra i morgen, så da blir det mye TP, igjen.

Herlig.

 

Ønsker dere alle en fin uke og lykke til med å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo flinke damer! Bare en tur innom. Vekta mi har nok gått ennå et hakk opp, huff og huff. Vet hvorfor...min gode turkamerat, labrador, har blitt gammel og bare gått rusleturer, ellers krevd en del ekstra tid, som jeg med stor glede har gitt henne. Hun sovna inn for en uke siden, stor sorg, men også stor glede over et flott liv, alle turer i skog og fjell i over 14 år. Nå skal jeg ta fatt igjen, har begynt å trene på sykkel, og nå vet jeg jo hvordan man gjør dette... Ikke i hold vekten gruppa nå, men tror ikke det blir så lenge til. Så vi høres igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda.... Full skjerpings i forrige uke ga resultater: 68,4 - og altså tilbake der jeg var før ferien.

 

Nå fortsetter jeg med samme resept, og ser hva det fører til.

 

 

Nå sitter jeg med Paul McCartney's melodiske jazzplate 'Kisses on the Bottom' på øret og føler meg veldig fornøyd med starten på uka. :lol:/> Ha det fortsatt fint i sommervarmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - koselig å høre fra deg, igjen. Trist at din venn og turvenn og, ja, alt en hun kan gi, er borte, men vet at hun har hatt det bra hos deg.

Lykke til med nedgangen og gleder meg til du kommet inn på HV, om en stund.

 

FruNatur - Gratulere med nedgang. Godt å være tilbake på vekta og få tatt de siste kiloene. Hvor langt ned har du tenkt å går da??

 

Her ble det 300 gram opp fra forrige uke. Men med 37,4 TP er det ikke like lett å beregne inntaket, for det har blitt is og gode middager på restauranter, masse vann og smertestillende, så da blir det vel litt mye vann i kroppen, også. Men fornøyd. For det ser ut som jeg har gått ned minst 1 kg i juli.

I dag drar jeg på hytta og blir der noen dager, så får se når jeg kommer hjem hva vekta viser.

 

Fortsatt god sommer, og ferie til dere som har det.

Håper alle har hatt noen herlige uke med masse sol og varme så er mer klar for høsten om ikke lenge.

 

Ha det bra til vi igjen møtes her ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Status for juli ble bare helt herlig...

Masse TP

Vekta viste 1 kg mindre enn starten av juli.

Jeg har spist og kost meg med alt jeg har hatt lyst på og danset og gått i fjellet.

En perfekt måned.

 

Nå blir det mindre aktiviteter, så da må jeg stramme inn på inntaket, igjen.

 

Har alt over 10 TP denne uka, og med dans i kveld, blir det en bra og aktiv uke, dette, også.

Å må få til en tur i morgen, også.

 

God dag videre og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Da er nok en uke gått og vi har kommet langt uti august, allerede.

Ikke vært i form denne uka, så da blir det mindre terning, men fikk en fin tur i går og danset litt på onsdag, så har fått til 8,2 TP, så ikke så værst det da.

 

Men inntaket er ikke noe å skryte av... klart meg ganske bra, til i går..

Med snitt på 1700 kcal, men i gårkveld ble det masse og snittet ble tilslutt, jaja, ikke så værst ser jeg, 1845 kcal.

 

Vekta trives på 65,5 kg.

Så da ble det ikke så ille, allikevel da...

 

En tror bestandig at en spiser for mye og trener for lite, men når en ser på det en virkelig gjør, blir det ikke så ille.

SÅ jeg blir nok fortsette å føre TP og kcal til utpå nyåret, så får jeg se hva jeg gjør da.

Når jeg er borte fører jeg ikke noe og det går bra de dagene, også. Går kanskje ned litt, for jeg tror jeg har spist mer enn jeg har.

 

Har alle har ute tatt ferie eller orker dere ikke følge med lengre??

Ser at dere som har egne forum her ute, klarer dere veldig bra, det er flott.

Gratulere.

 

Så får alle som titter innom, skriv noen ord da vel ;), dere får ha en god dag og flott uke og så plutselig dukker jeg opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er det 14 dager siden jeg oppdaterte her inne sist...? :unsure: Sorry!

 

Kort fortalt om meg siden sist: har gått litt opp fra 58 kg og veid inn på 59,4-59,5 kg de to siste fredagene. Ligget ganske stabil der.

 

Gikk opp forferdelig mye nå siste helga, pga. masse salt mat og diverse, men er på vei til å gå det av meg igjen nå.

 

Rapporterer inn igjen her på fredag. Tar en litt intens innspurt denne uka for å prøve å komme meg tilbake på 59-tallet! For til helga skal jeg på hotellweekend og i 40-årslag... ;)

 

Og grattis med 1 kilo ned fra juli, Tjorven45! Bra jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bijou - Koselig å høre fra deg.

Takk skal du ha.

Har du vært nede på 58 kg??

Tror ikke du har vært inne her på over 1 måned jeg??

Men koselig å se deg, igjen.

 

I dag har jeg gjort noe som var litt skummelt ;)

Jeg har ikke veid maten og ført på kcal, idag

Reiser bort i morgen, så da får jeg ikke kontrollert før på mandag.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle kutte ut å føre allerede i dag.

 

Har jo ikke ført så mye i sommer, fordi jeg har vært mye borte, men når jeg har vært hjemom har jeg kontrollert alt...

Så jeg satte på vekta i dag, og la på maten og, nei, jeg skulle jo ikke...

Men starter nok opp igjen på mandag.

 

Dere må ha en flott fredag og helg og lykke til med alle utfordringer som en helg gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dårlig på å regne, altså! Det er jo selvfølgelig en hel måned siden sist, ja. Og sist jeg rapporterte inn veide jeg 58.

 

Dermed gikk det opp til midten av 59-tallet noen uker.

 

Forrige helg la jeg på meg 1,8 kilo! :blink: Har klart å gå ned 1,2 av de, men det resulterte likevel i opp 600 gram denne uka, til 60,0 kg. Målet er å komme tilbake til midten av 59-tallet. Det er der jeg trives best.

 

Får som sagt en ny utfordring denne helga, med bursdag og bytur, men får bare gjøre mitt beste.

 

Ha en strålende helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag,måtte jo skrive noen ord igjen,ser det er noen uker siden sist:-)

 

Her har vekten gått ned til 70 tallet,og håper den holder seg der,kan nå gjerne gå litt mer ned før veiedagen mandag.

 

Ikke fått trent så mye denne uka,da det har vært mye å gjøre,men har fått ca. 3 til nå,og skal nå få minst et idag,og i helgen også. :)/>

 

God tur Tjorven,kos deg i helgen:-)

 

huffda,kjedelig at du har gått litt opp i vekt bijou,men så flink som du er ,så går du helt sikkert ned i vekt igjen.:-)

 

pst har laget meg en egen hold vekten tråd,bare å stikke innom ;)/>

 

God helg dere :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så koselig med litt bevegelse her inne, også, da.

 

Lucilla - koselig å høre fra deg, igjen, også.

 

Her ble det 21,1 TP forrige uke :)

Masse dans og turer.

 

Vekta holder seg på 65 tallet. 65,5 kg i dag.

Fornøyd med det.

 

Denne uka skal jeg holde meg unna å skrive alt jeg putter i munn,

så får jeg se hvordan det går.

 

Tror det i dag er 3 år siden jeg startet min vektnedgang-kurs.

Da veide jeg 88,8 kg.

Nå har jeg holdt denne vekta i 1 år.

Ja, mellom 64,5-66,5 kg har jeg ligget.

 

Så da jeg har jeg skrevet alt jeg har spist, nesten, hver dag i 3 år,

så nå er det på tide og kutte det ut og se hvordan det går.

Kan jo ikke drive med dette resten av livet heller.

 

Mitt problem blir at når jeg ikke skriver har jeg lett for å spise litt for lite.

 

Blir en del dans denne uka, så blir nok bra med TP.

 

Ønsker dere alle en flott tirsdag og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer!

Lenge siden sist en var innom. Du holder deg veldig fint, Tjorven og likedan Bijou! Opp og ned må en regne med. Det med å notere ned har jeg gjort mer eller mindre i hele mitt lange liv, det hører liksom med til de daglige rutiner. Tror det er lurt for å komme inn i traktene igjen etter en tid uten, det har veldig lett for å snike seg inn små vaner en ikke trenger.

Har vært masse på farten i sommer, både på hotell og hytta pluss besøk hos familie, da blir spisemønsteret endret. Vekta svinger mellom 66 og 68, så nå er det å ta fatt igjen, til 63. Skal på 14 dagers kurs i Danmark nå, i en ny tanke terapiform, og der medfølger vegetarmat helpensjon, det blir veldig spennende. Tror nok ikke jeg blir vegetarianer, men å prøve/lære grønnsaks retter blir fint.

Ser nok innom igjen. Ønsker dere en god høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å rapportere inn her, fra min side.

 

La på meg litt over en halv kilo sist helg, da vi var i bursdag og overnattet på hotell. Men fikk de av igjen iløpet av uka og veide inn på 60 blank igjen denne fredagen også. 59-tallet lar vente på seg.

 

Spørs om det blir noe av neste uke også. Reiser avgårde til Nordvestlandet imorgen, i begravelse, og blir borte til og med onsdag. Null kaloriregning eller jogging da. Regner med en kilo opp, minst. Det får bare gå som det går. Og så får jeg heller rydde opp når jeg kommer hjem.

 

Har i det minste kommet igang med joggingen igjen, da! :) Etter en lang pause i sommer. Det er en lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - Koselig med noen ord fra deg, også.

Synes du har klart deg bra gjennom sommeren jeg.

Spennende opphold du skal ha.

Lykke til i høst.

 

Bijou - Synes du holder vekta bra jeg.

Som jeg lærte av en ernæringsfysiolog - 2 kg opp og ned er ikke opp- eller nedgang.

 

Så sier du at du skal ligge på 59 kg har du litt å gå på opp og ned.

 

Her ble det masse TP uke som gikk.

31,2 TP i form av masse herlig dans.

Vekta viste 64,9 kg på fredag, men det ble 65 akkurat i dag.

Så jeg er veldig fornøyd.

Har spist ute både lørdag, søndag og i går, mandag.

Jeg skriver ikke noe men tar og kontrollveier kjøtt/fisk til middagen og poteter.

Men det er alt for tiden.

Godt å komme vekk fra det.

Så fortsetter som forrige uke denne uka, også.

Blir dans i dag, onsdag og torsdag og hele lørdag.

Skulle ha begynte på igjen med styrketrening, også.

Så får se om jeg får til det på torsdag.

 

Ønsker dere alle en fin uke og håper det går som dere har planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da er det blitt høsten ute gitt.

 

Lite resymé per i dag.

Jeg har siden i fjor, ved disse tider, holdt vekten.

Veide da 64,5 kg, noe jeg gjør i dag, også.

Men var en tur i vår oppe på, nesten, 68 kg.

Men gått ned i sommer.

Fått trent masse.

Siste 3 ukene jeg har ikke skrevet noe av det jeg har puttet i munnen

og der ser ut som det går veldig bra, også.

 

Så føler jeg er på vei vekk fra GR opplegg.

Blir nok her ute til 31.12.13, men da må jeg vel kutte ut,

vist alt går som det skal i høst.

 

Men det er veldig godt å ikke måtte inn her hver dag og skrive ned alt jeg spiser.

Men koselig å "holde et øye med" ;)/> flere som jeg har blitt kjent med disse 3 årene her inne.

 

I dag viste vekta 64,6 kg, og det er enda litt ned siste måned.

Trening denne uka ble 23,2 TP.

TP for august har da blitt 96,5 TP, noe jeg er fornøyd med :)

 

God uke alle sammen og håper dere får gjennomført det dere har planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bijou - koselig å høre fra deg.

Ja, vi må vel regne med at vekta går litt opp og litt ned.

Men når det blir opptil 3 kg må vi ta et skippertak nedover, igjen.

Ser ut som du har bra kontroll.

Du skriver fortsatt det du putter i munn??

 

Jeg har nå i 2 uker ligger på 64 tallet og jeg er fornøyd og glad for deg.

Har ikke sett 63 tallet på veldig mange år... 7 år, så regner ikke med at det er noe mål i seg selv lengre.

Men hadde jo vært moro.

Men jeg skriver ikke noe jeg putter i munn, lengre.

Jeg er passe mett og fornøyd så da fortsetter jeg som før.

Hadde 22,3 TP forrige uke. Veldig sliten så tok det litt med ro. Men hadde et par dansekvelder, og da drar det på fort noen TP :)

 

Merker jeg blir sløvere og sløvere til å følge opp her ute, så tror nok dette forumet avgår ved døden ;) om ikke så lenge.

Ser at jeg har kontrollen og trener og spiser så vekta holdes uten å ha kontroll på alt.

Det føles godt.

Håper jeg aldri, en skal vel aldri si aldri ;) Men jeg håper allikevel at jeg aldri kommer tilbake her, når jeg kutter ut.

 

Har truffet veldig mange koselige folk her ute.

Noen har klart sine mål og blitt borte, noen har bare blitt borte, selv om de ikke er i mål, og andre strever enda.

Jeg håper alle en dag får et så avslappet forhold til mat og kcal og trening som jeg har fått. Vekta følger jeg jo godt med på, men resten går bra nå.

Det er godt å ikke være slave at dette.

Det er jo det som er målet.

 

Da håper jeg dere alle får en fin uke og vekt og mat og trening går som planlagt og forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-) Må jo titte innom.

 

Så flink du er Tjorven,22 tp på en uke er jo supert.Ble "bare" 7 på meg forrige uke.

 

Flott at du har kontroll på vekten da,men synes det er litt trist at du vil legge ned denne tråden,vært hyggelig å følge med på den,men jeg forstår deg godt :-)

 

Jeg er ikke hver dag på tråden min heller lenger,men liker å oppdatere litt der.Skal nok avslutte den tråden snart. Kanskje til nyttår,da jeg også føler at jeg har kontroll :-)

 

Så flink du er Bijou. :-)

 

Ha en fin torsdag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal du ha Lucilla.

Legger jeg ned dette forumet så skriver jeg noen ord inne hos deg innimellom da.

For slik det er nå blir det bare rapport en gang i uka.

Så jeg følger vel på ut denne måneden og så får jeg se.

Moro å følge med på TP ;)

 

I dag viste vekta 64 tallet som før og

med masse dans kom jeg oppi 31,9 TP.

 

God å slippe å skrive ned mat og div.

Men moro med TP :)

Ettersom jeg trener så mye, så kan jeg jo spise mye, også.

Men gotteri og annet snacks blir det ikke noe av...

jo det ble noen, 5 biter med lakris i gårkveld.

 

God dag videre og flott uke og håper trening og mat går som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da er nok en uke over og der er bare igjen 1 uke før dette forumet blir lagt ned.

 

Vekta har nesten vært nede på 63 tallet denne uka ;) Minste var 64.1 kg.

Men det er ikke noe mål i seg selv og se tallet.

Glad jeg holder meg på 64 tallet.

Ser ut som jeg har funnet min vei med riktig mengde med mat og aktivitet for å holde vekta.

uten å veie og måle og styre med å skrive ned alt jeg spiser, det er jo så godt :)

Hvor lenge jeg fortsetter med TP, vet jeg ikke. Men det er jo litt moro, da.

Har trent, danset meg til 26,2 TP uka som gikk.

Blitt mye dans.

 

Lykke til dere andre som strever fortsatt.

Håper dere finner deres vei som dere kan leve med resten av livet.

 

FLott uke til dere alle, med passe mengde trening og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Tjorven45! :)

 

Her går desverre ikke matinntak og trim av seg selv, uten å måtte stadig følges med på. Jeg kommer nok til å bruke GR-sidene ett års tid til, cirka. Føler meg ikke stabil nok som holde vekten-kandidat riktig enda.

 

Matregistreringen bruker jeg litt av og på. Men det funker best når jeg registrerer. Hver gang jeg skal "ta det etter hodet", sklir det ut og jeg tillater meg mer enn jeg trenger. Isj!

 

Men det er en øvelsessak.

 

Vektmessig holder jeg meg rundt 59-60 kg og det har jeg gjort i hele sommer og hittil i høst. Får trøste meg med det, at selv om det ikke er lett å holde det, så er jeg faktisk i mål og har vært det noen måneder nå. :)

 

Takk for følget så langt, Tjorven45 og lykke til så masse videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ;)

 

 

Dette er de siste ordene jeg skriver på dette forumet.

 

Da er det ikke mange minuttene til 1.10, og det er da 10 måneder siden jeg startet dette forumet.

Mange har vært innom å hilst på og blitt borte igjen, jeg håper de har klart deg bra.

 

Jeg har klart meg bra disse månedene.

Vekta har gått litt opp og litt ned.

Men startet på 64 tallet og avslutter på 64 tallet.

 

Ja, dere som har fult meg og følger meg fortsatt...

I dag er det slutt her på dette forumet.

 

Jeg har i snart 2 måneder ikke ført på det jeg har spist.

og det har gått bra.

men denne uka har jeg vært syk og da har jeg fulgt litt med på det jeg har spist og noen dager har jeg ført alt jeg har puttet i munn, på registrering.

Godt å fåt litt oversikt enkelte dager.

 

Bijou - takk for dine avsluttende ord.

Men det kan nok hende jeg stikker innom og legger igjen noen ord på din side.

 

Lykke til alle sammen.

Vil man gå ned og holde vekta sterkt nok, klarer man det ;)

Husk at mye sitter i hode...

jeg vil og jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke er for sent ute til å si takk for meg her!

Har jo bare vært innom en gang iblant, men vi har faktisk fulgt hverandre noen år nå, Tjorven, gjennom flere tråder! Sier takk for godt følge, og lykke til videre for deg, du har nådd dine mål og greid å holde deg stabil veldig lenge! Ønsker deg lykke til videre! Kanskje vi treffes på andre tråder en gang innimellom?

Jeg har dessverre ikke greid å få av de kiloene jeg la på meg i sommer, men mister ikke håpet. Har tatt fram bøkene mine og er i full gang med trening igjen, så de skal av. Heldigvis er det bare en brøkdel av de kiloene jeg startet på....

Ønsker dere andre på tråden også lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...