Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Et lite resyme for de siste månedene.

Søndag og St.Hans.

Mitt mål var 3-4 kg ned, men slik ble det ikke.

Men mitt mål var 38-40 i klær, og der er 34-38 nå.

BMI er + - 23, så ligger fint på normalen.

Har hatt feber, omtrent hele tiden, siden januar.

Så hatt mye betennelser i kroppen og da er det vanskelig å gå ned.

Men klarte å holde vekta, så fornøyd med den.

Nå er jeg bedre så kanskje jeg i sommer skal ta disse siste kiloene.

Gikk ned 8 kg fra St.Hans til uti august i fjor.

Jeg synes det er lettere om sommeren. Med masse sjømat, som ikke har så mange kcal.

 

Velkommen til nye i forumet.

Noen er vel klare til å holde vekta etter våren.

 

Håper jeg ser mange her utover sommeren og høsten.

 

God sommer til dere alle som titter innom, men ikke legger igjen noen "Spor" :)/>

 

Denne uka har jeg et snitt på underkant av 1900 kcal og det blir vel ca 13 TP innen jeg er ferdig i dag.

Vekta ser ut som er på 66 tallet denne uka, også.

 

Flott St.hans friring til dere alle for god mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Lucilla

Hei på dere:-)

 

Da har jeg avsluttet tråden min ,og er nå klar for å holde vekten.Vekten sto idag på 71,4kg ,og siden start har jeg gått ned 10,3kg :D

 

Jeg klarte heller ikke 4 kg til ferien,men tenkte heller prøve å gå ned de etter ferien.

 

Denne uka har jeg som mål å få 6-7 tp,og holde meg til ca 1800/1900 kcal pr dag.

 

Huffda Tjorven,håper virkelig formen din er bedre,god bedring:-)

Du har jo stått på med trening,synes du er flink.

 

Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lucilla - Velkommen skal du være og gratulere med flotte 10,3 kg.

Takk skal du ha, ang TP.

Dans gir masse TP og enda mer glede, energi og trening, uten at vi tenker på at vi trene.

Vi rett og slett fylles opp lykkekontoen :)/>

 

Så nå er flere dansefestivaler i boks og noen fjellturer, så da må det bli en fin sommer.

På dansefestivalene kan vær være som det vil, for da har vi veldig store telt, som vi danser i. Men håper på fint vær på fjellturene...

Onsdag og torsdag blir det utedans. Så håper værgudene er med oss, da, også...

 

Så var det min siste uke.

Vekta i dag viste 66,7 kg. Så hold vekten.

Matinntaket ble 1893 kcal og 12,2 TP - Midjemålet ned 1,5 cm.

Så fornøyd med uka.

Denne uka, håper jeg det blir det samme omtrent i inntak og kanskje litt flere TP :)/>

 

God uke alle som titter innom og koselig vist dere skriver noen ord, også.

Moro å høre historiene til dere som har vært flinke og gått ned i vekt og hvordan dere klarer å holde vekta.

 

Her er noen tips fra GR om å holde vekta eller vektreduksjon i sommer.

 

http://www.side2.no/tjenester/article3638081.ece

 

Flott dag videre og tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå merker jeg at sommerferien nærmer seg, og nå blir det skummelt! Resten av familien har ferie - og den snikende farlige følelsen av at "Nå skal vi riktig kose oss!" tar kontrollen over kveldene mine.

 

Det er nettopp her jeg har hatt min største utfordring tidligere - og grunnen til at jeg måtte starte på GR i fjor: Følelsen av at det er ferie eller helg, som en 'god' unnskyldning for å ta ett eller to glass vin på kvelden + kanskje noe snacks ved siden av. Og så jeg som har vært så flink til å holde fokus! :(/>/>

 

Jeg vet ikke om det har en sammenheng, men vekta i går vippet opp igjen til 69,1 - ikke så galt siden det bare er 200g, men hvis dette er forvarsel om at jeg holder på å miste grepet så DA er det krise!!

 

Da er det bra at dere er her! :D/>/>

 

Jeg bretter opp ermene og skjerper meg!

 

 

Og så fant jeg akkurat denne linken som jeg vil dele med dere: http://www.nrk.no/ytring/1.11093670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har oppdatert her inne på en stund.

 

Fikk ikke av meg helgegrammene forrige uke, så havnet på 60 blank nå sist fredag. Forferdelig mye stress og pes på jobb i det siste, inkludert en hodepine av en annen verden her i forrige uke. Men nå begynner ting å normalisere seg igjen på jobb, så håper kroppen senker skuldrene litt og går inn i feriemodus snart.

 

Det vil si, jeg skal ikke ha noe ferie denne sommeren (og hipp-hurra for det, kostmessig!), men jeg sitter og venter på at alle andre skal dra, så det roer seg litt på jobb for meg! ;)

 

Målet denne uka er veldig enkelt: tilbake til 59-tallet.

 

Ha en fortsatt fin-fin uke, folkens! Nyt sola dere som har ferie og kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

God torsdag:-) Kjenner igjen det der med å kose seg på kvelden Frunatur,har lett for å bli slik her også,men i år er det full skjerpings der;-) Har bestemt meg for å prøve å holde vekten i sommer,og håper å ikke gå opp noe i vekt.

 

Får ta noen ekstra trimøkter,og gå turer. Vi skal på noen ferieturer i sommer,og da blir det vanskelig å skjerpe seg,men som sagt jeg VIL klare dette i sommer :)/>

 

Hittil denne uka har jeg fått 2,2 tp,og satser på minst 7!

 

Håper du får kost deg mye i sommer selvom du skal jobbe,Bijou:-)

 

Du får jo en aktiv sommer Tjorven med både fjellturer og festivaler.Kos deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suser innom så snarest med en ukesoppdatering.

 

Klarte målet mitt om 59-tallet denne uka. Fikk av alle tidligere ukers helgegram og er nå tilbake på 59,2 kg. Veldig fornøyd!

 

Går dårlig med jogginga. Ikke løpt på en måned nå. Men desto flinkere med rockering og styrke. Og kosthold og rikelig med vann.

 

Klar for ny helg... Pjuh! ;)

 

Ha en fortsatt fin sommer, feriefolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere flinke damer! Er innom og kikker iblant. Men vekta har stått veldig stille lenge, nå har den begynt å vippe litt nedover igjen. Har jobba mye, og har med salat pluss noe proteinrikt ved siden av , kylling, kjøtt osv. Dessuten er det ganske travelt på jobben. Hilser hvert nytt tall på vekta hjertelig på gjensyn! Ha en god sommer alle sammen, skal la høre fra meg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

 

Koselig at så mange har tatt seg tid til å legge igjen noen ord her.

 

FruNatur - Ja, du er nok ikke alene om å kose deg ekstra på sommeren. Men samtidig er vi vel alle litt mer aktive enn på vinteren??

Å da kan en jo unne seg noe ekstra, innimellom.

Håper denne uka har gått bra for deg.

 

Bijou - Synd du skal jobbe hele sommeren da.

Eller er det planlagt så du kan ta ferie vår og høst i stedenfor??

Jeg brukte å gjøre det og dette er vel min siste sommer med helt fri, så da er det bare å forvente regn regn regn...

Flink du er til å holde 59 tallet da... du skulle ikke ned dit ;)

Men vet hvordan det er...

Litt til og bare litt til og kjekt å ha noe å gå på ;)

Håper denne helga har gått bra, også.

 

Lucilla - Takk skal du ha.

Lykke til med å holde vekten i sommer.

Sikker på at du klarer det.

Fikk du TP du hadde som mål da??

 

Eva - Koselig å se deg her innimellom.

God sommer til deg, også.

 

Så var det meg da ;)

Hatt ei flott uke hvor jeg har sprengt noen grenser for meg selv ;)

Dratt på dans, alene... Å slik som jeg har fått danset... så det ble en gledelig overraskelse.

Men det var jo bare dansefolk, så om jeg ikke kjente så mange har jeg sett de fleste så jeg bare hang meg på :)

3 kvelder med dans og 2 fine gåturer har gitt 19,7 TP, så fornøyd med det.

Inntaket blir i underkant av 1800, så veldig fornøyd med det, også.

Men om det vises på vekta, ja, det vil tiden viser.

Ja, allerede i morgen.... men tror nok jeg har HV enda en måned...

Trenger jo litt mat med all denne dansen da ;)

Å jeg elsker vannmelon om dagen, så det blir fort opptil 800 g... Men jeg innbiller meg at det er jo mye vann og litt mindre fruktsukker enn i annen frukt... eller hva??

Norsk jordbær kom her om dagen, men det var 40 kr kurven og det syntes jeg var litt dyrt, for noe jeg egentlig ikke tåler :) Så satte den bort å får vente til den blir litt billigere.

 

Dere må ha en flott mandag og lykke til med vekta i uka som kommer, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

God mandag:-)

 

Tjorven:Nei,jeg fikk ikke trimpoengene jeg hadde satt meg som mål i juni,men jeg fikk 21,3tp :)/> Denne måneden skal jeg satse på 20-25 tp.Gå turer og danse zumba bl.a. Jeg holder meg fortsatt på 71 tallet,vekt idag er 71,1kg.

 

Ja,jordbærene er dyre nå,skulle koste 65kr!!her i starten var det noen som sa.Dette er mye synes jeg,vil vente litt med å kjøpe de.

 

Hørtes ut som du har hatt en fin helg,danset mye:-)

 

Hei på deg,sekstito;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her gikk helga ganske så bra, faktisk! Takket være min aktive 2-åring, som jeg nå halser etter, høyt og lavt. ;) Ser ut som det blir hovedtrimmen min fremover. He he!

 

Unnet meg både vin, snop og brus i helga (i rimelig moderate mengder). Men det ble ikke mer enn 200 gram pluss totalt på vekta. Så 59,4 kg idag. Absolutt levelig!

 

Vi prøvde også en kurv med norske jordbær i helga. 44,- kr her hos oss. Det ble mest for å smake. De var gode, men kan bli bedre. Og billigere! Før vi går til innkjøp av mer.

 

Og jada, skulle jo ned til 60 blank, jeg. Det var målet. Men raste forbi 60-tallet på bare noen få dager da det endelig løsnet og stabiliserte meg på 59 istedet. Kroppen er en merkelig dings. Nå virker det som om 59 er the place to be, i følge kroppen. Føler ikke at jeg må streve med å holde det heller. Eneste jeg passer på er å få av meg det jeg event. legger på meg i helgene. Men det ville jeg gjort uansett hvilket tall jeg endte på.

 

Ellers virker det som om hverdagsaktiviteten min er på et såpass nivå for tida at det blir et trimpoeng eller to ut av det. Og jeg prøver å holde meg til 15-1600 kalorier inn pr. dag. Det går fin-fint, uten de store forsakelsene. Virker som magen har vent seg til mindre porsjoner, istedet for giga-porsjoner som før, og klarer seg bra med det. Og prøver å holde brus- og snopinntaket kun til helger. Så jeg føler ikke lenger at jeg slanker meg, men har funnet en balanse i hverdagen som passer min kropp og mitt liv, uten de store anstrengelsene. Akkurat slik som var målet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ferie-spørsmålet...

 

Har ingen store ferieplaner i år i det hele tatt, siden jeg var i mammaperm ifjor, delvis uten lønn (og dermed uten feriepengegrunnlag). Samme med samboer, som hadde eget firma ifjor, som ble avviklet, og nå i (relativt) ny jobb, han også. Så 2013 blir rett og slett ikke det store ferieåret på oss.

 

Men jeg skal ha noen enkeltdager her og der, og noen langweekender. Så det blir kos, men litt mer komprimert kos! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lucilla - Ingen ferie på deg og mannen din, i juli??

Høres ut som et fint mål for trim i juli.

 

Bijou - Ja, noen somrer blir slike.

Flink du har vært i helga.

Ja, det virker som kroppen finner sin vekt og vil være der.

 

Her ble det nok en måned på 66 - tallet

Så blitt flink til å holde vekta i hvertfall.

Så får vei se hva en aktiv sommer gjør med vekta.

 

Dans 2 dager denne uka.

Gikk en tur i går men tatt det med ro hjemme idag...

Ganske bra vær.

 

Flott uke videre til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Tjorven:Jepp :D ,skal ha ferie i juli.Har startet ferien nå,men skal nå få trent litt innimellom.Skal bla på ferie til københavn og Kragerø.

 

Vi har nettopp vært i København,men denne gangen tar vi fly,så vi får vært der litt lenger :)

 

Har fått litt over et trimpoeng til nå,og klarer å holde vekten.spiser ca 1900 kcal pr dag:-)

 

Så flink du har vært til å holde vekten da Tjorven:-)

 

ha en fin onsdag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lucilla - Takk skal du ha. Ja, det ser ut som jeg har funnet nøklen til å holde vekta. Litt opp og litt ned. Men stort sett stødig kurs ;)

Ja, det er godt å komme seg bort litt.

Kragerø er en herlig by. Du så kanskje NRK1 ditt program derfra...

Jeg var der hver sommer fra jeg var 10 - 18 år. Har slekt det.

Så hadde vært moro å kommet meg dit igjen.

God tur og riktig god og fin juli til deg. Kos deg. Men ikke for mye ;) hehe.

 

Hva er kos om sommeren for de fleste??

 

Ser at det for meg er å danse...

Legger opp til flere Dansefestivaler i år. Ikke hele uka,men noen dager.

Dans på brygga, ved fint vær.

Dansecafe her onsdag og da kan det regne så mye det vil.

En tur eller flere i fjellet.

 

Shoppe er jo, også, kos ;) Særlig når en har fått nye kropp og klærne kan vare i flere år fremover.

 

Å med masse aktiviteter kan en kose seg med god mat. Sjømat er jo herlig og ikke så mye kcal i.

Grilling så slipper en å tenke på det en steker i.

Tilbehør er som regel salat og andre grønnsaker, så jeg håper sommeren blir som andre sommerer. Jeg går ned i vekt ;)

Er innenfor der jeg skal være med å ha sett 63-tallet hadde vært moro og ikke umulig.

I dag er det 66 kg, blankt her... 400 g ned siden mandag.

 

Tok InBody test her om dagen. Og selv om jeg ikke trener så mye, har jeg vist en flott kropp. Ja, jeg havnet på 38 år nå. Gått opp 6 år siden november, men da var jeg trent.

Men det er da 13 år yngre enn jeg er, så veldig fornøyd :D

 

Bryggedans i kveld, vist regnet har tenkt å stoppe opp.

Men ellers er det nattåpen og dans i byn, også, så lea meg får jeg gjort.

Danser gjerne i regn, også, vi ;)

 

God dag videre.

Flott fredag og riktig god helg og ferie til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Ja,jeg så programmet fra Kragerø,har vært der før da,men det er for ca 20 år siden,så blir koselig å dra dit igjen.Denne gangen skal vi ligge på kragerø resort:-)

 

Blitt 2,6 tp denne uken,spørs om det blir 7 men skal nå prøve på et par til. vekten holder seg på 71 tallet,men håper å se 70 kg etter ferien.

 

Her skinner sola idag,og det er varmt.Godt etter noen dager med overskyet og regn.

 

Morro da Tjorven at InBody testen viste at du var 13 år yngre enn du er.Har ikke tatt en slik test før,kanskje jeg skal prøve en slik test til høsten?!:-)

 

God helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ferie her inne??

 

Lucilla - Ganske interessant med InBody test. Den viser hvor musklene dine er og om det er nok osv.

Jeg tok første den dagen jeg startet å gå ned da jeg veide 88,8 kg. Moro å følge med.

 

Siste uka mi har vært bra. Veldig fornøyd.

Ble litt over 14 TP, mindre dans enn forventet pga regnvær.

Matinntaket ble på 1877 kcal

og vekta ned 600 g.

Siden fredag har jeg sett 65 tallet og i dag stoppet vekta på 65,8 kg.

 

Denne uka blir det dansefestival noen dager.

 

God uke og lykke til med vekta, alle sammen som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn InBody-test har jeg snust litt på også, men vet ikke om jeg tør å ta den. :unsure: Tror jeg har for lite muskler. Og kondisen er så där... Tenk om jeg ender opp med en alder 10 år over reell alder. Huttetu!

 

Nei, bedre å leve i uvitenhet. He he!

 

Iallefall. Veiedag sist fredag viste 59,4 kg. Hadde en relativ aktiv helg, med nedvasking av kjøkken (vegger og tak) og noen strøk maling. Ble ikke helt ferdig, da. Men tenkte å fortsette litt på kveldstid nå resten av uka, etter jobb.

 

Og til tross for både snop og vin mellom slagene på kjøkkenet, holdt jeg meg stabil helga igjennom. Sikkert takket være aktivitetsnivået. Så 59,3 kg idag, mandag. Og ingen helgegram som skal av denne uka.

 

Ha en flott uke, alle sammen! Ferie eller ikke ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

God tirsdag :-) Er i feriemodus om dagen,men prøver nå å trene de dagene jeg er hjemme.Holder meg på 71 tallet,og spiser rundt 1900 kcal pr dag.Igår ble det zumba,idag styrke.

 

Imorgen skal vi på ferie til København(to netter),Gleder meg :)

 

Strålende solskinn og varmt;Flotters sommervær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Hei på dere,stikker innom .Ikke mye liv på denne tråden denne uken ser jeg ,men er jo sommer og ferie :) Denne uken har det ikke blitt så mye trim,har fått ca 3 poeng,men er nå bedre enn ingenting,og vekten holder seg på 71 tallet!

 

Vi koste oss masse i København,ble mye god mat og drikke,og vi gikk mye.Besøkte bl.a Nyhavn,og Botanisk hage.Brukte beina når vi var i byen,så fikk jo mye trim da ;)

 

Været har vært kjempefint,sol og varmt. flyturen gikk også fint,ikke mye forsinkelser.

 

Igår hadde vi besøk,og det var koselig,ingen planer for dagen idag,men finner nok på noe, :) ...nyter ferien.. :)

 

 

Ha en strålende søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Bijou - Tror ikke du skal være redd for å ta InBody test.

Selv da jeg startet vektnedgangen hadde jeg bra med muskler, de få fint innenfor normalen for min aldrer og det gjør det helt sikkert for deg, også.

Flink til å holde vekta er du, også.

 

Lucilla - Ja, det er ferie så en skal kose seg litt med god mat og drikke, også.

Det gjelder alle.

 

Ja, det er vist ferie, og er bortreist innimellom, alle.

 

Jeg merker at jeg blir veldig rastløs, vist jeg ikke får trent eller kommet meg ut å gått en tur innimellom, uansett årstid.

Kroppen er jo vant til å lea seg.

 

Ja, denne uka ble det bra med TP på meg.

Vært på Dansefestival og da blir det masse dans.

Skifter klær minst 6 ganger i løpet av dagen :)

Så det ser ut som det blir 33,3 TP på meg, sånn ca for uka som har gått.

Fått gått noen turer, også.

Kroppen er full av væske, veldig hoven, så spent på vekta i morgen.

 

Flott dag videre til dere alle og for meg er det veiing i morgen.

Dere andre må ha lykke til på deres dager.

 

Flott uke til dere alle.

Her går det til fjells på onsdag og da blir det flotte turer hver dag, noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg våger meg til å ta en slik InBody-test til høsten likevel. :rolleyes: Men har ikke noe treningssenter sånn i umiddelbar nærhet, så det blir vel å oppsøke ett, i ens ærend. Vi får se.

 

Her går holde vekten-planen nesten litt for godt om dagen. Raste ned på 58-tallet forrige uke. Sikkert grunnet den kjøkkenoppussingen, som fortsatte uka igjennom, etter jobb. Så 58,6 kg på vekta på veiedag fredag. Og samme på vekta idag, til tross for en Sverige-tur i helga med altfor mye svenskegodis som bare skapte trøbbel i fordøyelsessystemet mitt, men som jeg heldigvis fikk ut igjen... <_<

 

Så ingen helgegram som skal av denne uka heller. Og lurer på hvor lenge jeg skal vake på 58. Det var jo ikke helt etter planen. Men skal prøve å gå litt opp i inntak denne uka. Ikke under 1600 kalorier, noen dager. (Forrige uke ble det flere 1400-kalori dager.) Så får vi se hvor jeg stabiliserer meg etterhvert.

 

Ha en fortsatt fin sommer folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bijou - Som jeg sier - det er mye lettere å holde vekten eller gå ned om sommeren enn høst og vinter og vår ;)

Det går mer av seg selv om sommeren.

Flink er du og helt sikkert lekker nå.

 

Her vist vekta 65,5 kg i går og det var 300 g ned.

Ikke det store vektfallet med sakte og sikkert nedover går det da.

 

Reiser til fjells i morgen.

Dere får ha det bra og kose dere så godt dere kan, uansett været.

Slappe av og trene.

Spiser godt og sunt, noe som er lettere om sommeren med herlige sjømat og masse frukt.

Snart kommer herlige norske grønnsaker, også.

Neper og reddiker er på plass i butikken, noe som er kortreist mat, herover :)

August åpner gardbutikken, igjen, gleder meg til det men ikke at det snart er august.

Tiden går for fort.

 

Nyt sommeren og vi snakkes snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Helt enig med deg Tjorven,tiden går for fort :-)

 

Kos deg med ferie :-)

 

Har trent igår og idag,tror det blir trimfri imorgen,hvis ikke så blir det kanskje en gåtur eller en liten trimøkt.;-)

 

Her skinner endelig sola igjen,vært overskyet før idag.

 

Så flott at det går bra med hold vekten-planen din da Bijou:-)

 

Kos deg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, hvor lenge var Adam i paradis ;)

I går overskyet med godt og varmt

I gårkveld kl.23 var det 20 grader og herlig å være ute, fortsatt...

Idag våket til regn og 16 grader...

 

Drar til fjells i dag. Men må vist om tannlegen en tur først.

 

Alt fått 9,8 TP denne uka i form av turer og herlig dans.

 

Og med langtur på 6 timer i morgen og liten tur i dag og lørdag og kanskje dans på lørdag, blir dette nok en uke med masse TP.

 

Vekta litt mer ned.

 

God uke videre alle sammen.

Og kos dere i ferien, sommeren og håper dere holder vekta bra eller går ned vist det er målet for sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...