Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Da er det offisielt slutt på GR-kursene mine - i går var siste kurskveld. Veide inn på 72,2 noe som kursleder mente jeg burde være veldig fornøyd med. Og det er jeg jo, men jeg oppdager at målet mitt driver og flytter seg ettersom jeg går ned i vekt; så jeg tror kanskje jeg bør ned litt under 70 for å ha litt å gå på ifht 'vektbeltet'.

 

Så det får være mitt hovedfokus i HV-fasen. (som skal vare herfra til evigheten...):D/>/>

 

Nå har jeg akutt behov for masse penger, for mesteparten av klærne mine må fornyes. Luksusproblem! Jeg skal unne meg litt hver måned framover som belønning for at jeg holder vekten.

Herlig å gå sommeren i møte nå!

 

B)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her gikk helga som var ganske katastrofalt. Ble forkjøla og ganske redusert. Følte meg uggen og ville bare ha fett og sukker. Resulterte i nesten 2 (!) hele kilo opp, fra fredag til mandag.

 

Men tok tak igår og kom tilbake på den rette kjøl matmessig, samt jogget, så nå er jeg på vei nedover igjen. Men snakk om å stikke kjepper i hjulene på seg selv, altså... <_< Det er meg i et nøtteskall.

 

Så idag viser vekta 62,8 kg. Og skal jeg følge ukesmålet mitt jeg satte forrige fredag så har jeg minst 1 kilo til å ta av, før førstkommende fredag. Ja, ja.

 

Men jeg gir ikke opp. No way! Skal tilbake til 61, ja. Og videre nedover, som planlagt. Det tar bare litt tid... :rolleyes:

 

Ha en flott uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

FruNatur - Ja, du kan så si ;) men jeg håper ikke at jeg må fortsette resten av livet med å skrive ned alt en putter i munn...

Hvor mye gikk du ned på siste kurset da??

Jeg var så heldig at jeg kunne ta frem klær mens jeg gikk ned.

Hadde alltid vært slank så hadde masse klær i denne str jeg er i nå. Men moro med noe nytt, også, da. Så lykke til med shopping fremover. Moro det.

Ja, det er godt å ha litt å gå på ang vekta en skal ligge inn under.

 

Bijou - Ja, det var litt av et hopp på vekta på noen dager, men kan jo være væske i kroppen, også da..

 

Innen St.Hans er vi nok der vi vil være på vekta.

Det er da sommeren starter opp.

 

Her ble det litt ned (300g) siste uke, men enda ikke på 66 tallet, igjen.

Så da blir det vel oppgang på vekta denne måneden, også.

Ikke fått trent som jeg vil heller.

SÅ håper Mai blir en bedre måned...

Med mer trening og mindre vekt...

Kanskje jeg bare må legge meg på 16-1700 kcal.

 

Dere må ha en fin kveld og flott 1. mai i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Ja, Tjorven45, jeg håper jeg skal slippe å fortsette registrering av maten etter hvert. Men jeg kommer til å fortsette registrering framover sommeren. Jeg har innsett at jeg har en forholdsvis liten kropp, stillesittende arbeid og er i bunn og grunn lat (liker IKKE å trene). Da trenger man ikke mye drivstoff....

 

Det som i hvertfall er sikkert er at jeg må fortsette å veie meg regelmessig, slik at det ikke begynner å snike seg på igjen noen kilo. Før jeg begynte på kurs i august i fjor hadde jeg unngått badevekta i flere år. Ville vel ikke se sannheten i øynene, tenker jeg. På siste kurset nå gikk jeg ned 3,5 kg. I snitt har jeg gått ned ca 0,5 kg i uka over 7 måneder. Jevnt og trutt egentlig, men nå i vår har det flatet ut litt.

 

 

I går var det jentefest med god mat og drikke, men jeg synes jeg klarte meg ganske bra. Drakk masse vann - og endte opp på under 1800 kcal inklusive frimerkene, og det var jeg fornøyd med.

 

:D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

FruNatur - Ja, du har vært veldig flink. og bare 1800 kcal når det er jentefest er godt gjort. Enig med deg, ikke mer slanking av disse kiloene nå.

Hvordan skal jeg få deg til å like turer og trening da?? Jeg elsker å lea meg... en dag uten trening er en dag uten mening... men jeg er født og oppvokst i en aktiv familie så det ble håndball fra jeg var 6 år og dans omtrent på samme tid.

Herlig... nå prøver jeg å trene variert. Men blir mye ute med turer i forskjellig hastighet.

 

Jeg har ligget på 2150 kcal i inntak i snitt denne uka, men gått ned 1,6 kg siden forrige onsdag og det er takket være at jeg har klart å begynne å trene litt, igjen.

I dag sier pulsklokka at jeg har hatt lang maksimaltrening, og det ble 3,5 TP. Herlig.

Jeg prøver å få minst 14 TP i uka.

Men snittet på inntak skulle jeg har fått ned litt..

 

God dag videre og flott fredag og god helg til dere som tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kom over noe i dag.

 

http://tara.no/article/71029-minuskalorier-gjor-deg-slank

 

Likte dette.

Jeg starter alltid dagen med appelsin, for da kommer magen i gang.

 

De to siste dagen har jeg vært flink og ligget på 17-1800 kcal,

men da har jeg gått opp litt i vekt, igjen.

Fortsatt på 66 tallet med 800 gram over nå.

 

Så spent på vekta på mandag.

 

Skulle vært i Oslo i dag, men orker ikke.

Kroppen er ikke helt med i år.

Ute er det kommet enda mer snø og nå er det tåke, også.

Men på kjøpesenteret er det moteoppvisning snart, så tar meg en tur ned dit.

 

God dag videre og flott søndag.

 

http://tara.no/article/72991-12-matvarer-som-gir-flat-mage/gallery/387604

 

noe for noen av oss dette, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så er søndagens treningsøkt over og det ble 3,5 TP i dag.

 

Nesten nådd mitt mål på 14 TP denne uka.

Det ble 13,7 TP, godt gjort ettersom jeg ikke har vært i form.

 

Inntaket blir nok litt over 2000 kcal i snitt.

Spiste litt mye de første dagene.

Men har vært flink i 4 dager.

Men nå skal jeg ut å spise pizza på Peppes, så da blir det nok mange kcal i dag...

 

God dag videre og flott mandag

og lykke til med veiing utover i uka alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morsomt å komme inn hos dere igjen! Fikk nemlig Trojanske hester på min Pc og alt slo krøll på seg. Den er ganske gammel..over 5 år iallfall, så jeg får bare bruke den til enklere ting. Har kjøpt iPad og super ny mobil, så da får en ta ting der. Men det tar litt tid før en kommer igang med alt..

Vært dårlig til å holde fokus på vekt oppgaven[ og her står unnskyldningene i kø..] vekta står på ca 67 og det er altså 5 kg fra målet. Men har ihu at en veide 86.. Og jeg vet at ånden kommer over meg. Heldigvis liker jeg også å være i aktivitet med mye forskjellig, en dag uten noe slags hopp og sprett er en dårlig dag, med aktivitet følger så mye livsglede. Det er jo ennå noen uker ti St Hans som du sier Tjorven, får håpe en har fått av seg litt da!

Morsomt å se nye på denne tråden også, som har tatt av såpass mye og har litt igjen bare. Det er de siste som er de værste tror jeg?

Lykke til for oss alle iallfall! Kommer innom igjen! Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Jeg blir imponert når jeg ser at dere klarer oppi 14 TP i uka. Selv har jeg økt forsiktig fra 3 TP da jeg begynte på kurs i fjor høst, og nå de siste månedene har jeg ligget på ca 7 TP. Jeg trener ikke - men går turer i 5 - 6 km/t. Det passer akkurat for meg.

 

:D/>/>

 

Har valgt å fortsette med mandag som veiedag siden jeg har blitt vant til det på kurset. Veier meg om kvelden, og i går var det gledelige 71,6. Det er 400 g ned fra forrige uke. Og så snikveier jeg meg om morgenen av og til - og i dag tidlig så jeg for første gang '6'-tallet på vekta. Å, så deilig!

 

Ellers øver jeg meg på å ta imot kommentarer fra folk rundt meg av typen 'å så tynn du har blitt, nå har du vært flink'.... Merker at jeg da tenker: 'fy flate så feit jeg må ha vært ettersom de sier det sånn'. Det er jo ikke spesielt positivt. Nå prøver jeg å være enig: Ja - jeg har vært flink! Takk for at du har lagt merke til det.:rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å glemme å oppdatere her inne også.

 

Det er skikkelig jojo-aktivitet på meg den siste tiden. Opp kjempemasse i helgene, ned igjen på ukedagene. Flere uker på rad nå.

 

Klarte å karre meg ned igjen til 61-tallet i forrige uke, tidsnok til offisiell veiedag på fredag. Men så svosj, opp igjen denne helga. (Var i konfirmasjon og på hyttetur.)

 

Pr. idag vaker jeg rundt på 63,2 kg og kjenner at jeg bare er fint lite motivert til å ta samme jojo-kuren ned igjen denne uka, fram til fredag. Såååååå lei dette nå! Men jeg må jo... :( Er veldig glad i det 61-tallet. Og må få til en slags skjerpings vedr. helgene, for dette går ikke i lengden.

 

Så, jepp... Sånn er statusen her nå.

 

Ha en fortsatt fin uke, dere som får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - koselig å høre fra deg, igjen. Velkommen tilbake.

Ble du ikke med på det opplegget som treningssenteret startet opp i begynnelsen av året.

 

FruNatur - Noen er glad i å trene og da blir det mange TP, andre er ikke like glad i det ;) Jeg tar lange økter og da blir det fort mange TP.

Ja, du har vært flink så sol deg i ordene deres. For du har jo vært flink.

Så du får nok mange gode ord fremover. Å du fortjener det.

 

Bijou - Høres slitsomt ut for både kropp og hode, den jojo-slankingen din. Men noen ganger blir det slik pga div selskapet.

 

Her ble det 400 gram ned siste uke.

Jeg har veiedag mandag, men rakk ikke inn i går og rapportere det.

Vekta viste 66,8 kg i dag. Det er 200 g opp siden 1.mai, men 400 g ned siden forrige mandag.

Godt å være på 66 tallet for da er jeg innenfor der jeg skal være, men håper jeg fortsetter nedover til 63 tallet de neste ukene.

 

Ikke trent noe særlig denne uka, men det ble litt styrke i går og en tur i dag i rolig tempo så det er blitt litt over 2 TP.

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag her og etter 2 uker hvor jeg har klart 61,7 til hver fredag (men tilsvarende opp og ned etter helgene), viser vekta 62,4 kg idag. Og dermed opp 700 gram fra forrige fredag.

 

Ikke helt fornøyd, med andre ord. Men tross alt bedre enn 63,2 som jeg var for 5 dager siden, etter Kristiansand-turen sist helg.

 

Men nå er det verken noen turer eller bursdagsfeiringer i sikte og denne helga har jeg satt meg fore å holde meg stabil! ;) Wish me luck! He he!

 

Neste uke skal jeg i alle fall se 61 igjen, det er banna bein!!

 

Ha en fin-fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, den vekta er noe rart...

Men du Bijou vet hvorfor du går opp.

Det sies at vekta som kommet fort går fort.... men ikke helt enig...

Her hoppet vekta opp 1 kg fra ene dagen til den andre og den går aldri 1 kg ned over natta... Men sakte og sikkert ned, igjen...

Men det blir ikke noe vektnedgang i løpet av en uke.

 

Men er ganske fornøyd med matinntaket denne uka.

Snitt på nesten 1800 kcal.

Men ikke fått trent noe pga denne trettheten og forkjølelse igjen.

Men fikk svar i dag, så får bare lære meg å ta det med ro.

Men allikevel leve :)

 

Flott lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I morgen tidlig reiser jeg til Oslo ut tar en liten cruise til Kiel.

 

Så da blir det ingen veiedag for meg mandag. Men onsdag er jeg tilbake.

I dag viste vekta 300 gram ned siden mandag.

Så da går det riktig vei, enda.

 

Turen jeg skal være med på er Tematur og tema er dans, så det blir masse dans.

Får jeg håpe.

Har ikke med dansepartner så...

men bruker å gå ganske bra.

Og en kan ikke ta med seg fisk i tilfelle en skulle finne en flott fisk ;)

 

God helg videre og så må dere ha noen fine maidager til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg på kurset på senteret, fikk tatt en in Body test. Men det ble liten sveis på opplegget, kun noen få som var ivrige.vi skulle så gjerne hatt med vår gamle Guru, han var jo så flink og motiverende. Og jeg kommer meg ikke inn i annet enn HV for tiden...men lysten er der! Følger litt med dere så lenge... Kanskje det kommer med Våren eller Sommeren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke helgemålet mitt, om å holde meg stabil denne helga... for jeg gikk faktisk ned! :P Jippi! 800 gram forsvant på magisk vis i løpet av helga.

 

Det ble godteri, men langt mindre enn jeg pleier. Og endel hverdagsaktivitet, i form av husvask og større ryddeprosjekter. (Fikk bl.a. kastet masse gamle klær. Puh!)

 

Vekt på fredag: 62,4. Vekt idag: 61,6! :) Strålende fornøyd!

 

Og så himla deilig å starte en uke uten å måtte gå ned helgas synder først. Og å starte den på 61!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra resultat Bijou! Sånne overraskelser forgyller mandagen!

 

Selv registrerte jeg 71 kg i kveld, og det er 200 g ned. Nesten så det ikke telles, men 'ned er ned'. Jeg innbiller meg at vekten er i ferd med å 'flate ut' i nærheten av 70-tallet. Og det passer jo bra siden jeg har meldt meg inn her på 'Hold vekten'-tråd.

 

 

Registrerer dere vekten om morgenen eller kvelden? Det er jo ganske stor forskjell - men jeg har fortsatt å registrere vekt omtrent på samme tid som vi hadde veiing da jeg gikk på kurs. Etter middag og med vanlige klær. Hadde vært artig å vite hva dere gjør.

 

:)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Eva - Ja, bruk den tiden du trenger på HV.

For etter så mange kilo ned er du lekker som du er.

Håper du skriver til oss titt og ofte.

 

Bijou - Gratulere med en flott helg, som har gått bra.

Ja, det er godt å slippe å ta av den samme kiloen hver uke.

800 g er jo toppers.

Lettere å starte uka med så fine resultater.

Gratulere gratulere.

 

FruNatur - Ja, ned er ned. Alle monner drar. 200 hver uke blir en kilo etter noen uker. Så, ja vist, teller det.

Her er det veiing om morgenen. Men jeg veier faktisk mindre før middag. Så de morgenene jeg har økt for mye fra forrige dagen, sjekker jeg før middag som jeg spiser ved 17 tiden og da viser den mindre.

Jeg veide meg på kvelden før jeg ble tykk for noen år siden. Så veier meg om kvelden, også. Men den registrer jeg ikke. for den viser 2 kg mer enn morgenen.

Har du prøvd å veie deg på morgenen for å se hvor mye du veier da og uten klær?? blir fort 3-4 kg mindre det vil jeg tro. Så da kommer 69 tallet fort ;)

 

Jeg registrerte vekta søndag og da ble den 400 g mindre enn forrige mandag og i dag ble den 500 mindre. Så har gått ned 4-500 g siste uka.

Masse herlig dans om bord så rakk nesten ikke spise.

Men hadde med barer og energidrikke, knekkebrød og litt pålegg.

Litt vin ble det, men ikke mye.

Hadde lunsj buffe som middag, så fikk i oss nok kcal vil jeg tro ettersom jeg gikk ned bare 100 g. vist vekta ikke er snillere i morgen da.

Men har vært ute og spist i dag, også, og ikke noe trening. Ingen trening i går heller.

 

Så håper jeg får til en fin tur i morgen. Uansett vær. Meldt masse regn i 1 uke fremover nå. Det er håpløst...

 

Dere må ha en fin kveld og flott torsdag og 17.mai.

God pinse til dere som tar langhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hadde håper at 65 tallet skulle komme frem i dag, men det ble 66,1 kg, så ikke så langt igjen.

Kanskje i morgen ;)

 

I morgen 17. mai reiser til Sverige, bare dagstur.

Gjort det en gang før og vi var ikke alene om å reise bort denne dagen.

 

Ingen trening i dag, heller, så får håpe at jeg får til noe i helga.

 

God kveld og flott 17.mai til dere alle og flott pinse, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da er det allerede søndag, igjen.

Allerede i Sverige fikk vi varmen.

Da vi kom ut fra kjøpesenteret, slo varmen imot oss så vi trodde vi var i syden, herlig.

Disse to siste dagene har jo bare vært helt herlige.

I går ble det bare å kose meg ute i sola og i dag fikk jeg til en liten tur med ei venninne.

Litt sliten etter Kielturen så ikke orke trent så mye, men noen turer har det blitt.

 

Så denne siste uka har jeg fått til 11,8 TP

Matinntaket blir nok litt over 1800,

men vekta er allikevel ikke på min side.

Men vi får se hva det blir i morgen.

 

Håper uka blir bedre når det gjelder trening denne uka.

Håper at energien kommer tilbake.

 

God dag videre og flott mandag og siste langfri før ferien sette i gang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God overstått 17.Mai og pinse!

 

Her har vi også kost oss storveis i den lille smakebiten av sommer som vi plutselig fikk. Mye herlig tid utendørs i sola! Og prøve å få litt farge på disse vinterbleke kroppene... B)

 

Veiedag på fredag (17.Mai) endte på 61,5 kg. Så jeg gikk rett og slett ikke så mye ned forrige uke, mandag-fredag. Det jeg klarte å gå ned fra fredagen før, gikk jeg ned sist helg. Men det ble totalt ned 900 gram fra den fredagen før, så jeg er strålende fornøyd.

 

Denne helga har jo bydd på sine utfordringer, i all mass... Pr. idag ligger jeg på 61,9 kg. Så opp nesten en halv kilo. Men det kan jeg fint leve med, etter en helg med max utfordringer.

 

Mål til førtskommende fredag: komme tilbake til 61,5. Eller under.

 

Ha en fortsatt fin mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er helgedagene overstått for meg også, og veiedag i går viste 70,1. Ned igjen :D/>/>

 

Det var lite trimpoeng denne uka, for jeg ble syk. Bare en vårlig forkjølelse som egentlig gikk raskt over - Men kroppen gikk på lavgir hele pinsen. Jeg ble helt utmattet av den minste anstrengelse! Samtidig var heller ikke matlysten på topp, så det er sikkert derfor resultatet er såpass bra.

Jeg avsluttet dessuten helgedagene (og forkjølelsen) med en laaaang tur sammen med gode venner. Den gjorde godt for kropp og hode!

 

Nå går jeg inn i en utfordrende periode, med konfirmasjon av min yngste håpefulle. God mat, kaker og drikke vil det bli nok av i helgen! Men også en del jobb med selskapet. Så jeg tror faktisk at jeg skal klare å holde meg noenlunde på matta.

 

Merker at jeg har veldig trua på min egen viljestyrke. Det føles bra!;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Flinke dere er begge to.

 

Kom over dette i avisen i dag.

 

http://www.dagbladet.no/2013/05/21/tema/klikk/helse/27280239/

 

Her ble det et skikkelig hopp opp på vekta så det vil jeg verken snakke om eller skrive her ute...

 

Kroppen er ikke med for tiden, så har bestemt meg for å ikke fokusere på vekta i det hele tatt.

Men jeg blir spise sunt og kanskje jeg orker å trene litt innimellom, når formen tilsier det, men ikke stresse om at jeg må.

Jeg får bare legge meg på litt mindre kcal... prøve i hvertfall...

 

FruNatur - Lykke til med forberedelsen til konfirmasjon.

Husker at jeg ikke rakk å spise så mye, selv. Var så mye jeg måtte passe på :)

Men hadde jo igjen veldig mye mat etterpå da....

 

Bijou - Lykke til med målet du har satt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer rapport fra årets morsomste veiedag, for min del i alle fall...

 

Ned ytterligere 900 gram fra forrige fredag, til 60,6 kg idag! :D Endelig det etterlengtede 60-tallet. Pjuuuuh! Og gjett om jeg er glad! Weeee!

 

Så de helgegrammene gikk fort av, ja. Pluss, pluss.

 

Alldeles strålende, for jeg hadde nesten helt gitt opp håpet om å treffe 60-tallet igjen. Vært så nære, så lenge, uten å få det til. Men denne uka gikk det. Og det 1 uke før min egen tidsfrist gikk ut også! :)

 

Mål til neste fredag: fortsette å være flink, med mat og trim, men vektmessig holde meg stabil. Åh, så vakkert det klinger i ørene! Stabil, stabil, stabil! :D

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...