Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bijou - Gratulere så mye med flott nedgang.

Sikker på du er i stimen nå, så du får nok til ditt mål for uka som kommer.

 

Snupsipups - God bedring og håper du kommer i gang til uka.

 

Ikke så mye interessant her for tiden.

 

Har, også, slitt med halsvondt og forkjølelse så 2 rolige dager.

Liten tur idag. Som ga 1 TP

 

Ser ut som sittet denne uke blir i underkant av 2000, så litt mindre enn forrige uke..

Men nå er det helg, så får se hva som skjer da.

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forkjølelsen er borte, og treningen i gang igjen. :) Verre er det med kostholdet. Er det mulig å stappe i seg så mye dritt.... Kan ikke gi opp nå, selv om jeg kjenner at troen begynner å forsvinne litt. Har kommet skikkelig på sukkerkjøret igjen, og sliter virkelig med å komme ut av den vonde sirkelen. Men jeg må greie det, skal ikke opp i vekt igjen, vil bli her nede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her kommer og går forkjølelsen.

Nesten helt fin og så kommer den igjen.

Men halsen er, også, nesten bra nå. Så kan vel ikke klage...

 

Jeg har ikke sett på meg selv som sukkeravhengig...

For jeg spiser jo ikke sjokolade eller annet gotteri...

Men er, plutselig, litt usikker...

 

Tror det var Cecilie som skreiv at hun skulle kutte ut alt med sukker i fra i morgen, og noen uker fremover??

 

Jeg har etter dette begynt å se på sukkerinnholdet i det jeg spiser og til og med i karbohydrater kan det være sukkerarter, som det står.

 

Men det er ikke bare derfor jeg lurer på om jeg er avhengig

Jeg har de siste dagene spist alt for mye frukt, ok, sunt sukker men allikevel...

og jeg spiser flere barer, Nutrilett barer, enn jeg bruker.

Alt for mye Läkerol...

Sukkerfri brus, også...

Pga halsen blir det sukkerholdig drops, også.

 

Selv om jeg ligger bra an på kcal inntak om dag, snitt 1965, ser det ut som og har trent litt over 14 TP,

Så går jeg opp i vekt.

 

Så, ja, Snupsipups... har mest lyst til å drite i alt og...

 

MEN DET KAN VI IKKE!!!

 

Vi får bare håpe at nesten uke blir bedre.

Ny uke starter i morgen.

 

Bijou - Du som går ned så fint i vekt.

Hvor mange kcal ligger du på, om dagen??

 

Når jeg har gått ned i vekt før har jeg ligger på 1800-2000 kcal i snitt.

Men nå ser det ut som det ikke går lengre...

 

Ønsker dere alle en fin dag videre og flott mandag og uke.

Lykke til med veiing når dere skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Etter en bitteliten snikveiing idag morges, ser det ut som jeg kan få en real helgekilo å måtte kvitte meg med når den nye uka starter imorgen. :unsure: Ikke helt etter planen.

 

Men vi får nå se imorgen. Har ikke jogget idag, men gått en trilletur i rimelig bra tempo på litt over en time. Det er i alle fall bedre enn ingenting.

 

Tjorven45: De ukene jeg går ned ligger jeg på ca. 14-1500 kalorier i snitt, mellom mandag-fredag. Helgene er et annet kapittel... Jeg er bare altfor glad i godis, altså.

 

Fortsatt god siste rest av helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bijou - Uff da, synd du har gått opp så mye på noen dager.

Vi får håpe de går fort ned, igjen.

 

Her ble vekta det samme som på mandag.

Men jeg har spist i snitt 133 kcal mindre om dagen og trent mer

enn uka før og da gikk jeg ned 200 g...

Så egentlig skjønner jeg ikke så mye av dette...

 

Vært i bursdag med kaker og vafler ikveld, men fikk med meg litt vanngym og 10 min svømming først.

Men uka starter ikke bra..

Allerede over 2000 kcal i dag, skal ikke ha mer i dag, men det er jo en elendig start på ei slanke uke da...

 

Ble bare 1,7 TP, også.

Så får ta i skikkelig i morgen,

selv med forkjølelse. For den vil ikke slippe taket, nesten bra også snørrer jeg igjen.

 

Flott tirsdag alle sammen og lykke til med vekt og mat og trening denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver Tjorven, akkurat sånn har flere av mine uker vært i det siste. Og er jeg flink i ukedagene, tar jeg det igjen i monn i helgen. :/ Men skal greie det til slutt ;)

 

Forkjølelsen min er også tilbake for fullt etter en dag frisk eller noe. Kanskje er det allergi allikevel? Bare så rart at jeg ikke har noen effekt av allergi medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det fort ned igjen. Faktisk 900 gram ned, fra igår til idag. Takket være jogging, rockering og masse vann. Så nede på 61,8 igjen idag.

 

Målet er å være et sted mellom 61,0-61,5 kg på fredag. Burde ikke være så altfor vanskelig, men veldig spent på hva kroppen sier og om den mener det samme. ;)

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, merkelig hvordan denne vekta hopper opp og ned fra dag til dag...

 

Jeg er egentlig flinkest i helgene...

Vist jeg kan si jeg flink for tiden...

 

ROlig dag i dag

Potte tett og skikkelig sår hals.

Men sikkert bra i morgen, igjen, så da kommer jeg meg vel ut en tur.

 

God dag videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall glad for at vekta hopper raskt ned igjen etter å ha hoppet opp. ;)

 

Kjenner kampviljen begynner å vekkes litt hos meg nå, og viljen til å kjempe for å gå ned i vekt begynner å komme tilbake (la meg bare ikke glemme det i helgen :P ). Tjuv veiing i dag så også positivt ut, så kanskje dette blir den første uken på lenge at jeg faktisk går ned i vekt. Det avhenger selvfølgelig av hvordan jeg mestrer denne helgen. Kan nok gi meg selv strykkarakter hver eneste helg så langt i år, men jeg har ikke tenkt å gi opp - plutselig går det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig å lese om forkjølelser som kommer igjen og igjen.. har hatt det sånn i tre uker nå. Faktisk sammen med resten av personalet hvor vi jobber. Enda så forsiktige vi er med smitteveier. Kanskje er det det rare været som gjør det? Det føles som å være allergisk, men hele gjengen kan jo ikke brått ha blitt det.

Blitt dårlig med trening, en sleper seg avgårde på noen timer og turer.

Og vekta står stand-by.

Men idag gikk vi en nylig opp tint vei, og fant en skråning full av de fineste blåveis!! Det var dagens store oppmuntring, og nå går det fort rette veien.

Vekk med snørr og lommetørkler- nå vil vi ha sol og nye krefter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det offisiell veiedag igjen her og vekta sa 61,4 kilo. Det er ned 200 gr fra forrige fredag og innenfor ukesmålet mitt, som var å havne et sted mellom 61,0-61,5.

 

Veldig fornøyd!

 

Heller museskritt nedover nå, den siste kiloen frem til 1. juni, enn fort ned og fort opp igjen.

 

Ha en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Ja, da er det helg, igjen.

Tiden går så fort, selv om jeg bare har sittet inne og ikke gjort noe.

Måtte ut å handle litt i dag, så da spiste jeg lunsj med ei venninne først.

Så ble det mange butikker, for å få tak i alt jeg skal...

Har litt sær smak ;)

 

Bijou - Gratulere med fin nedgang. Enig med deg. Sakte men sikkert nedover.

 

Eva - Koselig å høre fra deg, igjen.

Ser du er i samme bås som oss andre her ute ;)

Ikke noe som blir som en vil...

Men det går mot vår å i mai i fjor ble det bedre for meg, så håper det blir slik, nå, også.

Lykke til med dine mål og god bedring.

 

Snupsipups - Fint at kampviljen er kommet. Da går det bedre og bedre og plutselig går det riktig vei.

 

Jeg håper alle får en fin helg og mat, drikke og turer i fint vårvær.

 

Flott lørdag og søndag og så får vi se mandag hvordan helga har gått, i form av vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kom meg ut på en liten tur i dag.

Godt men slitsomt, men skal på langtur i morgen, så bare måtte teste formen...

Men hadde dratt i morgen, uansett hvor slitsomt det var i dag.

 

Har holdt meg på litt i underkant av 2000 kcal denne uka.

Men ikke fått trent noe særlig, men det ser ut som jeg holder vekten.

Men det er jo ikke mandag i dag ;)

 

Fikk til 3,5 TP i dag.

Men det er langt til 14 TP.

 

God dag videre og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Ja, da er nok en uke, snart over og i morgen er det veiing...

Tror ikke det blir noe morsom opplevelse, etter hva vekta viste i dag.

Merkelig hvordan vekta plutselig hopper opp 1 kg...

 

Denne uka ligger jeg på overkant av 2000 kcal,

Etter over 5 TP i dag ble det 11,5 TP...

 

Så ikke akkurat en uke å skryte av.

 

Håper dere får en flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok minimum opp 1 kilo her også, etter helga. :blink:

 

Har hatt en heidundranes 70-års feiring idag, for min mor. (To 70-års feiringer totalt, for begge mødrene våre, på knappe 2 uker. Stønn!) Og vi spiste oss vel omtrent ihjel. Denne gangen var vi hjemme hos oss, og mindre antall gjester å passe på, så jeg rakk fint å spise full porsjon selv denne gangen, og vel så det! ;)

 

Og kaker, muffins, Twist, After Eight og you name it.... *rap!*

Fulgte ikke akkurat mitt eget mantra om måtehold.

 

Så det blir nok å snøre på seg joggeskoene igjen imorgen, ja, og spurte avgårde. Og hoppe over på neste mantra: "fort på, fort av igjen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok ikke fullt så ille som fryktet, likevel. (Pøste bl.a. på med masse vann og rense-te på kvelden igår, før jeg la meg.)

 

61,8 viste vekta idag. Opp 400 gram totalt i helga. Det kan jeg fint leve med! :) Eller, det skal jo av igjen, da... Fortere enn svint! ;)

 

Målet for denne uka er å komme et sted under 61,4 til førstkommende fredag. Bittelitt ned, for hver uke fremover nå.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400g ++ er nok borte innen veiedag Bijou, høres ut som du kom bra ut av 70 års dagen :)

 

Selv greide jeg å virkelig ta meg i ørene sist uke, og for første gang på flere uker fikk jeg oppleve at det gikk nedover på vektskalaen. Hele 2 kg forsvant og jeg er tilbake i vektbeltet mitt. :) Var nok en god del vann som ble borte, har vært ganske hoven i kroppen den senere tiden.

Så nå gjelder det bare å fortsette akkurat sånn de neste ukene også, så er jeg klar for sommer om noen uker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lurer på om jeg skal finne en annen veiedag enn mandag...

Ikke akkurat den dagen jeg veier minst,nei.

 

Bijou - Nei, detter som du ikke har veiedag i dag, må du ikke forholde deg til oppgangen. Så du klarer nok ditt mål til fredag.

 

Snupsipups - Gratulere så mye med flott vektnedgang. 2 kg er jo helt rått. Ja, det viser seg at vist en er flink, så går det.

 

 

Hvor mange kcal om dagen har dere??

 

Her er det nok litt mensen som har gitt oppgang, over 67 kg i dag. Vil ikke skrive noe mer.. Men ømme pupper sier sitt og det er de siste 2 dagene denne økningen har kommer.

Altså, når jeg trener..

 

Jeg har gått opp 2,4 kg siden jul...

Så nå er det virkelig å ta seg sammen.

Det er jo 1 kg ned og ikke opp jeg skal.

 

Skal prøve å ikke spise mer, selv om jeg ikke eier energi, denne uka, for jeg vet jo at jeg ikke får noe mer energi, allikevel.

Høy feber i dag så ingen trening.

 

God kveld og flott tirsdag til dere alle.

Håper uka deres blir som forventet og planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hadde en fin dag i går, når det gjelder inntak av kcal.

Men så våknet jeg i natt, og jeg var så sulten at jeg ikke fikk sove, så måtte opp å

ta litt mat. Men kom da oppi 1869 kcal, så er fornøyd med det.

I dag har det blitt bare litt over 1000 kcal per skrivende stund, så håper det ikke blir over 1600 kcal i dag.

Ettersom jeg spiste i 3 tiden i natt, orke jeg ikke mat før kl.11 i dag.

 

Blitt en liten tur i dag, på ca 1 TP.

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

her går det opp og ned... når det gjelder det meste...

 

Ringte ang Hold Vekten kurs i dag, og starter nok på det på mandag...

Det var damer i 40-50 årene, så selv om de har vært der en stund så

er det felles skjebne er felles trøst.

 

Nå tar jeg helga på fjellet.

Med masse dans og turer og annet moro.

 

God helg til dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken klarte jeg ikke ukesmålet mitt.

 

Skled helt ut allerede i starten av uka og mandag og tirsdag ble skikkelige kalori-fiaskoer! :blink: Totusenogørtenogfjørti. Det var ryddegenet mitt som slo til, og mente at alle kake- og godterirester etter bursdagen måtte sopes opp. Og ned i min mage.

 

Så vekta gikk selvsagt bare ytterligere opp. Og jeg har hatt mitt svare strev med å få den ned igjen. Det gikk sånn passe.

 

Så vekt idag: 61,7 kg. Som totalt sett da blir opp 300 gr fra forrige fredag. Men trøster meg med at jeg i alle fall fortsatt er på 61-tallet! :)

 

Denne helgen blir det ingen bursdager eller noe, mens neste helg blir konfirmasjon og helgetur, så nå gjelder det å være smart og planlegge litt.

 

Derfor må mål til neste fredag bli å komme seg tilbake til 61,4 kg, eller helst litt under, før avreise neste helg.

 

To skritt frem, og ett tilbake. Men da går da likevel fremover, om enn litt sakte... Hi hi!

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Håper jeg kan bli med på tråden. Jeg har igjen en kurskveld på GR, og deretter er planen å klare å holde vekten ved hjelp av verktøyene i GR-klubben og forumet.

Jeg har fulgt med på flere tråder en stund, og ser at det er masse støtte og oppmuntring å få her fra andre. Og gjett om jeg kjenner meg igjen i det som blir skrevet!

 

Jeg er 53 år gammel, 168 cm høy og veier nå 72,9. (håper på litt mer nedgang ved siste veiing). Startvekten i august 2012 var på over 90. Jeg konstaterer beskjemmet at jeg fortsatt er 'overvektig' iflg BMI-beregningen. Så målet mitt er å stabilisere vekten på 'normal'.

 

Som mange andre har jeg gått ned disse kiloene et par ganger før i livet, og de har alltid sneket seg på igjen.

Denne gangen skal ikke det få skje!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kurs Tjorven :) Du har jo holdt vekten en god stund du også, så da er du jo i samme båt som de andre på kurset. ;)

 

Kjenner meg litt igjen i det Bijou skriver denne uka, jeg har også rydda unna noen bursdags rester ned i magen min. Av en eller annen grunn var det helt logisk at det var dit jeg måtte rydde unna restene.... Så har ikke så stor tro på noe positivt resultat på vekta denne uka. Får bare prøve å holde meg på matta i helgen.

 

Hei til fruNatur :) Du har gjort en kjempe jobb, Gratulerer. Det lille finpussen som gjenstår greier du nok supert. Det er jo ingenting i forhold til hva du allerede har oppnådd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Velkommen skal du være FruNatur. Blir fint å følge deg på siste etappe på vekta og så å holde vekta. Skikkelig flink har du vært.

Nei, det er ikke moro å slanke de samme kiloene, igjen og igjen og igjen.

Viktig at du finner din trivselsvekt, uavhengig av BMI.

Siste kiloene blir litt sånn prøve og feile og kanskje kanskje ikke.

 

Selv om det bare for meg er noen få kilo opp og ned, så blir det de samme kiloene, igjen og igjen og igjen og...

Jeg skulle fra 88,8 kg og ned til 68 kg, men da jeg kom ned dit, så litt til og litt til... nå tror jeg at 64 kg er fintes for meg. Da blir det en BMI på 22,1.

 

Må bare dra på smilebåndet av måten dere damer rygger på ;) Ikke vondt ment. Vet det ikke er moro, men dere skriver på en måte som får frem smilet :)

Kjenner meg litt igjen fra helga, måtte bare spise opp chillinøttene før jeg dro hjem, for kunne jo ikke kaste dem og hjem til meg skulle de ikke...

 

Bijou - Ser at du har fått ned vekta bra denne uka. Flink har du vært.

 

Det var så nydelig vær på fjellet i helga, så vi ble til idag og dermed kom jeg hjem så sendt at jeg ikke rakk kurset ikveld, og da er det vel 1 måned til neste gang. Men da får jeg se hvordan denne måneden går.

Rakk masse dans i helga og turer i fjellet så det har blitt 23,6 TP for forrige uke.

Ikke skrevet noe fra fredag til søndag, men har 1955 for de 4 første dagene. Ikke helt godkjent det da.

Veiingen blir i morgen, ettersom jeg ikke kom hjem før nå i kveld.

 

Flott tirsdag til dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...