Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Flinke jenter, altså!!!! :)

 

Apropos det med mensen og vektoppgang. Jeg begynte for en tid siden på ny prevensjon - og resultatet av det er mensen annenhver uke. Varer ca 6-7 dager hver gang. Så ja, jeg kan være enig i at vekta lever sitt eget liv i de dagene der. For meg er dette en uholdbar situasjon, som jeg må få fikset opp i ganske fort, kjenner jeg. Man får jo ikke akkurat EKSTRA energi de dagene det står på..... :huh: Og kanskje dette er litt av grunnen til at jeg har stått stille egentlig siden jeg startet på dette.... Hmmm... Nå fikk jeg noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelina

Så mange som har gått ned! Det er jo kjempebra!

 

Jeg gikk også på vekta og den viste 82,8 kg. Dvs ned 600 g siden mandag. Selvsagt mye vann dette, men er jo kjekt lell;)

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var onsdagen her og veiedagen viste -500 gram, jeg er godt fornøyd:)) vekten viser nå 72,5 kilo.

 

Gratulere til dere alle som har klart å gå ned enten det er litt eller mye.

Ikke kjekt med oppgang men så lenge en vet årsaken går det nok bedre etter hvert.

Jeg bruker hormonspiral og har ikke mensen i det hele tatt, det fungerer veldig bra for meg spesielt siden jeg alltid nesten var sengeliggende ved mensdager.

 

Jeg skriver ikke ned hvor mye jeg spiser i kcal men husker (tror jeg) enda litt fra internettkursene som jeg har tatt for flere år tilbake. Av og til legger jeg inn en dagsforbruk for å se at jeg ligger der jeg skal sånn ca. Er opptatt av å leve mest mulig normalt, uten å alltid skrive ned alt. Det å ta sunne valg hver dag i hverdagen er og en livsstilsendring som må jobbes med.

 

Enig med Tjorven at det er bra og oversiktelig om alle legger inn signatur med høyde,vekt,alder,mål,delmål etc:) se oppskriften som Tjorven har skrevet.

 

Lykke til videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Gratulerer så mye til dere som har gått ned:)

 

Tjorven 45 jeg skjønte ikke helt hva du mente, jeg trykket på navnet mitt og det kom opp rediger profil, men skal jeg da gå inn på der det står endre signatur og skrive inn alder , høyde, nåværende vekt og delmål osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har gått ned:)

 

Tjorven 45 jeg skjønte ikke helt hva du mente, jeg trykket på navnet mitt og det kom opp rediger profil, men skal jeg da gå inn på der det står endre signatur og skrive inn alder , høyde, nåværende vekt og delmål osv?

 

Ja, under endre signatur kan du skrive inn alt du vil i den ruten litt nedpå siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag!

Min onsdagsveiing (på en torsdag!) viste 58,4. Ned 1,4 fra forrige uke. Men dette inkluderer altså NY vekt (som jeg selvfølgelig ELSKER!), og noen dager uten mye fast føde. Men nå er jeg på gang igjen!

 

Fikk meg en runde på tredemølla + i styrkerommet i går, og er superfornøyd med å være i gang igjen :)

 

Har justert augustmålet mitt også. Nytt mål for 31.august er: 58,00

 

Syklet til jobb i dag -første dagen på lenge, og det gjorde godt. Mål for dagen er: nok vann og grønnsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere alle har vært! Utrolig motiverende å se nedgang. Gir ekstra bensin til å stå på! Sliter selv litt med motivasjonen til trening! Føler nesten høsten er kommet for det er surt og småkaldt og jeg får bare lyst til å legge meg under teppet med tekopp og bok! Trena regelmessig styrke i et år men har hatt pause siden ferien og har så vanskelig å begynne igjen! Må nok skjerpe meg... blir mer motivert av å se hvor flinke dere er da så kanskje jeg kommer meg inn døra på treningssenterer snart!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere alle har vært! Utrolig motiverende å se nedgang. Gir ekstra bensin til å stå på! Sliter selv litt med motivasjonen til trening! Føler nesten høsten er kommet for det er surt og småkaldt og jeg får bare lyst til å legge meg under teppet med tekopp og bok! Trena regelmessig styrke i et år men har hatt pause siden ferien og har så vanskelig å begynne igjen! Må nok skjerpe meg... blir mer motivert av å se hvor flinke dere er da så kanskje jeg kommer meg inn døra på treningssenterer snart!;)/>/>

 

Det er den første gangen som er tyngst - men det er bare å hoppe i det! Begynn i det små, så skal du se det løsner :)/>

Forrige høst tror jeg at jeg maks trente 1-2 ganger i måneden. Denne høsten har jeg bestemt meg for at skal bli av en helt annen art! Derfor sier jeg det høyt her - i håp om at det gir meg en følelse av forpliktelse B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle flinke damer! Her triller det av både cm og kilo! Morsomt og inspirerende å lese om! Jeg er veldig imponert over dere, veldig flinke!!

Flott å få bli med i en tråd igjen, med målbevisste folk.

Jeg har også slitt med motivasjon siden jeg gikk opp igjen ifjor. Og den er varierende ennå. Men kjenner at det våkner til liv når en leser om dere andre, så takk skal dere ha!

 

Begynte i mai iår, da sto vekta på 72, og jeg hadde lovt megselv at den ALDRI skulle over 70 mer i mitt liv....

 

Har gått sakte nedover, igår sto det 68,3 , så det går rette veien.

 

Skal prøve en halv kg i uka.

 

Har gjort som flere ganger før, fylt en ryggsekk med de uønska kiloene i ( jeg har fylt den med makrell i tomatbokser...som jeg spiser hver dag forøvrig, og alltid har et lager av) de veier 200 gr P stk. Den står i boden, og jeg er innom og løfter på den ofte.

Skal si at jeg kjenner godt de snart 4 kg som er av, veldig godt! Og tenker på hvor mye lettere det vil bli for de skralle knærne når den sekken er tom!!

Også har jeg hengt opp noen klær på skapdøra som har blitt litt pølseskinn aktig, og som jeg gjerne vil bruke igjen.

 

Sånt hjelper synes jeg, visualisering av problemet.

 

Dere er flinke som jogger! Har aldri klart det, kroppen vil bare ikke!

Men nå fokuserer jeg på å gå fort de bakkene vi støter på gjennom de daglige times skogturene med hunden. Moro å bruke pulsklokke, da ser en hvordan man ligger an.

Trener to dager på senteret, spinning og styrke. Og en gang hos fysioterapeut, med hovedsak på de små musklene rundt knær. Det funker veldig bra. Så det blir mye trim på meg og, skal begynne å registrere det igjen også, så blir det mer håndfast.

 

Ha en god uke alle sammen!

Jeg kjenner kamplysten begynner å vokse her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer!

Det er så hyggelig at det er liv i tråden vår, mange som er med og bidrar til at det stadig er nye innlegg. :)

Ruskete vær her idag, jeg hadde håpet på å få gått meg en tur i ettermiddag, men vet at dørstokkmila blir veeeeldig lang når det regner. Prøver å tenke når motivasjonen er lav: "Jeg har bare akkurat denne sjansen til å forbrenne akkurat disse kaloriene, og venter jeg nå er sjansen forbi. Får ikke tatt igjen dette imorgen!" Det hjelper faktisk, for jeg liker jo ikke å gå glipp av noe... :P

Skal på fest i helgen, og "gruer" meg litt til det. Det er vanskelig å være 100% fornuftig da synes jeg, vet at det blir både grillmat og vin. I tillegg har jeg nylig sluttet å røyke (som om ikke det å gå ned i vekt er nok å konsentrere seg om...) og dette blir første festen uten røyk. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer!

Det er så hyggelig at det er liv i tråden vår, mange som er med og bidrar til at det stadig er nye innlegg. :)/>

Ruskete vær her idag, jeg hadde håpet på å få gått meg en tur i ettermiddag, men vet at dørstokkmila blir veeeeldig lang når det regner. Prøver å tenke når motivasjonen er lav: "Jeg har bare akkurat denne sjansen til å forbrenne akkurat disse kaloriene, og venter jeg nå er sjansen forbi. Får ikke tatt igjen dette imorgen!" Det hjelper faktisk, for jeg liker jo ikke å gå glipp av noe... :P/>

Skal på fest i helgen, og "gruer" meg litt til det. Det er vanskelig å være 100% fornuftig da synes jeg, vet at det blir både grillmat og vin. I tillegg har jeg nylig sluttet å røyke (som om ikke det å gå ned i vekt er nok å konsentrere seg om...) og dette blir første festen uten røyk. :huh:/>

 

 

Suppegjøken: den måten å tenke på skal jeg jammen meg prøve å adoptere!

Du er jo et råskinn som både kutter røyken og kiloene på samme tid! Go girl!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo et råskinn som både kutter røyken og kiloene på samme tid! Go girl!!!

 

Vi får se da, hvor lurt og enkelt det er... Forbrenningen går jo noe ned når man slutter å røyke, men jeg tenker sånn at jeg heller går litt saktere ned nå, enn å komme i mål og så slutte, for deretter å legge på meg igjen. Nå skal det sies at jeg både er en erfaren slanker og en erfaren røykeslutter, men jeg skal ha et poeng for at jeg prøver iallfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Flink du har vært som har gått ned i sommer, også.

Ja, jeg har, også, mange klær jeg gleder meg til å komme inn i igjen. Har ikke tort å prøve dem enda, men...

Det med ryggsekken var jo smart :) Burde kanskje legge i vekta en går ned så en kjenner å tungt det er med dem på seg :) Det vil alltid være en påminnelseom at dette skal jeg ikke ha på kroppen, igjen.

Ja, som deg skulle jeg aldri over 70 kg, igjen...

 

Suppegjøken - Ja, henger meg på Morena her. Du er flink. Dette klarer du. Jeg gikk selv ned da jeg sluttet å røyke for 14 år siden, så dette klarer du.

 

Jqlin - Gratulere med flott vektnedgang. Nå ser det ut som det går veien :) Ny vekt eller ikke :)

 

Jeg har ikke kommet meg ut å fått trent denne uka.

Harker og hoster og magen et er ikke godt.

Men reiser til fjells i morgen og håper jeg da kommer meg ut litt. Selv om det er meldt regn.

 

Ser vekta fortsetter å falle her så må kanskje sette august målet mitt litt ned.

Hadde jo ikke regnet med 1,6 kg første uke.

Da jeg prøvde i vår var det sånn ca 2-300 gram, men var kanskje ikke så motivert da.

 

Så jeg setter augustmålet mitt til 71 kg

 

Da synes den bra :)

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer!

Det er så hyggelig at det er liv i tråden vår, mange som er med og bidrar til at det stadig er nye innlegg. :)/>

Ruskete vær her idag, jeg hadde håpet på å få gått meg en tur i ettermiddag, men vet at dørstokkmila blir veeeeldig lang når det regner. Prøver å tenke når motivasjonen er lav: "Jeg har bare akkurat denne sjansen til å forbrenne akkurat disse kaloriene, og venter jeg nå er sjansen forbi. Får ikke tatt igjen dette imorgen!" Det hjelper faktisk, for jeg liker jo ikke å gå glipp av noe... :P/>

Skal på fest i helgen, og "gruer" meg litt til det. Det er vanskelig å være 100% fornuftig da synes jeg, vet at det blir både grillmat og vin. I tillegg har jeg nylig sluttet å røyke (som om ikke det å gå ned i vekt er nok å konsentrere seg om...) og dette blir første festen uten røyk. :huh:/>

 

 

Du er jammen god som tar alt samtidig, full fokus på kropp og helse og som du sier du gir deg ikke og prøver igjen:)) jeg heier på deg. Til helgen skal du kose deg med vin og mat, men ta litt fornuftige valg ang både mat og vin (søt vin med lav prosent er det mer sukkerinnhold i enn tørrere vin med sterk alkoholprosent:)

Når det gjelder motivasjon for å komme seg på trening skulle jeg ønsket at vi bodde i nærheten av hverandre flere av oss her i forumet, da kunne vi avtalt treningsturer sammen:))) det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen god som tar alt samtidig, full fokus på kropp og helse og som du sier du gir deg ikke og prøver igjen:)) jeg heier på deg. Til helgen skal du kose deg med vin og mat, men ta litt fornuftige valg ang både mat og vin (søt vin med lav prosent er det mer sukkerinnhold i enn tørrere vin med sterk alkoholprosent:)

Når det gjelder motivasjon for å komme seg på trening skulle jeg ønsket at vi bodde i nærheten av hverandre flere av oss her i forumet, da kunne vi avtalt treningsturer sammen:))) det hadde vært noe det.

 

Gratulere med fin vektnedgang til deg, også.

0,5 kg er flott.

 

Ja, vi skulle bodd tettere ved hverandre.

Lettere å komme seg ut når en er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flinke damer her!

Nå er helgen rett rundt hjørnet, og jeg vil bare sende en hilsen om "å ta de gode valgene"

 

Synes selv hverdagene er relativt enkle - helgene er en utfordring. Det er bare å stålsette seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri den gangen jeg gikk på GR kurs, og var veldig iherdig. Min kollega hadde bakt de herligste vaniljekrem boller til lørdagskos på jobben. Jeg tok en. Og spiste den i bitte små biter, nøt hver eneste en , leeenge. De andre tok både tre og fire, noe jeg også til normalt ville ha gjort og angra etterpå...

Glemmer aldri den opplevelsen og nytelsen av en bolle!

Det er sånt man kan tillate seg.

Står man helt over, blir det et veldig sug tilslutt.

Har gått kurs i Mindfullness, oppmerksomhetstrening, og den opplevelsen passer helt inn der. Vær i øyeblikket, og nyt det maksimalt.

Stemmer også med lege ved overvektsenter i Oslo, Grethe Birketvedt Støa, sine påstander om at hormoner er en viktig ting ved matinntak og forbrenning. Spiser man en kake el lign med dårlig samvittighet, produserer kroppen hormoner som får den til å lagre maten på en helt annen, og helt feil, måte enn når en sitter der og spiser den med god samvittighet og virkelig nyter.... Hun har skrevet en fin bok om emnet!

Jeg har lovt å lage kokosboller til noen i helga, med Ritz i bunnen...Skal ta en selv, ikke mer, og nyte den lenge...

Trur eg.

Det er lov å øve seg.

En god helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helgene kan være en skikkelig prøvelse det er jeg helt enig i.

Det som er lurt (men ikke alltid gjennomførtbart for min del) er å bestemme seg/lage en plan for helgen over hvor mye og hva en skal tillate seg. Når jeg har viljen med meg på dette ser jeg det tydelig igjen på resultatet:))

 

Jeg har som sagt et sterkt søtbehov og da helst i form at sjokolade (spiser ikke boller ol) nå prøver jeg å tenkte alternativt og har kjøpt inn tørket frukt i form av annanas,papaya og fersken. Ser at det er uten fett men med høyt sukkerinnhold så kjempesundt er det nok ikke, men det tilfredstiller søtbehovet mitt og jeg innbiller meg at dette er et bedre valg enn melkesjokolade? Hva mener dere?

 

Ønsker dere en fin helg med sunne valg (og litt usunne siden det er helg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag -ny uke - og ikke minst nye muligheter!

 

Jeg spiser junk -som Burger King og Mc Donalds maks 2 ganger i året. I går gikk jeg på en smell -og er ferdig for i år, for å si det sånn!

Hadde kinodag med ungene + påfølgende Mc D -besøk.

Etter nok en laber helg... (les: for få måltider, for lite melk, for mye vin) justerer jeg opp igjen målet for denne måneden. Regner med at min vektnedgang som viste -1,4 var kunstig høy pga sykdom. Har snikveid meg hver dag nå, og fakta er at det er bare å bite tennene sammen. Men heldigvis er det mandag i dag -og det føles som å starte litt med blanke ark igjen!

 

Gode sunne måltider - og en lang treningsøkt i vente.

 

Ønkser dere en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Ny uke, nye muligheter.

Jeg var på fest på lørdag. Det gikk bra med maten, vi grillet medbrakt, så jeg hadde med meg kyllingfilet, og mannen fikk entrecote. Potetsalat med oljedressing istedet for rømme osv synes jeg selv var et bra valg... Ble mer vin enn kosemerkene tillater, men det får heller gå. Jeg vet at jeg kommer til å ha sånne fester senere også, så da får jeg heller tåle å gå litt over kcalmessig. :)

Fikk 9,5 trimpoeng forrige uke. Selv om jeg veier meg onsdag regner jeg trimpoeng fra mandag-mandag. Litt bakvendt kanskje, men det er så greit å holde oversikt her på GRsidene når det er for en uke av gangen.

 

Denne uken tror og håper jeg skal gå ganske greit. Ingen spesielle planer for helgen, og det er helgene som er vanskelig som regel, synes jeg.

 

Ønsker dere alle en flott dag videre, og en fin uke med sunne valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, godt det ikke er veiedag i dag.

Har vært på fjellet med hele familien, så det ble både pizza fra Peppes, øl, vin, ja, og alt som hører med og litt til, ser jeg på vekta i dag...

Men ble en lang tur lørdag, og klarte målene med 10 000 skritt fredag og søndag. Men ettersom jeg ikke var i form forrige uke, ble det bare 7 500 skritt i snitt for uka.

De dagene jeg hadde kontroll på maten ble det 1850 kcal i snitt. TP er 8,7, så ingen bra uke...

 

Jeg tar kcal, skritt og TP fra mandag til mandag, også. Lettere det, så bare vekt på onsdag.

 

Morena og Suppegjøken - felles skjebne er felles trøst. "Godt" å se jeg ikke er alene men ei helg uten kontroll. Men jeg viste hvordan den ville bli.

Hadde håper på noen flere turer. Men været og formen var ikke helt med.

Vanligvis går helgene ganske bra her.

 

Bronzee - Ja, jeg tror det er bedre valg, uten sjokolade. Uansett er det slik at for lite og for mye ødelegger alt.

 

Sekstito - Ja, det er viktig å kunne kose seg og nyte de usunne valgene. Hele tiden å ha for stramme linjer, så klarer en ikke å gjennomføre over lengre tid, tror jeg.

 

Da håper jeg alle får en fin uke og så er jeg spent på både min og deres vekt på onsdag :) og dere andre sin vekt, når dere veier dere.

 

God kveld videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok henge meg på dere som har hatt en utskeiende helg, og da var det sjokolade jeg skeia ut på både fredag og lørdag, selskap på søndag hvor vi fikk servert kjøpepizza og kake. Sjekket vekte i dag og den viste oppgang, kjenner at jeg blir lei meg.... men gir ikke opp.

Er i tillegg veldig sliten for tiden, er ok frisk og opplagt om morgenen men fra kl.12.00 er jeg veldig trett og sliten...

 

Det positive er at jeg har trent 1 time hver dag siden torsdag:)

 

Tror jeg må være fornøyd med en HV-uke, onsdag får vi se svaret på det.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Kom plutselig på en ting vedr McDonalds mat. (Utrolig å komme på sånt kl 8 på morgenen... :huh: ) Var på McDonalds med ungene forrige uke, og sjekket på nettet først hvor mye kcal det var i de ulike menyene. Jeg endte opp med 9 biter McNuggets og en sidesalat, vann å drikke. Det gav med ca 400 kcal. Det er jo egentlig ikke gærent. :) Jeg kan iallfall absolutt leve med det, og det gjør det litt lettere å oppfylle ungenes ønske om McDonalds av og til. (Ikke det at de egentlig har godt av det heller.)

 

Dette var altså mitt lille tips til å "overleve" en McDonaldstur uten å bruke alle frimerkene eller blåse hele dagens kcalbudsjett...

 

God dag ønskes dere alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...