Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

God morgen.

Kom plutselig på en ting vedr McDonalds mat. (Utrolig å komme på sånt kl 8 på morgenen... :huh:/> ) Var på McDonalds med ungene forrige uke, og sjekket på nettet først hvor mye kcal det var i de ulike menyene. Jeg endte opp med 9 biter McNuggets og en sidesalat, vann å drikke. Det gav med ca 400 kcal. Det er jo egentlig ikke gærent. :)/> Jeg kan iallfall absolutt leve med det, og det gjør det litt lettere å oppfylle ungenes ønske om McDonalds av og til. (Ikke det at de egentlig har godt av det heller.)

 

Dette var altså mitt lille tips til å "overleve" en McDonaldstur uten å bruke alle frimerkene eller blåse hele dagens kcalbudsjett...

 

God dag ønskes dere alle! :D/>

 

 

Oj.... nyttig info - hadde jeg bare valgt det du gjorde! Gjorde ikke det nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med så mye aktivitet her - sammen skal vi fikse dette!

Grugleder meg også til veiing i morgen. Det er jo nesten som å være oppe til muntlig eksamen... B)

 

Fikk meg ei god treningsøkt i går. Jogget 50 min + trente styrke en halvtime. Deilig. I tillegg spiste jeg veldig fornuftig i går, ogendte på en kostholdsscore på 9,3.

 

Så "greit" at vi var flere som skeiet litt ut i helgen, da... Da kjennes det ikke SÅ ille ut. Selv om vi vel alle vet at det ikke må skje så ofte. Jeg er enig i at man må kunne unne seg noe her og der, og ikke bli helt fanatisk. Problemet mitt er at hvis jeg begynner å unne meg ting, så ruller liksom ballen -og før jeg vet ordet av det, så er jeg tilbake i de dårlige vanene igjen. Så jeg må være forsiktig...

 

Bronzee: så kjedelig å være så trøtt... Får du nok søvn, eller er det noen endringer ellers som tilsier at det skal være sånn nå? For min del er trening=energi. Jo mer trening jo mer overskudd. De periodene det blir lite trening er jeg daff og lite energisk. Men du har jo virkelig fått trent, så det kan jo ikke være det...

 

Jeg har kvittet meg med en kalori-last i dag.

Hver vår og sommer blir jeg hekta på iskaffe. Jeg er veldig glad i kaffe, men blir kvalm av å drikke varm kaffe når det er varmt i været. Hadde jeg sluppet å tenke på kalorier, så kunne jeg klett ha drukket 3 bokser om dagen - og gjerne de variantene som er stappfulle av sukker. Nå har jeg stort sett vært fornuftig - og valgt de variantene uten sukker, men allikevel har det sklidd ut.

Så i dag er det tilbake til den vanlige kaffen. Basta bom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kjenner meg sååå igjen i det der å skulle unne seg ting. En bolle idag, et skolebrød imorgen, en sjokolade her, et glass vin der. Plutselig blir det noe hver dag.

 

Nå prøver jeg å tenke hvis jeg blir budt noe (det er liksom lettere å være fornuftig da, enn når jeg er alene hjemme og har lyst på et eller annet...): Er jeg villig til å bruke opp lørdagen min på det kakestykket der, og sitte med sukkererter og gulrøtter til lørdagskos, med vann ved siden av??? Som regel blir jeg enig med meg selv om at det ikke er verdt det.... :)

 

Men - å stå imot hjemme, det som er i skapet, det er verre... Noen som har tips til lure ting å tenke da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - å stå imot hjemme, det som er i skapet, det er verre... Noen som har tips til lure ting å tenke da???

 

Hmmmm... det smarteste er vel å ikke ha noe i skapet...??? Eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... det smarteste er vel å ikke ha noe i skapet...??? Eller? :P/>

 

Utrolig hva i skapet som kan være godis... :( Mandler og rosiner f. eks. Og Rosiner har jeg alltid, for både ungene og jeg har det i yoghurt og havregrøt. (vet det er nei-mat, men det er snakk om 20 g)

 

Og jeg synes ikke jeg kan kaste alt som finnes i skapene, av kjeks osv, for det er liksom til vi får besøk. Jeg må heller lære meg å leve med at det er der. Vet bare ikke helt hvordan... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på de som har hatt skeie ut helg! IKKE flink i det hele tatt! Jobba i helga og det er som regel no god mat på jobb + mensen = fråtsing!! Men imorra og idag har jeg tatt meg sammen... endelig kommer meg ut døra og fått begynt å trene igjen. Ble 1 time styrke igår og idag.. trente idag til jeg trodde jeg skulle spy så motivasjonen må vel ha kommer tilbake!:)

Spent på imorra altså.. håper jeg får henta meg inn igjen på disse dagene før veiing! Veiingen er så viktig for videre motivasjon!:) Og når det gjelder mitt skap så veit jeg faktisk ikke hva som er i det... prøver å unngå det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

 

Her har det IKKE gått så bra.

Havnet på en restplass tur til syden i 1 uke. Deretter var det hardkjør på jobb, med raske løsninger som baguetter, vafler og sjokolade. Helga ble avsluttet med bravur, først stor familiemiddag lørdag (var rolig med vin og øl, desto større innhugg i chips og sjokolade skålene), så barnedåp med tilhørende kakebord søndag.

 

Vel, her er det bare å brette opp ermene og hoppe i det.

 

Sliter med søtsug og SULT. Er vant til å spise det jeg vil når jeg vil, nesten til kvalmen tar meg. Vet at det blir godt når jeg kommer i vante spor, det bare innkjøringa som er hard.

 

Det er så flott å finne en tråd som er så aktiv som denne! Håper vi kan skravle og utveksle erfaringer så ofte som mulig. Det går lettere når en kan lette sitt hjerte, og finne gode løsninger sammen.

 

Jeg tror det var morena som har kjøpt seg ny vekt? Jeg var og skaffet meg en ny i går jeg og. Var drittlei av at vekta kunne vise opptil 5 kilo i forskjell på samme morgen. Jeg har en eldgammel elektronisk ei, men har brukt å sette den på de samme flisene på badegulvet, og prøver å stå likt oppå vekta hver gang.(hørtes ut som en merkelig beskrivelse, håper dere forstår :P/> ) Ble til slutt lei av å gå av og på helt til jeg fikk samme resultat 2 ganger. Den er jo nærmere 17 år så kanskje det er alderen... Ny vekt er innkjøpt, tenkte jeg skulle "innvie" den imorgen på felles-veiinga.

 

Jeg må dessverre tilstå at vekta var gått opp mandag. 73,8 kilo.

Planen er ned til 65 innen 31.12.14

 

Lykke til med veiing i morgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mo9ca1... Sorry altså, men jeg måtte humre og le litt når jeg leste innlegget ditt. Du skal i alle fall ha for at du er ærlig :-) Har man først skeiet skikkelig ut en dag eller to, så er det jammen fort gjort å havne helt på skeiva. Men gratulerer med ny vekt altså!! Ny følgesvenn mot målet ditt!!

 

Hadde forresten motvind på sykkelturen hjem fra jobb også. Og nå har jeg vært ute og gått en liten tur i regnværet - nå venter det litt styrketrening før jeg må få ungene i seng.

 

Rart å følge endringene på kroppen i denne prosessen... Begynner å bli fornøyd med rumpe og midje. Lårene kan ennå bli både smalere og strammere. Men seriøst: hvor ble det av mine muskuløse og smekre armer??? Bicepsen kan skimtes, men under henger det noe og slenger! Her må det rett og slett MYE triceps-trening til!! Flere med samme problem?

Endret av morena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, hva skal en si...

Matmessig har jeg hatt to fine dager.

Men trening.. hva er det??

Eier ikke energi og hoster fortsatt veldig.

Skulle vært på dans i kveld, og det er jo moro,

men her sitter jeg....

 

Hva jeg har i skapene - på en måte er jeg heldig, er alene og da bestemmer jeg selv hva som skal være i skapene.

Men som det blir sagt, det kunne jo komme besøk og da er det jo greit og ha noe å servere...

 

Her blir det nok ikke noe utskeielse de neste helgene, for 600 g opp fordi jeg spiser og drikker alt for mye av det som en ikke skal, men når en er borte stopper jo systemet opp, også.

Men er redd det blir oppgang til i morgen.

Ikke moro..

 

Men det høres ut som de fleste er på rett vei, igjen, og da klarer vi helga som kommer, også.

Jeg vil jo inn i de fine klærne mine.

Ikke bare gå med sekk på meg, og jeg er lei av å gå ned de samme kiloene hele tiden!!!

 

Nei, nå må jeg skjerpe meg og etter helga så vil jeg være fornøyd.

Starte jo så fint.

 

Men først er det en trist dag i morgen i form av veiing :(

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten motivasjonsvekker på morgenkvisten:

 

“Folk sier ofte at motivasjon ikke varer. Vel, det gjør heller ikke dusjing og bading – det er derfor vi anbefaler å gjøre det hver dag.â€

 

-Zig Ziglar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Den var bra mo9ca1!;)

Har blitt ufattelig stiv etter trening.. Hardt å komme seg ned og opp trappa og ikke minst snu seg i senga på natta men da har jeg ihvertfall trent godt nok!;)

Men gladnyhet er at veiedag idag viste 1 kg NED!;) Veide 67 kg idag og det er suuuupert!;) Nå må jeg være flink i helga sånn at det varer!;) Håper det går veien for dere andre også!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaotiske tilstander i familien på morgenkvisten.... Så her sitter jeg på jobb, og har IKKE veid meg i dag! Siden jeg kun registrerer veiing tatt på morgenen, venter jeg da altså til i morgen. På godt og vondt....

 

Men lykke til til dere andre!

jqulin Gratulerer så masse - det er jo strålende!!!!!

 

Tjorven45: hvordan gikk det med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jqulin, det var flott, en hel kilo! Gratulerer!

 

Her ble det bare 300 gram, men da er 68 i boks iallefall. Jeg skal skynde meg langsomt denne gangen. Og har tatt 4 kg i løpet av sommeren, det er mot normalt, for sommere går det vanligvis den gale veien.

 

Har tenkt litt på den der 5:2 dietten, flere på jobben hos meg har holdt på med den, og synes det har vært veldig bra.

Men kanskje man kan nøye seg med en dag i uka, hvor man spiser minimalt. Grønnsakssuppe f eks?

 

Skal prøve å registrere både mat og trim hver dag nå, vært litt sløv der. Det er en dytt i ryggen til å skjerpe seg det, og unngå skap og skuff snoking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito: Jeg har også egentlig litt lyst å prøve 5:2 -dietten. Men jeg ser ikke hvordan jeg skla greie det med små barn i huset. Jeg vil ikke det skla bli sånn at "mamma spiser ikke med oss" -det kan gi helt feil signaler....

Men er det noen som har prøvd?

Det er jo i tilfelle bare for å få litt fortgang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelina

Grattis med nedgang, jqulin og sekstito!

 

Jeg har ikke vært så aktiv her inne som jeg hadde planer om, hverdagen kom med et smell og det har gått litt i ett. Men kom meg på vekta idag og den viste 82,2 kg, dvs ned 1,2 kg siden forrige mandag og det er jeg veldig godt fornøyd med! Har blitt litt utskeielser på meg også i det siste, så må prøve å stramme inn litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med nedgang, jqulin, snuppelina og sekstito:) veldig bra jobbet.

 

Vekten min viste opp 400 gram, som forventet, jeg har spist sjokolade hver dag siden fredag (da var vekten ned ytterligere 500 siden onsdagsveiingen). Så det går veldig fort opp igjen når jeg ikke gjør som jeg skal...

 

Ny uke nye muligheter. Jeg jobber med viljen og motivasjonen, vet det er der det sitter og må ha på plass dette før vekten går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

 

Her har det IKKE gått så bra.

Havnet på en restplass tur til syden i 1 uke. Deretter var det hardkjør på jobb, med raske løsninger som baguetter, vafler og sjokolade. Helga ble avsluttet med bravur, først stor familiemiddag lørdag (var rolig med vin og øl, desto større innhugg i chips og sjokolade skålene), så barnedåp med tilhørende kakebord søndag.

 

Vel, her er det bare å brette opp ermene og hoppe i det.

 

Sliter med søtsug og SULT. Er vant til å spise det jeg vil når jeg vil, nesten til kvalmen tar meg. Vet at det blir godt når jeg kommer i vante spor, det bare innkjøringa som er hard.

 

Det er så flott å finne en tråd som er så aktiv som denne! Håper vi kan skravle og utveksle erfaringer så ofte som mulig. Det går lettere når en kan lette sitt hjerte, og finne gode løsninger sammen.

 

Jeg tror det var morena som har kjøpt seg ny vekt? Jeg var og skaffet meg en ny i går jeg og. Var drittlei av at vekta kunne vise opptil 5 kilo i forskjell på samme morgen. Jeg har en eldgammel elektronisk ei, men har brukt å sette den på de samme flisene på badegulvet, og prøver å stå likt oppå vekta hver gang.(hørtes ut som en merkelig beskrivelse, håper dere forstår :P/>/> ) Ble til slutt lei av å gå av og på helt til jeg fikk samme resultat 2 ganger. Den er jo nærmere 17 år så kanskje det er alderen... Ny vekt er innkjøpt, tenkte jeg skulle "innvie" den imorgen på felles-veiinga.

 

Jeg må dessverre tilstå at vekta var gått opp mandag. 73,8 kilo.

Planen er ned til 65 innen 31.12.14

 

Lykke til med veiing i morgen alle sammen!

 

 

Jeg sliter også veldig med søtsug og kan spise til magens står på spreng og jeg blir dårlig. Vi får støtte hverandre og tipse om alternativer vi finner for å tilfredstille søtbehovet. Jeg har denne uken prøvd ut tørket frukt, papaya,annanas osv, de er veldig gode og søte, men tror ikke det er noe lurt alternativ. Kanskje litt nøtter, druer, bær og banan kan være løsningen.

 

Ser at du og jeg har ca samme mål, ca samme vekt, ca like høye og ca lik alder:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Gratulere med nedgang, Jqulin, Snuppelina og Sekstito.

 

Her ble det, også, nedgang, til slutt.

Det hadde jeg ikke trodd.

Men siden mandag har jeg gått ned 700 g, så vekta stoppet på 100 g mindre enn for en uke siden.

Så da kom 72 tallet frem :) 72,9 kg ble det og 2 cm mindre rundt livet, så nå er det bare å fortsette som de første dagene.

Ser ut som ca 1800 kcal er det jeg kan ligge på om dagen.

 

Føler med dere som sliter med søthunger.

Heldigvis har jeg ikke problemer med det, tror jeg.

Men jeg spiser alt for mye frukt hver dag. Vannmelonene er fortsatt helt herlige :)og det metter veldig, så spiser ca 300 g før jeg legger meg om kvelden.

Men ser ut som kroppen min synes det er greit og ligge på 800 g frukt om dagen.

 

5 - 2 er nok ikke noe for meg.

Men da jeg var i 20 og 30 årene hadde jeg et par fasteuker i året.

Det er vel noe en burde forsette med når en blir mer voksen, også...

 

God kveld og flott torsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jqulin:

Gratulerer med 1 kilo ned! Det står det respekt av! Når det gjelder stølheten, så se på det som en sødme. Du har faktisk bygget litt muskler. :) Du har tydeligvis tatt deg sammen siden forrige helg. Det hjelper å ta seg sammen - det er faktisk bare hardt arbeid som skal til.

Morena:

Lykke til med vekten i dag! Når det gjelder hud under overarmene; Jeg har gått til innkjøp av t-skjorter med litt lengre arm….. Trene triceps er en annen mulighet…

 

Tjorven45:

Gratulerer med 72 tallet! Alltid spennende når vekta viser nytt tall (nedover) Med meg så bruker den å hoppe litt opp og ned før den bestemmer som for å fortsette ned. :P Men nå har jeg jo kjøpt ny vekt så kanskje jeg slipper det.. haha

 

Sekstito:

WOW! Ned 4 kilo i løpet av sommeren! Det står det respekt av. (Pst: Hvis du savner disse 4, så er det jeg som har tatt vare på de. :angry: ) 5:2 dietten har jeg ingen erfaring med, men ei venninne har tatt av bra med den metoden.

 

Snuppelina:

Ja, hverdagen kan være tøff å møte etter en fin sommer. :o

Gratulerer med fint resultat du og! Du verden så mange flinke vi er.

 

Bronzee:

Hei, hei, ca tvilling :D Så gøy at vi er så lik! Det skal bli moro å følge med deg. Og du, sjokolade hver dag = oppgang på vekten. Så nå vet du det til en annen gang. :blink:

 

Suppegjøken:

Røykeslutt og slanking på en gang. Tar av meg hatten! Erfaring må jo telle inn en eller annen gang eller? Du klarer det denne gangen! Jeg heier på deg! 10 Poeng!

Når det gjelder det man har i skapet: For meg hjelper det å «gjemme» det bak andre ting. Struts? Jada, men hva godtar man ikke hvis det hjelper. Ute av øye ute av sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektstatus denne morgenen: 58,7. Det er opp 0,3. Men jeg er allikevel HOPPENDE glad. Det er ned 1,2 fra 2 uker tilbake, og første gang på veldig lenge at jeg ser 58-tallet to uker på rad.

 

Har trent hver dag denne uken (noen dager mye noen dager lite), og har valgt innslag av styrke hver dag.

 

Tjorven: Gratulerer med 72-tallet. Er det ikke fantastisk å se nye tall?? :D

 

Bronzee & Mo9ca1: Jeg misunner dere ikke sult og søtsuget. Kurslederene maner om at dersom man kjenner sult etter å ha holdt på et par uker, så er det tegn på for ujevn spising/ikke rett fordeling av næringstoffer + inntak av vann. På jobb har jeg stående en 250ml vannflaske. Kjenner jeg at jeg har liiiitt lyst på noe, styrter jeg en slik. Har dere prøvd mager vaniljekesam? Synes det er utrolig digg med friske bær/frukt. Nam. Ellers spiser jeg 1-2 ruter mørk kokesjokloade hver kveld. Suger så lenge på den sjokoladebiten som det overhode går ann.... :P Men det gjør susen for meg. Nøtter holder jeg meg borte fra. Veldig mye kalorier i de fleste, er min erfaring. I allefall i forhold til hvor mye de metter.

 

Jeg tror det med søtsaker sitter mest i hodet - så da kreves det muligens litt mentaltrening...

 

Snuppelina: Gratulerer med nedgang til deg også! Hverdagen kan være tøff -men det er tross alt den vi har flest av :rolleyes:

 

Ønsker dere alle en fin og lett dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba alle sammen!;) Er godt når ein tar tak i seg sjøl og endelig begynner å trene! Syns det hjelper masse på kosthold også! Får mer motivasjon til sunn mat når jeg trener! Ble 1 time styrke idag også på en veeeldig stiv kropp! Gleda meg til det roer seg!

I helga er planen å ta en sykkeltur etter jobb på lørdag for å "tjene" inn kalorier til en new energi! Er det som er min belønning og mitt lørdagsgodt! Skal nyte den leeenge! Istedefor å sitte med vond mage og dårlig samvittighet for å ha fråtsa i meg masse som til syvende og sist IKKE er verdt det! Lykke til i helga damer!! Detta skal me klare!ðŸ’

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har veldig problemer med siden for tiden, får ikke lest de siste innleggene. Derfor får jeg ikke gratulert hver og en med nedgang.

Vekta viste 100 g ned for meg igår. Er litt skuffet, håpet på mer. Men neste uke kanskje? ;-)

 

Suppegjøken: Problemer her også.... Men ble bedre da jeg byttet fra explorer til firefox.

Gratulerer deg også med 100 g ned. Tross alt bedre enn ingenting - og kanskje får du et dytt neste uke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...