Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Hei.

Har veldig problemer med siden for tiden, får ikke lest de siste innleggene. Derfor får jeg ikke gratulert hver og en med nedgang.

Vekta viste 100 g ned for meg igår. Er litt skuffet, håpet på mer. Men neste uke kanskje? ;-)

 

 

Det var oppdateringer på sidene her i går iallefall. Kanskje det henger sammen? Jeg bruker firefox hjemme og crome på jobb. Explorer har jeg sluttet å bruke.

 

100 gram er tross alt 100 gram mindre enn forrige gang du veide deg. Vet at motivasjonen kan dale når en forventer 500 gram og "bare" får 100. men ned er ned.

 

Selv sitter jeg og sliter med at jeg har lyst på lørdag. NÅ. I DAG!!

Prøvde å "overtale" meg selv til å tenke at da kan jeg ta en vanlig dag på lørdag istedet..... jaha, synes jeg ser det ja.

 

Som morena sier så sitter det vel i hodet. GRR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, ble dere fornøyd etter oppdateringen da??

For meg ble siden jeg registrerer mat på, str elefant...

Noen som vet hvordan jeg kan få det mindre??

 

Ja, det er godt å se nye tall, igjen, må en vel si.

Januar veide jeg 64,9 kg, mai 72,9...

Jeg er motivert, men går å hangler og blir vel litt deppa for orker ikke danse, gå turer,

nei, orker nesten ikke noen ting.

Så blir en stresset og så spiser jeg litt mer enn jeg burde...

Æsj, synes litt synd på meg selv i dag...

Blir nok bedre i morgen.

 

God dag videre og fin fredagskveld.

God helg og så håper jeg alle får en fin helg på alle måter - Matmessig, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, ble dere fornøyd etter oppdateringen da??

For meg ble siden jeg registrerer mat på, str elefant...

Noen som vet hvordan jeg kan få det mindre??

 

 

 

Det ble den for meg og. Men blir vel vant til det og. :( Liker ikke forandringer... Fant jo nesten ikke forumet heller jo!

 

:P

 

Tjorven45 - Føler med deg. Det er så slitsomt å ikke være i form. En synes så synd i seg selv da, og så er det så lett å tenke at "jeg starter på nytt når jeg er bedre..." Men hold ut! Tenk for en seier om du klarer å "ri dette av"! Det er slik vi får varig vektnedgang. :)

 

 

En liten tankevekker til slutt:

 

«Jeg har lært at uansett hva som skjer, eller hvor ille det ser ut i dag går livet videre, og det vil være bedre i morgen.»

- Maya Angelou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble den for meg og. Men blir vel vant til det og. :(/> Liker ikke forandringer... Fant jo nesten ikke forumet heller jo!

 

:P/>

 

Tjorven45 - Føler med deg. Det er så slitsomt å ikke være i form. En synes så synd i seg selv da, og så er det så lett å tenke at "jeg starter på nytt når jeg er bedre..." Men hold ut! Tenk for en seier om du klarer å "ri dette av"! Det er slik vi får varig vektnedgang. :)/>

 

 

En liten tankevekker til slutt:

 

«Jeg har lært at uansett hva som skjer, eller hvor ille det ser ut i dag går livet videre, og det vil være bedre i morgen.»

- Maya Angelou

 

 

Jeg fant ut av det :)

 

Ctrl ned og - minustasten så blir siden mindre.

Men det ble det her, også...

Ja, det var ikke lett å finne igjen forum...

Som regel når det skal forbedres så blir det værre...

 

Takk skal du ha, men sliter med utmattelse og dårlig immunforsvar, så ting tar tid og du har så rett, jeg skal ikke gi opp. For jeg skal ned i vekt, igjen, selv om jeg ikke orker å danse og gå turer.

Har en fin plan for høsten så det motiverer veldig - Gran Canaria i 3 uker fra 13.09... herlig :)

 

Fine ord på slutten der og så sanne.. noen dager er værre enn andre :) Så morgendagen blir nok bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips råd og stå på giver dere har gitt meg, det har faktisk hjulpet, vekten beveger seg nedover igjen. Nå er jeg optimistisk igjen, har hatt noen dager helt uten sjokolade eller andre usunne ting. Synes det er veldig tøft, men det blir bedre for hver dag som går.

Nå vurderer jeg sterkt om jeg skal ha litt sjokolade i dag når det er lørdag, eller om jeg skal holde meg til frukt.

 

Som GR sier: trening gir deg vektnedgang i gram mens bra kosthold gir deg vektnedgang i kilo, noe å tenke på det. Til sammen blir dette både gram og kilo hehehe:)

 

Disse dagene har jeg spist druer,fersken,banan,juice og mandler i små mengde som erstatning for sjokolade for å dempe søtsuget og jammen hjelper det godt. Den gode følelsen kommer også, både at jeg kjenner meg mer opplagt og ikke minst når jeg snikveier meg og ser at vekten går nedover.

 

Tjorven du og jeg har noe av det samme med utmattelsen vår, det er vanskelig og ikke minst slitsomt å leve med. Men vi er vandt med opp og ned dager og vet at morgendagen eller noen dager etter blir det som regel mye bedre. Tror egentlig det kan være lurt å tvinge oss til å gå en tur i frisk luft når utmattelsen kjennes som verst. Håper du snart føler deg bedre.

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen med gode sunne valg. Husk det er lov å kose seg med litt frimerker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig mandag igjen!! Ny uke - nye muligheter til å gjøre en forskjell.

Jeg gutser på med alt jeg kan og håper på det beste på vekta onsdag ;)

 

Ønsker alle en super uke - nå flyr jeg av sted på møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her har helga gått bra.

Var med venner og spiste torsdag og i går, men ser ut som jeg tok fine valg, for vekta er gått ned litt.

Snitt for matinntaket siste uke ble 1834 kcal, men bare 4,2 TP - skritt er 4800 i snitt, så en rolig uke når det gjelder trim, så gått det gir gram men mat gir kilo :)

Selv om det ikke blir noen kilo, men fin nedgang blir det.

 

Bronzee - Takk. Godt du minner meg på det de sier på Reumatikkern... bedre med en rolig og kort tur enn ingen tur.

 

Kom meg ut på en rolig og times tur i går.

Det var godt og så blir jeg mindre sugen på noe når jeg leer meg.

Så nå er det snart ut en tur.

 

Og jeg skal minne meg på at jeg ikke må ha lang tempo- og hurtighets-tur.

Men pulsklokka er på i dag og skritteller så da blir det nok bra :)

 

God dag videre og så håper jeg alle har hatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Tjorven - og bra det viser på vekta. Da er det jo ekstra kjekt å veie seg ;)

 

Jeg tror ikke jeg har vært så flink i helga. Historien gjentar seg, liksom... Men som sagt: det er mandag, og jeg er i gang igjen!

 

Ønsker også alle en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som GR sier: trening gir deg vektnedgang i gram mens bra kosthold gir deg vektnedgang i kilo, noe å tenke på det. Til sammen blir dette både gram og kilo hehehe:)"

 

Jeg har også hørt at muskler veier mer enn fett, så her er det om å gjøre å sitte helt i ro... :P

 

 

Ser at om jeg skal nå målet mitt for august, må jeg ned 1 kilo denne uka. :blink: Tante kommer neste uke, så her må det beinharde tøyler til...

 

Ha en finfin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... GR sier at trening er gram og mat er kilo. Jeg for min del har erfart at uten en kombinasjon kommer jeg ingen vei. Men jeg har venninner som har tatt av relativt mye kun med å endre kosten. Tror kanskje det avhenger litt av HVOR ille kostholdet er i utgangspunktet, og HVOR mye man har å ta av.

 

Jeg får i alle fall en sunnere appetitt av å trene, samt at kroppen blir strammere -det er jo ikke feil :P Men når det er sagt....: dagens snikveiing så ikke oppløftende ut. "Tante" på vei ut av kroppen - håper det hjelper på!

 

Jogging + styrke i går -sykkel i dag. Kjenner det begynner å bli kaldt i lufta nå altså. Men dette er høsten for de store endringene, så her er det bare å holde ut!!

Det overordnede målet, som er å sleppe å føle slankejaget neste vår er verdt å bite tenna sammen for. Det vil bli den første våren på lenge, i tilfelle!

 

Ønsker alle en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelina

Usj, jeg sitter her med skrekkelig vondt i halsen og feber...føler meg ikke spesielt fresh for å si det sånn:( Fordelen er vel at jeg ikke orker å spise noe særlig...men det er jo ikke akkurat noen gunstig måte å gå ned i vekt på. Jeg har ikke vært noe flink i helga heller, sliter med å holde meg til snop bare på lørdagen altså. Ikke bra! Så jeg er ganske spent på vekta i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg sitter her med skrekkelig vondt i halsen og feber...føler meg ikke spesielt fresh for å si det sånn:( Fordelen er vel at jeg ikke orker å spise noe særlig...men det er jo ikke akkurat noen gunstig måte å gå ned i vekt på. Jeg har ikke vært noe flink i helga heller, sliter med å holde meg til snop bare på lørdagen altså. Ikke bra! Så jeg er ganske spent på vekta i morgen...

 

SnuppelinaHuff- dette er tiden for både det ene og det andre. Ønsker deg riktig god bedring - og håper det ikke blir av det langvarige slaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg sitter her med skrekkelig vondt i halsen og feber...føler meg ikke spesielt fresh for å si det sånn:( Fordelen er vel at jeg ikke orker å spise noe særlig...men det er jo ikke akkurat noen gunstig måte å gå ned i vekt på. Jeg har ikke vært noe flink i helga heller, sliter med å holde meg til snop bare på lørdagen altså. Ikke bra! Så jeg er ganske spent på vekta i morgen...

 

 

Ta det helt med ro, kos deg med teppe på sofaen, se på tv, eller nettflix, sov og bli bedre. ;) Drikk noe varmt, og ha oppi en skje honning. Det er faktisk betennelsesdempende, og så lindrer det sår hals.

 

Sender en bli bra klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag-status:

Ingen endring - står på 58,7 som sist uke. Det er helt greit.

Treningspoeng i uka som gikk: 15,7

 

Endret meny i går. Har ligget på meny 1 (1300) et halvt år nå, men treningsdosen har økt betraktelig. Håper meny 2 (1600) kan hjelpe meg med de siste 3-4 kiloene. slo til med en kostholdsscore på 10,0 i går! :P

 

Nytt pågangsmot i kampen mot en litt for stor kropp!

 

Hvordan har det gått med dere andre som veier i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Morena - Ja, å stå i ro er bedre enn å gå opp :)

 

 

Snuppeline - God bedring.

 

Her ble det 500 g ned

Både fornøyd og ikke.

Alt denne uka har jeg 5,5 TP, det er mer enn hele forrige uke.

Men har ligget litt over 1900 i inntak av kcal, det blir nok litt høyt.

Forrige uke lå jeg på litt over 1800 i uka og må nok holde meg til det, selv om jeg trener litt.

Rolig trening.

Ja, jeg vet jo at jeg ikke fortsetter å gå ned så mye som første uke, men...

Midjen har gått opp litt, igjen.

 

Jeg har alltid hatt en fint og sunt kosthold, men ser ut som jeg går ned. Men har jo litt å ta av, også, da.

Og det sies "At det som kommer fort på, går fort av" Vet ikke om jeg enig da, for en må jobbe for de kiloene, også.

Men veide 65 kg for et år siden, så da håper jeg resten av kiloene raser av, når jeg kommer inn i alle gode vaner.

Nå ut å gå en tur og ut å spise i kveld.

 

God dag videre og lykke til med vekta alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Snuppelina, det er jammen ikke kjekt å være syk, ønsker deg rask bedring.

 

Morena, hv uker må vi regne med innimellom, men blir spennende å se om endring av kcal har betydning.

 

Tjorven, gratulere med flott nedgang tross utmattelse, 0,5 kilo er perpekt vektnedgang pr uke, husk vi har goood tid:))

 

Jeg har hatt en veldig god uke, UTEN sjokolade:))) og nå glir alt lettere. Minus 1,5kg på meg denne uken, jeg er veeeldig glad og fornøyd. Vekten er nå 71,4, tror det var ca det som var målet mitt ut august så da har jeg litt å gå på. Hehehe

Med en slik pangstart denne uken vil jeg anta at det kan bli en HV uke til neste uke, uansett jeg fortsetter i det sporet jeg nå er i.

Skriver ikke opp mat og lignende men vil anta jeg ligger rundt 1400kcal og 4 timers trening pr.uke ellers veldig stillesittende.

 

Jeg har fokusert mye på frukt og grønt denne uken, kjenner jeg sult spiser jeg raskt frukt eller grønt + litt mandler. Også drikker jeg myyyye vann og ett glass juice pr.dag + faste måltider selvsagt frokost,lunch,middag,kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelina

Takk for god bedring-ønsker:) Grattis med nedgang til bronzee og Tjorven!

 

Formen er fortsatt temmelig laber her, har holdt meg hjemme fra jobb og har bare ligget på sofaen og sett serier på netflix. Jeg gikk på vekta idag og den viste ned 1,5 kg siden forrige uke. Det er nok ikke helt reelt pga sykdom, så vi får se til neste uke. Er jo uansett kjekt å se et sånt tall på vekta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag var ikke så veldig juhuuu men allikavel nedgang! Ble 100 g ned til 66.9 og nytt tall! Nattevaktshelg i helga kan by på matproblem.. spiser gjerne litt kos da som " belønning" for å være våken hele natta! Blir spennende å se!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis uka for 100 g ned dette.... :rolleyes: Da får man jo forhåpentligvis ekstra godt betalt neste uke.

 

Siden mange av oss har satt et mål om en ønsket vekt ved utgangen av måneden, veier jeg meg også på søndag. Om mulig den dårligste dagen i uka... Da har kroppen virkelig fått bunnet opp alt etter helgens vin-glass... Ja,ja. Vi prøver! ;)

 

Deilig det er torsdag, i alle fall. Jeg gleder meg nok en gang til helg og litt roligere morgener!

 

Hadde treningsfri i går (bortsett fra sykkel til og fra jobb, da). I kveld håper jeg å få til en lang og god tur på mølla + noe styrke. Kjenner jeg gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg igjen! Denne helga SKAL jeg være flink. Selv om jeg ser en potensiell stor utfordring i en grillfest på lørdag - hvor jeg IKKE er hverken innkjøper eller kokk....

 

Dagen i dag ble startet med havregrøt + blåbær og en nepe. De norske grønnsakene er aldeles nydelige nå :D

 

Hadde en svært god og lang treningsøkt i går - så da blir det fridag i dag (bortsett fra den vanlige sykkelturen til og fra jobb). Jeg må faktisk - heldigvis - på shopping! Trenger nye bukser som ikke ser ut som de skal falle av meg :P En gledens dag, med andre ord!

 

Snuppelina: god bedring

jqulin og sekstito: nye tall er ALLTID kjekt (eh, så lenge de går den riktige veien, vel og merke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg igjen! Denne helga SKAL jeg være flink. Selv om jeg ser en potensiell stor utfordring i en grillfest på lørdag - hvor jeg IKKE er hverken innkjøper eller kokk....

 

 

 

Liker det du sier om potensiell utfordring. Det betyr at DU kan bestemme... haha, vet hvor vanskelig det kan være...

 

Gode råd i massevis skal du få også:

 

* Spis deg METT før du drar. (potensiell utfordring: dobbel middag..)

 

* Tren godt, slik at du har noen kalorier på budsjettet. (Potensiell utfordring: tro at en kan spise det en vil fordi en har vært så flink... Been there...)

 

* Fyll opp med grønnsaker og vann (Potensiell utfordring: Gørr kjedelig fest)

 

* Måtehold med mat og drikke (Potensiell utfordring: Nå målet om å være flink ;) )

 

 

 

Jeg må faktisk - heldigvis - på shopping! Trenger nye bukser som ikke ser ut som de skal falle av meg :P/> En gledens dag, med andre ord!

 

Supergratulerer!

 

:D

 

 

 

Riktig god helg alle sammen!

 

Ta sunne og gode valg, mange av oss har jo en milepæl nå på søndag. Håper alle når målet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mo9ca1

You just made my day!!!!! :D Du har så rett så rett i alt det der. Starter morgendagen med spinning (for å ha god samvittighet??!) -ingen alkohol (familiearrangement) ....før jeg kommer hjem igjen og ungene er i seng.

 

MEN altså: snikveiingen i dag viste at jeg er SÅ nærme augustmålet mitt, at det ville vært for dumt å rote bort dette på ei helg! Så får vi se - når fasiten skal på bordet (les: nettet) på søndag/mandag.

 

Ønsker også alle som svinger innom en SUPERLETT helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...