Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelina

Heisann!

 

Kan jeg også slenge meg med her? Jeg er snart 36 år, har mann og to barn på 10 og 12 år. Er 174 cm høy, litt usikker på vekta nå, da jeg ikke har veid meg siden før ferien... Skal gå på vekta til mandag, for da er ferien over og det må skjerpes inn på på alle måter;) Tipper vekta ligger på ca 83 kg, og det er altfor mye. Jeg ønsker meg iallfall ned til 75 kg i første omgang.

 

Jeg har prøvd mange ganger å få av meg disse kiloene, men synes det er skrekkelig vanskelig! Jeg har ligget ca på det samme nå i flere år, har vært både litt tyngre og litt lettere. Jeg er svak for godis i alle varianter, og får et enormt sukkersug. Men nå må jeg bare gjøre noe med det. Trening går det litt opp og ned med, men målet er å få til trening tre ganger i uka. Og da er det gå/joggeturer det stort sett blir, evt litt styrketrening. Men det er og blir kostholdet som er mitt største problem, så det er der jeg virkelig må gjøre en innsats.

 

Jeg håper at denne gruppa kan hjelpe med å holde meg i ørene, for det trengs virkelig!! For meg er det det samme hvilken dag det veies på, men det er jo litt gøy om vi er flere som har samme dag, så om det blir onsdag så er det supert for min del.

 

Nå er det snart senga for min del, imorgen tidlig blir det en joggetur. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg blir en fin tråd med mange aktive deltagere!

 

Fint å treffe gamle kjente her også!

 

Selv om ingen har den store overvekta nå, så har vi erfaringer med mer. Og vet at disse siste er fryktelig harde å få av, og ikke minst hindre å få på igjen...

 

Tjorven, Bronzee og jeg har fulgt hverandre før. Vi er vel ganske etablerte i treningsaktiviteter, men det skjer ting iblant som gjør at innsatsen varierer, og kalorier blir flere enn beregnet . Sånn er det vel i alles liv? Sommerferien kan f eks være en fallgruve, der kan det plutselig hive seg på en del kilo...For ikke å snakke om helseproblemer, ikke så lett å holde seg til oppskriftene da.

 

Leste forresten om sukkeravhengighet. En sykepleier som selv har det gikk opp til 150 kg før hun tok tak i problemet og tok av masse kilo.

Hun jobber innen rus og avhengighet, og har åpnet en klinikk i Brummunddal for sukker og matavhengige , bruker 12 trinns metoden som har vist seg å være veldig virksom innen avhengighet. Skal bli spennende å høre mer om det.

 

Overvekt er vel for de fleste ganske komplekst sammensatt. Men jeg tror at om en er utsatt, så må en alltid ha en liten fokus på det.

 

Det å registrere inntak, iallefall med javne mellomrom, tror jeg en ikke kommer utenom. Og ha en viss fysisk aktivitet i sitt daglig liv.

Jeg har en aktiv hund som krever minst en times tur hver dag, og ser hvor positivt det er for meg. Og medlemskap på senter. Som Tjorven er jeg også glad i å danse.

 

Men maten er nok like viktig, om ikke mer, sier GR. Og det tror jeg på!

 

Har prøvd å finne ut om man kan få kjøpt de nye kursbøkene, uten å gå på kurs, ser det ikke på nett. Vet dere noe om det? Jeg bruker mine gamle, men skulle gjerne hatt de nye!

 

Ønsker dere en god ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! ;)/>

Har Vært på hytta i helga så har ikke fått lagt inn vekt eller mål for august! Vekt fredag var 68.3 men muligens litt mer nå ettersom det blir litt ekstra kos når man er på hytta! Målet mitt er å komme ned til 66 i august! Begynner skikkelig i morra med trening og sunt kosthold! Blir lettere med så mange til å hjelpe hverandre på veien!;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelina

God kveld:)

 

Idag har vært en deilig og avslappende søndag, har ladet opp til jobbstart imorgen tidlig. Er forsåvidt klar for hverdag igjen nå, men det er jo alltid en litt kjip følelse at ferien er over for denne gang. Men nå er det jo engang sånn at det er hverdager det er flest av, så det er bare å gjøre det beste ut av det;)

 

Jeg har vært ute på en treningstur idag også, det ble nesten 9 km med gå/jogging opp til en topp. Ifølge endomondoen min så forbrant jeg over 800 kcal, godt fornøyd med det. Har spist litt sjokkis idag da, men alt i alt så tror jeg ikke det ble så galt.

 

Håper dere får en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da er min første "uke" over.

Tatt med skrittelling fra mandag.

Trening fra tirsdag og

telle kcal fra onsdag og veiing da.

 

Snitt på skritt er 10.500 på ei uke

TP er 15,3 :) Veldig fornøyd med det og kan takke dansing og to fine turer for alle dem.

Matinntaket i snitt fra onsdag er 1822 kcal.

Dette er jeg, også, veldig fornøyd med :)

Vekta viste i dag 1,1 kg mindre enn onsdag, så håper denne bangstarten fortsetter :)

 

I dag ble det en fin og lang tur i skogen med ei venninne. Ikke rask tur, men en skikkelig fettforbrenningstur :)

 

Sliter heldigvis ikke med sukkeravhengighet, men når det er godt og varmt vil kroppen ha litt ekstra salt, kjenner jeg..

 

Mitt mål for uka vi går inn i er;

matinntak 16-1800 kcal

Trening; Dans 2 kvelder, prøve å komme i gang med styrketrenig, og til fjells til helga og noen herlige turer i fjellet, så håper på masse fint vær. Minst 14 TP denne uke, også, håper jeg :)

Skritt over 10 000 hver dag i snitt :)

 

Flott mandag til dere alle og få en fin start på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da er jeg tilbake igjen, etter noen dager uten særlig nettdekning.

 

Dagens resultat (veier meg på nytt onsdag, og onsdagene blir veiedag fremover etter det) viste 71,1 kg, det er ned 900 g. Må vel være fornyd med det.

 

englejenta28: Jeg ligger på 1300 kcal i håp om å få en skikkelig start på nedgangen. Det er ikke sånn at det er noen krise dersom jeg kommer opp i 1600, men vet av erfaring fra tidligere at jeg har problemer med å komme opp i 1600. Jeg begynner på ca 1300 nå, og så ser jeg hvordan det går etterhvert...

 

Tjorven45: Ang trening. Jeg jogger 2-3 ganger i uka. Blir oftest to, men vil gjerne klare tre... I tillegg er jeg to ganger pr uke på treningssenter, trener styrketrening. Jeg prøver også å gå en omvei hjem fra jobb når jeg ikke må kjøre til jobben (hender jeg er avhengig av bil), og da blir dt noen poeng der også.

 

Ønsker alle en fin uke, så kan jeg lage en oversikt over alle nedgangene våre til onsdag. Da kan jeg ta med augustmålet på de som vil ha med det også.

 

(Og hvis dere lurer på hvorfor jeg kaller meg Suppegjøken så er det fordi jeg føler meg som en suppegjøk etter å ha klart å gå ned nesten til målet, og så opp 8 kilo i løpet av ett halvt år... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

God mandag og start på uka.

 

Her er noen kloke ord jeg fant på morgenkvisten :)

 

http://www.kk.no/livsstil/blir-du-sulten-f%C3%B8r-sengetid-28103

 

Litt om hva en spiser på kvelden, for ikke å legge seg sulten, gå opp i vekt, osv :)

 

Suppegjøken - Gratulere med flott første uke nedgang.

Ja, det er godt å komme godt i gang.

Du er flink som klarer å jogge.

 

Men spiser en for lite, minsker forbrenningen, også. Da går en ikke ned så mye.

Ligger er for lavt er det fort å sprekke, også...

Snakker av egen erfaring her, så dere må jo finne ut hva som passer dere.

Jeg spiser ikke lettprodukter, for synes det smaker gummi, men Taffelost Tomat har mindre kcal enn vanlig hvitost.

Lettere å komme seg opp til 16-1800 kcal uten lettprodukter.

Jeg har ligger på ca 1650 kcal i inntak, men hadde en skikkelig sprekk her om dagen og dermed ble snittet for uka 1822.

Men vekta i dag viste 1 kg ned og har igjen noen dager til, så veldig spennende.

Ja, det er godt med god start, både matmessig og på treningplanen.

Da blir en mer motivert, og det er en jo i starten :)

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veldig bra med 1 kilo ned Tjorven45!

 

Det er det med forbrenningen som gjør det skummelt å ligge på 1300. Kanskje jeg bør komme meg opp i 1600. Men som sagt har jeg litt vanskeligheter med det. Synes jeg spiser masse allerede. Det er ikke mat som har gjort meg overvektig, men godis og usunne saker, så når jeg dropper det og spiser mat istedet blir det mengder. Men vet fra tidligere at en vanlig yoghurt om dagen gjør underverker for kcalregnskapet... Lightprodukter er jeg ikke noe glad i jeg heller.

 

Tror jeg skal øke opp mot 1600 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

gratulerer så mye Tjorven45:)

 

Det blir vel ikek farlig suppegjøken før du begynner havne under 1200 kalorier har jeg hørt.

 

jeg skal ligge på 1600 men blir som regel mellom 14 og 1500.

 

noen tips til middag som inneholder 4-500 kalorier?, spiser som regel ikke ris og potet, men må kanskje begynne med det for å få opp kaloriene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelina

Så flinke dere har vært alle sammen, både med trening og mat:)

 

Jeg gikk på vekta idag og den viste 83,4 kg og det var ca som forventet. Fra nå blir det veiing på onsdager, men måtte bare se hvordan det lå an idag etter ferien;) Har ikke satt opp noen delmål enda, men skal gruble litt på det og se hva det blir til.

 

Idag har det gått bra med kostholdet foreløpig, og jeg skal ta meg en treningstur i løpet av kvelden.

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!;) Første dagen har gått veldig bra. Havner på ca 1400 kcal idag og fikk sykla raskt i 40 min så svetten rant!! Deilig etterpå!;) Blir spennende å se hvordan det går med alle på onsdag!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - og beklager mitt fravær. Men vi har ligget syke hele familien i tur og orden. Da skal jo liksom mammen stå som en trygg bauta oppi det hele... men jammen er jeg dårlig på det, altså. Men ok - regner med det har gitt meg en liten dytt på vekta. Dog noe unaturlig.

 

Ser dere diskuterer litt rundt mengden kcal pr dag. Jeg sikter meg inn på 1300. Prøver å ikke komme under 1250 -og ikke over 1400. De dagene jeg trener (som i form av jogging/spinning ol) skal jeg IKKE ligge under 1300.

 

Etter 2-dager med kun pepsi max og ritzkjeks prøver jeg meg nå sakte men sikkert med litt normal føde igjen. Kjenner magen ikke er helt enig - men vi får bare prøve så best vi kan :-)

 

Veier meg også på onsdager - veldig spent på morgendagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Takk skal dere ha Suppegjøken og Engeljenta.

i dag var det enda litt mer ned så veldig spent på i morgen.

Da er min første uke gjort unna :)/>

 

Sist jeg gikk ned i vekt, kalte jeg det Livsstilsendring.

Jeg ta ikke valg som blir for ekstreme nå, til ikke å klare det når jeg skal holde vekten.

Så jeg har sunde vaner, men spiser til tider for mye.

Men jeg tror at når kroppen går på sparebluss over lengre perioder, må den bare ha mer en periode og da går en fort, opp igjen.

 

Vist jeg ligger under 1600 kcal, tror min kropp at det er unntakstilstand og jeg går heller opp enn ned i vekt. Forbrenninga stopper opp og jeg blir sugen på noe hele tiden.

Samme vist kroppen hver dag får samme kcal innholdet over lengre tid, blir det normalt for kroppen og den holder på det den har.

Derfor har jeg 2-3 dager jeg spiser 16-1800 kcal og så en dag jeg spiser 2000 kcal, og dette ser ut som virker bra for meg, enda.

For i morgen er det en uke siden jeg startet opp og i dag er det nedgang på 1,3 kg.

Det motiverer virkelig til å fortsette som jeg har startet, så lenge det går nedover.

Må vel justere litt underveis. Men det tar jeg når jeg må :)/>

 

Jeg sier ikke dette er oppskrifta for oss alle :)/> Dere må finne ut hvordan dere skal må spiser for å gå ned i vekt, og ikke stå stille.

For mye og for lite, forderver alt ;)/>

 

Lykke til og gleder meg til veiingen i morgen og se hvordan det har gått med dere, andre, også.

 

God dag vidre :)/>

 

PS: PÅ NRK1 ER DET OM SJOKOLADETSUG KL.22.15. For dere som sliter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Tjorven - det var jo litt av en nedgang! *Klapp-på-skuldra-til-deg* :)/>

Og så bra for deg at du har funnet en formel som funker -ingenting er jo bedre!

 

 

Tusen takk skal du ha.

Men i morgen er den offentlige veiedagen så vi får se hva vekta sier da :)

Men håper den er likedan da :)

 

Jeg har jo ikke slanket meg på flere år så sikkert derfor starten er så fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullet13

Hei -

Jeg er nok i en litt annen situasjon enn dere, men vil gjerne slå følge hvis jeg får lov..?

 

Har tatt av meg 4-5 kg siden i vinter, men sliter så fryktelig med de 4-5 siste. Følte jeg var i en god flyt før ferien, og nå må jeg prøve å finne tilbake til motivasjonen og gleden.

 

Jeg er snart 40, har mann som er mye borte, to små barn og stillesittende jobb.

Jeg har trent "hele livet" -men er avhengig av en flyt. Den blir ødelagt hver gang mannen er borte i jobb.

 

Jeg er under 160 cm, og har derfor et mål om å havne rundt 55-56 kg. Veier meg onsdager, så i morgen kommer dommen. Regner med den er et sted mellom 59,8-60,3. Før ferien var jeg nede på 58-tallet, men det har jeg altså "kvittet meg med" igjen.

 

Første delmål for meg er å være trygt nede på 59-tallet.

Hovedmålet er uansett å finne en vekt jeg kan greie å holde meg på - også gjennom vinteren (jeg er en typisk vår-slanker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullet13

Hei

😄Jeg er ny her. Skal begynne på kurs for å lære meg å spise riktig. Er 51 år, stillesittende jobb og trenger å gå ned ca 8-10 kg. Jeg skal veie meg hver tirsdag, men har begynt i dag. Veier i dag 66,6 kg.

Spiser ikke kjøtt, kun fisk så håper å få noen tips til variert kost og bygge opp et godt, varig kosthold. Er mye store damer i min familie og ønsker ikke å bli større.

Håper å finne motivasjon her inne og få litt hjelp på veien. Kanskje gi litt motivasjon også?

Har barn og barnebarn så trenger å holde følge. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og 300 går ned til 68 kg. Ikke mye men tror jeg veide mer etter helgas utskeielser enn på fredag så jeg er fornøyd... Satser på 67 til neste veiing! Spent på hvordan det går med dere andre! Når der gjelder kcal har jeg installert en app som jeg skriver ned maten jeg spiser. Den holder meg på 1300 kcal men + på ettersom hvor

mye kalorier jeg har brent på trening. Så jeg spiser 1300 når jeg ikke trener og kanskje ca 1600 når jeg trener! Funker for meg!:)Ha en fin dag!;)/>

Endret av jqulin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jqulin: Nedgang er nedgang :) - og det må vi være fornøyd med. Gratulerer!

 

Jeg skal bruke lunsjpausen min i dag til å handle ny vekt. Den jeg har er tydeligvis helt ute å kjøre.....

I morges veide jeg meg. Først viste den fantastiske 58,5 flere ganger (jeg flyttet også på vekta for å sjekke). Så skulle jeg bare ta en "dobbeltsjekk" - og da viste den 59,8. Det er jo ikke mulig. Jeg kan ikke legge på meg 1,4 kg på 5 min? Tenker at 58,5 er unaturlig lavt - men kan være et resultat av helges omgangssyke. Men 59,8 kan ikke stemme det heller....

 

Så jeg kjøper meg ny vekt i dag -og starter litt på "scratch" igjen i morgen.

 

*blir-aldri-klok-på-dette-her*

 

Altså - 58,5 hadde jo vært aldeles fantastisk - men jeg tror jeg bare må glemme at jeg har sett det!

 

Jeg tar også mål av alle GR-punktene hver uke. Skal få gjort dette også i dag. Noen andre som måler dette? På de små 4-5 kg jeg har tatt av, har jeg faktisk redusert cm med over 30. Det er en vel så stor motivator for meg, i alle fall :)

 

Lykke til til alle andre onsdags-veiere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei dere :) ja jeg veide 80,1 forrige onsdag, i dag veide jeg 81,5 så 1,4 opp, men har mensen så mye vann, men gir meg ikke, skal være under 80 når jeg begynner på kurs om 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Gratulere med fin nedgang til dere som henger dere på veiedag i dag.

Spennende å lese om dere.

 

Morena - spent på hva den nye vekta di sier i morgen :)

 

Suppegjøken - 1,2 kg på 1 uke og 2 dager er flott. Ser ut som du har funnet riktig malen for deg, også :=

 

Engeljenta - Ja, mensen kan fort øke 1-3 kg, så lykke til denne uka her.

 

Jqlin - 300 gram ned er 300 gram ned. Det er går sakte ned går sakte på, igjen, sies det.

Fulgt ei her i 2 år og hun har gått sakte men sikkert ned på 100 -400 gram i uka. Hun har vel brukt 2 - 3 år på 6 kg. Men hun er snart i mål

 

Gullet - Velkommen skal du være. Blir spennende å følge deg uke etter uke, også.

 

For å legge om livsstilen er ikke gjort på en to tre.

 

Da er det endelig gått en uke for meg med å være litt mer forsiktig enn jeg har vært i sommer og det ga resultat på vekta :)

 

Hele 1,6 kg ned på en uka og midjen klarte 4 cm :)

Ja, dette ble en god start som virkelig motiverer.

Men jeg skal ikke blir for flink og spise for lite nå.

For da stopper det opp, vet jeg.

 

Spent på dere andre og så må vi alle få en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle kan lage signatur med for eksempel

 

Alder, høyde ol

 

Føre på veiedagene.

Lettere å følge med dere da.

 

Trykk på navnet deres her inn,

REDIGER MIN PROFIL under linjene som hører til siden på høyre side.

Endre eller lage signatur i menyen til venstre.

 

Selvsagt må dere ikke, men når dere da skriver noen ord så kommer denne under på det en skriver.

Da ser vi andre litt om dere og vist dere setter på hver veiedag med vekta som er da, får alle fulgt med på hvor flinke dere er :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...