Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Det er godt gjort å være på nattevakt og stå imot sånne fristelser! Tar ikke natt mer, men husker godt hvor fysen man ble sånn i firetiden.....   

Tenker at det er småspisingen som er den største fienden for oss med evige vekt opp og ned problemer... 

Og alle unnskyldningene....

Sånn er det iallfall for meg.

Står nå i kø for tommeloperasjon, faste fra 12 natt og til kl 09. Ble ikke noe idag heller. Skal prøve å ta noen « lette « dager nå, i ventetiden. Er forresten ganske plundrete å lage mat også, med gipsa høyrehånd. 
Aldri så gærent, ....🤓

Ha en fin helg🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli godt å bli ferdig m operasjon imorgen. En blir sliten og lei. Og så kom vinteren tilbake, helt hvitt. Ligger litt igjen.

Men våren ligger på lur, og Plutselig! Blir det bikinivær!

Det har hendt før! Mange ganger! Har vel ikke så mange bikinier mer, men iallefall masse fine sommerklær i str 38!

Og aldri i liver om jeg skal kjøpe noe større!🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet litt ut av modus. Dagene går, ting tilpasses bruk av Venstre hånd, tar tid. Merkelig hvor stor bruk man har for Høyre tommel, til alt mulig. Balanse tilogmed. Men skal ikke klage, kunne vært mye værre. Går en skikkelig tur med hund hver dag, og prøver litt annet småtteri ved siden av.

Vekta står stand by på 70.

Idag våkna lysten til å ta vekk det 7 tallet...skal prøve på det i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Har ikke vært helt fokusert den siste uka. Har ikke småspist, men spist for mye på kvelden!!! OG spist nøtter. Helt umotivert til trening av noe slag. Blir bare turer med hunden. Finner ikke lyst til å «ta i». 
vel, vel. Satser på at den «lysten» dukker opp ved en anledning 😂 

 

Jobbehelg, aftenvakter... nydelig vær, skulle gjerne hatt fri, ja. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere programmet med Ronny livsnyter på TV?

Fint, synes jeg. Få belyst ting på mange måter. I tillegg til alt det andre vi har lært/ hørt om i årenes løp! De fleste av oss har vel nok til en doktorgrad i faget......

Nytt for meg var statistikken om at en BMI rundt 25-26 var det beste stedet å ligge på. Over det stiger sjansen for sykdom/ død. Og likedan under det, var nytt for meg.😊

I følge det bør jeg veie ca 64 kg. Og der er jeg egentlig slank, og de fleste klær sitter ok.

Kanskje man burde sette det målet, istedenfor 60, som virker helt uoverkommelig for tiden.....

Nå står vekta på 69.5 her.

Da er det 5.5 kg å ta av, og ikke 9.5........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt på en av de faste treningstimene mine i uka. Det var herlig. Nå mangler åpning av treningssenteret, med to faste timer spinning/styrke. Og en tør vel håpe på at Linedance kan komme igjen snart også?

Men håpet er nok veldig skjørt, med alle mutasjonene. Det kan fort bli en eksplosjon, hvor man rykker tilbake til start igjen.....🤔😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeglad i dag! Treningsenteret er åpent igjen, får håpe for godt denne gang! De to faste timene der i uka betyr veldig mye i trim regnskapet, dessuten er det sosialt og veldig gøy. Trena en time hos fysioterapeuten i morges, og vært en treningstime i skogen med hund, vi har jo igrunnen trena begge to, hun er en brukshund med spor og jaktdressur som skal terpes på, hatt flere øvelser idag. Og jeg har prøvd å gi på litt i bakkene.....

Og nordavinden har gitt seg litt, blir en time i solkroken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det en Mega trim dag....over 1300 kal. Ble med en gjeng yngre folk fra DNT på kvelds tur.. Ble litt betenkt når de dro på oppover de første bakkene, men hang med i to timer... den ble nok i overkant av hva man bør...Men knærne holdt😊

Idag var det spinning og styrke, og en mindre tur. Skeia ut med Meny sin krabbesuppe, nesten 400 kal for den ja.

Blir veiing fredag. Eller mandag🙀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hah! Nesten en måned siden jeg skrev og det er sikkert likegreit 😳. Har BARE tatt dårlige valg i hele mai. Vekten er oppe på topp, lite yoga, enda mindre kondis... bare turer med bikkja. Mye godterier, is og snacks. 0 kontroll. ANER ikke hva jeg skal gjøre. Dvs. Selvfølgelig VET jeg hva jeg skal gjøre, men motivasjonen til å gjøre det er ingen steder 🤪
nattevaktshelg nå - ikke akkurat særlig motivert for å si det sånn. Sukk. 
men gi opp?? ALDRI! 
god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du er da i det minste under 70, og det har du fått til! Gratulerer med det :)  Det lugger litt på veien her også, men tok meg kraftig sammen i uka som gikk nå. Så nå som kroppen er tilbake på trening, så er det lettere å gjøre noe med inntaket også. Det blir liksom en god sirkel for meg det. 

Motivasjonen her er på topp her nå. Det er atter mandag og flere muligheter til å ta gode valg. Dette klarer vi!

Ha en super start på uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke og egentlig inspirerende… det er bare jeg som roter rundt. Sukk. Skulle tro at varmen og sommeren ville gi meg et ekstra spark, men nei… jeg spiser alt som kommer i min vei bortsett fra majones og sennep (som jeg ikke liker…) 

jeg har fortsatt to uker med mye jobbing igjen før ferie. Jeg kan i alle fall skjerpe meg de to ukene…

håper folk koser seg med lyse kvelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...