Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

8 timer siden, Syttifire. skrev:

Det funka idag og...1300 kal og mye trim.

Men alle forandringene på sidene her synes jeg er vanskelige...

Så flott at du er i gang med lavkalori og trim, Syttifire! Dette går veien :)

Skjønner ikke helt hva du mener med alle forandringene på sidene her, for jeg ser ingen forandringer. Hos meg så er det meste som før. Appen på telefonen er riktignok litt annerledes enn den var i "gamle dager", men dersom du benytter en nettleser så er alt som før. Har du forsøkt PC eller er du kun på appen? Det går an å benytte nettleser på telefonen også. Da er det f.eks Safari om du har en Appletelefon eller Chrome om du har en Samsung eller tilsvarende.

Ingen av innleggene dine er forresten borte. Jeg kan i hvert fall se alle innleggene dine fra i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! Kom plutselig inn på den gamle måten, kanskje er det min gamle  IPad som tuller, håper ikke det er hjernen min...

Denne uka har vekta minska med halvannen kilo.

Den hadde greid å komme over 71, så det er omatt og omatt. 

Men satser på halvannen denne uka også! Da føler jeg at det nytter. 

Sakte nedgang er ikke noe for meg. Heldigvis har man funnet ut at det er greit med litt hardere kur. 

Og tenk om en kunne lære det med å ta vekt oppgang fra det man bør ligge på, pr omgående, ikke vente til det blir 2, så 4, så 7 osv.

En gyllen regel🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen kg ned, syttifire! Det skulle vært meg. Jeg vaker fortsatt rundt 80 (som strengt tatt er 12 kg over drømmevekt)

jeg skeier ut med snacks - ikke bra!

ellers driver jeg på med denne intervalltreningen min. Det er beinhardt! Det er også litt styrkeøvelser innimellom, så jeg blir støl også😂  

Leste litt om visualisering og motivasjon. Tror det ligger mye fornuftig der! Tankens kraft er ganske formidabel, men det er også lett å la «den indre stemmen» rope høyere . 
I helgen så jeg et bilde av meg selv fra vinteren 2012/13 . Jeg hadde på meg en kort, kroppsnær svart kjole og så direkte flott ut! Da var jeg akkurat der jeg ønsket å være vektmessig og størrelsesmessig... jeg var bare ikke klar i hodet. Jeg var helt uten evne til å  holde meg til fornuftige porsjoner, så hele uken gikk til å bøte på nøttene og alt det andre som gikk ned på høykant i helgene . Og det endte jo bare med at jeg gikk opp fra 65 kg (som var laveste registrerte vekt) til 80,5 i dag . Så dumt.

men mitt indre øye ser meg selv gå med den hvite, trange jeansen, fine sandaler og en nydelig bluse en vårdag. Jeg husker at jeg akkurat da følte meg så vel, for den buksa satt så bra og det var første gang den ikke var trang rundt livet  DET er min visualisering. At jeg nok en gang skal gå og føle meg FLOTT igjen  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har lett for å legge på oss, og det er vel nesten de fleste....? har nok en livslang utfordring. Jeg misunner vel de som kan leve med en viss overvekt og være fornøyd med det. 

Men jeg vet så godt hvor deilig det er å være slank, både for kropp og sjel! 

Det er vel derfor man holder øye med vekten, og prøver å komme ned på normalen om det har kommet på flere kilo. 

Det kan diskuteres i vide og brede, men hver og en må bare gjøre det som føles riktig for en selv. 

For meg er det også et stort helseaspekt, når en blir eldre, og får vondter her og der, så hjelper det veldig å være lett på foten, og i aktivitet. 

Visualisering er en god ting! Jeg henger opp noen fine plagg her og der som bilringene ikke passer inn i, og det hjelper! Det er motiverende.

Nå har jeg en jobb foran meg, å ta disse ekstra kiloene, og det er lenge siden jeg har vært så bestemt! 

 

 

 

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter uken med høyere vekt enn nesten noen sinne. 
Sjokolade, kake, snacks og vin. Vet ikke hvor jeg skal begynne for å komme videre

Er flink med trening for tiden, da. Hovedsakelig løping, men det er også litt styrketrening i programmet. Nå skal jeg faktisk hive meg rundt å løoe en «tur» på mølla. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så greit når man har en vekt som man ikke er fornøyd med. Kjenner veldig godt til det. Jeg startet det nye året med en vekt som jeg aldri hadde sett før, bortsett fra under graviditet. Man kan bli helt motløs da ja 😕  Det er i hvert fall superbra at du er så flink til å trene! Det ville antakelig vært mye tyngre om du bare satt i sofaen og hygget deg hele tiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk jeg finner ikke «formen» . Nå lar jeg meg friste hele tiden! Var suuuuperflink på jobben på tirsdag. Vi hadde fått kake og jeg holdt flere ganger på å ta, men tok ikke!! I går spiste jeg en hel (nesten) pose ned doritos og drakk en halv flaske prosecco... helt unødvendig med doritos! (Ikke med proseccoen, da😉)

var ute i skogen i går. Supertungt og vanskelig å gå! Men det er jo bare god mosjon 💪
 

Jeg gir aldri opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått og da jeg gikk på vekten i dag var det bare å innse at jeg veier 5 kg mer enn i mai/juni i fjor. Det er altså helt utrolig begredelig! Og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg roter og spiser litt nå, masse da, kjøper sjokolade og stapper i munnen - i skjul, selvfølgelig...

superteit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg synes og merkes godt...og særlig når de kommer snikende på toppen av den " uskyldige" lille overvekta, fra slank.

Kan ikke skjønne at jeg har gått i den fella ennå en gang.

Har ligget lenge på rundt 64, og har det gått opp litt, så har jeg tatt et tak og fått det av.

Plutselig en dag sto det 71,5 på vekta. Og speilet sa, nå har du blitt Tjukk. Igjen.

Ikke 86 kg tjukk, som engang😳Men såpass at det er bilringer rundt der det var en slank midje ( og den har jeg alltid vært litt stolt av faktisk)

Jeg ble så sint på meg sjøl! Så gikk det bort 1,5 kg den sinna uka! Men ikke så mye neste, bare en halv. Og denne uke tre har det også gått en halv. Ja, så er det 2.5 kg ned. 

Jeg har noen fæle vaner som bør legges bort! Går i butikken og handler mer enn det jeg trenger. Kjøleskapet mitt er alltid fullt, ( for ikke å snakke om frysere....) akkurat som den gangen det var folk i omløp, som kom på besøk. Nå bør det være akkurat det man trenger, og ikke en smule mer!

Det skal jobbes med nå!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det tid for 4x4 intervall, igjen. Jeg hadde alle odds mot meg: hadde sovet utrolig dårlig natten før, faktisk bare 2 timer 🙄, jeg hadde vært skikkelig stinn i magen hele dagen OG jeg hadde spist middag bare 1,5 time før. Det var en grusom opplevelse!🥵. Da jeg var halvveis i 2 intervall tenkte jeg at det fikk være nok, men jeg holdt faktisk ut. Riktignok måtte jeg løpe bitte litt saktere enn sist (0,3 km/t saktere) for å klare det. Likevel var jeg ganske stolt av meg selv da jeg var ferdig! Note to self: løp FØR middag, eller vent enda en time!! 
syns det er vanskelig med middag og energiberegning. Men nå skal jeg igjen arbeide med småspisingen min (beitinga, som en kollega kalte det). Der har jeg utrolig mye å hente! Og snacks på kvelden må vekk. Hvis jeg kan klare de to tingene er mye gjort!  Dernest kommer matmengdene. Forsyne seg EN gang av middagen og en normal porsjon! Så blir det å lære kontroll over maten og sopet. 
jeg veide altså fryktinngytende 80,2 kg på mandag. Til mandag er det 1/3 ... 1/5 er to måneder unna. Er 6 kg ned på to måneder for mye? Nei det burde gå. Så hvis jeg sier 6 kg ned til 1/5 og kunne løpe en mil sammenhengende. Det skal gå!  Nå skal jeg stå opp. Det kan bli tøft for knærne mine, men i det programmet jeg følger så styrketrening lagt inn. Det kan vertfall hjelpe litt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sniktur på vekten i dag og det var en gledens tur. Men veiedagen er i morgen, så det er et uoffisielt tall. Men tre dager uten snacks gir godt resultat! Og jeg har ikke småspist. Det er helt tydelig noe jeg gjør uten å tenke på det, for jeg har de siste dagene ratt meg selv i å åpne skap for å se etter noe jeg kan stappe inn, men har altså ikke gjort det. Og DET er jo ikke noe jeg egentlig trenger! Når det gjelder å si nei til kake... der er jeg mer usikker. For det er sjelden og det har jeg lyst på... men det går an å være mer selektiv på hva slags kake jeg sier ja til. Bare si ja til den jeg VIRKELIG liker/har lyst på. Oi, må dra på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småspising er min aller værste fiende!

Høres ut som du har fått motivasjon og er i siget, enna! Og målet ditt er overkommelig! Absolutt!

Mht kake, så glemmer jeg aldri ei nybakt vaniljekrembolle jeg ble tilbudt på jobben for en god del år siden, midt i mitt tjukkeste, og midt i GR kurs.

Jeg klarte ikke si nei. Og satt der og spiste bitte små biter og koste meg, som i himmelen, mens de andre spiste både tre og fire...

Og bolla ble bytta ut med lunsj den dagen.

Sånt går an!

Nå er det faktisk litt vårlig ute! Det hjelper også på motivasjonen! 
Vi vil komme inn i de trange vårklærne fra den slanke tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,6 kg siden mandag. Og jeg har ikke «slanket» meg. Har bare latt være snacks og småspising! Og denne uka har vært full med dagvakter hver dag, så da er det heller ikke noe vin. Nå står helgen for døren. Målet er  0 småspising og bare vin, ikke noe snacks. Men jeg syns vin er så godt og det vil jeg ha. 🍾😅
4x4 i ettermiddag. Gruer meg allerede 😂. Syns det er helt forferdelig, men skal se om forskningen har noe for seg😉. Kjenner at kroppen liker rolig langkjøring med noen kortere intervaller best, da. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et ufattelig tall på fredag kom hverdagen rett i fleisen på mandag. Rett tilbake til forrige mandag. Ja jeg spiste mye middag fredag, lørdag og søndag, men ingen kake eller godteri. Noen få nøtter på fredag, 0 snacks lørd og søndag. Ikke småspising. Grrrr 

vel, vel. Bare å bite tennene sammen og gyve på igjen. Håper andre gjør det bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har uka vært så som så. På tirsdag ble det vin til maten og ost og kjeks på kvelden 🙄. I går ble det også vin til maten, men selv om gubben spiste både sjokolade og snacks holdt jeg meg heeeelt unna. Og der er min drøm. Kunne drikke vin uten å gå i overspisingsgrøfta. I går var en seier i så måte. 
dro på meg en strekk i hamstringen på tirsdagens løpetur, og sliter litt med den. Er sur for det, for denne uka hadde jeg hatt relativt ok med tid for noen løpeturer. Satser på at det snart går over. 
Jobber nattevakter i helgen. Det er både veldig hyggelig, men også litt slitsomt. Mye fri neste uke 🤗🎉
syns slanking er kjempekjedelig, men vil ikke være så tung, heller! Puh. Vi får stå på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar opplevelse forleden... Idet jeg tok opp 2 bæreposer i butikken, var nok ca 4 kg i hver, var det akkurat som knærne mine punkterte og gikk på felgen!

Knærne er ganske skralle, etter 25 år med artrose, snart tom for brusk. Men har funka i alle år, takk til mye trening. Gruer veldig til operasjon.

Det er vel det dummeste man gjør, å dra på ekstra kroppsvekt, når en har sånt....

Også en god grunn til å få det vekk!😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2021 den 16.43, Syttifire. skrev:

Rar opplevelse forleden... Idet jeg tok opp 2 bæreposer i butikken, var nok ca 4 kg i hver, var det akkurat som knærne mine punkterte og gikk på felgen!

Knærne er ganske skralle, etter 25 år med artrose, snart tom for brusk. Men har funka i alle år, takk til mye trening. Gruer veldig til operasjon.

Det er vel det dummeste man gjør, å dra på ekstra kroppsvekt, når en har sånt....

Også en god grunn til å få det vekk!😳

Å dra på ekstra kroppsvekt er bare tull ja. Enig i det. Blir ikke noe bedre for knærne det, nei. Er det kneprotese du skal ha? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...